Toi kuulostaa hyvältä Flowerpower, täytyypä kokeilla meilläkin - kunhan päästään enemmän viljoja kokeilemaan. Ihan hiukan on kauraa kokeiltu, mutta vasta varovaisesti. Meillä on ihottuman vuoksi edessä maitorasituskoe ja siksi hiukan sekava tilanne ruokakokeilujen kanssa nyt. Eli ei varmaan laajenneta valikoimaa ennen kuin tuo maitoasia selviää.
Sellaista piti mun kysyä, että millaiset heijastimet olette laittaneet vaunuihin - sais sanoa ihan mistä ootte ostaneetkin... Meillä on lähikaupasta loppunut sellainen liimattava heijastinnauha ja vahingossa ostettiin sellaista jossa ei ole liimapintaa. Sitä oon sitte epätoivoisena teippivirityksenä kiinnitellyt eikä tosiaan näytä kovin hääviltä. Lopulta laitoin vielä riippuheijastimia hakaneuloilla kiinni, joten vaunut näyttää melkoiselta sirkukselta tällähetkellä. Hitsi kun olis joku valmis systeemi, olis paljon helpompaa... Meillä on siis koira ja joskus joudun menemään myöhäänkin illalla viemään koiraa vaunujen kanssa, kun miehellä on vuorotyö. Ja nythän on pimeetä myös alkuillasta.
Meillä pojasta näyttää kehkeytyvän yksien päiväunien lapsi. Yleensä jäbä torkahtaa vain noin 15 min aamupäivällä ja nukkuu sitten iltapäivällä 2,5 h päiväunet. Alkuillasta on toinen lyhyt torkkuhetki, ehkä 30-45 min. Yöllä nukkuu yleensä 11 h. Oon niin monta kertaa turhaan yrittänyt noita aamupäivän päiväunia pidentää, mutta se ei onnistu, joten pyrin nyt sitten suunnittelemaan päivärytmiä tuon pitkän päiväunen mukaan.
Syöttötuoli hankittiin viime viikolla ja ollaan sitä aina muutama minuutti kerrallaan kokeiltu. Meillä on siis tripp trapp sellaisilla kankaisilla pehmusteilla, jotka estävät lasta liukumasta paikoiltaan + babyset jossa ihan kunnollinen selkänoja ja etukaari. Varsinainen syöttäminen tehdään edelleen sitterissä, mutta hiukan mietin, et kun poika jaksaa ihan hyvin istua tuettuna, niin miksi ei voisi istua myös syöttötuolissa. En kuitenkaan uskalla uhmata sitä 6kk sääntöä, kun en sen perusteita tunne.
Mun on tarkoitus olla kotona elokuulle 2015, mutta meillähän on toiveissa se toinen lapsi, eli jos hyvin käy olisin kotona vuoden 2016 loppuun - tai mies voisi myös olla niitä viimeisiä kuukausia. Kuitenkin niin, että saataisiin nähdä ekat kävelyharjoitukset ja kuulla ekat sanat kotona. Mulla näihin päätöksiin vaikutti myös työtilanne, eli jos se olisi parempi, olisin varmaankin suunnitellut nopeampaa paluuta.