tutti takaisin vaiko ei??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua tarvitaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua tarvitaan

Vieras
eli ongelman edessä olen... lapselta otettu tutti pois isällään ollessa, siitä nyt viikko aikaa... mutta nyt lapsi itkee öisin hysteerisesti, ei rauhotu oikein millään... :(
joutuu mu töiden takia olemaan paljon yökylillä (tai siis nyt viimesen parin viikon aikana...) ja ei tainnut olla hyvä aika ottaa tuttia pois... viime yönä lapsi kuulemma herännyt 30min-tunnin välein itkemään hysteerisesti.. itsellä on nyt kurja olo kun meitin miten pitäisi toimia... :/
lapsi ei ole nyt viikkoon nukkunut öitä kunnolla, joka vaikuttaa sitten tietysti päivään ja päiväuniin sekä syömiseen...
ikää lapsella on 2,5v joten varsinaista tarvetta tutille ei ole, mutta kun nyt vaikuttais että tutti on ollut turva, jonka avulla on kestänyt sen yöhoidon poissa kotoa... tai ainakin näin kuvittelisin...
pitäisikö lapselle antaa tutti takaisin uja odottaa että tilanne rauhottuu ja että on helpompi jakso töissä, eli että lapsi olisi paljon kotona ennenkuin ottaisi sen tutin uudelleen pois...

onko vinkkejä taikka kokemuksia??

Ei missään nimessä saa antaa takaisin. Se on pahin mahdollinen moka minkä vanhempi voi lapselleen tehdä!

Mä varmaan antaisin, tein niin tyttöni kanssa.. Eli päivisin meillä ei ollut tutteja näkyvillä, illalla meni nukkumaan ilman tuttia ja jos heräsi siihen hysteeriseen huutoon yöllä, eikä rauhoittelu auttanut, annoin tutin. Aamulla, ennenkö hän heräsi, kävin hakemassa tutin pois. Muutamia viikkoja mentiin näin (oli öitä jolloin ei herännyt) ja n. 2v7kk iässä yöheräilyt loppui kokonaan.

Voi kun hankala tilanne. Oliis varmaan ollut paremoi, jos sinä olisit sen tutin otanut pois, olisitte yhdessä ns sopineet. Millä tavoin tuo poisottaminne tapahtui, annettiin tutti esim. oravalle, menikö se rikki, hukkaan?

Meillä kuopuskella jäi tutti pois 1v10kk iässä, olen pitänt 2v takarajana. Se jäi ihan itsestään, kun eräänä päivänä ei löytynyt vatsa käyttöönotettua tuttia ja kaikki muuta huoamsin olevan tutin juuresta rikki. Sanoin, että tutit on rikki ja näytin, yhdessä heitettiin roskiin, ihne kyllä poika tajus, että rikki ovat, ei pahemmin ole tuttia kavannut. Turvautuu hoidossakin nyt enemmän pupuunsa.

Itse en enää tuttia takaisin antaisi, mutta onko lapsella jotain unikaveria, jonka voisi ottaa tilalle turvaksi. Aivan selvästi tuo tutti on teillä ollut turva ja minusta sen pois oton olisi pitänyt tapahtua sinun kanssa. Tuon ikäinen ymmärtää jo asian.

En minäkään suosittele tutin takaisin antoa. Onko mitään nallea yms unikaveria, joka voisi olla mukana? (ei varmaan heti autakkaan) . Tuossa itkuilussa voi myös tosiaan osaltaan vaikuttaa yökyläilyt.
Meilläkin tutinvierotus meneillään ja näkyy arjes siten et nukahtaminen (ylläri) vaikeutunut tosi paljon. Mut mä ajattelen et siihen on nyt vaan opittava, et nukutaan ilman.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi kun hankala tilanne. Oliis varmaan ollut paremoi, jos sinä olisit sen tutin otanut pois, olisitte yhdessä ns sopineet. Millä tavoin tuo poisottaminne tapahtui, annettiin tutti esim. oravalle, menikö se rikki, hukkaan?

Meillä kuopuskella jäi tutti pois 1v10kk iässä, olen pitänt 2v takarajana. Se jäi ihan itsestään, kun eräänä päivänä ei löytynyt vatsa käyttöönotettua tuttia ja kaikki muuta huoamsin olevan tutin juuresta rikki. Sanoin, että tutit on rikki ja näytin, yhdessä heitettiin roskiin, ihne kyllä poika tajus, että rikki ovat, ei pahemmin ole tuttia kavannut. Turvautuu hoidossakin nyt enemmän pupuunsa.

Sorry, tuli älyttömästi näppäinvirheitä, kun kiireellä kirjotin.
Itse en enää tuttia takaisin antaisi, mutta onko lapsella jotain unikaveria, jonka voisi ottaa tilalle turvaksi. Aivan selvästi tuo tutti on teillä ollut turva ja minusta sen pois oton olisi pitänyt tapahtua sinun kanssa. Tuon ikäinen ymmärtää jo asian.

en tiedä miten tutti on otettu pois, onko isä ollut edes paikalal vai onko ollut vain isän uusi naisystävä.. ilmeisesti sanottu että tutti on rikki.. sen enempää en tiedä.. ja mun kanssa asiasta ei oel keskusteltu, itse olisin ottanut pois vasta kun olisi ollut pitempi jakso jolloin lapsi kotona... :/
unikavereita on, mutta en ei näytä autatvan, nukahtaa kyllä ilman tuttia, mutta kesken unien alkaa itkemään hysteerisesti, ja silloin ei mikään auta... saattaa itkeä 20-45min, ennen kuin rauhottuu, ja itku on siis hysteeristä... huutaa että äiti sykkyyn, kirkuu.. vaikka on siis mun sylissä, mä puhun,hyräilen laulan.. silittelen, suukottelen... teen kaikkeni... :(
nyt on siis mun äidin luona missä on viimeyönä herännyt itkemään 3 kertaa ennen puolta yötä ja aamuyöstä 30min välein... tilanne tuntuu pahenevan yö yöltä :(
normaalitilanteessa en ajattelsii edes antavani tuttia takaisin mutta kun kerran tilanne huononee ja lapsi ei nuku juuri yhtään yöllä.. niin siksi kyselen...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
en tiedä miten tutti on otettu pois, onko isä ollut edes paikalal vai onko ollut vain isän uusi naisystävä.. ilmeisesti sanottu että tutti on rikki.. sen enempää en tiedä.. ja mun kanssa asiasta ei oel keskusteltu, itse olisin ottanut pois vasta kun olisi ollut pitempi jakso jolloin lapsi kotona... :/
unikavereita on, mutta en ei näytä autatvan, nukahtaa kyllä ilman tuttia, mutta kesken unien alkaa itkemään hysteerisesti, ja silloin ei mikään auta... saattaa itkeä 20-45min, ennen kuin rauhottuu, ja itku on siis hysteeristä... huutaa että äiti sykkyyn, kirkuu.. vaikka on siis mun sylissä, mä puhun,hyräilen laulan.. silittelen, suukottelen... teen kaikkeni... :(
nyt on siis mun äidin luona missä on viimeyönä herännyt itkemään 3 kertaa ennen puolta yötä ja aamuyöstä 30min välein... tilanne tuntuu pahenevan yö yöltä :(
normaalitilanteessa en ajattelsii edes antavani tuttia takaisin mutta kun kerran tilanne huononee ja lapsi ei nuku juuri yhtään yöllä.. niin siksi kyselen...

En ehkä silti kuitenkaan antais!!!Seuraavan kerran kun yrität pois ottaa,jaksaa huutaa vielä pahemmin.Ettei nyt kuitenkin huutais sitä kun joutuu olemaan öitä pois kotoa?

Mä kans luulen, että lapsi itkee mahd. jotain muuta kuin sitä tuttia. Mulla on itellä samanikäinen ipana, ja kamala ois kuvitella että hän ois öitä jossain, jossa "isän uusi naisystävä" omine lupineen hoitelee jotain tuttivieroituksia. 2,5-vuotias on kyllä iso tuttia syömäänkin, IMHO, mutta silti tuo tilanne varmaan aiheuttaa enemmän niitä yöheräilyjä kuin pelkkä tutti. Onko teidän ero uusi?

En antaisi takaisin minäkään. Vaikka olen kyllä huono vastaamaan tuttivieroituksiin, kun ei ole kokemusta. Esikoinen pullautti vuoden iässä tutin itse pois ja kuopus ei ole moista tainnut koskaan omistaakaan.

ehkä mä en nyt sitte anna tuttia takas, mä luulen että kun joutuu olemaan yötä poissa kotoa niin tuo tuttu on muodostunut sellaseks turvallisuuden tuottajaksi :/ ja varmasti itkee nyt siis myös sitä et on ollu harvinaisen rankat 2 viikkoa... :(

No, ensinnäkin kannattais nyt siltä isältä kysyä, että millä tarinalla se tutti on pois otettu. Jos on sanottu, että rikki on, niin voithan sä silloin itsekin leikata yhden tutin poikki ja antaa sen lapselle. Meillä vierotettiin esikoinen tasan 2-vuotiaana ja tyytyi tuohon rikkinäiseen, kun sitä pari yötä näytettiin. Kuopus vierotettiin 1,5-vuotiaana ja pari viikkoa halusi silti pureskella tutin nysää.

En antais tuttia takas, mutta menisin lapsen kanssa kauppaan, jossa saisi valita ihan itse jonkun unikaverin itselleen. Ehkä se auttaisi, kun kertoisi että saa siitä turvallisen, itse valitun nukkumakaverin. Ymmärtäähän ton ikänen jo paljon.

Onkohan tää se tapaus mistä ihan vähän aikaa sitten isän uus avovaimo pohti, että nappaisko tutin pois ja koko palsta kannusti ottamaan pois. Avovaimo sitten leikkasi tutin rikki että pystyi näyttämään lapselle, että rikki on.

No joo, oli aika ohi otsikon.