Meillä oli alkuviikosta 5kk neuvola, moron refleksit tulee vielä.. saas nähdä joutuuko siitäkin lääkärille, ensi kuussa ollaan menossa tytön päänmuodon takia (litteä sivulta, takaraivo pitkällä, otsakin pitkällä..) ja fysioterapeutilla käydään taas parin vkon päästä, kun ei osaa vielä laittaa vatsallaan käsiään suoraksi eli harjoitella konttausasentoa. Mehän alettiin käymään fys.terapiassa kun tyttö oli kokoajan vinossa, ei osannut laittaa käsiään keskilinjaan ym. no ne onneksi jo normaalisoitui, tuossa 4kk jälkeen.. eli tosiaan tyttö tulee kuukauden jäljessä, kuten syntyikin kuukauden etukäteen.
Meillä on koiranpentu, ja voin sanoa, että meillä on karvainen ja ei-karvainen vauva <3 Yritetään pitää vauvaa lattialla paljon, mutta tuo 7-viikkoinen koiranpentu yrittää kokoajan purra tyttöä.. joten lattialla on eri huoneessa, mitä koiranpentu. Yläkerran lattiat on vuorattu sanomalehdillä, vkonloppuna pitäisi yrittää alkaa viemään pentua aina pihalle tekemään tarpeensa. No eiköhän tämä tästä..
5kk neuvolassa tytön paino oli 7780g ja pituus 66,5cm, mennään 0-käyrällä, aluksihan mentiin -2 käyrällä.. joten kasvua on tapahtunut<3
Iltaisin meillä äkäillään, ei haluta olla lattialla, ei sohvalla, pitäisi vaan kantaa ja kantaa.. ja on niin mukavaa silloin. Sänkyyn mennessä itketään/äkäillään vielä, mutta nukkuu onneksi koko yön heräämättä. Koiranpentukin herää ennen 7, niin tyttökin on oppinut heräämään samoihin aikoihin.
Hampaista hampaita on tulossa, kuolaa niin lujasti ja kokoajan on käsi suussa tai haluaa meidän sormia imeä.
Kylvystä meilläkään ei ole tukia ammeessa, aina menty silleen, että isi tukee tyttöä päästä ja minä pesen tyttöä.. vähän joskus potkii jaloillaan, mutta pääasiassa vaan makaa ja hymyilee
Esikoisen kanssa oltiin vauvauinnissa, mutta tytöltä se nyt jäi, kun on toi uimahalli remontissa.
Ajankulusta sunnuntaina tuli koiranpentu, nyt ollaan pari päivää ihmetelty sitä, olen yrittänyt leikkiä sen kanssa aina, kun tyttö on nukkumassa ja kun tyttö herää, ollaan katseltu yhdessä pentua.. pikkuhiljaa pakko opettaa pentua vauvaan. Ennen pentua käytiin joka päivä kävelyllä lounaanjälkeen, tänään olisi taas tarkoitus lähteä ja jättää pentu yksin kotia. Kerran jo joutunut olemaan yksin, oli tuo neuvola tytön kanssa.. hyvä opettaa pikkuhiljaa olemeen yksin.
Iltaisin olen käynyt salilla/kävelyllä yksin, muuten tämä neljänseinän sisällä oleminen masentaa, välillä on ikävä töihin, olen ollut niin kauan töissä
Ääni meillä on alettu harjoittelemaan ääntä, huutaa välillä lujaa, naapuritkin varmaan kuulevat..
Piuh ja tyttö 5kk 2vkoa - tässä iässä esikoinen lähti todenteolla ryömimään.. tyttö jotenkin unohti taidon, vaikka menikin jo eteenpäin (kuulemma normaalia, ollaan kannettu tyttöä aika paljon, kun ei halunnut olla vatsallaan..)
Meillä siis mennään joissakin taidoissa ihan omalla ikäkaudellaan, toisissa ollaan jäljessä paljon.. onhan tuo jo kääntynyt vatsalleen yli kuukauden, vaikka ei olisi vielä tarvinnut.. no, kaikki taidot tulee pikkuhiljaa <3
Nyt heräiltiin aamu-unilta, siispä syömään lounasta.