Turun seudun pallomahat 2009 keväällä

Huomenta =)

Mä voisin lähteä kahville, jos kahvitellaan ti tai to. Sillon en ainakaan mene kouluun nimittäin. Ja tässähän mä parhaillaan lorvin kotona, vaik lukujärjestyksessä lukee kyl ihan muuta... Mutta kohta puoleen tarttis alkaa kirjottaan markkinointisuunnitelmaa - kiinnostus ihan sata :xmas:

Viereisessä huoneessa odottaa kans yks purkistaan pudonnu kaktus, että joku korjais sen takaisin ruukkuun ja siivois mullat. Esikoinen sen kerkes viel viime töikseen heivata alas ikkunalta ennenkun sain heidät ulos ovesta.

Moikka & morjens!

Kahvittelut: Mulla on ens viikolla vaan yks merkintä kalenteris: to klo 10 ultra. Muuten lähinnä käkin kotona, eli mulle sopii kyl ihan mikä vaan. Laala ja Milky on ainakin tuolta huhtikuisista varmaan tulossa, kiva jos Ninniliina kerkeet kans, kaikki muutkin vaan mukaan, jos aikataulut antaa myöden.

Paastosta ja verikokeesta selvitty yllättävän vähällä, mitä nyt pönttö ihan sekaisin kun nukuin päiväunia, ei oikein ymmärrä mikä päivä tänään on. :) Sit vaan sormet ja varpaat pystyssä, että sokruarvot on alhaalla ja hemoglobiinit ylhäällä. Perjantaina selviää. Epäilen saavani moitteita siitä, ettei oo paino noussut yhtään viime viikkoina, mutta minkäs sille voi. Ei oo siitä kiinni, etten olis syönyt, enhän mä muusta edes puhu enää ku ruuasta. :saint: Että mitäköhän söis, kun hiukan hiukoo taas...

ventti + viuhti 36+2

no niin nyt on sitte eka neuvola varattu ja se on 26.3

mä en kyllä vielä ole osannu sisäistää tätä asiaa että meille ois tulossa viides lapsi mutta onhan tässä vielä aikaa..ja se mua hämmästyttää ku kaikki kaverit luulee että mulla ois mahassa kaksoset ku se näyttää viikkoihin nähden aika isolta:)

Kahvittelu: tiistai? ei ihan aamulla, kiitos... :saint: tai sitten torstaina iltapäivällä.

Onko ehdotuksia paikaksi? Mulle sopii kyl Hämeenkatu, siellä taitaa vaan olla aika pieniä kaikki kahvilat? Saatais ehkä pinkeärouvakin mukaan. :) Tai keskusta, tai vaikka Mylly tms., jos sopii kauempaa tulijoille paremmin. Siel on vaan liikaa houkutuksia. :p Itse en oo pahemmin tällaisia palveluita käyttänyt piiitkään aikaan, joten kertokaapa viisammat missä olis sopivia paikkoja!

Yritän tässä tehdä listaa kaikesta, mitä pitää muistaa kysyä huomenna neuvolalääkärissä. Tää on tietääkseni viimeinen lääkäri, kunhan siis kaik on tiptop ja kunnossa, joten nyt olis parasta muistaa kaikki. :eek: Hiukka jännittää labrakokeiden tuloksetkin, olis nyt se sokeri alhaalla, ettei tarttis enää sitä miettiä. Hemoglobiinin luulen olevan ihan ok, ainakin tuntemuksista päätellen.

Sit tiskailemaan, vitsit sinä hommassa väsyy vaan selkä. Lisäks meil just paloi loisteputki keittiöstä, joten siellä on hieman hämärää... onneks ulkona on jo valoisaa. :)

ventti + viuhti 36+3

en mäkään oo uudessa sokoksessa käynyt remontin jälkeen, mutta näyttää olevan joku kahvila siinä pääsisäänkäynnin yläpuolella. Sokoksen 3+1 -päivääkin alkaa näköjään vasta keskiviikkona, joten ehditään tiistaina ennen ryysistä pois alta. :)

Eli 5-6 meitä olis tiistaina pääsemässä paikalle ainakin käymään, joten eiköhän se ole sit sovittu!

v+v 36+3

joo nähään siellä sitten ja mä tuun varmaan ton pojan kanssa vaunuilla sinne..ja se on siinä kakkos kerroksessa ,sinne on kyllä ihan helppo löytää mä oon siel vasta kerran käyny kanssa..ja mut tunnistaa sitte emmaljungan vaunuista ja ruskeasta aika pitkästä talvitakista,mutta teijät muut on varmaa helpompi tunnistaa ku teillä sitä mahaa jo on :D

Joo, mäkin tulen! :D Muistatte sit kans muut tulla, koska mä just perusin yhden toisen sovitun menon että ehdin olee rauhassa teidän kanssa!!! :LOL: (eiku oikeesti oli hyvä että sain jonkun alibin just... :p )

Ketäs meitä siel on?
Ventti
Ninniliina
taaperotx4
Niisku-Rouva
Milkystern
minä (Laala)

onks muita?

Mun mies oli kyl sitä mieltä että Wikken kahvila on varmaan aina täynnä, mut ei se mitään, puuskutetaan hirveesti ja silitetään mahojamme just synnyttävän näköisinä niin kyl sieltä paikkoja löytyy. :LOL:

Me ainakin ventin kanssa tunnetaan ulkonäöltä jo hyvin, ja ventti tuntee ninnin ulkonäöltä (ja mäkin ehkä kai..)... joten kyllä me toisemme tunnnistetaan. Ne jotka ei viel tunne, tunnistaa sit ison mahaporukan. :D

) .) Mies on ihan flunssassa, kohta se soittaa Pulssiin... Kurjaa että toinen on kipeenä, mut toisaalta kivaa, mä saan toteuttaa mun hoivaviettiä täällä. :LOL: Vitsit on ihan viikonloppuolo, kun ei oo tänään koulua eikä mitään, vaan mä näen mun äidin joskus tunnin päästä.. Sil on vissiin joku suunnitelma mun huomenna alkavan äitiysloman kunniaksi tehdä jotain... Katotaan. ;) (iigs, siis se OIKEESTI alkaa huomenna!!! Apua, eihän tässä oo enää mitään aikaa jäljellä!)

Laala ja Punkero rv 34+3

Siin Wikken kahvilassa on se huono puoli, että viimekskin oli "pakko" ostaa pizza kun kävin siellä, vaik ei ollu tarkotus ees syödä... Mut jos se olis sit ens tiistain lounasmenu :p

Potkin tänä aamuna miehen ylös lasten kanssa ja vedin itse peiton korviin. Uni maistui. Taas tossa oottelee yks markkinointiteksti tutustumista, mut saas nähdä jätänkö väliin.... en oo ihan viel päättäny. Pari viimestä päivää kuitenkin kirjottanu sen verran ahkerasti, että enkö mä sais vähän lorvia näin perjantain kunniaks? :saint:

Laala leppoisaa äitiysloman alkua sitten :wave: Mä haluaisin kans äippälomalle jo, mut tätä vauvaa en viel haluais pois masusta, täl kertaa oon oikein omistautunu "mahan paapomiselle" ja tykkään ihan hirveästi tästä pallosta :heart: Takaan tosin, että loppuraskaudesta alan kyl olla jo muuta mieltä :LOL:

Ventti kuin sul viel ultra on?

Ja voi hitto: mäkin joudun siihen sokerirasitukseen :headwall: Luulin jo et ei tarvi, mut uusien suositusten mukaan tarvii, koska mulle ei ole sitä koskaan tehty ja olen yli 25 :/ Ei siin muuta, mut pelkään vaan, että se paasto aiheuttaa mulle ihan törkeän migreenin. Oon tosin varautunu, että mies on kotosalla illan, ettei mun tarvi huolehtia lapsista jos noin huono tuuri käy.

Rinsessa veti eilen illalla ekaa kertaa sellaset iltajumpat, että koko maha heilu. :D Näyttää "pahasti" siltä, että meil on tulossa toinen esikoisen kaltainen vilistäjä, aiemmilla kerroilla kun mahaolemus on hyvin vastannut sitä, millaisia on olleet liikkumaan sitten livenä. Sanohan toi th:kin kyllä neuvolassa, että onpas tosi vilkas lapsi, kun sydänääniä kuunneltiin.

Eli tulijat näillä näkymin tiistaina:

Laala
Milkystern
Niisku-Rouva
Ninniliina
taaperotx4
Ventti
Vuffi

Eiköhän me sinne sekaan mahduta, on jo aikamoisia mahoja seurueessa niin luulis tilaa löytyvän... jos ei muuten ni väkisin! :saint: Onkin suorastaan jännää nähdä teitä ihan oikeesti.

Muistetaan tulla tiistaina, Laala! :) Laitan vaikka viel ihan varmuuden vuoks luurin huutamaan silloin aamulla... tänäänkin muistin mennä neuvolaan, ja jipijipijeejee!

Sokeriarvo olikin sit 4,7, eli ihan loistava ja siihen loppus labrakäynnit, jes! Mul tulee aina ihan karmee olo siitä paastoomisesta, joten oon tosi iloinen tästä. Ja hemis oli noussut ihan kunnolla, nyt 133, eikä tarvi ottaa rautaa enää edes joka päivä. Sit oli lääkäri kera kahden opiskelijan. Aika lujasti paineli lekuri mahan päältä, mutta Viuhti oli kumman kiltisti. Yhä on pää alaspäin aika alhaalla, ja tuntui kuulemma aika pikkuselta, eli ei ainakaan mikään sokerivauva ole. Peppu oli kuulemma kova, sen kyllätiesin kun se sitä änkee koko ajan mahanahkaa vasten. :D

Sit kokeiltiin lantio, kyllähän se hiukka kirpas kun kaik luut tuolta sisäkautta tunnusteltiin, kokeili vielä sormen kans hännänkin kakkosen kautta, mutta ei sen suurempaa tuskaa. Normaali olen, näin se väitti, ja ellei ens viikon ultrassa löydy jotain ihan ihmeellistä, niin meidän suvulle hyvin epätavallisesti lähdetään normaalisti alakautta synnyttämään. Kohdunkaula pehmentynyt näille viikoille normaalisti, muutoin paikat kiinni ja kunnossa. Eli vaikuttaa siltä, että ehditään hyvin muuttamaankin tässä. Kaikki siis suorastaan loistavasti ja normaalisti.

Ninni, mulla on kokoarvioultra siksi, kun oli sokerirasituksessa yks arvo (2h:n lukema) liian korkea ja tuomitsivat raskausdiabeetikoksi. Tosin yths:n gynis nauroi sille diagnoosille, ihan siis ääneen nauroi, ja muutenkin oon saanut epäileviä katseita, että niin varmaan joo sulla se oliskin, mutta enpä tappele vastaan tuota ylimääräistä ultrausta. :D Kiva päästä vielä viimemetreillä kurkkaamaan tulijaa, vaikka aika pianhan tuon näkee ihan livenä :eek:.

iloinen ventti + mönkivä viuhti 36+4

Vau mä odotan innolla, että nään Vuffin, oot varmaan aika komee! :D

...josta tuli mieleen että saanko ottaa kameran mukaan? :saint:
Odotan muutenki hirveesti meidän kahvittelua... Täytyy tosin mieheltä anoa rahoitusta siihen sitä ennen, ku mun tän kuun opintotuesta on jäljellä 21centtiä... :whistle:

Ventti miks mua yhtäkkiä alko pelottaa lääkärineuvola ihan hirveesti...? :whistle: Ei kuullostanu ollenkaan kivalta se tutkimus. Sun sokeriarvo oli kyllä tosi upee! :D Mä kyl ihmettelen edelleen syvästi sitä omaakin rd-merkintää paperissa..... :kieh: Mut niin kauan ku se tarkoittaa yhtä ylimääräistä ultraa niin en valita enempää...

) .) Ens viikol pitäiskin mennä viel viimiseen sokerimittaukseen ja otetaan hemppa samalla. Vähän hirvittää että jos se hemppa on kauheesti laskenu, ku viimeks oli 113 ja neuvolatädin mielestä se oli viel sen verran ok ettei tarvii syödä rautaa...

Näin äidin, oli kivaa. :) Sit mä oon jo sen jälkeen järjestäny Punkeron vaatteita niin että kaikki 56-senttiset on samas laatikos ja kaikki 60-62 -senttiset on samassa. Niitä isommat (68-70cm) on sitten viel äp-laatikossa, kun ne ei tuu moneen kuukauteen viel käyttöön...

Nyt sivistän miestä kuunteluttamalla Spottify:lla klassista. :LOL:

Laala ja Punkero rv 34+3

Laala, älä pelkää, ei se oikeesti ollut paha. Ja oli nopeesti ohikin vielä, vaikka harjoittelijakin oli tekemässä lääkärin lisäks. Eikä siitä oo ollut mitään seuraamuksiakaan, ihme kyllä viuhtikaan ei ottanut pahemmin herneitä nenuun käsittelystä.

Mä pidin kyl positiivisena sitä, että jos tarkoitus on se lantio tarkastaa, niin sit tarkastetaan kerralla oikeesti se, eikä vaan silitellä masun päältä ja veikata jotain. Mieluummin hiukan kirpasee kerran nyt ja sit ei toivottavasti tarvi arpoa kesken synnytyksen, että kappas, ei tää mahdukaan täältä...

Sokeriarvo mua suorastaan nauratti, kun edellisenä iltana vedin vikana illalla mansikkarahkaa napaan. :D Ei nyt mitään megamakeaa, mutta kyllä siinä oli vispikermaa ja ihan valkoista sokeriakin seassa. No, samapa tuo, hyvä vaan, että pääsi niistä mittauksista eroon.

Niin, ja mun puolesta saa ottaa kameran mukaan, täytynee yrittää olla ihmisen näköinen muutenkin kun julkiselle paikalle lähtee. Ja yritän olla tapojeni vastaisesti ihan ajallaan paikallakin, eikä niinkuin joka valmennukses yms. noin kaks sekuntia ennen tilaisuuden alkua.

Sain päivän kauppareissunkin jo hoidettua, siel kaupas oli kaikki muutkin kaupungin ihmiset samaan aikaan... nyt ei taida enää maha ja selkä kestää seisomista, eli voi voi kun jää tiskaaminen väliin :whistle:. Pitäisköhän lähteä ajelulle talolle häiritsemään työläisiä ( =mies ja appivanhemmat). Meilläkin mies hiukan kipeenä, eli koitan nyt olla saamatta sitä tautia, ja täytyy varmaan soittaa ensin ja kysyä onko se siellä vielä tunnin päästä edes. Eipä tuo kyl yleensä luovuta ihan niin helpolla vaan painaa noita raksahommia vaikka puolkuolleena.

ventti + viuhti ja sen jalat argh, 36+4

Tuli tuosta viuhti ja sen jalat kommentista mieleen, että meidän Punkero on taas siis tänään ihan järkyttävän kovaa potkinu ja itse asias joka päivä... No mut tänään äidin ku näin, niin Punkero potki välil tosi kovaa ja mä "komensin" sitä... meidän äitiä nauratti että ku mä nyt jo komennan mun lasta. :LOL: Mut se SATTUU kun toi yrittää porautua kyljestä läpi, tai välillä navasta, riippuu vähän sen asennosta.

Mä olenki muuten nukkunu viimiset kaks tuntia. Hupsista.

niin ja Ps. Mua ÄRSYTTÄÄ, toi muksu on TAAS poikittain mun mahassa!!! :kieh: Eiks se voinu jo jäädä pääalaspäin kun se melkeen oli niin? Sen hikka on tänään tuntunu tasan vasemmassa kyljessä ja samalla tuntuu miten se potkii oikeaan kylkeen! :kieh:

Täällä kanssa vaavi raivotarjonnas ja kyljellään eli liikkeet(lue.monotukset) tulee ilkeesti "läpi" toisesta kyljestä.Tänään eka pv kun tuntuu liikkuessa kotonakin tosi pahalta.Mutta eiköhän sitä tästäkin selvitä.

Yhteistyössä