Toukovauvat-07 TAMMIKUU

|O mikä yö |O ei oo nukuttu paljon mitään....olemattomia pätkiä :'(
olo on kuin pahassa krapulassa olis ja väsyttää! Noh eiköhän tää taas tästä :)

Parasta aikaa isot tsempitykset paastolle :flower: ihmettelen miten noin sitkeitä/reippaita ihmisiä on :D ja kaikille keventäjille toki myös isot tsempitykset urakkaan!!!! :flower: :)
niin noista tisseistä vielä :LOL: kuuden lapsen jälkeen ei kyllä mitään murehtimista tisseistä :D on sen verran arvokkaan työn tehnyt et ei saa murehtia =)
hih on tässä kahdenki jälkeen jo lerpahtanut olo että ei huolta =)
Minnihiiren lapsen kommentti kyllä sai hymyn huulille tääläkin :) eikä pahalla,hauskoja nuo lapset!! :heart:

nyt sitten jäähtyi mun kahvi kuppiin....oon tässä samalla hörppinyt sitä ja taas jätskiäkin piti ottaa :p no ens viikolla lopetan(ainakin yritän) minäkin turhat herkuttelut ja paluu arkeen voi alkaa ;) jumppaanki pääsee taas ,joululomat kun ohi on. ja kovasti sisko punttisalille houkuttelee että enköhän minäki läskeille kyytiä anna kunhan tästä kerään "voimia" :LOL: tuossa mahanseudulla olis pois otettavaa jonku verran :kieh: ja kyllä sitä muualtakin löytyy kun rupee ettimään(tarkemmin katsomaan...heh) :ashamed:
mutta se siitä....nyt taas kerran ajatukset meni solmuun joten :wave:

 
Pikaisesti ennen lenkille lähtöä...

Viime yönä Peetu heräs taas tavalliseen tapaansa hiukka puolen yön jälkeen ja itki kunnes sai pullon. Tällä kertaa laitoin vaan pulloon vettä, ensi 80 milliä ja ne meni kuin tyhjää vaan ja vielä toisen 80 milliä lisää vettä ja sitten rauhoittui takas nukkumaan. Eikö siis ole sama antaa yöllä vaan vettä kun se pojalle kerran kelpaa? Vai mitä olette mieltä?

Mutta nyt siis lenkille, naapuri odottaa. Pakko kehua että kävin äsken avannossa taas, kylmää kyytiä kun hyytävä tuuli ja pakkasta -13, eilenkin kävin jolloin pakkasta oli -17 mutta ei tuullut. Kyllä se vaan piristää. Ja omasta mielestä ihan kiitettävä suoritus kun en ole ennen näin kovilla pakkasilla käynyt avannossa, ja muutenkin uinti kertoja tälle talvea vasta 16.

Mutta nyt :wave: :wave:
 
Lauantaita!
Mies raksalla jälleen kerran, tyttö partsilla nukkumassa ja mie koneella, tietenkin. :D Ei vaan, siivosin äsken, että ei tääkään päivä ihan hukkaan ole mennyt. Tyttö meinas äsken herätä tuolla ulkona ja hyssyttelin ja ei kun siellä vaan killisteli silmät auki. Tuumasi, että jaahas, vaunut sisälle, jos ei kerran nukuta. Sitten alko kitisemään ja kun tuuppasin vaunut pihalle ja taas hetken hyssytin, niin jatko unia. Päätöksenteossa selvästi jotain hankaluutta. ;)

Oli kyllä eilen tosi kivaa käydä ulkona syömässä. Ei päästy sinne wings-ravintolaan, kun oli kamala jono, mut mentiin sitten viereiseen meksikolaiseen ja oli kyllä hyvää (ja diettiin sopimatonta :D ). :p
Nooh, niin harvoin tulee käytyä missään ulkona syömässä, että kyllä silloin pitää nauttia hyvällä omalla tunnolla. Meitä oli kiva porukka ja mielelläni olisin kyllä heidän kanssaan lähtenyt iltaa viettämään ja jättänyt auton yöksi keskustaan, mutta pakko oli puolilta öin tulla kotiin, että mies pääsee aamulla raksalle lähtemään.

Tyttö muuten heräsi viime yönä puoli neljän aikaa ja semmosen puoltoista tuntia oli hereillä. Leikki ja höpötteli ihan innoissaan. Äiti ja iskä ei ollut ihan yhtä innoissaan. |O :headwall:

Ootteko muuten muut huomannut, että alkais muksuille eroahdistus lyödä päälle? Meillä neiti tossa piti yksi ilta kamalan konsertin, kun lähdin kauppaan, kun oli iltatoimien aika. Mies niitä jäi hoitamaan ja eikä siinä ennen mitään häikkää ole tullut. Nyt neiti oli vaan kiukutellut, ei syönyt, ei juonut, ei suostunut leikkimään eikä nukkumaan. Viisi minuuttia ennenkuin tulin kotiin tyttö oli alkanut huutamaan ihan palkeet suorina. Voi raasua mikä näky oli, kun silmät oli ihan turvoksissa ja haukko henkeään. Kun tulin kotiin, niin edelleen oli itkuinen, mutta sain sentään tyttöä vähän naureskelemaan ja saatiin ujutettua vähän edes puuroa massuun. Sitten hörppäs 2 dl maitoa ja nukahti heti sänkyynsä. Muutenkin väsyneenä on alkanut olemaan sellainen, että en saa hetkeksikään kadota näköpiiristä. Nooh, ohimenevä vaihehan tämä on, mutta aika rasittava kylläkin. =)

Tytön kummitäti tuossa soitteli ja ilmoitti tulevansa kyläilemään. Kivaa! =) Saa syödä meidän suklaita pois houkuttelemasta meitä. Tai no, minä en ole oikein konvehtien ystävä, mutta miehelle ne on pahempi paikka.

Nyt jotain välipalaa ottamaan, ettei verensokeri liian alhaiseksi pääse laskemaan. :wave:
 
Pistän gallupin pystyyn.. eli kuinka moni imettää vielä ja jos imettää niin kuinka usein?
Minä imetän enää vaan aamuisin, kun tuntui ettei poika saa enää riittävästi ja kun ei siitä tahtonu tulla enää mitään kun poika venkoili vaan ja huomio oli kokoajan muualla. Mielelläni olisin vielä imetystä jatkanut mutta ei niin ei.
 
Täällä imetys loppui kokonaan viiden kuukauden iässä, kuukausi ennen sitä oltiin menty lähinnä yhdellä yöimetyksellä, muuten pullolla. Imetys takkusi alusta saakka ja neljän kuun iässä en jaksanut enää taistella. Viiden kuukauden iässä maitoallergiaepäily ja en jaksanut alkaa diettaamaan sen yhden yösyötön takia. Maitoallergiadiagnoosi saatiin noin 6 kuukauden iässä eli siitä varmaan johtui se imetyksen vaikeuskin, ainakin osittain.
 
Hei vaan kaikille,

rekisteröidyin juuri tänne kaksplussaan. Meilläkin on toukovauva, poika 7 kk, syntyi 26.5. Lähetin juuri uuden viestin otsikolla 7-kuisen rintamaidon tarve, käykäähän vastailemassa. En tajunnut laittaa sitä tänne toukovauvakeskusteluun.

Imetysgalluppiin vastatakseni:
minä imetän 3 kertaa päivällä ja yöllä 2, joskus 3 kertaa, kiinteitä annan 4 kertaa päivässä. Mietin, onko imetyksiä liian vähän, koska sanotaan, että 7-kuiselle rintamaidon pitäisi vielä olla pääasiallinen ravinnon lähde, vaan vauva ei huoli rintaa enempää.


 
Biologi,
musta tuo kuullostaa ihan hyvältä määrältä. Meidän tyttö tosiaan erityiskorvikkeella, mutta syö suunnilleen yhtä usein/harvoin maitoa. Eiköhän sinunkin poika saa ihan tarpeeksi maitoa. Imu on kuitenkin vähän eri luokkaa seitsemän kuisella kuin muutaman kuun ikäisellä. =)

Niin ja tervetuloa mukaan!
 
Kiitos vastauksesta mennis:) Mietin vielä, että jos yrittäisi lopettaa yöimetykset kokonaan, niin poika saattaisi syödä enemmän rintaa päivällä. Energian pitäisi kyllä riittää yön yli nukkumiseen ilman imetyksiäkin. Vaan ei olla vielä jaksettu yrittää saada poikaa nukkumaan yön yli ilman imetystä, kun se nukahtaa niin nätisti siihen tissille...
 
Martsi ja Biologi lisäsin teidät etusivulle.

Biologi Laitatko vielä pituuden ja painon? (siis vauvan synt. :LOL: )

Martsi Me ollaankin sitten oltu samaan aikaan taysissa (siis jos olit sielä), kun meitin neito on syntyny 30.4. Vaikkakin taidettiin lähtee kotiin 3 pvä.... ;)

Nyt saunan lämmitykseen....

Ai niin, pikaisesti vielä laihdutuksesta Tänään ostin puntarin missä näkyy paino, rasva- ja vesiprosentit.. Kas kummaa rasva yli ja vesi ali %:lla :LOL:
Ja ensi viikolla alkaa painonvartijat laihduttaan mua...mies lupas maksaa kotikurssin-on halvempi ja kun jo kerran olen niillä 30 kiloo tiputtanut niin systeemi on tuttu.

Hauskaa lauantai-ilaan jatkoa! :wave:

Muoks. Martsi vielä....Ens viikolla treen lähistöläisille treffit meillä ylöjärvellä, tervetuloa!

Kippana ja Sirppana, joka koisaa jo :heart:
 
Meillä ei olla imetty rintaa 2vk iän jälkeen.
Samu sairastui n.3vk kovaan nuhaan, niin sen jälkeen ei imetys enään onnistunut. Hankala oli myös imettää tukkoista vauvaa, joten sairaalassa siirtyi jo pulloruokintaan.
Muuten olisin imettänyt pidempään.

Meillä on taas pojat olleet tänään kärttyisiä.
Jos ei toinen narise, niin sitten toinen.
Onneksi nyt on hiljaista, molemmat leikkii omilla leluillaan. :D

Pakko mennä, Faktalta tulee synnytyksistä.

T: Bruschetta
 
oi mahoton ku on tullu paljon juttuja ku olen viimeksi käyny...

eli lämpimästi tervetuloa uudet mukaan :wave:

Synttäri onnittelut Elli Etikka :flower:

Nyt meille sitte tuli tänä päivänä se crosstrainer.. kävin äsken jo tutustumassa siihen... kylläpä tuntu tehokkaalta. 5 minsaa sillä rullailin ja jalat oli jo maitohapoilla... ja kaloreita oli kulunu vasta 40!!!
Taisin valita liian raskaan ohjelman.. Hitsi ku mulla alko naurattamaan ku siihen koneseen piti syöttää oma pituus,paino ja ikä niin sitte siihen ruutuun tuli isoilla kirjaimilla, että FAT :LOL: Tosi motivoitunutta urheilua ku masiinaki jo läskiksi "haukkuu"... :LOL:

Meillä kannettiin kuusi eilen ulos ku Paavo oli kokoajan sitä repimässä, havuneulasia oli joka paikassa... huomenna ois sitte tarkotus purkaa muut Joulu jutut pois.

Mie kans olen lukenu tuosta detox kuurista... vois vaikka netin kautta tilata ja kokeilla.
Niin tuosta crossarista vielä sen verran, että mies sano, ku makso sen laitteen, että minun täytyy käyttää sitä 3 kertaa viikossa ja jos en käytä niin aiko laulun siitä säveltää... :LOL: Ku mulla tahtoo ne jäähä tuonne jonnekki lojumaan... tilaan kaikenlaista enkä sitte käytäkkään...

Meillä on kans se jääkarhupussi ja ollaan käytetty sitä tähän saakka... nyt ajattelin laittaa tilalle Joutsenen untuvamakuupussin... sain sen kaverilta. Täällä alkaa nyt tuo pahin pakkaskausi, joten luulisin sen olevan parempi ku tuo lämpöpussi.
Mie en käytä Paavoa läheskään jokapäivä ulkona... ja siitä mulla on kyllä vähän huono omatunto... :ashamed: Jotenki sitä on helpompaa olla sisällä sen kanssa vielä.

Parasta aikaa sulle piti vielä sanoa, että tsemppiä paastoon... kerrohan sitte, että miten sulla menee sen kanssa... :wave:

Nyt iltapuuhiin...

Hanna ja Paavo :heart:
 
ihan alkuun Elli Etikalle HYVÄÄ SYNTTÄRIÄ!!! :flower:

Minä imetän vielä,mut lähipäivinä loppuu. joulunaikoihin aloin nannia antamaan kun maidontulo on selvästi vähentynyt ja aika nopsaa tahtia on kutistunut mun imetyskerrat päivässä.ensi jäi yöimetys(6kk) sit tän viimesen kuukauden aikana on tuo tissin imeminen muutenkin ollut vähän mitä sattuu...puree ja alkaa syömään,mut lopettaakin pian. no ihan riittää mulle tämä 7kk imetys vaikka onhan se välillä haikea mieli.

oi vitsit mäkin oon haaveillut tosta crosstrainerista :) kuvastosta oon monet kerrat sitä ihastellut,mutta se saa jäädä vaan haaveeks :/ ukko tyrmäs idean heti,ei mahdu meille :(

no nyt sai ukko isomman unille,joten meenpäs hetkeks seuraan ;) öitä!
 
Iltaa kaikille :wave:

Pienet nukkuu ja ihana rauha talossa :)

Vielä pikapikaa tulin käymään ennen Selviytyjiä :D Mä oon niiiiin koukussa siihen sarjaan :ashamed: Olen ollut alusta asti, milloin lie alettiin Suomessa näyttämäänkään...

Olipa kiva kuulla Hannasta :hug: Mietinkin tässä yksi päivä, että mitä mahtaa kuulua Vaniljatädille, Tirlittanille, Commanderille ja muille,joista ei vähään aikaan ole kuulunut :)

Paasto on muuten edennyt hyvin, olen vähän ihmeissänikin, miten kivasti tämä eka päivä on mennyt! No, nythän ne vaikeat päivät on edessä, toinen ja kolmas lienee ne hankalimmat :/ Täytyy yrittää tahdonvoimalla jaksaa mennä huominen ja maanantai :whistle: Tuo siirappihässäkkä on itseasiassa ihan hyvää ja lisäksi juon pelkkää vettä sekä yrttiteetä. Olen tehnyt ruokaa lapsille ja nytkin annoin tyttöjen paahtaa poppareita ja ottaa limua, mitä jäi uudelta vuodelta. Ei tee yhtään mieli, ja se vasta on erikoista :eek: Minä, vanha herkkusuu, tuoksuttelin vain poppareiden ihanaa tuoksua, mutta ei tuntunut pahalta, etten voinut niitä maistella :) Esikoinen leipoikin tänään ja piirakka näytti herkulliselta, maistuikin kuulemma, mutta siitäkään ei aiheutunut rytmihäiriöitä mammalle :D

Huomenna voi olla toinen ääni kellossa.... :whistle:

Tervetuloa biologi :hug: :flower:

Kippana, ihana puntari! Mistä ostit sen ja paljonko maksoi? Meille tarvittaisiin uusi puntari tuon ikälopun tilalle :) Ja tsemppiä Painonvartijoihin :wave:

Hanna, onnea crossarista :hug: Minä olen niitä kanssa netistä tutkinut ja olen aivan pyörällä päästäni niiden suhteen... Eli saisikos sellaisen pikkumainoksen, että millaiseen te päädyitte ja miksi? Mies ei nyt ihan tyrmännyt ajatusta crossaristakin, oli eniten huolestunut siitä, että miten iso se on. Kun sitä on ihan turha viedä mihinkään piiloon, se on meillä takuuvarma juttu, että piiloon jääkin... :whistle:

Mutta nyt se Selviytyjät jo menee, täytyy mennä :wave:

Öitä :wave:

Parasta aikaa ja Maija :heart:
 
Meillä tissitellään vielä, pulloakin saa toisinaan, mutta joululoman aikana ei oo kyllä sitä lajia juurikaan harrasteltu. Noin 4-7 imetyskertaa tulee vuorokautta kohti...kiinteitä neiti syö 3-4 kertaa päivässä. Meillä päivärytmit suunnilleen näin, herää aamulla noin 9 aikaan ja syö tissiä. Sit joskus 10-11 aikaan puuro ja ehkä tissiäkin, puolilta päivin unille. Nukkuu 3-4 tuntia ja sit syö tissiä taas ja pian jonku soseen, perunalihajuttuja yleensä. Illalla saattaa ottaa pikku tirsat ja tissitellä huvikseenkin...en oo niin kertoja laskeskellu. Jos ei oo tyytyväinen niin imetän :) Iltapuuron syö kasin aikoihin ja sit nukkumaan rauhotutaan ehkä 21-22..hyvällä tuurilla. Yleensä nukahtaa aika hyvin mut ei heti rauhotu kokonaan uneen...herää tunnin parin päästä itkemään ja pitää imettää. Syö yleensä 1-2 kertaa yössä ja joskus ei yhtään.

Voi että mua nauratti tuo Hanna-77 crosstrainerin herjaus :LOL: ääneen täällä hirnuin...
Mulla ois kans pikku elämäntaparemontti paikallaan...miten meillä voi olla niiiiiiiiiin paljon suklaata talossa ettei niistä pääse millään eroon :kieh: Kummitytölle jo vein yhden konvehtirasian kun käytiin kylässä. Tänään en oo kyllä tainnu yhtään syödä..hyvä minä. Tässä istunkin hyveellisesti marjakupposen keralla :D vadelmia ja mustaherukkaa..nam. Melkein jäiset marjat on kyllä parasta...
Mä ostin gymstickin, suosittelen kyllä kaikille. Aivan ihana kampe....ja stepperikin ois tuolla....lasten leikkihuoneen nurkassa :LOL: no jospa senki sais tänne lähemmäksi niin tulis polettua.
Ja ja...uusimmassa SPORT-lehdessä kuin myös uusimmassa kunto plussassa oli hyvää asiaa elämäntaparemonttiin. Varsinkin tuo sportin juttu oli hyvä!!!Jos teille ei tuu lehteä ni ostakaa ihmeessä i
rtonumero.

Kääääk, neiti näpsä meinaa varastaa äiskältä koko koneen...terveisiä saatte tähän loppuun pikkuneitiltä :)

n4 fvb v c c cv vv cx :LOL:
 
Tervetuloa biologi.

Hienoa Parasta aikaa jo yksi päivä paastoa sulla takana, ja olet yhä innoissasi ja mitä ilmeisemmin hyvinvoiva! :hug:

Joo minä en tosiaan loukkaantunut, että olitte nauraneet meidän pienen miehen huomautukselle, nyt toi Hannan crosstrainerkin on sitten ruvennut herjaamaan, onneksi sua nimitettiin vain toisella niistä mitä minä sain niskaani :LOL: . Minäkin jo hieman innostuin siitä laitteesta, mutta mies tylytti, että vie liikaa tilaa, kun just ala aulasta kannettiin trampoliini pois, niin ei kuulemma halua sinne uutta täytettä, toi laite olis kyllä pienempi ;) . Oli muuten pakko lukea miehelle ääneen toi FAT juttu.

Nyt kuitenkin sitten teidän innostamana minäkin korjasin joulua pois, mutta kuten muillakin, meillekin jäi jotain valoja ikkunoille. En sitten uskaltanut poiketa massasta ;) .

Imetyksestä oli puhetta, meillä se loppui kokonaan kun Helmi oli 5kk ja siitäkin ison osan oli sekä rinnalla, että pullolla.

No nyt ei taas juttu oikein kulje, taidan mennä sohvalle miehen viekkuun. :wave: Kauniita unia toivottelee Minnihiiri
 
Moikka moi kaikille, ai kun kiva pitkästä aikaa lukea kuulumisianne!! On niin tutun tuntuista touhua monella. Mä olen tsempittänyt itseäni nyt kirjoittamaan ahkerasti tuota tutkimustani, että josko sen saisin vaikka valmihiksi asti joskus.

Voi voi vesirokkoa jo jollain! Sepä se on harmillinen tauti. Mutta kun se joskus melkein kaikille tulee, niin onpa sitten takana. Onko joku ottanut sitä rokotusta, mä en viitsi, kun yksi tuttu kertoi, että otti 3 lapselle (á 150 euroa), joista 2 sai kumminkin taudin. No, voi olla, että otan sen sitten jollei Rasmus ole sairastanut sitä ennen kuin palaan töihin (sitten joskus).

Painonpudottajia paljon, toivon oikein lujaa mieltä kaikille niin päättäneille. Meikäläisen iltamussutus tänään: Pepsi-maxia, teetä, porkkanoita... Pari viikkoa sitten se oli suklaata, suklaata, suklaata... Ajattelin, että nyt se on tehtävä jos tehdä aikoo. Kyllä monta kertaa päivässä taistelen saman ajatuksen kanssa kuin Minnihiiri, että antaa mennä vaan, olen onnellisempi jos saan herkutella kuin että jos olen hoikempi. Mutta yritetään nyt vielä jaksaa.

Meillä menee Rasmuksen kanssa ihan kivasti, mutta kaksi ongelmaa on: ensinnäkin, poika ei söisi mitään muuta kuin maitoa ja kinkkuherkkua. Suu menee niin tiukasti suppuun jos jotain muuta yrittää. Joskus leipää omasta kädestä syö. Ja toinen ongelma: hän juo kuin palokunnan hevonen öisin. Noin 7.5 desiä per yö menee, ja senhän osaa kuvitella, että vaippa on läpimärkä aamulla ja painaa kilon. Patjakin on varmasti ihan pissainen. Ei mikään vaippa riitä sellaiseen enkä kesken yön viitsisi vaihdella.

Rasmus ryömi vilkkaasti ja on muutenkin ihana nauravainen äidin aurinkoinen. Eka hammaskin saatiin tänään, 8 kk kypsässä iässä. Onhan sitä jo odoteltu, ja nyt kilahti lusikka hampaasen kun syötin. Huomenna hänen kielijänne varmaan nippaistaan, voi pientä ressukkaa... mä varmaan vollotan aamusta asti.

Kiva kun vielä tulee uusia meidän palstalle!!
 
Olipa tullu tekstiä aivan älyttömästi et meni noin tunti jo lukiessa ja muistilapulle piti kommentoitavista jo kirjoittaa :)

Ensiksi tervetuloa kaikille uusille :flower:

Kieltämisestä oli puhetta. Luin kans sen jutun siitä lehdestä ja mun korvaan se kuulosti hyvinkin järkevältä. Mie vain sovellan sitä meille sopivaksi. Meillä tuo tyttö kun on sellainen pikku tuholainen et on aina ja varmasti siellä missä ei pitäisi, niin ollaan käytetty sellaisissa vähemmän vaarallisissa paikoissa sanaa top,top ja siirretty pois kyseisestä paikasta. sit jos on oikeesti vaarallinen juttu niin silloin vain voimakkaasti ilmaistuna EI. Hyvin osaa jo mieltänsä ilmaista noihin kieltoihin :) Ja yllättävän hyvin meinaa totellakkin ;)

Kylvyssä me ei olla käyty oikeastaan pitkään aikaan, mut käytettiin silloin kyllä kylpyöljyä. Nykyään saunotaan koko porukalla. Tykkää kovasti saunassa olosta ja yöunet maistuu sit saunan jälkeen makoisalle :)

Balou : Meilläkin on opittu nyt viimeviikolla vilkuttamaan. On kyllä aivan super suloista :) Mun on pitäny kysyä et mitä kieltä te pojalle puhutte?

Puuroista : Me ollaan edelleen annettu vauvojen valmis puuroja kun koen sen niin helpoksi kun saa veden vaan vedenkeittimestä ja siihen sekottaa. Nyt kun en itekkään voi aamupuuroa syödä ton raskausdiabeteksen takia niin ei viitti keitellä vaan tytölle.

Tiitteräinen kyseli siitä nukkumajärjestelystä. Noora on nukkunu omassa huoneessaan ekasta yöstä asti. Jotenkin koin ja koen sen sopivan meän perheelle hyvin kun kaikki saa nukkua omissa oloissaan.
Noorallahan on edessä kohta muutto isompaan huoneeseen niin saa uusi vauva sitten tuon vauvojen huoneen. Se huone on kooltaan tosi pieni että sinne ei paljon Nooran leluja sovi.

Meillä vaikutti kyllä uniin tosi paljon silloin 6kk iässä kun Noora lähti konttaamaan. Nyt se on menny jo jonkin aikaa sitten ohi ja yöt on taas ihan rauhalliset. Viimeinen aamuyön maitohöpsykin on jäänyt nyt pois.

Helinä kyseli imetysgalluppia: Meillä se loppu tän uuden raskauden alkuun ihan itsestään. Sempperillä ollaan nyt menty.

Kippana : meillä on samanlainen puntari ja minulle se sanoo vain error...error... :D :D Johtunee kai siitä et en oo muistanut koskaan kokeilla sitä neste mittausta silloin kun en ole raskaana. Ohjekirjakin sanoi et kone ei pysty käsittelemään raskaan olevien neste juttuja kun lapsivesi ym nestekertymä sekoittaa sen.

Maanantaina mulla on luksus päivä :D Menen kauneushoitolaan kasvohoitoon. Sain sen lahjakortin mieheltä synttärilahjaksi :) Anoppi tulee Nooran kanssa olemaan.
Meillä on elämä vähän muuttunut kun mies vaihtoi työpaikkaa. Nyt on säännöllinen työ ja kaikki lisät maksetaan :) Kuljetus alalla kun ei ollu kumpaakaan etua niin on meillä nyt hyvin asiat :)

Oikein paljon tsemppiä kaikille painonpudotus haasteeseen :attn: Toivottavasti saavutatte halutun tuloksen. Mie alotan sit vasta ens kesänä jahka on tää masuasukki saatu kunnialla maailmaan.

Nyt taidan lopetella tältä erää... Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille :wave:

Kojo, Noora 8kk ja möykkis 13+3
 
Täällä on väsynyt ja kärttynen äiti! |O
Tyttö meni puoli kasi nukkumaan eilen ja puoli kymmenen heräsi ja ei nukahtanut ennenkun yhdeltä. Sitten nukuttiin neljään ja taas valvottiin tunnin verran ja senkin jälkeen oli uni hyvin levotonta. Unissaan kiehnäs minussa ja räpläs ja nipisteli. |O Omaan sänkyyn, kun laitto, niin huuto tuli.

Nyt täällä ihan silmät ristissä aamupalaa syön, kun neiti unilla partsilla. Mies onneksi lupasi tulla tänään aikasemmin raksalta.
 
Meillä herättiin vähän ennen yhdeksään tänä aamuna.
Samulta oli lähtenyt toinen sukka jalasta ja sillä oli varpaat ihan kylmät.
Vauhdilla laitoin sukan takaisin jalkaan ja varpaat lämpenivät piaan.

Meillä tuo 3vuotias on nyt nukkunut jo monta yötä levottomasti.
Varmaan tuo sen kova nuha aiheuttaa sen.
Samu taas nukahtaa hyvin, mutta aina välillä yskii unissaan.
En sitten tiedä onko sillä yskä, vai kuivuuko sen suu, kun pikkuisellakin on vielä hieman nuhaa jäljellä.
Olen välillä antanut sille hieman vettä, mutta ei sekään ole auttanut.

Minkä verran laitetta vauvallenne vaatteita päälle n.10asteen pakkasella?
Musta tuntuu aina että laitan liikaa poikamme päälle.
Se kun vielä makaa vaunuissa pakkauksen pussukassa ja kantokopan päällinen myös kiinni.
Eli pojan päällä on unihaalari/body, housut,paita, kahdet sukat, töppöset, paksut tumput, kypärämyssy ja pipo, välillä laitan kevyt toppapuvun ja välillä toppapuvun. Onko liikaa, kun tuntuu että poika on aina ihan hikinen, kun otan sen pois vaunuista.

Mutta tämmöistä tällä kertaa.

T: Bruschetta ja pojat
 
Meillä neiti nukku tossa 2,5 tuntia ulkona (pakkasta -7) päällään body, puolipotkarit, äippäpakkauksen toppatöppöset, villapuku, tumput, kypärämyssy, äippäpakkauksen hattu ja toppapuku. Otin tytöltä kopan pois, kun on käynyt ahtaaksi eli laitoin siihen ratasosan päälle kantokopasta sen kovikepohjalevyn ja sen päälle pehmikkeeksi pari vilttiä ja lampaan taljan. Sitten neiti äippäpakkauksen makuupussiin ja se vaunujen tuulisuoja päälle. Sopivan lämpöinen oli herätessään ja iloinen plikka. =)
 
hei!

ajattelin tulla kirjoittamaan nyt kun lapset on päiväunilla:)meillä on nyt yritte tytöltä saada tuttia pois,nyt laittoi toisille unille ja kummalekin unille laittoi ilman tutta nukkuun:)pihalle ei olla päästy kun on ollut niin kovia pakkasia,mikä on ulkona nukkumis pakkasraja tämän ikäisillä?meillä tytöllä vaikea hengittää pihalla yli kymmenen asteen pakkasilla vaikka ollaan vaan autoon menty.kauhea vauvakuume iskenyt nyt kun on kavereille syntymässä ja muutenkin:) no nyt tuli miehen veli käymään tyttöystävänsä kanssa ja mä vielä yöpuku päällä...

äiti 05 ja 07
 
Pukemisesta on ollut puhetta, mie vannon kanssa noiden villahaalareiden nimeen, laitoin nyt kun pakkasta oli -7 ja oltiin pihalla ilman vaunuja, neidille bodyn ja sukkikset, paidan ja villahaalarit sekä toppahaalarin ja käsiin ja jalkoihin tietty tunput ja päässä oli trikoinen kypärämyssy ja villa "pipo".

Kohta ollaan lähdössä Helmin kummeille kylään, siellä on onneksi leikkikavereita myös noille isommille.

Meillä vallitsee sisällä kaaos, pitäisi saada itseään niskasta kiinni, mutta nyt ei ole muutamaan päivään toi siivous oikein iskenyt.

No nyt astianpesukoneen tyhjennykseen. Helmi Hermoilee eteisen lattialla kun keskuspölyimerin letku lojuu siellä ja estää selvästi neidin suunnitelmia...

T:Minnihiiri
 
No niin, edelleen ollaan ihan hengissä ;) :D Aamulla kun heräsin, niin oli kyllä heikko olo ja sellainen tuskanhiki päällä... Ajattelin jo, että voi itku, mitä tästä tulee :/

Luin eilen netistä lisää tuosta paastosta ja osuin johonkin keskustelupalstalle. Siellä joku sanoi, että se suolihuuhtelu :x parantaa oloa ja on äärimmäisen tärkeä juttu tehdä, jotta kaikki kuonat saadaan pois. Sen operaation jälkeen olo parani vauhdilla ja nyt ollaan taas niinkuin ei mitään :) Joka aamu olen tuon huuhtelun kyllä aikonutkin tehdä, sitä painotti se luontaistuotemyyjäkin. Välillä mahassa lurisee ja lorisee, mutta ei se sillä tavalla kurni niinkuin nälässä. Päänsärkyä ei ole (vielä ) ollut ollenkaan, se on kiva.

Lapsille tein spagettia ja jauhelikastiketta ja se vähän kyllä sai veden kielelle :p Sain kuitenkin yllättävän helposti ajatukset muualle. Jotenkin nyt ajattelee ruokaa ihan eritavalla kuin aiemmin, nyt pieni palanenkin olisi sellainen suuri nautinnon hetki :D Jospa tämä paasto auttaisi siihen, että oppisi toisella tavalla nauttimaan ruoasta ja syömään rauhassa... Varmaan voi olla toiveajattelua :D

Sillälailla tämä aloitus oli tietysti vähän riskialtiskin, kun ajoitin sen tähän viikonloppuun, kun olen yksin lasten kanssa. Jos olo olisi nyt todella kurja, niin olisipa hankalaa yksin tätä hommaa pyörittää..

Niin se tuli vielä mieleen, että mitään rankempaa juttua ei tee mieli tehdä. En voisi nyt ainakaan kuvitellakaan lähteväni lenkille tms. Mutta se saattaa mennä tässä päivien mittaan ohitse. Luinkin, että paastossa olisi hyvä levätä paljon ja harrastaa vain rauhallista liikuntaa.

Täällä oli tänään aivan ihana auringonpaiste B) Pakkasta sellainen -10 astetta ja kaikki pölyt näkyi niin kivasti kirkkaassa auringonpaisteessa :D No, joutaahan tuota taas rättiä heiluttaa..

Pukemisesta minä tykkään kanssa villahaalarista kovasti. Mutta tuon uuden jääkarhupussin kanssa en villahaalaria ole Maijalle laittanut, kun on niin sopivan lämmin ilman sitä. Maija on kyllä vähän sellainen hikipeikko, että ei kauheasti tarvitse vaatetta. Tänään Maijalla oli body, terälliset potkuhousut, villasukat, ohuet lapaset, toppatumput ja -töppöset, villainen kypärälakkimallinen talvihattu ja äp-toppahaalari. Koko paketin pakkasin huppu päässä sinne jääkarhunpussiin ja unet maittoi 2½ tuntia :) Kääröistä kuoriutui sitten oikein lämmin tyttönen, mutta ei yhtään hikinen.

Minä itse olen sellainen, että kuljen kanssa villasukat jalassa kesät talvet :D Itse olen sellainen vilukissa, että vähän jännitti tämä paasto sitäkin ajatellen. Mutta villasukat, cayennenpippuri ja takkatuli ovat ainakin vielä pitäneet vilunväristykset loitolla :D

imetyksestä, eilen oikein asiaa mietin, kun Maijahan oli sen 3 viikkoa siellä teholla hoidossa ja silti hänestä tuli rintalapsi. Oli se kyllä ihana asia :heart: Hyvä Maijalle ja ehkä tärkeämpi äidille :ashamed: Täysimetyksellä Maija oli 4kk ja sitten aloitettiin kiinteitäkin, rintaa hän sai tuonne n.5kk asti ja sitten siirryttiin kokonaan Nanniin.

Minulla olisi vielä urakkana vaihtaa lapsille lakanat ja imuroida loppuun. Vessojakin tarvitsisi pestä... Ja tuota pyykkiähän nyt on aina |O
Saunaan aiotaan tänään mennä, täytyy itse olla vähän varovasti vain hetken aikaa, ettei tule huono olo.

Mutta nyt täytyy mennä jatkamaan puuhia, kuulemisiin :wave:

Parasta aikaa ja Maija :heart:
 
Yritän nyt jatkaa niitä kuulumisia, vaikka kohta taitaa poika taas heräillä ja isänsä rientelee harrastuksissaan. Kummasti löytyy hälle koko ajan uusia harrastuksia :whistle:

Niin, imetys loppui kokonaan maitoaltistuksen takia 4 kk iässä, Mio ei enää tissiä huolinut, kun pulloon oppi. Itse olisin kyllä imettänyt, mutta toisaalta olisin ruoka-allergoiden takia aika solmussa jos vielä imettäisin. Olin jo silloin aikamoisella dieetillä ja oma paino putosi niin että hekoksi menin. No, nyt alkaa olla taas omat kilot tallella. Koulussa kävin Mion ollessa 3kk kuukauden ajan, ja tuolloin jo väheni minulla maito, kun piti lypsää eikä se aina ollut mahdollista.

Mio syö aika paljon, ainakin minusta tuntuu, että valtavasti :D . Vaikka ihan sopusuhteinen vauveli on. Ei ne allergiat kamalasti minua stressaa, ihan hyvin pärjäillään kun monen laista ruokaa menee ja aina vähän kerrallaan kokeillaan josko saataisiin uusia ruokia ruokavalioon. Välillä vaan ärsyttää kun noihin vauvojen ruokiin melkein kaikkiin lisätään yleisesti allergisoivia aineita. Kiitos ruusunmarjavinkistä, menniskö se oli! :saint: Ruokailu/päivärytmi meillä kutakuinkin tällainen:

n. klo 9 herätään, 9.30-10 riisipuuro korvikemaitoon tehtynä (juo maitoa tosi vähän, niin puurossa saan menemään)
11.30 nukkuu 30 min, ennen sitä saattaa mennä maitoa 50 ml
12.30 lämmin ruoka, yleensä kasvissose, vähän marjaa
7hedelmää päälle, vesi ruokajuomana
klo 15 pitkät unet vaunuissa, menis jo aiemmin, mutta yritän pitkittää kun tulis niin pitkä ilta kun ei enää kolmansia unia nuku. Vähän hedelmäsosetta ennen unia niin jaksaa paremmin. Ja taas yritän saada menemään vähän maitoa. Nukkuu 2-3 h.
klo 17 jälkeen kun herää, niin jogurttivalmistetta 2dl purkillinen
klo 19 toinen lämmin ruoka, joku lihaa sisältävä
klo 20 iltapuuro, riisipuuro taas maitoon tehtynä (1,5 dl maitoa puurossa, puuroa iso kupillinen, aamulla saman verran!)
klo 20.30 yöunille. Mio heräilee kyllä yöllä aina pulloa ottamaan, menee sitten edes yöllä kun ei päivällä mene. Noin kolme kertaa syö yöllä ja sitten muuten tutia on vailla.

Liikkumaan opettelu on vaikuttanut meillä ainakin nukkumiseen. Ei meinaa malttaa asettua ollenkaan ja sitten yölläkin on noustava konttausasentoon huhuilemaan eikä unissaan saa itse menetyä takasin maate. Jospa se siitä.

Ei tärpännyt meillä ensimmäisestä kierrosta tällä kertaa, mutta nyt kovasti yritetään uudelleen. Ajattelin ensin, että tällä kertaa en stressaa raskautumisesta kun on kuitenkin jo tuo yksi ennestään, ja saa tulla omalla tahdillaan. Silti se oli niin valtava pettymys kun menkat viimein alkoi, olin ehtinyt tekemään jo KAHDEKSAN raskaustestiä ennen :ashamed: ...vähän hättäinen...No nyt en kyllä varmasti anna tästä kierrosta otollisten päivien karata :kieh: :LOL:

palaillaan taas, pitää mennä enkä muista mitä kaikkea olikaan mielessä... :wave:

StiinaS
 

Yhteistyössä