Työaikani on 8-16, samoin pph:n. Mites tehdään?

  • Viestiketjun aloittaja "neuvoton"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="pph";24403333]Ei se jumaliste johdu joustamattomuudesta! PPh tekee just sen työajan mikä sille on määrätty! Ettehän te mene pankkiinkaan varttia ennen kun se aukeaa, tai yritä mennä, ja valita sitten että on se kumma kun ei pankki jousta ton vertaa! Ymmärrättekö että jos se pph joustaisi (eli tekisi työtä ilman palkkaa, ja huom, lapsen vakuutuksethan eivät olisi voimassa) juuri sinun, ap, suhteen, alkaisivat muutkin perheet vaatimaan joustoa ja sitten se pph tekisikin koko viikon palkatonta ylityötä.

Miettikää nyt vähän mitä näppikseltänne päästätte.[/QUOTE]

On se! Mikä päiväkoti on auki vain 8-16? Rajottaa todella monen vanhemman hoitoontuonti mahdollisuuksia.. Tulkoon virikelapset pph:lle. Ja osa-aikatyöskentelijät
 
maalasijärki
Ovat velvollisia siirtämään lapsesi päiväkotiin. Sun ei tartte todellakaan ruveta tekemään lyhyempää työpäivää sentakia että eivät ole ottaneet huomioon tilannetta.
 
!
[QUOTE="vieras";24403476]On se! Mikä päiväkoti on auki vain 8-16? Rajottaa todella monen vanhemman hoitoontuonti mahdollisuuksia.. Tulkoon virikelapset pph:lle. Ja osa-aikatyöskentelijät[/QUOTE]

Mutta jos on pariskunta, niin kai he voi joustaa niin, että isä menee vaikka aiemmin töihin ja äiti vie lapset, ja sitten iltapv isä hakee lapset jne. Eikös ole aika kätevää?
Mutta ehdotan, että ap ottaa yhteyttä päivähoitotoimistoon ja saa selvyyttä sieltä asiaan. Palstalla purnaaminen ei taida asiaa paljo selkeyttää ;)
 
"vieras"
No ainakin meidän kunnassa tuo on tarkoittanut vain sitä, että pph:lle ei makseta noista kertyvistä ylitöistä kuin kerran vuodessa entisen kerran kuussa sijaan. Lapset on saaneet olla saman ajan kuin ennenkin (7.30-16)
 
voi äly ja väläys
[QUOTE="vieras";24403476]On se! Mikä päiväkoti on auki vain 8-16? Rajottaa todella monen vanhemman hoitoontuonti mahdollisuuksia.. Tulkoon virikelapset pph:lle. Ja osa-aikatyöskentelijät[/QUOTE]

*haukotus* ap ei ollutkaan nyt viemässä lasta päiväkotiin.



Hei jousta sä, tee sä joka päivä ilmaista työtä sun pomolle! Ai et vai? No mikset? No ootpa joustamaton työntekijä.
 
Eikö homman voisi järjestää, että miehesi tekee klo 07-15 eli hakee lapset. Ja sinä viet kävisit töisä klo 08.15-16.15 eli aamulla veisit lapset. Tai voitko tehdä työtäsi etänä? Tai entä et pidä lounastunteja, ja söt kahvitauolla? Sillä kiristäisi tuon 30min pois. Tai sitten vaan teet sen valituksen.
 
"vieras"
Mä oon ymmärtänyt ton uuden lakisäännöksen niin, että pph:lla on tietty viikkotuntimäärä, jota ei saa ylittää. Eli voi hoitaa lapsia vaikka 9 tuntia päivässä, mutta pitää sitten vapaapäiviä useammin ettei tuntiraja ylity. Tällöin lapsi pitäisi viedä säännöllisesti varahoitopaikkaan, jos joka päivä tulee pitkiä hoitopäiviä.
 
Perhepäivähoitaja X
Minä uskallan nyt sanoa kaikkien Suomen perhepäivähoitajien puolesta tämän: meistä kenenkään (kunnalliset hoitajat)työpäivä EI OLE ajalla 8.00-16.00.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja voi äly ja väläys;24403508:
*haukotus* ap ei ollutkaan nyt viemässä lasta päiväkotiin.



Hei jousta sä, tee sä joka päivä ilmaista työtä sun pomolle! Ai et vai? No mikset? No ootpa joustamaton työntekijä.
Voi kulta pieni, niinhän mä teenkin : )
Mun elämä ei kaadu siihen että ymmärrän myös työmatkat, en vain työaikaa
t; joustava pph ; )
 
pph myös
Täällä ei saa tehdä suunniteltua ylityötä. Jos tekee niin omalla kustannuksella. Ja jos hoitopaikassa tapahtuu jotain, ja käy ilmi että lapsi on siellä "yli-ajalla", ei vakuutus ole voimassa.
 
by the way
Eikö homman voisi järjestää, että miehesi tekee klo 07-15 eli hakee lapset. Ja sinä viet kävisit töisä klo 08.15-16.15 eli aamulla veisit lapset. Tai voitko tehdä työtäsi etänä? Tai entä et pidä lounastunteja, ja söt kahvitauolla? Sillä kiristäisi tuon 30min pois. Tai sitten vaan teet sen valituksen.
Ei nuo joustot ihan jokaisella työpaikalla onnistu. Kaikki kun ei tee toimistotyötä tms.
 
aivan juu
[QUOTE="vieras";24403520]Voi kulta pieni, niinhän mä teenkin : )
Mun elämä ei kaadu siihen että ymmärrän myös työmatkat, en vain työaikaa
t; joustava pph ; )[/QUOTE]

Jos sä haluat tehdä palkatonta työtä niin kaikin mokomin. Laskeppa paljonko menetät vuositasolla. Voipi mieli muuttua.
 
ulkonainen
Kummallinen tama Suomen systeemi, eihan kukaan pysty toita tekemaan jos ajat ovat noin tiukat? Taalla useimmat ovat toissa 9.30 - 18.00 ja paivakodit ovat auki 7.00 - 19.00. Mihin ihmiset jotka ovat esim. kuuteen saakka toissa vievat lapsensa?
 
"vieras"
Jos sä haluat tehdä palkatonta työtä niin kaikin mokomin. Laskeppa paljonko menetät vuositasolla. Voipi mieli muuttua.
Älä jaksa lässyttää. Olen ollut vuosia päiväkodissa ja tehnyt pph;n hommia. Itselle myös merkitsee ammattietiikka ym paljon. Mun mieli ei muutu, ja meitä joustavia onneksi tarvitaan näköjään aina vaan enemmän..Riittää ainakin työt ; )
 
Meillä on toi systeemi eli meen ite seiskaan töihin ja yritän päästä neljäks hakeen lasta. Mutta sen johdosta oon aina ihan rikkiväsynyt.

Silti... jos firmassa on palaveri 14-16 niin se on enkä mä siitä voi joustaa, saan pian ite siitä harmia. Yritämme sopia isän kanssa mutta aina se ei onnistu. Luojan kiitos meidän PPH ei ole kuitenkaan tuon työaikalain piirissä, eli on sovittu että ajat on 8-16.15 max.

Ylityöt voi pitää vapaana, ihan varmasti myös PPH:t. Jos työnantaja pitää sitä palkattomana ylityönä niin se ei taas ole minun vikani. Meillä ainakin PPH näpyttelee kännykän kautta suoraan tiedot monen aikaan laps tuli ja lähti, et järjestelmässä on minuutilleen oikeat tiedot lapsen hoitopäivien pituudesta.

Itsekin teen tarvittaessa ylitöitä ja saan siitä korvauksen (kunnalla siis oon muissa hommissa). Tietty se nykytilanteessa alkaa olemaan tosi hankalaa.
 
ohi
Alkuperäinen kirjoittaja näitä riittää;24403560:
Ei, kyllä monelle se työ on myös kutsumustyö. Hoitoalalla toivois sen olevan suurimmalla osalla
No voi hyvänen aika sentään.. eli pph:n pitäis olla sellainen henkilö joka kokee työnsä kutsumustyönä, joten työajoista viis, sekä omasta elämästä (ei kun eihän sitä siis tosiaan olekaan, vain se kutsumusammatti )
 
ihkuu provoo sulla
[QUOTE="vieras";24403551]Älä jaksa lässyttää. Olen ollut vuosia päiväkodissa ja tehnyt pph;n hommia. Itselle myös merkitsee ammattietiikka ym paljon. Mun mieli ei muutu, ja meitä joustavia onneksi tarvitaan näköjään aina vaan enemmän..Riittää ainakin työt ; )[/QUOTE]

Edelleen: laskeppa vuositason menetyksesi.....

florence nightingalen aika on hei mennyt jo.
 

Yhteistyössä