1v9kk pojaltamme jätettiin tutti pois viikko sitten. Alaku sujui hyvin, ei itkeskelly tutin perään, mutta yöllä tuntui olevan suuria vaikeuksia nukahtaa uudelleen jos heräsi. Nyt nuo yövalvomiset on venähtäny yli tunnin mittasiksi ja nukahtaminen illallakin vie n. 1 tunnin vaikka päivärytmi säilyny ennallaan. Lapsi myös herää n. tuntia aiemmin, kun ennen tutin poisjättämistä. Tutin kanssa nukahti viidessä minuutissa. Olen erittäin väsyny tähän hommaan (rv 32 menossa ja väsymys kokoaikaista) ja nyt on ruvennu tuntuun, että otetaankin tutti takaisin käyttöön. Sanokaa ajatuksianne, kiitos ? :/
itse en ole väsynyt mutta meillä on sama rumpa poika 1v 9kk ja tutti jätetty pois viikko sitten
pvkodissa poika ei kuulemma ole sitä tarvinnut päiväunille ja hyvin on nukahtanut ja ei myöskään kotona tarvitse päiväunille eikä tarvitse yöunille menossa mutta jos yöllä herää niin ei nukahda millään takas. ihan mahotonta. itekin olen ajatellut väsymyksissää että hitto mä haen tutin tuolta. mutta en ole edes jaksanut sitä tuttia hakee. kaippa se tutti pian unohtuu. se on varmaan tottumusasia se tutti. toivottavasti jaksat tämän rumpan. mä ainakin yritän olla antamatta periksi. sanon vaan että tutti vietiin oraville.
No, tota nukahtamisvaikeutta ja pidentynyttä nukahtamisa ja yökukkumista voi tulla ihan ikäkauteen liittyenkin ja myös unen tarpeen väheneminen voi oirella noin Meillä ei oo ollu koskaan tuttia, mut tossa 1.5v iästä alko kausi, että nukahtaminen alkoi viedä tunninkin ja yöt oli levottomia. Kuulema sitä oli muillakin enenevässä määrin.
Siihen autto aika ja myös se että pvunet "lyhennettiin" ja touhuttiin päivisin paljon ulkona jne, et oli illalla oikeesti väsyny.
Älä nyt ainakaa mene tuttia takas antamaan. Se on jo lastakin kohtaan epäreilua!
Onko lapsella jokin unilelu tms.? Jos se vähän korvais. Meillä tyttö oli tottunut, että tutti oli yksi nukkumisrutiineista, mutta helposti otti unilelun tilalle.