*** Toukovauvat 2007 *** toukokuu

Onnea mennikselle näin alkuun! Olikos vauvan saaneita? Onnea heille!! :flower: :hug: (varmuuden vuoksi onnittelen. muisti tuntuu vaan huonontuneen odotuksen jälkeen. :LOL: ). Eileen oltiin poikien serkun rippijuhlissa, hyvin meni. Nyt meilläkin harjoitellaan liinailua. Saatiin lainaksi poikien serkulta. Nyt vaan sidonta ohjeita mettästeleen. Yhden serkku likka opetti jo. Meillä nukuttiin viimme yönä 5 tuntia putkeen. Ihanaa, kun sai nukkua niin pitkän välin, yleensä nypperö herää syömään 2-3 tunnin välein.
Meilläkin on taas unelma vauva mitä vähän vatta vaivoja itkee välillä. Huomattiin kans, että nypperöllä on kielijänne kireällä. Soitin hammaslääkäriin joka täällä meillä päin niitä hoitaa niin saatiin vasta elokuun loppuun aika. Soitetaan huomenna yksityiselle hammaslääkärille, kun palaa lomalta että saataas nopiampaa aika.
Mennään kans esikoosen ja mumman kans tällä viikolla Wanhalle markille käymässä, sinne eläinten vanhainkotiin. Samalla paikakunnalla on ja ikinä ei oo tullu käytyä. No nyt korjataan asia.
Teillä jolla ei oo vielä pikkuisella nimeä ja on isoja sisaruksia niin ehdoteleeko ne nimiä? Meillä tuo poika 3,9 v ehdottelee vaikka mitä nimiä. Suurin suosikki on elias, josta minäkin tykkään mutta mies ei yhtään. Välillä nyt tulee likkojen nimiä, mutta hyvin tietää mitkä on poikien nimiä ja mitkä likkojen. Vaikkei oo opetettukaan. Mutta hyvää viikon alkua kaikille!!!

T: Elli ja Nypperö 4vk 6pvä
 
voi vitsi, nyt vasta löysin tän palstan. Eipä oo paljoo ehtiny koneella olla. Meille syntyi poika 9.5. Strategiset mitat oli 52cm ja 3805g. Synnytys meni tosi hienosti ja ei ollu paha. Nyt täytyy alkaa lukee mitä kaikkee ootte kirjotellu. Meidän poika on muuten tosi kiltti, välillä itkee kans masuvaivoja mutta ei pahasti toistaseks ainakaan niitäkään.
 
Heippa pitkästä aikaa ja onnittelut kaikille tasapuolisesti :flower:

Pikkuneiti on nyt 4vk ja pienempi isosiskokin alkaa tottua vauvaan eikä mustasukkaisuutta ole enää samoissa määrin kun alussa :) Toki äidin syli on paras silloin kun se on varattu mutta mahtuuhan tuohon kaksi pientä samaan aikaankin.
Rintamaidolla ollaan menty aina eiliseen saakka. Lauantaina kävin hammaslääkäripäivystyksessä hammassäryn takia ja ottivat sitten viimeisenkin viisaudenhampaan pois, se kun oli leukaluuhun asti tulehtunut :/
Päälle tuli lääkekuuri, kipulääkettä ja sitä myöten järkyt vatsavaivat sekä mulle että vauvalle :( Siispä pullo ja nanit otettiin käyttöön lääkekuurin ajaksi. Kaksin verroin on kyllä työtä kun syöttää pullosta ja sitten lypsää tissitkin tyhjäksi että maidontuotanto pysyisi yllä..
Tämä pienin neiti on ymmärtänyt että yöt on nukkumista varten ja nukkuu ensin 4-8h, syö ja siihen vielä 3-4h unta päälle =) Eli väsymyksestä ei ole tietoakaan tällä kertaa. Päivisin tuo on tosin ollut jatkuvasti tissillä ja sylissä tai rintarepussa, vatsa hieman vaivaa, mutta sen kestää kun saa yöt kuitenkin nukkua. Mutta nyt lypsylle kun molemmat pienet nukkuu samaan aikaan :wave:
 
Heippa

huomenna olis sitten jälkitarkastus. Se jotenkin laittaa pisteen tälle raskausajalle ja synnytykselle, ainakin mun mielestä... :) Samalla on pojan 6vko lääkäri. Meillä on ollut nyt vähän itkuisuutta, mutta muutaman mojovan röyhtäsyn tai paukuttelun jälkeen helpottaa.
Oma maidontulo ei ilmeisesti taaskaan vastaa vauvan tarvetta, olen koko ajan antanut lisämaitoa, yhdessä vaiheessa annoin joka syötön jälkeen 60-100ml ( :eek: ) ja sit yht'äkkiä menikin niin, että annoin vaan aamulla n.100 ml ja muut sai rinnasta. Nyt taas pulloa menee enemmän, ei ihan joka syötöllä, mutta suurinpiirtein joka toisella, jälleen sellainen 60ml. Taitaa olla vauvan tarve aina muutaman päivän tissejä edellä... :LOL:

Miten muuten teidän vauvelien hereillä olo? Meidän poika on aika pieniä pätkiä vieläkin hereillä kerrallaan, ehkä sellasen puol tuntia, 45min korkeintaan ja sit taas nukutaan. Onko "liikaa", siis tuo unen määrä? Olen ollut vähän huolissani kun nukkuu niin paljon, koska muistaakseni isoveli oli tämän ikäisenä jo enemmän hereillä... sit kun vauva ei mun mielestä ole vielä kertaakaan hymyillyt, ja teistä moni on jo sen bongannut paljon pienempänä... pitääkö siitä olla huolissaan? Vauva seuraa kyllä hyvin kun on hereillä ja on alkanut vähän ääntelemään kun hänelle juttelee.

Kuinkas tuntuukin taas niin avuttomalta tämä oma olotila... ihan hassua miten asiat unohtaa, vaikka esikoinenkin on vasta 2,5v. :ashamed:

mites muuten teidän petipuuhat? Me ollaan vasta kerran yritetty, ja sattui aika kovasti... liukkariakin käytettiin, mutta silti tuntui aika kurjalta. Huomaan, että jännitän asiaa ihan hirmuisesti, ja vaikka tekis itelläkin mieli, niin pelko on tähän mennessä vienyt voiton halusta... ajattelin huomenna lääkäriltä vähän kysäistä, että onko tuolla alapäässä kaikki kunnossa, kun kerran sattuu. Mulla kun sitä kohtutulehdustakin oli...

No joo, palataan taas.
Gabria + poju päivää vaille 6vkoa
 
Täällä ristiäiset lähenee (17.6), tänään kävin itselleni ostamassa sinne vaatteet, ihan Henkka Maukka mallistosta, sellaiset millä on sitten muutakin käyttöä. Ja huomenna meille tulee pappi käymään, täyttelinkin noita kirkon papereita äsken valmiiksi, vain nimi kohdan jätin vielä vapaaksi, vaikka kaipa tuokin on jo päätetty, aikaisemmin se ei ole ollut vielä edes ristiäispäivän aamuna täysin selvillä.
Huomasin just, että olin perjantaille buukannut itselleni kampaajan ja neidin neuvolan samalle ajalle, auts...pitänee huomen soitella neuvolaa, kampaajaa en saa muutettua kun hän jää lomalle ja tarvitsen ennen ristiäisiä siistimistä.
Just kun sanoin, että meillä on nimi jo valmiina, niin ukko alkoi vielä kalenteria lukemaan, haluaisi vissiin yllättää sukulaiset, kun meillä lapset on jo paljastanut sen sukulaisille.
Muuten tänne ei ihmeitä, tyttö voi hyvin ja seuraa jo kovasti ympäristöä ja jumppalelua ihmettelee.
T:Minnihiiri
 
Tiistai-aamun kuulumisia...
Eilinen meni muuten hyvin vyöhyketerapioineen, mutta iltasella joskus kuuden aikaan neiti aloitti olkapääelämän. Missään muualla ei ollut hyvä kuin äitin tai isin olkapäällä. Monta tuntia kanneltiin neitiä olkapäällä ja aina salamana nukahti, kun siihen pääsi, mut heti kun laski pois niin alko pää punasena huutamaan. Aloin jo jossain vaiheessa huolestumaan, että tarttis saada neidin syötyä, kun on niin kuumakin, mutta ei rintaa huolinut raivoltansa. No sitten pumppasin maitoa ja taistelun jälkeen suostu juomaan pullosta ja sen jälkeen rinnastakin. Rauhottumisen ja ruokailun jälkeen neiti kellitteli meidän välissä sängyssä ja piereskeli kuin karski mies. Eli kai sillä ilmavaivat taas vaivasi ja siihen vielä nälkä päälle, niin sehän riittää meidän neidille siihen, että ei muista mihin tarkoitukseen äidin tissi on tarkoitettu. Yö meni onneksi kuitenkin hyvin. Joka aamu tosin viiden aikaan alkaa kakan ähräys joka kestää tunnista pahimmillaan kymmenneen tuntiin. :eek: Ja se kakka ei ole edes mitenkään kovaa. Taitaa tosiaan olla meidän neidin suolisto vielä jotenkin kehittymätön mitä koliikin yhdeksi syyksi epäilläänkin. Nyt on neiti aamu-unillaan ja mamma kuluttaa aikaansa koneella, ihan kun ei ois mitään tähdellisempääkin tekemistä. :LOL: Miten musta muuten tuntuu, että mä taidan kirjotella tänne muiden kyllästymiseen saakka? Sanokaa mulle, että hanki akka elämä. :LOL:

-mennis ja "Pieru-Elsa" tasan viisi viikkoa-
 
Sain sitte mieki hommattua sen ristiäisajan.. eli ainoa päivä mikä papilla enää vapaana oli 1.7 klo 16.. joten otin sen.. noh..ei paljon vaihtoehtoja ollu. Aattelin, että onkohan liian myöhäsellä ku neljältä, mutta kesähän nyt on ja valosaa ympäri vuorokauden joten eiköhän ole ihan hyvä aika.
Ainoa vain, että siihen ei ole ku kolme viikkoa aikaa ja mulla on talon kaikki 20 ikkunaa pesemättä joka välistä.. ja sitte ku meillä vielä 6-ruutu ikkunat eikä ristikoita saa irti niin siinä on siis toooosi kova homma pestä ne. Täytyy varmaan yrittää saaha ikkunanpesuapua..
Pikkumies ei nuku ku yhet pitemmät päikkärit (3h) päivässä ja sitte nukkuu semmosia puolen tunnin pätkiä, joten tuntuu, ettei saa juuri mitään itte tehtyä. Sitte illalla alkaa se kätinä ja itku.. toivottavasti loppuu viimeistään silloin ku on kolme kuukautta vanha.
Gabria kyseli petipuuhista niin meillä mies vonkaa melkein joka ilta, mutta en ole ees lähelle päästäny... pelkästään jo senki takia, että vielä vähän tiputtelee tuo alapää ja muutenki halut on ittellä kavonnu johonki.. mistähän ne löytäis?? :whistle:
Niin niistä ristiäisistä vielä, että mitä oletta ajatellu laittaa vauvalle ristiäispuvun alle..? Ku meillä ainaki aikasemmin se mekko ei ole ollu päällä ku kastetilaisuuden ajan ja sen jälkeen omilla vaatteilla, mutta tuntuu, ettei tuommoselle pikkumiehelle löydy mistään keveitä juhlavetimiä...Tytöille löytyy helpommin kaikkia ihania mekkoja ja muita pääpantoja.. Mutta nyt tekemään jotaki hyövyllistä...

Hanna ja Paavo 2vkoa ja 6pv :heart:
 
Hanna minäkin täällä mietin mitä pikkuiselle päälle sitten kun ottaa kastemekon pois. Mistä löytää pojalle kivat kevyet juhlavaatteet. Toki voi olla niin kuumaakin että pelkkä body riittää. En minä yhtään viime tingassa taaskaan, ristiäiset sunnuntaina :whistle:

Poju huutaa, pitää mennä. Sylittelyn aika taas ja kaikki hommat tekemäti. =)
 
Onnea kaikille lopuillekin vauvan saaneille :flower: Nyt taitaa olla jengi sit koossa taas =)

Meille kuuluu sekä hyvää että huonoa... Ensin huonot. eli mähän valittelin näitä näppyjä ja paiseitani koko raskauden ajan ja mulle sanottiin jatkuvasti joka terkassa, että ne on vaan niitä hormooni plää plää... no nyt sitten olo äityi pahaksi, alapäässä alkoi olla hirveitä pahkuroita ja luulin ensin, että ne on niitä tikkikohtia, mutta eihän ne ollutkaan kun ihan paiseita. Ja sitten vauvan naamakin alkoi kukkia vähän liikaa, ettei silleen vaan pari näppyä siellä täällä vaan siis koko naama on ruven peitossa :'( Menin lääkäriin ja kävi ilmi, että mulla on ollu koko ajan joku stafylokokkibakteerin aiheuttama tulehdus! No ottivat kuitenkin varuiksi bakteeriviljelmän, että jos kuuri ei autakkaan, mutta aloitettiin heti dalacin-kuuri. Siitä voi aiheuta ripulia molemmille enkä saa luovuttaa maitoa sillä aikaa ja ilmeisesti täytyy viskata pakastimellinen maitoa roskiin nyt sitten, mutta minkäs teet ja toivottavasti nyt sitten parannutaan molemmat. Mistä tällainen voi johtua taikka mistä se on saanut alkunsa, sitä en koskaan saanut selville, lääkäri vain totesi, että tällaisia tulee joskus. Noniin nyt se on pois sydämeltä. Eli hyviin uutisiin =)

Ristiäiset pidetään vasta 15.7. klo 13. Harjoittelin eilen 4 viikkoissynttärien kunniaksi kakun tekoa ja kutsuin muutamia ystäviä päiväkahville terassillemme. Tein kakkupohjan mikrossa ja siitä tuli tosi hyvä ainakin sillä tupperin microplusjutulla, 6,5 minuuttia, ja kakkupohja oli valmis! On tämä elämä ihmeellistä :LOL: Sitten tehiksessä palastelin erilaisia marjoja, ihan pakastealtaasta otin pussukoita, ja sekaan vatkattua kuohukermaa, liivatetta ja hyppysellisen sokeria. Siihen ois pitäny ohjeen mukaan laittaa rahkaa, mutta unohdin :LOL: ja tuli ihan sikahyvää torttua. Ajattelin tarjota vastaavaa ristiäisissäkin. Voin laittaa tarkan ohjeen, jos joku tahtonee.

Muutenkin voidaan tosi hyvin, vauva syö harvoin ja paljon, melkein pääsääntöisesti nyt tullut se 3-4 tunnin rytmi syömiseen. Hän alkaa olla enemmän valveillakin ja leikkii jo hieman pallolla sekä kaivautuu peittoihinsa. Ja on tosi kova venyttelemään! Aamuisin, kun mies venyttelee ja valittelee että oivoivoi onks pakko nousta, pikkuinen venyttelee kans ja pitää tutista kiinni ja jokeltaa että oioioi heh. Ja tuleva sylikummi oli eilen opettanu näyttämään kieltä, niin pikkuinen oli varovasti näyttäny perässä. Tästä se alkaa :LOL:

Ainoa vaan, että kaikki kivat kekkerit jää väliin, koska kukaan ei tahdo mua ja vauvaa mukaan. Vaikka mun mielestä me mentäis siinä sivussa ihan kivasti ja saatais olla mukana, niin kavereilla tuntuu viinaa näyttelevän niin suurta osaa elämässä, että taidan kohta vaihtaa kavereita. Kukaan ei tunnu ymmärtävän, että haluaisin tehdä lapsen kanssa jotain, en ilman häntä. No ehkäpä hekin kasvavat joku päivä ulos noista kuvioista... toivotaan. Sääli vain heidän omia lapsia.

Tällaisia jaarituksia tänään. Voikaa kaikki hyvin ja koittakaa saada levätyksikin, varsinkin Parasta aikaa, sinulle täytyy kyllä nostaa hattua!

Hyviä ja lämpimiä kesäpäiviä :flower: =)

Viivi+vauveli yhteistä taivalta 4 vkoa + 1 pvä
 
Onneksi tää ilta on taittumassa jo yön puolelle ja sain neitin nukkumaan.
Tänään alotin fiksuna tyttönä aamusta tytölle d- vitamiini tipat ja voi kauhee mikä huuto ilta on ollu.
Meillähän oli aikasemmin sitä ilta itkusuutta, mutta lopetin kahvin juonnin toista viikoa sitten ja yhtenäkään iltana ei olla huudettu sen jälkeen. Nyt sitten ajattelin et kokeillaan josko me nyt voitais alottaa ne vitamiinit, mut aika epätoivoselta tuntuu tän iltaisen huuto konsertin jälkeen. Saas nähä viitsinkö enää huomenna kokeillakkaan.

Muuten meillä on menny oikein kivasti. Viime sunnuntaina oltiin eka kerran jokkis kisoissa. Tytön kanssa kaikki sujui oikein hyvin. Tyttö viihtyi oikein hyvin. Pääsääntöisesti nukku koko päivän. Ilmeisesti kuulosuojaimien kanssa oli mukava nukkua kun niin sikeesti nukku pitkiä aikoja pitkin päivää :)
Meno ja paluumatkankin nukkui koko ajan. Matka kesti n. 3 h
Tästä hyvästä kokemuksesta innostuneena sitten maksoin omankin lisenssin niin pääsen minäkin aloittamaan kisakauden sitten heinäkuun puolessa välissä. Kilpapenkkiinkin kun kerta jo mahduin ;)

Juhlavaatteista: Huomasin tuolla citymarketissa että on tullut tosi kauniita juhla vaateita. Tytölle ainakin oli kaunnita mekkoja siellä...

Nyt taidan lähteä nukkumaan, kun tuntuu väsy painavan päälle tänään...
Neuvola ja mun jälkitarkastus on sitten torstaina, joten seuraavaksi varmaan kuulumisia sieltä.

Kojo ja Noora 6 vk

 
Ei mulla mitään asiaa ole, mutta ihan teidän kiusaksi tulen tänne jotain jaarittelemaan. :LOL:

Eilen oli kastekeskustelu papin elikkäs anopin kanssa. Mies oli raksalla ja ei siihen osallistunut. Tiesin, että ei sillä juurikaan ole mielipiteitä siihen mitä virsiä ja rukouksia siellä on.

Katellisenä kuuntelen teitä joiden vauvalla on jo säännöllinen rytmi. :ashamed: Meidän neidillä, kun ei muuta säännöllistä ole vielä kuin,
että yöt nukkuu pääasiassa. Tosin siihen olen erittäin tyytyväinen! Mut tissiä saattaa syödä tosi tiheeseen tai jos sattuu nukkumaan päivällä pidemmät päiksyt niin sit tulee pidempi väli. Ois kiva jonkinlaista rytmiä saada tähän elämään, mut eiköhän se sieltä ajan kanssa tule. Pienihän on vasta reilun kuukauden ikäinen eli eipä voi vielä vaatia säännöllistä päivärytmiä. Mut ainahan sitä saa haaveilla. :)

-mennis ja "elsa" viis viikkoa ja rapiat-
 

MORJENS :wave: !

Meillä kävi just neuvolan täti vauvaa katsomassa ja olihan tuo pojun paino yli syntymä painon että hyvin poika kasvaa :) ! Kilttikin jätkä on ei kyllä olla turhia valvottu. Aamu aurinko on jätkän heikkous kun unohtuu sitä aamu yöllä tuijottamaan kun sattuu aurinko suoraan makkarin ikkunaan paistamaan. Mut sen saa välttettyä kun muistaa vetää peiton korviin asti ettei poju aurinkoa nää.

Viime yönä ei kyllä meillä paljon nukuttu kun nuo isot tytöt juoksi kirkuen karkuun itikkoja alkaen klo puoli kuusí ja sen jälkeen ei enää nukuttu. Pitää jossain sopivassa välissä pistää tytöt päikkäreille ja yrittää itekkin vähän torkkua. Onnex poju kuitenkin sai isin vieressä nukuttua kunnolla...

Kastajaisia pitäis alkaa suunnittelemaan ja yrittää saada selville milloin ne vois pitää kun täti lähtee ulkomaille ja iso täti pääsee vain lomansa aikaan. Sylikummikin on tosi kaukana enkä edes tiedä vielä milloin on hällä lomat... Voi olla mielenkiintoista yrittää saaada kaikille sopiva päivä... Mut yritetään kovasti!

No mut eipä mulla tän ihmeenpiä! Kirjoittelemisiin!!!

Hepotyty ja Kasperi 8pv
 
täällä vaan on vähän tylsä ilma...
Eilen oli jälkitarkastus. Kaikki ok, ja siihen seksin kipeää tekemiseen ei löytynyt "fyysistä syytä", joten luultavasti vika on korvien välissä. Tuntuu ku ei olis koskaan seksiä harrastanut, vaikka kaks mukulaakin on maailmaan tuupannut... :D No, ehkä se tästä alkaa taas sujumaan kun vaan saa oman olon rennoksi.
Poju on kasvanut huimasti, nyt oli mittaa 56,5cm ja painoa melkein 6kg! Eli kyllä kasvetaan... :heart: Ja kun sanoin, ettei poika mun mielestä hymyile, niin sekä terkka että lääkäri sanoivat, että hymyilee selvästi... =) Mä en vaan osaa niitä pieniä hymynpoikasia laskea miksikään, luulen aina et on vattanväänteitä... mut nyt poju heräs, tarttee varmaan maitoa...
 
On ollut vähän kiirusta meillä tämä alkutaival keskenään, kun juuri kun sai hieman rauhoituttua ja pikkuseen univelkoja pois niin mun Äiti ja Mummi tuli kylään ja oli 5 päivää.. kivaa tietenkin oli, mutta arvatkaas malttoiko sitä sitten nukkua kun heidän kans oli niin paljon asioita ja tänne sattui just silloin aivan hirveet helteet.
Meillä on siis sitten oltukin jo paljon pelkällä vaipalla, vaikka poika ei ole kuin 2 viikkoa.. mutta ei voi muuten olla, kun raukalla on aivan hiki päässä kaikilla muilla t-paidoilla ja bodeilla. Nyt tuossa just sitten pelkään että tuleekohan kipeeksi, mutta kuumetta olen mitaillut ja tänään oli 37,5 kun niin kuumalta tuntui,.. mutta ei siis vielä onneksi mitään.
Kirjoittelinkin tuonne eilen kiiruusti, kun pojalla on rinnassa nännin alla patti, mutta se on kuulemma normaalia.. huomasin kun oltiin kylvyssä. Katsokaas muut poikien äidit onko teillä? ? Siis ihan rintarauhanenhan se on. Tyttö lapsella monesti on ja saattaa tulla maitoakin, mutta oudolta tuntui tuo,.no normaalia ilmeisesti.
Meillä täällä on vatsanväänteitä ollut vaihtelevasti ja imetyksen yhteydessä sitten illalla kädet ja jalat viuhtoo ja huitoo..ja tissi lähtee suusta.. mutta menee sitten ohi kun nukahtaa ja saa pierut ulos. Varmaan voi olla kun mulla on 2 niin vahvaa antibiootti kuuria. Mutta ei lapsi onneksi itke, se vaan hieman kitisee ja itkahtaa muutaman kerran kun vääntää ja tämä ei onneksi kauaa kestä.
Rytmi on aivan mitä on, päivällä nukutaan paljon ja yöllä saatetaan sitten nukkua huonolla tuurilla vaan tuntia ja kahta syöttöjen välillä.. mutta eiköhän tämäkin tasaannu ajan myötä. Kun välillä yöllä menee kuiten 3-4 tuntiakin unta. Alkuun oli parempi. Nyt en meinaa mitään Colaa kyllä juoda edes lasillista kun kokeilen jos tämä on siitä.
Rela tippoja tilasin anopilta kun tulevat perjantaina tänne. Kokeillaan niitäkin. Vaikka ei meillä mikään vatsakipu lapsi ole, mutta välillä se vääntää.
Seksiä haluttais täälläkin, mutta meillä on niin vähän aikaa vasta mennyt ja eilenkin oli taas sisätutkimus ja paikat on mulla kyllä vielä hieman arat kun on 2 kertaa kaavittu ja vähän väliä ronkitaan jotain. Eilen taas kävi ilmi, että jotain vieläkin näkyy kohdussa ja jälleen odotetaan 2 viikkoa ja jos ei sieltä poistu sillä aikaa, on jälleen nukutettava ja katsottava kameralla. Toinen lääkäri olis sen tehnyt jo nyt..mutta onneksi sain armon aikaa.. Ja ongelmanahan on se, kun niin monta kertaa kaavitaan niin sinne jää arvet ja tämä pieni poika voi sitten jäädä meidän ainoaksi lapseksi. Ja sitä en halua!! Mutta onneksi nyt on kaikki arvot kunnossa ja ei ole nyt kuumetta, joten silleen voiton puolella jo mennään. Mutta on tämä ollut rankkaa, kun kauheet komblikaatiot synnytyksen jälkeen ja hemoglobiini oli vaan sen 75, nyt onneksi eilen oli jo 110..eli silleenkin alan oleen paremmassa kunnossa. ja ei niin huimaa.
Mutta ruokahalua ei ole yhtään ja en kyllä välillä ehdi syömäänkään mitään.. onko muilla samaa?? Pakko yrittää muistaa juoda ja sitten ku mies tulee töistä niin syödä sitten, jotta maitoa riittää. Noh, mutta nyt alkaa taas tulen niin omaa napaa..
Ihania juttuja teillä kaikilla on ollu.. lukenut olen kyllä.
nyt vauvakin heräs.. joten palataan!!
 
Täällä on myös yks toukomamma,poika syntyi 29.5 ja 3340 g ja 50 cm.

Kesäkuisissa oottelin ja nyt on kiva lukea muiden vauva arjesta.Täällä poika nukkui ekat 2 viikkoa ihan kokoajan ja söi vaan välissä mutta nyt toista päivää syö,syö ja syö!!
Yhen pitemmän pätkän nukkuu sellaset 4-5 tuntia mutta yölläkin tankkaa 2-3 tunnin välein.Multa pitäis maitoakin tulla ihan hyvin mutta oon sortunut antamaan pullosta yöllä välillä sillä poika simahtaa tissille ja vartin päästä herää taas syömään...
Pullosta saa sen satasen niin nopeesti annettua.

Moonlight,täällä on kaamee ruokahalu-mä söisin vaikka hevosen!!!
Eilen jäi iltatankkaus vähäselle ja yöllä maha suorastaan huusi!!

Paino on tippunut sen 7 kiloa minkä nousikin ja masu kivasti jo palautunut ennalleen.No,löysähköä on kun kkumartuu vielä mutta so what.Omiin vaatteisiin paluu oli kyllä ihanaa.

Mulla oli vuotoa vain synnytyksessä 300 ml ja vuoto on nyt loppunut.Jouduin kaavintaan synnytyksestä neljäntenä päivänä,onneks huomasin että vuoto oli liian vähäistä ja haiskahtavaa.
Kalvoja ja istukkaa siellä oli,vaikka ihan täydelliset oli jälkeiset.Mulla oli joku lisäistukka ja ehkä palat oli siitä sitten.

Moonlilght,miten sulta on jo kahdesti tehty kaavinta??Omituista.
Ootko saanut kohtua supistavia lääkkeita,joiden tarkoitus on auttaa kohtua supistelemaan kovemmin ja näin poistamaan kohdusta ylimääräset....
ja millä kameralla.... :eek:
mulla ultrattiin ja se riitti.

no niin poju heräs taas...

kata ja miska 15 pvää
 
No ensin aloitan kyllä vastaamalla Katalle; Ensinnäkin onnea vielä kerran ja kiva kun nyt päästiin sitten samaan pinoonkin kun teille vauva päättikin tulla toukokuussa.
Ja tosiaan siitä kaavinnasta,. siis muthan kaavittiin siinä synnytys salissa heti synnytyksen jälkeen ekakerran, kun eivät tietäneet miksi vuodan ja vuosin siihen jo litran, joka kerta ku liikahdin niin lurahti. Ja siinä lääkäri teki sen hoitovirheen, kun kaapi mut siinä suoraan niiden synnytystuskien jälkeen ilman mitään kipulääkkeitä ja nukutuksia. Ja se sattui ihan hulluna. No siis mulla tuli kyllä istukka ja kaikki kerralla synnytyksen jälkeen, joten oli ilmeisesti sitten vaan niin iso haava siellä kohdun sisällä joka vuosi sinnen kohtuun ja ehti tehdä hyytymiä, eli ne kaavittiin pois. No sitten seuraavana päivänä mut ultrattiin kun taas vuosin vaan edelleen.. Ja sitten siellä oli semmoinen 5 cm. hyytymä edelleen ja siis niitä kohdun supistavia suppoja olin tähän seuraavaan päivään mennessä saanut jo 10 kpl!! Ja sitten mut kaavittiin nukutuksessa. No kuumehan mulla oli koko ajan korkee ja antibiootit tippu. No sitten ku päätin väsyneenä jo 4 päivänä, että lähden kotiin niin ne ei mitään tutkinut enää, ku sanoivat että jooooo nyt on kaikki kunnossa kun on kaavittu.
Kotona ollessa, kuume vaan sahas ja eivät antaneet siis edes antibiootteja kotiin mukaan. No sitten tuli masu kivut takas ja menin uusiksi osastolle näytille ja siellä oli siis viikko sitten VIELÄKIN ultran mukaan vajaa 2 cm. joku hyytymä.. Johon olen viikon syönyt 2 antibioottia ja toivottu että se lähtee sieltä tuleen pois. Kun viikko sitten sano lääkäri että Eilen olis sitten pitäny nukuttaa jos ei ole lähteny, mutta oliki eilen eri lääkäri ja tämä nyt sitten päätti vielä odottaa 2 viikkoa vielä. Mitään muutosta ei siis viikossa ollut tapahtunut. Ja minäkään en tiedä millä kameralla meinaavat tutkia, mutta nukutuksessa ja vissiin ensin siis vievät kameran sinne jotta näkevät mitä siellä on ja joutuuko taas kaapiin. Huh huh mitä toimintaa täällä on! Ja odoteltiin aikaa tuolla aulassa eilen taas 2 tuntia pienen vauvan kans, kun on akuutit jutut ensin.. ihan hirveetä!!

No siis painosta juurikin, kuinka nopeesti olette alkaneet tehdä jotain jumppaliikkeitä vatsalle? Ja siis vatsalihaksia.?

Kivasti oli sitten Katalla jo ainakin paino tippunut, mulla on vielä jäljellä jotain 5 kg, mutta haluan kyllä tiputtaa enemmänkin. Ja siis nälkää en enää tunne...
Kuten en kyllä pissahätääkään..kaiken noiden katetroimisten ja ronkkimisten jälkeen.. mutta niitä lihaksia koitan jumpata koko ajan. Vielä en saa kyllä täydellä rakolla pissasuihkua stoppaamaan.

Tuleekos teidän vauvalle herkästi hikka? Ja jos tulee niin oletteko siitä huolimatta röyhtäyttäneet? Meillä koitan päivällä röyhtäyttää, mutta yöllä olen antanut olla, kun nukahtaa niin nätisti siihen.
Ja totta on varmaan, että kasvaa tuo poika, kun sekin tankkaa yöllä niin useesti. Nyt oli ku täti kävi niin 4 kg painava. Eli painoa tullu hyvin 400g..

Mutta nyt tuli aivan totaalinen muistikatkos. joten palaan myöhemmin asiaan.. ja päivitän meidän vauvan kuvan tuonne myös..

Moonlight ja pikku-ukko 2vko.a ja risat

 
Taas ehtii hetken kirjoitella.. Lukemassa käyn kyllä useasti, mutta kirjoittaminen on jäänyt kun mieskin on lomalla, ja tuntuu, että kiire on koko ajan :) Ja on se kyllä kummallista, kun poikakin nukkuu niin paljon, että luppoaikaa pitäisi olla vaikka kuinka..
GABRIA kyselikin nukkumisesta.. Meillä pojalla tuntuu olevan jo päivä-yö-rytmiä, eli päiväsaikaan poika on hereillä jopa kaksikin tuntia putkeen ja nukkuu vaihtelevasti 15min-4h päikkäreitä. Yöllä sitten vetelee pidempiä pätkiä, parhaimmillaan kuusi tuntia on ollut syöttöväli. Mutta varmaan yksilöllistä tuo unen määrä. Meidän poika valvoi jo laitoksella suht paljon, ja hoitsut kyselivät, onko yliaikainen, kun on niin virkeä.
MASUVAIVOISTA on moni kirjoitellut. Me aloitettiin d-vitamiini toissa päivänä ja nyt on sitten masussa väännellyt täälläkin. Kokeillaan nyt olla tämä yksi päivä ilman tippaa, että olisiko vaikutusta. Tosi inhottavaa, kun noita tippoja on kuitenkin annettava. Minkä merkkisen tipan olette havainneet sopivimmaksi masuvaivaiset? Meillä on nyt kokeilussa se vesipohjainen (en muista nimeä), mutta täytynee kokeilla sitä öljypohjaista.
Eipä tässä muuta erityistä... itsellä alkaa epparihaava vihdoin parantua. Onneksi!! Hyviä vointeja kaikille!
Vilmis ja poika 2vkoa 4pvää
 
heip

moonlightille ekaks... meillä oli pojalla isot patit molemmissa tisuissa, mut nyt ovat jo hävinneet. (poika siis 6vkoa). Neuvolassa sanoivat että ihan normaalia rauhasten turpoomista.
Niin ja vatsalihaksista. Täällä kiellettiin vatsalihasten teko ennen jälkitarkastusta. eli nyt alan treenailemaan. Mulla on 10kg tippunu paino, nyt ollaan 2kg alle sen, mitä painoin ku aloin odottaa. Ja vielä sais 10 kg tippua =) En laihduta tietenkään, mutta en ehdoin tahdoin mässäile hyvyyksiä...
Mulla oli eka kuukausi kanssa koko ajan huutava nälkä. Heräsin myös öisin syömään!!!! Nyt en enää heräile, mutta 2 lämmintä ateriaa on syötävä joka päivä! Ja jano on aika kova koko ajan...
Viiville piti jo aikaisemminkin laittaa, että onpa tylsää kun kaverit ajattelevat tuolla tavalla... meitä on onneksi kutsuttu ihan normaalisti edelleen kaikkiin tapahtumiin, ollaan sit menty, jos on jaksettu. Toivottavasti teidänkin kaverit muuttavat asennettaan... monesti sellaset ihmiset ei tajua että lapsenkin kanssa voi olla juhlissa tms. joilla ei ole vielä omia lapsia ja se ryyppääminen on juhlinnan suurin ilo... tylsää.
mut nyt meen kattelee noita miehiä... :heart:

Gabria ja poika 6vko ja 1 päivä
 
Voi kauheeta,Moonlight siis oikeesti heti synnytyksen jälkeen kaavinta,ei oo totta!!
Etkö saanut kohtua supistavaa lääkettä?Sen ois pitänyt stopata vuotoa.
Toi on tosi hurjaa että vielä 2 viikkoa sun pitäis tulehdusta pitää kropassa.
Ja toi kaavinta ilman nukutusta...Ai että.
Kyllä sulla on ollut tosi rankkaa.

Joo,vatsalihaksia ei kannata tehä ennen kuin saa lantionpohjan lihakset kuntoon.Jos alkaa liian aikasin voi saada aikaan mojovan kohdun ja virtsarakon laskeuman.Eli eka lantionpohjan lihaksisto!!
Mä kokeilin heti synnytyksen jälkeen stopata virtsasuihku ja se oli ihan ok.Lantionpohjan lihaksia oon imetyssession aikana koittanut treenata,muuten en vatsalihaksia vielä ollenkaan.
Mutta taitaa siinä sivuissa kun on tuota touhua niin paljon niin masukin kuntoutuu.Eipä ehdi 6 muksun kanssa paljoa istuskelemaan!!
Surffauskin ihan taidetta!!! :LOL:

Heipat!
 
kauhee kuin äkkiä aika menee!! mie hokasin et ties millon kävin kirjottaan viimeks.. :ashamed:
neuvolan täti kävi viime viikolla ja painoa tullu pojalla jo kivasti lisää. nyt jo painoa oli 4.2kg ja mitä nyt ite ollaan puntaril katottu niin 4.4- 4.6kg et ohi syntymäpainon menty jo reippaasti. kahden viikon päästä on sit 1kk neuvola et saa nähdä missä se mittari sit huitoo. :D
poika on ollu kyl ku unelma syö 3-4h tunnin välein ja sitä rytmiä on jo alkanu olla, yöt nukkuu ja päivälläki puolenpäivän mais ja neljän-viiden väliin nukkuu 4-5h päikkärit.
mut nyt ku aloteltiin d-vitamiinia niin ihan kauheet mahan väännöt alko. aateltiin nyt pitää taukoa pari päivää ja kattoa onko ne niistä tipoista johtuvaa vai onko sit muista syistä. raukka ku tuskis vääntää illalla ja etenki yöllä. :( meil pojat on aina ottanu jekovittiä ku sitä on mahat kestäny mut vissiin ei sit tällä nelkulla. pitää kokeilla niitä relatippoja ja vaikka jotain muuta merkkiä. :)
ihana ku säät on sallinu niin ollaan ulkona oltu tosi paljon, saa isot pojat kuluttaa energiaa, äiti liikuntaa ja vauveli nukkua kärryis kunnon unoset. :LOL:
mie tääl kateellisena kuuntelen et oottaa puottanu jo melkein kaikki ylim. painot pois ja omat vaatteet sujahtaa jo päälle. meikällä on viel 10kg puotettavaa ja vanhoihin vaatteisiin ei oo mitään senssejä.. jääpi housut reisiin kii ja paidatki näyttää melko karuille ku tisut on ihan järettömät.
no mullaki vois noi kilot alkaa karista ku heittäs herkut pois, mie tuhma ku raskausaikana jo söin niitä herkkuja ihan mielin määrin niin eihän niistä taho päästä nytkään eroon. :LOL:
jospa sitä alkais katsella töllötintä ja heijata pikkunelosta ku masua juilii taas. :/

marjuska81 ja pikkunelonen 2vko ja 4pv
 
tänäänhän täällä on ollut aktiivista, kuin ennen vanhaan.
Minä sain tänään raahattua miehenkin vaatekauppaan uusimaan pukunsa ja osti vielä tosi kivan näköisen paidan ja krakankin, aluksi hieman kyllä puistatti miten kalliita noi miesten vaatteet on, mutta sitten kun tarkemmin mietin niin halvaksihan ja helpoksihan se käy, kun niillä sama puku menee useammat juhlat, mutta meidän on jokaiseen ostettava uusi.

Mitenkä teidän vatsat on kiinteytyneet? mun oma on kuin taikinaa, vaikka osa vanhoista housuistakin sopii, niin maha on ihan järkky, ja alamahassa haavan seudussa on ihan hirveä pelastusrengas, olenkin tässä yrittänyt miettiä mihin mennessä se on aiemmin hävinnyt, eli onko tässä mitään toivoa...

Onko kellään mitään hyvää ja erityisen helppoa suklaa kakun tai muun makean leivonnaisen ohjetta, mitä vois ristiäisissä ajatella täytekakun ja suolasten rinnalle, kun iskee taas viime hetken paniikki noista tarjottavista.

miedän pikku neidilläkin on ollut eilen ja tänään pieniä vatsan väänteitä, aivan kuten moonlight 80 kuvasi heidän vauvastaan, en tiedä onko ne vienyt voimat, mutta tänään hän ei ole tehnyt muuta kuin nukkunut, nyt vain toivoa sopii, että unta riittää yöllekin, meillä kun on ollut vauvalla ihan kiitettävä vuorokausi rytmi, ja siitä en luopua haluasi.

:wave: T:Minnihiiri
 
Meidän vauva ei ole vieläkään päässyt sairaalasta, vaikka viimeksi kirjoitin että voisi jo päästä. :(
Eilen poju on jo voinut todella paljon paremmin ja nyt sitten ajattelevat kotiuttamista, sen näkee sitten 12 aikoihin kun soitan sinne ja kysyn lääkärin kuulumiset. :/
Vauva on ollut sairaalassa jo 9pvää ja meillä kaikilla on sitä jo niin ikävä.

Mä olen käynyt joka päivä vauvan luona, syötellyt ja hoidellut pientä.
Hyvin poju jaksaa syödä, nukkua ja valvoakkin.
Välillä valvoo jopa parisen tuntia.
Reipas poika se on, niin kuin yksi hoitajakin aina sanoo mulle, että teillä on aivan ihanan poika. :)
Ja toiset hoitajat ovat sanoneet että, se kehuva hoitaja on oikein paaponut meidän pojua siellä ja poju on saanut oikein kunnolla vierihoitoa. =)

Mä en muuten löytänyt vieläkään nimeäni tuolta ekan sivun listalta.
Saanko nimeni sinne vai?
:eek:

T: Bruschetta ja pojat Miro 3v ja poju 3vk4pvää
 
Eilen unohtu taas puolet siitä, mitä piti kirjottaa =)
Äsken käytiin ostamassa sitä öljypohjasta d-vitskua, katsotaan toimiiko paremmin. Se oli siis jekovit, joka ei sovi..
VIIVIlle piti kommentoida tosta kavereiden suhtautumisesta. Me ollaan melkeinpä ekat lisääntyjät kaveriporukassa, joten totuttelua riittää. Näin äkkiä jo tuntuu, että porukka on jakaantunut kahtia.. Osa on aivan innoissaan vauvasta ja osan kanssa tuntuisi olevan päin vastoin. Tai siis ovat onnellisia meidän puolesta, mutta hieman vaisua on yhteydenpito ja varmaan vielä hiljenee, kun jää nuo viinabileet meiltäkin vähemmälle :D Mutta eipä se haittaa, meillä on paremmat kuviot nykyään =) Niin ja jaksamista sulle tulehduksen kanssa, eiköhän se siitä!
Sitten piti kysellä, että onko jollain kokemusta vauvan ahtaasta kyynelkanavasta? Meidän pojalla varmaan on nyt kyse siitä, kun silmätulehdus jatkuu ja jatkuu, uudella tipalla kokeillaan nyt lievittää rähmimistä. On kuulemma yleistä pikkuvauvoilla.
BRUSCHETTAlle edelleen jaksamista ikävään tilanteeseen :hug:
Mihinköhän COMMANDER on kadonnut? Meidätkin voisi tuonne listaan laitella, kun kerkiää :)
Vilmis ja poika 2vkoa 5pvää
 
Bruschetta :hug: ja voi kunpa saisitte pian pojan kotia :heart:
Ei oo tainnut commander (vai kuka tätä listaa nykyään päivitteleekään?)
keritä lisäilemään meitä loppuja toukokuisia tonne etusivulle. ei oo meidänkään tietoja sielä...katoin et onkoo 18.päivä syntyneet viimesimmät.missähän commander on?huhuu?tietääkö joku päivitteleekö hän edelleen vai??ennemminkin jo kyselin ku katoin et tää on toukokuun listaa ja mietin et vaihdetaanko tätä kuukausittain vai miten? :)

vilmis mä kans oon ny aatellu et ne deetipat on aiheuttanut tota masuvaivaa ja meillä ähistään joka aamuyö kakkaa/pierua...ei kakkaa alkuillasta ja yöllä paljo mitään,pieni raita voi olla vaippaa koristamas mut sit alottaa 3-5välillä sellasen ähinän sängyssä ja vaatii sit maitoakin useemmin.neuvolasta annettiin devitol tippoja,nehä on vesipohjasia...isommalle pojalle meillä annetaan devitoleja,mut ainakaa ne ei sillo pienenä tuntunu hyviltä,aiheutti enemmän vatsavaivoja nii en oo kokeillu tolle vauvalle niitä ollenkaan. ja muutenki oon antanu ihan pikkuhiljaa...annan 2tippaa vieläkin päivässä.en uskalla lisätä ettei vaan masuvaivat lisäänny nytkun ne ei vielä ihan järkyt oo eikä tarvita cuplatonia tai disflatyliä vielä helpottamaan.

Minnihiiri vatsan seudusta;juu ei tääläkään ilman pelastusrengasta kuljeta :LOL: tai no omat farkut ja muut housut menee muuten päälle,mut tuo pömppö jää eteen :kieh: en tiedä en oo alottanu mitään vatsalihasharjotuksia enkä mitään muutakaan "kuntoilua" muutaku vaunuttelemas tulee käytyä joko yksin vauvan kans tai tuplilla isompi mukana. reippasti kyl kävelen menemään jos tuo pömppökin sais kyytiä,mut ei viel näytä hyvältä.aamulla aina maha paljon tasasempi,mut tuntuu et syön pitkin päivää jotain pientä kaiken aikaa ja iltaa kohden tuo alamaha on kauhea pömppö. ja varsinki ku istuu niin pömpähtää tohon alas rulla...yök! mulla muuten on edelleen nuo herkutteluhalut tallella :ashamed: luulin jo et ne oli vaan raskauden himoja,mut näköjään olin väärässä. mä kuulun myös niihin joilla yölläkin nälkä,mut oon pitäny itteni kurissa etten mee jääkaapille yöllä!esikoisen imetysaikana kävin syömäs jogurtin yöllä ku aina nälkä,mut nyt en muutaku vettä juon....muuten varmaan alkais kiloja tulla iha liikaa. nytkää en tiedä montako viel on jälellä ku ei omisteta vaakaa.ei mua ne kilot nii häiritse..enempi oloa ajattelen,tuntuu jo hyvältä mut vielä ku ton alamahan pömpön saan kutistettua pienemmäks nii sit oon tyytyväinen :D en muista kauanko esikoisen jälkeen meni et pömppö tasaantu vai kerkeskö tasaantua ollenkaan entiselleen ennen uutta raskautta.

mut nyt heräilee vauva..isompi viel nukkuu =)
 

Yhteistyössä