***Toukovauvat 2007 ***lokakuu

Saatiin peruutuspaikka vauvauintiin . Sunnuntai-aamuna alkaa. :)

Miekin tein äitini kanssa tytölle soseita pakkaseen. Kuutioita tein jääpalarasioilla ja sit pilttipurkkeihin kanssa pakastin mössöjä. Meillä tyttö kanssa syö hienosti jo. Lounaalla ja päivällisellä menee noin purkillinen kasvista tai marjaa/hedelmää. Aamulla ja illalla annetaan puuroa ja se menee vaihdellen. Illalla tuntuis uppoavan paremmin kuin aamulla. Vellistä meille tuli masuvaivoja. Lihoja ei olla vielä aloteltu.

Täällä kanssa yhdet menkat tullut. :headwall: Ei ollut kyllä ikävä! :D

Me matkustettiin eilen tytsyn kanssa ekaa kertaa bussilla. Mentiin kaupungille MLL:n vauvakerhoon ja sit jäätiin kaverin ja hänen vauvansa kanssa kaupungille kärryttelemään. Kivaa oli käydä välillä sielläkin. :)

Tänään ollaan ensimmäistä kertaa yötä kahden kotona tytön kanssa. Mies lähti koulutukseen ja tulee sieltä torstai-iltana. Huomenna tytön kummitäti tulee meille yökyläilemään.

Me aateltiin käyttää tyttö puoli-vuotiskuvassa. Makso mitä makso. Vuosikkaana ei sitten enää ole vauva niin ois kiva saada ammattilaisen ottamana muutama kuva muistoksi vauva-ajasta. Mennään samaan kuvaamoon missä otatettiin hääkuvat ja hyviä tuli.

Mut kai tässä pitäis alkaa siivoilemaan, kun tyttö unilla partsilla.
Adios! :wave:

-mennis-
 
Täällä on nukuttu eileen ja tänään puoli yhdeksään. Yleensä herätään kaheksalta. Ihannan pirteä olo. Suunnittelen jo ikkunan pesua ja vohveleitakin lupasin paistaa, kun tuoli eileen ruokalassa vähän erillainen ohje, kun itellä on.
Pitääs kans vissiin noita soseita kokeilla ittekkin tehdä....Siinä asias oon laiska että kaupasta tulee raahattua ne. :ashamed:

Täällä ei vielä oo menkkoja näkynny, eikä tarvikkaan näkyä. Kun ei aivan heti oo suunnitteilla uutta vauvaa.
Mennis Hyvä, kun pääsitte vauva uintiin. Täälläkin olis siihen mahdollisuus, mutta ei oo tullu varattua aikaa.
Meillä syödään puuroa iltaisin ja päivällä menee 50/50 suhteella liha kasvis ruokaa. Muuten vielä mennään rinnalla, kun oli kasvanu neuvolan mukaan hyvin. Katotaan seuraavassa neuvolassa sitten, että pitääkö lisätä ruokailun määrää.
Meillä pojat vielä :snotty: , mutta onneksi parantumaan päin. Pahan kuuloinen yskä vaan on tullut kummallekkin. Pitää kans sitten näyttää lääkärissä jos ei mee säädyllisen ajan kuluessa pois tai tulee muita oireita.
Naapurin pojalla on kans vielä yskää vaikka on jo toista viikkoa, kun oli :snotty: .
Mutta onneksi Justus on ollut aurinkoinen oma ittensä. Ja isovelikin on aivan oma ittensä. Känkkäränkkä sellainen, ainakin välillä. :|
Näin sunnuntaina pariviikkoisen tyttösen, kyllä oli suloinen.
Kuinkas muiden syömiset menee? Meillä kyllä suu aukeaa hyvin ja ruokaa menee suuhunkin asti, mutta sellasta sotkemista on, kun pitää käsiä väliin laittaa ja yrittää ottaa lusikasta kiinni ja itse "syödä". Ja jos ei oo lelua kädes niin sitten menee ruokaliina suuhun. :LOL: Mutta nyt meen kattoon mitä poijat tekee tuolla meidän sängyssä, koko ajan on näköyhteys, mutta rupiaa justus kaipaan äitiänsä. :) :heart:

Elli Ja Justus ja Juuso :heart:
 
...sen verran täytyy korjata sitä eilistä kun mieheltä vähän kyselin sitten siitä heidän illasta...
Kysyin, että koska Peppi nukahti ja kun sain vastauksen ja laskin 1+1 niin ei se tyttö sitten huutanutkaan kun reilu puoli tuntia. Sanoinkin, että susta vaan tuntui aika pitkältä....Noh, oli sitten illemmalla jo paremmalla tuulella ja sanoi, että ei anneta periksi.

Tyttö osoittaa jo pienesti kovaa tahtoaan.....

Valmisteluja tekemään, muskariin tänään :)

Hauskaa päivää kaikille.

EKÄ ja Peppi 5,5kk
 
Harmaata päivää täältäkin :wave:

Äsken palasimme vuokramökiltä,jossa vietimme yhden yön..muuten oli kivaa/ihanaa,mutta mitä saimme palkaksi;kipeä selkä miehelle ja mulle päänsärky ja niskat jumissa :kieh: Eipä ollu kovin ihania ne patjat ja tyynyt.Ois pitäny oma tyyny ottaa mukaan,mutta..olenpa sit vasta viisaampi =) Markokin viihtyi,nukahti illalla jo klo 20,kun kävi pesulla ja saunassa:)whistle: )ja sit otti maitoa..sitkeesti pysytteli sylissä hereillä,mutta sitten kun kummi vei pojan makuuhuoneeseen sängylle pötkölleen,niin johan uni voitti. Nukkui sitten puol 1 asti yhtä soittoa :)

Menkat ollu mullakin vain kerran,heinäkuun alussa.Kesti n.7-8 päivää,Cerazetteja syön,eikä oo ongelmia ollu. Sopivat siis mulle kait kuin nyrkki silmään:D

Onko kukaan liittynyt tuohon Libero-kerhoon? Mitä toi Lindexiltä saatava pakkaus pitää sisällään? Mulle tuli viime viikolla se paketinhaku-lappu,että sais noutaa..

Nyt kaffetta ja syömistä =)

TuiKKu ja Marko 5 kk 2 vkoa
 
heippa vaan!

Täällä on kans niin harmaan sumuinen ja sateinen keli.. mutta kotona on silti lämmintä ja kodikasta, kerrankin on saatu nukkua hieman paremmin kun se on totta, että laittaa lapsen nukkumaan kello 20.00 aikaan niin se uni on paljon rauhallisempaa.. Tietty on sitten kaks kertaa heräilty siinä syömään , noin 4-5 tunnin välein ja poika nukkuu tuonne aamu puol.yhdeksään aina. Silti olis kiva kun noista heräämisistä päästäisiin..
Mutta meillä se ei taida olla mahdollista, kun poika syö niin vähän ja vähän kerrallaankin, että tarvii sitä ruokaa sitten yölläkin.

Meillä ei siis mitkään perunat ym. sopineet ja nyt ajattelinkin että minkähän laista lihaa sitä voisi laittaa ja keittää? tarvisin ehdotuksia, siis ihan nautaa tai porsasta varmaan, mutta keittolihaa vai suikaleita vai mitä?
Meillä muutaman kerran syötiin jo sitä perunaa ja lihaakin, mutta aina niin kovasti puklasi sitten koko päivän, kun sitä perunaa ei pieni masu vielä kestä. ainut mitä meillä menee, on päärynä piltti ja nyt maissi kasviksista. Sekä puuro ja luumusose iltaisin. Aamuisin ei sitä huoli.. sekä maissivelliä pitkin päivää ja maitoa.Kyllä tämä semmoista taiteilemista on!! huh huh..mutta kun ei masu kestä niin sitten ollaan vaan odoteltu ja menty maidolla ja vellillä muutamia päiviä. Että näin meillä syödään, mutta siis suuta aukoo hienosti ja lusikasta just kans saa ite kiinni ja ruokalappu menee suuhun ym. siis samaa sotkemista kuin näköjään muillakin ;)

Mennis: Olipas kiva että pääsitte sittenkin sinne vauva uintiin! Mekin päästiin, saatiin just viimeinen paikka ja nyt sunnuntaina on meillä tutustuminen ja sitten seuraavana sunnuntaina alkaa. Tosi kiva juttu ja odotetaan kans kovin jo että päästään harrastaan yhdessä. Meillä poika on niin aktiivinen ja tykkää tosissaan kylpeä joka ilta, joten toivottavasti tykkäis sitten uinnistakin. Kyllä harmittaa jos ei pidäkkään kun todella tyyristä lystiähän tuo on..

Meillä äiti osti meille hyppykiikun, kuulemma 4 kk iästä lähtien käytettävä-- näin oli sanottu ja paketissa luki. Mutta en sitten tiedä. Meillä kuiten poika kivasti ite seisoo tanakasti jaloillaan ja kävelee eteenpäinkin jos jotain haluaa, eli varovasti ku aloittaa niin tuskin alkaa varvastamaan ja jos alkaa niin sitten taukoa siihen touhuun.. mutta on meillä tuo kävely autokin ja sillä ainakin pääsee kivasti eteenpäin ja ei yhtään varvastele.. vaikka pieni on vasta 4,5 kk. vanha. No neuvolassa sanottiin, että saattaa lähtee aikaisin liikkeelle kun on niin tiitterä. Ja ympäri menis koko ajan vaan tuossa lattialla kun sen on nyt oppinut.

Tuikku; mä olen mielestäni jossain libero-kerhossa, mutta en ole kyllä mitään pakkauksia saanut.. pitääpäs alkaakkin tutkimaan asiaa.

Mutta nyt kans syömistä tännekkin.. eli palataan!

Moonlight ja Linus 4,5kk
 
soseista vielä, jauheliha keitetään vedessä ja esim broilerin voi keittää vedessä tai uunissa paistopussissa. Itse en ole vielä lihoja laittanut kun niitä ei ihan vielä meillä syödä. Ajattlein ne sitten pakastaa noihin jääpalarasioihin niin siitä on sitten helppo lisäillä kasvissoseiden joukkoon. Itse tein alussa noihin jääpalarasioihin soseet, mutta sitten kun niitä alkoi menemään niin monta palaa päivässä siirryin pakastamaan ne muihin rasiihin tai pusseihin. Tietääkö kukaan kuinka kauan pakastamisesta otetut soseet säilyvät jääkaapissa hyvinä? Kun tuoreet soseethan säilyvät pari vuorokautta.

Kiva kuulla, että on ollut jonkun mielestä ahkera =) , itsellä kun on välillä sellainen olo, että ei saa mitään aikaiseksi.

Viime yönä meillä nukuttiin taas paremmin, tyttö nukkui 3 tuntia, 4 tuntia ja 3 tuntia. siis luksusta B) nyt on joku uusi päivärytmin muokkaus meneillään tytöllä. Sunnuntaiseen asti oli selkeä rytmi miten nukkuu päivällä, mutta kun pääsi omaan huoneeseen alkoivat yötkin mennä paremmin (en siis tiedä johtuuko siitä) ja uusi päivärytmi. Nyt vaan en osaa ennakoida milloin tyttö nukkuu päivällä. Mutta eiköhän sekin taas selviä tässä muutaman päivän sisällä.

Nyt tyttö ei viihdy enää sitterissä :wave:
 
Moonlight-80 Tää kerho oli jotain 6 kk->,mut toi lahjaseteli tuli viime viikolla,meijän poju täyttää 6 kk 2.11.Mut ei kait se niin tarkkaa heillä oo :whistle:

Syömisistä meillä pojulle menee kasvis-naudanlihasosetta kera luumun ja päärynä on sit suurta namia :p

Täällä näkyi olevan unesta ja mm. vinkkejä unettomien öiden vähentämiseksi http://vanhemmat.mll.fi/hoivaan_ja_kasvatan/uni/uni_vs.php
 
Moi!!!! =)

Mennis kiva kun pääsitte vauvauintiin, se on hauskaa!

Soseista; mä teen itse pöperöt päivittäin, samat sörsselit vauvalle omaan kattilaan mistä muun perheen ruoka tehdään. Perunaa, porkkanaa, palsternakkaa, sipulia, kukkakaalia, kalaa, jauhelihaa, melkein mitä vaan! Mä teen sellaisen 1 porkkanan ja 2 perunan annoksen, siitä riittää 2 päiväksi, ja jämät säilytän jääkaapissa. Vauva tykkää erityisesti kalasoseista. Siihen laitan perunaa, porkkanaa, sipulia, tilliä, seitiä tai lohta ja NAN-maitoa. Toinen herkku on jauhelihaa, perunaa, porkkanaa, sipulia, persiljaa ja palsternakkaa. Mä en ole tehnyt pakastimeen, vaan ihan tuoreeltaan päivän annoksen saa vaava. Jos on esim. nakkeja tai kalapuikkoja, mitä ei voi vauvalle antaa, niin olen hänelle jäisestä kala- tai jauhelihakimpaleesta vaan veistänyt omaan kattilaan.

5 kk neuvolassa käytiin, poju oli 69,5 cm ja 8.825 grammaa.
 
Pitkästä aikaa kehissä taas ;) Menikin muutama päivä että sai luettua kaikki viestit ja on taas perillä jutuista :)

Käytiin viime pe 5kk neuvolassa, muuten kaikki hyvin, painokäyrä vaan on alaspäin alkanu menee. Nyt oli 66,5cm ja 7140g. Että on sit meilläkin soseet alotettu kunnolla. Tarvii alkaa ite niitä tekee myös.

Linnean pissatuheldus meni sit onneks ohi. Täytyy vaan toivoo ettei uutta tule.
Me ollaan nyt 2 kertaa käyty vauvauinnissa, tyttö tykkää ihan älyttömästi! :) Kerrasta viisastuneena, jano/nälkä on kova uinnin jälkeen, eli saunassa käyn imettämässä uinnin jälkeen.

Tyty on oppinu nyt kääntymään mahalta takas selälleen. Ja koko ajan kieriskelee nyt kun on lattialla :) En tiiä johtuuko uusista taidoista vai mistä, mut yöt alkanu menee taas huonommin. :/ Heräilee parin tunnin välein, mikään muu ei auta kun tissi, eikä oikeestaan mitään kyllä syökään yleensä. En tiiä mitä asialle vois tehdä? Ajan kanssa varmaan menee ohi.

Huomenna olis tossa 50m päässä srk:n perhekerho, ajattelin et siellä käydään aamusta. Vielä en oo täältä uudelta paikalta tuttuja saanu (yllätys,yllätys ) jospa huomenna pari sanaa sais vahdettua jonkun kanssa. :)
Vielä olis pari romulaatikkoa purkamatta muuton jäljltä, en vaan tiedä minne ne kamat tunkisin... :snotty:

Linnea oli tänään ekaa kertaa hyppykiikussa ja voi sitä riemua!! :D Tais olla kyllä huippu hankinta. Syöttötuolia ollaan ihan pari kertaa kokeiltu, ei vaan vielä oikein onnistu kun kurottaa eteenpäin istuessa, pitäs joku tuki saada siihe eteen.

Mekin ollaan menossa naimisiin, maaliskuuta ajateltiin. Täytyis alkaa vieraslistaa kyhäämään, et osaa alkaa ettii sopivan kokosta paikkaa. Ja kirkko pitäs varata. Ainoo vaan et vihkiminen tapahtuu vantaalla ja ainoo hyvä kirkko siel on pyhän laurin kirkko jonne saa ulkopaikkakuntalaiset alkaa tekee varauksia vasta 2.1. :| Minä en henk.koht. mitään kirkkoa edes mihinkään tarviis, mut miehelle se on ehdoton. Ja mikään pienen teollisuushallin näkönen kirkko ei kelpaa, ei kyllä mullekaan.
Ja sit tietty se pukukin pitäs jostai hommata... No juu, onneks on viel tovi aikaa miettiä :)

Voima :hug: kaikille joilla rankkaa. Mun äidin kummitäti kuoli toissa yönä :'( ollaan pentuna oltu tosi paljon tekemisissä hänen perheen kanssa.

Sellasia tänne tällä kertaa, josko nyt pysyis paremmin kärryillä jutuista kun on taas kotosalla arkea pyörittämässä. :)
 
Terveisiä neuvolasta!
Pituus 65cm, paino 6,170 g ja pääkky 42,2. Kyseessä siis 5 kk:n neuvola. (likka nyt kyllä jo 5,5 kk)
Rokotusta ei saatu kun eilen illalla oli lämpö 38.2.

Mikä se haitari muuten tän ikäsillä olikaan? Eli mikä on kuumetta/lämpöä?

Meillä on nyt pari viikkoa ollut aikamoista kitinää pitkin päivää ja yötä.Ennen niin hyvin nukkuva ja "käyttäytyvä" lapsi
:kieh:
Kuinka muilla on tää puolen vuoden kieppi menny?

Kippana ja Sirppana 5,5 kk
 
Huomenta!

Kylläpäs vaan lukemista kertyy, kun parina päivänä en ole netissä käynyt. Ja pakko lukea kaikki, ettei jää kenenkään kuulumisista paitsi =) Mukavaa että olette noin aktiivisia =)

Olin sitten viikonloppuna viihteellä. Minä kuvittelin, että mulla olis kovastikin menohaluja, mutta kotiin sitten kuitenkin kaipasin koko ajan. Miehen sisko tuli vauvaa hoitamaan meille ja jäi lopulta yöksi niin sain nukkua yön (heräilin kyllä usein kuuntelemaan kuuluuko itkua :whistle: ). Koko illan pelkäsin että vierastais tätiä. Laitoin itse vauvan nukkumaan ja lähdettiin sitten miehen kanssa, mutta täti oli jo täällä ennen nukkumaanmenoa eikä vauva suostunut edes kattomaan häntä, kun heti alkoi itkettää. niimpä varmuuden vuoksi join vaan yhden siiderin ja käytin koko illan ajan siihen että houkuttelin miesta takaisin kotiin. Yhdeltä onnistuin... Yöllä ei kuitenkaan vauva ollut ollenkaan vierastanut tätiä ja aamulla jo naureskeltiin. Herännyt vaan oli 12 kertaa.... Normi yö menee 5-10 kertaa. Tosin eilen ja toissapäivänä on melkei 12 tunnin yöunien aikana herännyt vain neljä kertaa (yöunille klo 20 ja herätys 23, 2.30, 4.30 ja 6.30 ja ylös 7.30)!! toivottavasti ois tällä kertaa pysyvää ja että näillä rutiineilla ja muilla hellän unikoulun opeilla ois vaikutusta jo yöheräilyihinkin. Päiväuniin ja yöunien kestoon, ne ovat jo selkeesti auttaneet.

EKÄ, sinulle piti sanoa, että meilläkin oli vaihe, että isi ei saanut rauhotettua vauvaa ollenkaan, mutta se on onneksi mennyt ohi. Voi olla että teilläkin on kuukauden päästä jo ihan toinen tilanne :)

Menkkoja ei onneksi ole vielä näkynyt. Ehkäsy kyllä vähän mietityttää, on mietityttänyt aina. Kierukka ei käy, siitä saan jatkuvia tulehduksia. Kokeilin esikoisen syntymän jälkeen. Pillerit suututtaa ja itketyttää :LOL: on läheisillä kestämistä jos niitä syön. Tällä hetkellä käytetään niinkin varmaa menetelmää, kuin että "sisälle ei päästetä" :ashamed: no, tosiasia on ettei uuskaan tulokas maata kaataisi, eihän tuota muuten uskaltaisi. Tosin samaa menetelmää oon käyttäny melkei 10 vuotta, eikä yllätyksiä ole tullut. Harkittuja molemmat (jos nyt 17 vuotiaana raskaaksi tuloa voi harkituksi sanoa. no, ainakin tiedostettu valinta...). Ehkä siis jatkossakin turvaudumme tutuksi tulleeseen tapaan, mutta sittenkun lapsluku on täynnä niin tarvinee tehdä sterilisaatio.

Iso halaus kaikille teille joilla on vaikeaa :hug: :hug: . Jaksakaa uskoa siihen, että joku päivä on taas parempi, vaikka nyt tuntuu tosi rankalta.

Tuikku, olen libero kerhossa mukana. Meillä kun käytetään liberoita niin lähettelen niitä merkkejä sinne että saa kivoja lahjoja =)

moonlight-80 Laitoin sulle yksityisviestiä siitä puvusta.

Muutakin piti kommentoida, mutta muisti teki tepposet ja johan tämä jo aikamoinen romaani on :ashamed:

Nyt pikkuinen hermostuu leikkimatolla, se on moro! :wave:
 
Heippa kaikille :wave:

Mennis, ihanaa, että pääsitte vauvauintiin :hug: ! Se on mukava harrastus koko perheelle!

Moonlight-80, niistä lihoista... Minä tein eilen Maijalle soseita ja käytin kalkkunan jauhelihaa ja sitten ihan naudan paistijauhelihaa. Aion myös käyttää hirvenlihaa, jota saamme appiukolta ja olen aiemmille lapsille ostellut ihan lihatiskiltä possua ja nautaa paloinakin.

lumikko, itse olen pyrkinyt käyttämään pakastetun soseen heti samalla kertaa, kun olen sen lämmittänyt. Jos jää yli, niin heitän kyllä pois :ashamed: En tiedä säilyisikö, mutta jotenkin tuntuu, että ei säilyisi niin pitkään, kuin nämä teolliset soseet. Korjatkaa joku, jos olen ihan hakoteillä :)

Vaniljatäti, oih, miten reipas ruoankeittäjä olet :) ! Vaikka sinulle tuo ei varmasti aiheuta mitään ihmeellisyyksiä, kun tykkäät sitä tehdä ja varmaan menee helposti siinä muun ruoanlaiton lomassa ;)

Bianca, kiva, että Linnea on parantunut tulehduksesta hienosti! Ompa ihanan lähellä teillä tuo srk:n kerho :) Ei meilläkään pitkä matka olisi ja autokin käytössä, mutta kertaakaan en ole syksyllä sinne perhekerhoon päässyt :ashamed: Jotenkin tuntuu lähtö vain niin työläältä... Mutta kavereita sieltä varmasti saa ja juttuseuraa!
Ihanalta kuulostaa tuo häiden suunnittelujen alkaminen :) Muistan vielä hyvin omien häiden suunnittelun ja niistä on aikaa kuitenkin jo se 10v :D Mukavaa puuhaa se oli, vaikka sitä olikin paljon!

kippana, tuli mieleeni, että eihän teille olisi kanssa hampaita tulossa? Jotenkin mieltäisin meidän Maijan parin päivän käytöksen joko hampaisiin, tai sitten uudet taidot pistävät pakan sekaisin :D

Ekälle ja Pepille piti toivottaa tervetuloa kotimaahan :) ! Kiva, että reissu meni hyvin!

Maija on täyttää tänään 6kk :heart: Meillä on mieheni veljen tyttö, lasten serkku siis, ollut yökylässä ja he lupasivat tehdä tänään vielä muffinsseja Maijan kunniaksi :p Alhaalla käy kauhea polemiikki, että minkä makuisia tehdään :D

Maija on ollut jostain syystä (hampaita tulossa ???) tosi kiukkuinen pari päivää, paitsi ei eilen neuvolassa :D On kuitenkin siis ollut kärttyinen, eikä ole oikein nukkunut päivällä :/ No, yöt mennään edelleen 20-8, joten en ole sitten enempää huolestunut. Unet on päivällä ihan pikkupätkiä ja haluaisi olla vain sylissä kokoajan.

Tänään tosin on nyt nukkunut jo toista tuntia :whistle: Tyttö ja poika ovat tänään päiväkotipäivällä, joten talo on hiljainen, kun nuo isommat uskovat puhetta ja ovat olleet paljon ulkona ;) Nukuin itsekin vajaan tunnin Maijan kainalossa :ashamed:

Aamu aloitettiin tänään vauhdikkaasti, talo oli imuroitu ja tavarat järjestetty klo 10 mennessä :D Ihana tunne nyt istua tässä, kun koti on puhdas ja tavarat eivät ole hujan hajan... Täytyy nauttia tästä tunteesta, koska se jää aika lyhyeksi... Illalla on varmasti jo leivänmurusia pöydänalunen täynnä ja majoja rakennettu taas mitä ihmeellisempiin paikkoihin :D Elämäähän se vain on :)

Eilen oli siis Maijalla 6kk neuvola ja mitat oli seuraavat:

paino 9315g
pituus 68cm
pipo 43,6cm

"Kasvu tasaista. Korvikemaito ja kiinteät soseet. Peruuttelee, pärisee ja juttelee kovasti. Aurinkoinen tyttö."

Maija oli niin mielinkielin neuvolantädille ja hymyili vain koko ajan :D Hyvin reissu kyllä sujui. Samalla täti tarkisti mun kierukan langat ja juteltiin osittaiset hoitovapaat ja muut ;) Tämä meidän neuvolantäti pitää itse osittaista hoitovapaata ja olikin kiva kysellä mitä hän on siitä tykännyt! Tykkää kuulemma kovasti :)

Nyt taitaa mennä taas niin romaanin puolelle, että parempi pitää pikkupaussi :D

Ai niin, piti kysymäni Tirlittanilta ,että oletko tykännyt niistä Herquleksen rattaista? Minulle on iskenyt kauhea rataskuume (taas!!! :headwall: :ashamed: :LOL: :kieh: ) ja nyt olen tykästynyt niihin :) Ja Emmaljungan Scootereihin ja Teutonian Timmyihin ja..... :headwall: :headwall: :LOL: No, joo, mutta tosiaan, annatko käyttökokemuksia, vaikka tuplamalli sinulla onkin :) ?

Mutta nyt nämä leipurit tarvitsevat vähän apua ;) :wave:

Parasta aikaa ja Maija kulta tasan 6kk :heart:
 
Väniljatäti sinä olet todella ahkera kun jaksat noin useasti soseita tehdä.

parasta aikaa niin minäkin lämmitetyn soseen heitän pois jos sitä jää, mutta otan pakastamista soseen sulaamaan aina edellisenä iltana ja lämmitän siitä sitten. Joskus sitä sosetta voi siis jäädä lämmittämättä ja mietinkin, että kuinka kauan tällainen sose säilyy jääkaapissa?

Kehuin täällä juuri pari päivää sitten että ei ole tullut menkkoja ja kuinka ollakaan eilen ne sitten taas alkoivat :headwall: :headwall: :headwall: No toisaalta minun kait pitäisi olla onnellinen, koska minulla on PCO ja kuukautiset näin ollen epäsäännölliset ja olen syönyt lääkkeitä siihen, että kuukautiset tulisivat. Ja vielä toista lääkettä siihen, että saatiin tämä pikkutytteli alulle. Joten siinä mielessä minun pitäisi olla erittäin iloinen ja onnellinen kuutausista.

Meillä tyttö kipeänä, alkoi viime yönä. Nenä ihan tukossa ja vihreää limaa valuu :ashamed: ja itsekin aivan väsynyt kun viime yönä unet jäivät vähiin.

Tänään oli 6 kk neuvola ja paino 6690g, pituus 63.7 cm. Siellä oli sijainen joka ei sitten osannut sanoa mitään siihen unikoulujuttuun, plääh. Ja olen henkisesti valmistautunut jo siihen monta kuukautta. Ja odottanut lupaa sen aloittamiseen kun mittariin tulee 6 kk. Meillä olisi seuraava neuvola vasta 8 kk iässä, mutta mennään 7 kk iässä hakemaan influenssa piikki ja samalla on aika terveydenhoitajalle ja silloin kysyn unikoulusta. Päätin kyllä, että jos saan hyvin aloiteltua aamu- ja iltapuurot niin sitten soitan neuvolaan ja keskustelen asiasta. Alkaa oma järkikulta jo olemaan lopussa ja samoin voimat. Eilen illlalla tuli mieleen, että haluan lopettaa iltaimetyksen. Se oli jokin ahaa elämys, johtuu kait tästä väsymyksestä.

Piti vielä kysyä, että miten te muut saatte vauvan ottamaan rintaa tai pullosta maitoa soseaterian jälkeen? Meillä ei tissit kauheasti kiinnosta ja mietinkin, että pitääkö antaa vähemmän sosetta, jotta saa maitoa myös menemään?
 
ihan ekaksi maijalle paljon onnea

mä makoilen sängyssä ja parantelen itteeni eilisen leikkauksen jäljiltä.
kaikki meni hyvin ja klipsit saatiin laitettuu.tikit tuli napaan ja alavatsalle vasemmalle puolelle.tänään olin jo suihkussa ja sain poistaa haavalaput.että eiköhän tää tästä.mies on lomilla hoitelemassa poikaa ym asioita.saan parantua rauhassa.
mutta palaillaan kunhan kattelen noi s-postit välillä.


 
Mettis pikaista toipumista, mutta muista nauttia passattavana olosta kun sun miehellä kerran on mahd. pitää vapaata ;) .

Minä olen aamulla ollut yhden ystäväni ja meidän molempien vauvojen kanssa hieman kaupoilla, kun isommat lapset oli kerhossa.

Helmillä toi yskä on taas yltynyt, tänään sitten päätin tilata lääkärin, mutta sain yksityisen vasta huomiseksi, tk:sta olis saanut kyllä ajan, mutta sellaiselle lääkärille, jonka taitoja pidän kyseenalaisena, joten en sitä siis ottanut, nyt katson vienkö keskussairaalan iltapäivystykseen, vai huomenna sinne yksityiselle. Ei tässä mitään kiirettä sen puoleen, ettenkö huomiseen voisi odottaa, mutta kun aika on päällekkäin muun menon kanssa. :whistle:

Minä säilytän pakastettua sosetta noin vuorokauden jääkaapissa, ja läämmitetyn heitän kyllä pois. Mutta tääkin on vaan tällaista mutu tietoa, suunnilleen samoinhan noissa purkeissakin lukee.

Jostain pitäis saada annos ylimääräistä energiaa, ikkunat odottaa yhä pesijäänsä, ja lasten vaatekaapit pitäisi perata, siellä on paljon jo pieniksi jääneitä vaatteita, osan ajattelin viedä kirpparille, saas nähdä miten käy, kovasti aina suunnittelen sieltä pöydän varaavani, mutta mutta....

No nyt ei taas juttu oikein luista, kommentoitavaakin oli mutta eipäs muistu mieleen kun olis tilaisuus kommentoida.

:wave: Minnihiiri
 
Moips!

Leivottiin kolme ( :eek: :ashamed: :LOL: ) taikinaa muffinsseja, viimeinen pelti on uunissa :) Ekaksi tehtiin suklaamuffinsseja, taikinan sekaan laitettiin sitä Marianne-rouhetta. Toinen oli sitruunamuffinssitaikina ja nyt uunissa on "valkoinen"taikina, johon sekoitettiin turkinpippuri-rouhetta ;) Niin onnellisena seurasin tyttöjen leipomista ja touhuamista, en oikeastaan tehnyt mitään itse, kun niin reippaasti osasivat itse tehdä.
Ja olivat hyviä :p Tuossa mehun ja teen kanssa niitä maisteltiin ja vaikeaa oli, että saatiin siitä maistiaiset pakattua lasten serkun mummolle ja papalle sekä kohta kotiutuville pikkusiskolle ja -veljelle :whistle: :ashamed: Mies jää valitettavasti ilman, koska lähti eilen ajamaan yhtiötoverinsa ja isäni kanssa Ylläkselle katsomaan jotain myytävänä olevaa mökkiä :eek: :D Tuli nopeasti se päätös lähteä sinne, mutta hyvin olivat päässeet perille. Käyvät samalla katsomassa kahta muutakin mökkiä, jotka löytyivät sitten paikan päällä, kun kävivät kiinteistövälittäjän juttusilla. Huomenna vasta ovat kotona, kun ensi yön ajavat takaisin.

lumikko, juu, ajattelinkin että tuota tarkoitit niistä soseista, tajusin sen vasta, kun luin tekstiä uudelleen :ashamed: :D

Minnihiiri, Helmille kovasti paranemista :hug: Minulla odottaa kanssa pelkästään Maijan pieneksi jääneitä vaatteita kaksi pyykkikopallista :ashamed: Hirveä määrä ja ne on ihan kukkarelleen. Täytyisi innostua ja laittaa ne huutonettiin. Hommahan siinäkin on, mutta sieltä saa niin paljon paremman hinnan niistä.... Ja toisaalta se on ihan kivaa tehdä sellaista pikkupuuhaa :)

mettis, paranemista :hug: Nautiskele nyt kun saat olla passattavana :) Ja kyllähän tuon toimenpiteen jälkeen lepoa suositellaankin. Pari kaveria on siinä käynyt ja kumpikin sanoi, että olivat aika kipeitä sen jälkeen. Vatsa kerää kuulemma kovasti ilmaa toimenpiteen jälkeen :/

Nyt ne palaa kohta tonne uuniin ne muffinsit ja sehän olisi katastrofi :LOL: joten :wave:

 
Parasta aikaa, meillä on kans herqulesit ja oon kyllä tykännyt. Ei oo mitään negatiivista sanottavaa. Ne on miehen valitsemat, muut ei käyny :)

Mettis pikaisia toipumisia =)

Lumikko toivottavasti teillä tervehdytään pikaisesti ja sinulle jaksamista :hug: . Meilläkään ei huolita rintaa soseiden jälkeen. Poika on aina syönyt muutenkin vähän kerrallaan, niin luulen ettei vaan mahdu enää maitoa soseen perään. Imetän siis aina vain kun poika käy nukkumaan ja herää, muu hälle ei käy. Meillä kyllä huomaa selvästi jo milloin vaatii sen soseen. Aamulla alkaa aikamoinen karjunta joka yltyy kun otan purkin esiin ja sitten tulee hymy kun saa sosetta suuhun =)

Mitenkähän pärjään viikon ilman tätä päivittäistä virtuaalielämää :LOL:. Ollaan lapsien kanssa menossa mun äidin luo kotiseudulle pohjanmaalle eikä äitillä ole nettiä. Ei olekaan sukulaiset nähneet Dania kun viimeksi alta kaksikuisena, toivottavasti ei kovasti vierasta.

taas tällä erää :wave:

äippä78 ja Dani 5kk ja reilu 1vk
 
Käytiin Helmin kanssa siellä iltapäivystyksessä, ei sieltä onneksi mitään dramaattista löytynyt, verikokeita ei otettu, suositteli Zitromax kuuria kun on jatkunut yskä niin pitkään ja minä sen nyt sitten otin, katsotaan muuttuuko tilanne. En vain yleensä tykkää syötellä noita kuureja varmuuden vuoksi, olenkin varmaan liiankin kanssa sellainen katsotaan nyt tyyppi :| .

Ihania leipureita teillä parasta aikaa, meillä menee vielä tovi tollaiseen itsenäiseen työskentelyyn, vaikka toi meidän viisi vuotias kovasti innoissaan on hommissa mukana. Äidillä vaan ei sitten saa olla tiukka aikataulu ruuan suhteen, kun tämä alkaa perunoita ja porkkanoita kuorimaan =) , mutta ihanaa touhuiluahan se on, liian usein tulee sorruttua kiireeseen.

Ajatelkaa miten ihanaa meillä on kun saadaan olla kotona lasten kanssa, seurata heidän kehitystä. Vaikka erotuomarina toimiessa se ei ehkä ekana mielessä olekaan. ;)

Nyt Greyn anatomian pariin.


:wave: Minnihiiri
 
Lumikko; mä annan vauvalle soseaterian yhteydessä nokkamukista NAN-maitoa. Maitoateriat alkavat jäädä vähemmälle nyt kun syö monta muuta ateriaa per päivä. Meillä on Tupperware nokkamuki ja siitä hörpitään innolla! Vähän vielä loiskuu mutta juotuakin tulee.

Parasta aikaa; meillä myös joskus lapset joskus leipovat muffinsseja kaksin. Jos mä osallistun, niin mulla on tapana vähän olla päällepäsmäri, mutta oikein hyvin osaavat kaikkea jollen ole kyttäämässä.

Kuukautiset ovat alkaneet täällä, mä olen kyllä ihan tyytyväinen. Välillä tuli jo sellainen olo, että mitkä ihmeen vaihdevuodet tässä alkaa kun hikoilutti eikä kuukautisia kuulunut, ja äidillä alkoi aikanaan tosi aikaisin vaihdevuodet. Se oli hauska kun neuvolassa se täti kyseli jotenkin niin kautta rantain että ootkos taas vähän niin kuin alkanu kokea itsesti taas naisena vai vieläkö olet enemmän lähinnä äiti... en mä tiedä yrittikö se kysyä, onko seksihalut palanneet! Häveliäs vanhempi rouva, en tiennyt oikein mitä tollaseen vastaisi! Sanoin vaan että äitivaihde on vielä kovasti päällä. Mutta olen kyllä ajatellut, että kyllä se toinenkin rooli siellä kovasti nostaa päätään.

Olen tässä iltaisin kirjoitellut ahkeraan tutkimustani. Siitä on tehtynä jo 180 sivua! 1 ½ kk olen sitä vasta tehnyt, joten ei hullummin... Tavoite on sellaiset 250 - 300 sivua.
 
Iltaa täältäkin :wave:

Niin se päivä taas vierähti...

Täällä on lapset nyt terveenä, onneksi! ISO :hug: kaikille kellä pienet sairaana ja pikaista paranemista!

Parasta aikaa herkullisille kuulostaa nuo teidän muffinssit. Meilläkin tuo 3 vee haluais aina auttaa leipomisessa ja toki annankin, mutta kuten tiedät niin enemmän siitä on melkeen haittaa kuin apua kun 3 vuotias leipoo, mutta siinäpä oppii =) Pullataikina on hänen suurinta herkkua, salaa multa käy sitä aina napsimassa kun leivon ja söis hirveet määrät :x Yöks kun ite aatteleekin niitä hiivaröyhtäyksiä :x

Lumikko meillä tuo poika on sellainen, että tissi kelpaa AINA, vaikka ois syönyt kuinka tukevasti sosetta. Pulloa osaa hylkiä jos ei ole nälkä.

Peetu on tosiaan niin "tissinorja" että eilen kun iskä sitä vaunuihin nukutti, niin suu teki sielläkin samaa liikettä kuin silloin kun imee tissiä. Oikeesti aika hauska näky kun toinen siellä turhaan aukoo suutaan ja on muka syövinään :heart: Saatiinpa makeat naurut :LOL:

Vaniljatädille nostan hattua kun noin jaksat ruuat tehdä! Mulla välillä lipsuu koko kokkaus ja mennään sit helpoimman kautta :ashamed:

Imettämisestä mulla käy kanssa heikkoina hetkinä tai jos Peetu taistelee tissin kanssa että lopetan koko homman. :ashamed: Mutta on se silti vaan niin kätevä kun jos mikään muu ei auta niin tissi sen saa aina hiljenemään ja nukahtamaan. Myönnän kyllä silti, että en mikään hirmu innokas imettäjä ole, mutta kun tuolle nyt kerran kelpaa niin imetellään sitten. Yöt on helppoja kun ei tartte ku kainaloon ottaa syömään. Ei tartte lämmitellä pulloja ja istua sängyn reunalla syöttämässä.

Voi onneton tuota 3 vuotiasta. Ollut tuolla iskän kanssa lukemassa kirjaa ja nyt kävin viemässä omaan sänkyyn. Hän katselee joka ilta lintukirjaa ja hölmöläissatukirjaa. Pienestä pitäen hänellä on pitänyt aina olla rätti nukkuessaan. Ennen kelpasi mikä tahansa rätti, nykyään on niin tarkka että ei kelpaa kuin yksi vanha resuinen ja revitty rätti ja tietysti se on joka ilta hukassa :headwall: Muut eivät kuulemma ole pehmoisia, kun pesin ne. Että sellainen rätin metsästys meillä iltaisin :/

Muttas...huomenna ajattelin nousta ennen kahtatoista (tänään taas nukuttiin sinne asti) ajattelin että jos yrittäisin nousta jo yhdeksältä, saas nähä kuin käy :whistle: Ois ihana herätä aamulla ennen lapsia ja laittaitua itse valmiiksi ja olla hetki rauhassa, mutta meillä se on turhatoivo. Tuo esikoinen herää aina kun kuulee askeleet tai vähän puhetta, ja se siitä rauhasta.

Mutta, nyt hetken kattelen ja meen unille!

Kirjoitelkaa ahkerasti ja :hug: kaikille!

Tiitteräinen ja lapset
 
Oi että...uskaltaako edes ääneen sanoa ettei vaan loppuisi. Luksusta ihan kun Peppi nukahti kahdeksan aikaan ja heräsi vasta kahdelta. Söi tisua ja nukahti taas, seuraava herätys kuuden aikaan. Tisua ja puoli yhdeksältä siinä sitten ihmetteli maailmaa:) Meillä kun nuo yöt olleet niin rikkonaisia niin tämä oli jo ihana yllätys.
Ja kun vielä päätin, että koirat (jotka nukkuneet tähän asti sängyssä) nukkuu nyt yöt muualla niin en heräillyt niiden yötouhuihin. Sen verran kyllä kun kävivät pari kertaa itkemässä makkarin ovella...pienet tietty ihmeissään että kuis tässä nyt näin. Mut olin kovana enkä antanut periksi.

Olen aloittanut nyt nukuttamaan Peppiä omaan sänkyyn. Ennen nukahti aina mun syliin tai tissille...Ajateltiin miehen kanssa et jospa se helpottais sitä muiden nukuttamista jos tilanne ettei äiti voi nukuttaa. Kaksi iltaa menty ja ekana kesti puoli tuntia ja toisena mentiin maidon kanssa vartissa. Kyllähän siinä pientä itkua ja kitinää mutta tosi pientä.

Tissittelyä olen nyt ruvennut vähentämään. Annan aamulla kun herätään sängyssä. Sitten vasta päivällä ja alkuillasta. Muuten saa NANnia ruokailujen yhteydessä.
Meillä käytössä nuo AVANTin pullot ja vieläkin mennään sillä ykköstutilla. En ole sitten antanut isompaa kun hotkii sen kanssa vaan ja saa tolla pienemmälläkin hyvin juotua.

Lihaa kokeiltiin nyt tällä viikolla. Ostin kaupasta valmiina luomu kasviksia ja lihapataa. Helpompi kokeilla sillä että meneekö, ettei tee kauheeta satsia pakkaseen ja sinne sitten jäisi. Mutta hyvin uppposi.
Porkkana vaan taitaa kovettaa vatsaa ja annoinkin maito-mallasuute mixin eilen, jotta helpottuis kakkaaminen.

PARASTA AIKAA ihanat muffinit, herkkumaku tuntuu suussa pelkästä ajatuksesta.

ÄIPPÄ78 mennään sillä ajatuksella, että kyllä tuo vaihe ohi menee. Hyvä tietää, että jollain muullakin samanlaisia ongelmia.

Oi, lintu tuli tuohon laudalle..pitäiskö niille jo ruokaa laittaa? Aika viileää on, nyt kyllä aurinko paistaa tai siis paistoi kun äsken katsoin ulos..nyt jo pilvistää :(

Oltiin tiistaina muskarissa, oli mukavaa nähdä samanikäisiä lapsia. Tykkää laulelosta tuo meidän typy. Olen kyllä hoilottanut sille ihan pienestä asti että ihmekkös... Yritin isällekin, että opettelis ja naurahti kun ei oikein muista sanoja ja yritti opetella yhtä laulua..ei siitä vielä mitään tullut mutta harjoitellaan lisää.

Meillä täällä kotona tuo remontti kesken ja ollaan tässä tuollainen 2kk ilman suihkua :( Lähellämme asuu ONNEKSI molempien vanhemmat ja mun siskot että saavat meitä useasti kylään :) Ystäviäkin moikataan ja lainataan vähän suihkua. Mutta kun vaan hermo kestää ja mies jaksaa niin eiköhän siitä valmista tule. Jouluksi toivottavasti...

Tuli taas runoiltua..
Nyt ei auta, pitää siivota koiran karvat imuriin ja pyykit viikata kaappeihin, kun vaan sais aikaiseksi...tyttö nukkuu ulkona että nyt sais hetken rauhassa touhuta.

Seuraavaan kertaan,kaikille :hug:

EKÄ ja Peppi 5kk10pvä (tarkkaan)
 
Moikka taas...
Noora ryömi toissapäivänä eka kerran :attn: Ihan oikeasti lähti lelun perään ryömien ja menikin jo melko pitkän matkaa. Nyt se sujuu jo tosi hienosti. Sit eilen se nousi konttaus asentoon ja siinä ittiänsä nytkyttelee. Hieman jo on kokeillu ottaa konttaus liikkeitäkin, mut ei taida vielä lihaksissa olla tarpeeksi voimaa kun tuiskahtaa nenälleen siitä sitten.
Niin se tyttö vaan kasvaa ja kehittyy :)

Mie en oikein tiedä mikä tytöllä nykyään unta häiritsee. Iltaisin kun yö unille laittaa niin herää itkemään/vikisemään hetkeksi. Kun käy silittämässä tai antamassa tutin niin rauhoittuu kyllä heti.

Tuikku: Meille kans tuli se pakettikortti et saa hakee sen libero-pakkauksen Lindeksiltä, mutta sinne kun menin hakemaan sitä niin ne oli loppuneet ja aikoivat soitella sitten kun niitä tulee. Ihan hauskahan noita ilmais lahjoja on saada =)

Nyt kuulostaa Noora huutelevan tuolta sängystä, joten täytyy mennä
:wave:

Kojo ja Noora 5 kk 2,5 vk
 
Hui, kun oli tullut paljon tekstiä muutamassa päivässä! Menikin mukava tovi niitä lukiessa =)

Meillä nyt sitten lopetellaan pakosti imetystä :'( Miskalla on edelleen iho-oireita, vaikka olen pari viikkoa ollut maidottomalla, munattomalla, soijattomalla ja viljattomalla dieetillä. ( Sitä ennenhän olin maidottomalla ja munattomalla pari viikkoa ) Reilun viikon päästä pitäisi mennä pelkästään korvikkeella. Mä täällä tyhmänä pillittelin, kun ajattelin, että käskevät lopettaa imetyksen kuin seinään :ashamed: Meillä kun Miskalle on tissi maistunut hyvin, niin mietin ,ettei poikaparka tiedä, mitä tuleman pitää :( No, onneksi eivät kuitenkaan olleet sitä mieltä, vaan lopetellaan viikon-parin sisään. Samoin tässä surettaa kovasti se, että nyt maitoa olisi riittänyt hyvin ja sitten on pakko lakata imettämästä. Järjellisesti ajateltuna näin on kuitenkin paras, mutta tunteet eivät sitä ymmärrä :whistle: En tiiä, onko täälläkin menkat alkamassa (eivät ole vielä alkaneet), kun tunteet ovat taas niin pinnassa, että vollottaa milloin mistäkin... :/

Joo, haikeana täällä lueskelen teidän soseiden maistelua. Meillä mennään vielä parisen viikkoa pelkällä maidolla ja sitten vasta päästään aloittelemaan kiinteitä todella hitaaseen tahtiin. Samalla nähdään, mitkä ruoka-aineet sopivat ja mitkä eivät. Toivottavasti suurin osa sopisi!

Ihania leipomuksia ja ruokia olette "täällä" laittaneet :p Pitääkin ottaa oikein leipomispäivä ja tehdä kaikkia herkkuja taas pakkaseen, kun saa itsekin syödä niitä. Eihän sitä voi niitä tehdäkään, jos ei voi maistaakaan, ovatko syömiskelpoisia... ;) Täytyy kyllä sanoa, että on tästä dieetistä ollut se hyvä puoli, että kaikki mieliteot ovat hyvinkin lähteneet. Joskin nälkä on koko ajan vaikka jatkuvasti jotain syönkin, niin ettei dieetti painoon kyllä vaikuta :LOL:

Sammakko + Miska 5kk 3vk :heart:
 

Yhteistyössä