Toukovauvat -07 Helmikuu

Hei Hei kaikille!!!

Hengissä ollaan..meidän netti ei ole toiminut ja tänään ihan yhtäkkiä alkoi toimia? :) Outoa...

Pikaisesti, tyttö tuossa roikkuu sohvan reunalla ja kitisee.
Olis varmaan uni mutta ei suostu nukkumaan. Nyt sillä on joku äitiäiti vaihe kun ei oikein ketään muu kelpaa eikä meinaa munkaan kanssa malttaa olla kitisemättä:( Ehkä tuo nuha ja yskä ärsyttää sitä... Huomenna taas hoitoon ja arvelen jo että jättämisestä tulee vaikeaa. Itkee nyttenkin jos käyn vaikka keittiössä vaan pikaisesti ilman häntä.
Eiköhän tämä tästä.

Niin kovasti olitte kirjoitelleet ja pikaläpilukuna katsoin mistä olitte jutelleen. Ainakin osaamisia oli laitettu. Meillä näin:

ryömii
konttaa
nousee tukea vasten seisomaan
juo itse nokkamukista
tykkää tuttipullosta
puree kaikkea
pistää suuhunsa tavarat ja roskat
tykkää "lukea" lehtiä
heiluttaa kun sanoo hei hei

Oho, tuli muutakin kun osaamista:)

Äsken mun sisko oli perheineen meillä saunassa, oli mukavaa. Tein lämpimiä leipiä ja höyrynakkeja:)Nami.

Mulla lyö tyhjää päässä ja tarvis saada toi tyttö nukkumaan... Toivon, että tämä kone toimii tai netti toimii myös huomenna, jotta pääsen teitä moikkaamaan.
Oli jo ikävä teitin juttuja!


:hug: ja :wave:
EKÄ ja Peppi
 
Heippa :wave:

Täällä on päivä ollut paaaaaljon parempi kuin eilen, tai siis perjantaina :D

Kippana, kuulostipa hurjalta teidän kirjanluku, mitä oikein tapahtui? Onneksi ei ilmeisesti kuitenkaan kovin pahasti mitään? :hug:

Minnihiiri, meillä on Maija kanssa tosi erilainen silloin, kun ollaan kaksistaan kotosalla. Maija on silloin paljon rauhallisempi, ja jotenkin rohkeampi. Siis on sellaisen reippaamman oloinen, kun muutoin aika menee tosiaan toisten touhujakin seuraillessa :)

Bruschetta meillä on pehmeänokkainen nokkamuki, se on se surullisen kuuluisa Tupperin silikonikannellinen muki, jota ei enää sitten valmistetakkaan. Maija juo siitä ihan nätisti, mutta tosin ei ole vertailupohjaa, että miten kovan kanssa menisi. Mutta tuo on varmasti totta, että pehmeää tulee varmaankin helpommin pureskeltua.
Ihana kuva teidän pojista, niin söpöjä siinä sylitysten :heart:

Kojo, mitenkä teillä Nooran nukahtamisharjoittelut etenee? Sujuuko nukahtaminen jo helpommin?

mennis, ihana hymysuu tyttönen kuvassa :heart:

Tiitteräinen, kyllä serkuksissa on ihanasti seuraa toisilleen :heart: Meilläkin siskonpoika on niin rakas tytöille ja pojalle ja toki ihana tappelukaverikin :D
Tervetuloa muuten menkkojen kiehtovan maailman pariin taas :kieh: :headwall: Toivottaa yksi rättipylly täällä :x :ashamed: Sorry kielikuvat, mutta hermo tahtoo mennä tämän vuotomäärän kanssa |O
Hei, ja miten tuo kuukuppi muuten oikein käytössä toimii? Kun olen siitä kyllä lukenut, mutta onko se hyvä ihan oikeasti? Mitenhän se toimisi toooooodella runsaiden menkkojen kanssa :whistle: ?

tähti 75, kuulostaa ihanalta teidän hiihtolomasuunnitelmat :) Joku kylpyläretki olisi mukava! Meillä oli ensin aikomus pyytää tytöille perjantaipäivä vapaaksi ja ajella Oulun Eedeniin yöksi ja jatkaa siitä lauantaiaamuna sitten kohti Yllästä. Mutta se on ihan tupaten täynnä :/ Ajellaan sitten vain suoraan ja ollaan viisaampia ensi vuonna ;) Me mennään siis sinne Ylläkselle hiihtolomaksi :)

Kojo, oli kiva pätkä Noorasta :) :heart: Äitikin olisi saanut näkyä vähän enemmän, niin olisi nähty sinutkin paremmin :D

lumikko, oli kiva lukea kuulumisiasi :hug: Meilläkin keskusteltu työnjaosta , tai lähinnä siitä, kun mies tekee niiiiiin paljon töitä :/ Kyllä minä tämän rumban pyöritän vaikka päälläni, jos vain terveenä pysyn, mutta surettaa, kun aikaa ei millään jää siihen jokaisen lapsen yksilölliseen huomioimiseen :( Siitä meillä varmasti keskustellaan nyt oikein perusteellisesti ensi viikon aikana ja muutoksia täytyy tehdä!

äippä78, voi kun tuntui niin tutulta tuo kirjoituksesi tuosta miehen töissä olosta! Ja ymmärrän hyvin, miltä sinusta tuntuu. Meillä siis aika samanlaista. Mies on onneksi sellainen, että sitten kun on lasten kanssa, niin on heidän kanssaan kyllä 100 %, eli touhuaa täysipainoisesti heidän kanssaan asioita. Mutta kyllähän se niin on, että kun tekee töitä omassa yrityksessä ja viikonloput vieraalla, niin eihän siinä sitä vapaata paljon jää. Toisaalta en haluaisi häneltä omaa yritystäkään kieltää, mutta ehkä pakollinen vapaapäivä tai kaksi olisi sellainen, mistä pitäisi alkaa pitämään kiinni.
Ihanaa muuten, kun sinulla äiti pääsee teitä auttamaan, kun lähdette sinne häämatkalle :) Tänään kun juuri juttelin tuosta meidän kiukkupussista (siitä raivareita saavasta kaksosesta...) siskolleni, niin itkuhan siinä pääsi, kun sanoin, että on välillä niin ikävä äitiä, kun haluaisi kysyä häneltäkin neuvoa mitä pitäisi tehdä :'( :( Sisko on onneksi tuolla päivähoitoalalla, niin hän tekee yhteistyötä erityislastentarhanopettajien ja muiden ammattilaisten kanssa, niin osasi jotain vinkkejä antaa.

mmamaa, toivottavasti oli kivat juhlat eilen ;)

Hanna-77, ompas teillä ollut pakkasta, hrrrr... :D Voi harmi sitä mainoshommaa :( Mutta olen samaa mieltä Elli Etikan kanssa, että kyllä sillä oli varmasti jokin tarkoitus :hug: Ja kyllähän niitä uusia mainoksiakin tulee!
Harmi myös se Paavon konttaamisen aloitus :hug: Onneksi on vielä paljon uusia juttuja, mitä äiti ehtii todistamaan ekana :)

Vaniljatäti, kiva, että sait tehdä opiskeluhommia ihan itsekseen :) Ja Maija kiittää paranemishalista :) :hug:

Voi Elli Etikka, kun kuulosti niin lohdulliselta lukea tuo viestisi :hug: Välillä kun tuntuu, että taistelee tuulimyllyjä vastaan näiden lapsukaisten kanssa, niin silloin tälläinen vertaistuki on sitä parasta lääkettä haavoihin :) Aivan ihanalta kuulosti Juuson retki kummeille :heart: On tuollaiset kummit kultaakin arvokkaampia!
Ja tuo metsäretki kuva oli suloinen, aivan ihana :heart: Mitä ne pojat katsoo napittaa, sinuako :D Ovat niin keskittyneen oloisia :)

Lanella , oih! ensi askel, onnea :hug: :flower: Siitä se maailmanvalloitus lähtee :D

Bruschetta, mukavaa, että teit löytöjä! Harmi ettet saanut oikein nukuttua :hug:

Nyt olikin muuten hyvä kirjoitella, kun oli tuo sivu näkyvissä, niin pääsin rullaamaan ylös ja alas tätä sivua ja katsomaan mitä olitte kirjoitelleet :D

Meillä on tosiaan ollut tänään parempi päivä :) Nukuttiin aika hyvin, tosin valvoin tuonne puolille öille. Ja klo 0:32 (kelloradio taas paljasti tarkan ajan :whistle: ) heräsin sellaiseen ihmeelliseen tärinään ja jytkeeseen. Kovia ääniä ei niinkään kuulunut, mutta tasaisin väliajoin tuntuva jytke ja tärähtely :/ Nousin sitten oikein ylös sängystä ja arvelinkin, että onko naapurin teinillä bileet... :whistle: Olihan siellä :D Kaksi autoa oli naapurin pihassa käynnissä ja poppi soi niissä niiiiiiin lujaa, että basson tärähtelyt vavisutti meidän taloa :eek: :headwall: No, painuin takaisin sänkyyn ja nukahdin aika pian takaisin uneen. En edes jäänyt seuraamaan soittiko rivitaloilta taas joku poliisin sen pojan perään :D

Päivä on sujunut kivasti, Maija on edelleen räkäinen, mutta kuume on poissa. On siivoiltu ja pesty pyykkiä, esikoinen paistoi meille lettuja, kun oppi sellaisenkin taidon :heart: Lapset ovat olleet rauhallisia ja kiukku-kaksosen kanssa on tänään ollut ihanan rakentava päivä :heart: Juteltiin taas siitä käytöksestä ja mielestäni saatiin hyvin asioita selväksi.

Näin se elämä vaihtelee, toisena päivänä on maansa myynyt ja kaikki potkii päähän... kun seuraavana päivänä paistaakin jo aurinko :) Mutta, sellaistahan se elämä on, välillä mennään alamäkeä ja sitten taas saa kavuta korkeammalle mäelle.

Meillä on lapset olleet jo tunnin nukkumassa, tai Maija on tässä minun kanssa vielä, mutta näyttää siltä, että maitopullon jälkeen nukahtaa hänkin.

Kirjoitelkaahan taas :)
Mukavaa alkavaa viikkoa ja voimia kaikille :hug:

Öitä :wave:

Parasta aikaa ja Maija :heart:
 
Parasta aikaa: En mä tiedä mitä nuo poijat vahtaa. :LOL: Tuossa kohdassa, kun ei oo mettääkään vastakkaisella puolella. Ja ite oon edestä päin ottaas kuvaa. Lupasinkin suurentaa seinälle, on niin ihana kuva. :heart:
Mulle kans oli lohdustus kuulla, että muillakin on lasten kans välillä tahtojen taisteluita. Välillä oon jo sitä mieltä, että juuso saa mennä hoitoon, kun ei täällä kotona me vanhemmat saada kuriin. Valitettavasti. :ashamed: :|
Onneksi suurimman osan ajasta on mitä rakastettavin lapsi.

Elli Ja Justus
 
Voi ei pitkä teksti sitten otti ja katos....... :kieh: , no nyt opin, sitten että teksti pitää kopioida, jos käy edellisellä sivulla kurkkimassa, mistä on ollut juttua.....

Kuukautisista ja kuukupista olette jutelleet. Mulla menkat runsastu tosi paljon pikkukakkosen syntymän jälkeen, ja olinkin ajatellut kuukupin ostaa, mutta sitten jäinkin Helmiä odottamaan ennenkuin sain sen hommattua ja nyt mulla on se hormoni kierukka, niin ei ole kuin yhdet menkat ja muutaman kerran tullut välivuotoa ja onhan se ollut mulla jo siitä asti kun Helmi oli kuus viikkoa.

Parasta aikaa on sunkin elämä melkoisen hektistä ollut :hug: , onneksi Maija on kuitenkin paranemaan päin!

Me oltiin miehen kanssa lauantaina syömässä pitkän kaavan mukaan, anoppi ja appiukko oli täällä lasten kanssa, pyydettiin heitä meille kuudesta kymmeneeen, mutta ihan ei koko aikaa osattu käyttää ;) , oltiin ensin tulossa kotiin jo kahden tunnin jälkeen, mutta sitten päätettiin käydä yksillä pubissa ja pelattiin kaksi erää biljardia noin kymmenen vuoden tauon jälkeen, onneksi siellä oli vielä siihen aikaa niin hiljaista, ettei ruostuneet taidot paljastuneet isolle yleisölle....
Huomattiin sekin, että vielä ei taida kannattaa kuitenkaan suunnitella kahden keskistä viikonloppua, jotenkin on vaikeaa vielä rentoutua, niin kiinni noissa olen tai ollaan, vaikka mies on pitkiä päiviä töissä poissa, mutta kuitenkaan hänkään ei haluisi olla yötä lasten luota pois.

Työnjaosta puhuminen on varmasti paikallaan meilläkin, tai oikeesti se varmaan on sitten ajankohtaisempaa kun itse meen töihin, vaikka kyllä mua välillä rasittaa, kun itse hyppään kuin aropupu ja toinen voi rauhassa katsella telkkua. Sellaisesta tietysti tulee sanottua, eikä se ole oikein, mutta tarkoitin, että kyllä mie tätä arkea pyöritän silloin jos toinen on töissä.

Nyt pitää suihkuun sännätä, ja sitten on alettava laittaa kerholaisia valmiiksi, toinen vielä nukkuu, ja tunnin päästä siellä on oltava.

Palaan päivemmällä uudestaan asiaan.

T:Minnihiiri
 
Huomenta!

Kyllä teillä parasta aikaa on tosiaan ollut täpinää. Miten ne sitten yleensä sattuvatkin kaikki samalle päivälle. Onko miehesi joka päivä töissä vai miten?

Pitikin kysellä Vaniljatäti sinulta, että miten tutkimuksen kirjoitus etenee.

Minä tein eilen myös opiskeluhommia, mies oli tytön kanssa. Kotiutui vasta puolilta öin harrastusreissusta. Taisi siinä olla vähän muutakin mukana. :whistle: Olin vain pettynyt kun mies soitti vasta illalla ja kyseli tytön vointia :ashamed: Ressukka oli kuumeessa täällä ja oli vähän sylikaupuinen. Heti kun äitini tuli tänne oli aivan eri tyttö. Käytiin äidin kanssa vuorotellen saunassa kun tyttöä en voinut kuumeen vuoksi mukaan ottaa. Äiti toi meille pitsat ja sitten tein vielä jälkkäriksi mansikka-mustikka rahkaa. Vähän hemmottelin itsenäni kun oltiin tytön kanssa kaksistaan koko päivä kotona.

Kiva kuulla, että muillakin keskustellaan työn jaosta. Meillä oli taas eilen keskustelua aiheesta ja nyt mielestäni päästiin rakentavaan ratkaisuun eikä niin, että minä jäkätän kerta toisensa jälkeen samoista asioista. En sitä voi sanoa, etteikö mies tee, mutta kun minun pitää aina sanoa että nyt pitäisi imuroida tms. Tekee sitten kyllä. Taidan olla liian vaativa kun vaadin vielä oma-alotteisuutta tuossa suhteessa :ashamed: Ehkä pitäisi olla tyytyväinen, että tekee edes pienen vihjailun kautta.

Luulin, että olen jo ainoa jolla on vaikeaa jättää lapsi yökylään. Jotenkin vaan se jännittää. Vaikka tyttö nukkuu yöt ja isovanhemmat ihan varmasti tekevät parhaansa niin silti. Ehkä minua jännittää eniten se, että jos tyttö ei nukukaan ja joutuvat valvomaan koko yön ja kuuntelemaan itkua.

T onyttö edelleen kipeä, mutta eilen ei ollut enää oikeastaan kuumetta. Eilen illalla ei malttanut millään käydä nukkumaan. Istui sängyssä ja jutteli unipupun kanssa. No nukahti kyllä sitten kun pääsi vähän äidin kainaloon kellimään sohvalle. Oli kyllä niin virtaa täynnä ´kun nukkumaan meni ettei ole mikään ihme, että ei nukahtanut.

Tänään pääsen tyttöjen kanssa syömään =) Vietetään yhen ystäväni syntymäpäiviä samalla.

Jospa nyt menisin laittamaan vaatteet päälle.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

lumikko ja tyttö kohta 10 kk

p.s piti kysyä, että onko joku jo aloitellut hapanmaitovalmisteilla? Minä annoin eilen pari lusikallista ja tänään taas vähän. Ei ainakaan vielä ole mahaa löysyttänyt.
 
Hiphei :wave:

Me lähdetään tänään risteilemään, Tukholmaan siis :) Hiukan jännittää, että miten pärjäillään poitsun kanssa - on kyllä semmoinen lääkearsenaali mukana, että niillä pitäisi pari päivää selviytyä. Mutta viime hetken vinkkejä jos on jollain antaa, niin otan mielellään vielä vastaan! Ainakin vedenkeitin lähtee mukaan, että saadaan hytissä valmistettua sitten maitoa ympäri vuorokauden ;)

Mutta mukavaa viikkoa kaikille! Palailen kertoilemaan, miten reissu sujui :wave:

vilmis ja poika :heart:
 
Heipä hei!

Vilmikselle oikein ihanaa matkaa!! =)

Lumikko me ollaan syöty maustamatonta jugurttia viikon verran. Olen antanut ihan kunnon annoksen sekoitettuna marja tai hedelmäsoseeseen. Ei ole ollut vaikutusta masuun :)

Parasta aikaa kylläpä teillä täpinää riittää! On varmasti ihanaa kun on elämää ja lapsia ympärillä, mutta sitten tietysti jaksamistakin tarvitaan kaksin verroin!! Voima hali täältä! :hug:

Ihania kuvia oli taas täällä! Ihania lapsosia!

Dani on päättänyt nyt kieltäytyä tissistä :/ . Toinen tisuli on aina ollut sellainen josta tulee vähän vähemmän ja poika on sitä hylkinyt ja nyt alkanut näykkimään (onneksi ei kovasti puraise). Eilen sitten jätti päivällä yhden syötön välistä ja samoin illalla ei huolinut kummastakaan tissistä. Eikä tänään aamupalan jälkeenkään. Huuto vaan tuli kun laitoin tissin lähelle. Toivottavasti menee ohi. Nyt on itellä vaan sellainen kuumeinen olo kun ei ole rinnat tyhjentyneet. Yritin pumppaillakin, mutta kun ei meinaa herua.

Olen myös harkinut kuukuppia, alkoi nimittäin täälläkin ne menkat :x . Saakohan sen tavallisesta apteekista, tietääkö kukaan? Nettiapteekista ainakin näyttäisi löytyvän.

Mutta eipä muuta tällä erää. Täytyy valmistautua koulun vanhempain varttiin, vai miksikö sitä nyt kutsuttiinkaan.

:wave:
 
Vilmikselle hauskaa matkaa!!! (mekin mennään Ruåtsin-risteilylle parin viikon päästä). Eipä sen kummempia vinkkejä kuin että laivalla kaikki sujuu varmasti hyvin. Mun vinkki on aina vaan, että korvatulppia mukaan, se on mulle elinehto, että saan nukuttua. Mitäs meinaatte puuhailla Tukholmassa?

Kojon iloisen videonpätkän näin mäkin, teillä tais olla oikein hauskaa!

Lumikko: tutkimus on viimeistelyvaiheessa, 320 sivuinen. Teen tällä hetkellä teoreettisia opintoja, ja juuri tunnin perehdyin alustavasti yhden jakson kirjoihin. Ekaa kertaa jouduin nostamaan kädet pystyyn, en kertakaikkiaan ymmärrä yhtään, mistä ne kirjat kertovat. En tajua yhtään, mitä niillä halutaan sanoa enkä edes tiedä mihin ne liittyvät. Siis kertakaikkiaan en voi käsittää, että tuollaista tekstiä voi olla. Varmaan neljännes sanoista on sellaisia, joista edes tiedän, mitä ne tarkoittavat. Hienoa kun kaikki kirjat alkavat tyyliin, että nyt tässä kirjassa aion selostaa yksinkertaisesti jotta jokaiselle varmsti avautuu tämä aihepiiri. Ja sitten ei tajua hölkäsenpöläystä mihin koko moska liittyy. Arrgh! Onneksi mä olen proffalle ilmoittanut tekeväni "aiheesta" esseen, joka itseasiassa käsittelee ihan eri aihetta, ja hän on vastannut, että OK. Toivottavasti on kanssa OK, koska essee ei tule edes sivuamaan tuota munkkilatinaa. Pari näennäistä viitettä voin keksimällä keksiä ja lainata pari latinankielistä termiä. Huoh! Kiva kun kysyit, sain purkautua oikealla hetkellä! Toivottavasti sulla menee opintojen kanssa vähän paremmin!!!!! =)

Meillä Rasmus on ollut vähän kipeänä, pari yötä on mennyt valvoen. Mamma on ihan zombina, ja sitten nuo filosofiset jaaritelmat tuohon päälle. Itsekin olen vähän flunssainen. Käytiin eilen illalla päivystyksessä, kun ei nukkumisesta tullut mitään. Rasmus vaan huusi ja huusi. Ei hänellä sitten mitään korvissa tai muuallakaan ollut, mutta oli sikäli ihana käynti, että nukuttuakaan ei olisi saatu, jonoa ei ollut, vaan päästiin suoraan lääkärille, joka 5 minuutissa tarkasti pojan. Eipä tarvi sitten pohtia korvia tms. Oon kyllä 100 % tyytyväinen meidän kunnan terveyspalveluihin.

No sori, tää oli tällainen valitusviesti, mutta on ollut vähän rankkaa valvomisten, flunssien ja tuon opiskelun kanssa. Mutta kyllä me tästäkin selvitään!!!

Äippä kuukuppeja saa ainakin meidän apteekin hyllyltä.
 
Parasta aikaa Kiitos kehuista kiittävät poikamme Samu ja Miro =)

Kuukuppia en ole koskaan käyttänyt, enkä varmaan tule käyttämään.
Olen niin tottunut noihin siteisiin, että varmaan niitä tule käyttämään jatkossakin.
Voihan tuo kuukuppi tietysti olla ihan yes asia.

LumikkoMä olen antanut Samun välillä maistaa jogurttia, juustoa, vanukasta ja on se tainnut Miron mukista kerran hörpätä maitoakin, mutta ei ole tullut mitään masu vaivoja.
Me tänään miehen kanssa puhuttiin, että voisi kuukauden päästä viimeistään alkaa juottamaan tavallista maitoa Samulle.
Mutta tosihan se on että tuo korvike on ravitsevampaa kuin tavallinen maito.

Viime yö tuli nukuttua ihan hyvin.
Samu hieman kitisi illalla, en tiedä mikä sitä vaivasi, mutta onneksi sitten lopulta nukahti ja taisi nukkua heräämättä aamuun saakka.
Tai sitten minä olin niin väsynyt, että nukuin kuin tukki, enkä kuullut Samun kitinää. :D

Kaupassa tuli käytyä heti aamusta.
Tuli tehtyä taas tarjous löytyjä.
Tällä kertaa tarjouksessa oli ruokaa. Joten ostin pakkaseen hornetteja 1? paketti, Shanghai maustetut broilerin koipia 0,50?paketti joita ostin kaksi.
Meidän Miro kun on hulluna kaikkeen broileri ruokiin, niin saa sitten tarvittaessa otettua pakkasesta.
Lidlistä ostettiin vaippoja, kun olivat siellä tarjouksessa. Onneksi välillä saa vaippojakin tarjouksesta. Meillä kun käytetään yleinsä lidlin vaippoja.

Mutta tämmöistä.

T: Bruschetta ja murut
 
Heipsun :wave:

Vaniljatäti , voima :hug: täältä teille! Olipa ihanaa, että pääsitte noin hienosti päivystykseen! En kyllä voi meidänkään tk:ta hirmuisesti moittia, olemme sieltä aina avun saaneet, kun sitä on tarvittu :) Tsemppiä opintoihin!

lumikko, meillä mies tekee joskus oma-aloitteisesti hommia, tosin aika harvoin... Mutta toki olen onnellinen niistä harvoistakin hetkistä :heart: Itse olen huono patistamaan häntä, kun tiedän, että hänellä on ihan samanlailla kädet täynnä kotihommia. Itse kun en oikein osallistu noihin lämmitys-, remontti- ja ulkohommiin :whistle: :ashamed: No, lumitöitä teen kyllä mielelläni! Mutta ruohonleikkuut ja muut on aina jäänyt miehelle.
Tuntuu välillä ihan turhalta jäkättää jostain kotihommista, koska tosiaan molemmille riittää hommaa. Ja kyllä meillä sellainen herkkyys on tässä vuosien varrella säilynyt, että osaamme toisistamme lukea, jos toinen on väsynyt kotitöistä. Silloin toinen ottaa ohjat käsiin ilman pyyntöjä ja taas jaksetaan :heart: Kyllä minä olen oikeasti todella kiitollinen tuosta puolisosta :) :heart:
Kyselit niistä työpäivistä... Hän tosiaan on viikonloput aina töissä siellä etelä-Suomessa, paitsi onhan tietysti lomat. Ja kesällä on aina sellainen 3 viikon putki, että on viikot siellä arkijaksolla ja vastaavasti silloin viikonloput kotona. Ja oma yritys työllistää joskus enemmän ja joskus taas vähemmän. Nyt on vain se "enemmän työllistävä" vaihe kestänyt jo yli puoli vuotta. Toki pitää niitä vapaapäiviä aina silloin tällöin, mutta voi olla viikkoja, että tekee tosiaan 7 päivää viikossa töitä :ashamed:
Ahkera on aina ollut, se on vähän sellainen vitsi suvussakin, mutta täytyy ihmisen toki osata levätäkin :) No, toivottavasti osaisin nyt jotenkin selittää asian... eli tekee hirmuisesti töitä, mutta osaa kyllä levätäkin :D
Niinkuin nyt hiihtolomallakin, mennään mökille ja ollaan koko viikko ihan rauhassa :heart:

Minnihiiri, kuulosti ihanalta teidän lauantai-ilta :) Oli varmasti kuitenkin mukavaa päästä rauhassa juttelemaan miehen kanssa, vaikka ymmärrän hyvin, kuinka on ikävä lapsiakin :heart: Se on jännä, että vaikka sitä kovasti odottaa omaa vapaa-aikaa, niin samantien kuin se oma-aika koittaa, niin on sellainen levoton olo, kun ei ole lapset siinä lähellä. Siellä Riikassakin oli hauska, kun sunnuntaina odoteltiin hotellilla taksia lentokentälle, niin kaikki me, kenellä on vielä lapsia kotona, valiteltiin kauheaa koti-ikävää :D

hapanmaitotuotteita alan minäkin pian antamaan Maijalle. Tänään voitaisiin vaikka jo jotain koittaa :) Tilasin juuri sen 10kk neuvola-ajan ja saimme sen tuonne maaliskuun alkuun.

Töihinlähtö alkaa uhkaavasti lähentyä... maaliskuun puolivälissä on se hetki! Jännittääkin ja toisaalta odotan kovasti työkavereiden näkemistä :) Hoitoasiat ei hirmuisesti jännitä, isommat tykkää ihan varmasti, kun niitä irtopäiviä on ollut tässä koko ajan pienissä määrin. Maija on tietysti kovasti äidin tyttö, mutta eiköhän me selvitä :heart: Ja onneksi on aina pelastava keskiviikko! Se on meidän vapaapäivä keskellä viikkoa, sen osittaisen hoitovapaan turvin ja se katkaisee varmasti ihan kivasti viikon.
Tänään on päivä alkanut kuitenkin kivasti ja Maijakin on kuumeeton. Nuhaa ja yskää kovasti, mutta muutoin ihan ok :)

Nyt kutsuu pyykit ja pian alkaa myös pojan kerho :wave:

Parasta aikaa ja Maija :heart:
 
Jospa mäkin taas jotain yrittäisin kirjotella.
Viikonloppu meni yhdessä hujauksessa, siivoillessa ja vieraita kestitessä ja itsekin kyläiltiin. Mies lähti lauantaina Turkuun kaverinsa luokse ja tuli sunnuntaina hyvissä ajoin takaisin, mutta mulla ei ehtiny aika käydä pitkäksi. Yksi vieras kun lähti niin toinen tuli tilalle. Ruokaakin tuotiin ihan ovelle asti. On se kiva kun pidetään huolta. :D

Aamulla oltiin taas vauvajumpassa. Nyt Konsta nukkuu ulkona vaunuissa ja varmaan pitkät unet nukkuukin kun on taas jumpasta väsynyt. Mä kävin vielä jumpan jälkeen k-kaupassa superpäivillä kun siellä oli liberon vaipat vaan 9,95? paketti. Ostin 2 ja saatiin vielä cd kaupanpäälle. Kiva kun nuo vaipatkin on joskus tarjouksessa kun ovat niin älyttömän kalliita. Oli siinä kyllä raahaamista kun vaunuilla olin liikenteessä ja kantamuksina oli 2 vaippapakettia ja ostoskassi. Kotiin selvittiin kuitenkin kunnialla. :)
Näin vielä ihanan neulepaidan näyteikkunassa ja nyt se jäi kaivertamaan mieltä. Ja just eilen päätin että nyt pitää alkaa miettiä tuota rahankäyttöä ja jättää turhat menot pois... :whistle:

Vilmis: oikein rentouttavaa risteilyä teille. En kyllä keksi mitään viimehetken neuvoja.. Tuo vedenkeitin on hyvä idea.

Konstan taitoja piti listata:
-ryömii
-nouseen konttausasentoon ja jo kovasti yrittää konttaamaan lähteä
-nukkuu kokonaisia öitä
-kävelee, kun kävelytetään
-sanoo vauva, äiti, oho, ei ym. mutta sattunnaisesti enkä tiedä ymmärtääkö merkityksen.
-kiipeää isiä vasten seisomaan
-2 hammasta
-syö reippaasti
-rakastaa nokkamukia ja välillä saa itse siitä juoda, mutta loiskutteluksi useimmiten menee.
-istuu tuetta.
-ymmärtää nimensä
-ymmärtää ei-sanan merkityksen, mutta on kuuro kielloille. Nauraa räkättää vaan jos äiti komentaa.
Tuossa oli nyt jotakin. Varmaan osa jäi listasta pois mutta lisäillään sitten taas.

Kai tästä tarttis mennä jotain syömään ja sitten tekemään Konstalle makaronilaatikkoa. Ei auta, hommat odottaa tekijäänsä. Kuulumisiin. :wave:
 
vilmis, ihanaa matkaa :wave: :) Minullakaan ei ole sen ihmeellisempiä neuvoja, muuta kuin, että nauttikaa ja ottakaa rauhallisesti :) :hug: Tulee varmasti ihana reissu!

Helinä-83, mun pitäisi kanssa ottaa itseäni niskasta kiinni ja jättää "turhat" menot pois... mutta jotenkin mä saan aina ne itselleni selitettyä, että miksi tätä ja tätä juttua tarvitaan :D
 
Kiitos matkatoivotuksista =) Nyt on laukut pakattu ja tavaraa on ainakin etelänmatkan verran..

Vaniljatäti, harmi kun ei satuttu samaan aikaan reissuun ;) Meillä on suunnitelmissa käydä Skansenilla ja sitten tietysti vanhassa kaupungissa. Siinä varmasti tarpeeksi ohjelmaa yhdelle päivälle. Onneksi meillä on Ruotsin päässä opas vastassa, hyvä ystävä, joka on asunut tuolla jo pitkään :)

Mutta nyt hejssan :wave:
 
Morjes :wave:
vilmikselle oikein hauskaa ja turvallista matkaa :wave: !!!

saas nähä kauan ehdin kirjottaa kunnes tuo hälytin rupee ääntelemään..laitoin pojan pihalle nukkumaan ja isompi nukkuu makkarissa :)

Oli hauskat synttärit,kummatkin :D en mä sitten jaksanut myöhään olla juhlimassa,alkoi jotenkin riittää katsella sitä touhua...ite en juonut mitään. kymmeneltä jo kotia =) pääasia että kävin kuitenkin onnittelemassa :D ja kakulla :p

parasta aikaakyllä tosiaanki kaikki sitten sattuu samalle päivälle :eek: :hug:
Ellille myös jaksu :hug: uhmaajan kanssa. siinä tosissaan koetellaan hermoja :ashamed: mulla on jo ton 2vuotiaan kans välillä sama tunne että laitan sen hoitoon kiukkuilemaan :kieh: heh mutta niiku jo todettu,onneks on hyviäkin päiviä ja tosi lohduttavaa kuulla että monet(kaikki varmaanki) "taistelee" samojen asioiden parissa ;) lapsiperheen elämää :D :heart:

työnjaosta on varmaan monella perheellä vääntöä :/ mä nimittäin hermostuin kans taas kerran miehelle kotihommista :ashamed: se kyllä tekee ja on hirveen auttavainen,mutta miten mustakin tuntuu että pitää aina käskeä ja sanoa että nyt pitäs imuroida jne. :ashamed: sitten tulee helposti väittelemisen aihetta kumpi tekee enemmän ja syytellään ettei toinen tee mitään. :D

no nyt heräs poika,myöhemmin lisää :wave:
 
Hyvää reissua vilmis. Rennolla asenteella pärjää melko hyvin ja se, että tarvittaessa joustaa vähän rutiineista.

Vaniljatäti sinulla on hienosti edennyt tuo tutkimus. No omat opinnot etenee suht kivasti, mutta luen tenttii johon on niin puisevaa materiaalia, että huh ja täytyy sanoa, että en minäkään siitä aivan kaikkea ymmärrä.

Täytyy vielä tuosta työjaosta kommentoida. Meilläkin siis sitä ulkotyötä on melko paljon, ja talokin vielä kesken. Nytkin mies on puuhommissa. Enkä minäkään paljon lämmitykseen osallistu, nurmikkoa meillä ei vielä ole, mutta sitten kun se on voin sitä kyllä leikellä. Jotenkin näen asian niin, että kun mies tekee noita "miesten" töitä minä teen sisällä hommia. Mutta sitten kun ei ole niitä muita töitä tehdään tasapuolisesti kotihommat. Huh, menipä nyt vaikeeksi. Ja täytyy viellä sanoa, että kyllä se mies itsekin niitä hommia tekee, tiskaa aina. Inhoan tiskausta ja mies on se joka hoitaa sen meillä :heart: Vaikka asitakone onkin aina on myös sellaista tiskiä mitä koneeseen ei voi laittaa. Taidan olla vain liian vaativa luonne, itseäni kohtaan sekä myös sen kautta muita kohtaan. :ashamed: Mutta tytön syntymän jälkeen olen oppinut olemaan vähän armollisempi esim siivouksessa. Ennen vein joka viikko matot ulos, imuroin, pesin lattiat, pyyhin pölyt ym. Nyt voi mennä monta viikkoakin kun en pyyhi pölyjä. No tulipa oikein romaani.

Helinä-83 minäkin ostin vaippoja tarjouksesta, Liberoja. Se on tosiaan kiva kun niitä välillä saa halvemmalla. Nyt olisi myös Muksu soseet tarjouksessa, mutta olen vähän sellainen kotimaisen kannattaja.

Nyt pitää varmaan käyttää tämä aika taas johonki muuhun, tyttö nukkuu. Lukea tai tehdä niitä kotitöitä ;)

lumikko ja tyttö
 
Hehee.. mie kans kävin ostamassa niitä tarjousvaippoja ;) CD-levyä en saanu ku ne oli kerenny jo loppua :(

Juu, niin mieki aattelin, siitä mainoskuvauksesta, että se oli tarkotettu sitte niin... Jännä nyt kattoa, että kuka ja minkänäkönen tyttö siihen on valittu.. tänään vielä sanoivat, että se paikka olis ollu minun 99% varmuuella... Jospa sitte joskus toiste.

Työnajaosta sen verran, että meillä mies tekee kaikki ulkohommat ja mie sisähommat... mutta silti käydään aina välissä vääntöä näistä asioista.. joskus vähän rankemminki.. Mutta pääsääntösesti mennään nyt näin.

Vilmikselle ihanaa matkaa :wave: Voi, kumpa meki päästäis joskus... täältä vain niin pitkä matka ennenku edes laivaan pääsee.. :whistle:

En tiiä, että kuvittelenko, mutta Paavo hokee ku näkee isosiskon, että "ata, ata".. Siskon nimi siis Katariina ja Kataksi monesti puhutellaan.. Voihan se olla, että alkaa jo tavuja toistella..ja ehkä ymmärtää niitten merkityksenki.

Meille tuli tänään se uus sänkyki... tai no... vain toinen.. oli tullu joku sekaannus eivätkä olleet tilanneet toista.. aikovat ny sitte selvittää asiaa.. ja mie jo haaveilin, että ihana laittaa illalla nukkumaan uuteen sänkyyn.. :headwall:

Mulla ois töihin lähtö kahen viikon päästä... ajattelin Paavon kanssa tehhä 4 tunnin päiviä.. ainaki näin aluksi.

Nyt siivoamaan tuota makkaria...

Hanna ja Paavo :heart:
 
Kiitoksia onnitteluista!!

Meillä poika on kipeenä, kuumetta ja ääni on ihan käheenä. :( Ei oo mitään ruokahaluja ja yökin meni valittaessa. Ei oo nyt päivälläkään nukkunut kun puolisen tuntia, mutta lepäilee kyllä rattaissa tossa mun vieressä.

Osaamisista:
Istuu tuetta ( ei nouse ite vielä, mutta laskeutuu maahan makaamaan )
Ei konttaa eikä ryömi
Ymmärtää ei-sanan tarkoituksen
Pääsääntöisesti nukkuu yöt, välillä tarvii tuttia, ei syö yöllä.
2 hammasta alhaalla
Juo nokkamukista, tuttipulloa ei oo koskaan huolinut
syö reippaasti ja PALJON
Osaa kävellä jos kannattelee ja siinä samalla osaa potkii palloa ( potkii aina oikeella jalalla )
No eiköhän tässä ne suurinosa.

Moonlight meillä on tommonen samanlainen mopo pojalle. On kanssa ihan innoissaan aina siitä, osaa kanssa lykkiä itteään taaksepäin sillä, mutta seistessään raukka ei tajuu että siitä pitää pitää kiinni että ei kaadu.

Työnjaosta ollut puhetta täällä. Mä teen suurimmaksi osaksi meillä kaikki kotityöt kun tehdään samalla remppaa niin mies hoitaa sen puolen. Mutta kyllä mieskin osaa tehdä jos se siitä on kiinni ja ihan oma-alotteisesti vielä.

Pojasta on tulossa vissiin oikein kunnon isän poika, kun haluu aina vaan olla isän kanssa kun se on paikalla. Viikonloppuisin jos otan sitä aamulla meidän sänkyyn niin on kokoajan kääntyneenä isään päin ja nyppii sitä niin että ei varmasti enää nukuta vaan seurustellaan. Mä saan kyllä aina olla ihan rauhassa. Kivahan se on kun kuitenkin ite on pojan kanssa kaikki päivät, saa sitte illalla vähän "lomaa".

Mutta eipä tänne sen kummempia, kirjottelen taas kun on aikaa.

Ainiin piti vielä kertoa, että kävin perjantaina rakenne ultrassa ja vauvalla näytti kaikki olevan hyvin ja lupailivat meille pientä tyttöä.

Tyttö83 rv 19+5 ja poika 9 k
 
HeLiNä-83 Se on kyllä ihanaa, kun joskus löytää halvalla päiväys ruokaa.
Näissä mitä mä ostin on päiväys huomenna, ja eihän ne pakkasessa miksikään mene. Horneteista mä tykkään ja poika tykkää taas enemmän noista Shanghai koivista. :D
Ruoan hinta kun on noussut musta ihan kamalasti, taaskin kauppaan vierähti yli 70?, vaikka ei ostettu kuin maitoa, nannia, 4 päivän ruoat+ tarpeet.
Mutta sitten kun pääsee noista Samun korvikkeista eroon, niin hieman putoaa kauppalasku.

Samu rupesi kitisemään, nyt ei tunnu mikään lelu kiinnostavan, on taas tottunut mummon luona olemaan jatkuvasti sylissä.
Joten pakko mennä taas.

T: B ja murut
 
Nyt Samu on yöunilla ja Miro tapittaa piirrettyjä.
Kohta on Mironkin vuoro mennä tutimaan. :)

Tein tänään tonnikala-pastasalaatin.
No eipä ehditty sitä Miron kanssa paljoa syömään, kun Miro rupesi temppuilemaan ja koko kulhollinen salaattia lenti maahan.
No eipä sitten syötykkään salaattia iltapalaksi.
Koira ehti syömään osuutensa ja loput keräsin roskiin ja hieman pyyhin lattiaa.
Huomenna pitää sitten pestä keittiön lattia, ettei rupea ihan kamalalle tonnikalalle haisemaan. Enään en viitsi moppia ottaa esille.

Hitsi meinasin unohtaa pistää ystävänpäivä kortit postiin.
Onneksi vielä huomenna kerkeää ne lähettää.
En kyllä tänä vuonna lähetä kuin viisi korttia ja loput saa tekstarina tai mailina.
Mitenkäs teillä muilla?

Ostin tänään Samulle vellijauhetta.
Mulla oli aikaisemminkin sille täysjyvä vellijauhetta, mutta se ei sitten kelvannutkaan pojalle.
Nyt ostin päärynä-vellijauhetta ja heti maistui pojalle paremmin. =)

Onkohan siitä haittaa, kun vaihdoimme nannin korvikkeen semperiin?
Huomasimme että semper on hieman halvempaa kuin nanni.
Joten olemme nyt antaneet Samulle semperiä, ei ainakaan vielä ole tullut mitään oireita. Mutta eikös nuo korvikkeet ole aika samanlaisia, vai mitä olette mieltä? :wave:

Mutta nyt menen laittamaan tuon hulivili Miron unille.
Jaksaa sekin herätä aamulla pirteänä.

Bruschetta ja pojut
 
tyttö83 oih miten ihanaa että kaikki ultrassa hyvin :) vai tyttöä lupailtiin :heart: tässä tulee niiiiiin vauvakuume kun kuuntelee ultrajuttuja :D

mies nukuttaa esikoista.pienempi jo nukkuukin.äsken piti käydä vielä röyhtäyttämässä kun alkoi itkemään...monena iltana sama juttu et nukkuu hetken ja alkaa itkee :'( sitten nostan syliin ja hetken pitää niin tulee röyhtäsy.no sitten onneks unet jatkuu taas hyvin.

ystävänpäiväkortit munki pitäs huomenna postiin viedä...5kpl laitan minäki korttia menemään ja loput viestiä =)

eikai noissa korvikemaidoissa muuten paljon eroja oo,mutta vatsavaivojen takia toinen sopii toiselle jne. niin mä oon ymmärtänyt. meillä juodaan nannia.siihen niin totuttu :)
ruoka kyllä tosissaan kallista :kieh: kauppaan menee joka kerta vähintään 50euroa vaikka menisin hakemaan vain maitoa :ashamed: tulee ostettua sitte aina kumminki jotain muutakin ja useammalle päivälle ruokaa. olis kyllä syytä varmaan vähän katsoa mitä ostaa,säästäs varmaan paljon kun jaksaisin ruveta tarkkailemaan :D

mut nyt mies tuli huutelemaan,menen seuraksi :wave:
 
Iltaa :wave:

Hulinaa riittänyt, kun molemmat lapset kipeinä. Peetu ei viime yönä tahtonut nukkua millään. Päätään pyöritteli ja kitisi, laitoin sitten supon ja sen jälkeen nukkui kiitettävän hyvin. Mutta kun Peetu nukahti, heräsi sisko pyytämään lääkettä että on korva kipeä. Hänellä ollut viimeksi korvatulehdus reilu vuosi sitten. Aamulla sitten tilasin molemmille ajan lääkäriin, tai isompi piti ensin viedä sairaanhoitajalle (turhauttavaa). Aika oli kymmenen jälkeen, ja Peetulla oli tulehdus vasemmassa korvassa ja sairaanhoitaja katsoi tytön korvan ja hänellä paha tulehdus vasemmassa korvassa. Ja ei muuta kun lääkäri aika tytölle joka saatiin vasta kahdeksi, kun ei sairaanhoitaja voi lääkekuuria antaa. Onneksi oli mies mukana. Ärsyttävää tuollainen, hetkeksi kotiin ja sitten taas takaisin sinne. Miehen piti lähteä töihin mutta onneksi sisko pääsi Peetua vahtimaan ettei sitäkin taas tarvinnut sinne raahata. No, nyt on sama 7 päivän kuuri molemmilla. Jospa alkais nuhakin helpottaa. Tuntuu vaan niin hirveälle tumpata noita lääkkeitä kun Peetullekkin nyt illalla ensin suppo, sitten antibiootit ja vielä ventolineä hengiteltiin maskilla kun on vähän ahtaalla taas nuo hengitystiet. Mutta eiköhän tää tästä rupea kuurien myötä helpottamaan.

Paljon oli tullut asiaa, yritän muistaa edes osan.

Bruschetta
minä vaihdoin Peetun korvikkeen joku aika sitten NaN-jauheesta tutteli jauheeseen ja eipä tuo mitenkään reagoinut. Tuttelijauhe oli halvempaa.

Vilmis mukavaa reissua! =)

Kuukupista on kyllä ihan verraton. Mulla on nyt siis ekat menkat Peetun syntymän jälkeen ja melkoisen runsaat sellaiset. Ekoina päivinä sitä sai tyhjennellä kolmen tunnin välein, mutta nää loput päivät on menneet 6-10 tunnin tyhjennysvälillä. Ihan meinaa unohtaa että on menkat. Minäkin luulin etten sitä opi käyttämään, mutta parissa päivässä jo opin. Minun mielestä ei sen hankalempaa kuin tampooninkaan käyttö (joskus teininä niitä viimeksi käyttänyt) . Ja ihan täältä meidän pikku kunnan apteekista ostin, maksoi 29,20 euroa. Ja pois en enää antaisi, mukava nukkua yötkin kun ei tarvii pelätä että koskahan valskaa jostain. Ja avannossakin kävin, ei tartte sitäkään noiden punaisten päivien takia väliin jättää. Oli muuten 20:s kerta (vasta) tälle talvea. No, ei tästä mainospuhe kuitenkaan pitänyt tulla =)

Parasta aikaa, teillä ollut oikea hulinapäivä. Onneksi kaikki päivät ei ole samanlaisia =)

Kippana, muakin jäi vähän vaivaamaan että mitäs kurjaa teille tapahtui että ambulanssiakin tarvittiin? Ihana, jos nyt on kaikki hyvin! :hug:

Yöhoidosta, minun sisko ois ottamassa noita lapsia heille yökylään jotta saatais miehen kanssa olla edes yksi yö kahden ja käydä vaikka syömässä tai jotain, mutta..meillä tuo iskä pistää hanttiin ettei raaskii Peetua vielä antaa yökylään. Minun mielestä yksi yö menis, kun on kuitenkin niin tuttu paikka ja tutut ihmiset siellä päässä. Saas nyt sitten nähdä.

Ystävänpäiväkortit väsättiin tytön kanssa ja just äsken laitoin kuoriin ja osoitteet päälle ja postimerkit. Oisko noita kymmenkunta tullut, loput saavat sitten viestin, vaikka minusta aina se oikea kortti on paljon kivempi. Nyt ei vaan ollut virtaa niitä kovin montaa tehdä.

Missä K-kaupassa Liberot noin halpoja. Ei meillä ainakaan K-marketissa ollut. Yöksi laitan laiskana nykyään Liberon ettei tarvii vaihtaa yöllä vaippaa. Vaikka sais kestostakin, mutta jotenkin tuntuu että siitä tulee liian paksu paketti ja pitäs aina itellä huolehtia että ois iltavaippa valmiina jos mies vaikka laittaa unille pojan. Hän kun ei osais tarpeeksi pitävää pakettia tehdä. Eli yksi Libero menee meillä sitten per päivä.

Lapset nukkuu ja mä täällä taas odottelen miestä töistä että pääsen lenkille. Huomenna ajateltiin kaverin kanssa mennä tyttöjen kerhon ajaksi pariksi tunniksi salille. Ja keskiviikkona lähdemme siskoni (ja lasten) kanssa käymään toisen siskon synttäreillä. Matkaa kertyy 200km suuntaansa, mutta mukava nähdä pikkusiskoa kun en ole joulun jälkeen nähnyt.

Että sellaista tänne!

Hyvät yöt :wave:

Tiitteräinen ja kipeät lapset
 
Tiitteräinen Löytyykö teidän kaupasta nanni 2 jauheena tai tutteli 2.
Meiltä ei niitä löydy kuin 1:senä ja kakkosta pitäisi saada.
No onneksi tuo semper on hieman halvempaa, niin siirryimme siihen.

Mä tykkään antaa Samulle 2dl tetra korvikkeita.
Musta ne 5dl on siinä mielessä huonoja, kun joutuu sitten lämmittämään jääkaappi kylmän korvikkeen.
Ennen semperiä käytettiin nan 2:sta 5dl purkkeja.

Suihkuun pitäisi kohta mennä, on hiukset taas kamalan rasvaiset.

T: Bruschetta ja pojat
 
Kiitos haleista Tiitteräinen ja Parasta aikaa.
Itse en ollut sillon kotona kun kirja tippu lapsen päähän. Mutta jotenkin niin se tapahtu että kirja oli ollut puoliksi miehen ja puoliksi tytön käsissä sängyllä ja siitä sitten tippui tytön päähän. Lapsi oli aluksi huutanut hetken, mutta kun tulin kotiin niin ei oikeastaan reagoinu mihinkään, oli kuin säkkiä olis pitäny sylissä ja tuijotti vaan eteensä. Piti vain pientä ininää. Soittelin siinä sitten hätäpäissäni terkkariin ja yksityisille ja uudelleen terkkariin. aateltiin eka lähtee itse viemään jonnekin, mutta tyttö alkas näyttään siltä että rupeis nukkuun ja niin ei saa tapahtua, joten terkkarin täti suositteli ambulanssia. No ne kävi ja sitten alkolikkakin näyttään jo vähä toipumisen merkkejä. Luultavasti aivotärähdys, joten likka nukkui elämänsä ekat päikyt sisällä, mun haukankatseen alla. No onneksi loppu hyvin, kaikki hyvin, mutta kylläpä säikäytti.

Meillä syötiin itse ekaa kertaa toissapäivänä ja kyllä se olikin sitten sen näköistä
:LOL:

Mutta nyt pakko mennä :wave:

Kippana ja Sirppana :heart:
 
Wau mitkä sivut :D pitää heti kokeilla kirjottaa onko samanlaista =)

Oltiin kerhossa ja kaupassa.kumpiki sitten nukahti autoon niin ajelullakin piti olla :D nyt nuo sitten leikkii toistaiseksi rauhassa ;)

meille sattui eilen pieni kopsahdus... :'( tai useempikin sattunut,mutta nyt on pojalla poskessa kauhea mustelma :( kaatuu tosi usein kun nousee kaahimaan ja aina sitte osuu johki.tällä kertaa poski. no kaippa tää vaihe pian ohi menee kun tasapaino alkaa paremmin toimia ja pysyy pystyssä paremmin.

se siitä rauhasta....täytyy mennä kun tuo esikoinen tässä koko ajan häärää,ajaa autolla tässä koko ajan...näppis vaarassa.eikä tuo pienempikään tuola kuulosta enää viihtyvän kovin hyvin.....
 

Yhteistyössä