Toukomasujen -07 huhtikuu

Rasse minä ostin jesper juniorista (Myy mm. Jonathan vaatteita) kamalan pienet lakit vauvoille. Koko oli 50 cm, ja mallista riippuen ne oli tosi pieniä. Myyjä sanoi, että baby born nukeille yleensä nämä pienimmät menee! =)
Olivat vielä tarjouksessakin 1.75 euroa/kpl.
Jos teilläpäin on siis sellainen liike, käy ostaan.

Ja himmeli tuntuu varmasti tosi hyvältä saada nyytti kohta kotia! Tulin niin iloiseksi lukiessani sinun hyvistä fiiliksistä. :heart:

Itse toivon vielä parin viikon tai ainakin viikon matkaa. Just tultiin kaupoista ostelemasta loput tarvikkeet.

Voima :hug: kaikille!
 
Pitkästä aikaa kirjoittelen.

:hug: ONNEA nyytin jo saaaneille!

Minulla oli edellisessä raskaudessa se rannekanava ongelma. Minulla helpoitusta toi sellainen rannetuki, joita myydään apteekissa (voi käyttää myös rullaluistelutukea). Pidin tukea öisin. Suosittelen lämpimästi.

Olemme sairastelleet koko perheen voimin koko 2007 vuoden. Aina on joku sairaana. Onneksi ei mitään vakavampaa vaan vain vatsatautia tai influenssaa. Jouduin hakemaan itselleni lääkekuurin viime viikolla. En edes muista koska olen edellisen lääkekuurin syönyt. Nyt olo alkaa olemaan parempi.

Valitettavasti en muista kuka kirjoitteli suonenvedoista. Minulla suonenvetoihin on auttanut kalkin lisääminen. Kannattaa testata. Vaikutus tulee jo parissa päivässä.

Tajusin juuri, että vauva voi syntyä päivänä minä hyvänsä. Olo ei ole sellainen, mutta silti. Mitä ihmettä sairaalakassiin tarvittiin. Pari vuotta sitten minulla oli lista sairaalakassin sisällöstä, mutta nyt en muista kuin seruaavat tavarat:
* hammasharja ja -tahna,
* kotialähtövaatteet (itselle ja vauvalle)
* hiustenlaittovälineet,
* lakua,
* imetysrintaliivit,
* Bepanthen rasva (jos sattuu nuiva kätilö, joka ei heti anna tätä rasvaa)

Mitä puuttuu?

Vauvan kotialähtövaatteet ovat viellä kesken. Ompelen ne osittain itse. Tunnen itseni todella saamattomaksi, kun käyn täällä lukemassa teidän viestejä. Minulla on kaikki vielä kesken. Vaatteet pesemättä, sänky laittamatta, petauspatja on hukassa, vaunut pitäisi pestä jne. Kai tässä vielä ehdin tai sitten miehelläni on paljon puuhaa....
 
iltaa taas

mä kävin kanssa tänään ostoksilla... ostin niitä pieniä tilpehöörejä, mitä tarvitaan, eli liivinsuojuksia, vaippoja (sekä vauvalle että itselle :D siis yösiteitä mulle) ja pumpulipuikkoja, hammasharjaa ja pesuainetta mulle sairaalaan, rasvoja vauvalle jne jne. Ja sainkin sitä rahaa sitten kulumaan yli 80?!!!

Yks kirjavinkki on kanssa täällä: Paul Reiser, Lapsekas parisuhde. Kirjoittaja on se Hulluna sinuun -sarjan mies. Luin tuon kirjan esikon syntymän jälkeen, ja naureskelin sitä ääneen... nyt ajattelin lukea uudelleen... =)

Himmeli: onpa hienoa kun vauva pääsee pian kotiin!!! Onnea! :flower:

[/b]vaatteista vielä: mua rasittaa nyt ihan suunnattomasti (hormonit jyllää taas), kun olen lainannut yhdelle ihmiselle meidän pojan vaatteita, ja nyt kun olen pessyt ja silittänyt pienet vaatteet, huomasin, että paljon vaatteita puuttuu!!!!! Ja kun laitoin tälle kyseiselle ihmiselle viestiä, niin hän väittää että on palauttanut... olen koko kämpän laittanut mullin mallin, mutta en kyllä täältä niitä löydä.
Ärsyttävää! No, toivottavasti löytyy... tiedän ettei tämä ihminen tahallaan niitä ole "pimittänyt" multa, mutta jostain syystä on nyt jossain hukassa... mutta näillä viikoilla tuo pinnan kesto on meikäläisellä aika heikkoa.

no joo, jos menis ihmettelemään 4D:tä, homopariskunta haluaa vauvan.

Gabria + masukki edelleen tasan 36
 
Voihan kökkö! Kirjoitin pitkän pätkän ja sitten se ärsyttävä session... Nyt siis nopeesti.

Moonlightille: Itse valitsisin sen 12kk. Vauva-aika menee niin hirmu nopeasti ja töitä ehtii vielä tekeen kyllästymiseen asti.

Himmelille: Ihanaa, kun saatte pian nyytin kotiin!

Commanderille: Hienoa, että sait sen sektion ja kohta saatte jo vaavinkin :)

Fang-Ann: Yritä jaksaa niiden suppareiden kanssa. Täällä myös yksi, jolla supistelee jatkuvasti ja epämiellyttävästi. En muista aiemmissa raskauksissa tällaisia olleen (vatsa vetää ihan piukeaksi, päätä kuumottaa,korvissa humisee ja
selässäkin tuntuu) ja nyt ollut jo muutaman viikon. Eivät kuitenkaan sinällään satu. Perjantaina olisi ultra ja ensi viikolla lääkäri-neuvola, näkee sitten onko mitään tapahtunut.

Maidon pakastamisesta: Olen myös pakastanut niissä pullopusseissa ja merkannut päälle vedenpitävällä tussilla päivän ja grammamäärän. Niin on sitten ollut helppo ottaa sopiva määrä maitoa vaaville. Niin muuten, kannattaa hankkia sinne kotiin ainakin yksi maidonkerääjä varuiksi.
Itsellä ainakin on nimittäin sellaiset suihkutissit, että toinen tissi valuu/suihkuaa maitoa samalla, kun toisesta syöttää, niin saa nämäkin maidot aina talteen ja on itsellekin huomattavasti mukavampaa ;)

Eipä sitten tainnut olla muuta. Anteeksi tämä tönkkö teksti, mutta sapettaa toi tekstin katoaminen ja nyt vain yrittää kirjoittaa mahdollisimman nopeasti (tajusin sentään nyt kopioida tämän...). Öitä ja kauniita vauvaunia :)

Sammakko 35+
 
Pakko kommentoida tuota Sammakon maidonkerääjäjuttua. Täällä ei tarvita sellaista, kun on molemmille rinnoille elävät maidonkerääjät :LOL: :LOL: :LOL:
Taitaa olla aika hauskan näköistä kun vauvat tissillä yhtäaikaa.

ja Gabrialle, ymmärrän tosiaan kuinka ottaa päähän tuo kun tavaroita lainailee, ja sit niitä ei saa takas. minullakin on kokemusta. :kieh:

Empä lainaile enää.
 
Iltaa kaikille!

Commaderilla ei enää pitkä aika että vaavi kainalossa, ihanaa :heart:

Rasse ja Himmeli, kiva kuulla teistäkin ja vauvoista. Ihanaa että voitte kaikki hyvin. :heart:

Parasta aikaa, voimia sulle sen kutinan kanssa. Voin k uvitella vaan kun itelläkin oli silloin sitä ihme ihottumaa ja se kutina oli sietämätön. Ei onneksi ole sullakaan enää pitkä aika että loppuu nuo "vaivat".

Muillekkin kovasti jaksuja kaikkien vaivojen kanssa :hug: Ei ole enää pitkä aika kellään, vaikka välillä tuntuukin ihan loputtomalle.

Oma (.) supistelee ihan kiitettävästi, mutta ei kipeästi, maha siis kovettuu vähän väliä, ois vaan kiva tietää saako nuo supistukset jo jotain aikaiseksi, kun kuitenkin eka synnytys oli niin nopea niin haluaisin kyllä nyt mennä ajoissa sairaalaan. Kateeksi käy teitä joilla neuvola jo kerran viikossa, mulla nytkin se 3 viikkoa väliä. Ens maanataina olis, mutta en tiiä katotaanko tuota alakerran tilannetta sittenkään kun ei ole lääkärineuvolaa enää.

Mul on jalat ihan irtipoikkirikki. Siis kantapäät ihan hellänä ja tuntee että on turvotusta. Vaikka en ole ihmeemmin mitään tehnyt, ehkä tunnin ajan kierreltiin siskon kanssa kauppoja ja se riitti. Löysin vauvalle ihanan puvun, oli pakko ostaa kun olen tosi vähän ostellut vauvalle uutta vaatetta, kun kuitenkin on noita tytön vanhojakin mitkä siis ihan hyviä ja kelpaavat hyvin pojallekkin.

Imetyksestä sen verran, että esikon aikaan en tarvinnut rintapumppuja enkä maidonkerääjiä. Sairaalassa vähän lypsin mutta sekin oli hyvin vähäistä, joten en ole varautunut siihen nytkään mitenkään. Joku käsikäyttöinen pumppu on lojunut kaapissa jo vuosia, olkoon siellä hätävarana mutta en usko että tarviin. Esikoinen imikin vain 3 kk ja sit viel kuukauden öisin kunnes lopetti sen. Pullosta söi lisäksi jo sairaalassa.

Mutta nyt menen hetkeksi kutomaan ja sitten unille. Järki pätkii joten en muista mitä mun pitikään kommentoida ja mistä puhetta. Mutta se kiva että mies saa kuulemma sitten pitää heti isyyslomaa kun vauva syntyy, pitää viikon silloin.

Ai niin ja Moonlight, minäkin ottaisin sen 12kk, on se vaan niin ihana olla lapsen kanssa kotona, töitä ehtii tehdä myöhemminkin =)

Nyt unia ja kaikkea hyvää kaikille näihin viimeisiin viikkoihin.

Tiitteräinen ja Tyttövelivauva 36<br><br>
 
Meea
Täällähän vierähtää nykyään helposti tunti, vaikka vain yrittäisi lukea kaikkien kuulumiset - hurja määrä viestejä!

Toisten lasten kanssa jaksamisesta. Joo, aika vaihtelevaa on ja vielä kun mies pitkiä työputkia pois, niin pinna on kireällä. Nyt olen kyllä tajunnut, että se on ihan omaa väsymystä - tosin ei esikon uhmaikä yhtään tilannetta auta... Yleisesti onneksi mukavasti pärjäillään ja olen kans jaksanut vielä käydä uimassa ja välillä on askarreltukin tai sotkettu kylppärissä sormiväreillä. Mutta ei ihme, että lapsi päiväkotiaan kyselee. (Meillä ei saanut enää jatkaa päiväkodissa kun jäin äitiyslomalle). Ja vähän myöhään, mutta nyt kuitenkin tajusin alkaa pyydellä isovanhempia, serkkuja ja muita vähän avuksi ja leikkikavereiksi. Ja heti ollaan kummatkin sata kertaa paremmalla tuulella.

Yks vauvan varuste tuli mieleen, mitä en noissa listoissa ole nähnyt, niin kasa pyyhkeitä hoitopöydän/pyllynpesu paikan lähelle. Meillä niitä ainakin meni useampi päivässä ja oli helppoa, kun oli siinä vieressä. Välillä kun tuli kakat tai pissat hoitopöydälle, niin äkkiä vain pyyhe siitä pyykkiin ja uutta tilalle. Sitten ikeassa ainakin myytiin sellaisia pieniä neliönmuotoisia froteepyyhkeitä/pesulappuja (valkoisia erivärisillä ripustuslenksuilla) ja ne oli oikein hyviä pienessä putsaamisessa. Käytettiin niitä paljon puhdistuspyyhkeiden asemasta.

Jotain muutakin oli. Äh en kuitenkaan enää muista. Kommentoitava joku toinen kerta sitten.
Rauhallista yötä kaikille!
 
Moonlight: Ottaisin sen 12 kk, en olisi missään nimessä aiemmin ollut valmis lähtemään töihin. Olen kyllä edelleen kotona :)

Jaksamisesta: viime viikon sairaalapäivien jälkeen virtaa esikoisen kanssa peuhaamiseen on ollut ihan eri tavalla. Aiemminkin olen jaksanut päivät ihan hyvin, illat olen sitten yrittänyt lepäillä ja antanut isin touhuta. Päivisin olen väsymyshetkiin yrittänyt keksiä rauhallista touhua; askartelua, maalaamista, piirtämistä, pehmoleluleikkejä sängyssä. Aina ei olla pojan kanssa samoilla linjoilla rauhallisen hetken kanssa, mutta aika usein toimii. Ja videoita on kieltämättä tullut käytettyä apuna, oikein hävettää miten paljon :(

Luciako se nyt kyseli sektiosta: mulla päätös siis raja-arvoisten lantiomittojen ja synnytyspelon (edellinen hätäsektio) takia. KYSissä leikataan ja siellä on yleensä rajana 39 täyttä viikkoa, mutta mulla on painoarvion mukaan ensi viikolla noin 3,5 kiloinen vauveli mahassa, joten 38+5 riittää oikein mainiosti. Joissain muissa sairaaloissa leikataan tavallisestikin jo viikolla 38, KYSissä tehtiin nyt poikkeus, kun perjantain leikkauslista oli niin täynnä. Siellä tehdään nimittäin suunniteltuja sektioita vain tiistaisin ja perjantaisin, ja erikoislääkärin mielestä minun tapauksessa 39+5 viikolla olisi jo liian suuri todennäköisyys siitä, että synnytys ehtisi käynnistyä. Olen oikein tyytyväinen näin :)

Huomenna sitten viimeinen neuvola edessä, pitää viedä neuvolantädille joku kukka tai jotain, on ollut kyllä niin suureksi avuksi.

Commander ja masuvauva 37+6
 
Minä sain nukuttua viime yönä =) Siitä tuntuukin olevan ikuisuus kun olen nukkunu silleen etten oo jääny vessareissun jälkeen valvomaan vaan viimeyönä kävin vain vessassa ja samantien jatkoin nukkumista.
Flunssakaan ei tunnu nyt niin pahalta ku eilen. Kurkku on vaan kipeempi...

Täällä sataa lunta taivaan täydeltä. Viime yönä kuulosti et ois vähän myrskynny ja tässä aamusta sit on alkanu tuo lumisade. Autojen päälläkin on jo monta senttiä. Mut joka vuosihan tuo takatalvi tulee... Mahtaa olla vaan liukkaat kävelytiet ku jään päälle on lumi satanut.

Noista hankittavista tavaroista yhtäkkiä hoksasin et olen ihan totaalisesti unohtanu ostaa vauvalle vaippoja... Miten tollasen asian voi unohtaa? Nuo vaipat on kuitenkin kaikista olellisin ostos. Niitä vauva tarvii varmast :LOL: Mitä vaippoja te kokeneemmat suosittelette? Missä vaipoissa on hinta/laatu suhde kohallaan?

Onnea Himmelille kotiutumisen johdosta :flower:

Jotain muutakin mun piti kommentoida, mut just taas en muista et mitä...
No, roikun kuitenkin tällä palstalla monta kertaa päivässä niin kerkeen kyllä kommentoimaan taas myöhemminkin :)

Kojo ja tyttö mellestäjä 37+0
 
Huomenia

kojo me on käytetty esikoisen kohdalla lähes ainoastaan libero-vaippoja, koska ne sopi meidän pojan pyllylle... :D mutta kannattaa kokeilla niitä halvempiakin vaihtoehtoja, meillä ne vaan pakkas falskaamaan todella paljon (kuten myös pampers). Ainoastaan Libero toimi meillä. Niitä nytkin ostin vauvalle, mutta täytyy taas tosiaan katsoa, mikä hänelle sitten on paras. Ostin muuten vaipat kokoa 3-6kg, enkä newborn (2-4kg) koska tää meidän jössikkä oli nyt jo painoarviossa 3,3kg... :heart:

oma (.) viime yön sain nukuttua tosi hyvin. Ei supistellut eikä kovasti puutuneetkaan paikat. Ihanaa, kun edellisyöstä jäi kuitenkin sitä univelkaa... Toisaalta vähän harmittelin sitä, että voi sentään, tähänkö nää supistelut nyt loppui... Hassua, miten tässä vaiheessa raskautta oikein odottaa, että SATTUIS NYT!!!! :LOL: No, jos vielä pari viikkoa jaksais ottaa rauhallisesti ja sit ku on 38 vkoa täynnä niin aloittais sen kolmen kovan käytön + lenkkeilyn + kaikki muut vinkit,, mitä on matkan varrella kuullut.

oletteko nähneet kovasti vauvaunia? Mä olen jo muutamana yönä käynyt unissani synnyttämässä, toisella kertaa tuli tyttö, joka muuttui rinnalla pojaksi =) ja toisella kertaa en saanut selville sukupuolta.

taidan mennä puuronkeittoon ja katselemaan tyttökultia... ihana rauhallinen aamu tiedossa, poika meni hoitoon tänään, kun meidän täytyy miehen kanssa käydä sit 11 jälkeen laina-asioita hoitamassa. Meille kun tuli se uusi auto!!! Ostettiin Audi A6 farkku. (ei meillä oikeesti olis tuollaiseen varaa, mutta nyt onnistuttiin tekemään loistokaupat, maksetaan vaan leasingin loppuosa...)

Gabria + masukki 36+1
 
Kojo: tuttu tunne, että vaihtelee, saako nukuttua öisen pissireissun jälkeen. Joskus uni tulee, joskus taas ei enää millään. Joskus on pakko ihan nousta ylös ja katsella vaikka telkkaria vaikkei sieltä mitään tule, mutta sängyssä on vaan tuskaista olla.

Moonlight: ottaisin kyllä itse ilman muuta sen 12 kk, silloinkin lapsi on vielä aika pikkuinen hoitoon vietäväksi. Muuten saat alkaa melkein heti alkaa henkisesti valmistautua hoitoon viemiseen ja hoitopaikan etsimiseen jne.

Gabria , tosiaan eipä tullut taas edes mieleen, että vauva voikin syntyä niin isona, että kannattaisi ostaa heti isompia vaippoja. Munkin vauvan kokoarvio oli nyt rv 36+4 jo 3.5 kg, joten tuskinpa paljon alta 4-kiloisena syntyy. Ja olihan äiiyspakkauksessa niitä newborneja jonkin verran. Itse ajattelin ostaa Pamperseja, niistä on ollut yleensä parhaat kokemukset mulla. Tänään ajattelin mennä vähän ostoksille ja hommata maitoja, pulloja, tutteja ja vaippoja.

Eipä ole meidän neuvolasta herunut lähetettä äitiyspolille. Eilen arvioitiin, että vauva on nyt n. 3.5-kiloinen. Myös oma paino oli noussut aivan järkyttävän paljon, vaikkei ole kuin 6 päivää siitä kun viimeksi kävin. Kehtaanko edes sanoa.... no 2.5 kiloa!!!!!!!! Musta tuntuu, ettei ihmisen ole edes teoriassa mahdollista syödä niin paljon, että ihan läskiä kertyisi tuo määrä tuossa ajassa. Luultavasti jotain turvotusta enimmäkseen, mutta kieltämättä veti mielen aivan matalaksi. Neuvolantäti ei siitä mitenkään huolissaan ollut, kun painonnousu on tähän asti ollut ihan hallinnassa, mutta antoi kumminkin raskausdiabetes-ruokavalio-ohjeet lukaistavaksi, jos sieltä jotain vinkkiä löytyisi. Ei tarvitse kuulemma orjallisesti noudattaa. Tänään lähtee kaupasta mukaan iso kasa omenoita, melonia, porkkanoita, ruisleipää...

Terveisin Vaniljaplösö.... rv 36+5
 
Huomenta!

Muut ovat näemmä nukkuneet viime yön hyvin, kiva niin =) Mutta minä olen sitten valvonut teiänki puolesta. Uni tuli kahden aikaan ja loppui kuudelta kun tyttö heräs ja kömpi viereen. Ja siinä välissä parit vessareissut :whistle:
Olen sitten aamun taas kutonut ja sain yhdet villahousut taas valmiiksi jotka eilen aloitin. =)

Miehellä vp ja kuorsaa tuossa tytön kanssa vielä ihan täyttäpäätä.
Onneksi on mahdollista nukkua päiväunet sitten kun huonosti nukuttu yö takana.

Mä en ymmärrä miks mul on toinen kantapää ihan sikakipeänä. Epäilen että johtuu turvotuksesta. Nyt vedinkin heti aamulla ennen ylösnousua tukisukat jalkaan, josko ne vähän auttais.

Mutta nyt taidan tässä alkaa valmistautumaan kylillä käyntiin. Oli tullut olkkariin uudet verhot postiin =) Pitää sitten samalla pestä nuo olohuoneen ikkunat.

Ja lunta oli muuten tullut meilläkin viime yönä lisää, taas on maa valkeana mutta onneksi on piha jo haravoituna =)

Mutta hauskaa päivää kaikille =)

Tiitteräinen ja Tyttövelivauva 36+1 *vähän väsyneenä*
 
Meea
Vaipat on muuten meilläkin hankkimatta :p . Kestareita käytetään ainakin päiväaikaan kuten esikoisellakin. Öisin meillä oli muistaakseni ensin Liberoita sitten ihan halpis dailyjä ja hyvin toimivat. Pari kertaa sattui huonompi satsi ja siitä valitin kauppaan - aina ottivat ja tutkivat asian ja saatiin reilusti hyvitystä huonoista eristä. Nytkin tarpeen tullen käytetään esikolla dailyjä ja ihan ok pitää. Kaikenlisäksii housuvaipat on suomalaisia (tosin ikävästi taisi teippivaipoissa valmistaja vaihtua ranskaan, ja taitaapi mennä vielä aika kauan ennenkun vauvelille housuvaippoja tarvitaan).

Täällä kans ihanasti nukuttu yö. Voikin saisikin nyt nukuttua, niin ehtisi kerätä vähänä voimia! Aamullakin nukuttiin lähes yhdeksään kun ei auringonpaiste herätellytkään. Aika sateinen päivä, mutta ihanan raikasta ulkona. EIköhän se kesä sieltä tule!

Olettekos ensikertalaiset tai muuttaneet käyneet tutustumassa synnytyssairaalassa? Millaisia kokemukset teillä on olleet?

Raipasta päivää!
 
Moi!

Eilisestä neuvolasta kuulumisia:

Paino: -88 grammaa :LOL:
Pissa: puhdas
Verenpaine: 138/89
sf-mitta: 32 eli laskeutunut, jee!
rt ja syke 160

Muusta ei terkka ollu huolissaan, paitsi tuosta verenpaineesta. Mulla ollu alussa 117/74 ja siinä paikkeilla pyörinytkin. Voi synnytyksen lähestyessä kuulemma nousta, mutta meikäläinen ei pessimistinä usko, että tää lähtis syntymään ennen laskettua päivää :headwall: Olo kyllä hieman outo ja vatsakin kuralla, mutta tällaistahan se lopussa on! :kieh:

Ihmeen hyvin olen jaksanut touhuta meidän nuorimmaisen kanssa. Ulos lähteminen on kaikista rankinta, sillä vatsa on aina pukemisen tiellä! Ja meidän ukkeli on juuri nyt päättänyt olla tykkäämättä pukemisesta :p Kohta onneksi helpottaa, kun lämpiää ilmat ja pääsee isosta vatsasta eroon! B)

Moonlight: Itse valitsisin myös sen 12kk, jotta lapsi ehtii siihen vuoden ikään ennen päivähoidon alkua.

Commanderille voimia tulevaan sektioon! Onhan sekin rankkaa ainakin henkisesti ja sitten jälkeenpäin on varmasti kipuja. Hyvä kuitenkin, että sait sektion, sillä paniikkioireesi kuullostivat todella kauheilta! Itse kärsin myös ajoittain paniikkihäiriöstä ja varsinkin nyt synnytyksen lähestyessä vaiva on alkanut tulla aina, kun ollaan johonki lähössä :'( Pelkään synnytyksen alkavan kaupan kassajonossa tms. paikassa ja kädet hikoaa, sydän tykyttää ja vatsa menee kuralle :'( Ikävä vaiva!

Rasse ja Himmeli: Hienoa kuulla, että vauvoilla kaikki hyvin :heart: Meillä kävi pääsiäisenä yks keskosvauva kylässä(syntyi rv 32+3). Olihan se vielä ikäisekseen pieni, 3kk ja n.4,5kg ja 53cm! Joillakin vastasyntyneet ovat samaa kokoluokkaa tai jopa isompia! Ja koliikki vaivaa pikkumiestä aamusta iltaan :'( Toivotaan, että teidän vauvat säästyvät vatsa yms. vaivoilta, kuten myös meidän kaikkien toukomamien!

Eipä nyt muuta muistu mieleen. Ulkona on synkkää ja harmaata, joten ulosmeno ei houkuttele! Jospa alkais imuroimaan...

Melli, 38+1
 
Pikanen väliaikatieto ja sit takas petiin:

Eilen illal alko supistaan kovempaa ku koskaan ja välil sattu hiukan. Heti ku nousin seisoon se pamahti päälle ja koveni kun tepastelin hiljaa vessaan.

Myöhemmin alko tuntuun kohdunkaulan suunnalla kovia viiltäviä riipasuja/vihlontoja. Se kyl vähän pelästytti. Yleensähän se on aukeemisen merkki :/ . Yöllä tuli ekat maidot oikeesta rinnasta ja siitä tuli mieleen TAYS:ssa ollessani (noin viikko sit eri syystä) kun huonetoverilla oli alkanu ennenaikanen synnytys ja maito lähti siinä valuun.
Ajattelin yöllä että ei kai vaan sen oheistuote. Toki maitoo voi aiemmin tulla ku syntymän jälkeen mutta miten sopivasti tulikin juuri pahimman suppaillan jälkeen.

Unforgiven mitään tulehdustestiä ei tehty kun ei oo pisuoireita, pisu puhdas, emätin ja kohdunkaula siistit ja TAYS:ssa viikko sit tehtiin eri syystä monta eri koetta. Et kai aattelivat et noi riittää vakuudeks ettei mitn tulehdusta ole.

Maha mulisee ja möyryää, ettei vaan olis vetämässä ripulillekki :kieh: . On ollu jo viikkoja muuteski maha oudon löysä. Ripuli tästä puuttuiski ku pitäs ny vaan relata ja maata.

*palaa petiin* :wave:

fangis 33+2
 
Heippa toukomasut!

Tulin juuri labrasta. Multa otettiin se sreptokokki agalactiae- näyte. Täytyy varmistaa, ettei tämä jatkuva supistelu johdu siitä. Eli supistelut täällä vaan jatkuu ja jatkuu...

Fangis, koita nyt jaksaa lepäillä. Tiedän miten turhauttavaa se välillä on mut ei auta :hug:
Mulle ei kylläkään ole määrätty mitään totaalilepoa missään vaiheessa. Ja nyt ku viikkoja alkaa tulemaan enemmän niin uskaltaa vähän jo jotain isompaakin puuhastella, kuten esim. imuroida =)

Tämän päivän kohokohta: Sain vihdoinkin äitiyspakkauksen!! :D Mä olen odotellut sitä jo vaikka kuinka kauan.
Ihana hypistellä noita vaatteita ja kamoja. Kivan näköisiä vaatteita. Meille on todennäköisesti tulossa poika, joten vaatteiden värit osuu mukavasti kohdalleen =)

Himmeli tosi ihanaa, ku pääsette kohta kotiutumaan. Voin vain kuvitella miten jännittävältä ja mukavalta se tuntuu :hug:

Täällä oli joillain korvien puutumista ja särkyä...Mulla löytyy samanlaista vaivaa :wave: Mikäköhän sen aiheuttaa, aika omituinen raskausvaivaksi :/ Onneksi joka yö ei särje.

Mä kärsin aika-ajoin myös Mellin mainitsemasta paniikkihäiriöstä :(
Se ei nyt ole pitkään aikaan vaivannut mutta tuntuu, et synnytyksen lähestyessä alkaa paniikki iskemään. Vauvan koko pelottaa ja nyt kun on jo pari synnytystä takana (vaikkakin aika helppoja) niin se tieto tulevasta jännittää enemmän. Jotenkin sitä epäilee, ettei kolmaskin synnytys voi mennä yhtä hyvin kuin edelliset.

Nyt syömään...mulla on ihan kaamee nälkä =)

Räppänä rv 33+6
 
Tervehdys meiltäpäin

Uutta ei omasta navasta ole kerrottavana, neuvola on vasta maanantaina ja vauva samassa pertätila-asennossa kuin ennenkin. Eli sektioajatukset ja paniikki ovat osa mun arkipäivää, tulee yöllä uniinkin. Viimeyönä näin unta että tuttu leikkurihoitaja oli mun synnytyksessä ja sitten kätilö tiputti meidän vauvan lattialle pöydältä, heräsin omaan huutooni :/

Vaippoja olen ostanut yhden ison paketin. Meillä esikoiselle kävivät (ja käyvät edelleen) ainoastaan pamperssit joten niissä pysytään nytkin. Pieniä en ole ostanut, siis niitä 2-4g, koska esikkokin oli syntyessään 4,4kg. Ja vaikka olis pienempi nyt tää kakkonen niin en usko että on alle 3kg. Eli toi 3-6kg vauvoille tarkoitettu pampers menee varmasti hyvin.

Nyt olen ajatellut aloittaa sen ruuantekourakan, koska paniikissa varaudun siihen sektioon ja sen jälkeiseen toipilasaikaan... eli teen niihin kertakäyttövuokiin valmiiksi isot satsit kinkkukiusausta, makaronilaatikkoa, kasviskiusausta, kastikkeita jne. Eli sitten sieltä mies vaan lämmittelee tai keittää korkeintaan makaroonit lisäksi. Miehellä kun ei kauha pysy kädessä, niin ollaan mun ruuanlaitosta riippuvaisia.

Joku mainitsikin ne pyyhkeet lisäksi tarvikelistaan! Ne oli meillä ehdottomia, mulla oli käytössä 30x40cm pikkupyyhkeitä. Ne oli siten käytössä että aina aamulla otin puhtaan pyyhkeen esille, ja siihen aina sitten kuivailin pyllypesujen jälkeen. Ja tietty vaihdoin jos likaantui. Eli kierrossa oli n 10kpl sitten lopulta (ostin 2 satsia) ja ne on itseasiassa edelleen esikon pyllypyyhkeinä. Kakkoselle olen ajatellut ostaa oman läjän, äsken yritin anttilassa katsoa mutta ei ollut hyvän kokoisia. Pitää siis prismasta ostaa kun käydään seuraavan kerran.

Käyttääkö kaikki muut tisseihin dexpanthenolia (bebanthenia)?? Itse en sitä tykkää käyttää, vaan käytin esikoisella lansinohia (lanoliinirasvaa jota siis täällä saa sairaalassakin, bebanthenia ei sairaalasta anneta). Se oli huipputavaraa ja riittoisaa, se pikkuinen tuubi jonka ostin kesti yli 2kk! Ihan apteekista ostin kun sitä tosiaan koksissa annettiin tisseihin jos tarvitsi ja siihen tykästyin.

No, eipä tässä muuta. Esikko koisaa joten JOS saan itseni irti koneelta, menen maate hetkeksi!

Jabba 35+0
 
moi kaikille...

täälläkin tuota lunta taas piisaa...

neuvola kuulumisia aamulta:

viikkoja 37+0
painoo tullu reilussa viikossa +900g(huih,oli neitin synttärit pääsiäisenä)
verenpaine 114/76
hemppa 123
sf 35

ei ollu vaavi vielä laskeutunut,joten ei varmaan aivan heti oo tulossa,saattaa tosin uudelleen synnyttäjillä laskeutua ihan vasta synnytyksessä ponnistus vaiheessa,jopa.mutta meinasi täti,että kyllä mie maanantaina meen vielä sinne neuvolaan...silloin siis jo uudestaan aika.

että tuollasta neuvolassa.

kaikilla alkaa olla jos minkänäköstä vaivaa...niin niitä minullakin riittää.yöt pahoja,enää en voi nukkua selällään kun maha menee kivikovaksi ja sattuu,eli kylellään vaan,ja niistäki toinen kylkiasento parempi.pissalla juoksen 2 tunnin välein,hikoilen kuin viimestä pv,nenä tukkonen ja aina sen puolen jalka tulee kipeeksi(kuin polttelis)millä kylellä nukun,joten en saata kauaa olla yhellä kylellä.närästys sitten vaivaa joka pv,etenkin iltaisin(johtuukohan minun suuresta limsan kulutuksesta?)ja vihlonta mahassa joka päivästä,supistelut myös.ja sitten kaikkein ärsyttävin on tuo melkonen paineen tunne alapäässä.että vaivoja on minullakin vaikka muille jakaa.

mutta jaahas,sain vieraita....

moi<br><br>
 
Parasta aikaa sinäkö se kyselit silkin pesuaineesta. Osta marseillesaippuaa ja pese sillä. Just luin tuon saippuapaketin kyljestä että "Aito Le Chat Marseille on mieto ja pehmeävaahtoinen kylpy- ja saunasaippua. Sopii myös herkälle iholle. Pesee turvallisesti myös vesipesua kestävät villa- ja silkkiasut sekä pesumokka- ja säämiskäasut. Ei sisällä hajusteita, väri- eikä säilytysaineita."

Itse ostin tuota just villahousjen pesuun. On siis palasaippuaa ja myydään ihan normaaleissa kaupoissa/marketeissa. 400g pala että sillä jonkun aikaa peseskelee =) Ja on tosiaan hyvää sitten ihan ihon pesuunkin. Ainut vaan että käsin pitää sitten pestä, mutta eikös nuo silkkiasut pidä muutenki pestä käsin. Ja alle 3 euroa oli hintaa.

Tällainen tietoisku piti tulla kertomaan tällä erää :LOL: <br><br>
 
Moikka, onkin vierähtänyt tovi kun olen viimeeksi ehtinyt kuulumisianne lukemaan.
Meillä on viime päivinä ollut hieman huonoa tuuria, jotain mainitakseni, niin ukolla käsi kipsissä, ulkoremontti meni sitten toviksi jäihin ja pojalla yhä jonkinlaista mahatautia, tällä hetkellä lähinnä vetistä ripulia.
Olin eilen neuvolassa ja tässä kuulumiset, viikkoja 35+1
-RR 110/73
- Paino -290 par viikko( kolme viikkoa edellisestä käynnistä)
-sf mitta 34, menee enää vain yläkäyrällä...
-pissa puhdas
-sydän äänet 140, vauva liikkui niitä ottaessa ihan valtavasti, terkkari joutui ihan jahtaamaan niitä.

Kävin äsken kaupoilla. Lindexillä oli lasten vaatteita alessa, ostin tytölle pari paitaa ja vauvalle yhden ruskean bodyn ja Henkalta tarttui parit vauvan pitkät kalsarit matkaan, sitä hattua en löytänyt, tai olishan jotain ollut, mutta kaikki neutraalit tuntui niin tylsiltä...

Lansinohin kannattajiin minäkin näissä nännin hoito asioissa kuulun, vaikka muuten ollaankin bepanthenin suurkuluttajia.

Minusta tuntuu, että sairaalakassia en saa millään pakatuksi, äitiyspakkauksen vaatteita pestyksi, enkä sänkyä kotiin haetuksi sitten millään. No jos ens tiistaina kun saan sen sektio päivän, niin se laittais minuun ryhtiä.

Nyt rupean siivoamaan.

T:Minnihiiri
 
peppi28
Heippa kaikille! :)

Ihana kuulla että rassen ja himmelin vauvelit voi hyvin ja kotiutuminenkin alkaa häämöttää!

Mitenhän heti kun alkaa kirjoittamaan katoaa muistista kaikki mistä täällä on juteltu....dementia vaivaa! :LOL:

Mut vähän lääkärineuvola kuulumisia:

Meijän maha-asukki olikin suunnitellut meille yllärin ja vielä rv36 2,7kg oli istuma-asennosta kääntynyt minun tietämättäni raivotarjontaan!!!!!! =)
jabba pidä vielä sormet ristissä jospa se teidänkin vauveli vielä kääntyisi! Meillä oli 12vkoa samassa istuma-asennossa ja vielä se vaan käänty vaikka minä olin jo varma et sektioon päättyy...
hb 106
paikat visusti kiinni eikä yhtään ollu pehmentynytkään.
painoarvio 2,7kg (vähän hirvittää...kun sanoi että vähän isommaksi kasvaa kun edelliset!)

Vaipoista. Me käytettiin jo esikon aikana niitä lidl halpoja teippivaippoja ennen housuvaippaan siirtymistä, ja niitä ajattelin nytkin ostaa heti kun ihan vastasyntyneen löysäkakkavaihe menee ohi. Toisen lapsen aikana oli sellasia ihania newborneja tjms jossa oli sellainen verkko jonka taakse jäi se löysä kakka eikä ollu ihan siinä ihoa vasten. Ne oli tosi mahtavia!

Täällä kainuussa oli aamulla taas yli 10cm satanu lunta...eipä ole huono omatunto kevätsiivouksen takia :LOL:

Mut voikaahan kaikki hyvin massujen kans, kyllä tämä sit joskus loppuu.

Peppi28 ja masu-asukki rv36 tasan
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.04.2007 klo 14:03 peppi28 kirjoitti:
Heippa kaikille! :)

Ihana kuulla että rassen ja himmelin vauvelit voi hyvin ja kotiutuminenkin alkaa häämöttää!

Mitenhän heti kun alkaa kirjoittamaan katoaa muistista kaikki mistä täällä on juteltu....dementia vaivaa! :LOL:

Mut vähän lääkärineuvola kuulumisia:

Meijän maha-asukki olikin suunnitellut meille yllärin ja vielä rv36 2,7kg oli istuma-asennosta kääntynyt minun tietämättäni raivotarjontaan!!!!!! =)
jabba pidä vielä sormet ristissä jospa se teidänkin vauveli vielä kääntyisi! Meillä oli 12vkoa samassa istuma-asennossa ja vielä se vaan käänty vaikka minä olin jo varma et sektioon päättyy...
hb 106
paikat visusti kiinni eikä yhtään ollu pehmentynytkään.
painoarvio 2,7kg (vähän hirvittää...kun sanoi että vähän isommaksi kasvaa kun edelliset!)

Vaipoista. Me käytettiin jo esikon aikana niitä lidl halpoja teippivaippoja ennen housuvaippaan siirtymistä, ja niitä ajattelin nytkin ostaa heti kun ihan vastasyntyneen löysäkakkavaihe menee ohi. Toisen lapsen aikana oli sellasia ihania newborneja tjms jossa oli sellainen verkko jonka taakse jäi se löysä kakka eikä ollu ihan siinä ihoa vasten. Ne oli tosi mahtavia!

Täällä kainuussa oli aamulla taas yli 10cm satanu lunta...eipä ole huono omatunto kevätsiivouksen takia :LOL:

Mut voikaahan kaikki hyvin massujen kans, kyllä tämä sit joskus loppuu.

Peppi28 ja masu-asukki rv36 tasan
ONNEA raivotarjonnan johdosta! Ihanaa kuulla että kääntymyksiä tapahtuu vielä isoilla viikoilla! Toisaalta tilastot ei ole sitten mun puolella, koska kaikillahan ei vaan voi kääntyä ja jos muilla kääntyy niin mie jään sitten puolustamaan sitä perätilaraskauksien prosenttiosuutta :whistle: :/ :D :D :D
 
No niin ja eilen oli neuvolalääkäri.
Painoa oli tullut enemmän kuin tarpeeksi (oisko ollut reipas kilo viikossa), mutta olin kyllä juuri ennen neuvolaa juonut viisaana tyttönä puoli litraa vettä eli sekin kyllä tulosta hieman vääristi. Ja eipä se terkkarikaan kovin huolissaan ollut, kun ei pissassa protskuja ollut ja turvotuskaan ei ole kovin voimakasta. Alapaine oli jo toista kertaa peräkkäin ekalla mittauksella hiukan korkeahko, mut toisella mittauksella sitten laski normilukemiin eli ei senkään suhteen mitään hätää. Seurailen kuitenkin kotona kotimittarilla tilannetta.

Niin pissa oli siis puhdas, sf-mitta oli 32,5 ja alakerrassa ei ole tapahtunut juurikaan mitään synnytykseen viittaavaa (ehkä vain pientä pehmenemistä) ja vauvakin aika ylhäällä, johon lääkäri totesti, että voi hyvinkin mennä sen kaksi viikkoa yli lasketun. Noh, sittenhän menee...ei mulla ainakaan vielä ole niin kamala olo, että olis pakko päästä synnytyspuuhiin. =) Eilenkin juoksin vielä bussiin, kun ois muuten mennyt nenän edestä. Se kyllä kostautui ja illalla oli aikamoiset liitoskivut, jos erehtyikin liikkumaan sohvalta johonkin. :LOL: Mut aamulla nekin oli jo häipynyt.

Oon muuten nukkunut kaksi yötä aivan sairaan huonosti. Ei oikein kummempaa syytäkään ole, paitsi pissalla olen kyllä ravannut, mut yleensä olen heti nukahtanut reissun jälkeen. Noh, jos ens yönä sitten jo uni maittas.

Ai niin, kysäsin lekurilta painoarviota ja se sano, että tällä hetkellä näyttäs, että vois tulla semmonen noin 3,5 kilonen ehkäpä pikkasen reilu. Mut eihän noihin arvioihin kannata liian sokeasti luottaa.

Sainpa eilen muuten pakattua sairaalakassin. Jee, hyvä minä! Muutamia juttuja on mitä sinne pitää sitten lähtiessä vielä heittää, mut pääosin on siis kassi kasassa.

Mut nyt jääkaapille ettimään jotain purtavaa. :wave:

-mennis ja keke 36+3-
 
heips, täällä entinen unforgiven kirjottelee, vaihdon taas sadannen kerran nimimerkkiä eli jos tiitteriäinen viitit mukata nimen tuonne listaan.:flower: =)

arvatkaas mitä tämä urpo tänään teki...mulla ois neuvola ollut tänään kello 10.30 mutta olin omaan kalenteriin merkinnyt että se on 11.30 ja oottelin puol kahentoista aikaan neuvolan odotustilassa että mikähän kun ei terkkaa kuulu missään ja katoin sitten siitä kortista jonka neuvolasta saa johon ajat merkitään että ei hyvää päivää, oon tunnin myöhässä...vähän nolo olo tuli ja kävelin pää painuksissa ulos...eiku terkalle soittamaan että mulla on joku mielenköyhyys iskeny ja oon väärin kattonu ajan...vähän hävetti. nyt on vasta seuraava neuvolakin sitten ens viikolla. miten ihminen voi olla näin hölkki. :ashamed:
 

Yhteistyössä