twist stepperi

  • Viestiketjun aloittaja gattoliga
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2007 klo 12:59 Vera kirjoitti:
nyt se on sitte hommattu!

hobby hallista twist stepperi meinaan

äsken steppasin eka kerran 15 min ja kyllä hiki virtas :LOL:
syke oli normaalin rajoissa (sen taulukon mukaan) joten kai siitä jotain hyötyäki oli?

eli voinko rehkiä nyt joka päivä tuon 15min vai pitääkö pitää välipäiviä? mites te ootte alotellu?

painoa pitäis saada n. 7kg pois, jotta oisin itteni mielestä ihanne painossa :)
jäädään innolla odottelemaan.
ei tarvitse pitää välipäiviä, jos treeni on kevyttä. mutta toki ne on hyvä pitää oli liikunta sitten mitä tahansa. mutta 15min päivässä ei ole sen kummempaa kuin sama määrä portaiden nousua :D

aloitte 15min jos se tuntuu jo olevan tarpeeksi, huomaat pian, että pystyt ja haluatkin? tehdä pitempiä sarjoja - kunhan keho tottuu - se ei tunnu enää rasittavalta tai raskaalta. aivan varmasti käy näin sinullakin. lisäät vain aikaa ja tehoa sen mukaan mikä hyvältä tuntuu.

suosittelen pitämään jonkin näköistä päiväkirjaa ajasta, sykkeestä, niitä on kiva myöhemmin vertailla ja tutkia miten kehitys on tapahtunut.

paljon iloa treenaamiseesi. :flower:

itse en enää muista miten aloittelin (siitä kun on vuosia). ja tosiaan tähänkin vielä huomautan, että käytän tavallista stepperiä ja 3kg painoja. joten minun kokemukseni eroaa twist steppailusta. muistaakseni aloitin myös jollain 10+10 ja sit nostin 15+15 ja sitten taas nostin (ihan oman fiiliksen ja jaksamisen ja lihasten totuttua) 30+30.

nykyään kun on todella hyvä päivä, niin 85min menee huomaamatta (jaksottaen, että välissä pidän 3-4 taukoa x1-2min). keskiarvo sykkeeni on 128 (mutta treenin tehosta riippuen sykkeet pyörii 121-137 välillä; taulukkoa minulla ei ole).
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2007 klo 06:08 Ljusa kirjoitti:
Itellä tavallinen stepperi ollut jonkun viis vuotta; sillä teen treenin 2-4krt/vk - riippuen treenin pituudesta. Joka vaihtelee polven kunnon mukaan 30-85min jaettuna esim. 10min 2min tauko 10 min. Jne. Keskimäärin tulee tehtyä sellaa 140min vk.
tuohon voin lisätä, että "kovina treeni viikkoina" stepperiä tulee poljettua (4xtreeni) 3½ tuntia. (+tietenkin puntit ja kävely).
 
Christina
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2007 klo 15:12 Ljusa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2007 klo 06:08 Ljusa kirjoitti:
Itellä tavallinen stepperi ollut jonkun viis vuotta; sillä teen treenin 2-4krt/vk - riippuen treenin pituudesta. Joka vaihtelee polven kunnon mukaan 30-85min jaettuna esim. 10min 2min tauko 10 min. Jne. Keskimäärin tulee tehtyä sellaa 140min vk.
tuohon voin lisätä, että "kovina treeni viikkoina" stepperiä tulee poljettua (4xtreeni) 3½ tuntia. (+tietenkin puntit ja kävely).
Voi kun olisi mullakin aikaa polkea noin paljon...Aina on muksut jaloissa pyörimässä kun aloitan steppailun.. :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2007 klo 15:39 Christina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2007 klo 15:12 Ljusa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2007 klo 06:08 Ljusa kirjoitti:
Itellä tavallinen stepperi ollut jonkun viis vuotta; sillä teen treenin 2-4krt/vk - riippuen treenin pituudesta. Joka vaihtelee polven kunnon mukaan 30-85min jaettuna esim. 10min 2min tauko 10 min. Jne. Keskimäärin tulee tehtyä sellaa 140min vk.
tuohon voin lisätä, että "kovina treeni viikkoina" stepperiä tulee poljettua (4xtreeni) 3½ tuntia. (+tietenkin puntit ja kävely).
Voi kun olisi mullakin aikaa polkea noin paljon...Aina on muksut jaloissa pyörimässä kun aloitan steppailun.. :whistle:
Mulla vajaa 3v tuplat ja vipinää on, mutta meillä auttaa lastenohjelmat saamaan aikaa steppaamiseen. Jos päivällä ei kerkee niin sitten illalla kun lapset nukkuu, tai niiden päiväunien aikaan, jos ei ole kotitöitä... :)
Omaa aikaa pitää ettiä, sitä saa jos oikein paljon sitä haluaa! =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2007 klo 15:46 Steppis80 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2007 klo 15:39 Christina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2007 klo 15:12 Ljusa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2007 klo 06:08 Ljusa kirjoitti:
tuohon voin lisätä, että "kovina treeni viikkoina" stepperiä tulee poljettua (4xtreeni) 3½ tuntia. (+tietenkin puntit ja kävely).
Voi kun olisi mullakin aikaa polkea noin paljon...Aina on muksut jaloissa pyörimässä kun aloitan steppailun.. :whistle:
Mulla vajaa 3v tuplat ja vipinää on, mutta meillä auttaa lastenohjelmat saamaan aikaa steppaamiseen. Jos päivällä ei kerkee niin sitten illalla kun lapset nukkuu, tai niiden päiväunien aikaan, jos ei ole kotitöitä... :)
Omaa aikaa pitää ettiä, sitä saa jos oikein paljon sitä haluaa! =)
totta että lapset on varmasti jaloissa pyörimässä - tuo lasten ohjelmat on hyvä ratkaisu. ja sitten se, että sitä voi tehdä treeniä vaikka vain kymmenen minuuttia kerrallaan. ei sitä tarvitse vetää 30 tai 60min putkeen, sen voi hyvin jakaa.

mutta toivottavasti uusia vinkkejä löytyy miten steppailuun jää enemmän aikaa. ja muistetaan että se vähäkin mitä ehtii on liikuntaa. =)
 
Steppaaja81
Muutin nimimerkkiäni, etten sekotu toisen Steppaajan kanssa, joka on stepannut jo useamman viikon. =) Minä olen vasta aloittelija. Mulla tosss Prisman mallissa ei ole sykemittaria, enkä omista semmoista omasta takaa ja olenkin pohtinut, millä teholla kannattaisi steppailla.

Olen nyt polkenut kerrallaan noin vartin ja saanut kulutettua siinä ajassa 120-140 kaloria. MIelestäni on teppuutellut menemään aika vauhtia ja hiki on virrannut, toisin sanoen en jaksais kovemmalla teholla tota aikaa :LOL: Miltä tämä kuulostaa kokeneiden korvaan? Toivon, että kunto kasvais ja jaksaisin stepata vaiks ensi viikon jälkeen 20 min kerrallaan. Nyt toi vartti on passeli aika ;)

Haaveissa saada kavennettua vähän perää ja mahtua vanhoihin farkkuihin :)
 
nyt on sitten mullakin stepperi! Kävin euromarketista ostamassa kun prismasta oli loppunut! Kokeilin heti kaksi kymmenen minuutin pätkää tauko välissä, vielä kohta kolmas erä

taitaa olla muotijuttu nyt, mutta kivalta tuntui. Nuo käsipainot onkin varmaan kiva idea!


 
Muokkasin oman nimimerkkini kuin niin monta steppaajaa olikin mukana =)

Tää stepperi taitaa tosiaan olla aika villitys, meidän kylällä torpassa jos toisessa on tällänen ja puhe kiirii kulovalkeen tavoin kuinka hyvä tämä laite on. :)
Ihme jos ei uutisissa kohta mainosteta Stepperi-kansan puolesta :LOL:

En sitten eilen malttanut olla steppaamatta, mut vaan 15min menin. Sen kyllä reippaasti ja tehokkaasti. Tänään tulee pakkopulla lepopäivä kun ei olla kotona illalla :\| Tuleekohan vieroitusoireita :whistle:

Harjotteletteko samalla tasolla koko treenin ajan? Ite olen pari kertaa nyt tehny niin että eka kevyemmällä niinku lämmittelen ja sen jälkeen tiukennan vastusta ja annan palaa, jaksaa paremmin ja sitte alkaa kyllä tuntuu jo takalistossa että saa kamat siellä suunnalla kyytiä :kieh:

En tiiä onko toi oikeenlainen systeemi, mut tuntuu mun kohdalla hyvälle!
Ja ihanaa että on toi laite kun kauheet pakkaset aamusta iltaan, lenkille ei pääse, mutta stepperi pelastaa tilanteen :saint:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2007 klo 20:35 Steppaaja81 kirjoitti:
Muutin nimimerkkiäni, etten sekotu toisen Steppaajan kanssa, joka on stepannut jo useamman viikon. =) Minä olen vasta aloittelija. Mulla tosss Prisman mallissa ei ole sykemittaria, enkä omista semmoista omasta takaa ja olenkin pohtinut, millä teholla kannattaisi steppailla.

Olen nyt polkenut kerrallaan noin vartin ja saanut kulutettua siinä ajassa 120-140 kaloria. MIelestäni on teppuutellut menemään aika vauhtia ja hiki on virrannut, toisin sanoen en jaksais kovemmalla teholla tota aikaa :LOL: Miltä tämä kuulostaa kokeneiden korvaan? Toivon, että kunto kasvais ja jaksaisin stepata vaiks ensi viikon jälkeen 20 min kerrallaan. Nyt toi vartti on passeli aika ;)

Haaveissa saada kavennettua vähän perää ja mahtua vanhoihin farkkuihin :)
mä teen just tolleen samallalailla, ja oon nyt viikon stepannu ja sentti lähteny joka kohasta =) ajattelin mäkin et jos ens viikolla pidentäis aikka tohon 20min =)
 
A shadieeyah
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.02.2007 klo 13:54 miilukka kirjoitti:
minulla olisi huutonetissä twist stepperi huudettavana, SELLANEN KÄSITUELLINEN MALLI!!!

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=46133182
et sitten ylihintaa pyydä tuosta stepperistä?
tuommosen samanlaisen saa uuden 59?:lla..jossa on vielä säädettävä tanko(ottaa huomioon käyttäjän pituuden)!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.02.2007 klo 15:07 A shadieeyah kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.02.2007 klo 13:54 miilukka kirjoitti:
minulla olisi huutonetissä twist stepperi huudettavana, SELLANEN KÄSITUELLINEN MALLI!!!

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=46133182
et sitten ylihintaa pyydä tuosta stepperistä?
tuommosen samanlaisen saa uuden 59?:lla..jossa on vielä säädettävä tanko(ottaa huomioon käyttäjän pituuden)!
Mietin samaa ja laitoinki tonne kohteeseen kysymyksen aiheesta =)
 
A shadieeyah
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.02.2007 klo 20:38 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.02.2007 klo 13:54 miilukka kirjoitti:
minulla olisi huutonetissä twist stepperi huudettavana, SELLANEN KÄSITUELLINEN MALLI!!!

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=46133182
tuli paljon halvemmaksi kun tilasin hobby hallista uuden :wave:
aivan..tuo taitaa olla anttilan malli..ja anttilasta tilattuna uusi tulisi postikulujen kanssa 85,90 ja jos ton voittais yhellä huudolla ni hinnaks postarien kaa 85?..eli kumpi kannattaa
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.02.2007 klo 20:42 A shadieeyah kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.02.2007 klo 20:38 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.02.2007 klo 13:54 miilukka kirjoitti:
minulla olisi huutonetissä twist stepperi huudettavana, SELLANEN KÄSITUELLINEN MALLI!!!

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=46133182
tuli paljon halvemmaksi kun tilasin hobby hallista uuden :wave:
aivan..tuo taitaa olla anttilan malli..ja anttilasta tilattuna uusi tulisi postikulujen kanssa 85,90 ja jos ton voittais yhellä huudolla ni hinnaks postarien kaa 85?..eli kumpi kannattaa
ostaa uusi, absolutely
 
pulleepimu
Hei

Olen aikeissa hankkia jonkunlaisen stepperin.
Mieli tekisi semmoista jossa samalla kun steppaa , niin liikkuu myös kädet.
Se liike saattaisi tehota myös niska-hartiaseutu vaivoihin. Semmoinen maksoi intersportissa jotain 700 e joten jää takuulla ostamatta.
Kenelläkään kokemuksia?
No mitenkä hyviä on markettien stepperit. Käsikahvoilla tai ilman ?
Haluaisin sen käsikahva mallin.
Laittakaapa kokemuksia niin ostopäätös on helpompi tehdä.
 
A shadieeyah
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.02.2007 klo 13:13 pulleepimu kirjoitti:
Hei

Olen aikeissa hankkia jonkunlaisen stepperin.
Mieli tekisi semmoista jossa samalla kun steppaa , niin liikkuu myös kädet.
Se liike saattaisi tehota myös niska-hartiaseutu vaivoihin. Semmoinen maksoi intersportissa jotain 700 e joten jää takuulla ostamatta.
Kenelläkään kokemuksia?
No mitenkä hyviä on markettien stepperit. Käsikahvoilla tai ilman ?
Haluaisin sen käsikahva mallin.
Laittakaapa kokemuksia niin ostopäätös on helpompi tehdä.
käsikahva malli on hyvä.
a) jos ei oo hyvä tasapaino alkuun
b) kun nojaa käsitankoihin ja kintut tanassa niin liike tehoaa peffaan(tekivät tuota italian shoppis kanavalla)
c) kun tasapaino kehittyy voi steppaillessa ottaa mukaan kevyet käsipunnukset niin kehittyy ylä kroppa

mallit
hobbari:säädettä korkeustanko on positiivisempi jos sattuu olee keskimääräistä lyhyempi tai pidempi käyttäjä niin voi säätää käsitangon korkeuttaa ettei steppailu käy selkään(postikulujen kaa saman hintanen ku prismasta ostettu)

prisma: sama hinta kun hobbarin malli mutta ei säädettävää korkeustankoa(toivottavasti käyttäjä on standardi mitoitettu).


ehottomasti twist eli kierto liikettä tekevä malli.tehoaa paremmin eri lihaksiin kuin pelkkää ylös alas liikettä tekevä malli.
 
Punkero
Kääk, tilasin äkkiä hobbyhallista stepperin... Miten pian tuo stepperi mahtaa saapua? En malttaisi odottaa... Minulla vauva on vajaat 5 kuukautta, ja tympii kun olen vieläkin sellainen löllykkä, kiinteytystä tarvittais!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.02.2007 klo 17:15 Punkero kirjoitti:
Kääk, tilasin äkkiä hobbyhallista stepperin... Miten pian tuo stepperi mahtaa saapua? En malttaisi odottaa... Minulla vauva on vajaat 5 kuukautta, ja tympii kun olen vieläkin sellainen löllykkä, kiinteytystä tarvittais!
Aika nopeeta on mulle ainakin tullu. Alle kaks viikkoo
 
mäkin haaveilen tuosta twist mallista hyvinkin paljon.. mutta vieläkään en ole sitä saanut hankittua ja vie enemmän tilaa kuin tavallinen. :( ja kun neliöitä on se 31 niin sinne ei kummoista mahdu. mulle stepperi onkin vain kalorin kulutus laite :D saman verran menisi, jos kävisin useammin kävelemässä. Mutta näillä mennään toistaiseksi.
 
A shadieeyah
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.02.2007 klo 17:15 Punkero kirjoitti:
Kääk, tilasin äkkiä hobbyhallista stepperin... Miten pian tuo stepperi mahtaa saapua? En malttaisi odottaa... Minulla vauva on vajaat 5 kuukautta, ja tympii kun olen vieläkin sellainen löllykkä, kiinteytystä tarvittais!
mulle tulee yleensä viikossa hobbyhallin tilaukset..
eli viime viikon torstaina tilasin puvun..keskiviikkona oli tällä viikolla saapunu postiin ja torstaina tuli nouto lappu.

Mutta jos tolla stepperillä on tilaus ruuhkia niin voi muutaman päivän kauemmin mennä..mutta jos hirmusesti jäsnskättää ja ootuttaa niin meilaat sinne hobbarin sivun asiakaspalautteen kautta ja pyydät sitä lähetystunnusta..
niin sitä kautta yleensä saa sitten nopeemmin haettua ja pystyy seuraamaan paketin kulkua..
 
Stepperi81
Muakin arvelutti alkuun, että pilaako moinen vehjes meidän kauniin olkkarin :LOL: Mutta se toi Prisman stepperi on aika kaunis, eikä ainakaan vielä tunnu siltä, että olkkari oliskin kuntosali :attn:

Eka viikko takana. Veivasin yhteensä neljänä päivänä ja sauväkävelin yhtenä. Nyt on menossa toinen viikko ja steppauspäiviä on jo yksi, sauvakävelypäiviä kaksi.

Vielä en ole uskaltanu kajota mittanauhaan, mut mieli ainakin on aikas pirtsakka, vaikka perä onkin vielä leveä :saint:
 
Verna
Onko olemassa kokoon taitettavaa twist stepperiä? Kuinka paljon tilaa nuo muut twist stepperi vievät? Suht pieni kämppä kun on, niin olisi kiva saada stepperi tarpeen vaatiessa esim sängyn alle piiloon.
 

Yhteistyössä