Tulee tuskasia öitä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kookosta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kookosta

Aktiivinen jäsen
02.02.2007
18 491
0
36
Meillä olis tarkoitus lopettaa yösyömiset ennen kun olen ihan poikki.
Viime yöä taas vauva (9kk) ensin heräilee alkuyön tissille nukahtaakseen siihen ja sitten viiden jälkeen pomppaa pystyyn kun ei ollut nälkä eikä viitsinyt tissiä yödä että olis nukahtanut ja sittempä valvottiin puoli kahdeksaan saakka kun herra ei voinut nukahtaa ennen kun tuli nälkä, söi ja nukahti puoliksi jo tissille :/


Kuinka te olette saaneet lopetettua yösyömiset jos vauva ei suostu syömään pullosta mitään? Ja kauan on mennyt että yö on rauhottuneet?
 
Yö on se aika vuorokaudesta, jona havaintopaikka planeetan pinnalla on kääntynyt poispäin Auringosta niin, ettei Auringosta tuleva valo osu siihen. Joka hetki hiukan alle puolella Maapallon pinnasta on yö. Ilmakehä taittaa valoa niin, että osa siitä osuu maahan silloinkin, kun aurinko on jonkin verran horisontin alapuolella; tällöin on aamu- tai iltahämärä. Yöllä kosteutta kondensoituu esineisiin, sillä lämpö säteilee esineistä avaruuteen ja kosteus tiivistyy esineiden pinnalle.

Menneisyydessä yöllä on nukuttu, koska pimeässä on vaikea työskennellä. Tämä johtuu pitkälti siitä, että ihmisen tärkein aisti on päiväkäyttöön erikoistunut näkö. Kuun valo on auttanut hiukan. Tulen ja keinotekoisen valon myötä ihminen on saanut merkittävän suhteellisen edun ympäristöönsä nähden eloonjäännin ja pimeässä toimimisen kannalta.

Vuorokausi vaihtuu nykyisen käytännön mukaan keskiyöllä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Copycat:
Yö on se aika vuorokaudesta, jona havaintopaikka planeetan pinnalla on kääntynyt poispäin Auringosta niin, ettei Auringosta tuleva valo osu siihen. Joka hetki hiukan alle puolella Maapallon pinnasta on yö. Ilmakehä taittaa valoa niin, että osa siitä osuu maahan silloinkin, kun aurinko on jonkin verran horisontin alapuolella; tällöin on aamu- tai iltahämärä. Yöllä kosteutta kondensoituu esineisiin, sillä lämpö säteilee esineistä avaruuteen ja kosteus tiivistyy esineiden pinnalle.

Menneisyydessä yöllä on nukuttu, koska pimeässä on vaikea työskennellä. Tämä johtuu pitkälti siitä, että ihmisen tärkein aisti on päiväkäyttöön erikoistunut näkö. Kuun valo on auttanut hiukan. Tulen ja keinotekoisen valon myötä ihminen on saanut merkittävän suhteellisen edun ympäristöönsä nähden eloonjäännin ja pimeässä toimimisen kannalta.

Vuorokausi vaihtuu nykyisen käytännön mukaan keskiyöllä.
Kiitos
kaiveletko vielä vierottamisen jostain .
 
Täällä sama juttu edessä. Poika on reilu 10kk. Kerran jo onnistuin vierottaa yötissistä reilu kk takaperin niin että annoin tissiä vasta klo6. Mutta nyt on repsahtanut. Viime yönäkin eka kerran heräs klo 2 - onneks tutilla nuhakhti. Puoli 4 seuraavan kerran eikä osaanut nukahtaa uudelleen ja tunnin päästä sorruin tissittelyyn ja otin viereen. Siinä sit kans luputeltiin aamuyöstä usemman kerran. Ja meillä ei pullo kelpaa. Pikkasen on väsyttävää kun lisäks reilu 2 v esikoinen heräilee.

Vinkkejä luen minäkin mieluusti.
 
Meillä ei kelpaa edes tutti :/

Esikoinen oli jotenkin helppo lopulta vierottaa yötissittelystä kun hälle kelpasi pullo ja tutti ja nopeasti totesi että maitoa ei tipu ja sillä hyvä.

Kuopus on kauhea tissivauva, pullo eikä tutti kelpaa ja muutenkin kovasti äidin perään.
 
meillähän neiti veteli tissiä monta kertaa yössä vielä tuossa iässä. lopulta rupes oma jaksaminen loppumaan jotenka lämmittelin velliä illalla viimiseksi ruuaksi ja syötin pullosta niin paljon kun vaan jaksoi ja halus syyä. sen jäläkeen on nukuttu kunnolla. muutama yö meni niin että heräili mutta lykkäsin tutin suuhun, lopulta se tuttiki jäi, parissa viikossa.

ymmärrän että on tosi rankkaa :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Meillä ei kelpaa edes tutti :/

Esikoinen oli jotenkin helppo lopulta vierottaa yötissittelystä kun hälle kelpasi pullo ja tutti ja nopeasti totesi että maitoa ei tipu ja sillä hyvä.

Kuopus on kauhea tissivauva, pullo eikä tutti kelpaa ja muutenkin kovasti äidin perään.

no hups... kannatteis meikänki lukia kaikki ennenku kommentoin...

tuo onki sitte vähän haastavampi ku on tissivauva eikä kelepaa pullo eikä tutti :/

nukkuuko kuopus teiän välissä? että on helppo päästä tissille?
 
Meidän nuorimmainen oli samanlainen, ei kelvannut tutti eikä pullo. mutta kun päätin että yötissitys loppuu(oli ihan mahdottomia öitä) aloin vaan tarjota vesipulloa ja lopulta, todellakin lopulta se kelpasi, kun muuta ei tullut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Meillä ei kelpaa edes tutti :/

Esikoinen oli jotenkin helppo lopulta vierottaa yötissittelystä kun hälle kelpasi pullo ja tutti ja nopeasti totesi että maitoa ei tipu ja sillä hyvä.

Kuopus on kauhea tissivauva, pullo eikä tutti kelpaa ja muutenkin kovasti äidin perään.

no hups... kannatteis meikänki lukia kaikki ennenku kommentoin...

tuo onki sitte vähän haastavampi ku on tissivauva eikä kelepaa pullo eikä tutti :/

nukkuuko kuopus teiän välissä? että on helppo päästä tissille?

On siirretty pari kk sitten nukkumaan esikoisen kanssa smaan huoneeseen ja on kulkeutunut yöllä sit meidän väliin kun on tullut syömään ja ollaan miehen kaa kumpikin nukahdettu ennen kun vauva on ollut valmis. Muuten nukkuu omassa sängyssään.

Ajattelin että jos tylysti tarjoaisi nokkamukista yöllä vettä.
Neljänmami: kauanko teillä tissivauva jaksoi protestoida kun ei maitoa tippunut ennen kun nukahti?
 
Jos vauva syö illalla esim. 20 - 21 puuron tai vaikka hedelmän ja vellin, niin nälkä ei taatusti herätä yöllä. Joten ihan hyvällä omallatunnolla voit olla antamatta yöllä rintaa. Imeekö hän tuttia? Jos imee, niin sitä vain tarjoat. Ei mitään pulloja yöllä. Jos janottaa, niin hörpytä lasista / mukista. Muutoin tassuttelua ym. rauhoittelua.
 
voi en enää muista..Mutta on tosi jääräpää tyttö luonteeltaan tämä meidän nuorin, periksi ei helpolla anna, mutta en antanut minäkään tässä asiassa, isä taisi auttaa muutaman ekan yön,
jotta alkuun päästiin eli nukuin muualla. ja saman ikänen oli kun päätin, että yötissitys loppuu.
Jaksamista!
 
Syö 8-9 aikaan puuron ja ennen nukkumaan menoa vielä hörppää maitoa tissistä päälle. Ja juu, ei ton kyllä nälkä ole, välillä nukahtaa tissille samoin tein kun siihen pääsee =) Ahdistaa vaan jo etukäteen kun tiedän että on ihan mahdottoman kiinni tississä (ja äidissä ) että tulee kauheeta huutoa ja mietin kuinka helpolla muiden tissitakiaiset on antaneet periksi yösyömisten lopulle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Syö 8-9 aikaan puuron ja ennen nukkumaan menoa vielä hörppää maitoa tissistä päälle. Ja juu, ei ton kyllä nälkä ole, välillä nukahtaa tissille samoin tein kun siihen pääsee =) Ahdistaa vaan jo etukäteen kun tiedän että on ihan mahdottoman kiinni tississä (ja äidissä ) että tulee kauheeta huutoa ja mietin kuinka helpolla muiden tissitakiaiset on antaneet periksi yösyömisten lopulle.

tämä on kyllä nyt rankka neuvo mutta... jos ei mikään muu auta niin anna isän hoitaa yöheräilyt. eli et ole ns. saatavilla, et mene ees hyssyttelemään. eli viimisen tissin saa sillon ennen nukkumaanmenoa mutta sen jälkeen on maitobaari kiinni.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Syö 8-9 aikaan puuron ja ennen nukkumaan menoa vielä hörppää maitoa tissistä päälle. Ja juu, ei ton kyllä nälkä ole, välillä nukahtaa tissille samoin tein kun siihen pääsee =) Ahdistaa vaan jo etukäteen kun tiedän että on ihan mahdottoman kiinni tississä (ja äidissä ) että tulee kauheeta huutoa ja mietin kuinka helpolla muiden tissitakiaiset on antaneet periksi yösyömisten lopulle.

tämä on kyllä nyt rankka neuvo mutta... jos ei mikään muu auta niin anna isän hoitaa yöheräilyt. eli et ole ns. saatavilla, et mene ees hyssyttelemään. eli viimisen tissin saa sillon ennen nukkumaanmenoa mutta sen jälkeen on maitobaari kiinni.

Pitää sumplia miehen kanssa.Ainoo että miehellä on pe ja la ilta/yö töitä, eli sillon jää mun harteilleni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Syö 8-9 aikaan puuron ja ennen nukkumaan menoa vielä hörppää maitoa tissistä päälle. Ja juu, ei ton kyllä nälkä ole, välillä nukahtaa tissille samoin tein kun siihen pääsee =) Ahdistaa vaan jo etukäteen kun tiedän että on ihan mahdottoman kiinni tississä (ja äidissä ) että tulee kauheeta huutoa ja mietin kuinka helpolla muiden tissitakiaiset on antaneet periksi yösyömisten lopulle.

Kyllä se yö yöltä yleensä helpottaa. Ottaahan se aikansa ja kovillekin, mutta kaikki on kuitekin vauvan itsensä ja koko perheen parhaaksi!

Jos olet tehnyt päätöksen yösyönnin / -tissittelyn lopettamisesta, on todella tärkeää että olet sitten johdonmukainen. Eli et heikkona hetkenä kaiva sitä tissiä sitten maakarille suuhun :D Tsemppiä öihin ja ei se itku pahasta ole, sitä vain pitää oppia sietämään. Yöllä se vain usein tuntuu ja kuulostaa pahalta, kun on pimeää ja hiljaista. Lähelläolo, tassuttelu, rauhoittelu viestii kuitenkin vauvalle, että häntä ei ole hylätty, vaikka tissiä ei nyt tipukkaan.
 

Yhteistyössä