Marmatusta uusretrovaatteista (älä lue jos eihe ei kiinnosta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja silmissä vilisee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
33-0020-010_prpage.jpg

Småfolkia. En pukisi omalle pojalleni.

[QUOTE="Pikku";29015752]Ai, onhna noita netti pullollaan verkkokauppoja, ihan kotimaisia, joissa myydään pliisuja ja värittömiä pikkuaikuisten vaatteita![/QUOTE]

Minä rakastan pliisuja ja yksivärisiä poikien vaatteita, joissa ei ole mitään supersankareihin tai vihaisiin lintuihin viittaavaakaan. Ja on kiva pukea poika tyylikkäästi :) Ja sitähän ei ole sinapinkeltainen apinakuvioinen paita jossa on kirkkaan vihreät kanttaukset. Siihen kun on vielä yhdistetty ruskeat velourhousut (mitkä on kivoja vain vauvoilla) niin avot. Oksennan.

En minäkään tykkää, mutta eihän näitä olekaan kuin parilla merkillä. En myöskään pidä pikkupoikien pukemisesta miesten vaatteisiin, eli harmaa-musta-tummansininen raitaa tai kauluspaitaa. Enemmän mua ärsyttää kun ei meinaa löytyä muuta kun niitä pienten miesten vaatteita. Ei oo kiva kun poika näyttää siltä kun olis pankkiin lähdössä lainaneuvotteluihin...

[QUOTE="elli";29019960]En minäkään tykkää, mutta eihän näitä olekaan kuin parilla merkillä. En myöskään pidä pikkupoikien pukemisesta miesten vaatteisiin, eli harmaa-musta-tummansininen raitaa tai kauluspaitaa. Enemmän mua ärsyttää kun ei meinaa löytyä muuta kun niitä pienten miesten vaatteita. Ei oo kiva kun poika näyttää siltä kun olis pankkiin lähdössä lainaneuvotteluihin...[/QUOTE]

Minun mieheni pukeutuu kauluspaitaan ja siisteihin housuihin joka päivä, eli en koe että poikanikaan olisi mihinkään pankkiin menossa kauluspaidassaan ja vaikka chinoissaan. Kaupungille mennään silloin :)

Minä rakastan pliisuja ja yksivärisiä poikien vaatteita, joissa ei ole mitään supersankareihin tai vihaisiin lintuihin viittaavaakaan. Ja on kiva pukea poika tyylikkäästi :) Ja sitähän ei ole sinapinkeltainen apinakuvioinen paita jossa on kirkkaan vihreät kanttaukset. Siihen kun on vielä yhdistetty ruskeat velourhousut (mitkä on kivoja vain vauvoilla) niin avot. Oksennan.

Näin. Minäkin olen alusta ostanut pojalle (myös vauvana) hyvin hillittyjä sävyjä (esim. beigen ja valkoisen tai beigen ja vaaleansinisen yhdistelmiä). Juuri nyt mulla on menossa jonkinlainen "lapsekas värikausi" ja olen hankkinut tuolle 3-vuotiaalle aika värikkäitä ja iloisia vaatteita vaihtelun vuoksi -ehkä päiväkodin aloittaminen vaikutti hiukan siihen kun tajusin että sinne päiväkotiin ei kannata pukea Tommy Hilfigerin pikeepaitoja :laugh: Ja olen iloinen että se värikausi tuli nyt, kun sentään vielä jotain herttaisia ja kivan värisiä vaatteita pojallekin löytyy.

Mitään Spider Man - virityksiä en pojalle hanki. Enkä noita kalsaripaitoja. Muutama retro/retrohenkinen paita kyllä meillä on, joista kaksi on saatu lahjaksi ja yhden vähän retrohenkisen olen itse ostanut kun siinä oli normaalista poiketen kivat heleät värit ja kokonaisuus vielä siedettävä.

Alkuperäinen kirjoittaja poikavauvan äiti;29019632:
Ei uppoa minuunkaan nämä "kalsaripaidat" (osuva termi), joten taitaa tulla hankalaa pojan pukemisesta.

Minulla on käyttäjätunnukset varmaan ainakin 15 kotimaiseen tai kansainväliseen lastenvaatteita myyvään nettikauppaan. Lisäksi käyn varmaan keskimäärin kerran viikossa kiertämässä nuo perusliikkeet (H&M, Lindex, KappAhl) ja ostan aina (vaikka isompaa kokoa odottamaan) jos jotain kivaa löydän, koska niin vaikeaa niitä kivoja paitoja on jo löytää.

Itselleni yllätyksenä olen löytänyt Anttilasta muutaman tosi kivan ja laadukkaan paidan. Suurin osa Anttilan valikoimista on kauheaa kuraa, mutta joskus sieltäkin siis jotain kivaa on löytynyt.

Tuli jotenkin tämä keskustelu mieleen tänään. Pojalla oli päällä retrohenkinen body, jonka printissä toistuu sama eläinkuvio. Mielestäni kohtuullisen maltillinen miettien valikoimaa, ei pahimmasta päästä migreenin laukaisija. Isäni tuli käymään ja kysyi taaperolta "miten sinulla on jo yöpuku päällä, oletko nukkumaan menossa". Jep, oon kyllä Prismassakin joskus luullut lapsien kiukunneen pyjaman päälle kun jokin velourhirvitys kalsaripuvun resoreineen on päällä.

Yhteistyössä