Turkulaisia äitejä

Outoa oloa täälläkin. Taidan tulla kipeeksi... :( Päässä jyskyttää ja kurkku kipeä. Voi itku.

Pitkästä aikaa neito on ollut tänään ihan kohtuullisen hyvällä päällä. Päiväunillekin meni ihan ilman kitinöitä :) Taidan minäkin vetäytyä höyhensaarille hetkeksi...

Tiistaikahvit sopii meille, ehdottaisin ajaksi klo 14...? Vai pitäisikö olla aikaisemmin?
 
mahtaiskos teille sopia hiukan aikasemmin kun tuo 14.00? tyhmä syy, mutta kun sitten oon taas busseissa ruuhka- aika ja mä inhoon reissata vaunuilla ruuhkabusseissa kun hyvä että ehjänä pysyy kun ihmiset on nii ymmärtäväisiä meitä vaunuilijoita kohtaan! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna-78:


Ja tossa kuva siittä Ellan luomesta. Selvää kuvaa siittä en ole saanu ku ei neiti pysy paikallaan mut näkee vähän minkä kokoinen se on.
Voi pientä... :hug: On varmaan tosi kipeä... :'( Toivottavasti nyt joku hoito tepsisi ja tuo luomi lähtisi pienenemään.
 
meille sopi toi 12.00, voi olla et tullaan hiukan myöhässä mut ei kamalasti.

voi VEE mikä päivä. kaikki on itkettänyt ja ottanut päähän. mies on ollut ihan persiistä ja sen naama on ärsyttänyt enemmän kuin vaan vähän. kamalasti ei oo näitä tunnemyrskyjä ei oo ollut, mutta tänään näköjään on. tai voi olla että johtuu ihan väsymyksestä, kahden yön unisaldo yhteensä 6,5 h. äsken nukuin tunnin joten yhteenä siis 48 h/ unta 7,5 h. mymmy ei oo herättäny tai pitänyt hereillä, mutta uni ei oo vaan tullut. oli ennen raskauttakin univaikeuksia, mutta raskausaika meni tosi kivasti ettei pahemmin ollu uniongelmia. joskos ensi yönä sais unta taas kun on niin vähän unt kert saanu.

mymmy on ollut niin suloinen, hymyillyt ja ollut oikein äitin pieni pallero. :heart: mä rakastan niin paljon sitä tuoksua aamulla kun herää, koko yöhön kun ei oo saanut vauvaa haistella. kyllä mymmy yölä syö, mut ei sillon haistella. :LOL:
 
|O |O |O Kiukkua kiukkua tääki pvä vaik aamulla näytti jo niin hyvältä. Onneks on kantoliina ja sinne Ella sitte rauhoittu ja nukku 2h liinassa mun päällä.. Huomenna sitte sinne ultraan ja toivottavasti nyt sit selvii mitä jatkossa..

Ti klo12 käy hyvin, sillä varauksella et Ella on rauhallisempi.

Nyt on pakko mennä syömään jotai..
 
On kyllä kivuliaan näköinen tuo Ellan niska, aristaako Ella sitä? Voisikohan siihen kokeilla laittaa haavasiteen, se suojaisi luomea paidankaulukselta? Apteekissa myydään varmaan aika sopivan kokoisia siteitä, jotka peittäis koko luomen mutta antaisivat silti ihon hengittää. Siitä olis varmaan jo apua, jos luomi ei haavautuisi. Lääkäreillä tuntuu nyt kestävän tuo avunanto!! |O
 
Luomelle ei tehdä mitään. Lääkäri totes että kun suonistoa ei ole paljon niin on kuivumaan päin ja että olis neuvolassa pitäny jo aiemmin puuttua asiaan ettei olis päässy ton kokoseks ku jos se kortisoni olis aloitettu aiemmin niin olis jo luultavasti pienempi. Että pistää vituttaan.. Eli siis kortisonia jatketaan ja toivotaan että se pienenee ja kuivahtaa eikä häiritse enää sitte noin paljon kun eihän se jossai vaiheessa häirinnytkään Ellaan mut sit se yhtäkkii kohos ja sit se alko vuotaa ja häiritseen.. Pahemmat vauriot ja riskit ja haitat jos sitä alkaa leikkaan nyt ku on pahat verenvuoto ongelmat sitte jne.. Ja sit ku se on hävinny ja Ella on vanhempi ja jos siihen joku jälki/arpi jää niin sitä voidaan sitte poistaa..

Ella huusi sen koko ultrauksen mut sen jälkeen ku olin hänen kaukaloon saanu niin jutteli hoitajallekin että kai tää parin pvän huuto oli sit vaan taas siittä lääkärissä käynnistä kun siellä kuitenki joutuivat sitä taas rönkkii ja käänneltiin ja väänneltiin.. Ja aamullakin sain Ellan viihtyy leikimatolla ja pää oli OIKEELLE, jee jee, hyvä tyttö :heart:

lispetti rasvalappu ja sit lappu siihen päälle niin sellasta käsketty pitää siinä.
 
Toivottavasti se kortisoni auttais ja pääsisitte luomesta eroon. Arven suhteen niska on "ihanteellinen" paikka, kun siihen saa kasvatettua hiukset eteen, kokemusta on meinaan tästäkin.. Sain 12-vuotiaana sulaa tinaa niskaan ja muistoksi jäi melkoinen arpi. Ja jos tuo Ellan luomi parantuu muutoin normaalisti, niin se jäljellejäävä arpi on kyllä tosi pieni ja huomaamaton :hug:
 
sanna voi pientä - on toi kyllä kurja :( toivotaan tosiaan, et alkais nyt paraneen

Meillä selvittiin vatsataudista tosi helpolla! :eek: Esikoinen oksensi pari kertaa ja saman päivän iltana oli taas ihan meno päällä kuten normaalisti. Me muut *koputtaa puuta* selvittiin terveinä =)

Otava tuntuu olevan lähdössä liikekannalle. Menee lelun perässä vahingossa jonkun matkaa, vielä ei oo hoksannu mitä uusia ulottuuvuuksia tuo taito tarjoaa. No: kohta saa äippä alkaa juosta :D
8kk neuvolassa meidän pullapoika oli 9kg ja 70cm.
 
Meillä oli muuten aikamoinen meteli eilen rokotuksen jälkeen.. 4 tuntia piikin saamisesta poika alkoi huutaa, eikä olekaan ikinä ennen semmoista konserttia pitänyt kun on niin hyväntuulinen aina. Siinä sitten koitin rauhoitella Niiloa, kun aloin kuulla alakerrasta vinkunaa. Vinkuna yltyi sitten ulvonnaksi: Meidän koiran sympatiat heräsi ja hän sitten otti osaa Niilon vuodatukseen! En ole koskaan kuullut meidän koiran ulvovan, että oli se mielenkiintoinen tilanne kun molemmat testasivat äänijänteitään yhtäaikaisesti. Laitoin Niilolle sitten supon ja parinkymmenen minuutin päästä poju simmahti mun syliin. Ja siitä kun heräsi oli taas oma, ihana ja aurinkoinen itsensä :heart:
 
Joo niska on kyl sellanen paikka et jos arpi jää niin hiukset peittää jos siis tykkää pitkästä tukasta ja sanoivat tosiaan et se arpi voidaan kyl sit poistaa ku kerran johtunu sairaudesta niin ei ole turhamaisuutta se arven poisto.. Oli se luomi nyt parissa vkossa 4mm pienentyny et joskos se siittä sitte...

Tänään Ella kikatellu ja viihtyny lattialla ja ollu muutenki tosi ihana oma itsensä.. Lappua vaihdettaessa tuli taas kova huuto mut onneks rauhoittu melko nopeeta..

Ella on vkon päästä 5kk ja istunu jo n. kk sylissä aina sillon tällön ilman tukea..

Missä muuten nähdään ens ti klo12?
 
Onpas täällä tosiaan hiljaista. Mä odottelen pääsiäisnoitia saapuvaksi, mutta taitaa nuo noidat nukkua vähän pidempään ;) Niilo koisii isin kainalossa "päiväunia", ja minä lusmuilen. Tarttis tehrä vaikka ja mitä, kuten esimerkiksi siivota. Inspiraatio: Nolla.

Mä en vielä tiedä pääsenkö kahvittelemaan tiistaina, jotenka sopikaa te muut asiasta tarkemmin :)
 
minkäs paikan te olette kokeneet parhaimmaksi? tai siis tilavimmaksi? musta se rico oli ihan passeli ja suht tilava (mikä yllätti mut), noista hansan kahviloista en oikein tiedä kun eiks ne nyt ainakin ole ahtaita? joten oisko se rico taas, vai haluatteko vaihtaa paikkaa?

huh huh kun on taas ollut ihme viime päivät. eilen mymmy huusi aika lahjakkaasti melkein koko päivän, ja mä taas mittaamassa kuumetta mutta eipä ollut. no huusi koko päivän, mutta yön kyllä nukkui. ja taas tuolla isin kanssa huutaa. taitaa kohta jo nälkäki iskeä. ja joskos me lähdettäis ruissaloon kävelee kun on suht kuiva ilmakin.
 
Me ei tulla tiistaina...Wiialla on molemmat korvat tulehtuneet ja niitä tässä nyt parannellaan! Molemmat typykät siis nyt kipeänä ja Wiialla nyt sit viikon lääkekuuri päällänsä...toivottavasti tehoaa! Oltiin eilen mehiläisessä ja onneks mentiin, kun ei tuo kauhiasti huutanut, mut siitä aloin epäillä korvia, kun ruoka ei maistunut yöllä, vaikka selvästi näki että nälkä raukalla on. No, kun mehiläiseen päästiin, ni lääkäri totes, et on tosi pahasti tulehtunut molemmat, et varmaan ollu kipeät ja särkeny... No, mut nyt jo ruoka maittaa normaalisti ja lääkkeet siis tehos heti! Mutta noi korvatulehdukset on vaan joskus niin sitkeitä, et voi joutuu ottaan montakin kuuria! Toivottavasti periny samat geenit, kun isosisko...meil on ollu tätä ennen tasan yksi korvatulehdus ja sekin tosi lievä!
No nyt kuuluu kutsu alakerrasta... syöttötouhuihin! :wave:
 
liirah No siihen Ricoon nyt ainaki mahtuu ja jos on ollu vähemmän porukkaa niin ollaan oltu siinä Cafe Sign:ssa, siinä Forumissa kanssa, se kuurojen pitämä kahvila..

Sovitaanko sitte ti klo12 ja Forumissa siinä Hesen kohdilla taas?

Lapasen perheelle pikaista paranemista.
 
Mä en tiä vielä yhtään tullaanko tiistaina... Kattoo ny mikä on tilanne yms. Yöt on ollu tosi levottomia, joten en välttämättä jaksa lähtee joka päivä liikenteeseen. Vähän sillai päikkäreiden toivossa oon täällä ja jotenki oon nyt kaivannu rauhottumista... Kone on ollu paljon kiinni ja oon istunu neulomassa.

Toipumista sairasteleville! Kurjaa sellanen kyllä.
 
Voi p**e, kirjoitin pitkän romaanin, ja kämmäsin lähetyksessä. Nyt meni kirjoitukset johonkin bittien taivaaseen. Lyhykäisyydessään kommentoin jokseenkin näin;

liirah, voisko olla kyseessä väsymysitku? Meillä ainakin huudettiin (huudetaan vaihtelevasti edelleen) palkeet punaisena, jos menee väsymys yli. Tai sitten on kyse yksinkertaisesti niistä päivistä, kun mikään hyssyttely ei auta ja kaikki on huonosti :| . Taitaa teidän poitsu olla temperamenttinen tapaus, niinkuin tuo meidän tyttökin ;) Kauhulla odotellen teini-ikää... *huoh*

Me tullaan huomenna, jos tää mun lentsu ei tästä pahene.
 
No johan on! Mä sitten sain ite sen vatsataudin nyt viime lauantaina, noin viikko esikoisen jälkeen :eek: onpas sitkee pöpö kun noin pysyy hengissä, montakohan viikkoo täs ny viel menee sairastaessa :/
Vähän hutera olo vielä, mut eiköhän tää tästä. En nyt sit pääse huomenna tietty kahvitteleen kun en halua sairastuttaa muita. :(

Lapasen neideille pikaista paranemista. Korvatulehdus on kyl kurja, Otavalla ollu yks pitkittyny tulehdus, johon se sai viis kuuria ja kaks kertaa puhkastiin korvat. Sen jälkeen onneks ei oo menny korviin flunssa. E:llä taas on putket kun viime keväänä ei saatu millään katkeemaan yhtä tulehdusta. Putkituksen jälkeen ei oo ollu yhtään onneks. Laitoin sulle Yv:ä
 
me tullaan kanssa huomenissa. mymmykin nukkuu paljon paremmin kun on PALJON meteliä. viime yö meni ihan kivasti, tosin mä olen kyllä ihan simo väsynyt kun ei niinä muutamina öinä tullut sitten nukuttua lähes lainkaan. vois mennä päikkäreille, mies kun lupasi lähteä mymmyn kanssa äidilleen (mikä tarkoittaa sitä että mut taas haukutaan miehen mummulle, että olen niin laiska jne, ja kehdannut laittaa miehen yksin vauvan kanssa liikeenteeseen.anoppi siis soittaa aina omalle äidilleen ja kertoo tyyliin kaiken mitä mä olen sanonut ja kuinka usein hengitän.)

nyt päikkäreille.

huomiseen, me voidaan olla hiukan myöhässä kuun bussi lähtee kymmentä vaille 12 joten olen siellä varmaan 5- 10 yli 12.
 
Me tullaan kanssa huomenna, nähdään! =)

Liirah: sullahan oli ihan pikkuinen vauveli eikö? Kelpaisiko teille liberon ja Dailyn pienimpiä vaippoja n. puol pakettia kumpiakin? 4-6 kg taisi olla. Voisin tuoda huomenna, jos ootte tulossa?
 

Yhteistyössä