Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja sekoboltsi tilhi:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja sekoboltsi tilhi:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja ******:
Alkuperäinen kirjoittaja sekoboltsi tilhi:
Alkuperäinen kirjoittaja ******:
Alkuperäinen kirjoittaja sekoboltsi tilhi:
Alkuperäinen kirjoittaja s:
miksi se ero tulee yleensä silloin kun lapset on pieniä ? Miksei erota ennen sitä?
koska joskus lapsen syntymä on se mikä näyttää puolisosta uusia piirteitä..ja joskus se suhde vaan kaatuu siihen.. omakohtaista kokemusta löytyy asiasta...
Eikä anneta molemmille osapuolille aikaa kasvaa vanhemmuuteen? Ei kaikki käy silmän räpäyksessä.
eiköhän 1v5kk riitä ajaksi kasvaa siihen vanhemmuuteen, jos ei siihen mennessä ole oppinut niin oppii sitten kun kaiken menettää.. kyllä se isä sopeutuu ja oppii siihen vanhemmuuteen ihan yhtänopeasti kuin äitikin, jos haluaa, ja jos ei halua niin silloin on toisen parempi olla yksin
Oho. Juuri tätä tarkoitan. Vanhemmuus on tosi suuri asia ja suuri elämänmuutos. Minusta 1,5 vuotta on tosi lyhyt aika kasvaa vanhemmuuteen ihan oikeasti. Naisella on sentään raskauden ja hormonien (+ imetys, äitiysloma, naisten "tunne-elämä", ehkä lastenhoidon kokemus jne) tuoma etumatka, miehellä ei ole sitäkään. Sitten vielä nainen vaatii, että hänen pitäisi olla heti täydellinen isä siinä hurjan elämänmullistuksen keskellä kun molemmat ovat väsyneitä.
Toisaalta voisi mennä myös ajassa taaksepäin ennen kuin se lapsi syntyi. Eikö ole ollut ennen lasta mitään merkkejä siitä, jos mies on ihan surkeaa "isäainesta", täysin toivoton tapaus? Ja toisaalta, jos ei ole ollut täysin toivoton tapaus, niin eikö miehellekin pitäisi antaa aikaa kasvaa vanhemmuuteen?
Mitäs turhia, kunhan nainen saa haluamansa. Ensin lapset puoliväkisin sen "ei niin täydellisen isähahmon" kanssa. Sitten voi hetken kiukutella, ottaa eron ja aloittaa kiukuttelu elareista ja tapaamisista.
no eipä ainakaan meillä ollut tuota kuvailemaasi tilannetta, puoliväkisin en ketään isäksi pakottanut, en kiukutellut mistään turhasta..
Ja vessan peilistä ei ainakaan osasyyllistä löytynyt?
no eipä kyllä, täydellinen olen

on mussakin vikoja, en mä erehdy luulemaan että kaikki ongelmat olis ollu miehen aiheuttamia, mutta valtaosa kyllä.. ja ne ongelmat mitä vauvan syntymän jälkeen tuli, oli pelkästään sen aiheuttamia ongelmia...
Ettei kuitenkin osasyynä olisi ollut sinun odotustesi ja haaveittesi ja todellisuuden kohtaamattomuus? Ja siinä et suostunut tinkimään?
ei ollut, mä vaadin ainoastaan että mies ois kantanut osan hoitovastuusta.. sen että mä olisin saanut nukkua välillä.. kas kun mies oli yötöissä ja piti jatkuvaa yörytmiä, heräs iltapäivällä 17-18 ja meni nukkumaan aamuyöstä, oli aina muka niin kovin väsynyt.. mutta mun oli vaan jaksettava 1,5-2 tunnin pätkittäisillä unilla, ja kun menin takas töihin niin mun piti jaksaa herätä aamulla klo 6, sitä edelsi ehkä 4-5tunnin unet, valvoin pojan kanssa koko päivän, menin yöksi töihin, pääsin aamulla nukkumaan klo 8.30 ja herätä piti klo 12 ja tämä toistui vaikka miehellä olis ollut vapaata useampikin päivä.. niinä päivinä kun mies meni töihin, niin poika meni muualle hoitoon siksi aikaa kun mä nukuin siihen kle 12 asti, koska miehen piti saada nukkua ennen töitä että jaksoi.. mun ei tarvinnut koska mä kuulemma kävin vain neppailemassa töissä.. ja oltiin siis samassa työpaikassa samaa hommaa tehtiin.. eli ihan aiheetonta mun valitus ei ollut.. koitin kuitenkin lukuisia kertoja asiasta keskustella mutta kun ei mennyt jakeluun niin minkäs teet.. omaa aikaa ei ollut, koska vaihtarit oli että joko poika tulee mukaan tai sitten mä hankin hoitopaikan pojalle.. jos nää ei onnistunut niin mies kysyi että onko mun nyt sitten mikään pakko lähteä mihinkään.. ja nt oli kyse ihan vaan parin tunnin kahvittelusta... mä hoidin samaan aikaan pojan ja asunnon myymisen, eläimet ja kodin, ruokakaupat.. maksoin kaikesta puolet, lisäksi kaikki omat ja pojan menot ja sain silti kuulla että miehen uni oli tärkeämpää kun hän elätti perheen.. moni asia oli meillä vinossa mutta tuo pojan sntymä veti vituilleen koko homman.. ja mä en ala sietämään ja kestämään ja jaksamaan mun elämää, kun tiedän että ei ole pakko.. nyt ollaan onnellisia tahoillamme ja poika on iloinen ja ihan tavallinen pikkupoika, että ero ei häneen ainakaan vaikuttannut