Työaikani on 8-16, samoin pph:n. Mites tehdään?

  • Viestiketjun aloittaja "neuvoton"
  • Ensimmäinen viesti
öh
Meidän kunnassa tämä menee näin. Kahdeksan tunnin ylimenevästä ajasta pph:n pitää kerätä itsellensä vapaapäivä, jolloin lapset menevät pelkästään varahoitoon tarkoitettuun yksikköön. Eli jos päivässä ylityötä tulee puolituntia niin hoitajalla on ylityövapaata joka 17. päivä. Täällä voidaan kyllä neuvotella siitä, että kerätäänkö ylityövapaat esim. lomaviikoksi ja sitten on myös niinpäin, että ellei pph:lle tule jonakin päivänä täyttä työaikaa toisen päivän ylityö menee täyttämään sitä.
 
"Liila"
Alkuperäinen kirjoittaja ä;24406032:
OLETTEKO AJATELLEET että pph on itse koko ajan hoitamassa lapsiasi sen 10h putkeen? ei ole ketään muuta joka päästäisi tauolle!
Hän on töissä sen 6-17 ilman taukoja. Ja eritoten nyt kun tullut vanhemmilta määräyksiä olla ilman päiväunia yms...
Päiväkodissa on aamuhoitaja ja iltapäivähoitajat. Heita on useampi, He menevät omaan taukohuoneeseen välillä lepuuttaan itseään kun lapsesi on heitä pitänyt kiireisenä.

Suostukaa maksaa lisää liksaa. Teemme ja hoidamme lapsianne vaikka 12h päivässä mielellään jos vain maksatte enemmän!
Mutta ei varmasti kukaan tee sitä.
Tämä mulleilmaiseksi asenne on niin yleistä.Itsekästä.
Turhaan siinä pph itsekkyydestä valittaa sillä valittaja on myös itsekäs. Vaati ilmaistahoitoa joka päivä. Eikä todellakaan ole valmis siitä maksamaan.

Yksityisten pph pitäisi tosiaan alkaa hinnoitteleen hoidontarpeen mukaan.
Olen todellakin ajatellut. Minun on kuitenkin käytävä töissä juuri se aika, jonka työnantaja vaatii tai muuten tulee potkut. Päivähoitosysteemi on luotu juuri meitä työssäkäyviä varten, ei perhepäivähoitajia varten.

Nämä aikatauluongelmat ovatkin yksi syy, miksi haluankin vielä lapseni päiväkotiin. Minusta koko pph-systeemin voi lakkauttaa. Luotan päiväkoteihin enemmän.
 

Yhteistyössä