*** Toukovauvat 2007 *** toukokuu

mamma80
Hemppu81 - hmm... mulla repesi kans mutta mistään asteista ei ole ollut puhetta. Mulle laitettiin alle 10 tikkiä, tarkemmin ei suostunut sanomaan.

Nyt on menossa kolmas päivä ilman särkylääkkeitä ja pystyn hyvin jo istumaan puutuolillakin. Synnytyksestä nyt tasan 2 viikkoa.

Mietin vaan että koskakohan nuo tikit lähtee..?

Onnea Hepotytylle tätäkin kautta :flower: :flower:

Aah mikä ihana rauha, lapset nukkuu ja mies ylitöissä. Kävin rauhassa suihkussa ja nyt ootan et Poju heräis viel kertaalleen syömään ja sit unille.

Meillä vauva valvoo päivästä suurimman osan ajasta melkein ja illalla kymmenen aikohin nukahtaa ja syö sen jälkeen parin tunnin päästä ja sit nukkuu seiskaan asti melkein. Ihanaa, kun yöt menee niin hyvin.

Päivisin hän kyllä vaatii seuraa aina hereillä ollessaan eikä viihdy sitterissä, sängyssä eikä vaunuissa. Lattialla peiton päällä taas kellii ihan tyytyväisenä :heart:

On se lyhyt tuo vauva-aika, että siitä todellakin pitää nauttia. Ihan erilainen tuo poika jo nyt vaikka ikää on vajaat 3 viikkoa vasta. Kattelee ja seurailee ja välillä väläyttelee äitille hymyjä kun oikeen kovasti seurustellaan :D :heart: Nuo eka hymyt on niiiin ihania ja on ne hymyt sitten isompanakain ihania.

Hempulle: Mulla esikoisesta tuli toisen asteen repeämä joka vaivasi vielä puoli vuotta synnytyksen jälkeenkin ja leikattiin sit viel uudeelleen jotain pois ja pari tikkiä laitettiin. Eikä puhettakaan että ois voinut istua kovilla tuoleilla ja sairaalassa hyvä että pystyi edes niiden renkaiden kanssa istumaan. Nyt tuli tässä synnytyksessä kans toisen asteen repeämä, mutta pystyin hyvin istumaan heti synnytyksen jälkeenkin, eikä sen jälkeen ole ollut mitään ongelmia. Ne ongelmat selviskin sitten tässä synnytyksessä kun kätilö sanoi että ei ole ommeltu huolella viimeksi ja paikkaili vieläkin niitä edellisen synnytyksen jälkiä. Ja eka kerralla oli oikeen muka lääkäri ompelemassa ja ompelikin tunnin verran (ompeli puol tuntia ja sano ettei tullu hyvä ja otti kaikki tikit pois ja ompeli toiset puoli tuntia eikä kai senkään jälkeen saanut hyvää kun vaivasi niin kauan) Nyt kun kätilö ompeli, kesti 15 minuuttia ja hyvä tuli kun ei vaivaa mitenkään. Että sen vähän sitten riippuu monista asioista kuinka nopeaa paranee.

Mutta jatkan taas surhvailua!!

Nautitaan kesästä ja vauvoista B) =)

Tiitteräinen ja Elmeri 2vko 6pv

Hepotytylle onnea! Olipas vauhdikas synnytys. :)

Meidän tytyllä on tänään 1kk-synttärit. Pitäsköhän pitää oikein kakkukestit? :LOL: Ei vaan, asiaan... Eilen taas huudettiin pariin otteeseen. Ensin mummolassa ja sain tytön rauhottumaan ja automatkan nukkuikin, mutta kotiin kun päästiin niin heräsi ja alkoi taas huutamaan. Mummolassa selkeesti huusi mahaansa, mut täällä kotona tuntui kuin ois huutanut harmistustansa, kun joutui heräämään. Tiedä sitten...

Tänään mennään taas vyöhyketerapiaan ja sitten mies lähtee heittämään miut mökille äitini ja isäni hoitoon viikonlopuksi. :D Saa ukko huoletta raksailla viikonloppuna ja nukkua yhden yön rauhassa ilman iltahuutoja ja muita yöllisiä kähinöitä ja säätöjä.

Hyvät viikonloput kaikille mammoille ja tuhisijoille! =)

-mennis ja "Elsa" tasan kk"

Kiitos mamma80 ja Tiitteräinen kokemuksista. Mulla ei ole tietoa, monta tikkiä laitettiin. Ensin synnytyssalissa lääkäri paikkaili osan kun vuoti verta ja loput leikkaussalissa nukutuksessa. Kolmeen päivään ei saanu istua, nostella mitään tai syä kiinteätä ruokaa.. Tikit on yhä paikalla neljän viikon jälkeen paikkauksesta.

Meilläki menee yöt aika hyvin, sen jälkeen ko neito saahaan nukkumaan. Viime yönä huusi ja kätisi puoli kolmeen, mutta sitte nukkuki yhellä syötöllä yheksään. Sen jälkeen tuli vaan niin kuuma tuolla makkarissa, ettei saanu unta ja lopulta nukahti olkkarissa sylliin ko oli viileämpää.

Onnittelut hepotytylle prinssistä. :)

täällä menee hyvin =) tyttö nukkuu yöt hyvin,eikä oo pahemmin ilmavaivojakaa välillä jos hotkii maitoa paljo kerralla eikä röyhtäsyä heti kuulu,ni sit kipristelee.ma tulee neuvolatäti kattoo tyttöä,kävi terkka viime to.maito ei itellä taho riittää syötän eka molemmista rinnoista välillä kahteen kertaan,mut sit kohta typyli hermostuu ni annan pullosta korviketta sitä menee 60-80 riippuu mite multa on saanu maitoo.ristiäiset meillä pidetään 8.7 ois jo äkkiä,"sais" alkaa tyttöö kutsuu nimeltä.kyl mä ite välillä sanon nimellä typyä.ei vaa hirvee paljo viiti ettei sit totu liikaa ja kutsuu vahingossa muiden kuullen nimelllä,ei kellekää kerrota ennen ku pappi kertoo ristiäisissä vauvan nimen :saint:

Meidän pikku herra kans osaa nauttia nukkumisesta ja on jo tottunut koti ääniin. On kyl tosiaan kiltti ja rauhallinen eikä marise ainakaan vielä turhasta. Nyt onkin ihanan rauhallinen hetki kun poju nukkuu ja tytöt on isin kanssa leikkikentällä. Paitsi että just alkaa isännän ääni kuulua joten täytyy mennä!

Käyn kunhan taasen ehdin!

Hepotyty ja Kasperi 3pv

Meille sattuu ja tapahtuu. :(
Aluksi vauvalla oli synnyttyään streptokokki B ja keltaisuutta.
Nyt viime maanantaina vauva sai esikoiseltamme nuhan ja köhän jonka takia joutuis sitten keskiviikkona sairaalaan lastenosastolle, kun hengittäminen oli hieman hankalaa tukkoisen nenän takia.
Siellä vauvalta on tyhjennetty räkää nenusta imuletkulla ja saanut höyryhengitystä.
Eli pojallamme on rs-virus, normaali pientenlasten virus.
Tällä hetkellä poju voi jo ihan hyvin, mitä nyt pientä rohinaa vielä kuuluu.
Kaikki arvot olivat kunnossa ja korvatkin olivat terveet.
Huomiseksi lauantaiksi poika varmaan pääsee takaisin kotiin, sen näkee vielä huomenna kun aamulla käyn katsomassa poikaa.
Samalla mun pitää odottaa lääkärin käyntiä ja saan varmaan pojalle hoito ohjeet mukaan.
=)
Miten pienen ihmisen pitää kärsiä jo noin nuorena kaikiseta inhottavasta! :eek:
Sunnuntaina poika täyttää 3viikkoa. :heart:

Commander: Meidän tietoja ei ole vielä etusivulla, laitatkos ja kiitos :flower: =)

T: Bruschetta ja pojat Miro 3v ja poju kohta 3viikkoa. :heart:

Täällä on kans nauttittu kauniista ilomoista. Eileen ja tänään oli vaunuissa päällä vain lyhythiainen bodi. Mulla tuo eppari haava on nyt 1kk päästä vieläkin vähä auki...mitäs istui liian reipaasti aluksi. Mullahan se haava repes uudestaan auki. tikit on jo kadonnut. meillä on auttanut rela tipat aika hyvin ilma vaivoihin.
Onnea uusille vauvan saanneille! :flower: :heart:

elli ja nypperö 1kk 3 pvä

Täällä kärsitään tosissaan synnytyksen jälkimainingeista.. eli epparihaava tulehtui, ja tänään aloitin jo toisen antibioottikuurin vaivaan. Miksei kukaan varottanut tästä etukäteen? :/ No, eiköhän se tästä. Sinänsä ihan kiva kuulla, etten ole ainut, jolla haava vaivaa. Ehkä nämä kelitkin hidastaa paranemista..
Poika voi kyllä oikein hyvin, hymyileekin jo kovasti :heart:
BRUSCHETTAn pojalle paljon voimia paranemiseen!! Onneksi pikkuinen on hyvässä hoidossa!
Viikonloppuja kaikille :wave: Jospa tässä itse kukin pikku hiljaa alkaisi toipua koitoksista :) Ainakin meidän vauva on kyllä tämän kaiken arvoinen =)
Vilmis ja poika 13vrk

Heippa kaikille :wave:

Onnitteluja kaikille vauvan saaneille, Hepotyty ainakin =) :hug: :flower:

Ihania ilmoja on ollut B) Vaikka en olekaan mikään helteen-ystävä, niin kyllähän tämä lämpö on ihanaa! Ja isommat lapset nauttivat ihan valtavasti, uivat kuin kalat ja köllöttelevät ulkona viltillä :)

Pikkuinen Maijakin tykkää lämmöstä :) Sen vain huomasin, että kun pidin hänellä pelkkää bodya tai sellaista helleasua, niin oli vähän kitisevä :/ Nyt parina päivänä olen sitten laittanut pitkähihaisen paidan tai bodyn ja ohuet housut sekä ohuet sukat ja on ollut ihan tyytyväinen :) Eikä ole kyllä kova hiki tullut nuo pitkähihaiset ja -lahkeiset vermeet päälläkään, toki varjossa väijytään enimmäkseen.

Muutoinkin on mennyt ihan hienosti. Maija nukkuu ja syö hyvin, olen saanut itsekin nukkua yöt rauhassa. Syöminen sujuu yöllä tosi nopsasti ja rauhallisesti, tavallisesti torkun itsekin siinä samalla, kun Maija syö tissiä kainalossa :D Muutamana iltana on vähän masua kipristänyt, mutta jos nyt n.½ tuntia on kitinää, niin eihän se taida kovin paljon olla. Tietysti, kun on perustyytyväinen vauva, niin pienikin "konsertti" tuntuu aika pitkältä :)

Kovasti Maija on kasvanut, ihan silmissä! Jotenkin ei saa tarpeekseen tuosta ihanasta vauvan tuoksusta ja pehmeistä käsistä ja poskista :heart: Voisin nuuskia ja katsella vauvaa vaikka miten pitkään :D Mutta niin me ollaan koko perhe ihan hullaantuneita Maijaan! Mies ehkä vähän vähemmän, mutta hän on enemmän innostuneempi lapsista sitten, kun heidän kanssaan voi pelailla ja leikkiä.

Ristiäisiä ollaan suunniteltu, maanantaina tulee pappi kyläilemään ja sopimaan asioista. Eilen kävi tulevat kummit kyläilemässä ja juteltiin niitä näitä ja vähän ristiäisasioita. Tulee tosi mukavat kummit Maijalle :)

Tänä aamuna heräsin jo klo 5 aikoihin, kun Maija söi silloin. Oli niin ihana aurinpaiste jo silloin, niin en raaskinut enää nukahtaa. Tiskasin eilisen kahvittelun jälkeen vielä astioita, mitä en illalla jaksanut tiskailla ja kävin suihkussa. Oli ihanaa syödä aamiainenkin parvekkeella, lintujen laulaessa, ihan rauhassa lehteä lukien.

Kaksosten kanssa pakattiin vielä viimeiset leirikamat rinkkoihin ja klo 8 he lähtivät kohti Tamperetta. Menivät sinne Partiolaisten Suurleirille, kiva kun ilmat suosii! Huomenna jo tulevat sitten pois, mutta on varmasti tosi kiva reissu tiedossa! Sinne odotetaan kuitenkin n.20 000 partiolaista!

Esikoinen tuossa syö aamiaista 4v ja 2v kanssa, hänellä on lähtö kanssa tänään, kohti Kuopiota. Hänellä on siellä ikäkausimestaruuskisat uinnissa, tosin hän starttaa vasta huomenna. Lähtöjä on kaksi + viestit.

Pian alkaa lasten leiritkin pyöriä. Esikoinen menee heti maanantaina urheiluleirille koko viikoksi ja kaksoset jalkapallokouluun. Sitä seuraavaksi viikoksi isot tytöt menee mummolaan ja sieltä tekevät reissun Särkänniemeen. Heinäkuussa on vielä seurakunnanleiri. Pikkuisten kanssa ollaan pääsääntöisesti kotona ja mökillä. Mieskin on luvannut olla kotona nyt enemmän, kun saivat vihdoinkin myyntiin menevän mökin valmiiksi! Toivotaan, ettei nyt sitten keksi jotain uutta hommaa taas :whistle: :D

Kyllä minä aika kovilla olen ollut näiden kuuden kanssa täällä, kun paljon olen ollut yksin. Mutta periaate on, että ei hirveästi nyt ruikuteta, kun itse olen tätä niin kovin toivonut! Mutta kyllä usko meinaa loppua joskus, kun syötän Maijaa ja 4v kiukkuaa ja haastaa kaikkien kanssa riitaa, 2v huutaa, että pissattaa ja sitten se lirahtaa lattialle, kaksoset huutaa toisilleen, kun toinen on vienyt jotain toiselta ja esikoinen kärttää, että pääseekö rannalle. Siinä sitten todennäköisesti vielä soi puhelin ja joku lehtimyyjä soittaa, pesukone piippaa, että pyykit voisi tulla levittämään, perunat kiehuu hellalla yli ja villakoirat vilistää pitkin lattioita... Silloin kyllä tuntuu, että voisikohan saada lähetteen tuohon järven toiselle puolelle :/ :whistle: Siellä on nimittäin mielisairaala, vai miksiköhän niitä kutsutaan :LOL: Mutta se, että lapset nukkuvat hyvin ja ovat terveitä auttaa paljon! Ja tietysti se, että on lämmin kesä ja mies auttaa kyllä kovasti silloin kun vain on kotona :whistle: No, kyllähän me kaikki väsymme välillä, olipa niitä lapsia yksi tai kuusi :) Pääasia lienee se, että osaa löytää ne onnenhetket arjesta, ettei kuppi keikahda yli lopullisesti ;)

Maanantaina on muuten jälkitarkastus minulla ja vauvalla lääkärinneuvola. Täytyy kysyä lääkäriltä tuosta Maijan "vinkunasta", Keskussairaalan lääkäri sanoi siellä käydessämme, että tulee tuosta kurkun päästä, ettei ole vaarallista. Mutta kun se tuntuu vain jatkuvan ja jatkuvan, eikä varsinaista flunssaa enää ole. Ja kun kuitenkin oli sitä alkuhankaluutta :/ Minulle laitetaan kierukka maanantaina, jos vain on kohtu sellaisen oloinen, että lääkäri suostuu laittamaan. Ei ole ollut kyllä mitään vaivaa, että varmaankin onnistuu.

Onko teillä muilla muuten jo alkanut kuukautiset, joilla synnytyksestä jo pidemmän aikaa? Minulla nimittäin kesti jälkivuoto reilun viikon, sitten oli reilu viikko ihan normaalia, ei mitään vuotoa, sitten tuli ihan niinkuin menkat, vuoto kesti n. 5 päivää ja loppui taas kokonaan. Terkkarin kanssa mietittiin, että saattoivat olla kuukautisetkin, mulla on aina alkanut tosi nopsasti kierto synnytyksen jälkeen. No, kyllä ne varmaan oli menkat, koska viikko sitten alkoi taas vuoto ja kesti n.5 päivää. Että meidän "rouva hedelmällinen" on nyt sitten jo bongannut kahdet menkat ja vauva tulee tiistaina 2kk :x

Nyt minä alan valmistautua esikoisen vientiin uimahallille, hänellä lähtö häämöttää!

Varmastikin vähän harvemmin nyt ehtii täällä käydä pyörimässä, kun sutinaa riittää. Mutta jospa aina välillä kuitenkin, mielessäni olette kaikki :)

Ihania kesäpäiviä kaikille vauvoineen, nautitaan perheistämme ja ihanista ihmeistämme =) :hug: :heart:

Parasta aikaa ja rakas Maija 7vk ja 4pvä :heart:

*muoks, kirotusvirheet pois ;) *

Auringon paistetta riittää B) kävin poikien kans testaamassa uusia tuplarattaita...hyvin pelas :) vauva nukkui tyytyväisenä ja isompi istui rauhassa mitä nyt vähän piti vauvaa sorkkia loppumatkasta....nyt vauva nukkuu pihalla...siirsin sen normaali vaunuihin kun tossa etupihalla ei niin kuuma ollut ainakaan vielä. Mun pitäs mennä ostamaan itkuhälyttimet...tää on inhottavaa kyttäämistä ku ei osaa olla ku max.5min. ja sitte taas pitää käydä kurkkaamassa ja kuuntelemassa että nukkuuko.

ONNEA HEPOTYTYLLE VAUVASTA!!tulihan se sieltä ;) vieläköhän on toukomasuja yhtenä kappaleena?alkaa varmaan pikkuhiljaa olla kaikki jakauduttu =)

Bruschettan vauvalle pikaista paranemista!!On kyllä harmillista et niin pieni jo joutuu sairastelemaan :'( onneks on hyvässä hoidossa ja hyvällä mallilla paraneminen!!
:)

Täälä on ihan hyvällä mallilla toipuminen synnytyksestä! Ei tunnu enää mitään et ihan normaalilta vaikuttais .tosin mulle ei tullut ku pieni repeämä ja pari tikkiä .Paranemista teille kaikille joilla epparihaava tai repeämä oireilee !!

no joo nyt o mentävä ruokkimaan tuo isompi poika....iloista lauantaita kaikille äideille ja vauvoille!!!!!

Onnittelut hepotytylle minunki puolesta!!

Täällä taas rankka ilta/alkuyö takana... Poika itki selkä kaarella ja mikään ei ollu hyvä.. noh, sitte ku laitto nukkumaan niin söi kolme kertaa yön aikana ja nukkuu vieläki niitä yöunia... Kiitos mennis tsempeistä! Voi ku meilläki ois mahollista käydä vyöhyketerapeutilla, mutta ku lähin semmonen löytyy 150 kilsan päästä... täytyy käydä maanantaina apteekista niitä Rela-tippoja... kuulema ovat monella auttaneet.
Oma vointi ihan hyvä, mitä nyt tuota univelkaa on kertyny aikalailla.. pojalla paino nousee 500g viikossa eli tosi hyvin kasvaa. Päivällä ollaan ihan tissimaidolla ja sitte illalla annetaan pullosta tuttelia, jota menee vaihtelevasti 20ml-100ml..Ei olla ku kerran ulkoiltu ja silloinki vauva ei tykänny oikein olla vaunuissa.. oli kai liian kuuma, joten myöhemmin sitte kokeillaan uuestaan.
Pitäis kai alkaa miettiä niitä ristiäisiä... tuli muuten mieleen, että olen kuullu monilta koliikkivauvan-äideiltä, että ku ristiäiset on pidetty niin vauva on seuraavana päivänä lopettanu huutamisen... :whistle: että nimen annolla ois jotaki osuutta asiaan... ;) eli pitäis kai sitte pitää mahollisimman pian ne ristiäiset jos asiassa on perää :LOL: No meillä kyllä tarkotus pitää vasta heinäkuun kolmas tai neljäs viikonloppu.. täytyy kattoa sitte. Ku Juhannuksena rippijuhlat ja sitte heinäkuun 9 pv mulla 30-v. synttärit niin tulee juhlia vähän liian tiuhaan tahtiin jos silloin pitää ristiäisetki.. :whistle:

Mutta nyt tekemään kotitöitä ennen ku poitsu herää...

Hanna ja Paavo 2vkoa ja 3pv

Heipä hei :wave:
Minäkin ilmottaudun tänne. Piiiiiitkä odotus vihdoin päättyi kun 7.6. suloinen poikamme syntyi käynnistyksellä :heart: Kirjoitin pientä synnytyskertomusta tuonne odotuspuolelle.
Kotiin me päästiin jo eilen, ku kaikki oli kunnossa =)

Räppänä ja poika 2pv

No hei!
Meillekin syntyi sitten tyttö 23.5. kolmetoista päivää lasketun ajan jälkeen käynnistyksellä. Mitat oli 3660 g ja 52 cm ja on ihana ihana ihana nuppunen ruususuu unelma:)
Kiirettä on kotona pitänyt, en ole paljoa ehtiny käydä lueskelemassa kuulumisia, toivottavasti kaikki ovat saaneet nyyttinsä turvallisesti ja terveinä. On palsta muuttanu ulkonäkönsäkin eikä pariin päivään toiminutkaan... No nyt luen kuulumisia ja kirjoittelen kun taas ehdin =)

Ikionnellinen Riks ja pieni Poks

Minä mukaan. Tyttö 31.5 :flower: :)
Ja kysynkin heti. Mikä auttaa pulautteluun rintavauvalla kun röyhtäytys ei aina auta :| ???
Tisuttelee ahkeraan ja pulittaa toisinaan paljonkin, joskus ei...esim yöllä ei nyt yhtään! :) . Turhauttaa kun imettää muuteskin tiuhaan ja tyttö tuntuu imevän vain laihaa etumaitoa(kait kun vetää niin nopsia satseja) ja sitten blubs roiskis. :/
Tyttö imee 5-25min. Tuo 5min on kyllä mun mielestä vain sitä laihaa etumaitoa ja sitten onkin taas pian nälkä.

Minäkin nyt ilmoittaudun tälle puolelle. Eli meidän ihana tyttö syntyi 2.6 viikoilla 41+6. Painoa oli 3625g ja pituutta 52cm. :heart:
Kiirettä pitää, tyttö asuu rinnalla :)Synnytys ei ollut mikään kovinkaan positiivinen kokemus, hätäsektioon sitten lopulta päädyttiin, mutta siitä lisää vähän myöhemmin.
Onnea kovasti muillekin vauvan saaneille :hug:

Sofia ja tyttö 8pv

Ensimmäinen mökkireissu takana Elsan kanssa.
Muuten meni ihan hyvin, mutta päättipä neiti ilahduttaa ekan kerran äitiään (ja ekana yönä isäänsä ja toisena yönä mummia) yöhuudolla. Ekana yönä huudettiin kaksi ja puoli tuntia ja toisena yönä tunnin verran. Turvakaukaloonsa rauhottu kumpanakin yönä.

Se vyöhyketerapeutti selitti jotain, että vauvoille saattaa jäädä sitä pihkakakkaa suolistoon ja siksi vattaa vääntelee. Vyöhyketerapian pitäisi kuulemma saada se pihkakakka liikkeelle ja nyt meilläkin on parin päivän ajan kakan mukana tullut sitä vihreetä pihkaa. Toivottavasti jeesais, kun saadaan pihkat suolistosta pois. :|

Mut muuten oli kiva käydä pitkästä aikaa mökillä. Isukki on rakentanut sinne uuden saunan ja ihana oli päästä nauttimaan löylyistä, kun mummi katteli mielellään ensimmäistä lastenlastaan. Toista saatetaan olla juurikin pykäämässä, kun veljeni lähti avovaimonsa kanssa viime yönä ajelemaan kotiin päin mökiltä, kun hänen avovaimollaan supisteli 10-15 min välein ja jotain lorahti housuihin. Tässä siis odotellaan serkkua Elsalle syntyväksi. :) Miehen puolelta onkin serkkuja jo neljä ja viides on sielläkin puolella uunissa. Lokakuussa on sen pienokaisen laskettuaika. Vauvoja syntyy joka puolelle, ihanaa! :heart:

Elsa nukkuu tyytyväisenä turvakaukalossaan ja mie hetken nautin rauhasta. Mies on raksalla ja kohta kai tulee kotiin. Huomenna mennään ainakin vielä vyöhyketerapiaan ja ehkä vielä torstainakin. Perjantaina on neuvola. Saa nähdä onko Elsan hurja pituuskasvu jatkunut. Viimeksihän oli tullut reilu viisi senttiä mittaa kolmessa viikossa.

Mut nyt sohvalle hetkeksi kattelemaan telkkua. Tosin veikkaan, että heti kun löydän hyvän asennon niin Elsa ilmoittaa heränneensä ja haluaa äitin jakamattoman huomion. No siihen hän on oikeutettu. ;)

Sunnuntain jatkoja kaikille! :wave:

-mennis ja "Elsa" 4vko ja 5pv-

Hei vaan kaikille!

En ole ehtinyt yhtään tulla kirjoittelemaan, sen verran kiirettä pitänyt näiden neljän tenavan ja ristiäisten kanssa.

Ihan ensimmäiseksi Oikein Lämpimät Onnittelut Kaikille Vauvautuneille :flower:

Joku kyseli ristiäiskutsuista. Minä ostin ihan tiimarista sellaisia kaksiosaisia (vaakatasossa) vaaleita kortteja, joihin liimasin sellaisia vauva-aiheisia kohotarroja (myöskin tiimarista), yhden ison keskelle ja muutaman pienemmän kulmiin. Sitten sisäsivulle kirjoitin käsin itse kutsun. Kauniita tuli helposti, mutta kyllä niihin rahaa sai uppoamaan :/ Muutenkin ristiäiset menivät mukavasti, pidettiin mummulassa, kun meillä ei olisi ollut tilaa yli 30 vieraalle. Mutta kyllä se edellinen viikko oli aikas rankka, kun piti hoitaa vielä viime hetken järjestelyjä (kukat, vaatteet, kaupassa käynnit, papin käynti, kakkujen teko...) ja isompien muksujen koulujuhlat vielä samana viikonloppuna. Anteeksi vaan Parasta aikaa, mutta alkoi niin huvittamaan se sun kirjoitus hulinasta kotona, sillä meillä on ihan sitä samaa, tosin "vain" neljän tenavan kanssa. Ja miten kaikki tapahtuukin yleensä yhtäaikaa? :headwall:

Bruchettalle ja pojalle :hug: ja toivottavasti pikkuinen paranee pian, eikä saa enää mitään pöpöjä.

Rintatulehduksesta piti vielä kommentoitavani, että minä olen myös saanut kaikista edellisistä muksuista sen kaksi kertaa, vaikka olen yrittänyt suojautua kaikin keinoin. Nytkin se yritti pukata minulle kolme kertaa, sain jo kuurinkin varuiksi, mutta sain sen menemään ohi tiuhalla syötöllä ja panadolilla. Nyt kun maidon tulokin on tasaantunut ja poika syö hyvin, olen ihan toppi/t-paita päällä liikuskellut, eikä mitään ole tullut. Mut ekat kolme viikkoa piti varoa kylmää ja vetoa, eikä liivien reunat saanut yhtään painaa. Viimeksi mainittu taitaakin olla suurin syypää omiin tulehduksiini, kun ei ole raaskinnut ostaa alkuviikoiksi isompia liivejä :whistle:

Täytynee alkaa lopettelemaan, kun mies kotiutuu kohta isomman pojan kanssa mummulasta. Mukavaa alkukesää kaikille!

Sammakko + Miska 1,5kk :heart:

Heips

pikaterveisiä... viikonloppu mennyt reissussa, eilen oli kaverin häät, oli aivan ihanaa ja upea keli!
Poika on ollut kovin kitisevä koko viikonlopun, jos nyt rauhottuis kun ollaan taas kotona. Tissittely on tullut toooosi hankalaksi aina tyyliin joka toinen kerta. Poitsu vaan karjuu, eikä suostu imemään. Onkohan oppinut jo pullottelun helppouteen... no, katotaan kuinka käy!

Iltaa täältäkin!

Tässä odottelen josko vauva heräis vielä syömään jotta pääsisin sitten unille.
Oltu päivä mummolassa ja siskon luona.

Nyt on kyllä pakko kysyä rintatulehduksesta. Mulla kun ei ole sellaista ennen ollut ja nyt epäilen että ois. Eilen olin isomman kanssa lasten messuilla ja tuli pidempi tauko etten voinut imettää vauvaa kun hän oli siskoni kanssa kotona ja söi pullosta sen aikaa. Sitten illalla kävin pitkällä lenkillä ja vaikka olikin pitkähihainen paita päällä niin ehkä rinnat sai vähän kylmää kun oli kuitenkin jo puoli yö silloin mun lenkkeilyn aikaan ettei enää mitään hellettä :whistle: No, yöllä sitten oli rinnat ihan järkyttävän kipeät, lämmittelin pieniä kaurapusseja liivien sisään ja ne vähän helpotti, mutta tuntui ettei liikkua voi. Aamulla sitten kuumaan suihkuun hieromaan niitä ja päivän mittaan hieronu kanssa ja yrittänt imettää vauvaa paljon. Nyt tuntuu että vähän jo helpottaa, mutta mietin oliko tuo sitten tulehdus ja että oisko siihen voinut särkylääke auttaa yhtään? Oon ihan tietämätön koko tulehduksesta :ashamed: Tästä lähin kyllä suojaan rinnat hyvin ja jos olen useamman tunnin vauvasta erossa lypsän rintapumpulla ettei pääse pakkaantumaan. En halua tuollaista kipua toiste. :/ (Omaa tyhmyyttä siis kai koko kipu) :ashamed:

No seuraavaan asiaan, meillä on ihan unelma kiltti vauva edelleen. Ainut milloin hermostuu on jos ruokaa ei heti tule kun nälkä, mutta kun tissi tai pullo tulee niin itkut loppuu. Ja nukkuu tosi hienosti ensin illalla noin 20-24, sitten syö ja nukkuu taas siitä tuonne viiteen saakka ja taas syö ja jatkaa pienen seurustelun jälkeen unia. Kunpa jatkuiskin näin hyvin =)

Lisään profiiliin kuvan kun sain otettua vauvasta niiiiin ihanan hymykuvan. Ei voi olla pahalla tuulella kun sitä katsoo. Oli ihana saada pojasta tuollainen hymykuva, vaikkei olekkaan aivan ensihymy. Mutta joka päivä hän ilahduttaa entistä useammin tuollaisella valloittavalla hymyllä :heart: =)

Huomenna pitää alkaa risitäisiin vielä leipomaan kuivakakku ja juustopasteijat. Sitten olis leipomukset valmiina ja loppuviikko pitää sitten siivoilla. Pidetään pienet ristiäiset tällä kertaa ja tulee vain reilut 20 henkeä. Ja ne siis ovat 17.6. Täällä päin pappi ei kyllä käy ennen ristiäisiä juttelemassa, ilmeisesti joillain paikkakunnilla sellainen tapa?

Mulla on ihan täys totutteleminen, että en kerkeä pitää paikkoja ihan tip top kunnossa koko aikaa ja se raastaa hermoja välillä. Kun ei voi koko ajan esikoisen (ja miehen ;) ) jälkiä siivoilla. Tiedän, että pitäis höllätä eikä ressata jos yks lelu on väärässä paikassa mutta minkäs sitä luonnolleen mahtaa, ehkä joskus vielä opin (tai on pakko oppia) :whistle: Ja pyykkikori pitäis aina olla tyhjä ja tuttipullot pestä HETI k'äytön jälkeen ja kaiken tapahtua niin ajallaan jne. Mutta ehkä mäkin joskus viisastun ja opin vähän relaamaan noiden kotitöiden suhteen. Typerä minä :ashamed:

Mutta nyt annan muillekkin vuoron =)

Bruschetan vauvalle pikaista paranemista :hug:

Tiitteräinen ja Kiltti pieni hymypoika Elmeri 3vko 2pv

Huomenta!

Jos nyt pienen hetken sais et jotain kirjoittas.

Meidän pikku-ukko on rauhallinen tapaus, oikeestaan vaan syö ja nukkuu. Nukkuis varmaan koko ajan, jos ei isosisko (2v) kävis joka kerta herättämässä...tai yrittäis. Pitää aina laittaa piiloon jonnekin nukkumaan tai itse istua koko ajan rattaiden tms nukkumapaikan vieressä. Kai se kohta menee ohi, uutuuden viehätystä vissiin.

Meillä on kanssa räkätautia, ja vauvakin vähän niiskuttaa.

Pitäisi saada itsestään niin paljon irti että saisi tehtyä isomman siivouksen, kun on nimiäiset lauantaina. Olen jotenkin vähän väsynyt ollut, mies on viikot töissä toisella paikkakunnalla ja lapset+heppa pitää minut työteliäänä niin semmonen kun siivous+kotityöt jää niihin pakollisiin. Mut jospa se tästä kun vauva ottaa jonkinlaisen rytmin niin sais hommat hoitoon :)

Nyt alkaa lapset valitella nälkää joten aamupalan laittoon ja sit lähteä viemään esikoinen uimakouluun.

Peppi ja vauveli 3vkoa+rapiat päälle :)

Yhteistyössä