Tulevat Täydelliset Naiset !!

mama-84 Paranemisia! Itsellä leikattu umppari ja se oli järkkyä, ku piti vaan viikko maata ja aluksi nauraminenkin sattui. Mutta miksi sulla 3 viikkoa, ku yleensä hoitsut/lääkärit yrittää potilaita mahdollisimman nopeasti liikkumaan?
 
anouk: no varovasti saa kyl kuulemma liikkuu, mut mitään mitä rasittais ni ei kuulemma sais kolmeen viikkoon tehä. Ei nostaa, ei kantaa, ei kurottaa, jne... (tosi kätevää, ku itellä on vauva 5kk). Kai tos loppuviikol hiukan vois nuuhkaista tota ulkoilmaa ja yrittää kävellä hiiren hiljaa hissukseen!!!
 
mama-84 Ja mieluummin varovainen aluksi, ettei satu mitään, kyllä sitä site taas kerkiää. Mun salibandyjoukkueessa kerran yks tyttö meinas pelata 5pv umpparileikkauksen jälkeen |O .

Mites muilla menee?
 
Voi, mulla menny ihan ohi mama-84n umpparileikkaus!! Paljon paranemisia sinne! Kuinka voit?

Missäs kaikki muut luuraa? Daaria, missä huitelet? Onko lakko pitäny?

Mäpäs en alotakkaan perjantaisten ilmottelua, mä ilmotan huomenna. Mulla on varmaan joku häiriö, vähän väliä oon turvoksissa kuin limppu ja paino nousee.. Tänä aamuna oli reilut pari kiloa enemmän kun eilen! Miten se on edes mahdollista? Ja siis huomaan muutenkin että oon turvoksissa, sormukset ei inahdakkaan mihinkään.. Mikä tähän auttaa? Mulla on kaikki raskausmyrkytyksen oireet! Ja en siis oo raskaana :LOL: Niin, tai verenpaineessa ei toivottavasti oo mitään vikaa..

Ootteko te hyviä juomaan vettä? Mä voin jakaa sellaisen vinkin, minkä keksin, kun mä juon huonosti vettä.. =) Eli ostin sellaisen pienen paketin 2½dl kertakäyttökuppeja (noi mun omat oli sellaisia hienoja, korvattomia, ihan ilo silmällekkin, jotain marimekkoa) niitä on 12 siinä paketissa. Laitan kupit pinoon aina aamulla hanan viereen ja siitä sitten juon aina yhden kupillisen kerrallaan päivän mittaan ja illalla pitäis olla pino kadonnu. Siis aina juomisen jälkeen huuhtaisen ne ja laitan ne kuivumaa kuivauskaappiin, siitä taas pinoksi seuraavana aamuna! Nyt on tullu juotua hyvin =) Ja sit kun ne on menny huonoksi, voin ostaa uudet ja mieltävirkistävät :D

Tällainen ilmainen vinkki teille, hyvää viikonloppua kaikille!
 
Ähhh..
Olen merkannut tarkaan nuo syömiseni kohta 2 viikkoa kiloklubiin ja ei mitään!
Tasan 84,2, niin kuin 2 viikkoa sitten. -+ 0 kg
ärsyttäää, sillä siinä on kuitenkin vaivansa ja ei tapahdu mitään!
viellä yritän kiloklubia 2 viikkao ja jos ei tapahdu mitään niin saa olla se kiloklubi :whistle:
Olen syänyt ma-pe 1400 kaloria ja la - su 2000 kaloria..
synkö mä nyt sitten liikaa?
liikun 2 kertaa viikossa 0,5-1 tunnin?
 
MilliMetri: Kyllä tää tästä, pikku hiljaa!! Nyt jo semnen olo, et elämä voittaa sittenkin!!! :D Kauhee kuntoiluhimo olis.. ja kuntopyörä-kuume!! Saas nähä onks himot ja halut talles viel, ku saa alkaa rehkiin! ;)
 
Voi harmi Sannulii, ettei tuu tuloksia. Tai niinhän se vain on, että joskus jumittaa, mutta ymmärrän kyllä turhautumisesi kun on yrittäny. Onko sulla pallukat ollu minkä värisiä ja paljonko se sanoo, että pitäisi syödä päivässä? Siis kaloreita..

Hyvä mama, että voit jo paremmin =) Ja toivottavasti kuntoilukärpäsen purema pysyy.. Mulla on vähän sitä vikaa, että jos on hirveä pakkanen, niin kaihoan ulos, voi kun lauhtuis, että pääsis lenkille, ja sit kun on lauhaa, niin ei jaksais millään mennä :LOL: tosin nykyään oon kyllä vähän tuosta liikunnastakin innostunu :)
 
Paranemisia sulle mama-84 siitä umppärista
:hug:
Mahan alueen leikkaukset kuulemma aina tarvitsee paljon lepoa ja varovaisuutta.

Mä olen niin kateellinen teidän liikunta innolle ;)
Kun itse saan potkia itseni ulos edes sen kaksi kertaa viikossa...

Ja anouk ko se tuolla kirjoitteli, että joskus lähtee -100g ja joskus sitten -700g vaikka ihan samalla kuurilla mennään molemmilla viikoilla.
Toivotaan, että se näkyisi mullakin seuraavalla viikolla ..
Kyllähän se paino on käynyt jo 83.8, mutta olen yrittänyt laittaa ian sen torstain lukeman kun silloin saisi rehellisimmän kuvan pudotuksesta.

Mittaatteko te kaikki muuten mittanauhalla tuloksia?
Ajattelin itse että pitäisi varmaan alkaa mitata, kun tuntuu 0 viikosta huolimatta jotaion vyöräröllä tapahtuneen...
 
Pidin vähän hiljaiseloa ku niiin tympäs tuo viime perjantain tulos. Ja joo ei oo pitäny mitkään lakot :ashamed: Viikonloppuna repsahdin ja se taas masensi entisestään ja taas kysyin iteltäni että miksi minä näin rankaisen itseäni???

Noh, otin sitten uuden suunnan. Nyt siis olen kokeillut sitä että syön viikolla vähän ja viikonloppuna enemmän. Ja ei näyttänyt toimivan se. Voi olla että ois pitänyt kauemman aikaa kokeilla, ehkä hötkyilen hieman mutta en vaan malta odottaa tuloksia. Myös tuo repsahtaminen pisti taas miettimään asioita uudestaa.
Nyt siis kokeilen niin että syön aina samanverran. Siis tasaisesti. Jos joskus on juhlia ja tulee syötyä enemmän ni sit tulee, se ei haittaa jos se on ihan satunnaista.
Tämän viikon oon sitten tosissaan syönyt. Ja huh että pitää syödä paljon 1600 kaloriin ku syö terveellisesti. Mun suositus on reilu 1600 kaloria ja nyt pyrin siihen että syön joka päivä ainaki sen 1500 kaloria.
ja tadaa!

74,5kg näytti puntari eilen aamulla, taitaa olla -1kg :D Tänään sit vielä näytti 74,3 mut sitä ei tietenkään merkata ;)

Eli on tainnut todellakin olla totta että olen syönyt liian vähän ja vääränlaista ruokaa. (ens viikolla tietenkin ei sitten yhtään tipu paino ja taas masennun ja oivallan uusia asioita :LOL: )

Luin tuolla kiloklubilla sitä foorumia ja yks "vinkki" pisti silmään. Siis kaikille niille joilla on ongelmia noitten herkkujen kans. Yks tyyppi siellä sanoi tekevänsä niin että syö aina sen kalorisuosituksen ja terveellistä ruokaa nimenomaan ja jos vielä kaikkien niitten jälkeen tekee mieli herkkuja niin sitten syö. Ei tuu syötyä läheskään niin paljoa kun on täyttänyt mahan ensin terveellisellä ruualla. Oli siis ennen tehnyt niin että säästänyt herkuille niitä kaloreita ja sitten tuli aina syötyä ihan liikaa.. Mun mielestä tuo oli aika hyvä vinkki. Ja ajattelin kokeilla.
Ravintolassakin monesti aina ajattelee sitä ihanaa juusto tai suklaakakkua jonka sitten jälkkäriksi syö mut sit tulee pääruuasta niin täyteen että ei viitikkään tilata koko kakkua.. Näin ainaki mulla..

Tuo Millimetrin vedenjuonti vinkki oli hyvä :flower: Mää oon nyt (heh, yhtenä päivänä) laittanut kannuun vettä ja pyrkinyt sen juomaan. Ei tosin ihan onnistunut :ashamed:
Semmosta kuulin kans että vesi kannattas juoda huoneenlämpöisenä niin puhdistaa elimistöä, kylmä vesi hurahtaa suoraan virtsarakkoon. En tiiä onko tässä mitään perää, ihan kuulopuhetta..

Nyt itellä hirvee flunssa ja vauvalle nousi eilen illalla korkee kuume joka ei laskenut lääkkeillä. Ei pahemmin nukuttu viime yönä.. Pitää käyttää tänään lääkärissä ku vaikersi koko yön ja joulun jälkeen koko ajan ollu jonkin asteista flunssaa.. Saapahan ainaki mielenrauhan ettei oo korvissa mitään tms. Ja yksityiselle viedään ni jos turhaa käytetään ni ei viedä kunnalliselta päivystykseltä paikkaa ;) (tämä ei siis ollut kenellekään teille tarkotettu, joskus vaan ku lukee palstaa ni tulee semmonen olo että lääkärissä ei lasta saa käyttää vasta ku on hengenlähtö lähellä.. )

No mutta tämmösiä jorinoita tänään.
Tuli nyt vaan omaa napaa mut kaikille tasapuolisesti tsemppiä!!!

Ja ainiin, mittaan kyllä joo, vyötärö reisi ja lantio.. mulla on oikein exeltaulukkoki kaikkia mittoja varten :LOL: :ashamed:
 
Ihanaa Daaria, että oot piristyny :hug: Mä jo murehdinkin, ettet vaan katoa mihinkään =) Vai exeltaulukko :LOL: Ihana. Mä oon mitannu vaan vyötäröä, mutta siitäkin on niin kauan kun viimeksi oon mitannu.. Kun nyt on ollu ihan ihmeellisiä aamuturvotuksia, niin en oo sit mitannu edes.. Mikä Daaria sun vyötärönympärys on? Sillä vain, kun ollaan niin samoissa painoissa, että onko nekin lähekkäin.. Muistelin että oltais melkein saman pituisia? Mä oon sen 166.. Vaikka noihinhan vaikuttaa tietty ruumiinrakennekkin, että minkämallinen on..
Niin, ja vauvojen kanssa riittää lääkärillä käynnin syyksi se, että äidillä on huoli.. Vaikka kävis tk:ssakin, oli palsta mitä mieltä tahansa..

Sannulii, hyvähän se on parikin kertaa viikossa, siitä se lähtee! Kyllä sit alkaa tehdä mieli enemmän =)
Ja kyllä kannattaa mitata, joskus ei tipu paino ja silti saattaa vyötäröltä lähteä..

Mun on pakko juoda vesi aina hanasta kylmänä, en pysty juomaan huoneenlämpöistä, enkä varsinkaan jääkaappikylmää! En tiedä mikä siinäkin on..

Kaikille hyvää sunnuntaita ja liikunnan iloa jos on kauniita säitä!
 
Daaria Mä taas koulusta muistan, että kun juo kylmää vettä, elimistön pitää se lämmittää ja siinä kuuluu kaloreita enemmän (ainakin 1 :LOL: ).

Onko kellään muulla niin, että koko viikon on tosi alhaisia lukemia, ainakin 1-2kg vähemmän ja sitten punnituspäivän aamuna hyvä ettei kilo lisää?? Mulla on tosi usein noin...

Täällä syöty koko viikko hyväskää, ei hirveästi, mutta ei tartte odottaa pudotusta. :ashamed:
Tänään viimeiset salibandypelit, joten sitten alkaa todellinen koetin kivi, tuon liikunnan suhteen.. Kun ei ole enää ryhmäpainostusta. No onneksi mieheni tulee kotiin 5 viikon jälkeen. =)
 
Joo, en mää tiiä ollenkaan onko tossa huoneenlämpösessä vedessä mitään perää, ehkä se on kuitenki tärkeintä että juo sitä vettä =)

Menkat varmaan alkamassa ku taas niin kiukuttaa :kieh: Ja meillä kaikki hirveessä yskässä ja nuhassa.. En muuten käyttäny turhaa pikkusta lääkärissä, tulehdusarvot oli koholla ja sai reseptilääkettä. Enää ei kuumetta mutta nyt sit iski tuo yksä kaupanpäälle aika pahana. huoh, ja meillä lapset ei oo ees tarhassa ja tuntuu että koko alkuvuosi ollaan oltu jonkinsortin flunssassa :snotty:

Mulla kans heittelee tuo paino miten sattuu... nyt on onneksi pysyny alle 75 koko ajan ja kovat on taas toiveet perjantaille. oon kyllä syönyt... hyvin.. ;)
 
Millimetri: Mistä pitää oikeasti mitata se vyötärö? Mää oon nyt mitannu navan kohalta jotta tiedän aina mitata samasta kohtaa ja siitä oon 102cm :eek: mut ois kyllä kiva tietää mikä se on se kohta joka pitäs olla alle 80cm. kapein kohta ei mulla oo kyllä montaa senttiä yli 80, mulla kertyy ennemminki tonne reisiin ja takapuoleen se läski. Mut kyllä nyt synnytyksien myötä tuo mahaki on jotenki venähtäny :LOL: mut siis ennen synnytyksiä mulla ei juurikaan vatsan seudulla ollu ylimääräistä..
 
Hohhoijaa.. viel pitäs malttaa vaan olla!! Mut heiiiii!!!! Mä tilasin kuntopyörän ja sit teen itelleni selvät säännöt sen kans!!! Esim. tiettyi telkkariohjelmii ei saa kattoo muuta ku samalla polkien! :D Katotaan tuleeko tuloksia!!!
 
Daaria

se vyörärä mitataan noin 4cm tai 2 sormen leveyttä navan ylä puolelta, riippuu ihmisestä.
tämän kuulin ravitsemusterapeutilta.

meillä pienimmäinen kuumeessa, mut tekis mieli vaan syödä kun olen lähes neljän seinän sisällä koko ajan.

mun maha on ihan hirmu löysä :ashamed:
2 kertaa se obn vnynyt todella isoksi.. yli 100kg olin.. ja nyt kun sen sisältä alkaa tavara lähteä tuoto löysää "irtomahaa" on vaikak kuin ja minne mä sen tungen :whistle:

Auttakaa, kiinteytyykö tää koskaan?
 
Mää en jaksanu ajatella viime viikolla paljookaan syömisiä ja joo... menihän se taas.. puntari näytti aamulla masentavia juttuja.. hittolainen pitäs tuo sokeri ja hiilarit kokonaisuudessaan osata jättää minimiin.. ei kai se valittaminen auta jos vaan on niin pirun saamaton ja heikko ettei vaan voi kieltäytyä.. ei omaa parasta tajua.. tai tajuaa muttei välitä.. oivoi..

semmosia mietteitä...

pitääpä tässä joku päivä mitata tuo vyötärö "oikeasta" kohtaa ni ilmottelen sitten..

miten muilla menee?? pitäskö meidän nyt kunnolla tsempata toisiamme että päästäs kesään mennessä ees jonkin sortin bikini kuntoon???

:wave:
 
sannulii: Mää yritän parantaa tapani ja käydä täällä aktiivisemmin. Laihdutan kyllä koko ajan mutta nyt meillä on semmonen vaihe ettei pojat nuku päikkäreitä yhtä aikaa ja ei taho olla sit aikaa päivällä kirjotella. Illalla mulla on aika monesti jo kone kiinni ku tuon ukon kans pyrkii viettään aikaa ku lapset nukkuu. Mut pysy ihmeessä täällä mun kaverina jos muut hyytyy.. EIHÄN MUUT HYYDY??? :hug:
tuosta vatsasta.. en tiiä.. mullakin on tuota löysää ja voihan se olla ettei se mihinkään katoa. Yritän joka ilta sen rasvata että jos se ees vähän auttas.. ja oon oriflamelta semmosta kiinteyttävää geeliä ostanu mut en tiiä auttaako.. toivotaan :D

mutta nyt täydellisiä naisia ;)
 
Reissusta palailtu.. Meinasin käydä täällä ilmoittelemassa reissusta, mutten ehtiny..

Mitä Daaria höpöttää hyytymisestä?

Mullakin hirveä hiilariturvotus. Mulla tulee tällainen aina reissussa.. Ja nyt ei oo tullu liikuttuakaan, niin paino on varmaan huikea..

Mutta Anouk, joko saadaan sut aateloida Rinsessaksi!?
 
Millimetri: no ku tää on niin hiljentyny tää ketju että sannulii jo huutelee vieraisiin pöytiin :LOL:

luin tuossa tuota nutrilet ketjua.. onko kellään täällä siitä kokemusta? pitäsköhän semmonen täräyttää alkutsempiksi? :xmas:
 
Tuli vain tuossa mieleeni, että eikös tän ketjun tarkoitus, ainakin alunperin, ollu tsempata muita ja kannustaa pysymään mukana? Eikä heti puhua hyytymisistä.

Mä oon ainakin yrittäny huudella kadonneita ja kutsua takaisin.

Voihan sitä lopettaa koko ketjun jos ei enää ketään huvita.

Kukaan ei noteerannu edes NinniNuppusen ilmotusta.. Mä jäin miettimään, että onko Ninnin tästä eteenpäin tarkoitus kasvattaa massua? :heart: Onnea jos näin on!!
 
Niin, ei tällä itsellänikään mene ihan putkeen.
Sunnuntaina käytiin miehen kanssa kaksin amerikan dinerissä, miten lie kirjoitetaan..
Tuli syötyä niin karkkia kun sipsejäkin.
Mutta sentään aika kohtuudella.

Mun onkin tarkoitus laihduttaa niin että saan syödä kaikkiea mutta vähemmän ja herkkuja harvemmin.
Mun tavoite painossa 73kg saakin syödä kerkkuja silloin tällöin. ;)

Ja mulla tippui paino viime viikolla :whistle: - 1kg
nyt ollaan siis 83,2kg
nyt tän -15 kg kunniaksi kävin eilen shoppailemassa. . en sitten ostanaut juuri mitään, mutta huomasin päässeeni seppälän normaalimalliston kokooon! siis koko 44 farkuist aoli sopiva! :D
Niin ja H&M :tä tarttui yksi paita kokoa 42 mukaan ja sekin oli sopiva :)
Pikkasen olin onnellinen.. B)

menkatkin alkoi ja kaikki.. ja pelkään ensi perjantain tulosta. :|
mutta olen taas nämä 5 päivää tosi kiltisti ;)


Niin ja pinon hiljentymisestä
Kannustetaan jatkamaan! mutta voihan tavoite paino tulla täyteen tai haluta pitää taukoa ... tai saada alkaa kasvattamaan masua.. monta syytä.. ;)
 
Anteeksi, ei ollut tarkotus loukata tai syyllistää ketään tuolla hyytymisellä, anteeksi!! Tottakai tarkoitus on kannustaa ja tsempata, olen kyllä omasta mielestäni sitä tehnytkin. Ja Millimetri, toki olet huudellut ja kutsunut takaisin :hug: Välillä vaan tuntuu että ite tänne ummet ja lammet kirjottaa ja muut ei juurikaan muuta ku tuloksen mutta joo, tää on lahdutusketju ja eihän tänne toki muusta tarvi kirjoitella, oma moka ku tarinoin täällä, se nyt vaan on mulle luonnollista..
Mutta ei todellakaan ollut tarkoitus pahottaa kenenkään mieltä!! Mää en halua lopettaa ketjua ja toki haluan että täällä ois muitakin :heart: Mutta toki pinosta saa poiskin jäädä, oli syy mikä tahansa.
ehkä mää otan tämänkin liian vakavasti :snotty:

Mutta kaikille tasapuolisesti tsemppiä!!!
 
sannulii:Onneksi olkoon tasaluvusta!!! Huisia!!!! ja Mahtavaa että oot mahtunu pienempiin vaatteisiin!!! Se on upea tunne :flower: Mun pitäs kohta testailla nuita vaatteita ennen raskauksia, joko ne mahtuis.. Kohta oon menossa töihin ja ku oon vaateliikkeessä töissä niin tulee aina "pikkusen" ostettua vaatetta, ois kiva ku vois heti ostaa vähän pienenpiä ku ennen vanhaa. Nyt tosiaan kotona ollessa en pahemmin oo mitään vaatteita ostellu, jonkin sortin vieroitus kai sekin on :LOL:
 

Yhteistyössä