Turun seudun pallomahat 2009 keväällä

onnea laalaa ja milky teillä pienokaiset jo tulleet maailmaa haistelemaan.

laalaa teille tuli potra tyttö. eipä taida kauheesti olla 50vm ja 56cm vaatteille käyttöä. meillä pikkukakkonen oli syntyessään 55 cm ja tuntui että kaikki pienet söpöydet jäi käyttämättä.... mutta vauvan tuoksuista arkea teille :heart:

ninniliina älyttömän monta voima :hug: sairasteluun. toivottavasti pien helpottaa. meillä toi pikkukakkonen tervehtyi sen antibiootin kanssa nyt viimein ja esikkokin kröhi viikon kunnolla mut nyt alkaa olla flunssat taas sairastettu meitin perheessä. toivottavasti ainakin.

omaa napaa olen sika kyllästynyt nyt noihin insuihin ja kokoajan tekisi mieli syödä jotain mitä ei saisi.... käynnitäisköhän ne tän jo sillo 27.5 ni saisis vihdoin syödä sitä mitä haluu... menossa siis insuliininkäyttö burn out... (keksin tässä uusia nimiä sairauksille :D

tinni ja ryyni 35+3
 
Ihanaa kuulla Laalasta kotoa, ja Milkyn kuulumiset! ONNEA MILKY! :flower: vaikket näitä nyt vielä luekaan, täytyykin päivittää Laalan ja Milkyn vaavelit etusivulle. ** MUOKS olihan siellä Laalan Aura jo, ja nyt on Milkynkin poika.*
Meil on kans Laala vaipanvaihtopaikka keittiössä työpöydällä, kun ei kodinhoitohuone ole vielä vauvan kestävässä kunnossa.

Niin, syömään olin menossa kun sain Ronjan kapalossa pinnikseen nukkumaan, kuinkas eksyinkin tänne matkalla:saint:. Mies karkas johonkin, olin puhelimes kun se läks, en ees tiedä mihin meni. :eek: Autolla se meni, kaipa se joskus tulee takas...

ventti + Ronsku 1kk 5pvää
.. Ronja onkin melkein tasan kuukauden Auraa vanhempi ..
 
Laala ja Milky! Nyt on urakka vihdoin ohitse:) Ja kaikki siis päättyi hyvin! Oliko Laala epiduraali helppo saada??

Meillä täällä pikkuinen vaihtoi asentoa ja liikeet on tuntuu hävinneen lähes kokonaan (tai tuntuu tuolla takana jossain). Täytyy sanoa että vähän jo panikoin mutta kyllä se vähän siellä heiluu- onneksi.

Tuleva äiti sai töistä räkätaudin ja astmaatikkona epäilen kyllä vahvasti että aika nopsaan joudun antibiooteille. Töitäkin enää 9 päivää jäljellä joten saa nähdä..nyt makoilen sängyssä pääasiallisesti.

Huomenna on äitienpäivä. Mietin että saisiko sitä edes vähän juhlia tälleen raskaana oleva. Minulle kuitenkin pikkuinen on jo niin todellinen ja olemassa.

t.Iiris ja lillan 32+4

 
Milkylle ja Inkaliinalle onnittelut :flower: Toivotaan, ettei Milky joudu kauaa sairaalassa olemaan, että pienen tulehdusarvot laskee.

Laala kotiutuikin mukavan nopeasti =) Ihan kiva, että kotiuttavat nopeasti, jos ei mitään häikkää ole. Kuitenkin viel sillon ku Eemeli synty, munt pidettiin "pakolla" se 5 päivää siellä, vaik ei mitään häikkää ollutkaan ja kaikki sujui oikeen hyvin.

Pöpötilanne näyttää aika hyvältä: ei ilmeisesti ole mikään kovin kova tauti sit kuitenkaan:) Mieskin lupas tulla huomenna illalla kotona käymään, vaik joutuukin sitten ma aamulla aikaseen ajaan takas Hesaan =) Ja mun pieni rakas Eemeli on oikeesti jaksanu olla kertomatta mikä hänen äitienpäiväylläri on ja pitäny sen piilossa torstaista lähtien :heart: Uskomaton saavutus, kieltämättä :D Kyllä hän sen on näyttäny, et missä se on piilossa, mutta muuten en ole sitä nähnyt :LOL:

Lopuks vielä oikein hyvää äitienpäivää kaikille!!!! Etenkin niille, jotka sitä saavat ensmäistä kertaa nyt viettää :hug:
 
Hiiop! :D Onks muuten turkulaisilla äideillä mitään muuta paikka kuin tää pino? Mietin että joku kerhomuotoinen vois hiljaksiin sopia meil paremmin kuin tää, kun aletaan o lee aik erilaisissa tilanteissa... ta no kohta samanlaisissa taas mut... nojoo.. :D

mä olen ihan järjettömän rakastunut meidän tyttöön. Yölläkin kun se herättää niin sittenkin sitä on pakko tuijottaa vaan rakastuneena kun se on niin kaunis... :heart: Mies on raivostuttavan hyvin tottunu jo vauvan yöääntelyyn kahdessa yössä... Siinä missä mä valvoin suurimman osan viime yöstä niin mies tasan kerran heräs ja silloinkin hetken vaan tuijotti tyttöä mun olan yli ja jatkoi kuorsaamistaan. :kieh:

No mut pitää jatkaa tuijotusta....

Laala ja Aura 6päivää (joko se on niin vanha?!)
 
Inkaliinalle onnittelut, kiva kun tulit kertomaan!

Laala: Tuolla on joku pino 0-12kk-osiossa, mutte se ei oo mikään kovin aktiivinen. Toi kerho olis siitä kyl kiva, ettei jutut oo kaiken kansan nähtävillä.

Ei meilläkään mies herää yöllä ellei kuulu ihan täyttä huutoa, mä sen sijaan herään kaikkiin äänelyihin ja möyrintöihin. No ihan hyvä niin nyt kun miehen tarttis pystyä töissäkin käymään ja hereillä ajaa täältä Turkuun + takas. Mä voin nukkua päikkäreitä Ronskun kans.:D Kuten nytkin, pikkukippura nukkuu sylissä ja mä hillun täällä. :kieh:

Alkaa silmät aukeilemaan, alkaakohan pienellä tulla nälkä, vaihteeks taas. :p

ventti + 5-viikkoinen Ronja
 
Turkulaisille plussalaisille on jo olemassa kerho, en tiä mikä on meininki siellä. Tässä kaiken hyödyllisen tekemisen sijasta pistin pystyyn oman klubin nimeltään Turku ja lähikunnat, johon tarvitaan salasana. Salasanan saa kun kysyy. :) Kattellaan ny, jos porukkaa kiinnostaa jatkaa juttua hieman vähemmän julkisesti samalla porukalla.
 
Juu ja niistä huominen on sillanen päivä ku se ei sais syntyä. Ei pääse mies mukaan kun on 160km päässä... :'( Sen on pakko mennä ja saatiin se tietää viime perjantaina. Yritti jo muuttaa myöhemmäksi menoa mutta puhelimessa ämmä oli sanonut miehelle että käske muijas pitää haarat yhes :kieh: :kieh: :kieh: :LOL:
 
hei ventti salasanaa tännepäin!!

Mul on tääl ihan jännäkakka housussa itellä kohta ku Punkerolla on ekaa kertaa kestovaippa päällä ja jo kuullu yks *rups* mut viel ei pääse vaihtaa ku vaihtopiste on keittiös ja mies kokkaa. :LOL:
 
Onnea Laalalle, Milkylle ja Inkaliinalle! :heart:

Tänään on tasan 13 viikkoa täynnä. Ihanaa ajatella, että ehkä muutaman viikon/kuukauden päästä pitäis liikkeitä tuntea. :) Sitä odotellessa... Oksentelu ja pahoinvointi jatkuu edelleen melko vahvana ja väsymys on kamalaa. Esikoisesta oli molemmat jo näillä viikoille häipyneet, liekö sitten poika tulossa, kun on näin erilainen raskaus, ainakin tähän asti...

Toivottavasti Laalan tytön kestovaippa kesti prutkautukset. =) Esikoinen käytti myös kestovaippoja ja tälle toukalle ajattelin kans iskeä kestot päälle. Mä ite tykkään ommella ja olenkin lähes kaikki vaipat tehnyt itse, menee harrastuksesta. =)

Miehen yöheräilyyn pitää sen verran kommentoida, että mun mies ei ole koskaan herännyt mihinkään ääniin öisin, näin ollen ei myöskään vauvan ääntelyyn... Minä niitä lähinnä sitten hoidin ja kuitenkin mulla ne tissit on, että mies ei paljoa pystynyt tekemään öisin. B) Sitten kun yövieroitus alkoi hoiti mies enempi heräilyjä, niin että iskin kyynärpäällä hereille ja ite käänsin kylkeä. :LOL: Oliskin sellaiset unen lahjat kuin miehellä niin vois joskus aamu-unia hyödyntää, kun mies nousee ylös esikon kanssa. Mä sitten ääniä kuuntelen sängyssä ja lepään vaan, ku en saa nukuttua...
 
Voihan liitoskipu :x ja supistus :$ No: muuten kyllä kuuluu ihan hyvää :D
Mielenkiinnolla vaan ootan keskiviikkosta konserttia, et kuin mahtaa laulamiset sujua, jos ja kun nää kipuilut yleensä pahenee illan suussa ja Nunnu omalta osaltaa edesauttaa tilanneta möyrimällä oikeen urakalla iltasin. Lupasin kyl viel mennä 22. päivä yliopiston promootioon keikalle - saas nähdä oliko kuin fiksu lupaus... :whistle:

Laala ei meilkään mies herää. Ja mä oon sen niin aatellu, et hyvä vaan: mullahan ne tissit on. Vastavuorosesti saa kyllä sitten nousta lasten kanssa aamulla. Ja ruukkis: korvatulpat kehiin!! sitten maistuu uni aamulla :D
Mutta mä en kyl herää niihin ähinöihin, vaan vasta sit siihen nälkäitkuun. Varsinki viimeks kun Otava valvotti niin paljon, nukuin ku tukki sen mitä sain.

Ai kun ymmärtäväisiä ihmisiä Niiskis no: jos ei sit huomenna kuitenkaan tapahtuis vielä mitään. Pidetään peukkuja!
 
Pistin miehen heräämään viime yönä. :D Mulla on ihan törkeen kipee selkä, en paljoo ees pääse kävelee, sitte että lähtis vauva sylissä..... Mies sitten sai yöllä nostella Punkeroo kun mä käänsin kylkeä. :LOL:

Hitsi tota maitoa voi tulla PALJON... Mä nukuin HARSOT rintsikoissa ja silti uitiin aamulla tytön kanssa meidän sängyssä... :eek: :LOL: No, en mä onneks ajatellutkaan jälleenmyydä meidän petauspatjaa mihinkään, että menee kyllä sit imetyksen loputtua joskus vaihtoon. :LOL:

Nyt lähdetään just kohta miehen isovanhemmille... Ihanaa mennä sinne taas kuuntelemaan miten mun pitäis hoitaa tätä vaavia.... :whistle:

Laala ja Aura tänään VIIKON. :eek:
 
Laalaa... ne neuvot ovat ihania. Niitä tulee odotusaikana ja vauhtiin päästään kun lapsi on syntynyt :D :LOL: :LOL: :LOL:

meidän vauva on laskeutunut ja kiinnittynyt ja limaa tulee ja kiristää ja mä luulen et mä pääsen viim huome hakemaan nyyttiä... :whistle:
 
Mä laitan sulle Niisku-rouva pikapostina nää mun supparit - ollos hyvä. Sen verran kipeetä tekee, että näemmä se synnytys alkaa vääjäämättä lähestyä. (tää ei siis tarkota, et ny oisin koht lähdössä, vaan että kunhan kitisen kun vikat viikot lähestyy...)

Laala kuulostaa tutulta :D Jos muuten susta tuntuu siltä, et sitä maitoa tulee yli tarpeen ja jaksaisit/joudut sitä pumppailemaan, niin kannattaa miettiä äidinmaidon luovutusta. Mä luovutin sillon Eemeliä imettäessäni. Onhan siit jonkin verran vaivaa, mut maidot haetaan Turussa kotoa ja saa siit korvauksenkin :)
 
Jaahas, seuraava satsi pallomahoja on sitten Tyksiin lähtemässä vai? No seuraillaan tilannetta sitten tiiviisti.

Mulle ei kuulu oikein mitään! Olo on ihan tavallinen, maha on iso, ei ole mitään päällepantavaa, olen tutustunut tukisukkiin :whistle: Paitsi että ostin tuplarattaat ja olen tietty siitä nyt onnessani. Brio Double Wavet sain edullisesti käytettynä. Koppaa puuttuu vielä, mutta eiköhän sekin jostain löydy.
 
Niisku-Rouva, tänään sit laitokselle, jos on täsmällinen kaveri masussa. ;)

Me treenaillan täällä syömistä kumeitta, ja välillä sujuukin ihan mallikkaasti. Heh, ja puhtaaseen vaippaan on hyvä kakata, tarvii kohta mennä taas vaihtamaan. Hitsit kun ulkona on niin tolkuttoman tuulista ollut, lisää ulkoilun vaikeusastetta. :) Tulipas tajunnanvirtaa...

Mainostan yhä kerhoa, siinä siis se idea, että sinne ei pääse edes lukemaan juttuja kuin jäsenet, toisin kuin tänne. Näitä juttujahan voi lukea kuka tahansa. Kerho on salasanan takana, eikä keskusteluun pääse edes lukemaan ellei ole salasanan kans sinne kirjautunut ja jäseneksi hyväksytty. Hieman yksityisyyttä siis, päästään vapaammin keskustelemaan. Kerho oli siis Turku ja lähiseutu, ja salasanan saa multa yv:nä.

ventti ja Ronja 5vkoa 2pvää
 
onnea kaikille vauvan saaneille :flower:

Täällä ollaan taas kipeinä,sais jo riittää tää sairastelu.

Maanantaina oli mulla neuvola jossa kaikki oli hyvin.Varattiin myös samalla rakenneultra-aika joka osui taas mun synttäripäivälle joka on 6.heinäkuuta.

 
taaperot, voi teitä sairastavaisia! Paranemisia! :hug: Kiva et neuvolas kuitenkin kaikki kunnossa. Me ollaan selvitty taudeitta *koputtaa puuta*, mutta appivnhemmat + koko perhe siellä on ollut kans koko ajan nyt jonkun taudin kourissa. Ne ei siis paljoa oo käyneet Ronjaa moikkaamassa, vaikka kohtuu lähellä asuvatkin. Tai ovat käyneet ikkunan takana pari kertaa kun ovat muutenkin olleet ohikulkumatkalla. :) Me ollaan oltu ku eläintarhassa täällä pällisteltävinä.

Jokohan se Niisku-Rouva on päässyt hommiin...

Ja jokos Milky on kotona? Onko kukaan kuullut mitään? Tässähän jo ihan huolestuu, vaikka ymmärrän kyl hyvin, ettei oo tärkeysjärjestyksessä kauheen korkeella mikään palstailu kun on uusi vauva talossa. :)

Meil on huomenna taas neuvola, jännityksellä odotellen punnitusta... ainakin meidän laiheliini tuntuu painavammalta, mut katsotaan nyt. Oltiin tossa 1½h ulkona ja illalla vielä pääsee neiti kylpyyn, on sitten edustuskunnossa neuvolaa varten. :LOL: Tarttis hiukan imuroida, katsotaas herääkö Ronja siihen. Saatiin kodnhoitohuone ihan kokonaan käyttöön -jee!- ja sain sinne tavaraa tosta, ja alta paljastuikin pölykasa. Täytyy äkkiä imuroida pois ettei se leviä ympäriinsä. Paitsi et nyt se tais herätä jo ihan itse, äh.

ventti.
 

Yhteistyössä