*** Toukovauvat 2007 *** toukokuu

Iltaa kaikille! Minäkin pääsen jopa koneelle käymään. Aika on menny, ku siivillä kun mies on ollu isyyslomalla. Ens viikolla alkaa arki. No kuukausi töissä ja kuukauden kesäloma. Onko muilla kesäloma suunitelmia? Me varmaankin lähdetään käymään muumimaailmassa ja ollaan hotellissa yötä. Kiva kun oot commander palannut takaisin. Ja ihania nimiä ootte antanut. :hug: kaikille joiten vauvat kärsii vatta vaivoista. Meillä poijalla niitä edelleen vähäisesti ja muutenkin aurinkoonen poika. Pitää yrittää päivittää profiilia. Mutta hyviä loppu juhannuksia kaikille!!

Elli ja Nypperö 1.5 kk

Pitkästä aikaa kirjoittelen :ashamed:

ensinnäkin valiljatäti: nätti nimi pojalla :) (esikoisella on sama nimi) ja jollain tytöllä oli sama nimi mikä meidän piti eka laittaa, mut sit muutin mieleni. nättejä nimiä olette antaneet :) meillä ristiäiset on 8.7

meillä myy itkee yleensä vaan kun koittaa änkee kakkaa (sitä tekee melkein koko päivän :( ) kakka tulee vaan sit kerran päivässä. olen antanut cuplatonia ja nyt jokusen päivän mallasuutetta mut siitä ei ainakaan vielä ole apua ollut (esikoisella autto heti) jos ensviikolla ei ala toimimaan niin anna vähän luumusosetta. ja ensviikolla altoan pikkuhiljaa antamaan tuttelia (nyt menee vielä keskoskorviketta) ja enskuun puolessa välissä saa alkaa antamaan vellejä
myy on jo kovin kasvanut =) tiistaina painoa oli 3400g. perjantaina on 3kk neuvola ja eka rokotus (kylläpä se aika menee nopsaan)
niin ja onnea vielä kaikille vauvan saaneille! :flower:

rasse ja myy :heart: perjantaina tulee 3kk

Heippa kaikille :wave:

Voimia kaikille, joiden vauvoilla kitinöitä ja masukipuja :hug: :hug:

Onnea kastetuille :) :flower:

Oli mukavaa kuulla Commanderista, Virpistä, Tirlittanista ja Rassesta :) Ja tietenkin kaikista muistakin :D

Meillä oli tosiaan kastejuhla lauantaina ja kaikki meni täydellisesti nappiin, ihan loistavasti! Maija oli nukkunut ennen juhlaa reilun kaksi tuntia (antoi äidin tuusata vielä viimehetken juttuja :LOL: ) ja pelkäsinkin, että mitenhän itse kasteen aikana sujuu... Siskoni parikymppinen poika oli meillä sylikummina ja hän oli niin ylpeänä Maikkuli sylissä :) Onneksi sisareni seurasi poikaansa tarkkana ja toi hänelle tuolin jossain vaiheessa, koska olikin tosi lähellä, ettei hän pyörtynyt :eek: Jännitys oli tietenkin kova, ilma lämmin, paljon ihmisiä, puku päällä.... Kaikki sujui kuitenkin hienosti ja välillä hän sitten vain istui Maija sylissään :) Itse toimitus kesti kuitenkin aika kauan, koska samalla avioliittomme sai siunauksen ja tahdomme edelleen :heart: Pappi oli ihanan rento koko ajan ja kysyikin vierailta sen jälkeen, kun olimme sanoneet "tahdon", että tuliko yhtä vakuuttavasti kuin 10v sitten :D No, ehkä vielä vakuuttavammin ;)

"Maija" on nyt sitten virallisesti Maija Sofia :heart: Kahvittelun jälkeen aloitimme grillaamisen ja siirryimme takapihalle viettämään ihanaa kesäiltaa. Säät kyllä suosivat koko juhannuksen ajan B) Maijalle riitti vientiä ja sylissä pitäjiä :) Kivat oli kekkerit =)

Minä olen pitänyt Maikkulia tuossa rintarepussa myös ja liputan kovasti sen puolesta! Meillä on Baby Björnin reppu, se Active malli, on muuten paaaaaljon parempi selälle kuin se tavallinen malli. Meillä oli aiemmin lainassa se tavallinen malli ja siinä minulla väsyi selkä melko nopeasti. Tämä malli tukee kyllä hyvin selkää, ainakin minulle sopii hyvin.

Kovasti tykkäisin kantaakin liinan kanssa, mutta vähän huono olen niitä sidontajuttuja tekemään :ashamed: Tai paremminkin siis laiska :ashamed: :D Mutta kiinnostuin kyllä kovasti tuosta Moonlightin Huggiksesta =) Kun kirjoitit, että voisit siitä luopuakin ja myydä pois... Laitatko mulle yv:tä, jos olet sitä edelleen myymässä? Minä voisin sen sinulta ostaa pois :wave:

Aika vain tuntuu menevän edelleen kuin siivillä, Rassekos se kirjoitteli samaa asiaa :) Maija on kasvanut kovasti ja hänellä alkaa olla ihan selkeä rytmi jo. Nyt on mennyt kolme yötä niin, että Maija itkee vähän tuossa 22-23 aikoihin ja sen jälkeen syö vielä tissiä ja nukahtaa. Sitten laitan hänet omaan sänkyyn masulleen nukkumaan ja seuraavan kerran heräilee syömään siinä 5-6 aikaan aamulla :)

Cuplatonia annan minäkin aina jos vain muistan, aluksi annoin kyllä säännöllisesti sitä. Minä olen tehnyt niin, että puristan vähän maitoa pieneen lusikkaan ja tiputan siihen tipat, ja annan sen tilkan sitten Maikkulin suuhun. Silloin alussa minulla oli pieni lautanen yöpöydällä, johon laitoin lusikoita, ettei yölläkään tarvinnut lähteä niitä keittiöstä hakemaan. Käytön jälkeen nostin ne vain paperin päälle, niin pysyin yölläkin kärryillä mitkä oli puhtaita ja mitkä käytettyjä :D

Meillä alkaa miehellä viikon päästä arkijaksot, eli tarkoittaa sitä, että hän on kolme viikkoa Helsingissä töissä ja käy viikonloppuisin kotona. Huh, huh, en oikein viitsi edes ajatella koko tulevaa kolmea viikkoa :D Varmasti tulee hetkiä, että taju tuntuu lähtevän :whistle: Mutta yritän tsempata itseäni sillä, että tämä nyt kestää taas tämän hetken ja sitten on taas toisin :) Ja onneksi olen kehittänyt kaikkea mahdollista ohjelmaa meille jokaiselle viikolle :D Heinäkuun viimeisellä viikolla sitten kiitos seisoo, kun mies lopettaa arkijakson, niin pääsemme viikoksi lomalle sellaiseen leirikeskukseen :) Kun tiedän, että se odottaa meitä, niin seison yhden viikon vaikka päälläni :whistle: :D

Mutta nyt makuuhuoneesta kuuluu vähän ähinää, taitaa Maija-neiti heräillä :heart:

Voikaa kaikki oikein hyvin ja voimia!! :hug: Onneksi on kesä ja lämmintä!

Parasta aikaa ja Maija 2kk 1vko

Päivitetty kuva profiilissa, Maija kastepäivänä :heart:

Kirjoittelin sitten pitkät jorinat, ja hävitin tekstin...
Juhannus oli ja meni, me mökkeiltiin perjantaista tähän aamuun saaressa appivanhempien kanssa. Ilmat suosivat, hyvin on syöty ja saunottu, ja tulipahan oikein yksi siiderikin juotua, eli kovaa oli meno...

Mies aloitti juhannuksesta neljän viikon loma, tarkoitus olis tehdä vähän kotihommia ja sitten ihan lomailla, tää eka viikko on tytön uimakoulun takia ainakin pysyttävä kotosalla, vain iltapäivä retkiä voidaan tehdä, huomiseksi sellaista kaavailtiin Korkeasaareen.

Pikku neiti on viikonlopun aikana ruvennut kovasti enemmän jakelemaan hymyjään ja jokeltelemaan, voikun osaakin tuntua hyvältä.

Oliskos kellään suositella 3 ja 5 vuotiaille hyvää kotimaan lomailukohdetta, lapset itse puhuvat puuhamaan puolesta. Parina viimeisenä kesänä ollaan käyty Muumimaailmassa ja me vanhemmat vieläkin mentäis sinne mielellään kun tykätään niin kesä Naantalista. No onneksi päästään sinne vielä kun pieni neiti vähän kasvaa.

Kylläpä on ihan huono omatunto tästä syömisestä, en kyllä saa mitään otetta itseeni, vaikka haluaisinkin syksyllä kun lähdetään sinne etelään olla vähän kiinteämmässä ja kevyemmässä kunnossa. Heruiskos täältä vertaistukea? :whistle:

Ei muuta kuin öitä.
T:Minnihiiri

heippa kaikille piitkäästä aikaa! (muistetaanko minua vielä)

aika ei tosiaa enää oikein riitä koneella istumiseen, hyvä kun sähköpostinsa saa takastettua!

mutta hiukan kuulumisia: meillä neiti sai 16.6 nimen Neea Sade Olivia, ristiäiset meni hyvin ja tyttö käyttäytyi kuin unelma, nukkui koko toimituksen ajan. Juhannusta vieteltiin mökkeilessä ja isovanhemmat saivat juhannusaattona tytöt hoitoon kun iskä ja äippä kävivät vähän tansseissa.
Neea on edelleen sylivauva, heti kun laskee sylistä omaan sänkyyn nukkumaan niin ei mene kuin 5 min niin kohta huutaa...yöllä saattaa nukkua pitemmän pätkän. mahavaivat on hellittäneet ja yöt meni yhteen väliin tosi hyvin, nyt on taas heräilee jostain syystä useammin, en ole antanut nyt cuplatonia muutamaan päivään, liekkö se syynä. Tyttö on kova pulauttelemaan ja välillä ihan näytöstää että oksentaa puolet maidosta, neuvolsta neuvoivat lisäämään jotain jauhetta maitoon joka sakeuttaa sen niin se ei sitten nouse niin helposti ylös, kokeilin tuota ja hyvin on toiminutkin, ainut vaan että se sakeampi maito tekee kakankin sitten kovemmaksi ja voi sitä ähkimistä kun tyttö tunkee kakkaa, siks en olekkaan kun muutamaan ateriaan päivässä sekoittanut tuota.
tytöt, kumpainenkin, saivat myös rokotukset hiljattain, vanhemmalle tytölle ostin vesirokkorokotteen ja neea sai rotavirusrokotteen. mitään sivuoireita ei onneksi tullut, varsinkaan tosta rotasta. kalliitahan nuo olivat ja mun tuurilla ne tulee heti kohta rokotusjärjestelmään mutta ompahan varmaan rahansa arvoiset.

tämmöistä meillä, hyvää kesän jatkoa!

Heippa kaikille pitkästä aikaa! =)

Niin se aika kuluu kuin siivillä. Ja ollut niin ihania ilmoja ettei oikein malta sisällä olla.

Meilläkin oli nimiäiset 16pvä. Pikkumies sai nimekseen TAISTO LEEVI HERMANNI Lempinimi tuli heti kaikkien suusta et sanokaa Tase vaan =)

Meitä meinaa vieläkin vaivata sitkeä kevät flunssa, jopa Taisto on saanut siitä oman osansa. Piti pari yötä sitten jo päivystykseen juoksulla kiikutta kun vetäisi nukkuessaan joko puklia/räkää henkeen ja sitä piti naama punasena kakostella...säikäytti pahanpäiväisesti et nyt se tukehtuu siihen.

Mä voisin sitä päivitystä kokeilla heinäkuun nippuun, jos ei vielä muita halukkaita ole lupautunut???

Peppi ja Taisto 1kk ja 1vko =)

Juhannus tuli ja meni. Mökillä rauhallisesti se vietettiin. Elsakin suht inhimillisesti "käyttäytyi", vaikkakin lauantaina jonkinlaisia mahakitinöitä oli, mutta ei putkihuudoksi mennyt.

Eipä mulla tässä kummempaa asiaa ollut. Kuhan tulin ilmoittamaan, että hengissä ollaan juhannuksen jäljiltä. Saatanpa huomenna lähteä vanhemmilleni Porvooseen ja siellä sitten olenkin seuraavat kaksi viikkoa joten en niin usein palstalle tule. Tosin isukki on hommannut koneen ja netin eli jos ne toimii, niin sitten ette musta eroon pääse. :LOL:

-mennis ja elsa melkein seitsemän viikkoa-

HEIPÄ HEI!

Mäkin yhä elossa B) . Koneella en kylläkään hirveästi ehdi olemaan kun kiirettä riittää. Tänään ois tarkoitus lähteä lasten kanssa käymään aleissa kylillä. Saas nähdä mitä siitä tulee... :D !

ONNEA KAIKILLE KASTETUIILLE :hug: :hug: :flower: :flower: ! Olette kyl antaneet ihania nimiä vaaveillenne. Mä en ole saanut mitään tehtyä ristiäisten eteen mut nyt pitäis tosissaan alkaa niitä järkkäämään... On vaan niin vaikea sovittaa kaikkien aika tauluja silleen että sais juhliin kaikki mukaan... mut pappihan sen loppujen lopuksi päättää milloin juhlat on. Siihen on sitten sopeuduttava kaikkien! Mä kun vielä välttämätta haluan meidän "oman" papin kastamaan (on vihkinyt mun vanhemmat ja kastanut kaikki mun sisarukset ja meidän edelliset lapset ja on vielä mun kummi) pojun.

Poju on ollut ihana ja kiltti ja on tosi hyvin kasvanut. Hirvittävä syli vauva kyl on. On tosi vaikea jättää mihinkään muualle nukkumaan. Tissilläkin herra viettää aikaa paljon enemmäm kuin mitä siskonsa pieninä... On kyllä ollut tosi ihanaa taas viettää vauva arkea!

Nyt täytyy lähteä hoputtamaan lasten ruokailua että päästään kylille! Jaksuja kaikille!!!!

Hepotyty ja Kasperi melkein 3vko

hei vaan kaikille tosi pitkästä aikaa..mie oon sen tuhat kertaa ainaki ollu kirjottamassa,mut aina jää,oon kyllä käyny lukemassa paljonki.eli meidän poika sai nimekseen 9.6 arttu sakari =) ja meillä on menny oikeen mukavasti,artulla ei oo ollu maha vaivoja eikä mitään.tosi rauhallista ollu,joten :hug: vaan kaikille joilla hankalaa..

mulla on ke:na jälkitarkastus,mutta ollaan me jo kokeiltu puuhailla.vähän kyllä edelleen kiristää,mutta pikkuhiljaa mennään =) taitaa olla kuitenki ihan normaalia ku repesin ihan kiitettävästi..

juhannus meni hyvin,meillä oli lapset mummin kanssa niin käytiin vähän kattomassa ukon kans maailmaa.ja sit oli jo ikävä lapsia.on nuo murmelit vaan niiiin ihania :heart:

mut hyviä vointeja kaikille ja kokeilen vähän useemmin käydä kirjotteleen..

missh,isomurmeli 2,5v ja pikkumurmeli reilu 2kk

Vaniljatäti, mulla käynnistettiin maidon tuotanto tuolla Primperanilla... on tehty niin jokasesta lapsesta. Sitte ku sitä maitoa alko tulemaan niin se oli monesti "tiukassa" tuolla tississä niin lääke auttaa siihenki, että se maito heruu paremmin sieltä. Lääkäri kirjotti varmuuen vuoksi mulle kotiin kans reseptin siitä jos jostaki syystä maitoa ei tule niin paljoa esim.stressi yms. niin sillä voi sitä sitte taas auttaa...

Tirlittan, mie olen antanu sitä piimää vain kerran päivässä tai no, meän tapauksessa illassa eli silloin ku se huuto meinaa alkaa.. taikka huudon aikana. Eli laitan sitä piimää vähän lasin pohjalle ja lämmitän sitä niin että se on vähintään huoneenlämpöstä ja sitte lusikalla annan.. en tiiä tarkkaa määrää mitä sinne sitte loppujen lopuksi menee, mutta arvioilta semmonen 1tl -2tl.. Niin ja sitte monesti annan vähän tissiä siihen päälle..Meillä ainaki tepsiny toistaseksi tosi hyvin.. toissailtana meinas taas alottaa sen isomman itkun niin ku piimää sai niin siitä meni taas se reilu vartti niin poika nukku ku tukki.. :whistle:

Juhannus meni ihan hyvin.. grillailtiin ja eilen sitte käytiin rippijuhlissa. Keskiviikkona meillä tulis sitte pappi käymään, että suunnitellaan sitä ristiäishommaa.. eli ens sunnuntaina sitte ne ristiäiset. Saapa sitte ne pois päiväjärjestyksestä.

Ai niin onneksi olkoon kaikille jo nimensaaneille... Hauskoja/ihania nimiä..

Meillä oli muuten viime torstaina se neuvola niin poika oli kasvanu kuukaudessa tasan kilon ja pituuttaki tullu 4cm.. eli hyvin kasvaa. Eli tuommonen 5 kilonen mötikkä jo... just vertailin tyttöjen neuvolakortteja tähän poikaan niin esikoinen on ollu 3 kk ikäsenä melkein samanpainonen mitä meillä poika nyt 1 kk iässä... =)

Nyt näytti tulevan kesälomavieraitten auto tuohon pihaan..ovat täällä ainaki sen kolme viikkoa, joten vauvanhoitoapua on tarjolla... ;)

Hanna ja Paavo 1kk 2pv :heart:

Moikka :wave:
Kai veän kuulumiset kans pikaseen samalla jalalla heilutellen sitteriä kun tyty muuten karjasee :D
Tyttö nyt vajaa 1kk. Välillä nukkuu päivät melkolailla vaan syöden ja nukkuen taasen. Sit valvoo ja kitisee/huutaa aina vakion: klo. 20-23.30 välisen ajan. Saa hiljaseksi jos tekee ihan kaikkensa ja kokoajan jotain. Että yksikin ilta sylittelin kiikutellen, taputtelin pyllylle, tisuttelin jne putkeen noin 4h tuossa yöhön asti. Oli melko hiljaa sitten kun näin kovasti vaivaa sen eteen ettei esikoinen heräis.
Tyttö syö päivällä 1-4h välein ja öisin 2,5-6h välein. Nyt takana kaksi 6h yötä :) eli et ekan yön syötön väli sen 6h siis.
Kaupungilla taas oltiin ja siellä se nostaa meteliä jos jostakin syystä ja saadaan ettiä paniikissa imetyspaikkaa.
Kaste vasta heinäkuun lopussa mutta nimi tulee oleen Eeva Lucia. :heart:
Hyvä mieli on ja hyvin jakselen :)

Fangis ja Eeva reilu 3viikkoa.

noh nii, iltaa!

Kivoja nimiä olitte laittaneet lapsillenne.

Tuo maidon tulo on sitten jännä juttu. Toisilla tulee yli äyräiden ja toisilla ei riitä sitten millään. Minä täällä saan rajoittaa juomisiani, jotta vauvat ei ihan tuhkehtuis maitoon. Sitä tulee nimittäin ihan kamalasti, kuin kahdesta tai kolmesta Mansikista konsanaan. :D
Nyt kun olen tosiaan rajoittanut juomista, niin vauvat saa paremmin syödä rauhallisesti ja tuntuu, että ilmavaivat on helpottanut. tänään täällä ollaan taas sitterissä/lattialla oltu pitkiä pätkiä taas, kuten silloin aluksi hyvinä päivinä. Tuntuu liian hyvältä ollakseen totta, että tämä märinä alkais olla ohi.
Jussi tuli ja meni mökillä ollessa. Olipa ihana olla kun sai vähän huilata vauvoista kun sukua oli paikalla kiitettävästi.

Miten teidän vauvat viihtyy autossa? Meillä aikaisemmat lapset viihtynyt tosi hyvin. Nämä viihtyy, jos nukkuvat, mutta hereillä ei ollenkaan. SAavat ihan kiitettäviä raivareita autossa... :(

YÖt menee mukavasti. Viimeyönäkin heräsivät vasta aamulla syömään eka kerran.

huomenna viimenen vyöhyketerapia kerta. Saa nähdä onko keskiviikko paha itku päivä, kun joka kerta käsittelyn jälkeinen päivä ollut hankala, mutta sitten helpottanut seuraavana. astettaista paranemista siis täällä.

2 kk neuvolassa painoa oli jo yli 5 kg kummallakin. Lähtöpaino kun oli 2850g, niin hyvin on pojat kasvaneet. Ja jännästi millilleen saman mittaisia, sama päänympärys ja painoeroa aina ollut vaan 10-30g.
Kummallakin oma tissi, joten kait ne hyvin saman verran tuottaa mammaa.

Hyviä vointeja kaikille. Erityisesti itkusten vauvojen äitille :hug:

Mitenhän vauvahaaveella menee poikien kanssa??

Tirlittan ja pojat 2kk ja risat

Hei pitkästä aikaa!

Onpas täällä ollut jo monella ristiäiset/nimiäiset ja kivoja nimiä olette lapsille antaneet =) Ja ihania kuvia teillä on profiileissa :heart:

Tänne ei kuulu ihmeempiä. Miska kasvaa ihan silmissä ja juttelee kovasti. Perjantaina on 2kk-neuvola ja saa taas tietää tarkkoja mittoja. Kiltti poika hän on ja rauhallinen. Yöllä syödään kerran noin neljän maissa, mutta usein sen yhteydessä sitten valvotaan reilu tunti, kun poika haluaisi seurustella. Yritän kuitenkin pitää silloin matalaa profiilia, että ymmärtäisi yön olevan nukkumista varten ;)

Juhannus meni mukavasti. Oltiin miehen porukoilla vloppu ja vanhempi pieni sai mennä viipeltää pihalla mielin määrin =) Täällä kun kerrostalossa asustellaan, niin ei sillai vaan voi mennä. Olisi se niin ihanaa, jos olisi oma piha, vaikkei mua kyllä yhtään houkuta ne pihahommat mihinkään vuodenaikaan :/

Jahas, kirjoitus tulee taas viiveellä, joten lopettelen tältä erää ja painun lättytaikinan tekoon :p Mukavaa sadepäivää kaikille (ainakin täällä sataa...)

Sammakko + Miska tasan 2kk :heart:

Yhteistyössä