Toukomasujen -07 huhtikuu

Heipparallaati!

Olipas taas tullut juttua, yritän aina lueskella, mutta tuntuu välillä ihan ylivoimaiselta. Kuten varmaan moni huomasikin, aluksi kirjoittelin tosi usein, mutta ajan myötä on hieman löystynyt ote :LOL:

Kävin eilen neuvolalääkärillä ja voinpa sanoa sinulle Moonlingt, että se on ihan sama asuuko Norjassa vaiko Kangasalla... Minä en juurikaan viisastunut tuolla käynnillä. Yritin kalastella lääkäriltä, joka näytti ihan einsteinille lyhyellä tukalla, että saanko mennä vielä vesijumppaan ja että mikä on tilanne, niin eipä sieltä kuulunut kuin mutinaa. Nyt kun katselen korttiani näin jälkeenpäin, voin lukea siitä seuraavat asiat:

pissa: puhdas
painoa tullut viikossa: 800g
sf-mitta: 33 cm
ja sitten alhaalla lukee jotain että Cx sulj. 3 että voiskos se olla kohdunsuu sulki ja se joku pituus 3 cm?
verenpaine oli 128/87 ja sitähän se arpoi sitten vartin verran, että pitäsköhän mennä Taysiin vaiko ei. Päätin sitten hänen puolestaan, että olen ihan terve ja että menen, jos olo huononee... sitten hän tunkaisi etusormensa tuonne alas ja voitonriemuisena totesi, että kappas siinähän on pää, kaikki hyvin. Outo heppu sanon mä.

No kaikki menikin tosi hyvin sitten iltaan saakka, jolloinka yhtäkkiä tulikin huono olo ja kun menin sänkyyn pötkölleen, niin alkoi oksettamaan. Selvisin kuitenkin säikähdyksellä vaikka huono olo jatkui koko yön ja vielä aamullakin. Nyt on sellainen vähän ehkä flunssantynkäinen olo *analysoi* mutta ihmettelen vain sitä huonoa oloa, kun ei ole koskaan ennen ollut. Varmuudeksi nukuin ämpäri vieressä. Lisäksi koko päivän on ollut sellainen krooninen kakkahätä, mitään ei tule, mutta olo on, että pitäisi mennä... meniköhän vähän sekavaksi selitykseksi :LOL:

Noniin, nyt sitten päätettiin, että hankitaan minulle kuitenkin oma auto, kun muutettiinkin ja minä tylsistyn vain kotona. Niin lähdetään juuri sitä uutta autoa hakemaan. Ihan vaan muutaman kymmenen vuotta vanhempi farmarivolvo, hyvä ja vakaa ja turvallinen =)

Katsellaan taas, voikaa hyvin, levätkää vielä kun se on mahdollista!

Viivi+Wagner jr. 35+3
 
Hui kamala mikä tuuli täällä Lahdessa!!
Onneks just kotiuduin kaupungilta ja käytin koiran ulkona niin saakin sitte pysyä sisätiloissa..

Mulla alko tänään virallisesti äitiysloma ja sitä on sitte juhlittu shoppailemalla ja lounastreffeillä 2 entisen työkaverin kanssa. Oikein mukava ja rentouttava päivä ollut. :D Kävin vauvantarvikeliikkeessä ja sieltä tarttu mukaan Avent isis-rintapumppu. Normaalihinta oli 60? mut nyt oli tarjouksessa 49? sit ostin sen hyönteisuojan ja mukaan tarttu vielä rintareppu kun sekin sattu olemaan tarjouksessa 69,90? (normaalihinta 86?). Eli nyt ei LUULTAVASTI puutu enää mitään...kai... :)
Kävin myös tiimarissa ja ostin ihanan valokuva-albumin vauvalle ja siihen liimattavaksi kivoja tarroja. Sitten tuli vielä käytyä kehittämässä kuvia vauvakirjaa varten, joten nyt on puuhaa kun koristelen ja täytän sitä.
Jalat on kyllä taas aivan puhki ja turvoksissa, mutta oli kyllä ihanaa päästä vähän "tuulettumaan", ainakin nyt kun se vielä on mahdollista.

Fangis:Voimia sinne sängynpohjalle. :hug: Taitaa vauvalla olla kiire päästä aloittamaan masun ulkopuolinen elämä.. :D Ootkohan sä jo seuraava joka saa vauvan syliinsä?

Nyt on maha niin täynnä ruokaa ja jätskiä et taidan mennä hetkeksi pötköttelemään..

HeLiNä-83 34+6
 
Heips...

Lääkäri neuvola takana..oih ja voih.

paino:1550g viikossa :ashamed: tosi nolona..
paineet:128/92(tokalla mittauksella,vähän siis laski eka oli 141/95)
sf:34,eli 2cm tippunu
turvotus ihan vähäistä
liikkeet:++
syke:136
pissa ok

Ja siis mulla on ollu aika kovasti tässä viikolla pääkipeä ja tuota painoa oli tullu ja paineet oli koholla,eli siis sain mittarin kotiin ja nyt pitää mittailla kerran päivässä ja seurailla ja jos paineet koholla vaan niin sit soittaa klinikalle ja sinne vaan,eli vähän hirvittää..mutta mutta kotona ku nyt rauhassa olin ja mies mittas niin saatiin 128/68,eli heti näyttää paremmalta :) pää vaan nytkin kipeä,pitänee seurailla oloa.

Oli jotenki aika outo lääkärikäynti..lääkäri puhu vähän vaikeahkoa suomea.Ja se kuunnellessaan sydänääniä nojas minun jalkaan niin et tuntu et tipun siitä ihan just..en sit onneks tippunu :D No paikat oli kiiinni ja napakasti ja pituus oli sen 3cm mitä ollu koko ajan..

Lähetteen se laitto sinne synnytystapa-arvioon ja kyseli kyllä tarkasti kaikki ja kysy et mitä ite toivoisin ja sanoin et sektiota.Et pelkään ongelmia jos yrittää muuten ja en halua et vauvalle sattuu mitään.No nyt siis odottelen että tulee lappua ja aikaa sinne arvioon.Minkäslainen se arvio yleensä on?Oon kuullu et vaihtelee riippuen missä tehdään,mut jos joku jotsin osaa sanoa..ultrataan kai ainaki et minkäs kokonen vauveli?Lääkäri meinas nyt et iso maha,että luultavasti ainaki samaa kokoa kun esikko.

Mutta joo alampa seuraileen oloa,yrittäkää kaikki jaksaa ja varsinki joilla ongelmia ja pelkkää lepoa.. :hug:

Ja Commanderonnea sektiosta ja siis et on jo tiistaina...pelkään et joudun kans taisteleen et saisin sen sektion..

Aurinkoista iltaa =)

MissH ja mukula 36+3
 
Heippa kaikille :wave:

Kiitos silkinpesuaine-neuvoista :) :hug: Minä päätin tehdä tänään hullunrohkean tempun ja lähdin miehen ja pojan kanssa Tuuriin :D :ashamed: No joo, ei ehkä kaikkein järkevin vaihtoehto, mutta nyt ihan oikeasti taitaa olla kaikki vauvaa varten ;) Ostin sieltä pienet 50cm Tutan limenvihreät potkarit ja kietaisubodyn, kun ajattelin laittaa ne kotiintulovaatteiksi, niin ei tarvitse kuin ne yhdet, menee pojalle tai tytölle :)

Kaikenmaailman muutakin juttua sieltä sitten jäi käteen, vaippoja, rasvoja, tutteja ja tuttipulloja... Ja löysin Nahkapaikasta tosi nätin vihreän repun. Siihen pakkaan vauvan kotiintulovaatteet ja toimii sitten hoitolaukkuna myöhemmin!

Eihän tämä olo siellä oikein parantunut, paheni vain liitoskivut kävelystä :ashamed: Mutta unohdin kutinan aina hetkittäin :D Viime yö meni vähän paremmin, otin sitä lääkettä ja kyllä se tosiaan nukutti. Mutta nyt tuli sellainen haittapuoli, että väsytti myös vauvan :ashamed: Eli liikkeitä tuntui tooooosi huonosti aamulla, vasta iltapäivästä virkistyi. Tiedän kyllä, että sitä lääkettä ei saisi raskaana ollessa ottaa, mutta kaikki lääkärit ovat perustelleet asian sillä, että on paljon parempi, että odottava äiti saa nukuttua, eikä tarvitse valvoa kaikkia öitä kutinan kanssa. Toki se rauhoittaa sitten vauvankin :/

Äitipolilta ei kuulunut mitään soittoa, joten ajattelin arvojen olevan ok ja mielsin itseni vainoharhaiseksi :ashamed: Alkuillasta raavin taas itseäni kuin hullu ja väänsi itkua tämän kutinan kanssa. Soitin siis polille, koska ajattelin kysyä luvan ottaa Ataraxia yötä varten. Kätilö siellä kyseli kaikkea ja sanoi, että kyllä he yleensä soittavat jos arvot olisi koholla. Lupasi kuitenkin puhua lääkärille ja soittaa takaisin. Ja soittelikin sitten takaisin ja arvot oli koholla, eivät olleet vain ehtineet soittaa :whistle: Olin jollain huomisen soittolistalla. Lääkäri oli sanonut taas sen, että saa ottaa Ataraxia ja parempi on se, että äiti saa levättyä. Mutta huomenna täytyy mennä äitipolille päivystyspotilaana, että tarkistetaan vielä virtaukset ja muut.

Menen kyllä enemmän kuin mielelläni sinne. Se kuopuksen sydämensykkeen romahdus ihan rutiinikäynnillä säikäytti silloin aikanaan kyllä niin kovasti :( Huomenna on siis täynnä 37 viikkoa ja samat viikot täyttyi silloin kuopuksen aikaankin. Nyt kun tämä masukki on ollut vielä niin hiljainenkin tänään... Oma olo on tämän kutinan kanssa kyllä niin sietämätön, että aion kyllä kysyä, että kauanko tätä täytyy vielä jaksaa :ashamed: Jospa vaikka sovittaisiin jo käynnistystä, niin on tehty kahdella aiemmalla kerralla, joten sinäänsä en pidä sitä ihan utopistisena ajatuksena ;) No, huomenna mennään aamusta odottelemaan polille, että päästään sitten juttelemaan lääkärin kanssa jatkosta. Katsotaan miten käy!

Sori, oli tosi omanapaista juttua :ashamed: Palaan sitten kertomaan, mitä lääkäri sanoi!

Voikaa hyvin ja jaksamista kaikille :hug:

parasta aikaa ja masukki 36+6 :heart:
 
heippa.

kattoko kukaan tänään 45min ohjelmaa?siinä oli nainen 31+3 viikolla raskaana ja sille oltiin espanjassa(laittomalla klinikalla)tekemässä muka aborttia,oli siis toimittaja ja teeskenteli,että haluais abortin.aivan kamalaa.sille vauvalle oltas annettu jotain myrkkyä joka pysäyttää sen sydämmenlyönnit.en voi tajuta sellasta.tulikin katottua!
 
Heissan!

Tänään oli taas neuvola, kaikki oli hyvin, vauvakin innostui oikein kunnolla riehumaan kun :heart: ääniä kuunneltiin :) Th vaan sano, että vauva on todella korkeella vielä viikkoihin nähden, sano että ei käy kateeksi mun oloa. Kieltämättä on aika tuskasta hengittää ja kumarrella, mies on saanu välillä laittaa mulle kengätkin jalkaan :ashamed: :D Toivottavasti ei tarkota sitä että tää kaveri viihtyis liian hyvin masussa, että menis kovasti yli.... Kunpa vaan syntyis viimestään laskettuna aikana, saattaisin päästä sit lakitettavaksi 2.6. Jos menee sen 2vko yli, en kyllä 2viikkosen kanssa lähde reissuun, saan sit vaan postissa paperit :/

Ihanaa varmasti kun muutamat jo tietää tasan milloin saapi nyytin syliin, me muut saadaan vaan jännittää viimeseen asti =)

Tänään sain vihdoin pakattua sairaalakassin ja vauvan kotiintulo vaatteet. Ajattelin pitkähihasen bodyn, potkarit, sellasen h&m fleece asun, sukat, hanskat ja pipon laittaa pikkuselle. Sit vielä sujauttaa siihen ä-pakkauksen makuupussiin, miltä kuulostaa? Eihä sitä säästä tietenkää tiedä vielä, kai sitä maalaisjärjellä osaa lapsensa suunnilleen oikein pukea. Luotan siihen. :D
Saakohan muuten sairaalasta vielä sen sellasen libero-laukun? Kun käsittääkseni ainaki muutama vuosi sit sai kai kaikista sairaaloista sellasen mukaan?

virpikö kyseli tuosta 45min ohjelmasta... Erehdyin minäkin kattoo sen pätkän. Aivan sairasta!! :'(

Kohta alkaa csi, täytyy ehtii sitä ennen lastaa tuo pöytä hedelmillä, vadelmakiisselillä ja jäätelöllä :whistle:

Koittakaa saada nukutuksi kunnolla, saattaapi olla viimesiä öitä kun siihen edes minimaalinen mahdollisuus :LOL:

Bianca ja pikkunen 36+3
 
Heippa taas!

Täällä aika hiljasta, mies touhuilee omiaan ja pappa teki yllätysvierailun ja pyysi neitiä mummulaan yöksi. Ja sinnehhän se sitten innoissaan lähti. Huomenna menen sitten hakemaan kotia.

En tiiä mistä johtuu, kai turvotusta tai tietääkö kukaan? Vaikka laitoin aamulla tukisukat jalkaan niin mun jalkapohjat on ihan sairaan kipeät. Tuntuu että ei voi kävellä ja koko ajan särkee. Ja kantapohjat varsinkin \|O Oon yrittänyt nostaa välillä ylös mutta ei tunnu auttavan.

Ihanaa, sain äsken pestyä olkkarin ikkunat ja vaihdoin uudet verhot ikkunaan. Oli kiva ylläri kun hain paketin postista, luulin että siitä puuttuu jotain kun maksettava summa olikin pienempi, mutta laskulla näkyi 10 euron lahjakortti, mikä lie, kun ei sellaisista tilattaessa mainittu mitään. Pienestä minäkin onnellinen =) No nyt on kuitenkin vähän piristystä olkkarissa.

Ja vihdoin sain tehtyä pakasteeseen vähän ruokaakin. Makaroonilaatikkoa ja kinkkukiusausta. Sieltä saa sitten nuo kaverit lämmitellä kun olen laitoksella. Meillä sama juttu Jabban kanssa että miehen käteen ei kauha sovi. Joten pakko oli jotain värkätä sinne. Jospa noilla pärjäis. Muuta en sitten tänään ole tehnytkään, mutta ei kai väliä jos ei joka päivä rehkikkään itteään ihan puhki. Paitsi, äsken vihjasin miehelle et imurois, mut tuolla se lukee kirjaa joten tän jälkeen tartun sit itse imuriin :/

Onko muuten muita ketkä eivät viihdy sairaalassa? Mua kauhistuttaa jo nyt ajatus jos joudun olla enemmän kuin 3 päivää. :ashamed: Esikon kanssa oltiin 6 päivää (oli sinivalossa) ja meinasin "hulluksi" tulla. En vaan saanut siellä aikaa kulumaan ja nukkuakkaan en osannut. Ja kun olen aina ollut sellanen tekevää ihminen niin varmaan ne hoitajatkin jo katto et sekoaa tuo nainen ku kävelee käytävää vaan ees ja taas. Ja pää oli viimeisenä päivänä niin kipeä että tuntui että räjähtää ihan just, eikä särkylääkkeet tehonneet.

Nyt olen (tyhmä minä :headwall: ) ajatellut että jos yli 3 päivää pitää olla niin lähden illalla kotia ja nukun kotona yön ja sitten menen aamulla heti sairaalaan takaisin. Vaikka pitäs kai ottaa sellanen asenne että nautitaan siellä täyshoidosta mutta en vaan osaa. :ashamed: Oikeesti tulee sellanen olo että ois kai sitä tunteeton ihminen jos jättää vauvan sinne, mutta kumpi lie parempi, väsyttää ittensä siellä vai käydä kotona lepäämässä. Ääääsh, sekoa juttua ja turhaakin mutta oli pakko purkaa. Minä kun en vaan viihdy sairaalassa. :ashamed: :ashamed: Toivottavasti ymmärrätte!

Mutta ei kuulu imurin surinaa joten menen itse \|O (kipeine jalkoineni) :headwall:

Tiitteräinen ja Tyttövelivauva 36+1
 
rasse04 harmaana
tuulista iltaa

räppänä meille tuli kans tänään pakkaus, ei vaan keretty hakemaan. minä laitoin sillon siihen hakemukseen että voi lähettää vasta toukokuussa (virkailija sanoi että ne katsoo toiveet siitä , mut eipä näköjään kato)

jabbathehut minä käytän sitä bebanthenia, ja mulle se on tosi hyvää, ja meillä sairaalassakin käytetään sitä.

vauvan maitoannos on nostettu 35ml =) ja tänään oli saanut tuttipullosta ekaa kertaa (15ml) hyvin oli sujunut =) paino alkaa pikku hiljaa nousta, aamulla oli 1215g :heart:

rasse04 ja pikku myy
 
Sairaalassa olosta Tiitteräinen jutusteli... Mulla samat tunnelmat, eli mulle sairaalassaolo oli kamalaa. Täällä sain osastolla ihan kauheaa kohtelua, olen siitä joskus täällä puhunutkin ja mun terkkarin kautta meni epävirallinen valitus. Harmittaa että en synnytyksen jälkeen ollut sellaisissa sielun ja ruumiin voimissa että olisin oikeankin valituksen tehnyt. Mutta mua kohdeltiin lähes ihmisarvoa alentavasti. Olin myös yksin huoneessa ja kammosin sitä hiljaisuutta. Mies ei voinut olla paljon sairaalalla ja täällä ei sallita muita vieraita osastolle (paitti illalla saa tulla vauvan isovanhemmat). Siellä sitten valvoin ja itkeskelin, olo oli tosi huono. En osaa nukkua vieraissa paikoissa joten nukuin sinä reiluna kolmena päivänä alle 5h yhteensä. Kotiin kun pääsin niin itkin tunnin ajan aivan hysteerisesti vaan sitä väsymystä ja huonoa kohtelua ja elämää itseään.

Voitte siis kuvitella, miksi siinäkin suhtessa sektio saa minut lähes hysteeriseksi... ajatus siitä että olen niiden ihmisten armoilla jopa 5 päivää siellä :eek: :'( :'(

Maanantaina viimein pääsen neuvolaan juttelemaan siitä sektiokauhustani, voikun se täti osaisi neuvoa ja auttaa. Nyt olen sillä kannalla että jokio totaalinen nukutus tai tosi vahvat rauhoittavat ennen puudutusta. Muuten ei tule mitään. Olen jo ajatellut taas sitä alatiesynnytystä jos tää tosiaan pysyy "hyvässä" perätilassa. Mutta sekin sillä ehdolla ettei anneta mennä yliajalle ja kasvaa kauhean isoksi (esikko 51cm ja 4,4kg, rv 41+5).

Miten ihmisellä voikin mennä sielunelämä sekaisin niin täysin tällaisesta asiasta, joka ei ole edes varma vielä!? Ajatelkaa miten mie luhistun sinä päivänä JOS ja kun mie saan sen sektioajan :'( Voi että, mie antaisin oikean käteni että tää kääntyisi ja saisin alatiesynnytyksen ihan "normaalisti!. Menköön sitten vaikka kuukaudella yliajalle!

Että näissä tunnelmissa heti aamusta... :ashamed: :ashamed: :ashamed:

Rasse upeaa kuulla että pikkuinen voi hyvin ja voimistuu, "maastahan se pienikin ponnistaa"!

Mukavaa ja piristävää kevätpäivää kaikille,

Jabba 35+1 :heart: :hug: <br><br>
 
Tiitteräinen just sama täällä. Mä inhoa ihan hirveästi sairaalassa oloa. Jotenkin ne hajut ja vaatteet ja vessat ja suihkuhuoneen aiheuttaa minulle suurta ahdistusta. Ja olen erittäin itkuherkkä niissä oloissa, vaikka mitään hätää ei olisikaan. Olen ollut myös muusta syystä siellä, ja sama homma aina. hoitajat katsoo, että sekoaa kait tuo nainen ihan just. :ashamed:
Meillä poika oli viikon sairaalassa lastenosastolla syntymän yhteydessä, niin lähdin sit heti itse kotiin. Oli paljon helpompi olla, vaikka olin itse tosi huonossa kunnossa já piti raahautua imettämään sinne
. Toisella kerralla aloin puhua hoitajille seuraavana päivänä, et jos huomenna pääsis. Ja kun lupaa ei tullut, itkin vuolaasti kuin vesiputous. Sit tuli monta hätääntynyttä hoitajaa kyselemään vuorotellen, et onko joku kotona hullusti, ja eikö siellä pärjätä ilman mua yms.
Sanoin, että ei kun siellä ois vaan niin hyvä olla.

Ahdistaa valmiiksi, kun nyt sektion jälkeen menee varmasti helposti 5-7 päivää, ja kun on kaksoset ja biliarvot meidän lapsilla olleet koholla ja nyt vielä ne sokeritkin saattaa heittää. Eli hyvin hyvin epätodennäköistä, että kotiudutaan ihan helpolla.

Itse kans mietin tuota, että jos itse olen kunnossa, voisin mielenterveyteni kannalta kinuta kotiin yöksi.
Toivottavasti saan sen yksityishuoneen jota toivoin. Sanoivat, että jos suinkin mahdollista, minulla hyvät mahikset saada se. Se voisi helpottaa asiaa jossain määrin.

alkoi taas pahoinvoimaan, Tirlittan :ashamed:
 
Niin ja piti mainita, että eilen vauvat olivat poikittan! Minusta tuntuu, että ne olivat samanlailla silloin viikko sittenkin, vaikka se lääkäri muuta väittikin. A vauvan pää on nimittäin tuossa navankorkeudella, niin ei se voi istua lähtökuopissa, tai se painais alle kilon. Ja mä tunnen päältä päin ihan selvästi, että pylly on tuossa toisessa sivussa, eikä alhaalla.
Selkäranka oli nyt kohdunsuun kohdalla.
Eli eipä puhuneet mitään alatiesynnytysmahdollisuudesta.
Helpotus!
Tai siis kahdesta pahasta pienempi paha kun pää alaspäin niitä ei mikään enää saa.

Fangis,


:hug: sinne sängynpohjalle!

Ja peppi, hieno homma et vauvasi kääntyi. Minä olen toivoni menettänyt ja jään kans sinne tilastolliseen ryhmään, jossa vauva ei käänny. :kieh:
 
Kipasen moikkaan :wave: sängyn pohjalta. Malauta mun lonkat on puutunu+ kipeet makaamisesta \|O :D :/
Hetken oon koneella "ihmisten ilmoilla" ja sit palaan takas patjalle makaan.
Nyt täytyy sanoa et onneks on pojalle piirrettyjä et se viihtyy paikallaan kun en voi paljoo viihdyttää.
Hitsi kun joku tulis mua etes kattoon ja viihdyttään/auttaan :/ kaikilla vaan on niin paljon omia kiireitä ym juttuja et kökötän pojan kaa kaksin. Oon muuteski ollu viikkoja erossa tärkeistä ystävistä syystä ja toisesta ja nyt tämä perään etten EDES bussilla voi ite mihkään lähtee käymään :ashamed:
Tylsäätylsää.
Eilinen meni ihan ok kun sain levätä. Vihlasuja tuli ja vauva potki tosi kipeesti mutta ei supannu paljoo.
Heipat ja halit kaikille odottajille!
*tökkii sormella pölypalloja ja höpisee itekseen*
 

HEIPÄ HEI TOUKOMASUT =)

On niin onnellinen olo kun on saanut kunnolla nukutuksi! Mua ei edes yleensä unettomuus vaivaa paitsi joskus nukahtaminen hidasta mutta nyt on kyllä pari kolme yötä kelloa tuijotettu.... :( Kunnes eilen tosiaan sammahdin ja nukuin melkein 9 tuntia yhteen putkeen. Kyl nyt sit jaksaa lähteä pikku murun käyttämään hammasneuvolassa ja samalla pääsee ostelemaan kaikkea kivaa.

Toko mekastaa niin paljon että ei oikein kunnolla pysty istumaan ja nyt kun on paikat antanut periksi ja on alhaalla niin riehuu niin kovaa että herättää öisin. Hyvähän se on että liikkuu mutta en muista edellisten yhtä rajuja olleen. Napa on kaikkein kovimmilla.

Millaista rasvaa tai talkkia olette käyttänyt pienen pepun hoidossa? Mä olen ehtinyt kokeilla vaikka mitä kun toi mun nuorempi on tosi herkkä ihoinen. Nyt sitten olen suorastaa koukussa sinkki voiteeseen joka siis ainakin on meillä ollut tosi hyvä ja helpottanut pikku peppuja (ja isompiakin) nopeasti.

Onko muutes kellään muulla sellaista tapaa että annetaan vauvalle ainu ensipupu? Me (mä ja miehen sisko) ollaan kaikille serkuksille hommattu kun ensimmäinen sai tummanpunaisen mummolta juuri ennen mummon pois menoa. Sittemmin ollaan kaikille omat ostettu ja ainakin vielä ollaan eri värisetkin saatu. On jotenkin ihana kun ne puput istuu yöt sängyssä ja ilman niitä ei uni kunnolla tule =)

Mulla ei ole pahaa sanottavaa sairaalassa olosta. Edellisillä kerroilla on ollut kivat hoitajat ja toisen kanssa sain perhehuoneen että iso sisko pääsi vauvaa hoitamaan vaikka vauva tehon puolella olikin tarkkailussa kun oli vettä vetänyt henkeen synnytyksen aikana ja oli hivenen alilämpöinen (pelkäsivät keuhkokuumetta kun oli vielä syntynyt ambulanssiin ja ponnistus vaihe oli pitkittynyt). Tehonkin väki oli kivaa ja lääkärikin ihan mukava miekkonen. Esikoisen kanssa vaan vähän harmitti kun lääkäri oli joutunut lähtemään hätätapauksen vuoksi kesken kierron pois. Meille tuli yksi ylimääräinen sairaala yö kun ei ehtinyt tulla tekemään kotiin lähtö tarkastusta.

Mut nyt siivoamaan ja syömääm ja sitten kaupungille.
Kuulumisiin!!!!

Hepotyty ja toko 33+3

 
Mua kans ahdistaa jo valmiiksi tuo sairaalassaolo,kun ei ole ennen tarvinnut sairaalassa olla/yöpyä. Mutta jospa se tällä erää menisi,kun on hyvä syy olla siellä :heart:

Eilen olikin saikulla tutustuminen,ja jotenkin vähän vähensi synnytyspelkoa,ei nyt tietenkään kokonaan,mutta osittain :ashamed: Ja ketäpä ensikertalaista se ei edes vähän jännittäisi/pelottaisi :/

Pari viime yötä saanut meikäläinen nukuttua TOSI hyvin,vasta puolen kuuden maissa aamulla oli pakko nousta vessaan..vaikkakin eilen illalla,kun käytiin nukkumaan,niin tenava päätti aloittaa vasta sitten kunnon elämöinnin. Vähän aikaa jaksoi mekastaa,mutta sitten hiljeni hänkin ;)

Mutta..lisää taas ensi kerralla...nyt eilistä Emmerdalea katsomaan :wave:

TuiKKu ja Tenava 34+6
 
Heippa vaan!

Sairaalassaolo on kyllä tosi tylsää!! Itsekin haluan olla ihan minimiajan, jos vaan vauvalla kaikki OK. Viimeksi kun kävin katsomassa vauvansa saanutta serkkuani, joka oli miehensä kanssa perhehuoneessa, niin kyllä kävi kateeksi! On kyllä vähän erilaiset olot kuin niissä jättihuoneissa joissa on varmaan 4 tai 5 äitiä ja vauvaa... Mutta perhehuoneen saamisen edellytyksenä olisi, että mies jäisi sairaalaan, ja se nyt vaan ei ole mahdollista tällä kertaa, kun on 2 muutakin lasta. Oma vinkkini sairaalassa kestämiselle on korvatulpat, ne antaa ainakin yöksi unirauhan.

Yritän täällä viimeistellä tuota yhtä kirjoitustyötäni, tänään haen vielä vähän lisää lähdekirjallisuutta siihen. Sitten käydään iltapäivällä katsastamassa ystävän perheen uusi talo Porvoossa. Viikonloppuna on tytön synttärit ja serkkuni vauvan ristiäiset. Lisäksi bongattiin yksi kiva mökki, jonka voisi käydä katsastamassa myös. Vaikka vähän väsyttääkin, niin nautin siitä, että on kaikenlaista puuhaa, ettei ihan tule aika pitkäksi.

Toissapäiväisen neuvolakäynnin jälkeen olen ottanut tiukan linjan syömisissä, se on nyt kaikki herkut pois ja samoin kaikki suolainen. Ostin jääkaapin täyteen hedelmiä ja kasviksia ja pilkoin niitä sinne valmiiksi. Eilen meni kokonainen iso meloni, kun koko perhe innostui popsimaan sitä (Lidlissä oli tarjouksessa, pari ostin heti). Samoin käynnissä on pakastimen tyhjennys marjoista, nyt edessä on kippo ihanaa raikasta mansikka-punaherukka-rahkaa (ei rasvaa, ei sokeria, eri suolaa...).

Terveisin Vanilja
 
lumikko
Nyt on kaksi yötä nukuttu uudessa kodissa! Enpä oikeen ole osannut nukkua. Vähän on vielä tavaroita purkamatta, mutta onneksi kyse ei ole kuin muutamasta laatikosta. Ne ehtii vaikka sitten myöhemmin purkamaan. Neuvolan tätikin käski lepäämään ja eilen huomasin, että nyt kaipaan tosiaan lepoa kun 6 päivää on muutettu ja siivottu. Istun täällä vanhan kodin lattialla ja kirjoittelen kun uudessa kodissa ei vielä nettiyhteys toimi.

Paljon oli taas tullut tekstiä siitä kun viimeksi olen ennättänyt lukea. Täytyy ihan rehellisesti myöntää, että en jakanut lukea kuin vähän sieltä täälltä teidän kirjoituksia. :ashamed:

Tänään oli neuvola ja siellä kaikki ok. Vauva oli laskeutunut ja pää oli kiinnittynyt, mutta vähän liikkui vielä.

lumikko ja vaavi 37+3
 
Huomenta!

Nyt on täälläkin hyvin nukuttu yö takana. Ja kummasti helpotti kun oli körö tyynyjä jalkojen alla. Ei niin kipeät nyt nuo jalkapohjat mutta muistuttavat kuitenkin olemassa olostaan.

Lumikolle onnea uuteen kotiin :flower: Ja Ellikös se oli kanssa päässyt uudelle puolelle, onnea sinnekkin :flower:

Eilen sain pakattua sairaalakassinkin illalla valmiiksi. Ajattelin että kai se täytyy kun supisteli ihan kiitettävästi ja vähän selkääkin särki. Ja vauvalle laitoin kanssa tulovaatteet valmiiksi, luottaen täysin siihen että poika se on. :) No, laitoin varulta kaappiin toisen kasan, jos päättääkin vaihtaa sukupuolta vielä :)

Kiva kuulla etten ole ainoa sairaalakammoinen. 6 päivääkinkän on toisaalta ajateltuna lyhyt aika elämässä, mutta kun siellä ei ole sitä tekemistä enkä osaa siellä keskittyä mihinkään lukemiseenkaan. No, käsityön ajattelin nyt jonkinmoisen keksiä sinne mukaan, mutta mutta... Saas nähä, pitää toivoa että selviäis sillä kolmella päivällä. Ja kiitos kun ymmärsitte :hug:

Nyt pitäs alkaa valmistautumaan viemään mies töihin ja sillä välin hakea tyttö kotiin mummolasta.

Mä täällä vähän huolissani kun tuntuu että tuo vauva liikkuu niin vähän, vaikka liikkuu kuitenkin. Voihan olla että potkii jotenkin toiseen suuntaan tai jotain, mutta musta on nyt loppuajasta tullut ihan hermoheikko noiden liikkeiden kanssa, koko ajan kyttään ja mietin niitä :ashamed: Mutta kai se on normaalia, pelottaa vaan voiko kaikki tosiaankin mennä hyvin loppuun asti vaikka turha sitä on murehtia kun ei loppujen lopuksi ole minun käsissä se asia :/

Noo, jospa tää päivä menis taas nopeesti siellä mummulassa.

Nyt lähden valmistautumaan. Ja kiitos kun sai taas purkautua, tuli kyllä vähän omanapaisesti taas mutta :ashamed: kiitos ja kumarrus =)

Tiitteräinen ja Tyttövelivauva 36+2

PS. Ihanaa, vauva potkas just oikeen kunnolla, ehkä sekin heräsi tähän päivään. Rauhoitttuu aina mieli vähäksi aikaa kun tietää että on se sittenkin siellä :D
 
Moi!

Viimeyö tuli nukuttua suhteellisen hyvin. Edellisenä yönä kuopus valvotti kovalla yskimisellään mut nyt hän ei onneksi yskinyt yhtään =)

Sairaalassa oleminen on myös mun mielestä ihan kaameeta :( Edes itse synnyttäminen ei ahdista niin paljon, ku ajatus siitä sairaalassa makaamisesta. Suurin haaveeni onkin, että kaikki sujuu hyvin ja pääsen nopeasti kotiin sieltä...Olen jopa pohtinut polikliinista synnytystä :/

Fangikselle edelleen voimia lepäilyyn :hug:

Rasse on kiva kuulla et teidän pikkuinen voi hyvin =)

Täytyy mennä laittamaan koneellinen vauvan pyykkiä pyörimään ja ottamaan makaroonilaatikko pois uunista. Mulla on taas jälleen kerran ihan hirvee nälkä :p
Vaihdoin närästyslääkeenkin Antepsiniiin, pitäisi olla parempaa kuin Rennie. Saas nähdä miten toimii...

Ai niin ja lumikolle onnea uuteen kotiin =) :flower: On varmaan ihana tunne päästä muuttamaan vaikka se aina rankkaa puuhaa onkin. Nyt koitat tosiaan lepäillä.

Räppänä rv 34
 
Onnea Lumikko uuteen kotiin :flower:

Meidän talo on kans valmis! Muutamme viikonpäästä (pitää ensin siivota rakennuspölyt pois) Siis ihanaa! =) Toivottavasti vauva malttaa pysyä masussa!

Kävin eilen lääkärissä sf-mitta oli taas tippunut; oli nyt vain 30 cm!
Eli taitaa neiti olla lähtövalmiina.
Veriarvot olivat tippuneet 130 -> 113! Mutta oli sitä mieltä etten tarvitse rautaa vieläkään ottaa. Tarkistellaan ensi viikolla uudelleen.
Tuntuu että toisaalla määrätään rautatabletteja helpommin kuin täällä meillä..

Onko tämä Lansinoh sellainen jota ei tarvitse pyyhkiä pois ennen imetystä?
Pitää hakea sitä ehkä valmiiksi, viimeksi rinnanpäät olivat ihan "tohjona" ja imetys sattui siis ihan hirveesti. Pelkään että niin taas käy :ashamed:
Sain viimeksi kaiken kukkuraksi myös rintatulehduksen, joten muistakaa pitää rinnat lämpimänä vaikka kesä tuleekin. ;)
t. Miesku ja Milla 37+1
 
Heippa kaikki!
Sairaalassaolosta on ollut paljon puhetta; mua kanssa jännittää hiukan, mutta eiköhän se aika mee nopsaan vauvaan tutustuessa :) Ajattelin pyytää yksityishuoneen, sellaisen missä on suihku ja wc ja vauvan hoitopöytä. Tai no, ne onkin ainoita huoneita mitä oon nähny kun oon kavereita käyny katsomassa. Tietty jännittää se, että miten pärjään mun hollannin kanssa.. kun en oo jaksanu viimeaikoina oikein opiskella :ashamed: Mutta kyllä se nyt varmaan riittävästi sujuu jotta sairaalassa pärjään :)

Ihanaa, viikonlopuksi lähdemme miehen kanssa akkujenlatauslomalle etelä-Belgiaan! Tänne on luvattu lämmintä 25-27 astetta, joten luvassa terassilla istumista ja kävelylenkkejä :D Käydään ehkä myös Luxembourgissa ostoksilla. Viiminen reissu vähään aikaan kahdestaan :) Eilen oltiin yhtä showta katsomassa, ja oli kyllä mukavaa viettää iltaa välillä kodin ulkopuolellakin. Tosin kotiin päästyäni jalat oli tosi turvoksissa! Oon kyllä koko nainen niin turvoksissa ympäri vuorokauden, että huhhuh! Mutta onneks se lähtee sitte synnytyksen jälkeen tasottumaan :) Ja huomenna taas uimaan, sekin varmaan helpottaa vähän. Mulle ei oo muuten mainittu mitään ettei sais uida loppuraskaudesta, joten ihan ahkerasti käyn uimassa edelleen. Kyllähän se uimahallin vesi desinfioitua on, että ei kai siitä mitään tulehduksia sentään saa?

Mut sellasta tähän ( . ) kuuluu. Vaikuttais vähän siltä että maha on laskeutunut alaspäin, tai ainakin työkaveri tuossa juuri sanoi että aika alhaalla näyttäis jo olevan. Ja muutenkin kyselevät kaikki että koskas syntyy. No, kahden viikon päästä on raskaus täysiaikainen (38 vkoa)!!! Hurjaa! :) Etenkin kun sillon mulla on vielä 2 päivää töitä jäljellä :D

Lumikko: Varmasti ihanaa kun pääsitte jo muuttamaan uuteen kotiin ja tavaratkin alkaa löytämään omat paikkansa! Saa vauvakin tulla sitten :)

Moonlight: Täällä kyllä tutkitaan joka kuukausi tarkasti paikat, mutta eipä ole toistaiseksi mitään ihmeellistä todennut. On se jännä miten näinkin lähekkäin olevissa maissa (Suomi, Norja, Belgia) lääkäreillä on niin erilaista tietoa ja erilaiset toimenpiteet. Mutta pääasia että kaikissa näissä maissa on pieni lapsikuolleisuus. Kaikissa näissä maissa on terveydenhuolto huipputasoa! Olkaamme siis onnellisia :)

Aurinkoista torstaita!

t. balou & dude 35+4
 
rasse04 harmaana
lumikko: onnea uuten kotiin :flower:

hepotyty meillä poika sai mummulta joululahjaksi ainu pupun kun ikää oli 2kk, ja nyt mun sisko osti tytölle sellasen kans, siellä se pupu sairaalassa lämpökaapissa asustaa :)

mut nyt pitää alkaa siivoilemaan

rasse04 ja pikku myy 2vko =)
 
rasse04 harmaana
ai niin piti vielä kysymäni niiltä kellä on cragon logigoS, niin onko teillä mukana suomenkieliset ohjeet? mulla ei ollut (tai olen onnsitunut hävittämään ne) mut en muista sellasia nähneeni
 
Miesku se lansinoh on tosiaan sellaista mitä ei pyhitä pois ennen imetystä. Babantheniakaan ei käsittääkseni tarvitsisi mutta sitä ei anna luonto periksi jättää siihen tissinpäähän ennen imetystä. LAnsinoh on hyvin erilaista, sellaista vähän vaseliinin näköistä ja oloista. Suojaa tosi hyvin.

Balou voi miten upealta teidän reissu kuullostaa! Mie olen käynyt luxemburgissa -03,oltiin yksi ilta ja yö matkalla pariisista kölniin. UPEA paikka. Käytiin tosi mahtavassa ravintolassa syömässä, sellaisessa kuin La Shiggerie (tai jotenkin noin kirjoitetaan) ja ruoka se oli tosi kiva paikka. Tekisipä mieli uusiksi sinne, oli kuin satukaupunki!

Mulla on täällä henkisesti olo heikoilla, esikoinen koittelee mun kärsivällisyyttä ja kieltäytyy päiväunista. Lisäksi se nukkui yönsä levottomasta ja heräsi miehen töihinlähtöön eli olen aivan poikki. Itkettää kamalasti kokajan ja ahdistaa, tuntuu että seinät kaatuu päälle. Mie en tiiä yhtään miten toimia koska esikko on "aina" nukkunut nukuttamatta ja silloin kun on sänkyyn laitettu. nyt se mölyää tuolla enkä mie tiedä mitä tehdä. Joka paikkaa särkee ja pahamieli on valtava. Mulla on harvoin sellainen olo kuin nyt, mutta nyt ei vaan jaksaisi vaan teksisi mieli nostaa tää maha tästä vartalolta pois ja kävellä ovesta ulos ja palta sitten kun on saanut yhdet kunnon unet ja mies on kotona. Vaan eipä auta, sinniteltävä on ja purtava hammasta ettei tytölle suutu. :'( Aamu alkoi synkissä tunnelmissa ja näköjään pahenee vaan :ashamed:

Jabba
 
Viimesellä äitipoli käynnillä nyt käyty

Josta jäi todella pas.kan maku suuhun... ja päivä tietysti heti aamusta pilalla...

Ensin mentiin Kätilön luo joka otti sydänkäyrää oli tosi mukava kätilö (mukavin kätilö mitä tähän mennessä on ollu) ja sit kun lääkärille päästiin se oli kyllä ku joku pi.run niellyt :headwall: Ei tehny sisätutkimusta ollenkaan ja olisin todellakin halunnu, että tekee! Kysyin siltä sitten, että kohdunkaulaako ei enään tarvitse katsoa et onko se pehmenny tai lyhentyny? Vastas vaan, et jos sulla ei oo ollu kipeitä supistuksia tai tulehdukseen viittaavia kipuja, niin ei tarvii ja jos tulee kipeitä supistukisa, niin sitten vaan tehdään päivystys sektio. (?!?)

Sitten pyysin, että saadaanko vauvojen kuvaa? (ku viime kerrallakin oltas toisesta vauvasta saatu, mut unohdettiin se kuva sinne sairaalaan ja eihän sitä sitten enään ollu tallessa :'( ) Mulle noi kuvat kun on vaan niin tärkeitä, kun niitä ei oo muutenkaan saatu koko raskausaikana juurikaan. Niin vastas vaan tylysti, ettei hän rupia valokuvausta harrastamaan ja että kohtahan teillä on oikeita kuvia. Juu on oikeita kuvia kohta, mutta ne ei oo sama asia mitä ultra kuvat!!

Sitten kysyin sukupuolta (vaikka tiedetäänkin jo, mut oon kysyny jokaiselta lääkäriltä aina sen ja halunnu kattoa onko vastasu aina sama vastaus on ollu aina sama) sitten se lääkäri sano et jos se nyt sattuu vilahtamaan niin sanoo, vaan eipä puhunu sanallakaan mitään enään sitten sukupuolista.

Ja painoarviota ei antanu ollenkaan, kun vauvat ovat kuulemma viime kerralla otetussa painoarviossa hyvän kokosia (rv 34+6 tehdyssä paino arviossa A vauva paino 2,4kg ja B vauva 2,1kg) ja niinhän ne onkin hyvänkokosia, mutta mua kismittää niin pi.rusti, kun olisin halunnu tietää poikien painoarviot myös nyt!!!

Ja varsinkin, kun tuosta käynnistä joutuu maksamaan sen poliklinikkamaksun 22e, niin mua ärsyttää, kun kotrolli ei ollukkaan yhtä "täydellinen" kuin muilla kerroilla!!

Labrassa käytiin myös, ottivat verinäytteitä musta ja anestaasia lääkärin kans kävin jutteleen (joka oli aivan ihanan olonen) ja sain esilääkeet.

Mun tekis mieli ihan tehdä valitus tai antaa ainakin palautetta kuinka tökerö tuo lääkäri oli. Mulla oli siinä itkussa pitelemistä varsinkin, kun mulla on ollu tää itku koko loppu raskauden tosi herkässä vaan mihinhän tuosta vois antaa palautetta, et menis myös eteenpäin ?!?

Joidenkin mielestä saatan tehdä kärpäsestä härkäsen, mut siltikin...

Mutta siis sektio meillä ens viikon tiistaina 17.4:ttä ja jännittäähän tässä jo pikku hiljaa...

vauvahaave ja poijjaat 37+2
 
Heippa kaikille :wave:

Lumikolle Onnea uuteen kotiin :flower: :hug:

Samoin Mieskulle, Onnea uuteen kotiin ja toivotaan, että vauva pysyy masussa kunnes pääsette muuttamaan ;) :flower:

ElliEtikka taisi myös päästä uudelle puolella, Onnea :) :flower:

Fang-Ann, voimia ja tsemppiä vuodelepoon :hug: Ei varmasti ole ihan helppo juttu yrittää levätä... Lopussa kuitenkin kiitos seisoo :D

Tiitteräiselle voimia jalkojen kanssa :hug: Kiva, että tyynyt jalkojen alla auttoivat!

Rasselle Onnea Myyn vahvistumisesta :hug: :flower: Ihanaa kuulla, että kaikki ok ja tyttö kasvaa :)


Ja kaikille sairaalakammoisille voimia :hug: Minä itsehän nautin olostani siellä täysin siemauksin :ashamed: :D Ihan totta, olen aina tykännyt olla siellä "turvassa", johtunee ehkä näistä meidän raskauksista, kun ovat olleet aina vähän sitä ja tätä. On ollut sitten turvallista olla siellä, kun tietää, että apu on lähellä, jos jotain yllättävää sattuisikin. Synnytyksien jälkeinen aika on mennyt aina tosi nopsaan ja kun kaikki, siis ihan kaikki, on tosiaan valmiina, niin olen kyllä ottanut siitä kaiken ilon irti ;) Kotona kun näitä hommia riittää :whistle: :D

Viime yöksi en siis uskaltanut ottaa sitä Ataraxia, koska liikkeet minusta vähentyi niin paljon sen voimasta :ashamed: Yö meni sitten raapiessa ja tuskastellessa :/ Viiden jälkeen aamulla nukahdin ja kello soi 6:30 :snotty: Raskas oli taas yö...

Tänään käytiin sitten siellä äitipolilla. Mies kävi pojan kanssa vaihtamassa kesärenkaat sillä välin, kun olin polilla. Sydänkäyrä oli kuulemma loistava, vauva melskasi mahassa kuin viimeistä päivää :D Sanoin kätilöllekin, että se liikkuu nyt kahden päivän edestä, kun on ollut niin hiljainen kotosalla :whistle: Lääkärinä minulla oli nuori nainen ja meillä ei kemiat kyllä kohdanneet ollenkaan :ashamed: Hän sanoi heti, että kyllä me nyt se viikko vielä odotellaan, ennenkuin käynnisteltäisiin, että niin näissä tapauksissa yleensä tehdään. Kerroin hänelle, että kuopuksen kohdalla oli se äkillinen lasku sydänkäyrässä jne. mutta ei hän siitä mitään sitten sanonut :\| Kerroin myös, että olen aina viikonloput yksin, kun mies on töissä ja että polille on hankalaa sitten päästä, jos liikkeet vähenee. Hän kysyi, että niin teillä on sitten lapset kotona? Minä olin ihan, että :eek: missäs ihmeessä ne nyt muualla sitten olisi \|O :headwall: Sitten hän vain sanoi, että juu, tulet sitten polille jos liikkeet vähenee. Eli, ei ihan ymmärtänyt mitä ajoin takaa :/
Pääasia oli kuitenkin se, että vauva voi kuulemma oikein hyvin mahassa ja virtaukset ym. ovat erinomaiset, teki kuulemma hyvin hengitysliikkeitä jne. Painoarvio on 3,4kg mikä jännittää kyllä jo :whistle: Hyvin siis kasvaa pikkuinen masussa! Kysyi se lääkäri sitten lopuksi, että toivoisinko minä käynnistystä jo aiemmin, johon sanoin, että todella toivon niin! Vähän lupaili, että sitä voitaisiin sitten maanantaina katsoa :) Kohdunsuuntilanne oli ennallaan, pehmeä ja 1cm auki, mutta pituutta vielä se 2 ja 1/2cm jäljellä, että ihan vielä ei kuulemma saada kalvoja puhki :/ Sanoi, että jos se pehmenisi vielä lisää viikonlopun aikana, niin maanantaina voisi sitten yrittää kalvojen puhkaisulla käynnistellä. Täytyy nyt sitten yrittää vaikka vähän liikkua enemmän, että alkaisi jotain tapahtua ;) :D Mutta ei liikaa, ettei lähde syntymään, kun se mieskin sitten siellä etelä-suomessa :D

Eli käynnistä jäi vähän pettynyt olo, mutta tietenkin olen todella onnellinen, että vauvalla kaikki hyvin! Mitäpäs sitä äiti ei lapsensa edestä kärsisi... Ja Ataraxia kuulemma saan ottaa, vaikka rauhoittaa vauvaakin. Ja pakkohan sitä on ottaakin, en millään kyllä jaksa valvoa näitä öitä raapien ja kutisten :ashamed:

No, nyt menen vielä pötköttämään ja lepäilemään pojan viereen.

Voimia ja tsemppiä kaikille :hug:

parasta aikaa ja masukki 37 tasan :heart:
 

Yhteistyössä