Mulla olis hiukan kysyttävää noista kiinteistä. Meillä maistelut on aloitettu hyvin varovasti - ollaan siis annettu maistiaisia, mutta ei vielä varsinaista ateriaa kiinteitä. Herralle kuitenkin maistuu kaikki hedelmäinen todella hyvin ja usein nuo maistiaiset loppuvat ikäänkuin kesken. Sen sijaan kaikki peruna, parsakaali, maissi tms. ei miellytä lainkaan. Ne hän suunnilleen sylkee ulos, saattaa jopa alkaa itkeä! Velliäkään ei kovin suuria annoksia mene kerralla. Eli mitä soseita teidän pikkuiset tykkäävät syödä? Paljonko annatte kerrallaan ja miten on maidon määrä muuttunut samaan aikaan?
Korvikkeissa meillä on taas palattu tutteliin. Herralle ilmaantui jo ainakin kuusi viikkoa sitten toiseen poskeen punainen ihottuma-alue joa ei parane millään. Itse olen aivan varma, että se on joku maidosta aiheutuva juttu, mutta olemme puhuneet asiasta neuvolassa ja myös yksityislääkärillä ja kaikkialla vastaus on ollut luokkaa "laittakaa siihen rasvaa". No, mitkään rasvat eivät vaan tuohon tunnu tehoavan. Kortisoniakin laitoin useamman päivän putkeen, kunnes tulin siihen tulokseen, ettei ihottuma reagoi siihen lainkaan. Sitten epäilin, että ihottuma johtuu käytetystä korvikkeesta, mutta sen vaihtaminen (olemme kokeilleet useita) ei tunnu auttavan. Ja kun herra niin kovasti tykkää tuttelista, niin siihen olemme nyt sitten palanneet. Onkin hiukan epäkiitollista huomata, että tuttelia menee kyllä ihan loputtomasti (vaikka koko tetra) mutta mun omaa maitoa ei niin paljoa juokkaan... Jo pelkkä kiinteiden kokeilu on kuitenkin rauhoittanut vatsaa. Enää ilmavaivat, ummetus tai puklailukaan eivät kiusaa niin paljoa kuin aikaisemmin.
Yöunet meillä sujuvat edelleen todella hyvin. Poika nukkuu 10-12 h yhdellä tai kahdella syötöllä. Aamulla jos heräilee aikaisemmin laitan hänet sellaiseen lämpöiseen jumpsuittiin ja leikkimatolle, niin poika lepäilee siinä vielä lisää - siis leikkii ja pilkkii välillä unessa. Itse voin makoilla vieressä sohvalla ja pilkkiä hiukan myöskin vielä tuon aamuhetken ajan. Päiväunille nukahtaminen tuntuu olevan joskus todella hankalaa. Tai sitten unet ovat vain lyhyitä 30-45 min pituisia. Illalla uni tulee jo paljon ennen nukkumaanmenoaikaa ja silloin pitää vanhempien olla kekseliäitä sen suhteen kuinka iltaa saadaa jatkettua sinne nukkumaanmenoaikaan saakka - muuten herätys taas siirtyy aikaisemmaksi ja tuo aamu kuusi alkaa olla mulla sellainen "kipuraja".
Sit olisin kysellyt, käykö kukaan missään perhekerhossa tai muussa paikassa, jossa voisi tavata muita vauvoja? Meillähän oli paljon kaiken maailman jumppia, mutta niistä osa on peruuntunut ja nyt on jäljellä vain 2* 45 min jumppaa viikossa. Vauvauinti jouduttiin jättämään tauolle kun se sai herran itkemään (kokeillaan uudelleen parin kuukauden kuluttua). Meidän poika on kuitenkin todella sosiaalinen ja nuo jumpat ovat olleet tärkeä hetki päivässä, kun pääsee tapaamaan muita vauvoja. Sen vuoksi olisin kiinnostunut mitä muita kerhoja tms. olisi saatavilla ja mistä niitä kannattaisi kysellä.
Meillä on nyt jo toiveissa seuraava vauva ja olisi kiva kuulla tarkemmin kokemuksista elosta kahden pienen kanssa. Nuo talouden uutiset ovat tällä hetkellä niin synkkiä, että hiukan pelkään, ettei mulla tule olemaan työpaikkaa jonne palata eli siinä olisi toinen syy saada toinen lapsi heti perään - toinen syy on se, että niin me olemme sen aina halunneetkin. Eli kaksi lasta pienellä ikäerolla, niin että lapsilla olisi seuraa toisistaan ja samanlaisia aktiviteetteja samoihin aikoihin.