Toukomurut 2014 ~ Huhtikuussa

Apua ku täällä on hoppusta porukkaa ;) Mielettömästi onnea papumamma!

Vaikka kyllä mie olen vakaasti päättänyt, että saa luvan olla ensimmäinen laatuaan ja syntyä omin avuin ja ajoissa.. varmaan vielä kesäkuussa täällä kärvistelen kun oikein uhoan ;)
 
POKS 36+0

Havaittavissa alapaineen kohoamista vrt. aiemmat arvot 60->70. Nyt sitten vaan seuraamaan, kuinka pitää paikkansa tuo aiemmin väittämäni "paineiden nousu voi kertoa synnytyksestä parin viikon sisään" ;) Yläpaine tosin sama, että ehkä tuo nyt vaan kertoo, että laskettu aika lähenee eikä mitään sen kummempaa...

Lisäksi ärsyttäviä tuntemuksia: levottomat jalat iltaisin ja lisäksi (flunssaan liittyen?) korvat lukossa koko ajan. GRR... Mulla on kai jotenkin ahtaat noi ilmatiet korviin niin sitten kun sekä raskauden, että flunssan puolesta limakalvot turpeat niin korvat lukkiutuu.

Paljon onnea Papumamma :flower:
 
Papumamma Hurjasti onnea nyytistä! Olihan kiitettävän kokoinen nyytti :D

Kamat kasassa Vauvan vaatteet on nyt pesty ja laitettu paikoilleen, jes! Ja homma alkaa olemaan aikalailla vauvaa vaille valmis :) Pehmeä kantokoppa tarttis vielä pestä, sillä kovaa koppaa en saa koiran ja 3-v:n kanssa kuljetettua..ainakaan vielä. Joten alkuun pidän pehmeää kantokassia kopassa.

Synnytyslähenee fiiliksiä Ukolel sanoin alkuviikosta, että sitten teitää, jotta lkaa olemaan lähellä synnytys kun alan touhuamaan ja laittamaan paikkoja. Olen ollut järjettömän väsynyt ja patalaiska kaiken suhteen. Nyt kuitenkin iski pääsiäisenä sellainen energia pusuka, että oksat pois! Lisäksi maha on valahtanut, valkkari muuttunut vetiseksi ja reisiä alkanut juilimaan. Eli ehkäpä sielä paikat hiljakseen kypsyttelevät itseään.

(.) Ei haisuakaan miten päin poitsu majailee mahassa. Möyrintä on kyllä sen mukaista, että uskoisin jätkän ehkä koettavan saada itseään synnytysasemiin? Epämukavaa ja inhottavaa, kun tuntuu mylläävään yksiötään uuteen uskoon :/ Pää ei kyllä enää paina oikean puoleisia kylkiuluita, joten olen äärettömän toiveikas :)

Joosukka ja MM 35+6
 
Oii,onnea papumamma ja perhe!<3Ihanaa,että kaikki meni lopulta hyvin.

Poca.Minulla vähän sama tunne,että olenkohan kuinka viimeinen,kun kaikki tuntemukset ovat lähes hävinneet ja olo on vähän (turhankin)mainio viikkoihin nähden.:DEkaa kertaa tässä raskaudessa.

Kuinka moni täällä syö rautalisää?Itse aloitin kolme päivää sitten,ja olo on jo nyt parantunut hurjasti!Onko mahdollista?Tuntuu,että se on auttanut myös tuohon alhaiseen verenpaineeseen jollain kummallisella tavalla,ja väsymykseen nyt ainakin.En enää nuku edes päiväunia,ja pää ja kroppa pysyvät hyvin mukana koko päivän!Suosittelen lämpimästi.

Pari päivää,ja ollaan täysiaikaisia.Kaikkien vastoinkäymisten jälkeen olen onnellinen siitä,että tähän asti on päästy.Mutta kuten monella muulla,myös pelko ottaa vallan välillä.

Ensi viikolla on synnytystapa-arvio.Jännittää.

Ihana pääsiäinen takana,koko perhe kiireettä yhdessä.Ja nämä ilmat.<3

Mea ja tyttönen 36+4

PS.Joosukka mainitsi noista ehkä jotain enteilevistä oireista.Millaisia oireita teillä on/on ollut ennen lähtöä laitokselle?
 
Mulla on molemmista ollu oireena oireettomuus viimisellä viikolla, kolme päivää aiemmin molemmissa limatulppa irtos isona könttinä ja alko selän juilimiset.
Siinä vaiheessa kun supistukset säännöllistyny ja tullu kipukynnyksen ylittäviksi on ollu jo kiire (säännöllisistä kovista supistuksista esikoisen kanssa olin jo sairaalassa ja aikaa meni n.3h siihen että kaikki oli ohi, toisen kanssa oltiin matkalla sairaalaan miehen pakottamana ja siitä meni n.tunti että mä olin jo vauva rinnoilla).
Esikoisen kanssa tuli vaan sellainen tunne että on mentävä, toisen kanssa en olis osannu lähtee ajoissa ellei mies olis pakottanu mua autoon... ...eli kannattaa myös sitä miestä kuunnella joskus.

Limatulppaa alko lauantaina valumaan vähitellen ja tänään on selkää juilinu ja supistellu aina silloin tällöin. Huomennahan tää olis jo täysiaikainen - siihen varmaan kaikki oireet loppuukin ja mä pääsen laittamaan pihaa vihdoinkin...
 
Onnea Papumamma :heart:

Tänään sairaalan laskentatavan mukaan 38+0, joten ennakkoon olen suunnitellut synnyttäväni tällä viikolla :D Ei kyllä olo oo yhtään sen kummempi kuin aiemminkaan, samat infernaaliset liitoskivut vaivaavat etenkin öisin ja liikkeiden vähyys on saanut mut pari kertaa vähän huolestumaan. Mea28, mulla viimeksi ei mitään merkkiä ja sit ykskaks hulahti vedet, no siitä ainakin tiesi että se oli menoa...

Ootteko huomannut vauvan liikkeiden vähentyneen loppua kohti? Kun mun mielestä on vähentynyt ja toisaalta ajattelen olevan normaalia kun tila loppuu, mut silti olo ajoittain vähän epävarma.

Mukava pääsiäinen perheen kanssa takana, tuleva isoveli on nyt päättänyt heittäytyä mulle vain tosi hankalaksi ajoittain, en tajua, miten just 4 täyttänyt edes osaa olla niin nenäkäs ja kettumainen. Jos nämä ihme kohtaukset jätetään laskuista, niin ihanaa on ollut ulkoilla ja retkeillä ja tehdä pihahommia! Huomenna ensin lapsen neuvola ja iltapäivällä oma. Tsemppiä meille kaikille näille viimeisille (?) viikoille :heart:
 
Hyvä mea! Ollaan sitten kaksin täällä, kun muut hoitavat jo vauvojaan ;)
Minullakaan ei siis mitään tuntemuksia, ei supistuksia, ei laskeutumista, ei mitään!

Luin jostain kirjasta, että liikkeet vähenevät loppua kohden tai ainakin muuttuvat, kun lapsi ei enää mahdu potkimaan, vaan vain vaihtelee asentoaan. Liikelaskentaa kannattaa tehdä jos tuntuu että on liiaksi rauhoittunut.
 
Onnea papumamma!

Mulla just edellisenä iltana oli sellainen olo että vauva ei liiku ollenkaan mutta hikkaa sillä oli enkä sitte enää huolestunu, no seuraavana aamuna sitte vedet meni ja siitä 2 tuntia vauva oli jo syntyny... :p
 
Paljon onnea Papumamma :flower:

Lisä rautaa nyt viikon syöneenä, en tunne kyllä juuri muutosta olossa.

Kovin on jotenkin ärtyneempi olo ollut, eipä muuten mitään erikoisempaa. Kaikki jotenkin ottaa niiiiin päähän :x Voi poika parkoja :D kun täällä räjähtelen vähän väliä.

Huhu pientä paniikkia meinaa iskeä, kun miettii että kk sisään täälläkin olis jo asukas ulkona masusta..

Jännityksellä nyt ootellaan torstain ultraa ja koko arvioo :)

mintssi ja rinsessa 37+4
 
:flower: Oikein paljon onnea Papumamma! :flower:

Ihanaa kun niitä vauvoja nyt alkaa tulla :heart:

Itsellä ei kyllä loppukuisena ole vielä mikään kiire. Vauvan liikkeet ovat olleet parina viime viikkona paljon aktiivisemmat kuin aikaisemmin. Vasta nyt erotan selvästi unijaksot ja hereilläolon ja voin hiukan analysoida mihin vauva reagoi liikkeillään. Viime neuvolassa vielä olin huolissani liikkeiden vähyydestä - mutta oikeastaan siitä samasta päivästä alkaen olen tuntenut vauvan liikkeet aiempaa paremmin.

Nivusia painaa ajoittain ja siitä olen päätellyt, että jäppinen mahtuu vielä mukavasti liikkumaan kohdussa. Ongelmana on turvonneet kädet ja jalat + niiden kipuilu, sekä tietenkin öiset heräilyt ja puutuminen.

Kohta poksuu 35+0
 
Papumammalle ja perheelle onnea kovasti <3 se olit sitten sinä joka seuraavaksi jakaantui ;-)
Kukas seuraavaksi? ;-) täällä on kans tuntemukset hävinnyt :'( siis supistuksia tarkoitin. Eilen imuroin, ja pyyhin pinnat mun grand voyagerista sisä puolelta siihen vähän taka pihan haravointia ja lisäksi sisällä imurointi ja turhaa kävelyä edes takaisin ja sain ku sainkin kaikki 2 supistusta :-/ laitoin sit samalla vauvalle turva kaukalon telakan ja samalla vaihdoin 2muun istuimen paikkoja.

Mä syön rautaa kans n. Joka kolmas päivä kun ei muuten vatsa kestä. Mutta en ole huomannut mitään vaikutusta vireyteen. Yhtä paljon valvon öisin ja yhtä väsynyt päivisin kun ennemmin.

Pääsiäinen on ohi ja täällä on kans nautittu täysin mitoin lämmöstä ja mahtavasta säästä :-D mutta kyllä täytyy sanoa että ihanaa ku taas arki tulee pariksi päivää :-D tääl on kans tuota uhmaa tullut vähän takaisin mutta ei niin pahoin ku esim kuukausi sitten oli. Mutta sitä on ollut nyt 3 verroin kerralla :p 11 vuotiaan 7 vuotiaan ja sit tämän vajaa 3 vuotiaan kans.

Mä taidan liittyä loppu kuisten joukkoon. Jotenkin sitä oli ajatellut taas supistusten takia että tämä pieni olisi syntynyt jo hyvissä ajoin mutta kun ei niin ei :-( toki 8 päivään on vielä aikaa.

Mutta nyt mä koetan nukkua taas ;-) hyvää viikkoa mammat <3

SaSpa ja tirriäinen 37+5
 
Täällä alkoi supistella illalla kahdeksan jälkeen, ei kivuliaasti, mutta tasaisesti ja tuntuvasti ja sitä jatkui läpi yön. Aamulla tuli vielä pari napakampaa supistusta, mutta nyt taas ei tunnu missään. Ihan outoa touhua, aikaisemmissa synnytyksissä supistukset on alkaneet kovina ykskaksyllättäen ja johtaneet heti synnytykseen, mut näköjään tää viimeinen haluaa härnätä mua:confused: Ihana ilma olis lähteä lenkille, mut pitää varmaan vähän kuulostella, ettei tarvitse lenkkipolun varrelta kyytiä soitella:D

Onko teille muuten mainostettu välilihan rasvaamista/venytystä ja oletteko sitä harrastaneet? Itsellä on jäänyt tekemättä, vieläköhän auttais?
 
Heipsan!

Täällä kans ollu melko hiljaiseloa. Nyt on menossa rv 37+4, mutta voin sanoa, että eiköhän tässä vielä oo se kolme viikkoa ainakin odottelua edessä. Esikoinen syntyi 41+3, 41+2 tein jo kaiken kipeimmän työn, mut sen verran 41+3 puolelle päästiin, että puol yhdeltä yöllä maailmaan putkahti :D Alusta asti ollu jotenkin turhautuneen rauhallinen mieli siitä, että ennen laskettua aikaa tuskin päästään tositoimiin, todennäköisesti 41+0 vois olla realistinen h-hetki...

On tässä limatulppaa jo yli viikko bongailtu osissa, mutta eipä se esikoisessakaan ollu merkki mistään.. sehän kuitenkin voi uusiutua. Kohdunkaula on pehmeä ja reilulle sormelle auki, mutta kaulaa on vielä jäljellä, joten eipä sekään synnytystä ennakoi kun on toinen kierros jo menossa.. Supistuksia, joskus napakoita joskus täysin kivuttomia, on päivittäin ja pahenevat iltaa kohden, ihan samalla tavalla kuin esikoisesta. Mutta eipä niistäkään tule sellaista oloa, että tositoimiin oltais ihan hetkeen pääsemässä. Enemmänkin ajattelen, että iltapainoitteisuus voi viitata siihen, että taas yöllä ollaan sairaalassa ponnistamassa ja nautin siitä, että ainakin kroppa osaa supistuksia tuottaa niin spontaani käynnistyminen on todennäköisintä.. :D

Jotenkin vaan alistuneen hyväksynyt olen tämän olotilan ja odottamisen tuskan. Muistan että yhtä hanurista tää oli esikoisenkin kanssa, mutta toisaalta olen nyt osannut ottaa rauhallisemmin kuitenkin. En ole jäänyt kotiin muhimaan ja oikeasti kuulostelemaan kroppaa että joko joko joko? Vaan edelleenkin sopinut vielä ens viikonkin täyteen ohjelmaa ja vakaasti aikeissa toteutta menemiseni. Olen vielä toiveikkaasti koulullekin menossa laskettuna päivänä käymään kun uskon vahvasti olevani yhdessä kasassa... :D Nauroin, että ei mun kalenteri kyl viimeisillään odottavan naisen kalenterilta näytä. Joka päivälle jotain.

Tänään olis tarkoitus käydä vähän kirppareilla, apteekissa ja kaupassa heti kunhan saan aamun käyntiin.

Pääsiäisenä iski ihana pesänrakennusvietti, kun siihen oli kerrankin aikaa ja mies piti esikoisen kiireisenä <3 Lisäksi tuli nähtyä paljon esikoisen lapsikavereita ja oltua ulkona kun säät meitä hemmotteli. :) Laitoin vihdoin edes osan tulevan tyypin vaatteista kaappeihin. Tein ensin toki hyllyjä tyhjäksi ja vaihdoin lakanavaatekaapin paikkaa kokonaan eri huoneeseen. Vaatehuone tuli siivottua ja roskiin lensi iso määrä tavaraa. Vihdoin tuli nostettua esiin myös kuljetuskoppa, vielä pitäis täs tän viikon aikana kankaat pestä tai ainakin katsoa onko tarvetta siihen. Vielä olis pikkupyykkiä odottamassa. Ja jos tässä pikkuhiljaa alkais edes miettimään pullojen keittämistä, vaippojen ostamista, sairaalakassia yms.. Saa nähä.. :) <3

Wasabi 37+4
 
Esikoisesta niitä "synnytystä ennakoivia merkkejä" oli vaikka muille jakaa: supistusherkkä kohtu, sukkapuikkopistoja herkästi, jomotusta lantiossa, reisissä ja alapäässä... Hankala ja iso olo, ja sitten kun sairaalaan mentiin, niin tihkuvaa lapsivettä ja säännöllisiä supistuksia (mutta sittenhän vielä esteltiin). Sitten kun synnytys alkoi niin voimistuvia supistuksia, rajuja, sellaisia, että en kävellyt tai puhunut kyllä mitään kun supisti. 5h niiden alkamisesta ja vauva oli ulkona.

Nyt... joku sanois tota vetisempää ja runsasta valkovuotoa merkiksi, mutta sitä on ollut koko raskauden. Ehkä hyvin vähäisiä sukkapuikkohipaisuja voisi kuvitella tuntevansa, mutta muuten kyllä minäkin olen siellä kesäkuisissa :D

Liikkeet Vähentymistä ei todellakaan havaittavissa, tuntuu, että mitä vähemmän tilaa sitä kiukkuisemmin tuo vauva potkii seiniä. Tykkään olla suht myötäisissä ja ohkasissa vaatteissa, pääsiäisenä kun sukua oli kylässä niin tuli vähän sellanen olo, että ois halunnu peitellä masua jollain, kun sukulaiset toiseltakin puolelta huonetta välillä huudahteli "kattokaa nyt kuin hurjasti potkii".

Täällä pitäis vielä sairaalakassi pakata ja pestä pullot/tutit - tosin meinasin, että yritetään ilman tuttia. Niin oisin esikoisestakin halunnut, mutta aina ei kaikki mene kuten haluaa. No ainakin esikoinen luopui siitä jo alle vuotiaana :) Ja mies vielä asentaa telakan ja kopan autoon. Periaatteessa täällä on valmista.

Välilihan rasvaus Joo viime raskaudessa mainostettiin ja ehdin justiin aloittaa, kun päättikin sitten tulla... Ei niin mitään hyötyä, eppari tuli silti. Luulen, että on enemmän kyse siitä että nopeissa synnytyksissä helpommin repeää tai leikataan ja hitaammissa välilihakin ehtii pikkuhiljaa venyä. Tällä kertaa oon ajatellut, että tuo oma valkkari riittää voiteluksi :p

36+1
 
PAPUMAMMALLE onnea potrasta pojasta :flower:
Tänään olikin jo synnytystapa-arvio. Ultrassa näkyi jo 3100g pikkuneiti, joka oli mietteliäs, eikä puhettakaan et olisi suostunut kovinkaan paljon liikkumaan. Sykkeet ja virtaukset normaalit ja muutenkin vauvalla kaikki hyvin :heart:
Ja olihan tuolla alakerrassakin jo jotain tapahtunut! Kaulaa jäljellä reilun sentin verran, täysin pehmeät reunat ja auki reilulle sormelle! JIPPII! Uhkasinkin, että kyllä puren jotakuta jos ei nämä supistelut muka MITÄÄN ole saanut aikaiseksi. Vauva laskeutunut ja kuulemma tuo "mietteliäisyys" voi ennustaa lähenevää lähtöäkin jopa jo...HUI!
Eli ei muuta kuin ikkunoiden pesuun ja pullojen keittelyyn :wave:

Flowerpower85 ja Möttönen 37+3
 
pullojen keittelystä tuli mieleen, että oletteko käyttäneet tutteja ja pullojen tuttiosia keitettyinä, jos ootte saaneet niitä tutuilta? Ostin viikonloppuna käytettyihin pulloihin uusia tuttiosia ja aloin miettiä, että pitääkö. Vähän nolo ensimmäistä odottelevan kysymys ehkä :ashamed: En muutenkaan tiennyt, kuinka monta tuttiosaa tarvitsen, pulloja on useita.

35+6 Huomenna poksuu! :)
 
Poca meillä oli esikoisella kaverilta saatuja tuttipulloja mutta siis uudet tuttiosat niissä.Tuttiosia meillä ei ollut kun yksi per pullo ja sitten jossain välissä oli pari vellituttia.
Viime yönä en nukkunut ollenkaan :( Supisti ja neljältä hain panadolin minkä avulla yritin nukkua ja lopulta viiden jälkeen nousin kun ei mitään hyötyä..Meni sitten touhutessa supistukset ohi ja päikkärit sain nukuttua. Neuvolasta vaan sanoi että kun on ollut paljon supistuksia niin paikat voi olla yllättävän kypsät ja synnytys olla sitten nopea. Ens neuvola 2 viikon päästä mutta toivotteli täti jo hyvää synnytystä jos ei samoissa merkeissä nähdä.
Muut neuvolakuulumiset
Hb: 89 edelleen vaikka rautaa annettiin viikko sitten suoneen :O
Paino: +730g/vko
RR: 100/62
Pissa puhdas
Sf-mitta: 32,5cm mikä on ihmeen korkea mulle
Vauva alhaalla mutta pää heiluu vielä hieman niin ei kiinnittynyt.
Sykkeet ja liikkeet normaalit :)

Avantasia ja viikari rv 36+1
 
Öö - mitä varten ja kuinka paljon olette varanneet niitä tuttipulloja nyt alkuun? Itse ostin varuiksi yhden tuttipullon ja pari korviketetraa - jos sattuu niin, että maitoa ei nousekaan. Mietin myös sitä hörpytysmuki ideaa, siis sitä, että vaarantaako tuttipullon käyttö imetyksen? Itse kyllä kovasti haluaisin, että myös mies pääsee ruokkimaan vauvaa, eli olen suunnitellut pumppaavani maitoa pulloon/mukiin noita miehen syöttövuoroja varten.

Hassusti fiilikset muuttuneet viimeöisestä postauksesta. Aamulla mulla oli sellaisia sukkapuikkokipuja oikealla nivusissa. Neuvolassa sanottiin vauvan laskeutuneen, mutta ei kiinnittyneen - ja nyt sitten iltapäivällä nivusia onkin painanut ihan urakalla. Sanoin jo miehellekin, että en yhtään yllättyisi, vaikka vedet menisi just nyt.

Noh, toivottavasti ei ihan vielä lähde tulemaan. Vähän saisi vielä kasvaa ja kehittyä massun puolella :heart:

Monella kyllä kuulostaa olevan jännät paikat :)
 
Kiitos vastauksista avantasia ja hyökkäysvaunu! En siis ole ylihysteerinen, kun ostan uusia tuttiosia :)

Vihdoin jotain: vatsaa ja selkää koskee välillä kuin olisi menkat! En tiedä, onko suppari vai hermo, johon vauva painaa. Neuvola loppuviikosta, niin tiedän ehkä lisää.
 
Mulla on kaksi pulloa... toinen kotiin ja toinen kulkee kassissa mummolaan jos tarvii. Samaten olen aina 2 korvike tetraa ostanut valmiiksi - ja kaatanut ne sitten päiväyksen mentyä viemäriin. Noi pullot mulla muistuttaa rintaa ja siitä pitää oikeasti imeä että tulee maitoa, joistain ku sitä tulee vaikkei haluiskaan (niin kyllä tulee joistain rinnoistakin ;)).
Kyllä niitä pulloja rintalapsenkin kanssa voi tarvita, esim. mä lypsän suoraan pulloon ja siitä siirrän pussiin ja pakastimeen, ja jos tarvii niin voi sitten isä/sisarukset/isovanhemmat syöttää... ...meillä ei tosin kumpikaan oo huolinu pulloa kunnolla vaan pääasiassa härpyttäen anoppi syöttänyt yökyläläisen.
Samaten ostan paketin vaippoja vaikka kestoilemaan aletaan heti kun kotiin päästään.
 
Hei pitkästä aikaa!

Täällä on eilen kotiuduttu 16.4. syntyneiden pienen POJAN (3150g ja 49cm) ja TYTÖN (3060g ja 47cm) kanssa. Syntyivät rv 37+2.

Olin jo pari viikkoa sitten melkein viikon sairaalassa kahden laskimotukoksen takia, mikä osaltaan pidensi synnytyksen jälkeistä sairaala-aikaa. Lisäksi vauvojen painot eivät meinanneet alkaa nousta, minkä vuoksi maito tulee nyt lähinnä lypsettynä pullosta.

Synnytys käynnistyi viime keskiviikkona lääkärin tarkastuksen jälkeen, jolloin oli tarkoitus jäädä osastolle seuraavaksi aamuksi suunniteltua käynnistystä varten. Sitten alkoi supistella, ihan kivuttomasti mutta kätilö halusi tarkastaa tilanteen ja kohdunsuu oli jo 6cm auki! Enkä ollut tuntenut vielä yhtään kivuliasta supistusta. Tuolloin kello oli 15.30. Soitin sitten miehelle, että olen menossa saliin ja toivon hänen saapuvan paikalle. 8cm kohdalla alkoi tuntua kipua ja halusin pudendaalipuudutuksen, jonka sainkin. Samalla puhkaistiin kalvot. Poika syntyi 3min. ponnistusvaiheen jälkeen 19.21 roiskauttaen samalla lapsivedet kätilöiden ja lääkäreiden päälle, mikä hämäännytti niin, että lääkäri unohti pitää toista vauvaa kohdussa paikoillaan ja hän pääsi kääntymään poikittain. Tässä kohti mietin, että noinkohan mennään vielä leikkuriin mutta sitten tyttö kääntyikin pää alaspäin js syntyi klo 19.35.

Ihania ovat ja univelkaakin kiitettävästi :).

Choco coco & Ihme ja Kumma 6vrk.

P.S. Onnea muille jo synnyttäneille ja tsemppiä nyyttiään vielä odottaville!
 
Joopa, se niistä supistuksista, ei tosiaan tarvinnut lähteä synnyttämään. Ja ihan hyvin kärsin vetää reilun tunnin reippaan sauvakävelylenkin, ei meinaan supistanut kertaakaan:O Haaveilin jo, että vapun kunniaksi saisi nauttia lasin oikeaa skumppaa, mutta Pommaciin on varmaan tyytyminen -munkkeja vedän sitten senkin edestä:D

Tuttipulloja vois ostaa pari lisää -mä olen niin skitso, et ostan nekin uutena. Kuopukselle löysin jonkun tosi hyvän ihan rintaa muistuttavan mallin (olikohan joku Tommee Tippee tms.) mut en ole enää kaupoissa nähnyt. Tutit tosiaan hapertuu tosi nopeasti ja sit niistä alkaa irrota ihan kunnon palasia. Meillä ei tuttipullot ole kyllä imetykseen vaikuttaneet, hyvin on kelvanneet molemmat, toivottavasti tää uusin tulokas on yhtä helppo.

Pitää varmaan alkaa loppuviikosta siivous- ja saunamaratoni, eka ässä ei näköjään riittänyt loppuun asti, vaikka lupaavalta vaikutti:D

Ollakovai...? ja yksiöönsä ihastunut nuori armo 37+6
 

Yhteistyössä