*** Toukovauvat 2007 *** toukokuu

Heippa kaikille :wave:

Pitkästä aikaa taas täällä :) Ihanaa lukea teidän kuulumisia :hug:

Kaikille, joiden vauvoilla masuvaivoja, kovasti voimia ja tsemppiä jaksamiseen :hug: :hug: Toivotaan, että menevät pikimmiten ohitse, kun ikää tulee vaaveille lisää!

Sitten haleja teille, joiden vauvoja koetellaan vähän enemmänkin :( :hug: Eli Bruschetta, Viivi ja Balou tulivat nyt ensimmäisinä mieleen! Onneksi kaikkien vauvoille kuului jo parempaa :hug:

Ihania nimiä olitte antaneet vauvoillenne, Tiitteräinen, Minnihiiri ja nintzu (meniköhän nimimerkki ihan väärin... :whistle: No, tunnistat varmasti itsesi :D ) Lasten nimet katsokaas muistankin heti paremmin, Peitsa :heart: , Helmi :heart: ja Kasper :heart: :D Aivan ihania nimiä, onnea hyvistä valinnoista :flower:

Meillä ristiäiset lähestyvät myös uhkaavasti, eli lauantaina olisi sitten ristiäispäivä! Vähän erikoinen ajankohta, mutta kävi onneksi kaikille sukulaisille ihan hyvin sekä kummeille. Kukaan ei ollut sopinut mitään erikoista juhannukseksi, niin pääsevät kaikki tulemaan.

Meillä on juhla ihan tässä kotona. Pappi kävi tosiaan silloin yksi päivä juttelemassa ohjelmasta ja sittenhän sitä juttelua meillä riittikin 3 tuntia :ashamed: :D Hän asuu tuossa ihan naapurissa, niin juteltiin paljon ihan muitakin asioita. Meillä täälläpäin käy jotkut papit kotona ennen ristiäisiä, ei kaikki käy. Minä kyllä toivoin, että tulee kotiin, koska halusin itse päättää virret mitä lauletaan ja sitten mietittiin sitä avioliiton siunausta ja lapsetkin haluavat laulaa juhlassa. Samoin mietittiin, että kaikille perheenjäsenille ja kummeille tulee vähän hommaa siinä juhlassa, kynttilän pitämistä, rukouksen lukemista, pään kuivaamista jne.

Äitipuoleni kanssa ollaan mietitty tarjoamispuolta ja iloni oli ylimmillään, kun hän halusikin tehdä kaikki tarjoamiset =) Hieno homma, niin ei tarvitse niitä alkaa vääntämään, tosin olisin ne kyllä ostanut valmiina :whistle: :ashamed: :D Hän tekee kaksi kakkua, suklaakakun ja prinsessakakun, ei siis perinteisiä kermakakkuja :/ Olen itse kermakakkuihminen, mutta vaihtelu virkistää ;) Lisäksi lupasin hommata keksiä lapsille jne. Juodaan kakkukahvit juhlan jälkeen ja varmastikin osa vieraista haluaa lähteä sitten jo koteihinsa, pappi varmaan ainakin, kun ennen meidän juhlia on konfirmaatiokin :whistle:

Iltaa olisi tarkoitus jatkaa sitten porukalla, koristellaan sellainen katos tuonne takapihalle ja grillataan :p Äitipuoli hommaa grillattavat, tekee kaksi salaattia, patongit, levitteet, varhaisperunoita.... Sitten on ohjelmassa syömistä ja rauhallista juomista niille, jotka sitä voivat harrastaa. Saunotaan ja jutellaan, varmaan pelaillaan ulkona jos on kelit hyvät.

Uskon, että tulee ihan rento ja kiva ilta :) Isovanhemmat jää meille yöksi ja varmaan sisarukseni jäävät pitkälle iltaan, kun asuvat lähellä.

Nimi on jo päätetty, ilmoitan sen sitten teille heti illemmalla, jos pääsen koneelle karkaamaan ;) Sehän onkin tosi salainen ja vaikea arvata :LOL:

Meillä on arki sujunut ihan kivasti. Välillä on masuvaivoja, mutta ei onneksi (kop, kop puuta) mitään ihan hirveää huutorallia. Yöt menee tosi rauhallisesti ja usein Maikkuli onkin sitten minun kainalossa aamulla :) Jotenkin se on niin ihana ottaa siihen tuoksuteltavaksi ja syöttäessä ei tarvitse kuin antaa tissi suuhun, niin unet jatkuu taas :)

Tuulettumista ei täällä olla myöskään harkittukaan, ei oikein ole ehtinyt :D Olen muutenkin tosi huono lähtemään baareihin, välillä voisi tehdä mielikin, mutta tiedän, että haluaisin sieltä vain nopsasti kotiin :ashamed: Yhdet polttarit olisi tiedossa heinäkuun alussa ja pakkanen täynnä maitoa, mutta tuskin tulee mentyä, kun ei ole morsian kovin läheinen.

Yksi kiva juttu on meille tulossa elokuun lopussa, kun mennään monikkovanhempien tapaamiseen Helsinkiin :) Sitä odotan tosi paljon! Päästään hotelliin miehen kanssa ja ohjelma siellä on perinteisesti tosi hyvä! Seura on taatusti myös hauskaa :D

StiinaS kiitos tuosta suihkutissi-linkistä =) :flower: Minulla on tuo ongelma ja kuulosti nuo "oireet" ihan meidän oireilta välillä! Täytyy yrittää noita vinkkejä ja katsoa mitä tapahtuu. Maikkuli on nimittäin muuttanut nyt imetysotetta ja maiskutus on aikamoista :/ Siitähän seuraa sitten vain kauheaa piereskelyä ja välillä itkujakin :(

Nyt täytyy jatkaa siivousurakkaa... Olen yrittänyt nyt joka päivä siivoilla vähän enemmän, niin torstaina pestäisiin lattiat ja perjantaina riittäisi vain imurointi. Lauantaina ei perinteisesti juhlan aamuna ehdi tehdä mitään siivouksia! Ja imuroida meillä saa nykyään jokapäivä :kieh: vaikka kahdestikin, mutta siihen en kyllä taivu :snotty:

Tsemppiä kaikille! Kukas se kaipaili kesäsäitä takaisin, dementia vaivaa :ashamed: Mutta minä yhdyn siihen kaipuuseen :wave:

Voikaa hyvin :hug:

Parasta aikaa ja Maija 2kk 1vko :heart:

P.S: profiilissa Maikkuli isin kainalossa viime viikolla :heart: :)

Emppuliinit, ihana nimi teilläkin, Tatu on hyvä nimi pojalle! :flower:

Täällä on päivä lähtenyt hyvin käyntiin.
Poika on nyt ollut eilen illalla ja tänään jonkin verran levoton.
Tai maitoa tahtoo vähän väliä, eikä juo normaalisti, vaan pieniä annoksia.
Nyt iltapäivästä sain sen syömään kunnolla ja 130ml pikkuinen hörppäsi =) .
Nyt siellä nukutaan masu täynnä omassa sängyssä.
Luulen että pojulla oli hieman vatsa vaivoja.

Meillä on ristiäiset vasta 22.7!
Nimi on jo melkein päätetty, mutta vielä hieman hiotaan sitä. :)
Samalla kun vauvalla on ristiäiset, niin juhlimme myös häitämme! :heart:
Me ei mitään isoja häitä vietetä, ristiäisten yhteydessä meidät vihitään ja sitten meillä kotona juhlistetaan!
Täällä minä päivystän puhelinta, että pääseekö kutsutut juhliimme vai ei.

Täälä on aivan kamala tuuli ja lisäksi meidän koiralla on maha sekaisin.
Pääsin heti aamusta pesemään eteisen ovimaton. YÖK :x :$
Toivonmukaan koiran masu olisi jo kunnossa.

Onko kellään mitään kivaa vinkkiä ristiäis/ hää tarjoiluihin?
Ottaisin mielelläni vinkkejä vastaan ja ohjeita!!! =)

T: Bruschetta, Miro 3v ja poju 4vk3pvä

Täältäkin terveisiä pikaisesti.
Ihanan alun jälkeen tännekkin on rantautunut ne ikävät masuvaivat.
:(
Alkaa niin korvista tursuta tuo märinä. MEillä itkua on päiväsaikaan. Yöt menneet tähän asti hyvin. Kyllä odotan entistä enempi sitä iän karttumista pojille ja mahavaivojen sitämyöten loppumista. Vyöhyketerapiassa käyty kerta ja auttoin tosi hyvin kolme päivää, mutta vaivat palasivat. Tänään mennään uudestaan sinne.

Mennis, onko trikoinen kantoliina kaupan???

Juhannukseksi lähdetään huomenna mökille. Onneksi siellä sukulaisia kantojoukkoina.

Huoh, väsynyt ja vähän arsyyntynytkin Tirlittan ja pojat 2 kk

StiinaS: Suurin apu tuli siitä ettö mie ite lopetin kahvin juonnin pari viikkoa sitten. Cuplatonia olen myös antanut vähän pari kertaa päivässä syötön yhteydessä. Sitten mulla on ongelmana nuo suihkutissit. Eli maitoa tulee aivan suihkuamalla kun vauva kertaalleen imasee. Nyt oon sit kokeillu et syötän kaksi kertaa peräkkäin samasta rinnasta ja sitten kun alan syöttään täydestä rinnasta niin oon lypsäny sitä etumaitoa pois n.20 - 50 ml riippuen rintojen pinkeydestä. Tai jos vauva päästää irti rinnasta ja sieltä suihkuaa maitoa niin olen antanu suihkuta esim. harsoon ja painellukkin vähän että loppuu se suihkuaminen.

Jos tyttö on alku illasta ollut levottoman oloinen niin olen laittanut hänet rintareppuun. Siihen on yleensä hyvin rauhottunut olemaan. Ilmeisesti tuo pysty asento auttaa noihin masu vaivoihin. Se reppu on ollut meillä muutenkin kovassa käytössä. Tuolla kisapaikoilla kun ollaan päivät niin osan ajasta tyttö on siinä ollu kattelemassa maailmaa. Ja reissuun valmistelut ja pakkailutkin on hoituneet tytön ollessa rintarepussa :)
Meillä on myös sellainen joustamaton kantoliina jota muutaman kokeilu kerran jälkeen en oo käyttäny. Se sitominen on niin äly vaikeeta varsinkin jos tyttö kiukkuaa. Rintareppu on ollu meille hyvä ja helppo ratkasu. joillakin selkä ei vaan kestä sitä. Mies sano et sillä selkä väsyy jo aika nopeesti sen repun kanssa. Mulla taas ei. Helpoin varmaan jos joltain saa lainaksi et voi kokeilla sopiiko se itselle.

nyt tyttö alkaa vaatia mammattia taas massuun joten täytyy lopetella...

Kojo ja Noora 7 vk +

Minkä ikäisenä yleensä voi ruveta käyttämään vauvalla rintareppua? :wave:
mä en muista ollenkaan, meillä on esikoisella käytössä ollut rintareppu.

Mä olen myös ajatellut, että onkohan meidän pojulla masu vaivoja.
Välillä ainakin olisi sen oloisia kipristelyjä ja syöminen tapahtuu osissa.
Pitäisi varmaan mennä ostamaan pienelle cuplatoneja, muistan että esikoisemmekin silloin pikkuisena tarvitsi niitä.

Ulkona on aivan ihana aurinkoinen sää, mutta inhottaa kun siellä pitää tuulla.
Olisi niin mukavaa olla vaikka pihalla molempien murujen kanssa.
Ja harjoitella esikoisen kanssa vaipattomuutta, toinen kun ei suostu millään käymään potalla/ pöntöllä. Esikoinen on jo huomenna (21.6) 3vuotias.

T: Bruschetta ja pojat

Huomenia!

Minä heräsin "jo" pikku-ukon kanssa aamua ihastelemaan, yllensä noustaan sängystä vasta puol 11 ja nyt jo puol ysiltä :) Esikoinen vielä nukkuu ja mies töissä.

Meillä vauva syö aina kun on molemmat tissit syönyt niin pullosta 100-120 milliä lisäksi NANnia, eli ei ole minun maitovarastot kovinkaan hääpöiset. Ilmeisesti maito loppuu aika pian kun poju imee vaan noin 10 minuuttia ja alkaa änistä ja lopettaa imemisen. Ja heti pitää saada pullosta lisää. Sen jälkeen on kyllä tyytyväinen ja takuuvarmasti kasvaa hyvin =)

Edelleen kiltti vauva, joskin seurallinen ja valveilla ollessaan viihtyy melkeinpä vain sylissä (nytkin). Päivät valvoo melkein kokonaan ja illan ja yön nukkuu 4-6 tunnin pätkissä, joten ei valittamista :heart:

Nyt taidetaan mennä aamupalalle. Onnea kaikille nimen saaneille, ihania nimiä :heart:

Parasta aikaa oli mukava kuulla teistäkin pitkästä aikaa ja tirlittan myös. Mulle ei ole kaveri vielä ehtinyt neuvomaan sen liinan sitomista mutta tässä joku päivä menen hänen luo. Joe en tykkää niin tirlittan saat sen liinan niinkuin lupasin. Rintareppu mulla ainakin ottaa selkään ja sellainen vois olla vaikka kaupan. Käytetty vain muutamia kertoja ja kuin uusi. Merkki on Active baby, Theodore bean.

Ja sellainen piti vielä sanoa, että harmi kun vauva saanut lahjaksi paljon ihania vaatteita jotka jus nyt sopivia ja meillä ainakin päivisinkin useimmiten kotona vaan käytössä pelkkä body, jää nätit pikkuvaatteet tosi vähälle käytölle.

Tiitteräinen ja elmeri 4vko5pv

Het alkuun tosta rintarepusta;siis eikös sitä voi käyttää melkein heti vastasyntyneelle?mulla poju tällä hetkellä repussa :) mut on se kyl asentona sellanen etten kauaa viitti pitää näin pientä...mut tää on nyt muutaman päivän aikana ollu melkein ainut apu masuvaivoihin!!tähän nukahtaa hyvin ja viihtyy tässä ku asento on pysty. ainaki nois ohjeis lukee et käy vastasyntyneestä lähtien,mut jostain kyl muistan kuulleeni et lapsen pitäs osata jalat sammakkoasentoon automaattisesti?en tiedä mut meillä on nyt reppu käytös pieniä hetkiä kerralla ja on ollu suuri apu! ensi ostin kantoliinan ja sitä aikani takkusin ja harjottelin sitomaan mut sitte se jäi siihen ku en saanu vauvaa sinne millään.musta tuntu et se puristuu sinne niin kävin palauttamassa liinan ja ostin rintarepun(babybjörn).tää on aivan huippu verrattuna liinaan niiku vähän pelkäsin et musta ei oo sitomaan sitä...ei aika riitä harjotella eikä jaksa niitä sitomisia :ashamed: tuo kantopussikin kuulostais kivalta...helpolta laittaa ;)

Tosi kivoja nimiä on vauvat saanu :D meidän pojallekkin on vihdoin nimi päätetty,mut en paljasta vielä jos joku sattuu lukemaan =) ristiäiset 8.7!!

Hei kukas ton linkin laittokaan noista suihkutisseistä...kiitos hänelle!!kuulun myös noihin suihkuaviin tisseihin ja siitäki varmaan masuvaivat osittain johtuu :/

nyt meen viemään tän pojun omaan koppaan nukkumaan..isompiki poika päikkäreillä :D jee ehtisköhän tässä vähän omia juttuja tehä ;)

Tirlittan: :hug: , tiedän tunteen kun kitinät ja itkut alkaa käymään hermoille :/ mulla on vähän sama ongelma kun tuo isompikin "vauva" 1v4kk ulisee ja narisee kaiken päivää ja yötä sekin :(
Saati sitten että noita vauvoja olis kaksin kappalein.. huh.
Mies välillä ihmettelee miks mä oon niin kiukkunen aika ajoin, mutta kukapa sitä olisi yhtä auringonpaistetta ja hymyä valvottuaan yöllä ensin 2-4 tuntia noiden narinoiden takia ja aamulla taas alkaa sama "laulu" kun silmänsä saa auki |O :ashamed: -se kun ei tiedä tuon taivaallista meidän yöllisistä "sessioista", kuorsaa vaan tyytyväisenä vaikka molemmat tytöt huutais naama punaisena ihan vieressä.
Ei auta vaan muu kun yrittää parhaansa ja odottaa että aika tekee tehtävänsä. :|
Nyt taas kaivataan äidin syliä :wave:

Tuplasti jaksamista TIRLITTAN mahavaivojen kanssa! :hug: Varmasti on pinna kireällä, kun yhdenkin kanssa saa välillä laskea kymmeneen..
Meillä pähkäily syömisen ja mahan kanssa jatkuu. Toissayönä poika huusi yhdestä kolmeen lähes taukoamatta, maha selvästi vaivasi kun kippurassa tuskaisena parkui. Viime yönä ei ollut kuin pientä kitinää, mutta heräsi kolmeen asti syömään lähes heti kun oli sänkyyn saatu, 15-30min välein. Puoli viideltä heräsin itse tyytyväinen poika kainalossa, jolloin siirsin pienen omaan sänkyyn jatkamaan unia. Nukkuikin sitten kymmeneen asti. Ja nyt tankkaus on jatkunut koko päivän.. söi viime yön rytmillä 12-15.30, kunnes nukahti kantopussin avulla. Rela-tipat on nyt aloitettu, ja kaksi iltaa on ollut oikein aurinkoinen ja pirteä poika.
Tuo kantopussi on todella toimiva unilääke, sammuu siihen puolessa minuutissa. Pahimpiin huutoihin se ei kuitenkaan toimi. Ja selälle se ei ole kaikkein ergonomisin vaihtoehto, kun paino on toispuoleisesti. Mutta ehdottomasti hyvä ostos!
Juhannuksena meillä ei ole ihmeitä, ei olla vielä edes päätetty missä ollaan. Grillaaminen ja sauna varmaan kuuluvat iltaan kuitenkin, ehkäpä uskaltaudun maistamaan vaikka siiderin :p No saa nähdä.. vielä ei ole sen kummempi tuulettuminen käynyt mielessäkään, mutta ehkä jo voisi yhden maistella..
Viikonjatkoja, Vilmis ja poika

Elikkäs,

tuota meidän neitiä on tosi vaikea saada nukkumaan päikkäreitä. Kärryillessä nukahtaa, mutta kun saan raahattua sitten kärryt partsille niin 15 minuutin sisällä herää, yleensä jopa nopeammin. Olis kiva joskus ehtiä syömäänkin päivällä. Kehtoonsa ei nukahda. Jos meen hänen kanssaan nukkumaan niin nukahtaa useimmiten, mutta herää yleensä kun nousen vierestä. Joskus toki nukkuu pidemmät päiksyt, mut useimmiten siis kamalaa takkuamista.

Tuntuu ettei tännekkään ehdi koskaan ja syy on varmaan suurimmaksi osaksi se, että olen kait tehnyt vauvasta aivan sylivauvan.. eli kantelen sitä sitten täällä kotona ja koitan tehdä yhdellä kädellä jotain.. ja tosiaan syön kans joskus päivällä kun poika nukahtaa juuri niinkuin mennis myös. Ja samaa ongelmaa on meillä, että poika herää monesti kun laskee sen sängylle tai kärryt pysähtyy terassille.. No yleensä sitten tuon iltapäivän ja illan se nukkuu pitkiä pätkiä ja sitten yöllä meillä
heräillään parin kolmen tunnin välein. Koskahan tämä rytmi kääntyis?

Suihkutissit on täälläkin ja nyt olen sitten myös noita neuvoja totellut ja välillä olen kyllä antanut pullostakin omaa maitoa, tai siis pari kertaa nyt olen kokeillut ja paremmin sitten juo siitä. Pitää vaan yrittää sitä rajoittaa, ettei sitten ala hylkiin tissiä. Mutta nyt ainakin illalla rauhoittuu helpommin sitten kun on saanut sen sätky huuto potku kohtauksen tissillä niin joko pulloon tai sitten vaihdan vaan tutin suuhun.
Huomenna käyn kans ostamassa tuon kantorepun, kun meillä on se Hug a bub liina, mutta siinä poika vaan välillä hermostuu kun tulee niin kuuma ja siinä se on niin sidottuna minuun ja tiukasti että ei sitten vissiin tykkää..
(Joten voin sen myydäkkin jollekkin joka tahtoo..se on se erikoinen vaaleanpunainen jossa on se taidekuvio, käytetty 3 kertaa nyt..)

Onnea kaikille nimen saaneille tosiaan minunki puolesta, ihania nimiä kaikilla!

Meillä ristiäiset on vasta heinäkuun lopussa ja siihen on onneksi aikaa.. Tuon kakun tahdon kyllä yrittää väsätä, minkä Tiitteräinen oli tehnyt, olihan se niin hieno!!

Niin ja voimia tosiaan kaikille jotka sitä tarvitsee, itkuisine masukipuineen ja Viivi ja balou ja bruchetta myös voimia teille. Meillä kans kyllä masu jonkin verran vaivaa, mutta viime yönä poika kovasti piereskeli ja tänäänkin on kuulunut kivasti pauketta, joten josko toivottavasti tänä iltana ei meillä niin kiukuteltais..muuten aivan ihana ja tosi herkkä poika ja muuten harvoin itkeskeli.. mutta nyt sitten pari päivää näiden suihkutissien kans on vissiin itketty. Sekä anoppi ja appi kävi kylässä niin tuli vähän rauhatonta aikaa..

Mutta nyt on mentävä muuten pikaisesti suihkuun kun poika nukkuu vielä.. En tiedä tuliko nyt mitään järkevää kirjoitettua kun aina joutuu niin nopee olen nykyään ja ei ehdi kunnolla ajattelemaan. Mutta paljon on mullakin kysymyksiä kunhan ehdin taas miettiin.. heh!!

Terkuin Moonlight ja pikku ukko 3vko ja risat

Juhannus suunnitelmat on meillä vielä ihan auki, lähdetäänkö merelle, ollaanko kotona vai mitä, pitäis kyllä jo päättää, niin tietäis mitä varata ruokakaupasta...

mennis meidän poika nukkui paremmin vaunuissa jos niitä ei lähtenyt ensin työntelemään, sillä hän kanssa heräsi heti kun ne pysähtyivät. Myös tiukkaan "pakettiin" laittaminen on myös meillä auttanut, ei pääse säpsähtelemään, jos on peittoon tai lakanaan kiedottuna. Mutta lapset kun on niin yksilöitä, niin se mekä toimii yhdellä, ei välttämättä toimi toisella...

Voimia kaikille äideille kenen lapsilla on itkuisuutta.
T:Minnihiiri

Niin, kun ohjeessa lukee että neljä tippaa sekoitettuna pieneen määrään nestettä ennen jokaista ateriaa. En kyllä ennen joka syöttöä ole antanut, ihan muutaman kerran päivässä vaan. Mutta miten te ne tipat annatte, onko siihen jotain huippukätevää konstia? Itsellä on aina tippapullo ja lusikka tuossa hollilla, että ennen syöttöä muistaisin ensin tiputella maitoa lusikkaan ja tipat sitten siihen...mutta ei mitenkään kauhean näppärää, varsinkaan kun vauva huutaa nälkäänsä täyttä kurkkua ja pitäs saada ne maidot ensin siihen lusikkaankin tulemaan. Välillä olen kyllä entanut tipat vasta kesken syötön, on kätevämpi ottaa maito suoraan suihkusta :D . No mutta niin, miten te teette?

StiinaS: Mie oon tiputtanu suoraan suuhun siitä pullosta ne pari tippaa. Tissi samaa vauhtia perään niin eiköhän ne siellä sekotu. Mie oon ne pari tippaa antanu yleensä vain alkuillan syötöllä niin vaikuutavat sitten sopivasti iltaa vasten. Maha vaivoja kun ei päivällä oikeastaan meillä ole ollu ollenkaan.

minä kans kokeilin niitä parina päivänä.. annoin kyllä vaan kerran..luin vissiin ohjeen huonosti, kun mielestäni sen sai antaa vaan kerran ne tipat päivässä. Mutta en nyt jaksa mennä tarkistaan..

Meillä ainakin toimi niin, että laitoin pikkuisen vettä lusikkaan ja siihen tiputin ne tipat ja siitä sitten suuhun. Vesi meillä on keitettyä jäähdytettyä vettä kyllä vielä ollut niinkuin pitää ilmeisesti. Mutta kyllähän se vesi välillä irvistyttää.. silti olen useasti laitellut vähän vettä lusikalla suuhun niin ei tulis sitä karstaisuutta ja ollaan sillä koitettu hikkaakin pois ja välillä se auttaakin.

Mutta tämän vaan nopeasti tulin sanomaan..

Hei vaan ja anteeksi miljoonasti katoamiseni. Meillä on ollut ihan älytön kiire rakennusprojektin ja tietysti myös lasten kanssa, enkä ole päässyt koneelle yhtenäkään päivänä... Näin jäi lupaamani päivittämiset yms. Anteeksi kamalasti! Ja meillä kun on edelleen helppo vauva, hävettää ihan, että en ole päässyt tänne. Mutta kohta pitäisi vähän helpottaa, kun raksahommat starttaa 2.7. ja kiireisimmät asiat on näin ollen oltava hoidettu.

Mutta meillä kaikki siis hyvin, ja hieman kerkesin lukaista muidenkin kuulumisia. Jaksamista kaikille, joilla on vaikeaa tai muuten vaan väsyttää, kyllä se siitä!

Yritän kirjoitella paremmin juhannuksena, kun olen lasten kanssa mummolassa. Ehkä siellä saa hetken hengähtää...Listaa en lupaa enää päivittää, pitäisikö aloittaa heinäkuulta uusi ketju, jos joku muu ehtisi päivittää?

Commander

minäkin eksyin pitkästä aikaa näille sivuille,joskus tytön syntymän aikaan varmaan viimeksi käyny,menee aika todella nopeasti. :eek:
meillä oli viime lauantaina ristijäiset,ja tyttö sai nimekseen Jessica Kukka-Maaria.

Jessica on kiltti vauveli,iltaisin ainoastaan itkeskelee,tankkailee maitoa ja on seuraa vailla,menee yleensä nukkumaan noin 23-24 aikaan.raskasta isukille joka tottunut menemään nukkumaan klo.21 ja heräämään töihin klo:6.

meillä vastusti välillä,kun tytölle iski flunssa,silmätulehdus ja masuvaivat.

mutta eipä kummempia tällä kertaa.

Me mennään koko perhe grillijuhliin :) muuten meneekin juhannus sitten kotitöitä tehdessä..

Kantoliina on meillä ollut ahkerassa käytössä. Poika nukkuu heti kun hänet siihen laittaa! Kotona emme ole sitä käyttäneet, mutta kaupungilla ollessa kyllä usein ja kaupassa. Meillä on sellainen suorakaiteen muotoinen liina, ja se on kyllä helppo ja nopea sitoa kunhan tietää miten :) Mieheni on siinä kyllä taitavempi, mutta kävimme molemmat kantoliina-workshopissa kun dude oli vielä masussa :)

virpi: kaunis nimi teidän tytöllä! Ei ihan niin perinteinen suomalainen =)

Heräsin sitten tänäaamuna joskus neljän jälkeen poikaa syöttämään, enkä sitten mennyt enää nukkumaan. En ole vielä kertaakaan nukkunut edes päikkäreitä, pitäisi kyllä ottaa tavaksi mutta on aina niin paljon puuhaa ettei ehdi..

Nukkuuko teillä vauvat omassa huoneessaan vai vanhempien makuuhuoneessa? Meillä poika on alusta saakka nukkunut omassa huoneessaan, ja hyvin nukkuukin :)

Täällä vietetään juhannusta hyvin rauhallisissa tunnelmissa. Ohjelmana ei ole yhtään mitään. Huomenna sit mennään kavereiden luo grillaamaan iltasella.

Balou: Meillä tyttö on kans nukkunu alusta asti omassa huoneessaan. Ja onneksi nukkuukin. On niin kova metelöimään unissaan että mie en osaa nukkua hänen kanssa kunnolla. Yleensä aamusin tyttö nukkuu sit vieressä jonkin aikaa, mutta tuntuu ettei hänkään osaa rauhottua siihen viereen nukkumaan. Ja ite mie nukun koiran unta jos tyttö on ihan vieressä. Näin meillä...

Taijan lähtee telkkaria katsomaan kun ei nyt oikein oo asiaakaan...

Kojo ja Noora 8 vk

Meillä annetaan Lukalle -pojalle Cuplatonia aina ennen ruokailua pieneen määrään maitoa. Ja jos edellisestä syönnistä on n. 15 - 30 min niin sitten myös. On itkut vähentyneet ja röyhtyt tulee hyvin, kun vaan taputtelee ja vaihtelee asentoa.

Meillä ristiäisiä vietetään vasta 14.7. ja silloin Luka saa virallisesti nimekseen Luka (toinen ja kolmas nimi paljastetaan vasta ristiäisten jälkeen).

Meillä on iltayhdeksän aikaan itkua ja se ei lopu antamalla edes maitoa ja tuttia. Olen sanonut sitä päivän nollausitkuksi. Illalla kymmenen tai yhdentoista aikaan annan omaa lypsämääni maitoa pakkasesta vielä 50 ml lisäksi, kun on syönyt rinnat tyhjiksi.

Muuten poika on kuin enkeli ja yrittää jo pian "jutella". :heart:

Nimittäin maitoa ei tule enää riittävästi! Onko teillä mitään vinkkejä kuinka saada maidontuotanto taas kunnolla käyntiin? Taitaa olla viimeaikojen stressi ja väsymys joka tämän on aiheuttanut, mutta nyt on molemmat poissa eikä siltikään maitoa tulee juuri ollenkaan :( En kuitenkaan halua antaa periksi!

Ja kuukautisetkin alkoivat sitten tänään.. en niitä olisi vielä vähään aikaan kaivannut.. :/ ilmeisesti kuitenin vartalo on toipunut synnytyksestä jo..

Eipä täällä kummempia. Dude oli eilen elämänsä ekoissa juhannusbileissä (ekoissa bileissä yleensäkkään ;) ja nukkui tyytyväisenä isin sylissä suurimman osan ajasta :)

t: balou & dude 7vk 5pv

balou täällä käytetään maidon uuestaan käynnistämiseksi usein semmosta resepti-lääkettä ku Primperan, entinen Metopram.. eli oikeasti pahoinvointilääke, mutta sivuvaikutuksena se saa maidon herumaan helpommin.

En tiiä uskaltaisko vielä tässä kertoa..mutta noh.. meillä tais kolmen kuukauden koliikki jäähä "kolmen viikon" koliikiksi..!!!! :) Sain todella hyvän vinkin terkkarilta, että mikä monelle vauvalle ollu avuksi...
Eräs lestadi-äiti, jolla oli kymmenen lasta ja suunnilleen joka toisella lapsella oli ollu masu-vaivoja niin se oli antanu vauvalle tee-lusikallisen verran lämpöstä asidofilus-piimää. Sehän sisältää maitohappobakteereita yms. ja niimpä mieki sitte annoin sitä vauvalle kolme päivää sitte ku taas se huuto alko... huutoa kesti vielä vartin verran ja siihen sitte loppu... ei ole pikkumies enää sen jälkeen huutanu!!! Ja toivottavasti ei ennää huuakkaan vattaa... Illat on ollu aivan ihania aikasempaan verrattuna... kokeilkaa ihmeessä.. kaikki keinothan on sallittuja.. niin ja ne rela-tipathan ei meillä toiminu..

Nyt tissittelemään... OIKEIN HYVÄÄ JUHANNUSTA KAIKILLE!!! :wave:

Hanna ja Paavo tasan 1 kk :heart:

sain profiiliin vihdoin ja viimein kuvanki.... ;)

Moi pitkästä aikaa! Ei oo oikein ehtinyt!

Ihania kuvia teillä profiileissa, viimeisimpänä Hannan tosi lutuinen mussu!

Meidän vaava sai nimen viime sunnuntaina, eka nimi on Rasmus. :heart: Ristiäiset meni mainiosti, meillä oli onneksi pitopalvelu apuna kun vieraita oli aika paljon, eikä ristiäisiä pidetty meillä kotona (vaan kauempana mummulassa).

Muuten menee aika mukavasti, vauva on todella kiltti ja rauhallinen. Hän viihtyy sitterissä pitkät ajat katsellen mamman ja isompien lasten touhuja. Yötkin menevät parilla pienellä heräämisellä, lähinnä syö ja nukahtaa uudelleen. Nukutan syötön jälkeen massullaan, muuten ei uni tule. Se auttaa paljon masuvaivoja.

Loppuiko sinulta Hanna kokonaan maidontulo? Tiedätkö, auttaako tuo lääke siihen, että maitoa tulisi enemmän. Musta tuntuu, että mulla on vähän enemmän alkanut tulla, mutta edelleen ei millään riitä kokonaan. Öisin lisämaitoa tarvitaan vasta n. klo 5 aikoihin, siitä olen iloinen!

Yhteistyössä