Onko huono idea (avioerosta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
eli tilanne on se, että ei miehen kanssa oikein tiedetä mitä pitäisi tehdä. Minusta asiaan pitäisi ottaa etäisyyttä ja käytännössä on helpointa, ettämies muuttaa tästä pois kuin se, että minä etsin kämpän niin, että vanhin pääsee käymään samaa koulua. Ei ole ihan helppo nakki. Plus että minä olen kotiäiti niin vaatii enemmän järjestelyjä senkin puoleen, jos minä muutan.

Mutta mies taas on sitä mieltä, että on typerää, että hän joutuisi muuttamaan, kun se joka harkitsee sitä eroa niin olen minä. Syyt kuitenkin eroon on miehessä (esim. pettäminen). Ja tosiaan lapsia ajatellen niin se olisi reiluinta. Jos ero tulee niin sitten minä lähden.

Mutta joku ratkaisu tähän pitäisi saada. Ja ellei se ole ero niin aikalisä.

Pettäjä menkööt muualle hetkeksi miettimään tekosiaan. Lapsia ei pidä rangaista kodinvaihdolla. Heille tulee muutenkin olemaan järkytys jos isä lähtee muualle asumaan vähäksikin aikaa.

Jos tilanne on tuo, että avioeron tullessa sä lähdet niin minusta sun on viisaampi nytkin lähteä.

Mutta mies pääsisi muuttamaan tästä piankin. Meinasi, että voisi asua veljensä nurkissa sen aikaa. On poikamies siis ja se varmasti sopisi niin.

Mutta jos minä muutan niin mies joutuu maksamaan elarit, minä joudu sossunluukulle, joudun ostamaan huonekaut jne jne plus että aikaa saattaa mennä kuukausi tai pari, jotta saan sen kämpän edes.

[QUOTE="alkup";22217750]Mutta mies pääsisi muuttamaan tästä piankin. Meinasi, että voisi asua veljensä nurkissa sen aikaa. On poikamies siis ja se varmasti sopisi niin.

Mutta jos minä muutan niin mies joutuu maksamaan elarit, minä joudu sossunluukulle, joudun ostamaan huonekaut jne jne plus että aikaa saattaa mennä kuukausi tai pari, jotta saan sen kämpän edes.[/QUOTE]

Yhtälailla se mies joutuu elareita maksamaan vaikka se muuttaisi.

Mitä ihmeen soutamista ja huopaamista? :O
Että nyt miehen pitäisi lähteä, mutta eron tultua sinä lähtisit? Koita nyt hyvä ihminen päättää, kumman haluat lähtevät!

Luuletko ihan vilpittömästi, että sinua pettänyt mies maksaisi asuntolainaa asuessaan toisaalla? Ja sinä kotiäitinä olisit edelleen kotona lasten kanssa omistusasunnossanne?

Alkuperäinen kirjoittaja §;22217775:
Luuletko ihan vilpittömästi, että sinua pettänyt mies maksaisi asuntolainaa asuessaan toisaalla? Ja sinä kotiäitinä olisit edelleen kotona lasten kanssa omistusasunnossanne?

Mä en kans oikein jaksa tähän uskoa. Vaikka omantunnontuskista kärsisikin, niin tuo tuntuu jo kohtuuttomalta. Jos sulla ei ole varaa jäädä taloon asumaan (miehelläkö olis?), niin muutat pois. Olisko mahdollista muuttaa niin lähelle, että lapsilla (vai yksikö oli vasta koulussa) pysyis koulu ja kaverit jne...?

[QUOTE="alkup";22217750]Mutta mies pääsisi muuttamaan tästä piankin. Meinasi, että voisi asua veljensä nurkissa sen aikaa. On poikamies siis ja se varmasti sopisi niin.

Mutta jos minä muutan niin mies joutuu maksamaan elarit, minä joudu sossunluukulle, joudun ostamaan huonekaut jne jne plus että aikaa saattaa mennä kuukausi tai pari, jotta saan sen kämpän edes.[/QUOTE]

Tuotahan se mies juuri haluaa, että homma menisi niin vaikeaksi, ettet viitsi lähteä. Kumman nimissä asunto, saa siihen jäädä jos haluaa. Jos asunto on molempien nimissä, voi ehkä vaatia niin pitkän selvittelyn ja käräjöinnin, ettei sellaiseen kannata ryhtyä. Eri asia on sitten mikä on lasten paras. Se lienee sanomattakin selvä, että heille olisi parasta saada jäädä vanhaan asuntoon. Jos olet päätöksen tehnyt, pyydä miestä että ajattelisi lasten parasta. On siitä varmasti miehellesikin iso vaiva etsiä uusi asunto, maksaa takuuvuokra, muuttaa ja hommata uusi kalustus itselleen, jos sinä saat vanhan.

Ei kai sossu maksa kenenkään hoitovapaita:o Veikkaan että sinä joudut palaamaan töihin etuajassa, joten saattaa se sossun luukulla asioiminen jäädä lyhytaikaiseksi.

Mua huvittaa se, että heti oletetaan, että kaikki on menossa käräjille.

Kyllä - jos mies lähtisi niin hän hoitaisi kyllä edelleen ne kulut mitä tästä asunnosta on, koska me emme olisi eronneet. Ottaisimme vain välimatkaa, jotta nähtäisiin asioita ehkä vähän eri tavalla.

Ja kyllä - asunto on yhteinen ja olemme naimisissa. Jos virallinen ero tulee niin mies maksaa minut tästä ulos ja ihan ilman käräjiä.

On se vaan kumma asenne ihmisillä. Ei voida uskoa, että toiset osaa sopia asioita ilman tuomaria tai ylipäätään ilman, että joku yrittää kävellä toisen yli. Olimme jo kesällä tekemässä eroa ja olemme siis tehneet lastevalvojalla kaikki elatussopimukset ja huoltajuussopimukset ja sekin keikka oli sellainen, että huhhuh. Lastenvalvoja melkein yritti haastaa riitaa välillemme, kun ei ilmeisesti osannut käsitellä asiakkaita, jotka tulee sinne ilman mitään tarkoitusta tapella asioista.

Yhteistyössä