Turkulaisia odottajia OSA II

Oukei.. lispetti, kiitokset tiedosta. Ei varmaan tarvi vielä huolestua vaikka hirmuisesti välillä itkuttaakin... Tänään tosin on ollut tosi maaninen päivä, olen sinkoillut innolla pitkin kämppää; siivoillut, pessyt pyykkiä, leiponut... Että saas nähdä koska depis iskee... :ashamed: Ihan hirmuisesti on helpottanut kun pääsee tuon koiran kanssa välillä ulkoilemaan kun mies pitää huolta pikkuisesta. Lenkit on mulle parasta terapiaa. Pakko päästä ulos hapettumaan :) Ä-neuvolassa sanottiin, että vauvan kanssa saa mennä ulos vasta 3 viikon iässä :eek: Aion kuitenkin uhmata sääntöä ja mennä ulos vaunuilemaan viimeistään ensi viikolla. Tänäänkin olisi ollut hyvä päivä, mutta nuo vaunut odottaa vielä varastossa (siellä perimmäisessä nurkassa tietenkin, mies saa nostaa ne sieltä kun ehtii!).

Toivottavasti muiden näkeminen meni hyvin, liityn joukkoon kun vähän tästä tokenen ja vauva kasvaa... :D
 
Snoopy Mielenkiintosta toi mitä sulle sanottu ulos lähtemisestä. Yleensä jos ei ole pakkasta saa ulos lähtee ku vauva saavuttanu syntymäpainonsa ja jos on pakkasta niin 2 vkon ikäisenä pienissä pätkissä.. Me mentiin ulos 2vkon iässä siis ihan vaunuileen. Oltiin sitä enne oltu jo kaupassa jne.

Oli kiva nähdä lipsetti ja vauva. Niin paljon tukkaa päässä pienellä :heart:
 
Olipas piristävä päivä! Tosi kivaa oli leffassa ja kahvilla, toivottavasti muutkin palstailijat tulevat joskus mukaan!

Snoopy mullakin pää hajoais jos pitäis olla 3 VIIKKOA sisällä, me mentiin Venlan kans ulos aika pian kun päästiin kotiin. Pikku hiljaa totuteltiin eka 15min, puol tuntia jne. Muutama päivä ja sit hän vetelikin 3-4 tunnin päikkäreitä lasitettulla parvekkeella ja näin tekee edelleen. Mulle neuvolassa sanottiin et kahden viikon iässä voi ulkoilla ja et se pakkasraja noilla ihan pienillä ois se -10 astetta.

Mulla ei pahemmin tota hormonimyllerrystä ollut, ehkä skitsosin raskausaikana niin paljon et nyt on ollut tasasempaa :LOL: menkatkin alkoi joten on tota hormonitoimintaa, onnelliset he joilla pysyy poissa koko imetysajan..mäkin siis täysimetän mut niin vaan alko :/

Jaaha, neiti kaipaa viihdykettä, palaillaan!
 
moikka!

täällä edelleen yhdessä koossa, limatulppa tosin mennyt ja paikat auki. joten nyt vaan odotellaan.
sairaalassa olin kun sykkeet oli ihan huimat mulla ja mymmyllä ja sitten mulla kaupan päällisiksi ihan kamala hedari. ja onhan tuo päänsärky edelleen, mutta eiköhän tää tästä. nyt kotona, mikä ihana olo!! oma koti kullan kallis. vauvan pää kuulemma tuntuu kun koittaa paikkoja, joten.. lääkäri oli sitä mieltä ettei täysiaikaiseksi mene, tai ei ainakaan yliaikaiseksi. mutta senhän näkee sitten.

mites teidän tapaaminen meni? mä oisin kyllä tänään tullut mutta kun tuolla sairaalassa olin ja sitten lääkäreissä sai juosta ja ensi viikolla on taas aika äitiyspolille. mutta pankaas ilmottaen kun näette taas niin mä liityn mukaan. :D

lispetti mä olen nyt jo ihan kamalan tunteellissa tilassa, itken mitä millekin. viimeksi itkin sairaalassa kun se yks hoitaja sanoi mulle pahasti. no annoinpa slllekin sitten seuraavana päivänä palautetta. huh huh, kyllä sitä niin hassuille asioille voikin itkeä. :)

 
Heips.

Meillä oli neuvola keskiviikkona. Ja paineet oli noussu. Kutinaa esiintyy, turvotusta aika lailla ja pissas prot + joten olin sitten tänään taas niissä verikokeissa missä katsotaan sitä rask.myrkytystä. ei kuitenkaan tuloksissa mitään ihmeellistä hemppakin oli 115 ja lisärautaa en ole syönyt kuin 1 pillerin ja siitä tuli niin järkky olo että en halua kokea uudestaan ja eikö ton pitäis riittää kun mulla muutenkin 120 vaan.

vauveli oli hiukan laskeutunut mutta ei tiedetä onko kiinnittynyt kun mulla paikat niin pirun kipeät etten antanut kunnolla kokeilla. Painoa oli mulle tullut viikossa 2 kiloa. :eek:

Muuten kaikki oli hyvin.

eilen supisteli aika hyvällä tavalla mutta loppui kun menin nukkumaan. tänään on tullut pari joten ei mitään mullistavaa...

Liirah hyvä että olet kunnossa ja vauveli kans. Olen ollut ihan huolissaan kun ei mitään kuulunut. :hug:

Nyt sohvalle odottaa housen alkamista. :LOL:

Niisku-neiti & rinsessa 37+2
 
Liirahilla onkin sitten varmaan kohta synnytys käsillä! :) Onneksi on jo noin hyvät viikot, voitte hyvin päästä virallisesti täysiaikaisiksikin. Eikös sulla ole nyt rv 37? Tuli noista hormonimyrskyistä mieleen, että reilu viikko synnytyksen jälkeen kotona kun mies mainitsi naureskellen, että leivänmuruista voi päätellä, missä kohtaa mä olen voileipäni valmistanut, mä aloin parkua ihan täysillä ja nyyhkytin vaan että "en oo kyllä ees voileipää tehnyt" :/ Että semmosta. Aika sekavaa aikaa se synnytys ;) Mutta kyllä se helppaa, uskokaa pois! :)
 
lispetti menikö sulla limatulppaa? ja jos meni niin kuinka kauan meni että synnytys alkoi? vai oliko se snoopylla? mulla alkaa huomenna viikko 37, joten viikt on enemmän kuin hyvät.

niiskuneiti onkos sulla paikat auki jo? voidaan olla samaan aikaan sitten osastolla, se pois kyllä kivaa, vielä kun tietää minkä näköinen toinen on. niin ois varmaan helppo tulla jutteleekin. :)

 
ei ole paikat vielä auki tai ei ainakaan ollu viimeviikolla mutta silloin jo hyvin pehmenneet. ja nyt on kaks päivää suppaillut ihan kivasti ja vauva laskeutunut jonkun verran ni ihan hyvin voidaan olla samaan aikaan osastolla ja jos mä en tunnista naamaa niin mies ainakin. :D Se oli ihan paniikissa kun kerroin et sä voit synnyttää koska tahansa ja sulla la myöhemmin ku meillä. Sitä hiukan jännittää... Nyt pehkuihin jos sais päänsäryn pois.
 
liirah Kiva kuulla et voit olosuhteisiin nähden hyvin ja hyvin voi jo vauva syntyä. Ellahan synty kuitenki jo rv 35+6 ja heti pääsi osastolle mun kanssa, tosin oli ne kortisonit saanu keuhkoihin mut vaik ei oliskaan niin hyvin olis siltiki voinu päästä suoraan osastolle. Ei ne piikit sitä kortisonia kuulemma tarkoita et ne silti välttis auttais niihin keuhkoihin. Ei ne muuten sitä lapsivesipunktiota multa olis ottanu ennen leikkausta, mut sulla nyt vkoja jo ihan hyvin.

Niisku-neidille kans jaksamista ja iso :hug:
 
liirah Meikäläiseltä läksi tulppa perjantai-aamuna, ja samana iltana klo 22 menikin sitten ne lapsivedet. Snoopylla meni tulpan jälkeen muutama päivä ennen kuin synnytys käynnistyi, ja kun asiaa aikoinani sukulaisilta utelin, niin heillä synnytys oli käynnistynyt joko samana päivänä tai viimeistään 3 päivän kuluttua. Mutta kyllä se tulppa voi irrota reilusti ennen synnytystäkin. Mä veikkaan että sulla on ens viikolla vaavi masun tällä puolen ;) :heart: Ihanaa!
 
On kyllä tosi erilaisia nää synnytykset ja niiden alkamiset. Liirahilla on jo paikat auki, ja mä kun läksin synnärille silloin ku lapsivedet meni, niin olin vasta sentin auki ja kohdunsuu oli kuulemma tosi kiinteä. Mutta siitä se sitten etenikin rytinällä! Mutta tokihan sitä pitää jokaisella pikkuihmisellä olla näyttävä ja omanlainen esittäytyminen! ;)
 
Sarbe Meen neiti synty 23.10.07 ja edelleen mä täällä pyörin eli ei sua yksin jätetä, mut on kyl ollu aika hiljasta täällä odottavien mammojen olo kyllä. Ehkä ne pyörii noissa oman kuukaden pinossa vaan.

Snoopy lisään teet tonne etusivulle mut nyt en muista mones pvä teen vauveli synty, et jos viitsit viel valasta, kiitos :)

Mä en tohon synnytyksen alkamiseen osaa sanoa mitään kun mulla se ei alkanu, mut luulis et liirah:lla on vaavi pian sylissä. Siis ku miettii mitä tuntemuksia jne on ollu... TOSIN tuolla meen marraskuisten pinossa niin yks tyttö kärsi kans ennen aikaisista supistuksista ja oli osastolla makaamassa, paikat auki jne ja yliajalle meni =) Ei noista vauvoista ota selvää :LOL:
 
Moi,

tulenpa minäkin kuulumiset tänne päivittämään, kun hetkeen en oo taas tänne pinoon kirjoitellut. Tosin olen niitä Sarben mainitsemia viimeisillään olijoita ;)

Maanantaina oltiin TYKSissä synnäriin tutustumassa ja vähän kyllä alkoi tuleva synnytys jänskättämään! Muuten, teiltä jo synnyttäneiltä sellaista voisin kysellä, että miten TYKSissä suhtaudutaan siihen peräruiskeeseen?? Siitä en muistanu tutustumiskäynnillä kysyä. Eli tarjotaanko automaattisesti vai ovatko sitä mieltä, että sitä ei tarvita. Isot huolenaiheet mulla ;)

Ens maanantaina ois sitten neuvolalääkärin viimeinen tarkastus, eli vähän painoarviota kai antava ja kattovat, että vauva mahtuu tulemaan. Viimeks terkka sanoi, että tällä hetkellä käsituntumalla arviois, että vauva ois n. 3,5kg-4kg syntyessään, jos laskettuun aikaan menee. Eli ei ihan mikään pieni typykkä... :whistle:

Paljon onnea vielä vastikään vauvautuneille :flower: Perästä tullaan!

t. Piipi + typykkä 36+0
 
Piipi79

Mä kysyin sitä siellä. Se ei ole enää kuulemma hyödyllistä antaa. Paskaa tulee pöydälle kuitenkin. MUTTA sen saa jos muistaa vaan pyytää. Itse vaikka ajatus nyt tuntuukin jo kauheelta vettä persiis niin ajattelen ainoastaa tulevaa kun muutenkin on paikat kipeet ni ruppee viel jotain kauheeta tuubaa vääntää. :LOL: :LOL: Ja sit se kätilö sano et yleensä luonto hoitaa suolen tyhjäksi ennen synnytystä. Joo mä uskon kyl tohon siis kylhän sä tyhjenet ja niin pois päin mut pliis tää mun ummetus on jotain sitä luokkaa et ei se itsellään kaikki tule ulos. :LOL:
 
Niisku-neiti ja Piipi79 Minun kohdalle osunut kätilö ei ainakaan maininnut peräruisketta missään välissä, eikä myöskään kysellyt vatsan toiminnasta. Maha oli viimeiset viikot melko kovana, mutta kyllä se luonto aika hyvin homman todellakin hoiti: samana päivänä ku lähdin synnyttämään, kävin useamman kerran vessassa "kakkosella". Moni sanoo, että vatsa menee kuralle ennen synnytystä, mutta mulla vatsa tuntui pitkästä aikaa suht normaalilta, mitä nyt sain käydä vessassa tavallista useammin. (ja se taas selittynee siitä että sen ummetuksen takia siellä vessassa oli käynyt tosi harvoin ja pato odotti sortumistaan.. ;) )
 
lispetti Toivottavasti täälläkin tyhjenis. Kun mulla toiminut ennen raskautta vatsa 3 kertaa päivässä ei mitään löysiä juttuja vaan kunnnon tavaraa niin nyt nää viimiset kuukaudet hyvä jos 3 päivän välein olen saanut jotain ulos. ELi kyllä siellä sitä tavaraa varmaan on :ashamed: :LOL:
 
täällä päänsäryn kourissa, mut kohta pakko lähteä hakee autoa huollosta.
joo mulla paikat auki siis n. 3 cm ja yöllä supisteli sellai 10- 15 min. välein mut sitten ne taas loppui. ja nyt päivällä tullut taas muutamia kipeitä, mut uskokaas pois ni mä olen yhdessä kasassa vielä viikolla 42! :D

mulla on kanssa maha alkanut tyhjenee, tosin alko tekee sitä jo keskiviikkona, eikä oo synnytys alkanut. enkä mä oikein tiedä että uskoisko tota limatulppa juttuakaan.. kun kaikilla muilla tuntuu alkaneen suht äkkiä sen menosta mutta mulla on nyt jo muutamia päiviä mennyt, eikä oo ollu ku noi supistukset mitä jo mainitsin.

sarbe ei sua kukaan tänne yksin jätä! tästä on tullut tämä oma pino, ainakin mulle. ei sitä tonne helmikuisiin sillä tavalla osaa edes kirjoittaa ja sitten tuntuu ettei ketään kiinnosta siellä pätkääkään. täällä taas eletään aina niin täysillä toisten mukana. ja se on musta tosi ihanaa! :heart: joten kiitos siitä teille ihanat kanssasisaret. :flower:
täällä on ollu aika hiljasta kun en oo ollu paikalla!! :LOL: josain vaiheessa kirjotin tänne parhaimmillaan monta kertaa päivässä.

nyt autoa hakemaan.
 
Sanna-78, meidän neiti suvaitsi syntyä 8.1...:D

Limatulpasta, mulla tosiaan alkoi irrota pikkuhiljaa muutama päivä ennen synnytystä. Loput (lue: kunnon keko!) tuli sitten sinä yönä kun synnärille lähdettiin. Kun synnytys sitten oli jo ihan kunnolla käynnissä, alkoi sellainen vereslimainen vuoto.

Peräruiskeesta, kysyin peräruiskeesta heti kun synnytyshuoneeseen päästiin. Kätilö sanoi, että laittaa sen kyllä jos välttämättä sen haluan, mutta varoitti että se voi tosissaan yhtäkkiä voimistaa supistuksia. Ja toisaalta kuulemma heidän kannaltaan on parempi, että se "tavara" tulee synnytyksen aikana sellaisessa normaalissa olomuodossaan, eikä melkein nestemäisenä :x (Anteeksi näin jälkikäteen nää ällöjutut... :ashamed: ). Päätin, että en peräruisketta ota, vaikka etukäteen sitä mietinkin. Ihan hyvä, sillä synnytys eteni sopivan rauhallisesti eteenpäin, enkä oikein missään vaiheessa ennen ponnistusta kokenut kovaa supistuskipua lainkaan. :) Summa summarum, peräruisketta ei tyksissä tarjota, vaan pitää pyytää erikseen.

Täällähän alkaa kohta olemaan muutamilla jännät paikat B) Tsemppiä liirah ja Niisku-neiti tulevaan synnytykseen! Hyvin se menee! Ja luottakaa itseenne ja henkilökuntaan, olette varmasti hyvissä käsissä ;)

Että mua masentaa nää kelit!! |O Mä tuun hulluksi täällä neljän seinän sisällä! Sinnikkäästi menen silti koiran kanssa ainakin iltalenkit, niin aion mennä tänäänkin. Tuulkoon ja satakoon prkl vaikka niin että puut kaatuu... Toivottavasti nää säät tästä edes hiukan selkenisi! Mitäs te muut teette kotona tällaisilla keleillä?
 
Ei kannata murehtia niitä kakka-juttuja, moni varmaan kokee että se on jotenkin noloa jos synnyttäessä tulee ulos vähän muutakin tavaraa, mutta kätilöt on tottuneet asiaan ja se on ihan normaalia. Ponnistusvaiheessa meikäläisen kätilö sai lapsivettäkin suoraan naamaansa :LOL: eikä ollut moksiskaan. Jos se ulostamis-asia oikein toden teolla ahdistaa, on parempi ottaa peräruiske ettei sitten ponnistusvaiheessa alitajuntaisesti ala varomaan kakan tuloa. Mutta psyykatkaa itseänne älkääkä peljätkö! :)
 

Yhteistyössä