Heippa kaikille :wave:
Onnitteluja kaikille vauvan saaneille, Hepotyty ainakin =) :hug: :flower:
Ihania ilmoja on ollut B) Vaikka en olekaan mikään helteen-ystävä, niin kyllähän tämä lämpö on ihanaa! Ja isommat lapset nauttivat ihan valtavasti, uivat kuin kalat ja köllöttelevät ulkona viltillä
Pikkuinen Maijakin tykkää lämmöstä
Sen vain huomasin, että kun pidin hänellä pelkkää bodya tai sellaista helleasua, niin oli vähän kitisevä :/ Nyt parina päivänä olen sitten laittanut pitkähihaisen paidan tai bodyn ja ohuet housut sekä ohuet sukat ja on ollut ihan tyytyväinen
Eikä ole kyllä kova hiki tullut nuo pitkähihaiset ja -lahkeiset vermeet päälläkään, toki varjossa väijytään enimmäkseen.
Muutoinkin on mennyt ihan hienosti. Maija nukkuu ja syö hyvin, olen saanut itsekin nukkua yöt rauhassa. Syöminen sujuu yöllä tosi nopsasti ja rauhallisesti, tavallisesti torkun itsekin siinä samalla, kun Maija syö tissiä kainalossa
Muutamana iltana on vähän masua kipristänyt, mutta jos nyt n.½ tuntia on kitinää, niin eihän se taida kovin paljon olla. Tietysti, kun on perustyytyväinen vauva, niin pienikin "konsertti" tuntuu aika pitkältä
Kovasti Maija on kasvanut, ihan silmissä! Jotenkin ei saa tarpeekseen tuosta ihanasta vauvan tuoksusta ja pehmeistä käsistä ja poskista :heart: Voisin nuuskia ja katsella vauvaa vaikka miten pitkään
Mutta niin me ollaan koko perhe ihan hullaantuneita Maijaan! Mies ehkä vähän vähemmän, mutta hän on enemmän innostuneempi lapsista sitten, kun heidän kanssaan voi pelailla ja leikkiä.
Ristiäisiä ollaan suunniteltu, maanantaina tulee pappi kyläilemään ja sopimaan asioista. Eilen kävi tulevat kummit kyläilemässä ja juteltiin niitä näitä ja vähän ristiäisasioita. Tulee tosi mukavat kummit Maijalle
Tänä aamuna heräsin jo klo 5 aikoihin, kun Maija söi silloin. Oli niin ihana aurinpaiste jo silloin, niin en raaskinut enää nukahtaa. Tiskasin eilisen kahvittelun jälkeen vielä astioita, mitä en illalla jaksanut tiskailla ja kävin suihkussa. Oli ihanaa syödä aamiainenkin parvekkeella, lintujen laulaessa, ihan rauhassa lehteä lukien.
Kaksosten kanssa pakattiin vielä viimeiset leirikamat rinkkoihin ja klo 8 he lähtivät kohti Tamperetta. Menivät sinne Partiolaisten Suurleirille, kiva kun ilmat suosii! Huomenna jo tulevat sitten pois, mutta on varmasti tosi kiva reissu tiedossa! Sinne odotetaan kuitenkin n.20 000 partiolaista!
Esikoinen tuossa syö aamiaista 4v ja 2v kanssa, hänellä on lähtö kanssa tänään, kohti Kuopiota. Hänellä on siellä ikäkausimestaruuskisat uinnissa, tosin hän starttaa vasta huomenna. Lähtöjä on kaksi + viestit.
Pian alkaa lasten leiritkin pyöriä. Esikoinen menee heti maanantaina urheiluleirille koko viikoksi ja kaksoset jalkapallokouluun. Sitä seuraavaksi viikoksi isot tytöt menee mummolaan ja sieltä tekevät reissun Särkänniemeen. Heinäkuussa on vielä seurakunnanleiri. Pikkuisten kanssa ollaan pääsääntöisesti kotona ja mökillä. Mieskin on luvannut olla kotona nyt enemmän, kun saivat vihdoinkin myyntiin menevän mökin valmiiksi! Toivotaan, ettei nyt sitten keksi jotain uutta hommaa taas
Kyllä minä aika kovilla olen ollut näiden kuuden kanssa täällä, kun paljon olen ollut yksin. Mutta periaate on, että ei hirveästi nyt ruikuteta, kun itse olen tätä niin kovin toivonut! Mutta kyllä usko meinaa loppua joskus, kun syötän Maijaa ja 4v kiukkuaa ja haastaa kaikkien kanssa riitaa, 2v huutaa, että pissattaa ja sitten se lirahtaa lattialle, kaksoset huutaa toisilleen, kun toinen on vienyt jotain toiselta ja esikoinen kärttää, että pääseekö rannalle. Siinä sitten todennäköisesti vielä soi puhelin ja joku lehtimyyjä soittaa, pesukone piippaa, että pyykit voisi tulla levittämään, perunat kiehuu hellalla yli ja villakoirat vilistää pitkin lattioita... Silloin kyllä tuntuu, että voisikohan saada lähetteen tuohon järven toiselle puolelle :/
Siellä on nimittäin mielisairaala, vai miksiköhän niitä kutsutaan
Mutta se, että lapset nukkuvat hyvin ja ovat terveitä auttaa paljon! Ja tietysti se, että on lämmin kesä ja mies auttaa kyllä kovasti silloin kun vain on kotona
No, kyllähän me kaikki väsymme välillä, olipa niitä lapsia yksi tai kuusi
Pääasia lienee se, että osaa löytää ne onnenhetket arjesta, ettei kuppi keikahda yli lopullisesti
Maanantaina on muuten jälkitarkastus minulla ja vauvalla lääkärinneuvola. Täytyy kysyä lääkäriltä tuosta Maijan "vinkunasta", Keskussairaalan lääkäri sanoi siellä käydessämme, että tulee tuosta kurkun päästä, ettei ole vaarallista. Mutta kun se tuntuu vain jatkuvan ja jatkuvan, eikä varsinaista flunssaa enää ole. Ja kun kuitenkin oli sitä alkuhankaluutta :/ Minulle laitetaan kierukka maanantaina, jos vain on kohtu sellaisen oloinen, että lääkäri suostuu laittamaan. Ei ole ollut kyllä mitään vaivaa, että varmaankin onnistuu.
Onko teillä muilla muuten jo alkanut kuukautiset, joilla synnytyksestä jo pidemmän aikaa? Minulla nimittäin kesti jälkivuoto reilun viikon, sitten oli reilu viikko ihan normaalia, ei mitään vuotoa, sitten tuli ihan niinkuin menkat, vuoto kesti n. 5 päivää ja loppui taas kokonaan. Terkkarin kanssa mietittiin, että saattoivat olla kuukautisetkin, mulla on aina alkanut tosi nopsasti kierto synnytyksen jälkeen. No, kyllä ne varmaan oli menkat, koska viikko sitten alkoi taas vuoto ja kesti n.5 päivää. Että meidän "rouva hedelmällinen" on nyt sitten jo bongannut kahdet menkat ja vauva tulee tiistaina 2kk :x
Nyt minä alan valmistautua esikoisen vientiin uimahallille, hänellä lähtö häämöttää!
Varmastikin vähän harvemmin nyt ehtii täällä käydä pyörimässä, kun sutinaa riittää. Mutta jospa aina välillä kuitenkin, mielessäni olette kaikki
Ihania kesäpäiviä kaikille vauvoineen, nautitaan perheistämme ja ihanista ihmeistämme =) :hug: :heart:
Parasta aikaa ja rakas Maija 7vk ja 4pvä :heart:
*muoks, kirotusvirheet pois
*