Turkulaisia odottajia OSA II

Alkuperäinen kirjoittaja lispetti:
Ei kannata murehtia niitä kakka-juttuja, moni varmaan kokee että se on jotenkin noloa jos synnyttäessä tulee ulos vähän muutakin tavaraa, mutta kätilöt on tottuneet asiaan ja se on ihan normaalia. Ponnistusvaiheessa meikäläisen kätilö sai lapsivettäkin suoraan naamaansa :LOL: eikä ollut moksiskaan.
Ei hitto, nyt menee ihan totaalisen off topic, mutta toi lapsivesijuttu alko niin naurattamaan! :LOL: Sain juuri flashbackin, että näin kävi omassakin synnytyksessä! Kuului vaan *naps* ja vettä lensi ihan riittävästi kätilön päälle. Kyllä siellä tulee kaikki eritteet tutuiksi... :ashamed: Ja tosiaan, vaikka sitä tavaraa tuli varmasti ulos minultakin, eivät kätilöt noteeranneet sitä mitenkään. Pyyhkivät pikaisesti pois pöydältä, eikä kukaan kiinnittänyt siihen mitään huomiota. Itse olin jonkinasteisessa transsitilassa ponnistusvaiheessa, eikä tosiaan tullut mieleenkään huolehtia moisesta (vaikka siis jännäsin tuota samaista asiaa ennen synnytystä!).

Oonkohan mä muuten ihan friikki, kun jotenkin muistelen kaiholla sitä synnytyksessä ollutta ihanaa fiilistä... :whistle:
 
Snoopy Et ole friikki, (tai no voihan se olla että ollaan friikkejä molemmat) mäkin semmoisella kaiholla muistelen synnytystä. Kait se johtuu siitä, ettei vastaavaa tilannetta tule kokemaan koko elämässään kovinkaan montaa kertaa, jos enää koskaan. Se on niin uskomaton tunne, kun tietää että loppusuora on vihdoin käsillä ja kohta saa vauvan syliinsä. Ja sekin on niin hassua, että vaikka vauva on 9 kk ollut lähempänä minua kuin kukaan koskaan, en silti tiedä vauvasta paljoakaan, siis siinä synnytyksen hetkellä.
Nyt kun vauva kasvaa urakalla, tulee mulle välillä sellainen olo että jonkun pitäisi painaa jarrua että ehtisin painaa kunnolla mieleen tämänkin vaiheen. Koskaan aikaisemmin ei ole viikot kulkeneet näin vikkelään!
 
heips.

Ei mua se että kätilön päälle lentäisi jotain ne on niin tottuneita siihen hommaan MUTTA mua pelottaa se synnytyksen jälkeiset vessareissut. Oma äitini ei minusta pystynyt viikkoon edes istumaan muutakuin pehmuste rinkulan päällä. No mä olin hiukan yli iso mut silti. Pelkään ulostamista synnytyksen jälkeen enemmän kuin koko synnytystä tai sen aikaista kakkaamista. :LOL: :LOL: :LOL:
 
on tää kanssa, koko yö meni supistusten kanssa ja välillä tuli niinkin kovia että meinas oksenus lentää. tosin ei noita noin kovia montaa tullut. ja nyt sitten kun aamulla nousee niin ei mitään. ei siis tee mitenkään kipeää, tollai menee maha kyllä pinkeeksi mutta kaikki kivut on hävinneet.
mahakon totaalisen sekaisin, taas!! tosin voi johtua eilisistä valkosipulinkynsistä joita söin... :whistle:

mä en oo ollenkaan ajatellut tota kakkaamista, en synnytyksessä tai sen jälkeen. itseä mua pelottaa se miten paikat kestää synnytyksen ja kuinka pahoja repeämiä tulee. ja se kuinka mun pää kestää, siis kun se särkee nyt jo ihan jumalattomasti niin miten sitten kun pitäisi tehdä oikeasti jotain fyyisesti raskasta..

sanna muistatko osastolta omia hoitajia? niiden nimiä? mullahan oli yks täys talipää, tai siis ei ollu oikeasti mun hoitaja, oli se osastonhoitaja ja siis miten sellainen ihminen voi olla asiakastyössä...

tervetuloa tiivari tänne joukkoon mahtuu aina mukaan!!! :D
 
Niisku-neiti Mä en onneksi tajunnut ajatella asiaa niin pitkälle ;) vasta sitten synnytyksen jälkeen tuli mieleen, että mitäs sitten kun on ekan vessareissun aika? Mulla mm. väliliha repeytyi ja aloin pohtia että kestääkö ne tikitkään. Kävin tarpeillani jo samana päivänä, ja toki paiakt oli aika hellinä, mutta kyllä siitä suoriutui ihan ok. Sairaalassa söin sellaisia vatsaa pehmittäviä rakeita, ettei pääse ummetus iskemään. Ja on niillä varmaan muitakin troppeja antaa, jos tuntuu että vatsa on ihan kovana.
 
Niisku-neiti, mulla on 2. asteen repeämä välilihassa ja eka kakalla käynti oli *hmmm* aika kokemus... :whistle: Aikaa siinä vierähti kun vatsa oli tosi kovalla ja kipeetäkin teki, mutta kyllä sekin siitä ajan kanssa alkoi sujumaan. Mä otan yhä aamuisin levolacia, jotta vatsa pysyy kuosissa. Lapsivuodeosastoilla on muuten jääkaapissa luumunektaria, joka ei makunsa puolesta mitään herkkua ole, mutta mitä kannattaa käydä päivittäin juomassa. Ja luumujogurttiakin saa, jos muistaa pyytää.

Mä muuten pystyn vihdoin istumaan ihan koko kankun kanssa! :p Reilu viikko siihen vierähti, mutta nyt ei jomottele alapää enää oikeastaan ollenkaan. Vielä kun nuo tikit lähtisivät ja prkleen jälkivuoto loppuisi... :kieh: Mites muuten sanna-78, kauanko vuosit section jälkeen? Olen ymmärtänyt, että joissain tapauksissa jälkivuoto sen jälkeen kestäisi lyhyemmän aikaa kuin alatiesynnytyksen jälkeen...?

liirah ajattele, että kaikki nuo raskausvaivat loppuvat synnytykseen! =) Pyydä ihmeessä kaikki mahdollinen kivunlievitys, jos siltä vaan tuntuu. Nykyään ei kipua tarvitse tosiaankaan kestää, jos ei pysty. Repeämistä sen verran, että lähes kaikille ensisynnyttäjille (ja muillekin) niitä tulee, mutta kun hoitaa hyvin niin nopeasti nekin paranee. Eniten mua on yllättänyt tämä tunteiden kirjo, joka synnytyksen jälkeen on tullut. Itkettää, naurattaa, pelottaakin välillä.

Tervetuloa tiivari :wave: !! Teillähän häämöttää jo puoliväli! :heart:
 
ekasta olin kipeämpi jälkeenpäi mitä pinjasta. syökää sitä puuroa, lakuja ja kuituja ja vettä kaikesta mahdollisesta sairaalassa niin uskaltaa mennä vessaan :)
mulla valu limoja viikkoa aikasemmin mitä pinja synty, nytkun näin oikein mietin.., mutta en kiinnittänyt sen kummemmin sitte huomiota kun ei synnytys alkanut. mutta sitte vuorokautta aikasemmin alko tulla veristä limaa, siitä tiesin että nyt se lähtö tulee oikeasti, ei sieltä semmosta kamaa muuten valuis :)
istuminen oli juu hankalaa, mutta onneksi on tyynyt ja renkaat ja kotona voi vaan makoilla jossei kykene istua =) semmonen puoli-istuva asento oli pätevä jos tuli vieraita ja ei voinnu istua
muttamutta, pinjalla kuultaa läpi jotain ylhäältä ikenestä, herrajee jos tää meinaa nyt jo hampaita tehdä :D
 
Joo ja :attn: te kaikki joilla synnytys edessä! Tyksissä EI OLE istumarenkaita, ja allekirjoittanut ainakin olisi sellaista kaivannut! Näin ainakin minulle vastattiin kun asiaa kysyin. Niin hullulta kuin tämä kuulostaa, niin ottakaa vaikka uimarengas mukaan niin on kivempi istuskella jos ja kun niitä repeämiä tulee.
 
Tervetuloa Tiivari. Kerrotko la:n niin merkkaan sut tonne listalle.Kiitos.

liirah enpä kyl muista hoitsujen nimiä mut osa niistä on kyl ihan väärässä ammatissa tai osastolla ainakin..

Snoopy Mulla kesti jälkivuoto 4vkoa.. Mulla repes istukka ja sain verta sillon siel leikkaukessa ja sit ku osastolle siirryttiin niin hoitsut joutu vaihtaa mun siteitä suurinpiirtein kerran tunnissa ja sillonki hyvä ku ei ollu sänky verestä märkä mut sit se onneks laantu ja ei ollu mitään hirveen runsasta mut 4vkoa noin vuoteli ja ne hemmetin kuukautiset on jo toista kertaa |O

Jaaha, Ella heräs.. :wave:
 
liirah mulla lensi oksu synnytyssalissa!Ja synnytyspäivänä ramppasin vessassa varmaan kerran tunnissa..Joten kyl toi luonto hoitaa tyhjennyksen oikeen tehokkaasti. Ja se eka vessareissu synnytyksen jälkeen...Noh, oli se aikamoista pinnistelyä MUTTA ehdottomasti parempi olo oli sen jälkeen! Kannattaa tosiaan juoda paljon ja syödä puuroa ja kaikkea mikä kakkaa pehmentää niin on sit vähemmän kivuliasta. Mulla leikattiin eppari ja alle kuukaudessa jo alkoi tuntumaan normaalilta, parina päivänä kotiuduttuamme otin panadolia ja se auttoi.

Snoopy ja lispetti mäkin liityn synnytyksenkaipailijoihin =) edelleen herkistelen kun kaverit kertoo omia synnytystarinoitaan tai telkusta näytetään jotain aiheeseen liittyvää. Se on niin ihmeellistä ja ainutlaatuista, herkkää ja vahvaa,niin alkukantaista ja luonnollista. Oon tosi onnellinen et oon saanut sen kokea ja tuo ihana pieni ihminen on nyt täällä.

Jaaha,pieni ihminen on nyt nälkäinen. Tsemppiä kaikille odottajille, kaikki noi vaivat kyllä palkitaan! Vauvautuneille oikein kivaa viikonloppua kääröjenne kanssa, toivottavasti nähdään taas pian!
 
Elikäs la on 9.6. Ja tosiaan puolivälissä mennään. Synnytyspelot ei ole päässeet vielä valtaamaan tilaa ajatuksissa, vaikka teidän joidenkin kauhutarinoita olenkin lueskellut =)

Rakenneultra on edessä 24.1., ja nyt vaan toivotaan että kaikki on kunnossa :|

Tiivari + Tyyppi 20 + 0
 
vaikka se tiivari on kauheaa ehkä, se on kohtuu nopeasti ohi ja aika kultaa tälläset muistot nopeeta.. :D
kenes kanssa puhuin sitä mammakeitaan imetystuesta, mulla on tosi hatara nimimmuisti, sori.. tuli vaan mieleen, että ke olis esim 12-14 siellä imetystukea ja mää voisin lähteä katraani kanssa seuraksi jos tuntuu että on sinne asiaa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:
vaikka se tiivari on kauheaa ehkä, se on kohtuu nopeasti ohi ja aika kultaa tälläset muistot nopeeta.. :D

Joo, vielä ainakin olen sillä asenteella, että tätä tarkoitusta vartenhan nainen onkin. Ja kautta aikojen lapsia on synnytetty, eikä ollut epiduraaleista tietoakaan =) Mutta voihan se paniikki iskeä sitten lähempänä h-hetkeä....

 
Heips hiljaista on...

Itsekkin kirjoittelen tuolla helmikuisissa enemmän kun on samoilla viikoilla.

Ei oikeestaan mitään uutta. Hiukan pientä hassua oloa äsken koin kun pyykkikoneen päälle laitoin. Sais kyl sit ruveta tulemaan jotain kun huomenna kuitenkin jo rv 38 Noh tulee iso vauva jos loppuun asti haluaa masussa köllötellä.
:headwall:
 
Heissan hei..

Aina ku saan just jutut luettuu ja ajattelen et nyt kirjoitan niin totta kai Ella sit alkaa möliseen... Niinku nytkin mut mölisköön nyt hetken :D

tuikkos Tervetuloa. Kerrotko kans la:n niin lisäilen listalle kunhan vaan kerkeen.Kiitos!

Meil on to neuvola, innolla odotan kuin paljon Ella on kasvanu. Omia kotimittauksia olen kyl tehny mut ne nyt on sellasia sinnepäin niin kiva saada kunnon mitat.. Ja sit saa Ella ekan rokotteenki, iiks. Mahtaakohan tulla kauhee huuto..

Huomenna mennään sitte vauvajumppaan kattoo millasta se on ja jos viihdytään molemmat niin aletaan siellä sitte käymään..

Mut nyt alko kunnon huuto joten :wave:
 
Niisku-neiti Voi vitsi että aika rientää! (vaikka ei se kyllä varmaan siellä päässä siltä tunnukaan ;) )Mä joka kerta yllätyn ku mainitset sun raskausviikot! Enää ei tarvi kauaa odotella :) mutta liirahia et taida saada kämppikseksi.
 
Ihanko se liirah nyt sitten lähti nyyttiä hakemaan :eek: ??? Juhuu..? :whistle:

Mä (ja mies!) oon nyt niiiiin väsy |O Neiti riekkui koko viime yön, eikä nukkunut kunnolla koko päivänäkään. Oon joutunu lisäruokana antamaan korviketta (Semperia annoin), ja epäilen että huuto johtuu siitä. Ostin tänään niitä rela-tippoja ja tuntuvat auttavan. Maksoivat ihan siunatun paljon, mutta viis siitä jos vaan saadaan ens yönä nukuttua.. Mä meen nyt paapimaan kun neitikin nukkuu.. :wave:
 
täällä minä! en ole siis lähtenyt mihkään. ja tuskin lähdenkään ennen viikkoa 42. :D kun mä olen nyt alkanut miettimään että mahtoko se olla silloin se limatulppa. lääkärikin kyllä sanoi pää tuntuu kun alakautta koittaa, ja tuntuu että ois limatulppa mennyt, mutta kun ei tapahdu mitään. ja limatulppa meni siis jo viime keskivikkona. se oli sellainen melkein kämmenen kokoinen limaklöntti, ei sitä kauniimmin osaa kuvailla. :D ehkei nyt ihan niin iso, mutta ei paljoa puutu.

keskiviikkona ois tyksissä taas lääkäri, katotaan mitä ne siellä sanoo. onko paikat auennu enempää tai onko jotain muuta tapahtunut.

snoopy toi taitaa olla sitä vanhemmuuden ihanuutta. :hug: nyt toivoo että lapsi tulisi pian, ja pian toivoo että sais nukkua edes kaksi tuntia putkeen. no kaipa tuo aika menee niin äkkiä ohi, ettei sitä edes itse tajua. nuku aina kun pikkuinenkin, vaikka se ois sitten ihan mihin aikaan päivästä tahansa. onkos teidän typyllä jo nimi valmiina?

niiskuneiti se on hyvä että kaikki S :t kokeiltu, mä en enää jaksa siivota, sekstailla taikka saunoa. ja saunomisesta en oikeastaan koskaan ole edes tykännyt. joten sitä en oo raskausaikana kun vaan kolmesti tehnykkään.

lispetti mitäs sä ennustit? että mä synnytän tällä viikolla viimeistään? sekö vai? :) ei kyllä mä nyt luulen että sun ennustukses menee ihan päin honkia. :LOL:
 
Snoopy Meillä Ella puklas ja huusi ku anto Semperiä ja vaihdoin sen Naniin niin huuto loppu ja masuvaivat kans. Puklu nyt lentää mut se nyt lentää jopa tapauksessa että kokeilepa Nania tai Tuttelia, voi johtuu siittäkin.

liirah ja Niisku-neiti mä kans täällä joka päivä jännäilen teen puolesta =)
 

Yhteistyössä