Tänään käytiin vauvojen kanssa terkkarilla ekassa punnituksessa. Päästiin ihan pikkiriikkisen lyhyt matka vaunuilla terveyskeskukseen. Täytyy kehua, että noi Bumbleridet vaikutti kyllä tosi näppäriltä ja hyvilta vaunuilta. Nyt kun katsoo ikkunasta ulos, niin tarvis varmaan hommata se sadesuoja, kun en sitä vieläkään ole hankkinut. Jos sitä yrittäis saada jonkun perinteisemmän kuin se niiden oma..
No, asiaan... Molemmilla vauvoilla oli painot tippuneet hieman sairaalan lähtöpainosta. Puhutaan nyt siis parista kymmenestä grammasta. Molemmat on edelleen 3,1 kg aivan kuten sairaalasta lähtiessä, mut siis noi kymmenykset vaihtelee. Sanoi, että pitää lisätä maitomääriä ja syöntikertoja maltillisesti. No, nyt kun annettiin edellisellä syötöllä tytölle vähän enemmän maitoa, niin tais tulla heti vatsanpuruja. Se vaan veti sitä niin posket lommolla ja hyvällä ruokahalulla. Malttia siis. Perjantaina mennään uudestaan punnitukseen.
Tänään ei taas kumpikaan innostu rinnalle. Yölläkin yritin, mutta kumpikaan ei halunnut ees maistaa, mutta ottivat kyllä pullosta lisää. Ärsyttävää. Päivällä sama juttu. Vaikka olilvat vetäneet kumpikin sen 50 ml pohjalle ja vaatineet lisää, niin ei rinta kelvannut. Mä en oikeasti tiedä, että mitä tän tilanteen kanssa tekis.
Terkka kyllä kyseli, että kai mä pumppaan vauvoille maidon, jos sitä kerran tulee.. No, enhän mä pumppaa, kun ei sitä oikein pumpulla tule. Mä sanoinkin sille, että tässä loppuu kohta tunnit vuorokaudesta, jos meinaan käytän esim. yöllä tunnin siihen, että saan kummankin vauvan syötettyä ja vaipan vaihdettua (näin esim. viime yönä, kun olivat rykaisseet molemmat kakat vaippaan) ja alan sit sen jälkeen pumppaamaan seuraavat maitosatsit.
Mä pelkään tässä sitä, että jos lähden taas siihen pumppausrumbaan, niin kohta päädytään taas rintatulehdukseen, kun pumppaa liikaa ja rinnat pakkautuu. Mulla on aika isot rinnat ja tuntuu helposti muodostuvan tukoksia jne. Äh. En kestä. Mä olisin niin halunnut välttyä tältä pohdiskelulta. Sit taas jos ei pumppaa omaa maitoa vauvoille, niin tulee vähän huono omatunto... Jos sitä pumppais vaan tyyliin yhdet annokset maitoa per vauva per päivä, niin pysyis toi maidon tuotanto yllä ja jos sitten jonain kauniina päivänä rintakin kelpais vauvoille..
Vauvat antaa mun nukkua ihan ok öisin. Omaa saamattomuuttani meen vaan liian myöhään nukkumaan iltaisin, niin vähän jää unet lyhyeksi. Nyt kun pitää tarkkailla tota maidonsaantia, niin pitää varmaan öisinkin olla tarkempi syöttövälin suhteen.
Muutoin terkka poisti tikit sektiohaavasta. Ihan hyvin on parantunut. Vähän ne reunimmaiset tikit kiristi, joten ehkä olo helpottuu tästä. Otan nyt vaan yötä vasten buranaa, joten aika hyvin on kivut pysyneet poissa. Enemmän mulla jotenkin edelleen tuntuu vessassa käydessä se katetri. Se jätti vähän jotain epämukavuuksia ja tuntuu välillä vähän häijyltä vessareissulla. Eiköhän aika korjaa.
JK taisi kommentoida sitä kuulo-juttua... Niinhän ne sanoi tuolla osastolla, että lapsen korvassa on aika paljon vaikkua ja lapsivettä, että sen takia niitä vasteita ei välttämättä saa. Mä jotenkin muistelen, että lapsi ei muutenkaan heti kuule kunnolla. Meillä ei vauvat ainakaan säpsähdä mitään kovia ääniä (ja niitähän riittää)..
Jokos se Maibei on löytänyt tiensä tänne?
Pohjoistuuli ja A&N (vauvat on jo viikon ikäisiä :heart