Tunnusta "kamala" mielipiteesi, jota et muuten kehtaisi sanoa ääneen.

"vieras"
Minua ärsyttää kun joku valittaa, että voivoi, kun meidän pieni kultamussukka ei ole nukkunut kahteen yöhön kun muutaman tunnin, tekee hampaita tms. Itselläni on takana 1,5vuoden univelat ja siihen päälle jo työhönpaluu ja työnteko katkonaisilla lyhyillä unilla, ja sitten pitäisi sympatiseerata jonkun 7tunnin vähiä unia.

Vain 1,5 vuoden univelat mä oon valvonu ja nukkununu viimeiset kolme ja puolivuotta hyvin katkonaisia yöunia ja töissä ollu jo 2 vuotta tosta ajasta joo vit...taa kyllä jos joku valittaa parista yöstä tai siitä että joutuu herään kerran pari yössä....

"kiinnostunut"
Niin, kertoisitko "vieras vastauksen tähän? Mielenkiinnolla odotan

Alkuperäinen kirjoittaja "vieras"
Kaikilla normaali naisilla pitäisi olla vähintään 2 lasta, että tietäisivät mitä elämä on. Lapseton ihminen ei tiedä elämästä juurikaan. (ja normaalilla tarkoitan naista joka ei ole alkoholisti tai narkomaani tai psyykkisesti sairas)

alkuperäinen kirjoittaja "mielenkiintoista"
Eli lapseton joka on kokenut vaikkapa lapsuuden päihdeperheessä, puolison vakavan sairastumisen ja oman loppuunpalamisen, ei tietä elämästä juurikaan verrattuna naiseen, jolla ei ole koskaan ollut isompia vastoinkäymisiä ja jolla nyt sattuu olemaan 2 lasta?

[QUOTE="vieras";22542548]Väitän, ettei suurin osa tähän ketjuun kommentoivista ole oikeasti ja aidosti onnellisia ja tyytyväisiä itseensä ja elämäänsä. Jos on onnellinen ja omassa elämässä on kaikki hyvin, ei yksinkertaisesti ole tarvetta huudella muista ihmisistä katkeria, halveksivia ja tuomitsevia, jyrkkiä kommentteja. Silloin on halu ymmärtää muidenkin elämää/ajatuksia, on aidosti iloinen toisten ihmisten puolesta ja toivoo toisillekin hyvää.
[/QUOTE]

Tähän peesi. Ketju on edelleenkin kamalaa luettavaa :x Ja taidan lopettaa tähän tällä kertaa.

"vieras"
[QUOTE="kiinnostunut";22543934]Niin, kertoisitko "vieras vastauksen tähän? Mielenkiinnolla odotan

Alkuperäinen kirjoittaja "vieras"
Kaikilla normaali naisilla pitäisi olla vähintään 2 lasta, että tietäisivät mitä elämä on. Lapseton ihminen ei tiedä elämästä juurikaan. (ja normaalilla tarkoitan naista joka ei ole alkoholisti tai narkomaani tai psyykkisesti sairas)

alkuperäinen kirjoittaja "mielenkiintoista"
Eli lapseton joka on kokenut vaikkapa lapsuuden päihdeperheessä, puolison vakavan sairastumisen ja oman loppuunpalamisen, ei tietä elämästä juurikaan verrattuna naiseen, jolla ei ole koskaan ollut isompia vastoinkäymisiä ja jolla nyt sattuu olemaan 2 lasta?[/QUOTE]

En kerro vastausta, kysymys kuului että kerro mielipiteesi jota et muuten sanoisi ääneen. No tämä on minun mielipiteeni ja tätä en koskaan ole kenellekään sanonut ääneen enkä sano. Mutta tätä mieltä olen hiljaa mielessäni. Anteeksi jos kolahti, kolahti minuunkin moni tässä ketjussa sanottu asia, mutta nämähän vain on mielipiteitä.

Mun kamala mielipide on se, ettei mulla ole tämmöiseen ketjuun mitään asianmukaista sanottavaa. Siis ei vaan ole mitään niin radikaalia muiden tuomitsemista että se pitäisi tuoda tämmöisessä ketjussa ilmi.

"vieras"
Kamala mielipiteeni on se, että jos on niin tosikko että pahoittaa oikeasti mielensä tästä ketjusta niin olisi parempi olla lukematta ja ehkäpä myös erakoitua täysin kun ihmisillä nyt vaan on mielipiteitä, mutta suurimmalla osalla sen verran tapojakin, että koskaan ei tällaisia ääneen puhu vaikka ajatteleekin.

....
[QUOTE="vieras";22543977]En kerro vastausta, kysymys kuului että kerro mielipiteesi jota et muuten sanoisi ääneen. No tämä on minun mielipiteeni ja tätä en koskaan ole kenellekään sanonut ääneen enkä sano. Mutta tätä mieltä olen hiljaa mielessäni. Anteeksi jos kolahti, kolahti minuunkin moni tässä ketjussa sanottu asia, mutta nämähän vain on mielipiteitä.[/QUOTE]

Ei kolahtanut, halusin vain tietää miten lapsen hankkiminen tarkoittaa automaattisesti että ihminen tietää enemmän elämästä. Ajatteletko siis että lasten hankkiminen on "pahinta" mitä voi tapahtua, jos mikään muu asia ei opeta elämästä yhtä paljon? Toisisin kysymykseni:

"Eli lapseton joka on kokenut vaikkapa lapsuuden päihdeperheessä, puolison vakavan sairastumisen ja oman loppuunpalamisen, ei tietä elämästä juurikaan verrattuna naiseen, jolla ei ole koskaan ollut isompia vastoinkäymisiä ja jolla nyt sattuu olemaan 2 lasta?"

Oletan, erttä pystyt jotenkin perustelemaan väiteesi jos seisot sen takana, tämä toinen viestisi ei perustellut tai selittänyt mitään. Vai onko niin että et tullut ajatelleeksi, millaisia tragedioita ja "tosi elämää" ihmiset joutuvat kokemaan ilman lapsiakin? Niinpä...

mrr
Noh näitä riittäs mutta tässä pari
- Huono äiti ei imetä (kuten aiemminkin jo mainittu. Poikkeuksena tietysti se että ei ihan aikuisten oikeesti tuu sitä maitoa.....)

- Sellaiset äidit jotka työntää lapsiaan vähän väliä hoitoon että pääseevät itse 'rentoutumaan'! Miksi ihmeessä niitä lapsia pitää tehdä jossei niitä oo itse valmis hoitamaan?????

- Sellaiset jotka sanoo että kotiäidit on 'tyhmempiä' kuin uraäidit.
Ehkäpä kotiäidit tyhmempiä joo, mutta he välittäävät lapsistaan huomattavasti enemmän kuin uraäidit! Ja kotiäideillä yleensä sitä maalaisjärkeä enempi kuin uraäideillä.....

juuh
No kyllä musta tuntuu aika pahalta, että joku minulle tuntematon ihminen on sitä mieltä, että minä ja lapseni ansaitsemme kuolla. Vain siksi että olemme tietynlaisia. Toki ihmisillä on oikeus mielipiteisiinsä, mutta järkyttää silti.
Keskitysleirit ovat olleet "tavallisten" ihmsiten ylläpitämiä. Valitettavasti suuri osa ihmisistä on valmis mihin tahansa julmuuksiin kun tilaisuus vain koittaa. Sen ovat sisällsissodat ympäri maailmaa opettaneet (tutsit ja hutut, ent. Jugoslavia jne.) :(

Nämä tappamishalukkaat ihmiset utksin tulevat ajatelleeksi sitä, että se tuomio saattaisi osua omalle kohdalle jos kaikki murha-innokkaat ihmiset päästettäisiin valloilleen. Syystä että he kykenevät ajattelemaan asioita vain omalta kannaltaan.

sissus00
ja ihan varmasti olisi lynkkausjoukot oveni takana jos näiden tekstien lukijat saisivat osoitteeni selville. en siis epäile sitä, ettenkö olisi joidenkin ihmisten "vihalistalla". mutta ei se minua haittaa.

väitän kaikille että inhoan bb:tä mutta salaa luen talon tapahtumia uutisista. :D samoin olen kiinnostunut tuksu-uutisista vaikka säälin häntä. en pidä siitä että ihmiset vievät liian pieniä lapsia päivähoitoon. jos on hankkinut lapsen, tulisi se pystyä myös hoitamaan.

"mää"
Oikeesti en vaan osaa osaa ajatella,että tulisi parempi mieli tai parempi maailma, jos väkivallalla kostettaisiin väkivaltaa. On muakin lyöty naamaan ja muuallekin ja alistettu seksiin ym. Eihän ne hauskoja juttuja oo, mutta saan kyllä eniten nautintoa hyvästä nykyisestä elämästäni. Oon vaan pyrkiytynyt pois näistä ed. mainitsemistani jutuista ja en ole niitä enää joutunut kokemaan.
Olen kyllä hakenut apua moneltakin taholta, mutta en äpeä sitä, vaan nautin nykyisestä elämästäni. Kun exän kanssa oli vaikeaa, mietin,että olisi yhteiskunnallisesti hyväksyttävämpää, jos toinen kuolisi vaikka sairauteen ja suhde loppuisi niin, mutta hain silloin jo kovasti apua. Sitte ihan vaan erottiin ja nyt olemme hyvissä väleissä exän kanssa, kun ihan vaan yhteiselämä ei sitte sujunut. Mutta eipä ne minunkaan kokemukset näy päällepäin, vaan se hyvä elämä mistä nyt nautin!

sissus00
en ole sanonut, että saisin nautintoa väkivallasta tai tappamisesta. en myöskään ole missään vaiheessa sanonut "haaveilevani" sellaisesta. ja vaikka ilmeisesti ihmiset saivat sen käsityksen, en saa siitä iloa tai yleensäkään mitään tyydytystä. ilmeisesti se vaan teistä on hauskaa vääristellä ihmisten mielipiteitä ihan vain että pääsisitte tuomitsemaan ja pätemään..

"mää"
en ole sanonut, että saisin nautintoa väkivallasta tai tappamisesta. en myöskään ole missään vaiheessa sanonut "haaveilevani" sellaisesta. ja vaikka ilmeisesti ihmiset saivat sen käsityksen, en saa siitä iloa tai yleensäkään mitään tyydytystä. ilmeisesti se vaan teistä on hauskaa vääristellä ihmisten mielipiteitä ihan vain että pääsisitte tuomitsemaan ja pätemään..
No semmonen mielikuva tuli ensimmäisenä,onneksi sitten väärä. En kyllä tosiaankaan ajatellut että nauttisit noista tuntemuksista, kyllä tuli vaan mieleen,että on tosi paljon asioita, jotka aiheuttaa närää jokapäiväisessä elämässäsi(mm.miehesi lapsi) ja tästä syystä tuli mieleen,että jos nämä tuntemukset ovat koko ajan pinnalla,et kyllä todellakaan nauti elämästäsi :( Tuollaset asiat pyörimässä mielessä ja silti hymyilet muille, niin en ainakaan ite jaksaisi. Kyllä itellä ollu tarkoituksena päästä mahd. pian eroon närää aiheuttavista tuntemuksista, koska on kuitenkin kaikesta huolimatta elämää jäljellä.

Yhteistyössä