Tunnusta "kamala" mielipiteesi, jota et muuten kehtaisi sanoa ääneen.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja yhä odotan;22545166:
Niin, kertoisitko "vieras vastauksen tähän? Mielenkiinnolla odotan

Alkuperäinen kirjoittaja "vieras"
Kaikilla normaali naisilla pitäisi olla vähintään 2 lasta, että tietäisivät mitä elämä on. Lapseton ihminen ei tiedä elämästä juurikaan. (ja normaalilla tarkoitan naista joka ei ole alkoholisti tai narkomaani tai psyykkisesti sairas)

alkuperäinen kirjoittaja "mielenkiintoista"
Eli lapseton joka on kokenut vaikkapa lapsuuden päihdeperheessä, puolison vakavan sairastumisen ja oman loppuunpalamisen, ei tietä elämästä juurikaan verrattuna naiseen, jolla ei ole koskaan ollut isompia vastoinkäymisiä ja jolla nyt sattuu olemaan 2 lasta?
Onko tässä ketjussa jotenki pitäny perustella mielipiteensä? Ja ihan vaan sun kiusaksi en kerro, mua nimittäin ärsyttää myös ihmiset jotka alkavata tivaamaan jotain asiaa. Niin ettei kannata vaivautua kysymään perusteluja enää.

"kiinnostunut"
Alkuperäinen kirjoittaja yhä odotan
Niin, kertoisitko "vieras vastauksen tähän? Mielenkiinnolla odotan

Kaikilla normaali naisilla pitäisi olla vähintään 2 lasta, että tietäisivät mitä elämä on. Lapseton ihminen ei tiedä elämästä juurikaan. (ja normaalilla tarkoitan naista joka ei ole alkoholisti tai narkomaani tai psyykkisesti sairas)

alkuperäinen kirjoittaja "mielenkiintoista"
Eli lapseton joka on kokenut vaikkapa lapsuuden päihdeperheessä, puolison vakavan sairastumisen ja oman loppuunpalamisen, ei tietä elämästä juurikaan verrattuna naiseen, jolla ei ole koskaan ollut isompia vastoinkäymisiä ja jolla nyt sattuu olemaan 2 lasta?

"Onko tässä ketjussa jotenki pitäny perustella mielipiteensä? Ja ihan vaan sun kiusaksi en kerro, mua nimittäin ärsyttää myös ihmiset jotka alkavata tivaamaan jotain asiaa. Niin ettei kannata vaivautua kysymään perusteluja enää."

Tämä riitti kyllä vastaukseksi, kiitoksia. :D Et osaa määirtellä, mitä tarkoitat "tosielämällä", mutta jostain syystä, jota et myöskään osaa kertoa, lapseton ei sitä voi elää tai tietää siitä mitään. Viestiesi perusteella sinun tuskin kannattaa yrittääkään selittää, kun tuo logiikka ei taida olla ihan hallussa. :)

Olen sitä mieltä, että keskustelua ei ylipäänsä kannta jatkaa silloin, kun toinen osapuoli ei älylliseen keskusteluun vaan toistelee jotakin hokemaa, jolle ei loppujen lopuksi löydy mitään järjellistä määritelmää tai perustelua. Siksi pyrinkin netin ulkopuolella valitsemaan älykästä juttuseuraa, täällä tulee välillä näitä valitettavia lipashduksia. ;)

köhköh
Mun mielestä lapsia ei pitäisi tehdä tilanteeseen jossa ainoat toimeentulon lähteet on sossu ja kela. Näin voi elämä heittää ja tahtomattaan yllättäen sellaiseen tilanteeseen päätyä, mutta että tietoisesti tehdään lapsia ilman työpaikkoja ja koulutuksia, tai ilman haluakaan koskaan tulla toimeen omillaan.
Imetyskiihkoilijoilla ja perhepetipätijöillä ym. vastaavilla yhden asian ihmisillä on jonkunlainen alemmuskompleksi omasta äitiydestä ja siksi pitää päteä jollain ja mollata muita. Ei kukaan jolla on oma äitiys hanskassa ja on sinut itsensä kanssa koe tarvetta päteä ja puuttua toisten tapaan hoitaa vauvaa/lapsia. Ellei ole OIKEASTA kaltoinkohtelusta kyse, mitä korvikkeen anto tai omassa sängyssä nukkuminen eivät ihan oikeasti lapselle ole.

---
N. 95 % ihmisten ongelmia on heidän itse aiheuttamiaan ja itse ratkaistavissa. Omatkin. Mutta ihminen on heikko ja laiska ja tykkää valittaa. Minäkin.

Jos nainen jää väkivaltaisen miehen luokse ensimmäisen pahoinpitelyn jälkeen, saa hän syyttää vain itseään, jos elämä on paskaa. You know better already.

"kuukkeli"
- maahanmuuttokysymyksestä on leivottu politiikan ykköspuheenaihe, vaikka todellisuudessa olisi paljon suurempia ja tärkeämpiäkin ongelmia
- perussuomalaisilla/timo soinilla ei oikeasti ole mitään muuta sanottavaa kuin muiden haukkuminen/arvosteleminen, heillä ei ole mitään tarjottavaa suomen kehittymiselle
- lihansyöjät saavat mielenterveysongelmia, koska syövät kidutettuja eläimiä
- luonnonsuojeluun ylimielisesti suhtautuvat tuhoavat omaa ja lastensa tulevaisuutta
- kaikilla, joilla on varaa ostaa erikoistuotteita kuten kahvia ja suklaata, on varaa ostaa ne reilun kaupan merkillä varustettuna. jos reilun kaupan luomusuklaa on liian kallista, sinulla ei ole varaa suklaaseen ja sillä hyvä.
- supermarkettien tarjoamaa valmisruokaa ostavat vain säälittävät vätykset
- yksiavioisuus on rajoittunutta, polyamoriaan kielteisesti suhtautuvat eivät tiedä mitä rakkaus tarkoittaa
- suurin osa ihmisistä menee naimisiin vain, koska pelkää olla yksin

Se joka pitää lapsettomuushoitoja luonnottomina, pitäisi olla myös rajattu ulos esim. kilpirauhasen vajaatoiminnanhoidosta. Vai miksi kilpirauhasen hormonivikaa saisi hoitaa mutta munasarjojen ja aivolisäkkeen ei? Hormonia tuottavia elimiä kaikki.

"vieras"
- kälättäjät ovat inhottavia. He puhuvat koko ajan kovalla äänellä, eivät kuuntele muita eivätkä anna suunvuoroa toisille. Aiheena on yleensä minä, minä, minä ja minun suurenmoinen perheeni.
- hiilareista vouhottavat karppaavat. Minä pidän leivästä ja puurosta, ei kiinnosta kuulla pätkääkään, miten niiden vaihtaminen voihin ja pekoniin parantaisi elämääni.
- koirat, jotka hyppivät päälle ja haukkuvat. Minä saan pelätä isoja koiria, omistajat pitäkööt koiransa kurissa.

Mä olen nykyään aika maahanmuutonvastainen. Tää on vähän ristiriitaista, koska olenhan mä muuten hyvin suvaitsevainen ja pehmeä ihminen :whistle::saint:
Jossain kohtia suomalainen yhteiskunta vaikuttaa tosi tossukalta ja nössöltä näissä asioissa. Etenkin juuri nyt Suomella olisi työtä omankin köyhtyvän, työttömän kansan kanssa... Etenkin harmittaa maahanmuuttajien rikollisuus/väkivaltaisuus/raiskaukset yms, sekä se että tehtailevat kymmeniä lapsia ja me maksetaan heidät ison perheen kulut pienistä palkoistamme. Joo-joo, tiedän että osa niistä käy töissä yms yms, mutta aika pieni osa vrt. alkuperäiskansaan.

Toinen ärsytys on ne suomalaiset ihmiset, jotka nauttii täysin rinnoin siitä ovat työttömiä ja eivät töihin aiokaan mennä. Yhteiskunta maksakoot - eli tää ei rajoitu vain ulkomaalaistaustaisiin;)
Itse kun joutuu tekemään kovasti töitä kapean leipänsä eteen, niin ärsyttää nää vapaamatkustajat.

Ja vielä yksi lisäys: subjektiivinen äitiysloma ja ne mammat jotka makaa kotona reporankoina vauvan kanssa päivähoidon hoitaessa isommat lapset ja veronmaksajien maksaessa suurin osa tästä lystistä. Mur ;)

Nää asiat ärsyttää sillain ilmiöinä, en pura agressioitani ketään tiettyä henkilöä kohtaan ;D

Mulle tuli äkkiseltään kaksi mielipidettä mieleen joita en ihan kaikkialla voi ääneen sanoa;

BMI-raja lapsettomuushoitoihin on liian korkea. Liikalihavuus on mielestäni sairaus johon useimmiten on hoitokeinonsa, ja joka useimmiten johtuu vaan henkilön selkärangattomuudesta ja laiskuudesta. Liikalihavuus myös usein naisilla aiheuttaa hormonitoiminnan epätasapainottomuutta joka voi osaltaan olla syynä siihen lapsettomuuteen, kuten vaikka PCO:n muodossa.
- Tän mielipiteen takana mä seison, mä olen itse ylipainoinen, kärsin PCO:sta ja lapsentekovaikeuksistakin.

Ja ryssä on aina ryssä. Poikkeus vahvistaa säännön.

"vieras"
Vanhat äidit ällöttää :/ työttömänä makaaminen on sairasta, etenkin, kun sanoo, että "olen minä koko ajan töitä kysellyt", mutta todellisuudessa on soittanut kerran kuussa jonnekin firmaan eikä lähettänyt ainoatakaan oikeaa työhakemusta. Ja sit valitetaan, että ei saa töitä, että pitäis olla suhteita jne.

Minäminä
Alkuperäinen kirjoittaja lisää vettä myllyyn..;22544932:
Aivan kuin omasta suustani! =)
Lisäisin vielä sen että olen lapsettomuus hoitoja vastaan, ei ole vain tarkoitus saada lapsia jos ei onnistu. :(
Olen tyhmiä ihmisiä vastaan. Lapsettomuushoito!!!!!

"vieras"
[QUOTE="vieras";22544028]Kamala mielipiteeni on se, että jos on niin tosikko että pahoittaa oikeasti mielensä tästä ketjusta niin olisi parempi olla lukematta ja ehkäpä myös erakoitua täysin kun ihmisillä nyt vaan on mielipiteitä, mutta suurimmalla osalla sen verran tapojakin, että koskaan ei tällaisia ääneen puhu vaikka ajatteleekin.[/QUOTE]

Minusta vain tyhmät ja empatiakyvyttömät ihmiset ei närkästy ja järkyty tätä ihmisten aivottomuutta ja kylmyyttä. Ei tule yhtään yllätyksenä, että joidenkin mielestä on tosikko, jos toivoo ympärilleen vähän avarakatseisempia ja hyviä ihmisiä.

"hmm"
Mua ärsyttää kun ihmiset kovaan ääneen toitottaa kuinka sektio MUKA on synnytys! Ei pidä paikkaansa, se on leikkaus. Jotenkin tuntuu että sektion kokeneet tuntee menettäneensä jotain ja väittää siksi "synnyttäneensä sektiolla"

Mielestäni nämä sektion kokeneet naiset ei tietenkään oo millääntavalla huonompia ihmisiä/äitejä kun synnyttäneetkään, mutta se ei muuta sitä tosiasiaa, että synnytys on synnytys ja sektio on sektio.
En nyt lukenut koko ketjua, mutta pakko kommentoida tähän.

Sain lapseni hätäsektiolla. Ennen leikkausta oli lapsivesi mennyt noin 30 tuntia ennen ja supistellut lähes 50 tuntia. Olin 9 cm auki, mutta vauvan hapetus ja sydänäänet heikkenivät, joten oli pakko leikata. Olenko siis synnyttänyt ollenkaan? Ponnistusvaihetta en ole kokenut, mutta avautumisvaiheen lähes kokonaan kyllä.

"Alli"
Tämä on aivan kamala ketju. Tämä kertoo siitä raadollisuudesta ja itsekkyydestä, mitä itsekukin on varmasti kohdannut. Eikö kaikilla ole elämässä hetkiä, jolloin tajuaa olleensa hölmö, mutta toivoisi kuitenkin, että joku tukisi.

Niinkuin jo aiemmin totesin, elämä opettaa!

erilainen mielipide
En tuomitse ketään, pahaksi, tai tyhmäksi. En katso olevani kenenkään yläpuolella enkä alapuolella. Oli kyse sitten mistä tahansa. Kaikilla on taustansa, kaikilla on syynsä. Vaikea selittää ymmärrettävästi, joten parempi pitää mielipide omana tietona.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja lisää vettä myllyyn..;22544932:
Aivan kuin omasta suustani! =)
Lisäisin vielä sen että olen lapsettomuus hoitoja vastaan, ei ole vain tarkoitus saada lapsia jos ei onnistu. :(
Aivan. Ja jos on joku sairaus, on tarkoitettu kuolemaan siihen. Mitäpä turhaan käyttämään luonnotonta lääketiedettä.

"jep"
[QUOTE="vieras";22547357]Aivan. Ja jos on joku sairaus, on tarkoitettu kuolemaan siihen. Mitäpä turhaan käyttämään luonnotonta lääketiedettä.[/QUOTE]

Niinpä. Antaa varmaan sitten lapsenkin kuolla sairauteen kun niin on tarkoitus, tai jos kyse hormonitoiminnan epätasapainosta eli kilpirauhasen vajaatoiminnasta esimerkiksi, ei sitä voi hoitaa, sehän on hormonihoitoa :) Aika harva seisoo sanojensa takana. :D

"vieras"
En tuomitse ketään, pahaksi, tai tyhmäksi. En katso olevani kenenkään yläpuolella enkä alapuolella. Oli kyse sitten mistä tahansa. Kaikilla on taustansa, kaikilla on syynsä. Vaikea selittää ymmärrettävästi, joten parempi pitää mielipide omana tietona.
Etkö tuomitse edes pedofiileja, insesti-isiä yms.? Olisitko sellaisen ystävä? Jos et niin tuomitsemistahan se on, jos esim. katkaisisit ystävyyden sellaiseen syyllistyneen kanssa.

kasvissyöjä
halveksin ihmisiä, jotka lentävät useita kertoja vuodessa jonnekin lomamatkalle.
ja varsinkin niitä, jotka lentävät ryanairilla riikaan vain siksi, että se on halpaa.

halveksin lihansyöjiä (ellei liha ole riistaa tai vähintäänkin luomulihaa)

Yhteistyössä