Turkulaisia odottajia OSA II

Kiitos liirah vinkistä, hainkin vähän netistä tietoa noista ja moni tuntuu kehuvan. Nyt pitäs vaan alkaa taivuttaan miehen päätä ;) tosin hän se selkävaivaisempi tällä hetkellä on joten luulisi lompakon nyörien aukenevan...

Mulle sopis ainakin treffit ens viikolla! Olikohan torstaina se babybio..? Siihen ajattelin mennä, mut vaikka sen jälkeen tai ihan milloin vaan.

Neiti nukkuu ja pitäis lähteä käymään Kelassa. Käytiin aamulla e-neuvolassa jälkitarkastuksessa ja alkuviikosta Kelasta tuli jo postia et missäs lääkärintodistus viipyy, joten eikun sadetta ja tuota järkyttävää tuulta päin ja ulos! Ois kyl autokin..pitäiskö vaan mennä sillä :D jaa juu,auto on siis Opel Astra farmari, en nyt muista vm mut jotain 90-luvun loppua. Hyvin on toiminut ja kivasti mahtuu miehen urkkakassit ja vauvan kamat. Ostettiin kesällä eläkeläispapalta joten kilometrejäkään ei oo hurjasti. Ollaan kyl maailman pöhköimmät autonomistajat, muutama viikko sitten löysin et mistä nappulasta takalasi lämpiää ja miten saa sisävalon päälle :LOL:

Huomenna pääsen kokeilemaan kantoliinaa-jipii!
 
mikäs se päivä nyt siellä myllyssä olikaan? mulla on oikeesti niin laho pää vaikka sen juuri luin. mä voisin ehkä tulla, tosin nyt mun rytmi on sellainen että valvon suurimman osan yöstä ja herään aamulla tasan klo 12. tai siis päiväähän toi on. :D mutta nyt vielä kun saa nukkua niin otan kaiken irti, vaikka mies onkin sitä mieltä että kui mä aina vaan nukun niin pitkään kun päivä menee sitten ihan pilalle. no hyvä hänen on puhua kun nukahtaa saman tien kun menee sänkyyn, ei herää kertaakaan yöllä jne.. niin miksiköhän mä sitten nukun kahteentoista asti? :whistle:

ilmarinäiti siis noita patjojahan on myös pelkästään sijauspatja, joka tulee ehkä halvemmaksi, mutta hyödystä en tiedä, onko sitten niin hyvä kuin koko patja. me meinattiin silloi ostaa petarikin noiden patjpjen päälle, mutta sitten kun käytiin kiertelees eri patjapaikkoja niin jyskissä ne kertoi meille ettei ole mitään järkeä olla tempur petari ja sen alla tempur patja. hyöty alemmista patjoista on miinus nolla. joten jompukumpi vaan!

mehän ostettiin toi auto tossa syksyllä ja ei viäkä tiedetä mikä yks nappula on. :D mies luuli sen selvittäneensä, mutta sitten ei kyllä toiminut lainkaan niin. :LOL: jaihmettelin että miksi radio menee aina kovalle yhtäkkiä.. kunnes tajusin että sehän menee aina kovalle kun tulee uutiset - siinä joku sellainen systeemi että uutisten aikana kovenee ääni radiossa. mä meinasin jo mennä keskusautohalliin että mikä perhana täs autos oikein on! :LOL:
 
joo mä voisin tulla jos vaikka sitten sen babybion jälkeen nähtäis ja käytäis kahvilla. mä näin untakin teistä jo vime yönä. :D mua taitaa vähän jänskättää! :D ootteko havainneet jonkun paikan hyväksi, siis tilavaksi? jos meitä kuitenkin taas sitten on isompi porukka kuin vaan kaks äitiä ja vaunut.
 
sehän riippuu kuin monta tulee :) olis kivaa käydä ehkäpä jossain muuallakin kun siinä samassa vaikka se on kieltämättä tilava..
roberts cafe on yks kivimmista, mutta sinne ei mahtuu ehkä kahdet vaunut just :D
 
Me voitais ainakin torstaina tulla sen babybion jälkeen!

Mitäs tänne, eip juuri mitään. Neiti nukkuu päikkäreitä ja mulla ois hyvää aikaa vaikka siivota... JOtenkin tää netti kuitenkin vie voiton :LOL:
Kantoliina saatiin lainaksi ja pari kertaa ollaan kokeiltu, pitää hiukan enemmän perehtyä siihen vielä, opetella uusia sidontoja jne. Jos ois kesävauva niin varmaan tulis käytettyä enemmänkin ja muuallakin kuin kotona. Mut kivalta se tuntuu eikä neitikään pahemmin protestoi..
Kiitoskortit Venlaa muistaneille on nyt työn alla, jos vaikka sais ne postiin tällä viikolla.. Eli jospa nyt sit siirtyisin niitä väsäämään
:wave:
 
Terve.

Mä voisin ihan muuten vaan mennä sinne makoilee. V*ttu tätä kipua. Koko päivän sattunut alapää. Supistuksiakin tullut mut ei säännöllisiä eikä tee yhtään niin kipeää mitä mua sattuu jatkuvalla syötöllä. Ehkä ne jää ton alapää kivun takia huomaamatta osa niistä. :/

Sanoin miehellekkin et tänään viel heilutellaan peittoja jos auttais jotenkin asiaa. Mut sit annetaan olla ja kärsitään tämän helvetinmoisen kivun kans loppuun asti. :ashamed:
 
niisku-neiti, jos olo on kovin tukala niin soita synnärille ja valita tarpeeks niin ne ottaa sut sinne näytille, jos ne vaikka jotenkin vois helpottaa sun oloa =) ja sitten kun sinne menee ne katsoo aina käyrää että supistaako usein ja kuinka lujaa, että jos siltä tuntuu niin sinne vaan. koska jos sinne menee, ei ne tutkimatta voi pois käännyttää..
koita jaksella, ei ole enää pitkästi :flower:
 
Tytsy (tänään tasan viikon :heart: ) vetelee sikeitä ja mamma pääsee pitkästä aikaa koneelle. Synnytys meni tosi hienosti, tosi hyvät fiilikset jäi koko tapahtumasta. Kestoksi merkittiin kaikenkaikkiaan 14 tuntia ja rapiat, joista ponnistusta 27 min. Strategiset olivat 3640 g ja 51 cm. Neitokainen tosin kakkasi kolmeen kertaan ennen punnitusta... :x Äiti selvisi muutamalla tikillä, jotka nekin tekevät yhä kipeää. Toivottavasti ovat jo kohta paranemaan päin. Istuminen ei käy vielä mielessäkään. Muutoin olo on ihan ok, vähän hutera tosin. Luulen, että hemoglobiini ei ole ihan kuosissaan.

Pikku-tytsy on aivan ihana! Yöt menee parin tunnin sykleissä. Tyttö herää muutaman tunnin välein naukkaamaan välipalaa. Päivisin on nukkunut jopa 5-6 tunnin unia! En tohdi välillä herättääkään, kun muutoin syö TODELLA hyvin. Paino lähti jo sairaalassa 3. päivänä nousuun.

liirahille jaksuja! :hug: Ei ole enää pitkä matka finaaliin, vaikka tiedän tosiaan ettei se tieto nyt lohduta. Ootko kunnossa..?

Niiskuneidille myös tsemppiä! :hug: Mene ihan oikeasti sinne polille käymään. Tuskaisena ei tarvitse tosiaankaan kärvistellä. Onko vauva laskeutunut nyt alas? Oisko tuo kipu siitä johtuvaa?

Voi sentään, asiaa olisi vaikka kuinka mutta nyt ei enää p**se kestä tätä toisella kankulla istuskelua... Palaan taas kommentoimaan kun kerkiän! :wave:
 
Terve.

Kyllä mä aika paljon kipua kestän. Lähinnä sen voimin kun vauva liikkuu aktiivisesti. Olisin jo juossut kipuineni pää kolmantena jalkana polille vaatimaan kaikki tutkimukset jos vauveli ei olisi liikkunut eilen.

Illalla kävin hiukan kävelees ja sain raitista ilmaa muuten istuin koko päivän kotona neljänseinän sisällä ja odotin miestä kotiin. Siinä oli muutenkin hermo kireellä ja sit kun viel teki kipeää liikkuminen.

Nyt tuntuu siltä että paikat ovat "venyneet" koska ei satu enää yhtään niin paljoa. Ja luulen et vauveli on kiinnittynytkin eilisen kivun perusteella kun tänään ei enää ole tullut aktiivisia liikkeitä lähinnä jalkojen ojennusta. Eli tosi tiukasti on masussa kun ei enää hytky. Hänen takapuolensa tuntuu tossa aika ylhäällä mutta kun en pituudesta tiedä. Itse olen ollut 56 cm pitkä syntyessään niin silloinhan vaikka hän olisi laskeutunut ei mun ulkomuotoa paljoakaan muuta.

Kaikki mun sukulaiset ja kaverit ovat jo sanoneet viikkoja sitten että masuni on laskeutunut. Itse en ole ajatellut asiaa sen koommin.

Tänään on tullut pari supistusta.

Oma vointi on mitä on. Nälkä on koko ajan ja jano. Sit saa vessassa juosta. Väsyttää ihan sikana. nukuin hyvin eli 4-5 tuntia putkeen ja nyt heräsin 2 tunnin päikkäreiltä. Silti tekisi mieli mennä takaisin nukkumaan. :LOL:

Kyllä tämä kestetään. Huomenna neuvola. Ja nyt pyykille.

Niisku-neiti & rinsessa 37+0 jeee :heart:

ps. liirah toivottavasti voit jo paremmin ja vauveli kans :hug:
 
Eka neuvola vaavin kanssa takana. Käytiin eilen, kun saatiin peruutusaika. Seuraava neukka onkin sitten jo tuolla lastenneuvolan puolella. Kaikki oli ihan ok. Kysäisin, haittaako kun neiti vetelee päivisin 5-6 tunnin unia ja pitääkö herätellä syömään. Vastaus tuli, kun neiti laitettiin vaa'alle... Ikää viikko +1 päivä ja painoa 3940 g... (Huomautuksena vielä, että syntymäpaino oli 3640 g) :eek: On siis ruoka-aikana ollut kotosalla :LOL: Eli antaa tytön nukkua, ei nälkää ainakaan näe.

Mites teillä muilla synnyttäneillä, koska teillä oli hurjin mielialanmuutoskausi synnytyksen jälkeen, vai oliko ollenkaan? Musta tuntuu, että nyt mulla on alkamassa joku hormonimyllerrys... :ashamed: Itku voi tulla ihan yhtäkkiä, vaikkei mitään syytäkään olisi. Helpotuksen on tuonut pienet ulkoiluhetket koiran kanssa, kun mies hoitelee pikkuista. Ahdistaa, kun joka päivä sataa ja on pimeää, eikä mihinkään voi mennä :'( Poistuin eilen ekaa kertaa kotoa kun käytiin neuvolassa kääntymässä.

Treffeistä; niinkuin edellä jo mainitsin, alan puutumaan tähän yhtäjaksoiseen kotona oloon. Lähden tooosi mielelläni mukaan, kunhan saadaan "ulkoilulupa" :D

liirah ja Niisku-neiti, mikä olo? Vieläkö kasassa???
 
Me tultiin just neuvolasta ja ei voi muuta kuinb todeta että hirmuista vauhtia nuo pikkuiset kasvaa. Pituutta oli nyt vajaa 6-viikkoisena 58 cm ja painoa 5160 g, ilmankos nuo 56-senttiset vaatteet tuntuu jo vähän pieniltä.
Koska Snoopy saa ulkoilla oikein luvan kanssa?
Mulla muuten oli syyyntyksen jälkeen ekat pari vko:a tosi itkuista ja yliherkkää aikaa. Paruin jatkuvasti ja kaikesta. Sairaalassa mua rasitti ne vierastunnitkin niin paljon että parkusin kun ne loppui.. :ashamed: Nyt alan olla jo normaali.
 

Yhteistyössä