Voi
Vauvahaave, minä ainakin voin hyvin ymmärtää miltä susta tuntuu kun ei juuri mitään saa irti käynnistä ja kuitenkin sen joutuu maksaan.. minä maksan sentään joka ikisestä neuvolakäynnistäni 50 e!!
Ja jos luit mun edellisen kirjoituksen, niin siis mulla ei ole kertaakaan tutkittu mitään kohdunsuuta ym. vaikka olen sitä kans pyytänytkin, mutta on kuulemma turhaa ja tulehdusriski ja parempi ku vauva vaan tulee sitten ku tulee. Mutta kieltämättä, siis tästäki käynnistä mikä oli nyt, niin en saanu mitään juuri.. eli mun painoa ei otettu, mun hb ei katottu.. se kuunteli vauvan sydänäänet ja katto sf mitan ja sanoi että vauva on EHKÄ hänen mielestään pää alaspäin :/ Puhu jotain synnyksestä ja kaikki jo tiesinkin.. eli sinne meni taas 50 e ja kesti 15 min!! nyt sitten 2 viikon välein, en käsitä miksi.. kun ei täti mitään tutki!!
Eli koita kestää, kyllä ne joskus on turhamaisia ja itku on lähellä kun itse oli ajatellut hieman erinlailla käynnin menevän ja saavan vastauksia johonkin edes sekä teille olis kyllä voinut kuvat ottaa, ei niin iso homma olis ollu!!
JA voi että,
Jabba ku sua vaan vois jotenkin lohduttaa tässä ahdistavassa asiassa :hug:
Se on jännä, miten voi alkaa joku asia niin hirveesti pelottaan ja ahdistaan, ettei sitten mitään muuta asiaa ajattelekkaan kuin sitä koko ajan ja mieli heittää aivan härän pyllyä kun on niin vaikee olla. Voi että mä toivon ja puhallan sulle kunnon myötätuuli puuskia niin, että vauva kääntyis ja saisit sen synnyttää normaalisti kun sulla on niin kauhee kammo tuohon sektioon.
Mä olen vaan koittanut niin olla ajattelematta koko synnytystä ja varmaan se etten ole koskaan synnyttänyt ennen niin en osaa niin järkyttävästi pelätä, mutta seuraava voi olla mulle kova paikka. Olen siis todella kipuherkkä ja välillä nämä liitoskivutki saa äänen pääsemään suusta ku nousee ylös, niin mitä se synnytys sitten on? Mä en varmaan selviä siitä, mutta en halua ajatella sitä.
Sairaalassa olostakin oli juttua, minä kuulun kans niihin jotka eivät siellä osaa nukkua. Nytkin kun olin ennen joulua sen oksennus rumban takia siellä sairaalassa, niin pääsin sitten kun olin vähän parempi niin kotiin aina yöksi, mutta kyllä se oli rankkaa! Toisaalta mulla tökkii varmaan siinä eniten sekin, että on ite monta vuotta sairaalassa ollut töissä ja tietää mitä siellä tapahtuu ja milloin ja kuinka itsekkin tietää, että jotku hoitajat vaan ei välitä ja antaa potilaiden soittaa kelloa ym. Silleen mulla ei mitkään hajut ja muut ällötä, kun olen niin tottunu niihin kuitenkin. Mutta eihän sairaalassa kivaa ole olla, ennemmin kotona.
Ja mulla on nyt niin paniikki tuon mun koiran kans, että mihin se raukka menee siksi aikaa ku me miehen kans sitten asutaan siinä sairaalahotellissa. Kyllä sille paikka on, mutta se on niin onneton raukka koira ku se on niin erikoinen ja ei meinaa syödä juuri mitään ja sillä on lattia pelko.. eli tiedän ettei se tule oikein tykkään hoitopaikastaan kun niillä on pääosin laminaattia eikä mattoja lattialla ja varmaan se ei syö mitään siellä. No tässä mun huolet :ashamed: Vaikka koira onkin, niin se on silti Mun koira ja tärkee mulle..sama ku muut miettii lapsiaan sillä aikaa..
Kiitos kaikille äippärahapäätökseen apua antaneille! Päätin nyt sitten teidänkin neuvojen antamana valita sen 12kk tai se on siis 54 viikkoa, en ole aivan varman miten se lasketaan.. tietääkö kukaan paljon se on kuukausissa? ja miten se siis lasketaan..mutta kuitenkin otin siis sen pidemmän äitiysloman, koska olen varma että kun se lyhempi (joka on 10 viikkoa lyhempi) olis ollu lopuillaan niin mulla ihan varmasti olis harmittanu etten ottanu pidempää koska tuskin olen siinä valmis menemään töihin!
Rahallisesti se ei kuitenkaan niin älyttömän suuri se ero tavallaan ole, ja tiedän että se on siltikin suurempi se äippäloma raha kuin mitä sain nettona suomessa käteen vaikka olin töissäkin, niin ihan varmasti tulen pärjäämään, kun on vielä miehenkin parempi palkka apuna. Ja se lapsen lapsuusaika on kuitenkin tärkeämpää kuin raha! eiköstä vaan? Ne on vaan kerran pieniä..
Tavaroista vielä, Eli olin tosiaan kans unohtanut sieltä omasta listastani esim. Ne pyyhkeet mistä tuolla puhuttiin, ne ikean pienet valkoiset jossa on värikkäät lenksut.. niitä mulla on kans paljon. Ja Vaipparoskis on kans, se on kuulemma kätevä. Sekä itkuhälyttimet kans olen ostanut. Mutta ihan niinku kellään oikeesti oli kiinnostanu, että nämä mun listasta unohtu, mutta itellä vaivas ku olin unohtanu
Balou teillä siellä aivan ihanaa ilmaa sitten pitelee B) Kuulosti kyllä niin kadehtittavalta tuommoinen kaksistaan lämpimässä shoppaileminen ja nauttiminen.. höh, itse en paljon enää kyllä jaksa shoppailla, alkaa heti painaan tuonne alas ja rakkoon ja jalat ja hermot menee nopeesti..
Niin ja jos teillä tutkitaan hyvin joka kerta sun kohdunsuu ja kaikki niin ei sulla sitten ole hätää sen uimisen kans. Mutta jos sun kohdunsuu on yhtään auki niin silloin siinä on tosi iso Tulehdus riski ja silloin ei enää sais uida. Ja jossain kyllä luki, että siellä loppu puolella se olis hyvä lopettaa se uinti, jos ei just tiedä mikä on tilanne alapäässä.
Fangikselle sinne sängyn pohjalle voimia :hug: Ja mä tulisin sua kyllä katsoon ja viihdyttään jos vaan olisin siellä
, kun tiedän..TYLSÄÄ on niin TYLSÄÄ!! ja kun tosiaan ei itse enää oikein voi lähtee mihinkään kun kaikki on niin vaikeeta.. heh heh.
Meillä mies on suunnitellu, että lennettäis hakeen toista autoo sille suomesta seuraavana viikonloppuna.. olis siis taas lento helsinkiin ja sitten yö laivalla takas helsingistä tukholmaan ja pakettiautolla ajo takas tukholmasta kotiin se 7 tuntia.. ei paljon oikeesti kiinnosta!! mutta en viitsi sanoa, ja hän ei halua yksin lähteä.. nooh, näkeepäs tässä tuleeko sitä lähtöä vai ei.. toivottavasti ei tarvis, kuulostaaki niin rankalta :$
Hepotyty tuossa mainitsi siitä Ainun ensipupusta.. onko se siis joku suosittu ja yleinen juttu? Mä en tiedä mikä se on.. ehkä mun pitää alkaa sitten etsiin noista netti kaupoista, jos kans semmoisen hommais.. Ja hyvä että sait kunnolla nukutuksi vihdoin ja viimein!!niinkuin muutkin, ainakin
Tuikku oli kans nukkunut hyvin.. Sitä on aivan ku uusi ihminen sen jälkeen, eikö!?!
Mä olen siitä onnellinen, että nukun kevyesti sen 9 tuntia ainakin joka yö ilman mitään pissa taukoja, nyt vaan tänä aamuna jälleen heräsin ku veti suonta pohkeesta, eli tänään on paljon banaania sitten mulle tarjolla, se on niin inhottavaa tuo kramppaaminen siellä unen keskellä..
Vaniljatätille paljon intoa kirjoitustöiden viimeistelyyn ja vie sinne Porvooseen mun appivanhemmille terkkuja :wave:
Me ollaan ajateltu niitä ristiäisiä muuten vähän sinne, porvoo on kesällä niin ihana paikka ja appivanhemmilla on siellä meren rannalla ihana talo, joten siellä olis varmaan ihana kesä iltana pitää ne.. Niin ja reippaasti aloit nyt sitten ruokavaloita kääntämään, heh!! Mullakin on kuule noussu kivasti paino, mutta silti saatan tuolta jonku karkin vetasta naamaan, ku unohdan aina että pitäs vaan tosiaan pysyä noissa melooneissa ja ananaksissa. Tällä hetkellä ainakin täällä on muuten huippu hyvät nuo kokonaiset ananakset, todella makeita. Kannattee kokeilla ja sehän poistaa nestettäkin
Tähän nimi aiheeseen vielä. .voi että se on vaikeeta oikeesti löytää nimi!! Joko teillä oikeesti alkaa melkein kaikilla olemaan nimi valmiina? Meillä on se just, ku se pitää sopia niin monella kielellä ihmisten suuhun se nimi, nooh ehkä se tässä viimeistään ennen ristiäisiä tulee.. paitsi täällä norjassa on tapana ilmoittaa jo siinä viestissä mitä laittaa ystävilleen että vauva on syntynyt, niin minkä niminen vauva on syntynyt.. mutta me ilmeisesti emme sitten niin ilmoita, kun ei tiedä nimeä
No mutta nyt alkaa jo tuleen niin pitkää romaania, ettei kukaan jaksa.. Joten palataanpas taas kun palataan!!
Moonlight