Mäkin ehdin pari sanaa laittaa täältä yhden lapsen helpon elämän keskeltä
Ei vaan, oma valinta, että teen töitä samalla... No, mulla onkin viikko enää nimellistä äitiyslomaa, sitten alkaa "hoitovapaa". Just eilen kävin sanomassa "kyllä" uuteen freelancer-työhommaan, vaikkei lastenhoitajasta ole vielä tietoakaan. Kahdeksi päiväksi viikossa haluaisin siis löytää hoitajan kotiin, itse tekisin yläkerrassa työhuoneessa oven takana töitä. Nyt on ollut joka ilta niin paljon töitä, ettei vapaahetkiä ole ollut, mitä, 2 viikkoon? Ja samalla vielä poski/otsaontelotulehdus, nyt antibiooteilla.
Vaan yes, kyllä täytyy sanoa, että mä en käsitä, miten kukaan jaksaa useamman kuin yhden lapsen kanssa, MUTTA onhan siinä se hyvä puoli, että iästä riippuen lapset kuitenkin pitävät toisilleen seuraa ihan eri lailla, kuin ainokaisen kanssa, jota saa aina äiti (tai isä) sitten viihdyttää. Eihän sitä kai tavallaan raskaaksi voi sanoa, jos viettää suuren osan päivästä istuen olohuoneen matolla kädet valmiina ojossa ottamaan kiinni suorilta jaloilta selälleen kaatuvan lapsen
Mutta on se vaan raskasta!!
Chira puhui asiaa, vaikka voinkin hyvin ymmärtää myös monen lapsen äidin näkökulman siihen, että ottaa päähän, jos yhden lapsen vanhempi valittaa. Kaikki on yksilöllistä. Tosi hyviä pointteja Chira otti esille. Ja ihmisillä on kaikin puolin erilaisia elämäntilanteita. Itse tiedän tasan tarkkaan, ettei musta olisi 3-6 lapsen äidiksi IKINÄ. Kaksikin kuulostaa toooodella haastavalta... Just tuossa olin naapurilla kylässä, heillä 3 lasta, riekkuivat siellä miten sattuu ja hirmuinen metakka. Mä en vaan jaksaisi sellaista. Oon ollut päiväkodissa töissä ja hoitanut kolmen lapsen perheissä ja niinku, mitta täys tuli siinä! Kesti monta vuotta sen jälkeen, että edes halusin omia lapsia
Onneksi oma onkin ihan eri asia, ja KAIKKEEN TOTTUU, varmaan myös kahteen-kolmeen lapseen. Ja riippuu paljon siitäkin, kuinka isä osallistuu. Tällä menolla en jaksaisi hoitaa kahta näin yksin. Ehkä. Tai sitten sitä vain venyisi. Mut, niin, jokainen tavallaan.
Nyt ei sitten ehdikään muuta...
Nannaliinalle valtavat tsempit, tosi kurjaa!!