Heipsan!
Täällä kans ollu melko hiljaiseloa. Nyt on menossa rv 37+4, mutta voin sanoa, että eiköhän tässä vielä oo se kolme viikkoa ainakin odottelua edessä. Esikoinen syntyi 41+3, 41+2 tein jo kaiken kipeimmän työn, mut sen verran 41+3 puolelle päästiin, että puol yhdeltä yöllä maailmaan putkahti
Alusta asti ollu jotenkin turhautuneen rauhallinen mieli siitä, että ennen laskettua aikaa tuskin päästään tositoimiin, todennäköisesti 41+0 vois olla realistinen h-hetki...
On tässä limatulppaa jo yli viikko bongailtu osissa, mutta eipä se esikoisessakaan ollu merkki mistään.. sehän kuitenkin voi uusiutua. Kohdunkaula on pehmeä ja reilulle sormelle auki, mutta kaulaa on vielä jäljellä, joten eipä sekään synnytystä ennakoi kun on toinen kierros jo menossa.. Supistuksia, joskus napakoita joskus täysin kivuttomia, on päivittäin ja pahenevat iltaa kohden, ihan samalla tavalla kuin esikoisesta. Mutta eipä niistäkään tule sellaista oloa, että tositoimiin oltais ihan hetkeen pääsemässä. Enemmänkin ajattelen, että iltapainoitteisuus voi viitata siihen, että taas yöllä ollaan sairaalassa ponnistamassa ja nautin siitä, että ainakin kroppa osaa supistuksia tuottaa niin spontaani käynnistyminen on todennäköisintä..
Jotenkin vaan alistuneen hyväksynyt olen tämän olotilan ja odottamisen tuskan. Muistan että yhtä hanurista tää oli esikoisenkin kanssa, mutta toisaalta olen nyt osannut ottaa rauhallisemmin kuitenkin. En ole jäänyt kotiin muhimaan ja oikeasti kuulostelemaan kroppaa että joko joko joko? Vaan edelleenkin sopinut vielä ens viikonkin täyteen ohjelmaa ja vakaasti aikeissa toteutta menemiseni. Olen vielä toiveikkaasti koulullekin menossa laskettuna päivänä käymään kun uskon vahvasti olevani yhdessä kasassa...
Nauroin, että ei mun kalenteri kyl viimeisillään odottavan naisen kalenterilta näytä. Joka päivälle jotain.
Tänään olis tarkoitus käydä vähän kirppareilla, apteekissa ja kaupassa heti kunhan saan aamun käyntiin.
Pääsiäisenä iski ihana pesänrakennusvietti, kun siihen oli kerrankin aikaa ja mies piti esikoisen kiireisenä <3 Lisäksi tuli nähtyä paljon esikoisen lapsikavereita ja oltua ulkona kun säät meitä hemmotteli.
Laitoin vihdoin edes osan tulevan tyypin vaatteista kaappeihin. Tein ensin toki hyllyjä tyhjäksi ja vaihdoin lakanavaatekaapin paikkaa kokonaan eri huoneeseen. Vaatehuone tuli siivottua ja roskiin lensi iso määrä tavaraa. Vihdoin tuli nostettua esiin myös kuljetuskoppa, vielä pitäis täs tän viikon aikana kankaat pestä tai ainakin katsoa onko tarvetta siihen. Vielä olis pikkupyykkiä odottamassa. Ja jos tässä pikkuhiljaa alkais edes miettimään pullojen keittämistä, vaippojen ostamista, sairaalakassia yms.. Saa nähä..
<3
Wasabi 37+4