Turkulaisia äitejä

Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Alkuperäinen kirjoittaja pinkeärouva:
Hei, sanottiinko syytä miksi nuo Relat pitää vaihtaa DDr:ään? Onko se kanssa maitohappobakteerivalmiste? Meillä olleet nuo Relat käytössä melkein koko ajan, alussa vaan annoin Gefilusta, kun sitä oli laitoksellakin.
Mä en tiedä, kun en minäkään muistanu kysyä. Mutta myös se vyöhyketerapeutti, jolla me ollaan käyty suositteli sitä.
...vai ollaankohan me käyty samalla :whistle:

enivei: meillä sekä minulla henk.koht että poitsulla erittäin hyviä kokemuksia vyöhyketerapiasta :wave:
No, täytyy kattoa jos vaihtaisi itsekin. Onkohan ne DDR:t yhtään halvempia kuin Relat... se pienenpieni pullollinen, joka kestää jotain pari kuukautta, on 20 euroa, minusta vähempikin riittäisi.

Ja vyöhyketerapia on ihanaa, äitini on vyöhyketerapeutti - tosin vastaanotto on vähän kaukana, 700 km:n päässä :|

Me ei tulla tänään, meillä on kerhoa samaan aikaan - harmi juttu!
 
moikka!

missäs te olette aikoinaan ristiäisiä viettäneet? tässä tarttis kai pikkuhiljaa alkaa niitä järkkää, mutta kun aika tuntuu menevän jonnekin ja sitten illalla vasta aina havahtuu. :D
ja onko teillä ollut pitopalvelu vai itekkö olette järkänneet syötävät?
mä kun voisin ite leipoa kaiken jne mutta en sitten tiedä kuka hoitaisi tarjoilun ja tiskit jne...

meillä oli ihana viime yö, mä nukuin sohvalla ja isi pojan kanssa makkarissa. mä kun en ole nukkunut aikoihin kunnolla kun tarvii koko ajan tarkistaa että hengittääkö pieni. nyt sitten viime yönä vedin unta palloon niin että soi! isi toi pojan tissille kaksi kertaa ja kerran aamulla. ja sitten mä heräsin kympin jälkeen mutta poikapa päätti et hän herää sitten vasta 11 jälkeen! kerrankin kun ei äiti oo koko aikaa tarkistamassa että kulkeeko henki. :D :heart:

 
Kiitos Raitapaidalle kahvitteluseurasta... Piristi kummasti ja kivaa oli. =)

Poitsu nukku kotiin asti, vaikka kävelin pitemmän reitin kautta. Hyvä niin, koska päikkäreitä tarvis. Ihme kyllä, kun jo kaupoissa nukku vaikka normaalisti siellä herää... Vissiin simahti välipalastaan kuten oli tarkotuskin. :D

Nyt ollaan sit kaksin kotona tirppojen kera, kun mies lähti saunomaan kaverinsa luo. Melkosta tuohua tossa jaloissa taas, joten taidan poiketa hetkeks leikkimään poikasen kanssa.

*Muoks* Liirah... Me pidettiin nimiäiset Brinkkalassa tossa suurtorin kupeessa pojan ollessa 3 viikon ikänen. Omalla porukalla hoidettiin kaikki ja hyvin suju... Siel oli tiskikone, jolla saatiin pestä vuokratut astiat tilaisuuden lopuks. :)
 
Hyvä että Myyllä ja Raitapaidalla oli hyvät kahvit.. Olis kiva ollu tulla mut en tod. viitsiny lähtee puklulta haisevana..

Mites olis, jos sovittas tonne maaliskuun ekalle vkolle kahvit eli ei ens mut seuraavalle vkolle? Ku ens vkolla en yhtään tiedä koska sinne TYKSiin mennään niin en viitsis kauheesti sopia mitään ens vkolle ennen ku tien..

Meil oli ristijäiset niin, et kirkossa kastettiin ja kotona oli kahvit. Äiti oli hommannu kaikki tarjottavat ja meitä oli yht. joku 15hlöä.
 
Me pidettiin nimiäiset Maarian Mahdin urheilutalolla, vuokra puolelta vuorokaudelta oli 90 euroa. Ja koskapa meillä oli kerrankin tilaa yllinkyllin, päätettiin kutsua väkeä sen mukaisesti. Influenssa vähän verotti vierailijoita, mutta paikalla oli kuutisenkymmentä henkeä. Leivoin itse melkoisesti, ja sain apua anopilta ja äidiltä. Mukavaa oli :)
 
Vyöhyketerapeutti kehoitti vaihtamaan Relan siihen DDr:ään koska sisältää paljon enemmän niitä bakteereja sekä sen vuoksi että DDR sisältää juuri vauvan suoliston kannalta tarpeellisia bakteereja ( on tarkoitettu 0-1 vuotiaille). Olen antanut veitsen kärjellisen jauhetta sekoitettuna hyvin pieneen määrään äidin maitoa ja annan suoraan lusikalla suuhun ja hyvin on mennyt!Meillä ristiäiset Littoisten seurakuntatalolla, helppoa ja vaivatonta ! 3,5 tuntia on ilmaista, jonka jälkeen 20 e/ tunti. Sisältää pöytäliinat, astiat , kastemaljat ym. Siellä on myös kunnon ravintola tiskikone joten astiat saa pestyä nopeasti.
Ei tarvi siivota kotona eikä isovanhempien tarvitse stressata ja tarjoiltavat ajattelin hoitaa myös helpolla tavalla ( eli paljon valmiita tuotteita =) )
 
Poika pedissä ja äijä lähti kaverinsa kanssa kaljalle, joten paikan päällä minä ja lasi punkkua, nam!
Ke 5.3 sopii, jos se on iltapäivästä, kun meillä on aamulla puolvuotisneuvola. Vaikea uskoa, että Aron on jo puolivuotias, aika kuluu niin äkkiä!
Meillä on tulossa haastellinen reissu. Lähdetään torstaina 13.3 appivanhempien kanssa Himokselle. Asutaan siis me kolme, appivanhemmat ja miehen pikkuveli tyttöystävän kanssa 60 neliöisessä mökissä, jossa on parvi ja yks makkari. Oletan meidän saavan sen makkarin. Toivottavasti Aron suostuu nukkumaan yöllä. Vähän jännittää. Mutta toisaalta ajattelen näin, että kun me ollaan tämmösiä meneviä, niin eikös se ole hyvä totuttaa poika siihen alusta alkaen? Ja ihanaa päästä jonnekin missä on edes vähän lunta, ainakin tykkilunta jos ei muuta! :LOL:

No niin, mulla olis tuolla pari leffaa, jos menis tohon sohvan nurkille nuokkumaan, tiedän että se uni tulee kohta...Voin vaikka esittää katsovani elokuvaa...
 
Elza... Oi! Me just tossa alkuillasta miehen kans tuumattiin, että eipä o aikoihin maisteltu punkkua. Tekis joku viikonloppu mieli ottaa lasillinen tai ehkä toinenkin. Mä maistelin viikko sitte valkkaria ja oli vähän pettymys... Ei ollukaan saman makusta ku kaverin luona maistamani, vaikka ihan sama merkki kyllä. Vissiin sit tuoreempaa tavaraa. Pah! Sillon harmittelin, etten ostanu punkkua, mut en ollu aikoihin kyl valkkariakaan juonu. Viinit on kyl kivoja, jos hyvä sattuu kohdalle ja rauhassa saa nautiskella. :)

Näillä näkymin myös meille sopii tuo 5. maaliskuuta... Mitäs paikkaa tällä kertaa?
 
Olisko joskus klo14 aikaan hyvä sillon ke 5.3? Vai minnoseen aikaan esim. te Elza pääsette paikalle? Meille käy mikä aika vaan.. Ja paikka on aina se "ongelma".

Viinit on ihan hyviä kyllä, ainoo et mulle tulee niistä aina ihan hirvee päänsärky seuraavana päivänä.. Oikeen viinaa viinaa voi juoda ei välttis tuu edes krapulaa mut otti sitte lasin tai useamman viiniä niin päänsärky taattu..

Tänään meen sitte ekan kerran kaverin kanssa juopottelee, meil on hyvä syy, Ella täyttää tänään 4kk :heart: :D
 
Me ei päästä tulemaan, jos tapaaminen on iltapäivällä... :( Tarvii olla jo klo 15 hakemassa tota esikoista hoidosta. Mutta ehkä ensi kerralla sitten! :)

Meillä taistellaan noiden kiinteiden kanssa, Wiia kun ei meinaa millään innostua aiheesta ja saa kauheen huutokohtauksen jo pelkästään, kun näkee lusikan ja ruokalapun :/ Mutta periksi en anna... Perunaa, porkkanaa ja maissia ollaan jo maisteltu, mut tiedä sit kuin paljon sitä on alas menny, kun likka kiljuu pää punasena ja sylkee kaiken ulos. Eilen testasin, et miten suhtautuu makeaan ja kas kummaa päärynälle tyttö kyllä avaa suunsa...Herkkupylly niinkun äitinsäkin! :LOL: Mut en anna kyl vielä noita hedelmäsoseita, ennen kun rupee syömään kunnolla noita "kunnon ruokia" .
Mukavaa viikonloppua kaikille! :wave:
 
Kiitos tiedosta hipu, kuulostaa ihan vakuuttavalta aineelta tuo DDR, ehkäpä hyvinkin itsekin siirrytään käyttämään sitä. Kyllä kai minä lusikallisen saan lypsettyä sentään päivittäin...

Ke 5.3. sopii näillä näkymin, ajalla ei oikeastaan paljoa väliä.

Meidän ristiäiset oli kätevästi tässä meidän taloyhtiössä sijaitsevassa seurakuntasalissa... eihän se mikään hirveän hieno paikka ole, mutta ajoi asiansa eikä tarvinnut kotona siivota ennen eikä jälkeen. :D Itse tehtiin syötävät, parisenkymmentä henkeä taisi olla paikalla. Se Käsityöläismuseon kahvila on tosi ihana, olen siellä yksissä nimiäisissä ollutkin. Ja jos vielä on edullinen, niin panenpa harkintaan, jos vielä joskus tulee vastaavia kekkereitä järjestettäväksi! :)

K:lla ollut taas ihmeellistä taistelua tuo uneen vaipuminen, vähän väliä herää omaan itkuunsa , parkaisee pari kertaa ja vaipuu uneen taas. Mitä lie painajaisia pikku muorilla :(
 
Missähän meitin miehet luuraa...? Lähtivät ajelulle, että mä sain tehdä töitä, mut nyt alkais kyl oleen poitsujen nukkumaanmenoaika jo käsillä... :whistle: Mutta kieltämättä mukavaa olla möllöttää yksinään kun työtkin on ny tehty :D

Meil oli ristiäiset kotona. Kaste oli Kuusiston kirkossa - tosi nätti kirkko muuten - ja sitten syömingit täällä. Mä en ole mikään voileipäkakkujen ystävä ja muutenkin meil oli enempi ruokaisampaa tarjottavaa kun tuli sukulaisia kauempaa. itte tehtiin kaikki.
 
Klo 14 on hyvä aika, ehtii Aron vetäseen kunnon päikytkin sitten! Käytiin eilen ostamassa matkarattaat Aronille, kun mulla menee totaalisesti hermot noitten vaunujen kanssa tuolla liikenteessä. Niin ja Aronilla menee kanssa, kun hän ei sieltä näe mitään. Huomenna mennään Myllyyn testaamaan menopeliä, vaikka kaveri täyttääkin torstaina vasta puol vuotta! Otetaan hieman varaslähtöä :D

Meillä oli ristiäiset semmoseen vanhusten palvelutalon salissa. Anoppi sai sen ilmaiseksi suhteden kautta. Se oli enemmänkin kun semmonen viihtyisä iso olohuone. Siellä toimitettiin kaste ja viereisessä huoneessa kahvitus. Siellä oli oma keittiö ja asiasto. Mun äiti ja anoppi järkkäs ristiäiset, kun ne pidettiin Poriisa ja me kun asutaan täällä Kaarinassa. Kaikki oli järjestetty todella upeasti, ei mitään moittimista. Tarjottavana oli voileipäkakkua ja täytekakkua, tais olla kans jotain pikkuleipiä. Kukaan ei tullut kauempaa, niin ei tarvinnut miytään ruokaa alkaa laittamaan.
 
jaa juu... Me voitas kans yrittää mukaan tuon pienemmän herran kanssa sillon 5.3. :wave: Isompi vetelee siihen aikaan päikkäreitä ja muuteskaan ei sen kans kahvittelusta oikeen tule mitään... Sillä varauksella, että miehelle ei tule mitään menoa siihen :)

Missäpäin Kaarina te Elza asutte? Me asutaan Piispanristillä :)
 
Huh huh, oltiin kupittaan urkkahallis siäl lasten liikunta ihmemaassa vai mikä nyt olikaan viralliselta nimeltään... Oli tosi hauskaa, siis tuo esikoinen pääsi purkaan energiaansa siäl. Oli ihan hirveesti ihmisiä, mut hauskaa oli ja sai kyllä olla tarkkana, et erotti omansa siält lapsimäärän joukosta. :LOL:
Meillä ristiäiset oli nyt kotona, mutta esikon ristiäiset pidettiin Kisällissä eli siin käsityöläismuseon kahviossa ja suosittelen kyllä lämpimästi, jos jotain kahvitilaisuuksia tarvii järkätä, ni sinne kannattaa mennä! Henkilökunta on tosi mukavaa ja se ei oo mun mielestä mikään hirmu kalliskaan. :) Ja sinne voi viedä omia leipomuksia/ruokia tai sit ottaa siält heidän valikoimista.

 
Heippa,

Nyt on suuri helpotus: Elias tuntuu olevan terve taas, neljän päivän kuumeilun jälkeen eilen ja tänään ei oo ollu kuumetta ollenkaan! =) Ja sitten poitsu vielä yllätti sekä äidin että isukin eilen kääntymällä vatsalleen ekan kerran! :heart:

5.3 tuntuu sopivan meille, tavataan silloin vaan! :)
 
tänään piti soitella niistä ristiäisistä, mutta enpä sitten kerennyt.. enkä oikeastaan edes tiedä minne soitella..?

mymmy vaan nukkuu ja syö, iltaisin itkee tunnin verran mahaansa, mutta rauhottuu kyllä aina kun otan syliin. isin sylissä ei iltaisin viihdy juuri lainkaan, vain äitin tissien lähellä missä tuoksuu maito. :D on muuten ruvennut kitisemään nukkumaan mennessäkin, mutta ollaan päätetty ettei kosketa silloin koska nukahtaa nopeasti itsekseen. jos mennään koskemaan niin sitten herää ja itkee taas sitä kun on väsynyt, tai jotain...
on kyllä niin ihanan kiltti ja suloinen vauva, tai eikös kaikki äidit ajattele omastaan niin? :heart: :heart: :heart:

me voitais tulla kanssa joku kerta tapaamiseen, ei ehkä vielä ensi kerralla kun mymmy on niin pieni, mutta sitten sitä seuraavalla kerralla.
 
Eli treffit ke 5.3 klo 14. Olisko se Forum sellanen sitte missä nähtäis ku siihen Rico deliin nyt mahtuu sitte isompiki porukka?!

liirah Kiva olis sutki vihdoinki livenä nähdä =)

Mä täytän huomenna KOLMEKYMMENTÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vissiin on kauhee kriisi mulla ku joka paikassa toitotan tota asiaa.. Kamalaa, musta tulee vanha.. :'( :LOL:
 
Sanna ei hätää, mä tulen perässä, huhtikuun alussa pamahtaa mulla myös 30 mittariin. Meinaatkos juhlistaa? Mä olen menossa 8.3 mun vanhan luokkakaverin kolmekymppisille. Hänellä syntyi joulukuussa poikavauva, joten tiedossa ei ole mitään kovaa menoa.

Jep, eli 5.3 klo 14 sopii hyvin! =)

Käytiin testaamassa tänään matkarattaita Myllyssä, toimii!!! Aron tykkäs, kun näki kaikkialle ja mun oli helppo shoppailla kun renkaat käänty sinne minne halusin. Sain jopa syödä lounaan rauhassa, kun poju simahti kesken reissun. Ja reissu oli antoisa, ekaa kertaa löysin itselleni myös jotain. :LOL: Aina jää käteen jotain Aronille, tietty nytkin kävi niin..jostain kumman syystä... :LOL:
 

Yhteistyössä