Turun äidit+ tulevat sellaiset

Hirveä päivä :(

Anteeksi ettei päästykään paikalle. Ensiksikin lääkäri oli tunnin myöhässä. Sitten neuvolalääkäri ei saanut sydänääniä kuuluville ja passitti mut sitten TYKSiin ultraan, jossa jouduin neljä tuntia odottamaan että joku ehtisi katsoa. Ja kauhea paniikki oli koko ajan, kun ei tiennyt onko masuvauva elossa vai ei. Onneksi sitten kaikki oli kuitenkin hyvin ja syke löytyi :heart: Huhhuh.

Oli vaan aika inhottavaa kun koko päivä meni, Verneriä en saanut syötettyä ja vaippakin vaihdettiin vain silloin kun neuvolasta lähdettiin.. Onneksi Verneriä ei tuntunut haittaavan, naureskeli vaan ja leikki. Piti äidinkin sitten järjissään :heart:

Sitten kun kotiin päästiin niin iski kauhea jälkijännitys ja itkukin tuli, mutta onneksi kaikki on hyvin.

vib sua ooteltiin ja toivottiin kovasti paikalle, mut ymmärrettävä syyhän sulla oli jäädä pois. Tosi harmillista, että tolleen huolestuneena jouduit kauan venaileen... Onneks kaikki on hyvin. :hug: Sua kyllä kaipaillaan, joten toivottavasti toisella kertaa onnistuu. :)

Neukkuterkkuja pikaseen... Jätkä kasvaa hyvin, on nyt saavuttanu "normaalin rajan" eli -2 käyrän. Pituutta oli kuukaudessa tullu 2.5cm (nyt 66.2cm) ja painoo 1320g (nyt 9.5kg). Kehuja sai kehitysaskeleista ja tietty hurmaavuudestaan. :D

Mukavaa viikonloppua!

Heissan!

Ei viitsitty ängetä teen pöytään kun olitte niin hyvin siihen majoittautuneet :)

Se on kyl tosi kiva paikka se Forumin kahvila. Tosi hyvää kahvia, nam.En muista et olisin noin hyvää kahvia mistään kahvilasta pitkään aikaan saanu...

Vib:lle iso :hug: ja hyvä että kaikki on hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna-78:
Heissan!

Ei viitsitty ängetä teen pöytään kun olitte niin hyvin siihen majoittautuneet :)

Se on kyl tosi kiva paikka se Forumin kahvila. Tosi hyvää kahvia, nam.En muista et olisin noin hyvää kahvia mistään kahvilasta pitkään aikaan saanu...

Vib:lle iso :hug: ja hyvä että kaikki on hyvin.
Kyllä siihen olis mahtunu. :) Tosin vissiinki kaikki oltiin jo lähtöä suunnittelemassa, mä oisin hetken voinu jäädä. Seuraavan kerran sit ihan rohkeesti... :)

Meni ihan pipariksi unet neidiltä kun pysähdyttiin sitten kahvittelemaan, kitinää ja nitinää jatkui tasan siihen saakka kunnes isi tuli kotiin ja armollisesti otti tytön huostaansa.
Mutta kaupungista saatiin uuden kodin avaimet ja säkillinen bataattia, nyt on soseainetta mitä keittää!Sattuuko kukaan muuten tietämään mitä eri kaloja noihin soseisiin voisi laittaa, toistaiseksi on pakastimeen menneet sei ja lohi mutta onko muita ? Alkaa mielikuvitus loppumaan kesken soseiden kanssa enkä raski ostaa kaupasta noita yli 6kk ikäiselle tarkoitettuja purkkeja kun ovat niin pirun kalliita.Ihan hätätapauksiin olen niitä ostellut enää.Hedelmäpurkkeja kärsii ostaa kun eivät ole hinnalla pilattuja.
Meilläkin on nyt auto käytössä viikonlopun yli ja sain miehen ylipuhuttua kirppiskierrokseen sunnuntai-aamuna.Nyt kun on tuo uusi autoistuinkin neidille niin voidaan huristella pitkin poikin.
Vib ille myötätuntoa, en kyllä yhtään kaipaa noita odotusajan epävarmuuksia ja ultrien yms. jännittämistä.Joka viikko sai melkein jännätä että kuuluuko sieltä masusta mitään.Mutta onneksi kaikki on nyt hyvin :hug: .
Minä jään nyt odottelemaan pikaruokaa jota isi lähti grilliltä hakemaan ... :heart: .

Mä tuun hehkuttaan tännekii... Poitsu teki ekat tuotokset eilen ostettuun pottaan, kun yövaippaa oltiin vaihtamassa. Kerran vaan oli aikasemmin illalla testannu, joten nopsaan hokas mistä on kyse. Ja äiti on ylypee. :D

Oli ihana ilta eilen ku pääsi vähän tuulettumaan, kyl silti vaan oli järkyttävä ikävä kokoajan nitaa. Tän päivän oon ollu aika veto veks, pahaa oloo ei onneks oo ollu yhtään. On mul ihanan kiltti lapsi, se on ollu pelkkää hymyy koko päivän, on hieman helpottanu ku muutenkin on aika väsyny ollu.

Vib, kauhee toi sun juttus, onneks kaikki on hyvin, kauheet et ne laittaa tommoses tilantees odottelemaan.

Noo koska ois seuraava tapaaminen?

Kysäsen nyt täältäki puolelta et onks kellään teillä lapsella todettu 3% tai yli riskiä sairastua I tyypin diabetekseen? Meillä Ellalla on toi 3% riski ja ke mennään infoon ja sit aletaan 3kk välein ramppaa TYKSissä kontrollissa. Osallistutaan, kun kaikki on maksutonta ja pääsee ainaki sitte 3kk välein kunnon lääkärille TYKSiin.

Kysäsen nyt täältäki puolelta et onks kellään teillä lapsella todettu 3% tai yli riskiä sairastua I tyypin diabetekseen? Meillä Ellalla on toi 3% riski ja ke mennään infoon ja sit aletaan 3kk välein ramppaa TYKSissä kontrollissa. Osallistutaan, kun kaikki on maksutonta ja pääsee ainaki sitte 3kk välein kunnon lääkärille TYKSiin.
Poitsulla on just sen n.3%, mut ei lähetty infoon sun muihin. Ihan hyvä päätös tais olla, kun ollaan saatu ihan muutenki juosta lääkärissä ton maitoallergian takia enkä mä edes luota Tyksin lääkäreihin. (En kyllä osaa sanoo miks...) Mut ajatuksena on, että jossain vaiheessa ehkä perehdytään paremmin.

Varmasti sieltä hyvää tietoa saa eikä ne tutkimuksetkaan varmaan pahaa tee.

Alkuperäinen kirjoittaja nitsku:
Noo koska ois seuraava tapaaminen?
Nii... Millos nähdään ja missä? Se Foorumin kahvila on kyl kiva, mut vaihtelu virkistäis. :) Huomenna sitä toisen pinkan tapaamista sitte...

No ainaki TYKSissä toimii DIPP- ja TEDDY-tutkimusprojektin johtava lääkäri niin uskoisin hyvää hoitoa sieltä saavan ja kyl mä ainaki parempaa hoitoa olen TYKSistä saanu ku arvauskeskuskesta ja TYKSissä ite ramppasin 4v väh. ½ vuoden välein.. Ellan velipuolella toi sama riski, nyt pian 6v. ja ovat saaneen TYKSissä apuaja myös muihin vaivoihin, ei vaan tohon diabetekseen liittyvissä asioissa ja pojalle siis ei ole diabetesta tullu..

Mutta huomenna klo14 Forumissa nähdään :)

No ainaki TYKSissä toimii DIPP- ja TEDDY-tutkimusprojektin johtava lääkäri niin uskoisin hyvää hoitoa sieltä saavan ja kyl mä ainaki parempaa hoitoa olen TYKSistä saanu ku arvauskeskuskesta ja TYKSissä ite ramppasin 4v väh. ½ vuoden välein.. Ellan velipuolella toi sama riski, nyt pian 6v. ja ovat saaneen TYKSissä apuaja myös muihin vaivoihin, ei vaan tohon diabetekseen liittyvissä asioissa ja pojalle siis ei ole diabetesta tullu..

Mutta huomenna klo14 Forumissa nähdään :)
Juu siis sehän on hyvä, että asiaan perehtyneellä lääkärillä pääsee käymään... Jos on kerran ton projektin johtava, niin todennäkösesti paras mahollinen noissa asioissa. Luulis ainakii. Varmasti missä tahansa olevat lääkärit lyö arvauskeskuksen. :LOL: Me käydään yksityisellä, kun ei sinne arvauskeskukseen tosiaan kannata mennä, varsinkaan kun on vakuutus.

TYKSisissäkin kohtelu on ihan osastokohtaista, lasten vuodeosastoilla yms. palvelu on kyllä hyvää mutta lastenpolin vastaanotossa melkein ala-arvoista.En nyt ala avautumaan TYKSin meille tarjoamista "lukuisista" palveluista koska siihen menisi koko ilta ...
Muutto alkaa painaa päälle, pakannut olen mitä vauvalta kerkeän.Toivottavasti kuitenkin lauantaihin mennessä saadaan kaikki reilaan.Tehtiin eilen yllätys-reissu Ikeaan uusien huonekalujen toivossa ja kyllähän sieltä löytyikin ... alkaa pikkuhiljaa kämpää näyttää siltä miltä sen haluaa näyttävän.
Ensi tapaamisesta en osaa sanoa, on aika turha tulla kipsijalan kanssa muita kauhistuttamaan.Ensi maanantaina ollaan taas viisaampia jalkojen suhteen, kovasti neiti ottaa laatikoiden ja kaappien reunoista kiinni ja yrittää ylös.
Mutta sopikaa joku päivä niin katsotaan jos me tullaan mukaan.

Mä odotan et Ikea tulee tänne niin sit alkaa meillä keittiöremppa.

No TYKS on TYKS. Ja riippuu niin lääkäristä ja hoitajasta yms henkilökunnasta kaikki. Kyl munki eka visiitti TYKSissä aikanaa oli melkonen järkytys kun olin tottunu TAYSin hyvään ja asialliseen palveluun.. Mut suurinosa palvelusta TYKSin naistentautien- ja lapsettomuuspolilta on ihan positiivista, samaa ei voi sanoo synnärin vuodeosastosta.. Välillä tuntuu et ne hoitajat on ihan väärässä ammatissa kyllä..

Ella on löytänyt äänensä. Ihan hirveitä kimeitä kiljahduksia heittäny tänään, oikeen korviin sattu ku neiti availi ääntään.

Ja kiitos kahviseurasta kaikille jotka taas paikalla oli.

Onks muuten jollai joku tietty yksityinen lääkäriasema tai lääkäri missä tykkäätte käydä? Ei ole viel tarvetta ollu lääkäriin mennä mut olis kiva jos jollai on joku jota esim. suositella?

Mä täällä olen ollu jo klo 7.30 asti hereillä. Ella nukkunu sellasia 3h pätkiä koko yön ja sit ku on nukkunu niin ähissy ja puhissu unissaan. On äiti vähän väskä..

Onks muuten jollai joku tietty yksityinen lääkäriasema tai lääkäri missä tykkäätte käydä? Ei ole viel tarvetta ollu lääkäriin mennä mut olis kiva jos jollai on joku jota esim. suositella?
Me käydään Mehiläisessä ja ollaan tykätty kovasti. Ainakin meidän kohdalle osuneet lastenlääkärit yms on olleet tosi kivoja ja poikakin on tykänny. Toi pojan "omalääkäri" on allergioihin erikoistunu lastenlääkäri eli just sopiva meidän tapaukseen koulutuksensa osalta.

Jostain yksityisestä sai Bonusta... En nyt muista mistä, enkä tiedä millästa palvelua siellä saa. Mut sen verran huimia summia sinne menee helposti, (vaikka vakuutuksesta saakin takasin) että kannattaa mun mielestä valinnassa huomioida. Me ei sitä keretty miettiä sillon ku tarvetta ekaan lääkärireissuun tuli ja Mehiläinen tuli ekana mieleen... Ei sit viititty enää vaihtaakaan, kun homma oli siellä lähteny käyntiin. Kantsii siis miettiä valmiiks, jos haluu Bonusta tai Plussaa tai muuta. :)

Pläääh... vauva sylissä ei kannata kirjoitella viestejä, huomasin juuri... suurella vaivalla ähersin yhdellä kädellä pitkän viestin, joka katosi sitten sekunnin murto-osassa bittien taivaaseen, kun K painoi harkitulla liikkeellä läppärin hiirinäppäintä oikeassa kohdassa. No leikkiköön itsekseen hetken aikaa sitten, täytyy nyt saada vähän kommunikoida ulkomaailman kanssa!! :whistle:

Niin, kiitos munkin puolestani kahviseurasta tämän puolen äideille! Joko sitä ensi viikolla treffattaisiin tämän pinon voimin? Se Forum on meille kyllä helppo ja passeli tapaamispaikka, vaikka vaihtelu tietty voisi virkistää. Toisaalta olen vähän sitä mieltä, että sama se niille puitteille eikä sen kahvinkaan laadulla niin suurta väliä, ihmisten - isojen ja pienten - takia minä ainakin niihin tapaamisiin tulen.. :)

Muuttotohinoita ei käy varsinaisesti kateeksi, Raitapaita, mutta ihanahan se on päästä uuteen kotiin! Ja pikku kipsikoivelle iso :hug: Toivottavasti pääsette jos ensi viikolla vaikka loppuviikosta tavattaisiin?

Muakin kiinnostaa kokemukset yksityisistä lääkäreistä, kertokaahan jos on kokemusta kertynyt? Vakuutus tuli otettua, ja ukki suosiollisesti maksaa

No nyt päiväunille tuo lapsonen, hei vaan :wave:

Olisko torstai hyvä päivä tai perjantai? Ens viikolleko sovitaan? Mulle passaa se Cafe sign mainiosti... Tykkään paikasta kyllä, joten ei o välttämätöntä vaihtaa. Siihen saa aika kätevästi vaunutkin lähelle.

Pitäs taas käydä Kelassa, kun eilen hokasin (kiitos M ja pinkee) ettei oliskaan taloudellisesti välttämättä katastrofi pitää miehen sitä isäkuukautta. Pitäs siis selvittää miten ne raha-asiat käytännössä menis, jos vielä kerkeen. Tänään kuiten jään kotiin, kun on noita kotihommia tuossa ja vähän tuntuu energiaakin läytyvän... Ettei vallan pääse tilanne ryöstäytymään käsistä.

Cola-koukkuuntunut suuntaa jääkaapille hakemaan kylmää hörpittävää... :whistle: Vaarallisia noi tarjoukset. Ei auta juomien kohdalla vaikka menis täydellä masulla sinne kauppaan. :ashamed:

*Muoks* Pientä palsta-addiktin piirrettä mulla kenties...? :LOL:

Mun sisko käy lasten kanssa Pulssissa ja ovat siihen olleet tyytyväisiä. Siel joku yks lääkäri, nimeä en muista, niin lapset tykkää siittä ja aina mielellään menevät lääkäriin sille tyypille ja niinhän sen pitäs ollakin et jos kerran pakko lääkäriin on mennä niin on sit ees kiva lääkäri.. Pulssista saa ainaki S-bonusta mut ei se ole syy ollu siskolle sinne mennä, mut ei kai siittä haittaakaan ole jos bonusta kertyy samalla :D

Forum on ihan hyvä paikka kyllä, harmi vaan et se on vähän "kuollu". Ja niinku pinkeärouva kirjoitti niin seura se tärkeintä on =) '

Jaaha, Ella heräs.. :wave:

Meille ei tuo torstai oikein sovi, on sitä neuvolantädin kerhoa. Mutta perjantai olisi oikein hyvä!

Kiitos Sanna vinkistä, en tiennytkään että Pulssista saa s-bonusta! Meilläkin kun on Prisma lähikauppana, niin tulee ihan haukkana nykyään vahdittua, että mistä kaikkialta sitä etua saa - miten minusta tulikin tällainen :eek: :LOL:

Heissan hei.

Ajattelin tulla infoon teitä joilla se 3% tai yli riski siihen diabetekseen. Oltiin tänään siellä infossa ja sanoivat, et siihen tutkimukseen voi osallistua myöhemminkin, ettei tarvii ihan vauvasta alkaen osallistua jos ei halua et kesken kaiken pääsee mukaan, kun kerran se riski on todettu. Ja kuitenkin yksilöllistä se tutkimus siis noin niinku yleisesti on vaikka joukkotutkimus onki mut siis yksilöinä kaikkia siellä tutkitaan ja hoidetaan..

Me mennään ekalle käynnille nyt sit 20.2.. Ja sano myös et meille jotka osallistutaan on mahdollisuus käyttää myös lääkäripalveluja siellä siis jos on jotai korvatulehdusta jne niin sinne ku soittaa niin pääsee lääkäriin. Ihan kiva, kun neuvolaan ei kuitenkaan pääse ja mielummin meen kyl TYKSin lääkärille ku neuvolan arvauskeskuslääkärille..

Se paikka onki nykyään siinä Datacityssä vaikka TYKSiin kuuluuki mut se DIPP ja TEDDY-tutkimusosasto on siinä Lemminkäisenkadulla..

Ellan sain JO ysiltä nukkuun, saa nähdä koska herää syömään..

No hei, täällähän on hiljaista... meillä on tänään 5 kk täynnä ja sen kunniaksi äiti söi kaksi (2) laskiaispullaa. :ashamed:

Niin mites se ensi viikon tapaaminen, ketä kiinnostaa, paitsi minua ja Myytä? Onko täällä vielä muita meidän ja Sannan lisäksi?? :wave: Jokos teillä Mansikka on toivuttu?

Mekin voitaisiin ehkä tulla, jos nuo kipsit nyt lähtee maanantaina.Pahoin kyllä pelkään että kärsimystä on vielä edessä.Tuli muuten eräs päivä mieleeni uusi mahdollinen tapaamispaikka - kortteliravintola Kerttu :D Läntisellä Pitkälläkadulla.Muistaakseni aika väljät tilat ainakin pienemmälle porukalle, maukkaat lounasvaihtoehdot ja paakkelssit.Lisätietoa http://www.kerttu.fi/ .
Meillä on nyt viimeinen ilta tässä kodissa, huomenna muutetaan ja sitten alkaa uusi elämä.Muuton kunniaksi minulta räjähti selkä totaalisesti ja nappailen nyt tulehduskipulääkkeitä selviytyäkseni muuton yli.Kaunani arvauskeskusta kohtaan vaan kasvoi kun selän välilevyntulehdus oli päivystyksen sairaanhoitajan mukaan vatsatautia eikä sen takia oteta päivystykseen :headwall: .
Mutta palaan asiaan ensi viikolla kunhan on kotiuduttu , :wave: !

Muoks. Onneksi olkoon Kerttu, meilläkin tuli edellispäivänä 8kk täyteen!

Yhteistyössä