twist stepperi

  • Viestiketjun aloittaja gattoliga
  • Ensimmäinen viesti
Christina
Voi että harmittaa, eilen kokeilin tehdä kevyen treenin stepperillä ( mulla oli siis ongelmia polven kanssa.), ja 20min tein, välillä pisti polveen kun poljin alaspäin...Taidan nyt joksikin aikaa vaihtaa kuntopyörään, ja sit taas pikkuhiljaa varovasti alotella stepperiä..Ärsyttää niin suunnattomasti kun mä tykkään tuosta vekottimesta :whistle: :/
 
juuri tuossa kokosin omani ja kokeilin. huh huh mikä rääkki!! tuntu kyllä reisissä ja takapuolessa! oikein polttelee =) minkä verran teillä kuluu kaloreita kerralla? ja tietääkö joku minkä verran pitäis päivässä kuluttaa et olis jotain hyötyä? mulla palo sen mittarin mukaan 102kaloria. askeleita tuli jotain 735... tuntuu kyllä tosi tehokkaalta laitteelta =)
 
Steppaaja
Onnea masiinan johdosta :flower:

Mä polen sellasen 1000-1500 askellusta kaloreita menee mulla 140-200...riippuen tahdista. Kaks viikkoa olen tallustanut ja nyt alkaa olla aika hupasaa eikä hiki lennä ku ämpäristä kaatas heti 5min jälkeen.
Välillä olen vastusta vaihdellu, mutta tykkään mennä sellaseta reipasta askellusta joka hiukka enempi kuitenkin tuntuu...Vaikee selostaa.

Mulla ei ole onneks tuntunu polvissa vielä. Vaikka ristikkäis sidos menny toisesta polvesta tuntuu että tää liike tukee sitä...
Voihan olla ettei sovi kaikille...

Steppaamisen iloa kaikille tasapuolisesti!! =)
 
mullakin setpperi koottuna ja steppailin emmerdalen ajan.hiki lensi ja oli tois mukavaa...toi tulee tavaksi! ei se mulla polviin kyllä käynnyt, mut pohkeet tuntuu pikkasen hyytelöltä =) hyvähyvähyvä....
kertokaas nyt minkä merkkisiä menijöitä teillä on ,onkohan noissa kummosia eroja...toi on siis BS 1650 body stepper
 
onko noissa hobbarin twist steppereissä siis oikeasti joku vastuksen säätö? Kaupan (prisma ja euromarket) vastaavissa oli vain säädin jolla säädettiin askelmien korkeuseroa, Kiitos vastauksista, itsekin haaveilen stepperistä
 
Rufi87
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2007 klo 18:49 Steppaaja kirjoitti:
Ite ostin sen prisman twist stepperin. käyttäny nyt kaks päivää peräkkäin ja aika hyvältä tuntuu. alotan rauhallisesti koska kunto ei oo kaikkein parhain. pikkuhiljaa sitä voi lisätä vastustusta. ainoa ongelma mulla on että se mittari mistä näkee askelten määrän yms. ei oikein suostu toimimaan oikein. en tiiä johtuuko se nyt niistä johdoista vai onko patterit huonosti yms. senhän pitäis alkaa toimia ku alkaa polkemaan. mutta mun ei tee niin. se toimii sillon ku on yhdistäny ne johdot ja laittanu patterit sisään mutta kun alkaa polkee niin mitään ei tapahdu. iha ihmeellinen. mietin että onko muilla ollut samanlaisia ongelmia vai onko minun mittari vaan rikki?
Minulla on sama ongelma. Mittari sekoilee koko ajan ja väittää että puolen tunnin polkemisen jälkeen olen muka polkenut 50 askelta ja polttanut vain 7 kaloria.
 
Steppaaja
Kyllä mun hobbyhalllin versiossa on ainakin vastuksen säädin. Se on siellä etuosassa alhaalla, jos näin pikku tunneilla oikein muistan. ;)

Ja jos noi mittarit tolleen temppuilee kandee laittaa pois tai soittaa ainakin sinne mistä tilannu. Niiden pitäs toimia moitteettomasti alusta pitäen.

Toi Steppailu on kyllä viennyt minut ainakin mukanaan =) Aika menee siivillä ja tuntuu että kunto nousee ja hiki lentää kun aikansa tarpoo... B)

 
Te jotka treenaatte joka päivä kehoittaisin miettimään hetken.. Treenistä katoaa teho - jos lihakset ei saa välipäiviä..

Itellä tavallinen stepperi ollut jonkun viis vuotta; sillä teen treenin 2-4krt/vk - riippuen treenin pituudesta. Joka vaihtelee polven kunnon mukaan 30-85min jaettuna esim. 10min 2min tauko 10 min. Jne. Keskimäärin tulee tehtyä sellaa 140min vk.

Tuloksista en paljon voi sanoa, koska stepperi on kuulunut jo vuosia omaan treeniin painoijen kanssa leikkimisen ohella. (Tasapaino pitää säilyttää treenauksessakin - ei yksipuolista, vain jalkoja tai vain käsiä jne.) Mutta peba on hyvännäköinen :whistle: ja melkein voisin syyttää stepperiä siitä.. Tai jotain. :D

Vatsalihaksia treenaan stepperiä tehdessä siten, että yhdistä pilateksessa käytetyn "korsetin"; eli vedetään vatsa sisään ja sitten höllätään n. 30% ja se pidetään tiukkana niin kauan kuin jaksaa ja sitten minuutin kahden tauko ja uudestaan.

Stepperillä aika kuluu; kun on hyvä ohjelma, kirja tai lehti.
 
ljusa on oikeessa. kaikessa liikunassa travitaan keholle lepopäivä. kolme neljä krt viikossa on hyvä...Tosin jos rauhallisesti steppaa puol tuntii, niin...ehkä se ei oo niin rankkaa, että tarvitsis...mene ja tiedä. ps.mäkin otan yläkropan mukaan steppaamiseen. ;)
 
Mä oon nyt n.kk:n steppaillu ja nyt ruennu sit polvi reistailee... :/ Oon polkenu siis n.4-5krt viikossa n.15-30min kerralla.Polvi vaivoja on ollut ennenkin,lapsesta saakka.Hitto,jos tämä nyt sit tän takia jää tähän,prkl polvi.
 
Mulla on kanssa toi Hobbarin stepperi. Siinä ryttyili mittari että se joko ei alkanu laskeen askelia tai sitten lopetti kesken kaiken. No se sitten johtu siitä, että vastusruuvi oli huonosti kiinni, eli se ei saanu vaan lukemia. Kun ruuvasin sitä pikkasen enemmän kiinni niin johan alko taas mittari pelittää :D Ja sitten se mittari keksi tässä yks päivä että on kivaa nollata ittensä kesken laskujen :kieh: Seki sitten onneks johtu vaan siitä että patterit oli finaalissa.

Jospa jollekin olis apua näistä =)
 
Maire
Eka tai euromarketista stepperin ostaneet!!
Minkä merkkinen se on? Kun meidän kaupassa ei enää ollut niin haluaisin sitä netistä katsella.
Itsellä ei ole laihdutuksen tarvetta, ajattelin vaan kokeilla saisiko sillä kadonneita jalkalihaksia yhtään takaisin.
 
A shadieeyah
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.01.2007 klo 20:46 maikku kirjoitti:
onko noissa hobbarin twist steppereissä siis oikeasti joku vastuksen säätö? Kaupan (prisma ja euromarket) vastaavissa oli vain säädin jolla säädettiin askelmien korkeuseroa, Kiitos vastauksista, itsekin haaveilen stepperistä
on vastuksen säätö.se on siellä alhaalla polkimien välissä mutta etupuolella.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2007 klo 09:19 Vieras kirjoitti:
Mä oon nyt n.kk:n steppaillu ja nyt ruennu sit polvi reistailee... :/ Oon polkenu siis n.4-5krt viikossa n.15-30min kerralla.Polvi vaivoja on ollut ennenkin,lapsesta saakka.Hitto,jos tämä nyt sit tän takia jää tähän,prkl polvi.
Mulle tuli kakarana kuluman alut polviin liian rankan joukkue kilpavoimistelun vuoksi.. Välillä ne on ok, välillä ei tartte kahteen viikkoon toista taivuttaa; kun sattuu niin paljon.. Onneks viime viikkoina päässyt liikkumaan. Stepperi ei ole keskeyttänyt treenit kuin kaksi kertaa (3vk:n aikana).. Mutta jos polvi vaivat jatkuu niin leikkuriin. :/

Jos polviin ottaa stepperi, kannattaa yrittää vahvistaa lihaksia polven ympäriltä. Ja steppailla vähemmän; niin kauan että polvi ei enää kipeydy. Enpä ite muuta osaa sanoa.
 
Steppaaja
Kivaa lukea teidän kommentteja ja tuloksia! Ostin tänään itselleni twist stepperin Prismasta hintaan 69 e. Steppailin 15 minsaa, 906 askelta ja 126 kaloria. Hyvin kulki Salattujen elämien seurassa ;)

Vähän kävi stepatessa polviin, mutta toi oli eka kerta. Ennen steppailuja kävin reippaalla parin kilometrin kävelyllä koiran kanssa.

Mietin tota, että miten kauan pitäis stepata kerralla ja miten usein. Ajattelin tehdä nyt ekaks 3 kertaa viikossa. Seiraavalla kerralla teen 20 minsaa. Tehokkaalta tuntu, tuli ihanan hikinen olo! ;)
 
steppailija myös
minulla myös tuo prisman twist stepperi. Askel suurimmillaan ja vastus melkein raskaimmalla. Poljen 4-6krt viikossa aina tunnin kerrallaan. Näin mennyt jo kolme viikkoa. Tuloksia en ole seurannut kummemmin, mutta paljon kevyemmältä tuntuu meno nyt entä kuin esim. kaks viikkoa sitten.

Ja hiki kyllä lentää ihan kivasti -> tuntee tehneensä jotain.
Mutta yllätys kyllä suuri että lihakset eivät kummemmin ole ollu kipeänä.
Olen kyllä yrittänyt vähän venytellä steppailun jälkeen, mutta en aina jaksa..

Kertokaahan lisää vain kokemuksia ja onko tuloksia tullu :attn:

Olen kyllä jäänyt koukkuun steppailuun. Välipäivänä kamala olo kun ei pääse steppaileen...
 
A shadieeyah
poljen joka päivä n.50-60min..
2viikossa lähtenyt peffasta 5cm ja vyötäröltä 4cm..

ollut monta kuukautta ja maku ei ole mennyt harjoittelusta, päinvastoin. Innostuu vielä enemmän =)<br><br>
 
Te joilla stepperi ollu alle muutaman kuukauden suosittelen todellakin pitämään välipäiviä ja rajoittamaan aikaa, jonka kulutatte siihen; koska yksipuoliseen harjoitteluun menee kertakaikkiaan maku ajan mittaan.
 
Steppaaja
Ihanaa että olette kaventuneet steppailun ansiosta :flower: Se tieto kannustaa muakin kovasti steppaamaan :hug: Jos vaikka lähtis edes pari kiloa ja pari senttiä, niin olisin toooosi iloinen! Tällä hetkellä ainoa harrastamani liikunta on koiran kanssa päivittäinen lenkkeily ja se pitää kyllä kunnon hyvänä, mutta kiloja se ei ole tiputtanut.
 

Yhteistyössä