*** Toukovauvat 2007 *** toukokuu

ja kirjotin sit jo väärin tohon noista deetipoista...onneks luin äkkiä...eli neuvolasta meille annettiin siis JEKOVIT tippoja ja ne on vesipohjasia eikä devitoleja niiku laitoin tohon edelliseen viestiin ...meniköhän nyt oikein...on tää kans ku nopeeta yrittää kirjotella :D nyt menoks!!!! moi!

vilmis meillä oli toisella tytöllä kans toinen silmä jatkuvasti rähmässä ja sitte piti olla jatkuvasti putsaamassa ku muurautu umpeen varsinki unien jälkeen. Ohjeeksi annettiin vaan se pumpulilla puhistus ja sanottiin, että voidaan sitte myöhemmin pienellä leikkauksella avata se kyyneltiehyt. Rähmimistä kesti sinne vähän yli ku neiti oli vuoden ja silloin alettiinki sitte jo tosissan miettiä sitä operaatioita, mutta yhtäkkiä sitte se loppu siinä 1 ja puoli vuotiaana ja sen jälkeen tytöllä ei ole ollu minkäänlaisia vaivoja silmissä.. Kärsivällisyyttähän se vaatii ja onhan se todella inhottavaa vauvalle, mutta monesti se menee ittestään sitte ohi ku vauva isompi ja tiehyetki laajemmat..

Hanna ja Paavo 3 vkoa ja 1pv :heart:

Päiviä! :)
Josko nyt ehtis hieman kirjoitella kun molemmat pienet nukkuu hetken samaan aikaan..
Kovasti on ollut puhetta noista d-vitamiinitipoista. Mulla kun on kaikki muksut olleet enemmän ja vähemmän vatsavaivaisia ja huonoja nukkumaan, niin olen ihan suosiolla aloittanut ne vasta 2-3kk ikäisenä.
Jekovitien ei pitäisi aiheuttaa niin paljon vatsavaivoja kun devitolit, mutta meillä on tullut molemmista tipoista vatsanväänteitä :/
Kirjoitin tuossa aiemmin tästä omasta lääkekuurista ja vauvan pulloruokinnasta. Oon nyt sitten kuitenkin antanut tytölle päivisin tissiä kun tuntuu että se rauhoittaa paremmin, neiti kun on ollut päivisin koko ajan tissillä siihen sunnuntaihin asti :/
Neuvolassa ja apteekissa sanoivat että maitohappobakteeri auttais eikä lääkkeestä tulisi niin kovin vaivoja, mutta en kyllä allekirjoittais tuotakaan.. Eilen kyllä huomattiin että se mun antibiootti menee tosiaankin tissimaitoon ja vauvalle; oli meinaan tytöllä ihan järkyn pahanhajuinen ripulikakka pariin otteeseen :ashamed: Ei tuo ihan kamalasti ole itkeskellyt aikaisempaan verrattuna, mutta silti vaan mietin ja pähkäilen olisko se pullo parempi kuitenkin :/ :ashamed:
tissi olis helpompi kun pullojen kanssa pelaaminen, mutta tuntuu tosi ilkeältä antaa pienelle maitoa jonka tietää aiheuttavan vatsavaivoja, huoh.
Onko jollain kokemusta imetyksestä lääkekuurin aikana?

Mulla meni puol yötäkin miettiessä tätä "ongelmaa".
pulloa pitäis antaa 3-4 tunnin välein, muuten on ähky ja sen takia itkeskelee,(näin on käyny pari kertaa) vaikka joku väittääkin ettei vauva voi syödä liikaa.. -kyllä tämä ainakin voi ja se vaivaa sitten 2-4h, eikä siihenkään auta kun aika.
Tissillä kun voi olla useammin ilman suurempia vatsanväänteitä jne. Blääh, kuin voi yhden lapsen ruokinta aiheuttaa näin paljon päänvaivaa?Muuten menee kyllä ihan kivasti ja tyttö nukkuu edelleen öisin ihan kiitettävästi =)
Nyt on alkanut tulla vähän hymyn tapaista ja vähän tuo "höpötteleekin" aika ajoin :heart:
Nyt taas lukemaan muiden kirjoituksia :wave:

Emmi06 ja tiitiäinen 1kk

Pitkästä aikaa saan aikaseksi naputella pari riviä..

Juu, kiloja on tippunut, mutta on myös tippumatta.. :ashamed:
Ristiäiset on nyt sunnuntaina, eikä hajuakaan mitä laitan päälle.
Äiti jo tarjoutui lainaamaan mulle vaatteita, mutta kieltäydyin kunniasta. B) Ostin esikoisen ristiäisiin 5v sitten, jolloin kuvittelin olevani maailman lihavin ihminen, farkkuhameen. Sitä en ole sen koommin paljoa käyttänyt, koska en ole hameihminen alkuunsakaan. Piruuttani kokeilin sitä, niin eipä tuo mahtunut päälle. Esikoinen siinä vieressä totesi, kun nappia väänsin kiinni, että sä oot äiti vähän pulska. No joo, en kuitenkaan loukkaantunut, mutta jos mies olis sen sanonut, niin selkäänsä olis saanut. :LOL:

Meillä ei pojalla suurempia masuvaivoja ole havaittavissa, ennemminkin ikuinen nälkä itkettää välillä, kun mä yritän epätoivosesti saada maidon riittämään. 2 purkkia olen joutunut nannia antamaan tän reilun 5 viikon aikana, eli aikas hyvin. =) Meillä nukutaan jo parhaimmillaan 7 tunnin yöunet yleensä kuitenkin 5-6 tuntia on se normaali. Sitten syödään ja vielä muutama tunti unta päälle. Päivällä ei kyllä ole mitään rytmiä, mutta ei sen niin väliä.

Jälkitarkastus on mulla vasta juhannuksen jälkeen, mutta koska ei mitään tikkejä tuolla alakerrassa ole tällä kertaa, enkä ole enää vuotanutkaan aikoihin, niin mies sai testata onko paikat käyttökelpoiset vielä. Ei kuulemma huomannut eroa entiseen. ;)

Meillä myös saatiin neuvolasta nuo öljypohjaiset devitol-tipat, olen kanssa vasta siinä parissa tipassa/päivä pysytellyt vatsavaivojen pelossa, mutta ens viikolla siirryn kolmeen tippaan.

Nyt tuo pikkumies näyttää heräilevän, että minun nettiaikani alkaa olla päättynyt tältä erää. Jaksamisia kaikille!! :wave:

-Nintzu ja vauvanen 5vk 3pv-

Silmän rähmimisestä,Hanna kirjoitteli,onko sua kehoitettu pumppaamaan kyynelkanavaa?Pikkusormella siitä nenän juuresta kun v ähän pumppailee.Auttais jonkin verran ainakin...
Meillä oli ihan rehellinen bakteerisilmätulehdus,oli vihertävää rähmää ja simä ei punoittanut mutta sitä rähmää tuli oikein urakalla.Viruksen aiheuttama olis mennytkin ohi ilman tippoja mutta katoin että tarpeen oli saada tipat.

Nyt silmä on jo nätti!!

Emmilläkös ol Ab kuuri..Tosi kenkkua,mulla oli sama juttu tuon isomman kanssa,eli sain synnytyksen jälkeen kuurin ja mä kyllä pumppasin pakkaseen sitä ab-maitoa,annoin sitä kun oli isompi,aattelin että masu kestää paremmin kun on vähän ikää enemmän,.Ja menihän ne maidot.

Eli mä korvasin joka toisen syötön korvikkeella,söin ite gefilus tuotteita mutta mun muistaakseni tytölle ei tullut isompia vaivoja mutta jos oli niin en antanut omaa maitoa.
Kakka haisi tosiaan hirveelle mutta masu kyllä kesti sen kuurin melko hyvin.Osan tosiaan annoin korviketta.

On ihana olo kun meillä isukki hoiti ´poikaa viimeyön ja äitee sai nukkua oikein kunnon koko yön.Poitsu ol herännyt kolmelta syömään ja sitt e isukki kantoi aamu 8 tissille vasta.
Ihanaa kun ei aamulla ollut kaameeta jysäriä mulla kun alkoi tuo yöherääminen jo tuntumaan melkosesti.Kaks viikkoa ennen synnytystä meni sairaalassa ja siellähän ei unta saa.
On jaksanut ihan erilailla tänään touhuilla kaikenmoista,kun ei univelka paina päälle.

Ukkeli lupas otta ens yönkin,mutta katotaan nyt.
Luulen että poika haistaa mut ja tuleekin mieleen että tuo maitotankkaus ois poikaa...

Jaahas taas tankille,heipat!
kata ja miska 15 pvää

Täällä tyty 2viikon ikäinen ja eka neuvola takana. Painoa tullut yli 300g viikossa et kuulemma todella saa maitoa tarpeeksi :LOL: :D
Kaikki oli hyvin. Sammasta oli suussa ja sitä hoidan sitruunalla, ei muuta.
Tyttö syä tiuhaan tisua. Välil huutaa ja lussuttaa kättään kokoajan ja joudun imettään, röyhtäyttään ja katteleen pulauttelua :whistle: . Yöt yleensä nukkuu ihan ok eli herää syömään 2-3h välein. Joskus jopa 3,4-4h nukkuu. Ihan ok mun mielestä. Eipä pakkaudu rinnat liian täyteen. Tossa se nyt nukkuu taas niin että ei mee sit yöunille ku vasta 11 pintaan. Aiemmin meni jo klo 9 koska valvoi tän alkuillan.
Valvomiset on n.3h pitusia silloin kun se ei nuku. Eilen valvoi ja kitisi joku 5h :eek: .
Mutta ihan mukavasti menee. :)
Kuin tiuhaan teillä tisutellaan??? Meillä 30min-4h välillä.
Jaksamisia kaikille :wave:

Heippa taas!

Fang-Ann: Meillä tyttö on tissillä päivisin vähän väliä, eli aina tarjoan kun alkaa hamuilemaan tai itkeskelee. Välillä tuntuu tosin pitävän tissiä tuttina.
Yöllä onkin sitten ensin 4-8 tunnin pätkä unta ja syönnin jälkeen vielä 3-4 tuntia :) Eli ihan kivasti menee yöt =) Jaksaa sitten päivällä "tissitellä" ja yrittää huomioida muitakin muksuja. Kotityöt yritän delegoida tasapuolisesti koko perheelle ja ihan kiitettävästi kaikki onkin osallistuneet.
Mulla on jälkivuoto nyt ihan viimeisillään, eli kesti 1kk, niinku viimeksikin
Meillä oli eilen muuten 1kk neuvola ja mitat on seuraavat: painoa 4385g ja pituutta 54,5cm. Kuukaudessa on tullut siis 1070g painoa ja 4,5cm pituutta. Eli maitoa on ollut ihan riittämiin =) (saa nähdä kuin käy tämän ab-kuurin jälkeen, toi lypsäminen on jotenkin hirmu työlästä ja aikaavievää touhua :/ eli on jäänyt vähän vähemmälle :ashamed: )
Kuurin jälkeen alkaakin sitten maidon nostatusurakka
:whistle:
Mitenkäs muilla on painot ja pituudet?
Ja minkä verran teidän pulloruokinnalla olevat pikkuiset syö kerrallaan?

Kauheen hankala mun mielestä arvioida mikä on sopiva määrä, tämä kun söisi niin paljon kun vaan tarjoaa :eek: ja sitten on huono olla kun syö liikaa :/

Pistänpä nyt vähän kuulumisia tännekin puolelle. Eli, poika meille syntyi 31.5. 3620g ja 51 cm. Synnytys sujui ihan mukavasti, muistona neljä pientä tikkiä. Kiltti poika on, mutta nyt on mennyt pari päivää itkujen merkeissä, tulehtunut silmä. Vatsanväänteitä ei näyttäisi olevan ja kakkojakin tulee monet päivässä, joten itkut taitaa mennä silmävaivan piikkiin, kun tähän asti on ollut melkoisen tyytyväinen tapaus. Nyt ei hetkeksikään rauhoitu, jos paikallaan ollaan, jatkuvassa liikkeessä koko ajan. Söin ruokanikin tänään pöydän ohi kävellessä vauhdissa aina haarukallinen kerrallaan. No, jospa se siitä. Onneksi yöt on vielä mennyt itkuitta (kop, kop...). 1-1,5 tuonnin välein on yöllä pojan syötävä, päivisin sitten menee kolmisen tuntia syöttöjen välillä. Saisihan tuo olla toisinkin päin...

Joku kyseli suklaakakun ohjetta. Tässä olis tällanen, mitä ite ajattelin ristiäisiin tehdä. On nimittäin tosi helppo ja ah, niin herkullinen! Olen tosin itse korvannut nuo domino-keksit aina digestive-kekseillä, ei ole niin imelää:
Pohja:

1 pkt (175 g) Domino minttu -keksejä
50 g Valio voita sulatettuna

Täyte:

4 liivatelehteä
1 rkl kiehuvaa kahvia
1 levy (170 g) tummaa taloussuklaata
1 prk (200 g) Hovi maustamatonta
1 1/4 dl sokeria
2 tl vaniljasokeria
3 dl Valio kuohukermaa

Murskaa keksit ja sekoita voin kanssa. Levitä seos irtopohjavuokaan leivinpaperille. Liota liivatelehtiä kylmässä vedessä 5 minuuttia. Purista liika vesi liivatelehdistä ja liuota ne kiehuvan kuumaan kahvitilkkaan. Sulata suklaa vesihauteessa ja sekoita Hovin joukkoon. Lisää liivate, sokerit ja viimeisenä vaahdotettu kerma. Kaada täyte vuokaan ja peitä vuoka alumiinifoliolla. Anna hyytyä jääkaapissa muutamia tunteja, mieluiten seuraavaan päivään. Irrota kakku ja nosta tarjoiluvadille. Koristele suklaalastuilla. :p

Sellasta tässä pohdin, että millonkahan kuuluis tuon alakerran jomotuksen lakata? Kaksi viikkoa on synnytyksestä ja vieläkään ei vessassa käynnit meinaa onnistua. Ilmeisesti lantionpohjan lihakset huonossa kunnossa, kun vaiva pahenee mitä enemmän on pystyssä tai kauemmin kävelee. Mutta pidätysongelmia ei kyllä ole, ennemminkin toisin päin. Vessahätä tulee, mutta pöntöllä en kuitenkaan meinaa saada mitään aikaiseksi. Inhottavinta on kyllä se, ettei todella pysy pitkiä kävelylenkeejä (tai edes kohtalaisia) tekemään tai kanniskella itkevää vauvaa kovin kauan ympäriinsä, kun jo alkaa sellanen jännä (vaikea selittää ) jomotus takapuolen seudulla ja tuolla häpyhuulien (?) seudulla. Onko muilla tällasta vaivaa? Ja millon siitä pääsee eroon? Viikon verran olen lantionpohjan lihaksia jumppaillut, mutta vielä ei ole vaikutusta havaittavissa...

Kuulemisiin, lähden huuhtomaan muurautunutta silmää ;)
Stiina & poika (ristiäiset 14.7.) 2 vko

Eli neuvolaan rynkästiin heti aamulla ja tässä saldo:
* paino 4905 g
* pituus 60,6 cm
* pipo 40,5 cm

Pituus huitelee ihan omilla käyrillään ja päänympäryskin on aika suuri,
mutta näytti alkavan taittumaan käyrien mukaiseksi. Äitini sanoi, että hänen äitinsä puolen suku on ollut hyvin isopäistä, että sieltä se tulee. Läskipäitä koko sakki! :LOL: Kaikki neuvolatarkastuksessa siis kunnossa. Seuraava neuvola 10.7. onkin sitten samalla lääkärineuvola sekä minulle, että neidille.

Eilen oli viimeinen vyöhyketerapia tältä erää ja nyt kattellaan,
että tarviiko lisää. Lisäksi alettiin antamaan kukkatippoja hänelle. Käytännössä ne ovat vettä. Perustuvat johonkin veden muistiin... Älkää kysykö enempää. Oli sen verran kosmista juttua, että meni multa yli hilseen,
mutta kokeillaan nyt. =) Yleensä oon aika varovainen tollaisten luontaistuotteiden kanssa, mutta nyt taivuin yrittämään. Lueskelin siellä semmosta kirjaa aiheesta samalla, kun neitiä hoidettiin, niin siinä vakuuteltiin, että tipoista ei voi saada minkäänlaisia yliherkkyysreaktiota.

Mut juu, jos heittäytyis sohvalle lepäämään, kun neiti nukkuu turvakaukalossaan. Taaskaan viitsi toista siitä herättää. :heart:

-mennis ja "Elsa" 5 viikkoa ja 3 päivää-

Hei kaikille!

En ole tosi pitkään aikaan ehtiny kirjoittamaan, on ollut hiukan ongelmia.. ensin siis pojan paino ei noussut, aloitettiin lisämaito 2 pulloa päivässä, sitten alkoi viimein paino nousta, niin käteen tuli joku outo tulehdus. Olimme puolitoistaviikkoa sairaalassa ja pääsimme nyt maanantaina kotiin!

Toissavkon pe vaipanvaihdon yhteydessä huomasin että pojan oikea käsi oli todella punainen ja turvonnut. Soitin heti omalääkärille, joka tuli vartin päästä jo, ja katsoi parhaaksi soittaa lastenlääkärille. Lähdimme heti lääkärin vastaanotolle sairaalaan, ja lääkäri passitti samantien röntgeniin, jonka jälkeen ultraääni ja verikokeet.. tulokset kaikki normaaleja, jopa tulehdusarvot! Oli todella pelottavaa kun kukaan ei tiedä mikä on vialla, mutta ihan selvästi jotain vikaa oli - ja käsi oli myös todella kipeä! Poika laitettiin tiputukseen ja antibioottikuurille. Onneksi sain jäädä pojan kanssa sairaalaan äiti-lapsi huoneeseen. Tosin unet jäi aika vähälle ja maidontulokin väheni.. stressiä kait. Nyt maitoa alkaa onneksi tulla taas kunnolla.

Nyt on vielä suun kautta antibiootit huomiseen saakka, ja huomenna kontrolli. Käsi on ollut ok jo viikon,onneksi! Epäilivät lopulta kudostulehdusta, mutta aiheuttajaa eikä todellakaan 100% varmuutta ole edelleenkään. Mutta pojan paino nousee onneksi hyvin edelleen, ja poika on koko ajan nukkunut ja syönyt hyvin - myös sillon kun käsi oli kipeä!

Anteeksi omanapaisuus tällä kertaa, mutta ajattelin kertoa kuulumisia kun viime kerrasta on niin pitkä aika. Toivottavasti pian saan luettua kaikkien Teidän kuulumiset! On vaan tsiljoona muutakin asiaa hoidettavana aina kun poika nukkuu.. tiedätte varmasti kaikki tunteen - poika nukahti, äkkiä tiskaamaan!! ;)

Tsemppiä kaikille ja toivottavasti Te sekä vauvat pysytte terveinä! Kyllä tässä hässäkässä olen oppinut terveyttä arvostamaan. Ainoa hyvä puoli tässä on se, että oma paino on pudonnut ja ylimääräistä on enää puolitoista kiloa ;)

t: Balou & dude 5 vk

Me oltiin eilen viisi tuntia Taysissa lasten polilla.. vauvan naamaihottuma vaan paheni ja kulmakarvojen kohdalla on vain keltaiset kuivuneet visvat ja hirveästi näppyjä joka paikassa. No siellä annettiin sitten nestemäinen antibioottikuuri, kefexin 100mg 2xpäivässä 1 ml sekä fucidin 2% -voide paikallisesti. Itse syön omaan ihottumaani Dalacin 300mg 3xpäivässä. Tänään sitten selvisi, että meillä on streptococcus agalactiae ja onneksi jo määrättyjen lääkkeiden pitäisi tehota. Mistä tuollainen tulee/syntyy, se jäi mulle täysin epäselväksi, mutta koitetaan nyt epätoivoisesti parantua. Sydän kyllä särkyy, kun vauvan naamaa katselee, mutta toivottavasti se nyt äkkiä helpottais, ei minulla niin ole väliä. Niin ja se mitä luulin vaippaihottumaksi, ei sekään tainnut sitten niistä vaipoista johtua, kuten luulin...

Mutta iloisia uutisia: vauvan paino on noussut hyvin, tänään kuukausikontrollissa 4290g ja 52 cm oli pituutta! Ihmettelinkin jo, kun jotkut vaatteet on vähän nafteja. Ja Vau'kirjasta saatiin tollanen hauska värikäs pallo, joka kaikesta päätellen kiusaa vauvoja ja hyökkäilee päälle. :LOL: Sille kuuluu myös päristä lähes jatkuvasti. Vauva seuraa myös katseellaan jo aika kauaskin, esim. mies keinui yks päivä, niin seurasi häntä =) Nytkin kädet vaan heiluu, täytyy varmaan mennä seurustelemaan.

Voikaa hyvin kaikki, aurinkoisia kesäpäiviä toivoo Viivi+Vauveli 1kk 1 päivää

Selailin netistä ideoita ristiäiskakkuun, ja eksyin tällasille sivuille: http://www.fantasia.vuodatus.net/blog/category/Lastenkakut

Käsittämättömän taidokkaita kakkuja (vaikka marsipaanista en niin pidäkään)! :eek: Ei kyllä taida auttaa minun kakkupulmaani, ihan turha alkaa yrittämäänkän mitään kovin monimutkaista...mut onhan noita kiva katella B)

Täällä myös pömppö vatta tallella. Omat farkut menee jo jalkaan. Ajattelin että menee paljon kauemmin niinkuin esikon aikana, mutta kilot tippuivat 2 viikossa mitä tuli raskauden aikana. Valitettavasti minäkin kuulun niihin herkuttelijoihin. Täällä on tätä "tavallista arkea eletty ja nautittu, kun mies on isyyslomalla. Ens viikko vielä ja sitten menee kuukaudeksi töihin ja kuukauden kesäloma on vielä jäljellä. poika kasvaa hyvin. Käytiin eileen kattomassa kuukauden nuorempaa kaveria. Kyllä oli kans ihana. Yöt on ruvettu nukkuun hyvin, menee vähintään 3 tuntia syöttöjen välissä. Viimme yönä nukuttiin jopa 5 tuntia putkeen...rinnat oli sitten kyllä räjähtämis pistees. Mutta nyt viemään poikaa kylpyyn....Hyvää viikkonloppua kaikille!!!

Elli ja Nypperö 1kk 1vko

Moikka!
Me käytoon torstaina neuvolassa.
Painoa oli 5125g ja pituutta 56 cm
Ihan hyvin lähtivät käyrää myöten meneen :)
Sitten kuulemma kannattelee päätä ja muutenkin liikku niin hyvin että on siinä suhteessa ikäisiään hieman edellä. Toivottavasti ei nyt ihan vielä kuitenkaan juoksemaan lähde. Muuten äidille tulee aika raskasta perässä juosta :LOL:
Mulla oli oma jälkitarkastus siinä samalla. Alakerta oli oikein hyvin kuulemma parantunut. hb oli noussu 129. verenpaineet oli aika korkeet, mut tänään kävin sit itekseen mittaamassa niin oli melko normaali lukemissa. Kaikki siis mullakin ok...

muuten ei kuulu mitään erikoista. d-tipat hieman aiheuttaa vatsan väänteitä, mut eiköhän se niihinki totu joskus.

Minnekkäs commander on kadonnut kun ei oo aikoihin kuulunu?

Oli kyllä aivan mielettömän hienoja noi kakut mitä tolla netti sivulla oli... oikun osais itekkin. Osaan kyllä tehä maittavia kakkuja, mutta se koristelu ei oo oikein mun vahvinta lajia. Siksi yleensä tilaan valmiin kakun jos on jotkut tärkeemmöt juhlat.

Kylläpäs on balouta ja viiviä koeteltu kun sairastatte. Toivottavsti nyt kuiten parannutte ettei enää vaivaa nuo myöhemmin.

Nyt lähen iltatoimille ja nukkuun... hyvät viikonloput kaikille
:wave:

Kojo ja Noora 7 vk

Viikonloppua =)
Kylläpä tuli kurja fiilis VIIVIn ja BALOUn tilanteista! Tuntuu omat murheet pieniltä tuollaisten rinnalla.. Voimia :hug:
HANNA: Teillähän kesti rähmiminen kauan! Meillä tuntuisi nyt helpottavan noilla Akvakol tipoilla.. vaikka uusii sitten tietysti, jos on kyynelkanavasta kyse. Onneksi poika ei itse siitä tunnu häiriintyvän, kun ei tuo näkö vielä ole niin tärkeä aisti.
KATA: Me on yritetty aina silmän putsauksen yhteydessä hieraista vähän sitä silmäkulmaa pumpulilapulla. Täytyy varmaan kokeilla ihan sormellakin jos ei ala helpottaa.
D-vitamiiniongelma alkaa nyt ilmeisesti poistua tuolla Devitolilla =) Olen nyt kuullut useammaltakin taholta, että Jekovit on aiheuttanut ongelmaa.
Nyt sitten alkoivat imetyspulmat :| Olen käyttänyt rintakumeja alusta asti, ja nyt yrittänyt luopua niistä. Välillä menee tosi hienosti ilman, ja välillä herra hermostuu täysin kun ei saa otetta. Ja viime yönä itki yhteen asti, syöden melkein puolen tunnin välein.. hermostuen kuminkin kanssa. Ajattelin sitten, että ehkä maitoa ei enää tule tarpeeksi täysimetykseen, kun en pumpulla kokeillenkaan saanut kuin parikymmentä milliä. No, kun sitten sain korvikkeen lämmitettyä, niin poika nukahti ennen kuin ehti sitä syödä.. Nukkuikin sitten tukevasti melkein kuusi tuntia. Eli tästä päätellen oli kylläinen :eek: Mikä mättää?? Aamulla sitten taas raivarit ilman kumia, jolloin otin sen taas suosiolla käyttöön ja ajattelin, että nyt ei siitä kyllä luovuta.. Eilen oltiin neuvolassa ja paino oli noussut hienosti, samoin pituutta tullut. Neuvolantäti kirjoittikin korttiin, että hyvin kasvaa rintamaidolla :/ En tiedä, oliko eilinen huuto sitten monien tekijöiden summa.. mutta nälkä oli selkeästi kova ja vain syömällä rauhoittui (ei siis mahavaivaa ainakaan). Jos tänään käy samoin, niin sitten suosiolla kokeilen korviketta. Eikai siinäkään ole järkeä, että tuntikausia roikkuu tissillä turhaan?!
Tulipa vuodatus, ja kylläpä helpotti =) Nyt kurkkimaan, joko kohta olisi pojalla taas nälkä.. Palailen taas =)
Vilmis ja poika 3vkoa
ps. Mulla menee kanssa kaksi ab-kuuria epparihaavan tulehdukseen, kukas sitä nyt kyselikään. Toisessa sanotaan, ettei suositella imetyksen aikana, mutta sairaalasta vakuutettiin olevan turvallinen. Eikä meidän pojalle noista ainakaan mitään ole tullut.

Päiviä!

Vilmis: Olisko tuo jatkuva tissillä roikkuminen ja itkut kuitenkin vatsavaivoista johtuvaa? Vauva kun ei erota nälkää ja muuta vatsanvääntöä toisistaan, niin hamuaa sitten tissiä ja meillä ainakin imeekin tosi vauhdilla, ihan kun nälkäänsä. :/
Ja onhan nuo lääkkeet juu varmaankin ihan turvallisia, se vatsanvääntö ja ripuli vaan hirvittää pienen puolesta :(
Me ollaan siirrytty nyt sitten täysin pulloruokintaan. En raaski itkettää toista tieten tahtoen :/
Nyt vaipanvaihtoon :wave:

heips vaan täältäkin

...ja mukavaa viikonloppua! Kivaa kun on taas vähän lämpimämpää. Toivottavasti pysyykin lämmin ilma, ollaan nimittäin lähdössä Helsinkiin ja Korkeasaareen olis tarkoitus mennä. Sateella voi olla kurjempaa. Mutta mentävä on, koska ollaan esikoiselle luvattu. =) Ja kummisetä tulee mukaan, se on huipputärkeää! B)

Meillä on alkanut todellinen taisto tuosta tissillä olosta. Ei suostu ollenkaan ottamaan tissiä, vaan vaatii sellaiset 50ml pullosta suurinpaan nälkään ja sitten tissi vasta kelpaa. No, hyvä kuitenkin, että edes vähän ottaa tissiä... Katsotaan nyt taas, jos tää vaikka on vaan joku vaihe.

Emmi kyseli siitä pullottelun kerta-annoksesta. Meidän Niilo on nyt 6vkoa ja annetaan kerralla sellanen 60-100 ml jonka jälkeen (tai ennen) saa tissiä kanssa. Jos annetaan pelkkää pulloa, niin on annettu 120-130ml kerralla, ja se yleensä menee kaikki, mutta ei aiheuta vielä mitään ähkyä.
Kaupassa käydessä voit kurkata; ainakin NAN-jauhepurkissa on sellaset korvikkeen "annoskoot" eri ikäsille vauvoille.

Baloulle ja Viiville paljon lämpöisiä ajatuksia ja voimia! Toivottavasti alkaa ongelmat helpottamaan!

Stiinalle vielä, että mulla tuo epparihaava jomotteli pitkän kävelylenkin jälkeen vielä puoli vuotta synnytyksen jälkeenkin!!!! Nyt tämän synnytyksen jälkeen ei ole jomotuksia ollut. Toivottavasti sullakin helpottaa pian!!!

Mut nyt nautin rauhasta, ollaan Niilon kanssa kaksistaan kotona, ja hänkin nukkuu...

Gabria + Niilo 6vko 4 päivää

Alkuperäinen kirjoittaja Gabria:
heips vaan täältäkin

...ja mukavaa viikonloppua! Kivaa kun on taas vähän lämpimämpää. Toivottavasti pysyykin lämmin ilma, ollaan nimittäin lähdössä Helsinkiin ja Korkeasaareen olis tarkoitus mennä. Sateella voi olla kurjempaa. Mutta mentävä on, koska ollaan esikoiselle luvattu. =) Ja kummisetä tulee mukaan, se on huipputärkeää! B)

Meillä on alkanut todellinen taisto tuosta tissillä olosta. Ei suostu ollenkaan ottamaan tissiä, vaan vaatii sellaiset 50ml pullosta suurinpaan nälkään ja sitten tissi vasta kelpaa. No, hyvä kuitenkin, että edes vähän ottaa tissiä... Katsotaan nyt taas, jos tää vaikka on vaan joku vaihe.

Emmi kyseli siitä pullottelun kerta-annoksesta. Meidän Niilo on nyt 6vkoa ja annetaan kerralla sellanen 60-100 ml jonka jälkeen (tai ennen) saa tissiä kanssa. Jos annetaan pelkkää pulloa, niin on annettu 120-130ml kerralla, ja se yleensä menee kaikki, mutta ei aiheuta vielä mitään ähkyä. ...Niin ja lisäisin vielä, että multa tulee siis aika lailla vähän tissistä maitoa, eli jos tissittelet ja annat lisäksi maitoa, niin kannattaa antaa ensin vielä vähemmän ku tuo 60ml jos sulta tulee ihan hyvin.
Kaupassa käydessä voit kurkata; ainakin NAN-jauhepurkissa on sellaset korvikkeen "annoskoot" eri ikäsille vauvoille.

Baloulle ja Viiville paljon lämpöisiä ajatuksia ja voimia! Toivottavasti alkaa ongelmat helpottamaan!

Stiinalle vielä, että mulla tuo epparihaava jomotteli pitkän kävelylenkin jälkeen vielä puoli vuotta synnytyksen jälkeenkin!!!! Nyt tämän synnytyksen jälkeen ei ole jomotuksia ollut. Toivottavasti sullakin helpottaa pian!!!

Mut nyt nautin rauhasta, ollaan Niilon kanssa kaksistaan kotona, ja hänkin nukkuu...

Gabria + Niilo 6vko 4 päivää

Miksiköhän tää heitti mun tekstin siniselle pohjalle vaikka en lainaa, vaan yritän muokata?!?! No samapa tuo!

Kotiuduttiin poikien kans reissulta....käytiin mun isän luona :) hyvin meni matkat ja pojat nukku autossa!!nyt on mummu käymäs...karkasin koneelle ku touhuaa isomman pojan kans ja vauva nukkuu viel kaukalossa.
masuvaivoista ja syömisestä tuli mieleen et mä oon huomannut vauvan kans nyt sen et masuvaivoja on ja tissiä imis niihin :/ sama oli esikoisen aikaan et itkuja oli ja en aina enää ees tiennyt onko nälkä vai ei....mut sit huomas kun imi ja imi vähän väliä ja huuti...maidot sitte loppujen lopuks valu jo poskia myöten ku ei ollu nälkä vaikka söi.se tissi lohduttaa vaan vatsanväänteisiin. niinhän mulle sairaalaski sano hoitaja et vauva kyl ottaa sitä maitoa mahakipuunkin vaikkei välkä ole ja huomasin sen esikonki aikana.sama näyttää nytkin olevan.tosi harmi juttu ku välillä iltasin mä sitten annan sitä tissiä imeä vähän väliä ku muuten ei meinaa rauhottua :'( olkapäällä kanniskelu kyl auttaa onneks aika hyvin eikä meillä ainakaan vielä onneks oo kovin pahoja nuo vatsavaivat. aamusin ja iltasin niitä tuntus nyt olevan eniten. eilen nukahti 22.00 ja heräs ekan kerran puol1 syömään ja sit taas puol4 syötiin et ihan hyvä yö. no viideltä alko sitten kakkaähinät ja sitä äherrettiin niin et söikin tissiä tunnin välein pikkasen kerralla.tää on ny ollu monena aamuna tällästä et sitten vääntää mahaa monta tuntia ja sylissä vaan on hyvä olla.no onneks on tuo ukko kotona vielä ;) en oo aivan helisemässä ton esikoisen kans kun sekin on aamulla pesut tehtävä ja ruokittava =)

mitähän tää kone hidastelee...teksti tulee kauheella viiveellä tähän ku kirjotan!äh inhottava....mä lopetan tällä erää. hauskaa lauantai-iltaa kaikille :wave:

mmamaa&pikkumies 3vkoa1pv

heips kaikille! Ajattelin tulla mukaan, viides lapseni, tyttö syntyi 19/5/07.. Nyt olis sitten mukamas aikaa istua koneella.. No, ainakin silloin, kun hän nautiskelee tissin syönnistä. Aika usein itseasiassa. ;) ;) Meillä on uusperhe, jossa on akkavalta. siis 5 tyttöä, ja loput sitten niitä toisia. Pojat on kaikki minun, ja kaksi viimeisintä (yllättäen) ovat yhteisiä.
Alku on ollut yllättävän hankalaa, ensin alkoi rinnat vuotamaan verta, joten imetys jäi pariksi päiväksi, mutta onneksi sitten alkoi jälleen luonnistumaan. Nyt viime viikonloppuna, kun mies vielä oli poissa, tuli rintatulehdus, ja sitten päälle flunssa.. Yritä nyt sitten kaiken yövalvomisenkin jälkeen hymyillä.. :saint: kai se tästä, olin vain jo unohtanut millaista tämä rumba on.. :LOL:

Toi on ihan totta tuo että vauva haluaa nälkäänsä tissiä ja sitten kun syö usein eikä ruuansulatuskanava saa lepoaikaa siinä syömisten välissä,kertyy ilmaa suolistoon ja siitä tulee vatsavaivoja.
No,sitten tarttis lohtutissiä mutta kun samalla tulee sitä maitoa joka on se aiheuttaja tavallaan.Silloin ollaan kierteessä ja se vois katketa juu että antais pullosta joko pumpattua taikka korviketta.
Jotta vauva sais nukuttua pidemmän tovin.

Oon koittanut pitää ainakin 2 tuntia väliä syömisissä,yrittänyt että vauva tankkais oikein kunnolla kerralla ja sitte oltais syömättä.Sillä on päiviä kun tankkaa kokoajan ja silloin on ilta itkusempikin.

Mä pumppasin aamulla molemmat tissit ja ihan heittämällä tuli 130 milliä.Että kyllä maitoa pitäsi tulla mutta poika simahtaa tissille ja sitten menee se tunti syömisissä.Oon ottanut puolentunnin päästä tissin pois sillä siihen mennessä pitäis olla jo syömyt.
En millään pysty tuntitolkulla istumaan ja imettämään.No,sitten oon pumppaillut ja pullosta annan illalla viimiseks jotta yöhön tulis pitempi tovi.

Mies nukku viime yön taas pojan kanssa ja jumpe...Taas oli nukkunut puoli 4 asti!!!
Miten mun kanssa aina menee yöt niin paljon huonommin???

Mä luulen että vauva haistaa sen maidon ja siitä tulee mieleen että nälkähän mulla...
jaahas,,siitä puhe...

kata ja miska 2 vkoa 4 pvää

Olipa tullu paljon vinkkejä meidän vaivaan. Kiitos kaikille :) veikkaisin, että KATAn teoria vois olla lähinnä oikeata meidän kohdalla. Ehkä sitä maitoa tulee multa sen verran hitaasti, että masu ei täyty tarpeeksi kerralla, ja sitten tulee tuota ilmaa jne. Antibiootit ei varmaan meillä ongelmaa aiheuta, koska vaivat alkoivat vasta paljon kuurien aloituksen jälkeen. Äsken vedettiin tissillä raivoamisen päälle 60ml korviketta, ja nyt on tyytyväinen mies sylissä =) Saa nähdä kuinka kauan..mutta ainakin taisi vähän auttaa, kun sai masun äkkiä täyteen. Ovat ne vatsavaivatkin mahdollisia tietysti ja "lohtutissi" kuulostaa loogiselta. Katsotaan nyt, miten yö menee..

Me saatiin poika kotiin torstaina ja nyt kaikki on hyvin. :heart:

Ensimmäinen ilta meni hieman överiksi, kun vauva ei saanut unestaan kiinni millään.
Haettiin poika neljän maissa sairaalasta ja poika nukahti vasta kymmeneltä yöunille.
Yöllä ajattelin että herätänkö sen välillä syömään, kun toinen vain nukkui.
En sitten raaskinut herättää toista, kun valvoi illalla niin pitkään.
No nukkuipa poika sitten kuusi tuntia yhteen menoon. =)

Nyt on vauva arki lähtenyt hyvin käyntiin ja poika syö ja nukkuu hyvin.
Pojan paino oli 4020g sairaalasta kotuiduttaessa.
Paljonkohan poika mahtaa nyt painaa?
Mun pitäisi varata neuvolaan aika ensiviikolle tai sitä seuraavalle viikolle.
Samoin mun pitäisi itsellenikin varata jälkitarkastus aika.

Mihinköhän commander on hävinnyt kokonaan.
Olisi kiva saada meidän muidenkin nimet listaa. :eek:

Mutta nyt poistun.

Bruschetta ja pojut Miro 3v ja poju 3vk6pvä

Ajattelinb laittaa vielä pari sanaa, ennen yöpuulle menoa. Huomenna meillä on sitten Hemulin ristiäiset. Pidetään ne kirkolla ja kylläpä pääsee vähällä hosumisella, joten voin suositella on uskomattoman helppoa edellisiin verrattuna. Ei tarvitse hoitaa kuin omat vaatteet, kukat ja tarjottavat ja niistäkin olen ison osan tilannut, ja mun täti tulee hoitamaan kahvi tarjoilua.

meidän vanhimmalla lapsella alkaa maanantaina uimakoulu, olenkohan ottanut liian suuren haasteen, kun mieskään ei ole lomalla, meidän pitäisi joka aamu selvitä kolmen muksun kanssa hallille klo 9.15...Normaali olosuhteissa meillä on ollut haastetta ehtiä uloskaan kymmeneksi.

No ei tässä enää oikein ajatus kulje, joten öitä! T:Minnihiiri

Yhteistyössä