Turkulaisia äitejä

Elza Lauantaina on tiedossa kunnon bileet. Sellanen 20hlöä tulossa tänne meen kaksioon et tiivis voi olla tunnelma mut eiköhän se siittä ku vähän boolia ollaan maisteltu.. Mä kun en imetä niin voin hyvin vetää kolmekymppisten kunniaks kunnon kännit..
 
Onneks olkoon Sanna-78! :flower: P**kat sä mikään vanha vielä ole :D Nainen parhaimmassa iässä, eikös?! B) Onko muuten ekat tuubat Ellan syntymän jälkeen, vai ookko käynyt jo viihteellä? Mä en vielä ole, mut vähän on vielä liian aikaistakin. Kuukauden päästä ajattelin lähteä, jos hennon silloinkaan pikkuista jättää :heart:

Ai että meillä on tänään ollut levoton päivä... Päikkärit ja yöunet on niin rikkonaisia niin rikkoinaisia. Ja äiti kohta myös! |O Eikä arvaa enää oikaista, kun kohta täytyy pakata lapsi ja suunnata neuvolaan.

Toinen ärsytyspurkaus; hain tänään kaikki mahdolliset ja mahdottomat kaupat läpi, ja koitin löytää "vanhanmallisia" ainun tuttipullon tutteja. Ei missään. Ne juudaat on menny vaihtamaan jossain vaiheessa tutit ja niistä meidän tyttö imee koko ajan ilmaa ja maito juoksee pitkin leukaa! :headwall: Ja uskokaa pois, meillä on kokeiltu kaikkia mahdollisia muita tuttipulloja mut vaan noi ainun tutit kelpaa. Meillä on enää 2 vanhanmallista tuttipäätä jäljellä, niillä on nyt sitten pärjättävä... Ei viittis enää rahaa tuhlata uusiin kalliisiin pulloihinkaan. Meillä kokeiltu Fisher Pricea, Aventia, MAMia, NUKia...

Ainiin, meillä oli ristiäiset sunnuntaina. Tytöstä tuli Saara :)
 
Onnea sanna! :flower: Et kyl yhtään näytä kolmekybält. ;)

Ja heipparallaa täältäkin suunnalta. Nyt vihdoin ja viimein kaikki kunnossa. Tai no ei ihan viel toi alamus. Sorppa kertoilu. Mut se tais revetä julmetun pahasti. En edes tiedä kun ei kukaan kertonut synnytyksestä minulle mitään tai ainakin niissä luki et reipas ensisynnyttäjä. Sitä ne kaikki hoitajatkin osastolla toitottelivat :LOL:

No mielestäni se oli aika nopeeta toimintaa. En ehtinyt edes väsymään. Noh huomenna eka neuvola. Taitaa itku päästä kun on jotenkin se masu ikävä iskenyt. :D

Mekin voitais tulla tapaamiseen mutta vasta sitten seuraavaan kun ei toi meidän neiti ole vastakun huomenna tasan 2 vko aika äkkii se aika menee.

Huomenna sitten synnytyksestä enemmän kun kyselen neuvolasta. :whistle:

Niisku-neiti & rinsessa 1vko 6pv
 
onpas ollu hulinaa, ei oo tähän ehtinyt istua.
snoopy millasia ne vanhat on? meillä on samanlaisia ollut jorilla ja pinjalla molemmilla, ja just tuli ainulta hajonneista tuteista samanlaisia lisää korvauksena.
toi 5.3 käy ihan mainiosti tännekin, 6.3 on lääkärinlat molemmilla lapsilla
 
Mä paan oikein kuvan noista ainun tuteista... :D

http://www.aijaa.com/v.php?i=1665109.jpg

eli oikealla uusi tutti, ja vasemmalla vanhan mallinen... Uusi on "kulmikkaampi", joka ei siis meidän neitosen suuhun kertakaikkiaan sovi :/ Seurauksena ilmaa mahassa ja maidot pitkin vaatteita... Pienenpieni eri, mut näemmä suuri :whistle:

Hienoa Niisku-neiti, että voitte hyvin. Tuo alapää tosiaan voi olla kipeä muutaman viikon, mutta sekin häviää ajan kanssa. Itsellä on tosi tuoreessa muistissa, kun olin itse ihan satavarma etten istu enää koskaan :x Mä kans muistelen vauvamahaa kaiholla :'( On sekin ihan hullua, kun viimeisilläni olin vakuuttunut ettei sitä pötsiä tule koskaan ikävä!!! Niin se aika kultaa muistot... (tosi nopeesti näemmä!)
 
Me voitaisiin tällä kertaa liittyä myös mukaan, eli 5.3. nähdähän. Ketäs kaikki olikaan tulossa? Mitäs lispetti, liitytkös pikkupoitsuinesi myös mukaan...? :wave:

*muoks* onko se paikka nyt sitten päätetty? Eli Forumiin..?
 
Kiitos onnitteluista. On niin ryppyinen ja vanha olo :LOL:

Viime la oltiin kaverin kanssa juhlimassa ku Ella täytti 4kk :D ja se oli eka kännäily synnytyksen jälkeen. Yhden kerran aiemmin olen baarissa ollu mut sillon join vaan muutaman.

Olisko se Forum nyt sit se paikka 5.3? Mahtuu ainaki.
 
Tippuu vaan tämä meidän pino, täytyy aktivoitua...

Meillä on K:n ukki ja mummu kylässä ja ovat parhaillaan vaunuttelemassa tuolla lumisateessa, ja minä ihmettelen kun on niin tyhjää... täytyisi varmaan saada aikaan jotain aivan erityistä, kun nyt näin erikoinen tilanne on päällä :LOL: Täällä sitä kumminkin vaan palstalla roikutaan!

En ole varma tuosta keskiviikosta että pääsenkö paikalle, mutta eipä se sota yhtä miestä kaipaa! Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Heips.

Meillä taistellaan imetyksen kanssa. Kui joku asia voi olla niin hemmetin vaikeeta. Siis mulla nousee maito yöllä ja sitä tulee sinne sen verran et riittää yöksi päivisin ei ole toivoakaan et neiti olis tyytyväinen mun tuotoksiin. 10 jälkeen oli tissillä 12 asti kyllä niistä tulee rutistamalla mut ei tarpeeks varmaan neidin mielestä ja sitten turhaudutaan eka neiti ja alkaa tissi raivo ja nyrkit alkaa heilumaan ja se on niin kammottavan näköistä kun neiti riehuu. Sit joudun antaa pullosta tuttelia mitä hän juo 50ml kerralla. ja on tyytyväinen ja alkaa huilimaan.

Vaikka olen yrittänyt pumpatakkin niin ei tule mitään. Kerran olen saanut 60ml mut nyt tulee 10ml /yks tissi. välil saan tulemaan pelkästään 10ml kun molempia pumppaan. Yöllä kun on tisseissä maitoa imetys onnistuu ja neiti on tyytyväinen mut mä en ymmärrä miks sitä maitoa ei tule päivällä.

Mä en kyl liiku ollenkaan ulkona mitä vissiin te muut pystytte tekemään. Mulla kun tohon selkään jäi joku vika tai en tie viel mut heti kun lähden pitemmälle esim kylään vaikka autolla tai kauppaan et joudun kävelee enemmän mitä kotona sisäl ni selkä alkaa särkemään ihan pimeesti et joudun ottamaan särkylääkettä. Ei kiva. meinaan kun ei tule maitoa tarpeeks ja läskitkin on tiukasti vatsan kohdalla ja perse levii.

Juu laittelen neidistä kuvan profiiliin heti kun saan ne kuvat laitettua koneelle. ;)

Niisku-neiti & rinsessa 2vko 2pv :heart:
 
Noh niiskis, lähdet liikkeelle kun siltä tuntuu. Kyllä ne läsät siitä vatsasta lähtee, palautuminen raskaudesta ja synnytyksestä voi olla yllättävän hidasta. Ja eihän sulla ole vasta kuin pari viikkoa synnytyksestä! Lepäile ja nauti vaavista! Ulos kerkeätte myöhemminkin!

Mulla oli jälkitarkastus tänään. Piti laitattaa se kuparikierukka, mutta hannasin viime metreillä... :/ Mulla on muutenkin melkosen reippaat menkat, ja lääkäri varoitteli että lisääntyvät kierukan myötä keskimäärin puolella :x Öyh... Ei taida sopia sittenkään mulle... Laskeskelin tässä, että hormonikierukka "maksaa" itsensä takaisin (pillereihin verraten) noin puolessatoista vuodessa, joten ehkä kallistun sen puolelle sittenkin. Kallis alkuinvestointi tosin :/
 
Niisku-neiti, se imetyksen vaikeus on kyllä asia joka taitaa yllättää kaikki uudet äidit. Sen luulisi olevan niin luonnollista ja helppoa, mutta vielä mitä! Aluksi touhu tekee tajuttoman kipeää, ja vauvan ollessa pieni ei hänkään vielä oikein osaa hommaa.
Meillä ensimmäinen kuukausi kului miettiessä riittääkö se maito vaiko ei. Tuntui että olin koko ajan imettämässä, ja yhteen syöttöön kului helposti yli tunti. Joulun pyhinä joinkin sitten kotikaljaa 1,5 litraa päivässä, kun olin ihan varma ettei sitä maitoa tule riittävästi. Koitin lypsää, eikä tisseistä herunut ku pari hassua tippaa. Mutta sitten luin tuolta imetyksen tuli -sivustoilta, että se, jos pumpatessa ei tule maitoa, ei tarkoita etteikö sitä tulisi vauvan imiessä. Niilo on kuitenkin ollut alusta asti hirmuisen tyytyväinen pakkaus, joten aloin sitten vaan luottamaan siihen että se oma maito riittää.
Tässä semmoisiä vinkkejä, jotka olen kokenut hyviksi:
-Juo lasi vettä aina ennen kuin alotat imettämään ja kun lopetat, juo vielä toinen lasi. Jokaista kahvi/teekuppia kohden juo myös lasi vettä. Älä juo kuitenkaan liikaa, se vähentää maidon määrää (tämä tieto tuli mulle tarpeeseen, mä tankkasin ku kameli ekat pari viikkoa.. ;) )
-Ajattele positiivisesti, vaikka väsyttää: mitä pidempi imetys, sitä enemmän se nostattaa maitoa. Etenkin yösyötöt nostavat maidon määrää. Jos maitoa ei tule tarpeeksi, syötä vauva ensin molemmista rinnoista ja tarjoa vastiketta vasta sitten.
-Mulle auttoi myös kaikki lämmin: sauna ja kuuma suihku tuntuivat nostattavan maitoa, vaikka voi olla että keksin sen ihan omasta päästä. Kannattaa silti kokeilla :)
-Juo kotikaljaa tai ykköskaljaa pari lasia päivässä, alkoholia on kyllä kummassakin hitunen, mutta niillä voit saada maidon nousemaan.

Ensi yönä Niilo on tasan 12 vko:a "vanha", ja täysimetyksellä mennään. Enää ei tee imetys kipeää, ja yhteen imetykseen ei mene kuin muutama minuutti. Eka kuukausi oli se vaikein, mutta kyllä se siitä sitten helpotti :hug: Ja jos homma ei kaikesta yrityksestä huolimatta lähde kulkemaan, niin onneksi on korvikkeetkin olemassa. Toivottavasti se maito nyt kuitenkin nousisi, kun sä näit niitä imetysuniakin silloin odotusaikana! :)
 
niiskuneiti älä ota stressiä imetyksestä (hyvähän se on sanoa), kyllä se siitä lähtee. ja jollei lähde niin sekään ei hallaa lapselle tee! nykyään on niin hyviä korvikkeita ettei niillä kasvanutta lasta todellakaan erota joukosta. :) itse mä ainakin olen sitä mieltä että jokainen tekee tavallaan, yksi mun kaveri eiimettänyt päivääkään ja toinen sitten taas imettää edelleen ja sen lapsi on 1 v ja 7kk. mutta toisaalta tämä joka on imettänyt pitkään, on myös hyvin hmm.. miten sen nyt sanoisi.. todella kova mielipiteestään imetyksen suhteen, ja se on musta väärin. ihmiset lopettaa imetyksen jokainen eri syystä, mutta hän ei esim, usko että maito voi vaan loppua. ja mun siskolle on kahdesti niin käynyt. et tollaset mielipiteet sais pitää itellään.

no joo, olihan tossa taas luentoa. :D

meillä mymmy on ollu viime yön todella ihana, nukkui tosi hyvin ja söikin vai kerran. jaahas nyt on taas ruokailun aika.
 
nää sivut tökkii vähän!!! koitin nyt laittaa mymmystä kuvaa, mutta enpäs onnistunut.
ai niin sain nyt varattua ne ristiäiset 23.3.. jee! meijän pienen ensimmäinen juhla. :heart: te jotka ootte ristiäisiin tilanneet voileipäkakkua niin mistä ootte sitä tilanneet ja mitä maksoi per kakku? mä en millään jaksais soitella miljoonaan paikkaan ja kysyä että mitäs teillä maksaa.. ja ihan maltaita ei viitis maksaa kun tietää että niissäkin hinnoissa voi olla huomattava ero.

lispetti voi olla että näet ihan livenäkin mymmyn! :D sitten seuraavalla kerralla kun tapaatte ni me tullaan kans, siis ei nyt keskiviikkona mutta sitten sitä seuraavalla kerralla.
 
Jahas, kotiuduttiin pikku-S:n kanssa mammuttimarkkinoilta... Oli melkeinpä maailmanlopun meinikiä. Ihmisiä miljoona, ilmaista krääsää, ilmapalloja, meteliä, ruuhkaa... Noh, olinhan itsekin siellä vaippatarjouksien perässä juoksemassa joten mitäpä tässä sitä enempää siunaamaan. Onneksi nyt kotosalla.

liirah, onko lähipiirissä ketään sellaista tuttua, joka voisi pientä korvausta vastaan tehdä voileipäkakut? Tai onko sun töissä/ miehesi töissä ruokalaa, jonka kautta voisi ko. kakut tilata? Näin vois ainakin päästä paljon halvemmalla... On meinaan aika kalliita nuo leipomoiden kakut ja suoraan sanottuna eivät välttämättä ole edes mitenkään ihmeen hyvän makuisia. Mä tein itse kakut, mutta vaiva oli aikamoinen ja maksaa ne tarvikkeetkin.

Täällä on ollut juttua tuosta finnkinon BabyBiosta, ja osa täältä on ahkeria kävijoitäkin(?). Mikäs idea siinä on? Voisko tuollaisen parin kk:n ikäisen kanssa jo mennä? Kuulostaisi hauskalta, mitäs mieltä kokeneemmat kävijät aiheesta on? Mihin aikaan ja milloin noita näytöksiä järjestetään?
 
pumpulle ei yleensä heru niin hyvin kun vauvalle, joten ei huolta vaikket saisi kun pari pisaraa sillä irti =) imetä kun voit, vaikka antaisit korvikettakin, jokainen pisara on hyväksi vaikka niitä ei litrakaupalla tulis =) tai sitten voit antaa tipan korviketta suurimpaan nälkään ja sitten vaan tissiä perään, sittekun kiukuttelee niin vaihtaa toisen tilalle. pinjalla oli ainakin rintaraivari siinä 4-6vkon ikäsenä, huusi suoraa huutoa aina 5min jälkeen kun oli hetken syönyt :p kyll oli luksusta se hetki sitten kun syöminen taas onnistui ilman huutoa..
en imetä enää, enkä ole siitä stressiä ottanut näin toisen lapsen kanssa. ekan kanssa asia olikin vaikeampi, nyt näkee että elossa se lapsi on ja isoksi kasvanut niin ei jaksa huolestua niin paljoa :) ja vielä, noin pieni voi olla tunnin tissillä helpolla, sitten 10min tauko ja taas tunti.. kyllä se sitten tasottuu, kun aikaa kuluu, jos vain jaksaa olla kärsivällinen!
 
Liirah Minä tilasin aninkaisten kokkilinjalta (niillä on se myymälä siin aninkaistenmäes) ristiäisiin TODELLA HIENON ja MAISTUVAN prinsessakakun 25 henkilölle....Oli huomattavasti huokeahintaisempi kuin leipomossa ja oli oikeesti kyllä paras prinsessakakku mitä oon syöny!!!! :p Ja sieltä saa siis tilattua kaikenlaisia tarjottavia juhliin...SUOSITTELEN! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja liirah:
niiskuneiti älä ota stressiä imetyksestä (hyvähän se on sanoa), kyllä se siitä lähtee. ja jollei lähde niin sekään ei hallaa lapselle tee! nykyään on niin hyviä korvikkeita ettei niillä kasvanutta lasta todellakaan erota joukosta. :) itse mä ainakin olen sitä mieltä että jokainen tekee tavallaan, yksi mun kaveri eiimettänyt päivääkään ja toinen sitten taas imettää edelleen ja sen lapsi on 1 v ja 7kk. mutta toisaalta tämä joka on imettänyt pitkään, on myös hyvin hmm.. miten sen nyt sanoisi.. todella kova mielipiteestään imetyksen suhteen, ja se on musta väärin. ihmiset lopettaa imetyksen jokainen eri syystä, mutta hän ei esim, usko että maito voi vaan loppua. ja mun siskolle on kahdesti niin käynyt. et tollaset mielipiteet sais pitää itellään.

no joo, olihan tossa taas luentoa. :D

meillä mymmy on ollu viime yön todella ihana, nukkui tosi hyvin ja söikin vai kerran. jaahas nyt on taas ruokailun aika.
Oikein piston tunsin sydämessäni, minäkin kuulostan varmaan sellaiselta kovamielipiteiseltä imettäjältä... mutta minun imetyspaasaukseni lähtee siitä, että oma imetyskokemukseni on ollut äärimmäisen postiivinen ja ihana ja tällä hetkellä tuntuu että imettäisin vaikka maailman tappiin asti, ja sen takia varmaan joskus kuulostan ihan fanaattiselta :ashamed: Vaikka viime yönäkin K heräsi syömään jotain 6 kertaa :eek: No hyvät on hormonit, kun en tuostakaan masennu, täytyy sanoa :LOL: Mutta oikeasti, olen kyllä sitä mieltä, että kunhan vauva saa ruokaa, niin kaikki on hyvin - oli sitten pullosta tai tissistä tai miten nyt kukakin osaa maitonsa nauttia! Tsemppiä imetykseen!!! Olihan niitä raivareita meilläkin rinnalla ja päiviä, että ei todellakaan muuta tehty kuin imetetty... oi niitä aikoja... :D
 

Yhteistyössä