*** Toukovauvat 2007 *** toukokuu

Tänne kurkkimaan kuulumisia :D pojat nukkuu ja mieskin pois kotoa.
Vauva nukkuu vaunuissa...käytiin lenkillä ja hyvin nukahti liikkeeseen kun valvo taas aamulla monta monta tuntia. mitähän olis alkanut ähinät ja itkut joskus 5maissa ja niitä kesti pitkin aamua...pikku torkkuja otti välillä kyllä,mut mahasta tais jälleen kerran ottaa. relat vähän helpotti. on tää kans ku tuntuu et noista aamu ja iilta ähinöistä/itkuista on tullut tapa :'( ajattelin hakea huomenna apteekista cuplatonia tai disflatyl tippoja jos kokeilis onko apua.
viivin ja baloun tilanteet ilkeitä.. :hug: ja toivottavasti vauvat pian kunnossa.
Bruschetta ihana juttu että saitte pojan kotiin!! :D
Jälkivuodostakin piti vastailla jo ennemminkin,mut unohtui :ashamed: täälä saa edelleen olla äitikin vaippahousu :kieh:
monena päivänä jo näyttää et ny o loppunu,mut sitte jotain epämäärästä edelleen pikkasen tulee.hoh hoo vois jo loppua kokonaan eikä tarttis rättihousus olla :x heh

taas tää teksti alkaa tulla viiveellä...kirjotanko liikaa?jospa lopettas sitten.voikaahan kaikki hyvin :wave:

Heip!

Meillä ristiäiset alkaa parin tunnin päästä, kaikki valmiina ja vauva nukkuu.
Iskä isomman kanssa hakemassa astioita joten ihana hetken rauha.
Kohta on sitten pikkuisella nimi, ihana nähdä ilmeitä kun on kuiten niin harvinainen nimi että yksi on tänä vuonna suomessa kastettu sen niminen :hug: :heart:

Toinen nimi vielä päättämättä kahdesta vaihtoehdosta, voi olla että sanon papille että valitse sinä =)

Ilma on ihana ja vauva kiltti edelleen, ei ole d-tipat eikä ees mun antibiootti kuuri hampaaseen aiheuttanut minkäänlaisia vatsanväänteitä. Yöt nukutaan 4-6 tunnin pätkissä, joskus jopa yli kuus tuntia. Ja turhia itkuja ei meillä pieni itke, vain nälkää ja joskus väsyä :heart:

Nyt vieraita odottelemaan, aurinkoista sunnuntaita kaikille :wave:

Tiitteräinen ja poitsu 4 vko 2pv

Mukavia ristiäisiä Tiitteräiselle! Tulehan sitten ilmoittamaan nimestä... alkoi kiinnostamaan kun on harvinainen...

Ihan kateeksi käy Tiitteräinen sun vauvelin rauhallisuus, vaikka meilläkin poika on suht rauhallinen... meidän esikoinen oli tuollainen, vähän ähkäs jos joku vialla, muuten rauhallisuuden perikuva. Tämä vauva on vähän itkuisempi, mutta voisi olla vielä paljon pahempi!

Mukavaa sunnuntaita ja alkuviikkoa kaikille, me lähdetään huomenna Lintsille ja tiistaina korkeasaareen!

Gabria

meillä menee hyvin tyttö on edelleen kiltti =) :heart: ei itke paljoa,ennemmin sillee niinku marisee..olen pikku hiljaa alkanut tulkitseen eri itkut (nälkä ja väsy itkun erotan selvästi) isoveikka tykkää paljo siskosta,ei ole kovin mustis |O välil vaa meinaa ilkeillä ku vauvaa syötän kerää huomiota tai sit tulee hakeen kädestä mukaan,sanon et ei äiti nyt voi mennään sit tekee jotai kivaa ku vauva on syönyt tai ku nukkuu :heart: kiva ku miehellä alko kesäloma!!7vko on lomalla,luksusta!!ite olen aikas hyväs kunnossa ei ole enää kovin masu vaivoja section aiheuttamia..maitoa tulee hyvin mulla,annan silti aina melkeen tuttelia imetyksen jälkeen ku vaavi ei oo ihan tyytyväinen,ei opaljoa mene korviketta päivässä ehkä 1,5prk tai vähempiki.kävin itse eilen vähä illalla tuulettumassa oman äitini kans :saint: oli nii rasittava viikko ni oli pakkko päästä jo vähä "ulos",isi jäi hoitaan lapsia.onko muut käyneet tuulettumassa jo..? alku illasta (n.21 jälk..)alko tuntuun et oonko mä iha tyhmä ku lähin :/ mut teki kyl terää käyä kaljalla ja laulamassa karaokee!!oli pikkase siistii (yli 10kk sit viimeks laulanu karaokee) vaavi kasvaa hyvin ma neuvolasta kävivät tytöllä oli painoa 4220g,laitokselta lähtö paino oli 3460g.nyt ois 26pvä neuvolaan meno saa nähä kuin pitkä typykkä on,aikas pitkä neiti meil on..neuvola tätiki tuumas et on pitkä tyttö :)

maitsu83 ja typy (eilen tuli 1kk!)

Meillä ns helppo vauva on vaihtunut kärsiväksi vauvaksi :|
Imiessä ilmaa rupsuaa äänekkäästi sivusta ja tyttö nielee ne ja kärsii sitten kauheita kipuja, huutaa ja pulittaa jne...
Kävin imetystuki sivuilla ja siellä neuvottiin oikeempaa otetta, mä kun luulin et se on oikea :/ . Yritin nyt imetyksellä korjata sitä mutta ei onnaa. Huomenna ostetaan rintakumi jos auttais, joillain on kuulemma auttanut tuohon.
Ikää reilu 2viikkoa.

Oltiin viikonloppu Himoksella mökkeilemässä ja tekipä kyllä hyvää! Ei tehty mitään. Syötiin ja nukuttiin vaan ja välillä otettiin lääkkeitä. Nyt alkaa oma ja vauvan naama pikkuhiljaa näyttämään paremmalta, kyllä tämä tästä. Kiitoksia kaikille voimia antavasta tuesta! Näin erästä kaveriani, joka synnytti 10 kk sitten ja sain sympatiat osakseni, hänellä oli ollut saman bakteerin aiheuttama tulehdus myös. Tosin ei paljon lohduttanut, että hän oli joutunut syömään 4 eri kuuria... ehkäpä tällä toisella kuurilla päästäisi eroon moisesta bakteerihommelista :|

Minulta meni vissiin jotain ohi, luin jostain, että se Jekovitt aiheuttaa vähemmän vatsavaivoja kuin se Devitoll... onko toisinpäin? Tai voiko tosiaan olla, musta kun tuntuu, että vauveli ähisee välillä turhankin ärhäkkäästi kakkaansa. Vai sekin saattaisi olla normaalia? Hän oppi tällä viikolla röyhtäisemään jo, olen hyvin ylpeä äiti :D Onko muuten normaalia, että vauva aivastelee usein? Ja rohisee öisin ja varsinkin herätessään, aivan kuin olisi ihan tukkoinen. Se menee kuitenkin ohi sitten, kun on herätty kunnolla. Vaikuttaa muuten aivan terveelle, eli ei kuumetta eikä päiväsaikaan rohinoita.

Missä on se kesä? Mennyt jonnekin toisaalle? Voi kun tulisi taas ihanat lämpimät kelit, voisi kelliä nurmella vauva ilman rihman kiertämää =) Jussia odotellessa, Viivi+Vauveli 1kk+3päivää

Nyt on sitten pojalla nimi, Peitsa Johannes :heart:

Poika nukkui koko kastetilaisuuden ajan eli ilmeisesti piti nimestään ;)

Just sain "sotkut" siivottua ja keittiön taas normaalikuntoon, lapset nukkuu, isompi väsähti ihan täysin juhlissa kun päivän mennä touhusi ulkona. Kohta joutaa itekkin unille vaikka lenkkikin kyllä tekis terää.

Antakaapas kommenttia nimestä, ois kiva kuulla olenkohan ihan ainoa mieheni kanssa kuka tykkää nimestä =) On sen verran harvinainen ja olen ihastunut siihen ensi kuulemalta :)

Mutta nyt muihin puuhiin, ja voimia teille kellä pienet sairastaa tai oma olo vielä kehnonlainen :hug:

Täällä kaikki niin hyvin :wave: :wave:

Tiitteräinen ja "elmeri" (edelleen täällä palstalla nimimerkeillä, vaikka nyt paljastinkin oikean nimen, mut sitä tapahtuu vaan tän kerran =) )

Lisäänpä profiiliin kuvan meiän ristiäiskakusta jonka sain väsättyä, koska omasta mielestkin siitä tuli jopa ihan suht hieno :ashamed:

täällä on sitten ristiäiset vietetty, hyvin meni. Helmi Katariina viihtyi hyvin juhlissaan, ei edes itkeä tarvinut. Ja me vanhemmat otettiin sitten liitollemme kirkollinen siunaus, kun ollaan silloin lähes yksitoistavuotta sitten menty naimisiin maistraatissa.
Vaikkei mun tarvinut paljoa ristiäisten eteen tai niissä touhuta niin tuntuu, että oma takki olis ihan tyhjä. Ja meidän kolme vuotiaskin nukahti kuuden maissa sohvalle, enkä enää hereille saanut, joten hieman jännittää miten aikaisin huomen aamulla noustaan...Rankkaa toi juhlinta.

Viivi 76 kyseli noista vauvojen rohinoista, niin kyllä ne on ihan normaalia, maito jo itsessään nostaa limaa ja sitten vielä puhdistavat hengitystiehyitä lapsivedestä yms.

Niin ja jälkivuodoista joku kyseli, mulla on aina kestänyt lähes viisi viikkoa ja kuukauden päästä siitä on jo ekat menkat tulleet, vaikkei niistä niin väliksi oliskaan ihan noin pian, katsotaan toistuuko sama kaava nytkin niiden osalta, ainakin jälkivuoto oli kuten ennen.

Huomenna alkaa uusi elämä, niin kauheesti olen tänään noita herkkuja mättänyt, nytkin vielä kakkuja ja piirasta myöhäispalaksi.

Hyvää yötä.
T:Minnihiiri

Heips

pikaseen tulin sanomaan Tiitteräiselle ja Minnihiirelle että kivat nimet olette antaneet! Tiitteräisen pojan nimi on kyllä erikoinen, en ole koskaan kuullut, mutta on oikein kaunis. =)

niin ja jälkivuodosta+menkoista: Mullla kesti jälkivuoto esikoisesta 5vkoa, menkat alkoi vasta 10kk synnytyksen jälkeen, vaikka täysimettänyt en ollenkaan ja imetyksen lopetin kokonaan 7kk kohdalla. Nyt jälkivuoto loppui 4,5vkon kohdalla... katsellaan nyt, koska menkat sitten alkaa.

Nyt suihkuun, aamupalaa napaan ja sit nokka kohti herrojen helsinkiä!
Kiva lähteä vähän reissuun!

Gabria+pojat

Viikonloppu taas lusittu. :)
Ei tehty viikonloppuna mitään sen kummempaa. Mies oli raksalla ja mie olin pikkuisen kanssa anoppilassa. Lauantaina anoppi oli seurana/apuna, mutta eilisen olin siellä yksin. Miehen serkulla käytiin myös eilen.

Neiti oli lauantaina suht helpolla tuulella. Hikat tuppasivat vaivaamaan, mutta ei hermostunut kuin vasta kolmannella kerralla. Eilinen olikin sitten tosi rasittava päivä. Neiti nukku kolmet päikyt joiden pituudet olivat 2 x 30 min ja 1 x 15 min. Voitte kuvitella, että oli neiti hyvinkin iloista seuraa iltaa kohti, kun päästiin. Illalla sitten saatiin kunnon huutokonsertit ja kyllä me se taas pistettiin mahavaivojen piikkiin (toki väsymyskin huudattaa), kun toinen rupsutteli semmosella tahdilla, että siinä isompaakin miestä ois hirvittänyt. Alkais jo noi masuvaivat helpottamaan. Vie tältä mammalta mehut kyllä kohta. :ashamed: No onneksi yö taas meni oikein mallikkaasti. Viiden aikaan yöllä syötiin vasta ekan kerran. =)

Mitäs juhannussuunnitelmia kansalla on?
Me mennään mökille itikoiden syötäväksi. Tai syököön muita paitsi pikkuneitiä.

-mennis ja Elsa melkein 6 viikkoa-

Meillä ei ole mitään kummempia juhannus suunnitelmia.
Ollaan kotona ja nautitaan juhannuksesta, mun äiti tulee meille kylään, joten varmaan käydään grillailemassa ja otetaan hieman siideriä. =)

Meillä on esikoisen kanssa vaikeuksia käydä päiväunille.
Tähän asti päiväunille meno on onnistunut todella hyvin, mutta kun vauva syntyi, niin poika ei meinaa millään käydä nukkumaan.
Esikoispoikamme täyttää 3vuotta 21.6.
Pikkupoju on nyt 4vk1pvän ikäinen. :heart:

Missä vaiheessa vauva rupeaa nukkumaan yöllä pidempään?
Mä kun en muista esikoisen vauva ajalta näitä juttuja enään!
Tällä hetkellä meillä vauva herää 3-4 tunnin välein syömään, yleensä 3 tunnin välein.

Varasin tänään ajan vauvalle neuvolaan.
Hirmu täynnä ovat kaikki ajat, ja sain sitten ensiviikon torstaiksi ajan sinne.
Samalla tilasin esikoiselle 3vuotis hammaslääkäri ajan ja sen sain vasta syyskuulle.

T: B ja murut

Juhannuksesta... Meillä ei vielä ole minkäänlaista suunnitelmaa. Todennäköisesti jossain grillataan ja aikaa vietetään.

Ihanat nimet Tiitteräinen ja Minnihiiri ovat lapsilleen antaneet. Tiitteräisen lapsen nimeä en ollut koskaan ennen kuullut. Kuitenkin kuulosti melko peri suomalaislta nimeltä :)

Meillä tytön masuvaivat on nyt vähän helpottaneet. Enää ei kitistä mahaa niin paljon kuin aikasemmin. Meillä saattaa noihin maha vaivoihin olla osa syynä myös mun suihkutissit. Maitoa kun tulee suihkuamalla, niin vauva ei kerkeä nielemään sitä siihen tahtiin kun sitä suihkuaa niin joutuu irroittamaan otteen rinnasta ja samalla sinne sitten myös menee ilmaa jonka se nielee. Olen välillä yrittänyt pumpata tyhjemmäksi jotta tytöllä olis helpompi syödä kun ei aivan tulvimalla tule sitä maitoa.

Tosi hienon kakun oli tiiteräinen tehnyt !
Ite osaan kyllä leipoa melkeinpä mitä vain mutta tuo kakun koristelu ei ole oikein koskaan onnistunut. Liekkö syynä huonot välineet vai taidon puute kun pursottamalla kermavaahto vain valuu minne sattuu. Olen sitten tämän ongelman ratkaissut sillä että leivon kaiken muun itse paitsi täytekakun. Sen saa joku ammattilainen tehdä mulle valmiiksi. Olen laskenut että melkein halvemmaksi tulee tilata se kakku kun menettää hermoa ja rahaa ite yrittämällä. Haaveena olis joskus mennä jonnekkin kurssille jossa opetetaan täytekakun koristelua ja noiden söpöjen koristeiden tekoa.

Onkohan commanderillä kaikki kunnossa vai teettääkö vauva kiirettä kun ei ole kuukauteen kuulunut hänestä mitään?

Nyt taidan ruveta vähän kotihommia tekeen kun tyttökin vielä nukkuu...
oikein mukavaa alkanutta viikkoa kaikille :wave:

Kojo ja Noora 7 vk

Meilläkin saatiin sitte Kasper Mikeaelille nimi annettua eilen. Oli varsin humoristiset kekkerit.. :LOL:
Voin tässä lyhyesti selostaa päivän tapahtumat:

Aamulla herättiin, esikoinen oli isänsä luona yötä ja saapui yhdentoista jälkeen, kuten oli sovittu. Tukka oli kiharrettuna ja lakkaa ei oltu säästetty. Nätti oli.
Mulla on taipumus myöhästellä aina, joten puol 12 olin vielä kalsareissani meikkaamassa, juhlat alkoivat 12.00. Kastetilaisuus oli tossa 100 metrin päässä, joten matkaan ei onneks aikaa tarvinnu varata. 5vaille oltiin pelipaikalla.
Äkkiä vaan mekko päälle pojalle, eteisessä, kaikki vieraat oli jo peremmällä odottamassa, paitsi kummit puuttui. Mun sisko ja hänen mies siis. Tuli ne sitte melkeen heti, pappi tuli vielä kertaamaan meiningin kulun ja eiku homma käyntiin. Kaikki meni ihan mukavasti, kunnes pappi alkoi laulamaan suvivirttä, Daniela esikoiseni 5v järkyttyi totaalisesti. Rystyset valkosina tarrautui mun käteeni. Ja mua ja mun siskoo rupes naurattaa ihan kamalasti, ei voitu kattoo toisiamme, ku oltais revetty totaalisesti. Se oli kamalaa. Sitten tuli uskontunnustus ja juhlakalu heitti laatat kaaressa kastemaljan viereen. Onneks ei maljaan. Kyllä taas mun pokkaa koeteltiin. =) Onneks papilla oli kova ja kantava ääni, ettei sentään kuulunut, kun Kasper alko vääntämään tavaraa housuun..:D tai hameeseen tässä tapauksessa. Tilaisuuden päätteksi Daniela totesi, että pappi lauloi ku paviaani. Luojalle kiitos, ettei pappi itse ollut sitä kuulemassa.
Mun mutsi oli ottanut elämäntehtäväkseen hoitaa koko ristiäiset, aina tilanvuokrauksesta tarjoiluihin, ikäänkuin kastelahjana. Hänen yksi ystävä oli kahvittamassa. Itse en tehnyt yhtään mitään. Noh, mutsilla ei ollu menny päivä ihan nappiin. Oli aamulla hakenut tilaamansa 40 hengen täytsärin leipomosta ja hupsista keikkaa paiskannut sen lattialle. :eek: Hädissään oli kaasuttant sitten abc:lle hakemaan kilokaupalla jäätelöä ja mansikkahilloa! Itkua se siellä oli kuulemma jo vääntänyt ja tärisi raukka ihan hädissään, muutenkin sellanen hössö, et kaikki pitää aina olla kunnossa jne.. Ei siis kakkua. Voileipäkakkua oli onneksi kahta eri sorttia ja vaaleensinisiä marenkeja, pullakranssi, lusikkaleipiä ja mokkapaloja ja kuivakakkuja. Oli taas liiotellut, koska kaikkea jäi ja PALJON! (Kokonainen täytekakkukin, vaikkei niin kovin kaunis sellainen...=)) Kun vieraat oli lähtenyt mutsi vaan istu siellä pöydällä tyhjä katse silmissään. Onneks he mun kummitätini, eli hänen parhaan ystävänsä kanssa, joka oli kaukaa tullut, päättivät lähteä siiderille terassille. Oli se mummille rankka päivä, onkohan vieläkään toipunut.

Että siinä se meidän kastepäivä. :LOL:

Nyt tissiä kehiin pää nousee siihen malliin tossa vieressä.

Morjens taas tältä erää!! :wave:

Nintzu ja Kasper

PS. Pistin profiiliin hymyn, jonka bongasin puhelimeeni eräänä aamuna...=)

Pitkästä aikaa minäkin kirjottelen, kun tuo neiti on Vihdoin hetken hiljaa... Meillä meni alku viikot oikein mallikkaasti, nyt on alkanu huudot :/ Yöllä onneks nukkuu suht hyvin, paitsi viime yön... mutta päivisin nukkuu maks. 30min kerralla pari kertaa päivässä ja suurimman osan ajasta kitisee ja huutaa... :( Tissillä olis vaikka koko päivän jos sais olla, mutte ei syö kun vähän kerrallaan, lutkuttaa vaan sit :/ En tiiä olisko se sit noi d-vitamiinit kun aiheuttaa mahan väänteitä? Ollaan jo neljää tippaa annettu ja päivä päivältä tuntuu pahenevan huudot. Täytyy kyl kokeilla jättää pois noi, jos auttais. Rela-tippoja saa joka pvä ja ollaan kokeiltu disflatyliäkin, ei tunnu se ainakaan auttavan.
Mut muuten tyttö kasvanut hyvin ja oikein jämäkkä neito :D Päätä pitelee jo oikein hyvin.

Juhannuksena mennään tädin asuntovaunulle grillailemaan ja saunomaan& uimaan :) Sitä oon odotellu jo pidemmän aikaa :) Jälkitarkastus mulla oli jo viime viikolla, aika nopee oli, lääkäri vaan käski pöydälle makaamaan, ultras kohdun ehkä puolessa minuutissa ja antoi lapun käteen että pitää kelalle toimittaa. Ei kyselly mitään, ei kertonut mitään.. Mut kai kaikki oli sit ok.

Ristiäiset meillä on 8.7. mut nimi on jo kyllä käytössä. Pidettiin viikonloppuna mun ja miehen valmistujais juhlat ja neito oli kyllä kaiken keskipisteenä :D Harmi vaan että vähän kitisi siellä, mut onneks oli monta syliä jossa lohduttautua :)

Sellasia tänne, koittakaahan pärjäillä vaikka jonkin sorttista kremppaa tuntuu useilla olevan :/

Bianca ja Linnea 4vko 1pvä

Voi mitä nättejä nimiä ootte antanut. Meillä ristiäiset vasta 14.7 ja kaikki kyselee nimeä ja arvailevat kaikkia j-alkavia. Esikoisenhan nimi meillä on juuso. Nintzu81 teillähän on ollut vauhdikkaat ristiäiset. Mulla on keskiviikkona jälkitarkastus. Sänky hommiakin kokeiltiin ja mulla myös otti vähä kipeää. Joku muu sanoi samaa. Mutta eiköhän se siitä. Täällä mies on ruvennut taas raksaamaan....saadaan joskus valmiiksikin. Mulla kesti jälkivuoto n. 3 viikkoa. Nypperö nukkuu ensimmäisen välin yössä 4-6 tuntia ja sitten n. 3 tuntia. Eikös sitä sanota että n. 3 kuukauden iässä pitääs yö syötöt jäädä pois. Jos nyt oikeen muistan. pikku miehellä on kans jonkun verran vatta vaivoja, mutta huomaa, että rela tippoista on ollu meille apua. Kukas oli tehnyt sen ihanan kakun? dementia taas iski... :LOL: Mutta hieno oli. Mutta nyt mumman luo kylään pikkuisen kanssa. :wave:

Elli Ja Nypperö 5vko 2 pvä :heart:

Kojo usko tai älä mutta minä tein koko tuon kakun s-marketista ostetulla 2,50 euron pursottimella :LOL: Että ei se kummosia välineitä tarvitse.
Mallin bongasin täältä
http://www.bakeandparty.com/epages/Kaupat.axl/?ObjectPath=/Shops/Bake/Categories/Koristeluideoita

Tuolta kun vähän selailee alaspäin löytyy hyvät ohjeet noille tossuille jos joku muukin haluaa tehdä. Sitten vaan elintarvikevärillä värjää kermaa ja pursottelee menemään =)

Mut nyt tissittelemään :)

Maanantai-iltaa!

Ristiäisistä on kovasti puhetta.
Ja piti toki onnitellakin hienoista nimistä.. :ashamed: Onnea kovasti. :flower: Kivoja nimiä kaikki kolme :)
Meillä tuo päivä on 14.7 ja nimikin on valmiina, vaikka alkuun tuntui ettei tytölle löydy millään nättiä ja sopivaa nimeä.
Kummeja tulee kaksi ja juhlat pidetään meillä kotona.

Käytiin tänään muksujen kanssa tänään ostamassa Lastentarvikkeesta tuolle pienelle sellainen Fisher Pricen paristokäyttöinen "koliikki"keinu, meren äänillä ja kuvioilla. Kolmoselle ostin samantapaisen aikanaan kun ei päivisin ehtinyt tehdä muuta kun kantaa vauvaa sylissä tai hyssytellä vaunuissa.. -Meillä ei kukaan muu saa pikkuneitiä rauhoittumaan kun minä, niin näin saan pieneksi hetkeksi tytön sylistäni. Jos sais vaikka enemmän tehtyä noita kotitöitäkin itse, eikä tarvitse lapsia ja miestä jatkuvasti juoksuttaa :)
Vatsavaivat on siis tulleet jäädäkseen vissiin meillekin :/

Me ollaan juhannus ihan vaan kotosalla oman perheen voimin. Grillataan, saunotaan ja kelistä riippuen ulkoillaan. Nuorimmaisen kummit saattaa poiketa katsomaan tyttöä, mutta muita suunnitelmia ei sitten olekaan.
Rela-tippoja en ole vielä aloittanut, vaan näin alkuun tyttö saa Lactophilus jauhetta, sen pitäisi olla vielä vatsaystävällisempi kun nuo tipat. Aloitetaan ne tipat sitten 2-3kk ikäisenä, samoin kun aloitettiin tuon 1v4kk kanssa.

Aikooko joku ottaa vauvalle sen rotavirusrokotteen?
Me päätettiin ottaa se neidille ihan varmuuden vuoksi. Samoin kun myös influenssarokotukset koko perheelle. Se viime talven influenssa kun on vieläkin muistissa :/ :snotty: -vei meinaan voimat pitkäks aikaa koko perheeltä. :(
Joku kyseli onko jo päästy "tuulettumaan"? En oo päässyt, enkä ole kyllä edes harkinnut, kun ei tuo mies usko pärjäävänsä vauvan kanssa kun tunnin korkeintaan. :/ Vaan ehtiihän tuota myöhemminkin "ulkoilemaan". Mennään miehen kanssa sitten syksyllä yhdessä jos mun äiti ja siskot ottais noita muksuja hoitoon :)
Mutta nyt laittamaan pyykit kuivamaan :wave:

Ihan ensin täytyy onnitella TIITTERÄISEN, MINNIHIIREN ja NINTZUN pikkuisia hienoista nimistä :flower: Ja mahtava kakku tosiaan Tiitteräisellä! Voi kun itsekin osaisi.. Ninzun tarinaa lukiessa sai kyllä hyvät naurut :D Pääasia, että nimi tuli annettua, eikös..?
Mahavaivakeskustelua jatkaisin taas.. taitaa olla aika monella samat pulmat. Meillä huudot ajoittuvat vaan iltaan, yöllä kaveri nukkuu n.24-10 heräten kerran syömään viiden-kuuden aikaan. Eli aika pientä kai tämä meidän ongelma ainakin toistaiseksi on. Iltaisin huuto tissillä ja muutenkin on jatkunut. Uusina ratkaisuina ostin tänään rockin baby pounch-kantopussin ja rela-tipat. Ja pussi on aivan mahtava, nytkin vauva nukahti siihen välittömästi, vaikka huusi ensin kuin syötävä. Eli suosittelen lämpimästi kaikille :) Itselle tämä helppo ja nopea vaihtoehto on ok, kun taas mitään liinojen sitomisia en jaksaisi ainakaan vielä opetella.
Vilmis ja poika 3vkoa, 2pvää

Mä en ole päässy koneelle vissii kun ihan muutaman kerran vauvan syntymän jälkeen ja silloin ei ole ollut aikaa kirjoitella.

Meidän pikku mies syntyi käynnistyksellä 08.05. klo. 15.12.
Mulla oli raskausmyrkytys mitä seurattiin siinä loppuvaiheessa tietenkin tarkkaan ja rv 37+5 mut sitten otettiin sisään käynnistykseen, lähtö tuli tosi yllättäin vaikka tiesin kyllä että niin voi käydä. Oma olo oli varsin hyvä mutta kaikki arvot oli tosi korkeat. maanantaina 07.05.mua käynnisteltiin tipalla mutta mitään ei tapahtunut ja sitten tiistaina 08.05. heti aamulla lääkäri totesi että vauva on saatava ulos ja sillon puhkastiin kalvot. Omia supistuksia ei alkanut tulla joten pari tuntia kun oli odotettu jatkettiin tipalla, siinä kun jonkun aikaa oltiin odoteltu niin alkoi supistuksia tulla säännöllisesti ja alkoi olla jo aika kipeä olo. Siinä sitten ilokaasulla alottelin ja kun oli 4 cm auki sain epiduraalin, mutta epiduraalin laiton aikana alkoi jo ponnistuttamaan ja olin täysin auki, eli 4 cm:stä 10 cm:iin meni vain 20 min. Sitten alettiinkin ponnistamaan, mitään kipuja ei ollut koska epiduraali kerkesi sopivasti alkaa vaikuttamaan. Ponnistusvaihe kesti 22 min. Eli synnytys oli nopea ja siitä jäi vain positiivinen muisto. Poika sai 9/9 pistettä ja oli 2795 g ja 48 cm pipo oli 35 cm.
Mulla eppari haava aukesi joten sen kanssa sain ikävästi kärvistellä pari viikkoa, mutta alkaa nyt olla jo hyvä.
Alku vauvan kanssa on mennyt tosi mukavasti, on ihana unelma vauva, lähes aina tyytyväinen. Nautin olosta kotiäitinä!!! :)
Vauva on alusta asti ollut tosi taitava syömään ja kasvaa hyvin.
Mutta nyt täytyy jo taas mennä. Toiv. pääsisin jatkossa useammin lukemaan kuulumisia.

Onnea kaikille muillekkin vauvan johdosta!!!

Tyttä83 ja poika huomenna 6 vkoa.

Meilläkin rauhallinen ja helppo vauva muuttunut mahavaivaiseksi :( . Silmätulehdus on jo paranemaan päin, mutta nyt on sitten selvästi vatsavaivoja. Yhtä itkua ja kitinää kaikki valveillaoloajat. Onneksi vielä ei ole öisin itkenyt, mutta joka ilta jännittää että milloin sekin alkaa. Jekovittejä en ole antanut vielä kuin yhtä tippaa, mutta enempää en uskalla antaakaan, kun nyt jo vääntää. Rela-tippoja saa kans, mut voi olla ettei nekään sovi meidän vaaville kun auringonkukkaöljyä sisältävät ja mulla allergiaa, joten voi olla vauvallakin taipumusta. Jekovitit vaihtuu nyt huomenna deetippoihin, ovat kuulemma vatsaystävällisimpiä noista kaikista tipoista. Ja Cuplatonia ostan myös. Suihkutissit riesana myös täällä, joten sekin voi olla aiheuttajana. Kojolle ja muille suihkutisseille vinkkinä sivut: http://www.babyidea.fi/imetys/ipalsta/suihkutissit.html
Huoh, kun vaan tietäs mistä johtuu, allergiasta, tipoista vai tisseistä. Ja pahaa tekee kun pieni vaan kipujaa itkee eikä mikään tunnu auttavan :'( Ja ite alkaa olla jo ihan väsy jatkuvaan itkuun, tekis mieli itkeä välillä itekin.

Ja sain vielä hiivatulehduksen ja pukaman :kieh:

Paljon oli tullut tänään juttuja, en ehdi nyt millään kaikkia lukemaan. Mutta aina ehtii valittamaan omia ongelmia :ashamed:

Ihania nimiä on vauvat saaneet!

Nyt äkkiä nukkumaan, kun vielä ehtii. Isukki on töissä ekaa päivää isyysloman jälkeen, ja tulee joskus yöllä. No, onneks ei oo kun neljä päivää töitä ennen kesälomaa. No niin, heippa :wave:

Stiina & toukka 2 vko 4 pvä

(Ai niin, sekin piti sanoa, että meidänkin vauva aivastelee kovasti, lienee normaalia, ei muuten vaikuta räkäiseltä.)

Tiistaita kaikille!

Eilinen meni hyvin paitsi illalla huudettiin. Vauveli nukkui jopa parit puolentoista tunnin päikyt joista toiset miun sylissä (mikä on ihme). Mut tosiaan illalla huudetiin reilu kaksi tuntia taas masun takia.

Viivi, meille kanssa tuli kutsu siihen rokotustutkimukseen ja aateltiin siihen osallistua. Me kun ollaan aika matkustavaa sorttia ja tiedä missä sitä taas kohta asutaan (viime vuosi tosiaan asuttiin Kiinassa), niin ei toi B-hepatiittirokotus ja pneumokokkorokotus pahaa tekis pikkuiselle. Tosin inhottavaa, kun pikkuista pistellään sitten normaalia enemmän. :(

Miekin olen hankinnut jonkinlaisen kantovälineen ostoa ja tuo Rockin' Baby Pouch vaikuttais aika kivalta. Aikasemmin kattelin Maya Wrap pouchia, mut se oli joka paikasta loppu. Mulla on kyllä yksi trikoinen liina, mut toi sidonta ei oikein oo mun juttu. Ja tosiaan silloin, kun tuo muksu huutaa niin ei siinä aleta mitään sidontoja opettelemaan. Hermostuu vain enemmän. Tommonen pussi ois hyvä, kun olan yli vaan ja muksu riippukeinuun roikkumaan. :D Pitää kysästä ukolta minkä värin se haluaa niin ei sen sitten tartte valittaa, että en mä tolla kanna, kun on tommonen vaaleanpunaisen kikertävän kukertava. :LOL:

Lauantaina oltiin pojan kanssa lääkärissä vähän niinkun jälkitarkastuksessa sen tulehduksen jäljiltä. Antibiootteja jatketaan kuun loppuun 3krt päivässä.. eivätkä edelleenkään edes arvailleet mistä tulehdus johtui!! Aika pelottavaa :( Mutta pääsia että poika on kunnossa :) Ja pyysin samalla lääkäriä mittaamaan pojan, pituutta oli la 54cm!! Ja painoa eilen 3,81 :) Eli hyvin poika kasvaa. Perjantaina mennään neuvolaan kuulotestiin - se tehdään täällä kaikille vauvoille. Viikonloppuna oltiin mökillä, oli kivaa vaihtelua.

Kovasti onnea kaikille hienon nimen saaneille vauvoille! Paljon onkin juhlia ollut tällä porukalla :)

Viivi: Tsemppiä kovasti teille myös antibioottien kanssa, tiedän tarkalleen kuinka kamalalta tuntuu kun vauva on kipeä - tai meidän tapauksessa vaikka vauvan käsi oli kipeä; niin vaikeampaa se oli äidille ja isälle ;) Vauva oli kyllä tyytyväinen koko ajan :D Toivottavasti teidän ihottumat paranee nopsaan!

Vilmis: Mä käytän kans rintakumia, enkä oo enää edes yrittänyt ilman.. jää poika nälkäiseksi muuten. Usein pumppaan maitoa ja syötän pullosta, silloin ainakin olen varma että saa riittävästi :) Etenkin kun oli alkuun tuon painon kanssa ongelmia.

Mutta nyt pitää alkaa valmistautumaan kaupungille lähtöön; jotenkin vaan menee aina tosi kauan enemmän aikaa valmistautumiseen kun lähtee vauvan kanssa liikenteeseen, ja kun pitää moneen kertaan varmistaa että kaikki tarvittava on mukana :)

Aurinkoista tiistaita vaan kaikille!

t: Balou & dude 6vk1pv - profiilissa kuva viimeviikolta!

Yhteistyössä