=) Täälläkin on nyt sitten eka vauvauinti takana. Ja nyt sitterissä lököttelee umpiväsynyt pikku vesikirppu :heart: Uinnin jälkeen nälkä ja uni kilpailivat siitä kumpi vie poikaa voimakkaammin. Onneksi kuitenkin itse uinnissa jaksettiin hyvin ja kaikki oli kivaa loppuun saakka.
Etukäteen kyselin noita vauvauinnin varusteita, ja tulin siihen tulokseen, että jatkossa en vie sinne yhtään ylimääräistä tavaraa uikkarien ja pyyhkeiden lisäksi. Nyt meillä oli mukana kosteussuojattu kaukalo, ihan niinkuin ohjeissa neuvottiin. Tilassa on tarjolla kaikkea pienistä vauvavadeista alkaen ja saippuaakin seinällä olevissa telineissä. Sen sijaan pukkareissa on ahdasta ja kosteaa - ja lisäksi kaikki vauvat itkivät väsymystään uinnin jälkeen - joten luonnollisesti suihkuttelut ja pukemiset hoidettiin vaan mahdollisimman nopeasti. Jatkossa poika saa olla vuoronperään isän tai äidin sylissä ja vaan sovimme etukäteen järjestyksen jossa suihkutellaan ja puetaan. Oikeastaan ainut hiukan erilainen hyvä varuste oli sellainen froteinen pussukka, jota olen ajatellut unipussiksi, mutta jota nyt käytimme "pyyhepussina", eli siihen pojan sai käärittyä niin, että varpaatkin olivat varmasti pussin sisällä. Toi pussi on sellainen retrojäänne, eli peräisin äitini säilyttämästä kasasta omia vanhoja vauvanvaatteitani.
Noista imetysasioista en uskalla enää ottaa paineita. Meillä vauva on saanut maitoa pullosta puklauttelujen (tai siis sakeuttajan lisäämisen) vuoksi jo todella pitkään - ja nyt tissilakkoilu on ollut niin vakavaa, että enää en tarjoa rintaa siinä uskossa, että vauva tosiaan alkaisi siitä ihan ruoaksi maitoa imemään. Yksi ihan lyhyt tissittelysessio on saatu aikaan, mutta kyllä ruoka otetaan nykyisin jo pullosta. Suren vaan sitä, että nuo vähäisetkin imetyssessiot ovat olleet itselleni aika tunteikkaita yhdessäolon hetkiä. Täytyy vaan toivoa, että saamme niitä vielä lisää + + + tietty toivon sitä, että saan maitoa herumaan pumpulle jatkossakin, sillä enää enempää en jaksa pumppausta lisätä (se käy todella raskaaksi pidemmänpäälle). Itseasiassa oman jaksamisen takia mun on pakko vähentää pumppaamista aiemmasta - mutta aion jatkossa pitää pumppailussa yhden viikottaisen "tiheän imun vuorokauden", josko sillä saisin maitomäärän pysymään korkeana. Ja jos maito loppuu, niin olen kuitenkin onnellinen, että pystyin näinkin pitkään antamaan vauvalle omaa maitoa.
Meilläkin vauvasta on kehkeytynyt melkoinen "mammanpoika", eli haluaisi olla vaan mun sylissä tai ainakin ihan vieressä koko ajan. Nyt sitten harjoitellaan sellaista, että isä ottaa aktiivisemman roolin hoitamisessa ja nukuttamisessa ja minä vaan peesaan jossain taustalla, ettei homma mene ihan täydeksi itkuksi.