Toukomasujen -07 huhtikuu


Heipparallaa!

Täydet viikot täynnä, tänään tasan 38 :)

Vauvahaave: meillä tulee lapsille sitten sama syntymäaika, kun mullakin on se sektio ensi tiistaina! Harmi, että oli niin töksö lääkäri sulla :(

Nännirasvasta: Minä käytin esikoisesta lampaanvillarasvaa. Sain sitä jo osastolta ja ostin lisää apteekista (myydään kilotavarana, joskus joutuu odottamaan pari päivää). Ihan sikahalpaa ja luontaistuote, eikä sitä tarvitse pyyhkiä pois ennen imetystä. Suosittelen lämpimästi!

Sairaalassaolosta: Minusta sairaalassa on ihan ok olla, mutta tiedän, että tällä kertaa mulla on kiire kotiin, kun on esikoista ikävä. Ja sairaalaruokaa en juurikaan saa syötyä, mies on sitten mulla raahannut kotoa ruokaa iltaisin.

Voi että, en yhtään muista mitä vielä piti kommentoida...

Jabba: Voi että kun sulla on huono päivä, koita jaksaa! Ota esikoinen vaikka kainaloon (jos vielä valvoo) ja koita nukkua sen kanssa. Jospa tulisitte paremmalle tuulelle molemmat.

Tiitteräinenkö se valitteli jalkapohjakipua? Mulla sama ongelma, kuuluu kuulemma aivan normaaleihin loppuraskauden oireisiin. Pakkaa turvotusta ja ylimääräinen paino alkaa tuntua, ei siinä sen kummempaa. Jalkoja ylös vaan ja lepoa päivään, jos mahdollista.

En tosiaan nyt muista mitä piti kirjoitella. Tulen illalla kirjoittelemaan uudestaan, nyt on pakko horjua päikkäreille (hirveä yö: lihaskramppeja, jalkakipuja, nenäverenvuotoa, supistuksia ja miehen kuorsausta....), että ehtii vähän torkahtaa ennen kuin poika herää.

Commander ja täysiaikainen masuvauva 38+0

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.04.2007 klo 12:38 rasse04 harmaana kirjoitti:
ai niin piti vielä kysymäni niiltä kellä on cragon logigoS, niin onko teillä mukana suomenkieliset ohjeet? mulla ei ollut (tai olen onnsitunut hävittämään ne) mut en muista sellasia nähneeni
Meillä on ostettu molemmille pojille cragon logigo S:t ja tuli molemmissa mukana suomenkieliset käyttöohjeet.
 
Voi Vauvahaave, minä ainakin voin hyvin ymmärtää miltä susta tuntuu kun ei juuri mitään saa irti käynnistä ja kuitenkin sen joutuu maksaan.. minä maksan sentään joka ikisestä neuvolakäynnistäni 50 e!!
Ja jos luit mun edellisen kirjoituksen, niin siis mulla ei ole kertaakaan tutkittu mitään kohdunsuuta ym. vaikka olen sitä kans pyytänytkin, mutta on kuulemma turhaa ja tulehdusriski ja parempi ku vauva vaan tulee sitten ku tulee. Mutta kieltämättä, siis tästäki käynnistä mikä oli nyt, niin en saanu mitään juuri.. eli mun painoa ei otettu, mun hb ei katottu.. se kuunteli vauvan sydänäänet ja katto sf mitan ja sanoi että vauva on EHKÄ hänen mielestään pää alaspäin :/ Puhu jotain synnyksestä ja kaikki jo tiesinkin.. eli sinne meni taas 50 e ja kesti 15 min!! nyt sitten 2 viikon välein, en käsitä miksi.. kun ei täti mitään tutki!!
Eli koita kestää, kyllä ne joskus on turhamaisia ja itku on lähellä kun itse oli ajatellut hieman erinlailla käynnin menevän ja saavan vastauksia johonkin edes sekä teille olis kyllä voinut kuvat ottaa, ei niin iso homma olis ollu!!

JA voi että, Jabba ku sua vaan vois jotenkin lohduttaa tässä ahdistavassa asiassa :hug:
Se on jännä, miten voi alkaa joku asia niin hirveesti pelottaan ja ahdistaan, ettei sitten mitään muuta asiaa ajattelekkaan kuin sitä koko ajan ja mieli heittää aivan härän pyllyä kun on niin vaikee olla. Voi että mä toivon ja puhallan sulle kunnon myötätuuli puuskia niin, että vauva kääntyis ja saisit sen synnyttää normaalisti kun sulla on niin kauhee kammo tuohon sektioon.
Mä olen vaan koittanut niin olla ajattelematta koko synnytystä ja varmaan se etten ole koskaan synnyttänyt ennen niin en osaa niin järkyttävästi pelätä, mutta seuraava voi olla mulle kova paikka. Olen siis todella kipuherkkä ja välillä nämä liitoskivutki saa äänen pääsemään suusta ku nousee ylös, niin mitä se synnytys sitten on? Mä en varmaan selviä siitä, mutta en halua ajatella sitä.

Sairaalassa olostakin oli juttua, minä kuulun kans niihin jotka eivät siellä osaa nukkua. Nytkin kun olin ennen joulua sen oksennus rumban takia siellä sairaalassa, niin pääsin sitten kun olin vähän parempi niin kotiin aina yöksi, mutta kyllä se oli rankkaa! Toisaalta mulla tökkii varmaan siinä eniten sekin, että on ite monta vuotta sairaalassa ollut töissä ja tietää mitä siellä tapahtuu ja milloin ja kuinka itsekkin tietää, että jotku hoitajat vaan ei välitä ja antaa potilaiden soittaa kelloa ym. Silleen mulla ei mitkään hajut ja muut ällötä, kun olen niin tottunu niihin kuitenkin. Mutta eihän sairaalassa kivaa ole olla, ennemmin kotona.

Ja mulla on nyt niin paniikki tuon mun koiran kans, että mihin se raukka menee siksi aikaa ku me miehen kans sitten asutaan siinä sairaalahotellissa. Kyllä sille paikka on, mutta se on niin onneton raukka koira ku se on niin erikoinen ja ei meinaa syödä juuri mitään ja sillä on lattia pelko.. eli tiedän ettei se tule oikein tykkään hoitopaikastaan kun niillä on pääosin laminaattia eikä mattoja lattialla ja varmaan se ei syö mitään siellä. No tässä mun huolet :ashamed: Vaikka koira onkin, niin se on silti Mun koira ja tärkee mulle..sama ku muut miettii lapsiaan sillä aikaa..

Kiitos kaikille äippärahapäätökseen apua antaneille! Päätin nyt sitten teidänkin neuvojen antamana valita sen 12kk tai se on siis 54 viikkoa, en ole aivan varman miten se lasketaan.. tietääkö kukaan paljon se on kuukausissa? ja miten se siis lasketaan..mutta kuitenkin otin siis sen pidemmän äitiysloman, koska olen varma että kun se lyhempi (joka on 10 viikkoa lyhempi) olis ollu lopuillaan niin mulla ihan varmasti olis harmittanu etten ottanu pidempää koska tuskin olen siinä valmis menemään töihin!
Rahallisesti se ei kuitenkaan niin älyttömän suuri se ero tavallaan ole, ja tiedän että se on siltikin suurempi se äippäloma raha kuin mitä sain nettona suomessa käteen vaikka olin töissäkin, niin ihan varmasti tulen pärjäämään, kun on vielä miehenkin parempi palkka apuna. Ja se lapsen lapsuusaika on kuitenkin tärkeämpää kuin raha! eiköstä vaan? Ne on vaan kerran pieniä..

Tavaroista vielä, Eli olin tosiaan kans unohtanut sieltä omasta listastani esim. Ne pyyhkeet mistä tuolla puhuttiin, ne ikean pienet valkoiset jossa on värikkäät lenksut.. niitä mulla on kans paljon. Ja Vaipparoskis on kans, se on kuulemma kätevä. Sekä itkuhälyttimet kans olen ostanut. Mutta ihan niinku kellään oikeesti oli kiinnostanu, että nämä mun listasta unohtu, mutta itellä vaivas ku olin unohtanu :LOL: :LOL:

Balou teillä siellä aivan ihanaa ilmaa sitten pitelee B) Kuulosti kyllä niin kadehtittavalta tuommoinen kaksistaan lämpimässä shoppaileminen ja nauttiminen.. höh, itse en paljon enää kyllä jaksa shoppailla, alkaa heti painaan tuonne alas ja rakkoon ja jalat ja hermot menee nopeesti..
Niin ja jos teillä tutkitaan hyvin joka kerta sun kohdunsuu ja kaikki niin ei sulla sitten ole hätää sen uimisen kans. Mutta jos sun kohdunsuu on yhtään auki niin silloin siinä on tosi iso Tulehdus riski ja silloin ei enää sais uida. Ja jossain kyllä luki, että siellä loppu puolella se olis hyvä lopettaa se uinti, jos ei just tiedä mikä on tilanne alapäässä.

Fangikselle sinne sängyn pohjalle voimia :hug: Ja mä tulisin sua kyllä katsoon ja viihdyttään jos vaan olisin siellä ;) , kun tiedän..TYLSÄÄ on niin TYLSÄÄ!! ja kun tosiaan ei itse enää oikein voi lähtee mihinkään kun kaikki on niin vaikeeta.. heh heh.

Meillä mies on suunnitellu, että lennettäis hakeen toista autoo sille suomesta seuraavana viikonloppuna.. olis siis taas lento helsinkiin ja sitten yö laivalla takas helsingistä tukholmaan ja pakettiautolla ajo takas tukholmasta kotiin se 7 tuntia.. ei paljon oikeesti kiinnosta!! mutta en viitsi sanoa, ja hän ei halua yksin lähteä.. nooh, näkeepäs tässä tuleeko sitä lähtöä vai ei.. toivottavasti ei tarvis, kuulostaaki niin rankalta :$

Hepotyty tuossa mainitsi siitä Ainun ensipupusta.. onko se siis joku suosittu ja yleinen juttu? Mä en tiedä mikä se on.. ehkä mun pitää alkaa sitten etsiin noista netti kaupoista, jos kans semmoisen hommais.. Ja hyvä että sait kunnolla nukutuksi vihdoin ja viimein!!niinkuin muutkin, ainakin Tuikku oli kans nukkunut hyvin.. Sitä on aivan ku uusi ihminen sen jälkeen, eikö!?!

Mä olen siitä onnellinen, että nukun kevyesti sen 9 tuntia ainakin joka yö ilman mitään pissa taukoja, nyt vaan tänä aamuna jälleen heräsin ku veti suonta pohkeesta, eli tänään on paljon banaania sitten mulle tarjolla, se on niin inhottavaa tuo kramppaaminen siellä unen keskellä..

Vaniljatätille paljon intoa kirjoitustöiden viimeistelyyn ja vie sinne Porvooseen mun appivanhemmille terkkuja :wave: :D Me ollaan ajateltu niitä ristiäisiä muuten vähän sinne, porvoo on kesällä niin ihana paikka ja appivanhemmilla on siellä meren rannalla ihana talo, joten siellä olis varmaan ihana kesä iltana pitää ne.. Niin ja reippaasti aloit nyt sitten ruokavaloita kääntämään, heh!! Mullakin on kuule noussu kivasti paino, mutta silti saatan tuolta jonku karkin vetasta naamaan, ku unohdan aina että pitäs vaan tosiaan pysyä noissa melooneissa ja ananaksissa. Tällä hetkellä ainakin täällä on muuten huippu hyvät nuo kokonaiset ananakset, todella makeita. Kannattee kokeilla ja sehän poistaa nestettäkin ;)

Tähän nimi aiheeseen vielä. .voi että se on vaikeeta oikeesti löytää nimi!! Joko teillä oikeesti alkaa melkein kaikilla olemaan nimi valmiina? Meillä on se just, ku se pitää sopia niin monella kielellä ihmisten suuhun se nimi, nooh ehkä se tässä viimeistään ennen ristiäisiä tulee.. paitsi täällä norjassa on tapana ilmoittaa jo siinä viestissä mitä laittaa ystävilleen että vauva on syntynyt, niin minkä niminen vauva on syntynyt.. mutta me ilmeisesti emme sitten niin ilmoita, kun ei tiedä nimeä :LOL:

No mutta nyt alkaa jo tuleen niin pitkää romaania, ettei kukaan jaksa.. Joten palataanpas taas kun palataan!!

Moonlight
 
peuhu
Heippa vaan kaikille!

En ole juurikaan keskusteluihin osallistunut kun ei ole ollut asiaa mut lukenut kyllä akstiivisesti.

Mites teillä muilla noi verenpaineet loppu raskaudesta? Mulla on normaalisti aika alhaiset mut nyt on noi alapaineet ollu 90 ja yli, niinkuin tänäänkin kun kävin neuvolassa.Ens viikolla ois synnytys tapa arvio vaikka piti olla tällä viikolla... jännittää vähän miten käy, mies haluaisi sektion :)

Onnea kaikille synnyttäneille ja sektio päätöksen saaneille :wave:

Toivottavasti mun lääkäri ei ois ihan töksäys, mä en jotenkin jaksais nyt :whistle:
 
SAIN TYTTÖSEN NUKKUMAAN!! Annoin tulla sängystä pois, n 45min leikittiin tuossa ja alkoi olla aika väsynyt taas. Sitten vein sänkyyn. Aikansa jaksoi väsyneenä protestoida ja itkeskeli jotain ihme juttua( huusi että "tuoli tuoli") mutta koska tiesin sen olevan vaan viivytysyritys niin huutelin nätisti ovelta että öitä. Sitten hyytyi 5min jälkeen ja nyt koisii!!! En yleensä tykkäisi näin myöhään nukuttaa mutta ei raasulla ole itsellään hyvä olla jos päivä menee ihan tokkurassa. Mies tulee puol 4 joten silloinhan tuo tuosta heräilee kuitenkin, eli tulee n 1,5h unet!

Mulla alkaa vähän olla parempi mieli kun kävin kuumassa suihkussa ja söin vähän namia :saint: :D On vaan välillä tällaisia päiviä, mun stressinsietokyky on nyt viikko viikolta kutistunut :ashamed:

Jotainhan mun piti vielä... hmm... No ei muista ei, kohta palautuu ja tulen lisäilemään juttua.

<br><br>
 
heippa vaan!

tänään oli taas neuvola ja terveiset sitä samaa vanhaa, kaikki ok. terkka kokeili päätä ja sanoi että alhaalla on ja melkein kiinnittynytkin, että ihan pikkusen saa sitä heiluttamalla liikkumaan. ja se vihlonta on ollut just tota vaan että vauva painaa, ja niistä alati vaivaavista tuntuvista suppareista terkka sano vaan että onhan se ikävää muttei sille mitään voi......

hb oli noussut, onneksi, kun se viimeks mitatessa oli 115(siis viikko sitte) ni nyt se oli jo 123. enkä ole raudan annostusta muuttanut ees, että mistä' lie sitten....

kohdunpohjankorkeus oli viikossa pompsahtanu 36:n, viikko sitten mitattiin 34.

syke oli taas 140, se on kokoajan ollu tällä vauvalla 135-140, tasaseen ollan menty =)

painoa oli viikossa tullu 500g, se vähän nolottaa, tähän mennessä kokonaissaldo on ollu vaan 9kg ni olis kiva pitääkin se pienenä. aiemmista tullu kaikista n.20kg :ashamed:

moni on laittanu vinkkejä mitä hankkia vauva-aikana tai sitä ennen joten laitanpa mäkin pari vinkkiä..........nää on kätevämpiä ehkä sitten kun vauva on vähän isompi, tai no joo, voi tarvita ehkä jo alusta asti......
mä olen tykännyt unipalikoista. sairaalassa kehottavat pitämään vauvan sängyn pääpuolen pikkasen korkeemmalla kuin jalkopään(etenkin jos on nuhaa) ja kahden ekan kanssa menetin hermoni sängyn alla pölyyntyviin kirjoihin. sitte hoksasin netistä noi unipalikat ja olen tykännyt. nyt kun niitä ei enää niin tarvii(ennen kuin vauva syntyy) ni ne on ollu meidän lapsilla leikeissä........niitä löytyy mm. täältä: www.nuppuliina.fi

ja toinen mihin oon tykästyny niin sappisaippua tahrojen poistossa. mä oon hangannu sitä esim. jos vauvalla on kakka tullu vaipasta yli, etenkin valkoselle vaatteelle, siihen helposti jää pesujen jälkeenkin kellertävä läntti, niin sappisaippua on ollu hyvä niitä poistamaan. ja isomman vauvan totutellessa soseisiin ei kaulalaputkaan aina estä sitä sotkua niin tepsii hyvin sosetahroihinkin. sappisaippuaa saa luontaistuotekaupoista.

toivottavasti toin jotain uutta listaan, ja toivottavasti ootte yhtä tyytyväisiä kuin minä jos noita kokeilette. :D

terv. maissikas ja vauva 37+5
 
Kysyn vaan, onko hyviä hoitolaukkuja suositella? ja sivuja mistä sais.
Tutustuin marimekon laukkuihin ja ei oikein iske mikään niistä kun se tavallinen Ratian olkalaukku on niin pieni, ja siinä ei ole väliseinää välissä tms. jossa tavarat pysyis järjestyksessä ja toinen ois se huvitus (musta pohja ja vihreät päärynät), mut se kans vaan yks iso kassi, ilman mitään sisätaskuja, johon kaikki tavarat siis vaan sekoittuu.
Muut oli vielä huonompia.
Kiitos jos on mitä suositella! :flower:
 
Vilmis82
Tervehdys!

Onpas porukalla ollut tökeröitä lääkäreitä..
VIIVI76: Kuulosti aika omituiselta sun lääkärin jahkailu verenpaineen suhteen (ja muutenkin). PEUHUkin kyseli noita paineita.. Mulla alapaine on ollut suht korkea 88-90 jo kolmisen viikkoa, mutta nyt oli maanantain käynnillä laskenut. Ja ei mua kyllä ihan ton perusteella olla sairaalan oltu laittamassa, tiiviimpään seurantaan vaan. Mikäköhän se raja sitten on, kun laittavat lepäilemään...? Mullakin normaali alapaine on siinä 60-70.

MOONLIGHT: Hui mitkä neuvolataksat teillä! Onpas hurjaa.. Korvaako joku vakuutus osan maksuista, vai miten? Hyvä valinta munkin mielestä tuo 12 kk:n ä-loma, eiköhän sekin äkkiä hurahda :)

LUMIKKO: Onnea uuteen kotiin :flower:

Joku kyseli myös SYNNYTYSVALMENNUKSESTA.. Me oltiin kanssa tällä viikolla kuuntelemassa luentoa. Ihan hyvää tietoahan sieltä tuli, vaikkakin tietysti aika yleisellä tasolla.

SAIRAALASSA OLOSTA.. Meillä on tavoitteena päästä perhehuoneeseen, jospa sen ajan sitten paremmin jaksaisi. Muuten ei kyllä kamalasti houkuta tuo monen yön reissu, mutta toisaalta synnytyksen jälkeen on varmaan aika poikki ja nukkuu missä vaan.. Vai onko se sitten juuri päinvastoin :D Yleisesti ottaen mulla on ihan hyvät unenlahjat, mutta ehkäpä se äitiys pistää nekin koetukselle...

AINU ENSIPUPU tuli ostettua myös tänne, on ne vaan niin söpöjä. Tilasin muuten hobby hallista hoitolaukuksi Björn Borgin laukun, joa tuli postissa tänään. Oli vieläpä tarjouksessa (19,90 + postikulut), yleensä maksaa 40e. Eli jos joku muukin vielä jahkailee sen laukun kanssa, niin tuossa ainakin yksi edullinen ja suht tilavakin vaihtoehto, jota voi sitten käyttää muussakin yhteydessä.

Eipä muuta kai tällä erää :)
Vilmis 33+5
 
Tänään aamulla alko oikein kunnolla supisteleen. Eka kertaa mulla oli nyt sellasia selkäpoltto supistuksia. Ja kävi muuten kipeetä. Niitä tuli 10 minutin välein n. tunnin. Sit ne loppu ja koko päivän on jatkunu hieman vain kivuliailla mahasupistuksilla. Maha on ollu kans aika sekasin koko päivän. Jännästi supistusten välissä tyttö pyöritti selkäänsä tuolla mahassa. Totta se haki parempaa asentoa itelleen.

Aamulla mulla oli viiminen neuvola lääkäri. Kohdunkaula oli lyhentynyt ja pehmennyt. Vauva oli kiinnittynyt tiukasti lähtökuoppiinsa. Se lääkäri sano et hyvinkin näyttää merkit siltä et vois lähteä syntymään lähi-aikoina.
sf mitta oli 33 cm. Toissapäivänähän kävin siellä äitipolilla ja ultrasivat kokoarvioksi 2800g. silloin vauva ei ollu vielä kiinnittynyt. Eli on sit eilen/tänään laskeutunut ja kiinnittynyt.

Joku kyselikin noista verenpaineista.Verenpaine neuvolassa oli 135/94 joten siinä rajalla edelleen killutaan et joutuuko osastolle vai ei. Mulle annettiin ohjeeksi et jos alapaine nousee yli 95 niin sit ottaa yhteyttä äitipolille. Mut aijon täällä kotona huolella levätä niin ei tartte tonne osastolle mennä makaamaan. Mulla kun on kaikki mahollisuudet maata täällä kotonakin kun esikoista vasta odotetaan.

Alko kyllä tänään jo vähän jännittään tuo tuleva synnytys. Niitten selkäpolttojen myötä asia tuli jotenkin niin todelliseksi. Katotaan, niin nyt ku tuntuu et tuo vauva voi syntyä hetkenä minä hyvänsä niin se meneekin sit sen kaks viikkoa yli... Oispa kauheeta odottaa ne viimiset päivät :eek:

Hoitolaukusta on ollu asiaa. Meillä tuli tossa emmaljungan rattaiden matkassa sellanen pienempi hoitolaukku ja sit ajat sitten ostin lidlistä hoitolaukun joka on semmonen avattava ja siinä on hoitoaluspatja ja paljon lokeroita ja taskuja. Sit olen nähny Jyskissä saman tyyppisiä hoitolaukkuja. Hintaa en kyllä muista.

Nyt taidan mennä kattoon joko mun possun paisti on kypsä ja keitteleen perunoita ja kasviksia siihen kaveriksi.
Hyviä vointeja taas kaikille :wave:

Suppaileva Kojo ja tyttö mellestäjä 37+1
 
Moonlight harmailee
Vilmis ja muutkin.. tosiaan noista neuvolamaksuista..
Eli täällä on sellainen käytäntö, että jokainen joka on raskaana saa itse päättää itselleen sen Neuvolantädin, eli se on kätilö se täti ja niitä on täällä sitten tarjolla kuka missäkin klinikalla. Mutta tarkoitus on että aina käydään sillä samalla.
Jos et itse valitse niin lääkäri voi sinulle sitten suositella ja laittaa sinut jollekkin kunnalliselle joka on ilmainen. Ja ainakin tässä se ilmainen olisi ollut tuossa sairaalassa ja kaveri käy sillä ja se on joka kerta yli tunnin myöhässä se nainen ja muutenkin tosi kaukana mulle se paikka.

Eli minä olen siis valinnut sitten tämän tätin joka on tässä suht. lähellä ja hänen taksansa on tämä 50 e. Eli siis ihan oma päätökseni on käydä tuolla yksityisellä eikä kunnallisella joka olisi kaukana ja aina myöhässä..

Mitään en saa noista rahoista takaisin, mutta ajattelin sen alkuun vaan niin että se on pieni summa kuitenkin kun saa parempaa palvelua ja täti ei ole koskaan myöhässä.
Nyt siis vaan nämä viime kerrat on tuntuneet niin turhilta, kun se ei suostu tutkiin sitä alapäätä vaikka ite jo haluais tietää miltä se kohdunkaula näyttää. Mutta se ei kuulemma ole täällä enää tapana. .joten se siitä..

Ja hoitolaukuista, meillä on ainakin joka vauvanliikkeessä myynnissä nämä little comppanyn laukut ja sellainen ostettiin meille.
Halusin juuri oikean hoitolaukun, kun näissä on sisällä kuitenkin pullonpaikoissa ne ns. teflon sisustukset, että pullot pysyy kylmänä tai kuumana. Paljon tilaa ja taskuja ja ne kiinnikkeet millä pysyy vaunuissa sekä se hoitoalusta. Tässä sinne sivuille linkki, jos haluatte katsella mistä laukuista on kyse, varmaan suomessakin on näitä. Laadukkaita tuotteita, tietysti vaan yks miinus, että ne on aika kalliita nämä hoitolaukut..mutta niin ne on muutkin merkit hoitolaukuissa.

http://www.littlecompany.nl/
 
heippa vaan,

mäkin oon hoitolaukkuja etsiskellyt, näinkin yhdessä kaupassa ihan kivan, niissä oli eri värivaihtoehtojakin, mut en kuollaksenikaan muista mikä merkki se oli. viikonloppuna ois tarkotus mennä etsiskelemään loputkin vauvatavarat niin jospa sieltä joku tarttuis mukaan.

kylläpä taas näin punaista äskettäin kun oltiin tytön kans puistossa ja viereisen kerrostalon pihaan kaahasi älytöntä kyytiä auto, varmaan 10 metrin jarrutusjälkien kanssa pysähtyi, autosta nousi täysi lasti porukkaa ja urehilukassillinen kaljapulloja kilisi olalla. Kaikki KUSKIA myöten tosi kivassa pienessä myötälaitasessa! siis ihan kännissä. mua otti niin aivoon koska vieressa todellakin on puisto jossa käy lapsia päivittäin ja tämmöset rattijuopot ne vaan mellastaa eikä välitä mistään mitään.
\|O tosi raivostuttavaa!
 
Pitkään aikaan en ole minäkään kirjoitellut mutta nyt ajattelin tehdä paluun, että vielä ehdin kun lääkärineuvola käynnin jälkeen kuulin, että kohdunkaula pehmeä ja yhdelle sormelle auki ! Lääkäri siis sitä mieltä, että todennäköisesti tulee ennen laskettua aikaa (La 4.5. ), joten jos näin on, vauva voisi olla maailmassa parin - kolmen viikon sisällä =) .
Olin kyllä tosi onnellinen tuosta tiedosta - jos vaan kaikki muuten hyvin niin olisi mukavampi, että tulee esim. viikkoa ennen La:ta kuin pari viikkoa jälkikäteen.

Meilläpäin Lääkärineuvola on vain kaksi kertaa raskauden aikana (ihan alkuraskaudesta ja nyt lopuksi), joten aiemmin en tiennyt mitään kohdunkaulan tilanteesta. Supistuksia (kivuttomia) tuli silloin tällöin töissä ollessa ja jäinkin sairaslomalle puolitoista viikkoa ennen laskettua aikaa. Ovat näköjään siis kuitenkin tehtävänsä tehneet..

Lisäksi pyysin ja sain lääkäriltä lähetteen synnytystapa arvioon. Oli sitä mieltä, että pitäisi mahtua tulemaan ulos normaalisti (ei kyllä edes mittaillut mitenkään, ilmeisesti arvio perustui otettuihin sf-mittoihin) mutta kun sanoin, että olisin rauhallisempi synnyttäjä jos tiedän, että edellytykset normaalille alatie synnytykselle ovat hyvät, niin taipui sitten laittamaan lähetteen äitipolille.. Siitä pisteet lääkärille. Sanoi vain, että täytyy heti laittaa, että ehdit vielä käymään hmm. . toivottavasti vauveli siihen asti malttaa vielä mahassa mönkiä, että ehdin tuolla käymään.. Lieneekö pitkätkin jonot...

Vauvan painoarviota lääkäri ei tehnyt ollenkaan ja siitä kysyinki, kun olen ihmeissäni täältä lukenut muiden saaneen painoarvioita jo paljon aiemminkin (ja ilmeisesti neuvolan tädltä ? ) Siihen sanoi, että ovat niin epävarmoja, että ei tee niitä ollenkaan :snotty: No, toivottavasti sen saa sitten sieltä synnytystapa-arviosta ja varmaan myös tarkemman kun siellä ultrataan. Sf-mitta minulla oli alussa pieni, nyt kuitenkin kulkee keskikäyrillä tai vähän alle. Massun koko on kuitenkin aika pieni esim. eilen näin rv:llä 28 olevia, joilla samankokoinen massu kuin minulla nyt ..
joten jotenkin vain tuntuu siltä että olisi mukava saada jonkinlainen painoarvio pikkuisesta.

Miten teillä muilla onko neuvolan täti tehnyt painoarvioita vauvasta ja onko teillä tutkittu kohdunkaulan tilannetta vielä tuon toisen lääkäri-neuvolan jälkeen ?
Miten uudelleen synnyttäjät, jos rv:llä 36 + 5 on kohdunkaula pehmeä ja vähän auki, onko synnytys tapahtunut ennen La:ta vai onko mennyt yli ? Millainen tilanne muilla toukomasuilla on kohdunkaulan suhteen
kiinni/auki ?

Terveisin

MikaelaEster & pikkumassu
 
Ohhoh.. olipas tullu paljon tekstiä.. näyttää siltä, että loppua kohden kirjotustahti senku tiivistyy... ;) Ihan hyvä... tulee paljon semmosia juttuja, mitkä kiinnostaa...

Lumikolle onnea uuteen kotiin ja tais olla myös muita joilla muutto lähellä..

Rassen kuulumisia myös mukava lukea. Hienoa, että vauva jo syö pullosta.. Meillä oli myös suomenkieliset ohjeet siinä kaukalossa.

Monella oli kans ollu turvotusta... täytyy kyllä koputtaa puuta ku mulla ei ole vielä ollu semmosta oikeaa turvotusta.. sormuksetki vielä pyörii sormissa. Ainoastaa vain silloin turvottaa jos olen syöny suolasta, mutta sehän onki ollu ihan minun itte aiheuttamaa.
Nukkumisvaikeuksia myös täällä... vois oikeastaan sanoa, että joka toinen yö menee suht hyvin ja joka toinen saamarin huonosti. Lähinnä sen korvien puutumisen vuoksi... Gabriallako se oli sama ongelma... mie toivon, että se menis ohi heti synnytyksen jälkeen.. tämä on aivan kamalaa. Olin jo aivan varma, että mulla on joku kasvain päässä tai jotaki, mutta kai tämä sitte kuuluu tähän raskauteen.
Vauvahaaveelle :hug: olipa tosi tökeröä käytöstä lääkäriltä..!!!

Sairaalakammosta myös ollu puhetta niin mie taas kuulun siihen luokkaan, että nautin olla siellä... tai noh.. esikoisesta siellä oli aivan kamalaa, mutta toiselta osasin jo nauttia täysin siemauksin. Eli saatoin losuta kuumassa suihkussa yli puolituntia ( mikä kotona ei onnistu ku loppuu muuten muilta lämminvesi ), sitte luin hömppälehtiä, söin herkkuja, soittelin puhelimella, nukuin, ihanaa ku ei tarttenu tehä itte ruokaa.. sai kattoa telkkariohjelmat ihan rauhassa yms... niin... kuulostaa ehkä höperöltä, mutta ku mie tiiän, että ku kotiin tulee niin asiat on aivan toisin. Eli se kotirumba alkaa... :whistle: Toivottavasti nytki menis yhtä hyvin tuo sairaalareissu..

Se minun kammo on vieläki tuo sairaalamatka... olen yrittäny itteäni jo nyt psyykata siihen ja käyä itte mielessä sitä asiaa läpi, mutta silti pelkkä ajatuski saa mahan ihan kuralle.. siihen liittyy niin monia pelkoja ja yks ehkä koomisimmista jutuista olis se, että jos ambulanssilla menisin ja työvuorossa sattuis olemaan pari miestä yhtäaikaa niin nämä molemmat on minun "nuoruuen" helluja, joten aika noloa ois jos mies ei kerkeäis synnytykseen ja nämä kaks kaveria ois siinä.... :whistle: :D
Moonligh kävin äsken kattomassa tuota sinun linkkiä niin tosi käteviltä näytti nuo hoitolaukut... tiiätkö saako niitä mistään täältä Suomesta?
[/b]Maissikas mulla kans tuli edellisistä raskauksista yli 20kg ja nyt on tullu 6.3kg... ja tosiaan toivon, ettei enää kauheasti nousis... on se vain niin vaikeaa ottaa sitte ne ylimääräset kilot pois synnytyksen jälkeen.

Nyt täytyy käyä kattelemassa nettisivuilta niitä Ainu-pupuja ku meillä tytöillä on uni-nallet ja tällekki tulokkaalle aattelin Bukowskin nallen ostaa, mutta tuo pupuki vois olla ihan kiva juttu..

Hanna 34+2

piti käyä muokkaamassa ku tekstissä oli menny lihavoinnit päin puuta... tais olla koneen syytä... tai sitte minun :ashamed:

Ai niin huomenna tarkotus lähteä taas Rovaniemelle shoppailemaan.. katotaan että jäähäänkö sitte sinne yöksi niinku "mini-honeymoonille"..<br><br>
 
jurristi harmaana
Tervehdys pitkästä aikaa kaikille, niin ne meidän loppumetrit vaan alkavat lähestyä tämän odotuksen suhteen! =)

Alkuun pikkuisen valitusta...siis mä olen aivan puhki, totaalisesti. Istuin tänään neljä tuntia työoikeuden tentissä ja kyllä kuulkaa tuntuu tuolla alaosastossa... :\| Päänsärky ennen tenttiä aamulla oli jo ihan mahdoton, kun tällä viikolla on nukkumaan tullut mentyä vasta joskus klo 02 aikoihin yöllä - ja joo, ihan oma vika, kun niin pitkälle yöhön olen tenttiä varten lukenut. Ei kyllä ole Panadolit tänään auttaneet, yllätys yllätys. No, eiköhän tämä tästä, kun vihdoin saa taas nukuttua kunnon yöunet... \|O

Äitiysloma mulla alkoi virallisesti eilen tai tänään, mutta aion kyllä pakertaa tenttien parissa vielä toukokuun alkuun asti. Sitten alkaa mun äippälomani. Ja mitäkö olen suunnitellut tekeväni? Kevätsiivouksen kaikilla mausteilla, pihan kesäkuntoon laittoa sekä vielä tapetoimista...eiköhän tuo aika siinä kulu. Niin ja Loftista tulee varmaankin kudottua parit vaippapökät tulokkaalle.

Sairaalasta teillä ollut puhetta. Kuten joskus aiemmin sanoinkin, mulla on tavoitteena polikliininen synnytys, mikäli kaikki vain menee hyvin. Eli synnytyksen jälkeen 6h tarkkailua ja sen jälkeen vauvan kanssa kotiin. Parin päivän sisällä pitää kyllä käydä vauvan kanssa uudelleen tarkastuksessa kyseisessä laitoksessa. Miksikö haluan niin pian kotiin, siellähän minua odottaa ennestään jo kaksi vilperiä? No, juuri tuon takia ja toisaalta taas siitä johtuen, etten pysty sairaalassa nukkumaan silmällistäkään...olen minäkin varsinainen sairaanhoitaja :LOL: ...mutta kahdesta kerrasta tosiaan on jo kokemusta ja ne kaksi yötä, mitä olen siellä viettänyt kummastakin lapsesta, ovat menneet valvoessa. En ehkä sitten vaan osaa rentoutua siellä ja kaiken lisäksi miestäkin tulee ikävä, kun on kymmenen vuotta tottunut nukkumaan toisen vieressä... :ashamed: :heart: No, katsotaan, miten käy.

Tavarat vauvaa varten on suurin piirtein hankittu, multa puuttuu vielä Aventin rintapumppu ja vauvalta puolestaan legendaarinen Ruskovillan silkkimyssy. Ai joo, ja kaikki pinnasänkyyn laitettavat jutut puuttuvat vielä. No, kerkeehän sitä. Mä olen myös ajatellu ostaa tulokasta varten sellaisen kantopussin, joko Hotslingsin tai Peanut Shellin. Mut saattaapi sen hankinta mennä tulokkaan syntymän jälkeiselle ajalle, niin pääsee sitten paremmin sovittamaankin. Meinaatteko ostaa jotain imetysvaatteita vai pärjätä ilman? Voi olla, että itse tulen jotain Boobilta ja GlamourMomilta hankkineeksi... :whistle:

Juu, mutta hyvää vointia kaikille ja nautitaan pikku hiljaa ilmaantuvista "kesäkeleistä"! :wave:

jurristi + potkunyrkkeilijä rv 34+5
 
Täällähän on kohta kaikilla vauvat kainalossa vaikka huhtikuu on vasta aluillaan! Saan sitte toukokuussa yksikseni kirjotella tänne.. :D

Ainu-pupusta: Mä ihastuin siihen limenvihreeseen ainu-pupuun, mut päätin olla ostamatta, kun mies tuo kumminkin jonkun ötökän laitokselle ja sukulaisiltakin tulee varmaan pehmoleluja mielinmäärin. Toivottavasti niiden joukossa on sitte yksi limenvihree pupu. :)

Eilinen ilta meni vauvakirjaa täytellessä. Siitä tuli kyllä kiva kun koristelin tarroilla ja teippasin kuvia sinne. Sitte kirjottelin vähän kuulumisia ym. Miehellekin näytin sitä ja se tykkäsi kovasti ja lupas jopa kirjottaa sinne jotain..mielenkiinnolla ootan et mitä se sinne kirjottaa..etsiskelin myös vauvarunoja sinne ja muutaman kivan löysinkin (positiivarien sivuilta), mut jos teillä on jotain hyviä runoja mielessä niin voisin vielä muutaman sinne lisätä.

Mua alko jännittää se synnytystapa-arvio/neuvolalääkäri ku täällä on aika monella ollu huonoja kokemuksia lääkärien suhtautumisesta. En tiiä pitäskö sitä sitten vaan olla niin h.lvetin kiukkunen ja lyödä nyrkkiä pöytään joka asiassa et kuunneltais ja sais kunnon kohtelua. Tuntuu että jos oot kiltti ja asiallinen niin sitte vaan vähätellään ja annetaan ympäripyöreitä vastauksia. :kieh: ..että mua kismittää teijän huonoa kohtelua saaneiden puolesta..AI NIIN, MUN MIELESTÄ AINA KANNATTAA VALITTAA HUONOSTA KOHTELUSTA KOSKA MUUTEN MIKÄÄN EI MUUTU. KANNATTAA VAIKKA NEUVOLATÄDILLE PUHUA, NE OTTAA YLEENSÄ ASIAN HOITAAKSEEN JA VIE VIESTIN ETEENPÄIN.

Hoitolaukusta: kävin sillon joskus aiemmin marimekosta ettimässä jotain hoitolaukun tapaista, mut mäkään en löytäny sellasta ku aattelin. Ostan sitte vauvan syntymän jälkeen jonkun vähän isomman laukun missä kuljetan meidän molempien tavaroita. Varsinaista hoitolaukkua en kuitenkaan aio ostaa ku sopivaa ei oo tullu vastaan ja haluan et se ois kivan näköinen.

Sairaalassa olosta: muakin ahdistaa ajatus siitä.. :/ Toivottavasti ei tarvi siellä kovin kauaa olla. Pelkään etten saa öisin nukuttua ja sitä et hoitajat on työhönsä kyllästyneitä ja välinpitämättömiä.

Nyt nukkumaan \|O Huomenna pitäis jaksaa taas siivota..

HeLiNä-83 35+0
 
No niin jos itekkin kerkiääs kuulumisia kirjoitella....Te muutte ootte ollut ihanan ahkeria kirjoittamaan. Eileen aloitin lukemisen ja nyt illalla sain loppuun. Omaa napaa ensin...neuvolassa tuli käytyä eileen, kaikki muut ok, mutta verenpaine meinaa olla koholla ja painoa tullu kilo lisää viikossa. Herkutteluja vissiin pitääs jättää vähemälle. :( Sanoinkin että ollaan koko pääsiäinen muutettu ja laitettu tuota uutta puolta kuntoon. Kiitos onnitteluista, kun ollaan päästy muttaan tuonne uudelle puolelle. Ja minulta onnittelut myös muille jotka on muuttaneet!!! Eteinen ja khh on vielä vaiheessa, mutta pääasia on, että tuo tupakeittiö on valmis. Muutamia keittiön kaappeja pitää saada vielä tyhjäksi niin sitten muutto on kokonaan siltä osin valimis. Tuntuu vaan että alkaa olemaan puhti pois. Tänään otinkin pitkästä aikaa päikkärit...onneksi on lastenohjelmat keksitty. :whistle: ;) .
Mulla on kukka sipulit aika hyvin noussu, yllätys oli suuri, kun muutama Krookus (?) meinaa jo kukkia...Oon pitänyt vielä havuja päällä, kun ei tiedä kuinka kylmiä yöt ovat. Sairaalassa olosta on ollu puhetta, ite tykkäsin viimmeksi olla, kun vihdoin ja viimmein sai vauvan vierelle. Olin osastolla ennen synnytystä pakko levossa viimmeksi. Sitten aika kului aika hyvin. Nukuttua saan yleensä hyvin vaikka onkin vieras paikka.
Onnea teille joilla on sektio päivä tiedossa...Ite täällä "jännittää" osaako lähtiä oikiaan aikaan synnyttään. No se nähdään sitten. :)
Mitäs kaikkia oli kirjoitettu.....Muisti pätkii.. :LOL:
Itestäni oon huomannut nyt tässä loppu vaiheessa, että hermot ei oo missään parhaimmassa kunnossa. No kaippa ne siitä tasaantuu jossain vaiheessa. :LOL: Ja toivotaan että te jotka ootte saanut huonoa kohtelua lääkärissä, että mieli olisi jo paree. Uskon, että ottaa päähän, kun odottaa että tehdään kunnon tutkimukset ja kohdellaan kunnolla niin saakin ala-arvoista kohtelua. Mutta nyt mies kotitui töistä....meen vaihtamaan sen kanssa muutaman sanan ennen nukkumaan menoa..
Kauniita unia ja vauvan kuvia kaikille!!!

Elli Ja Nyhverö 37+1
 
Heipsis taas!

Palasin sitten vielä lukemaan jutut ja katoin sähköpostit samalla. Olikin iso ylläri siellä, meidän talopaketin toimittaja (Lujatalot) oli saanut meidän työnjohtajalta tietää, että vauva syntyy tiistaina ja antoi vauvantulolahjaksi kaupan päälle mun toivoman oven :) Sen arvo on 600 euroa eli aikamoisen syntymäpalkan tyttö jo sai! Kyllä on hymy herkässä tällä hetkellä :)

Hoitolaukuista oli puhetta. Melkein kaikkien vaunumerkkien laukkuja saa myös erikseen ostettavina vauvatarvikeliikkeistä, JYSKissä on jotain Nalle Puh -laukkuja ainakin ja sellaisista "sekatavaraliikkeistä" (mm. Robin HOod, Maxi-Makasiini yms.) löytyy joitakin malleja, jos ei halua mitään erikoisen merkkistä. Mutta tosiaan kannattaa ostaa sellainen laukku, missä on edes jonkin verran lokerikkoja, muuten vaipanvaihtaminen yms. on aikamoista laukun kaivelua ja helposti on maidot ja rasvat sekaisin pohjalla. Ei kivaa...

BabyBjörnin hoitolaukku olisi mahtava, mutta hinta on kyllä ihan hirveä, 155 e. Löytyy ainakin BabyStylen sivuilta kohdasta hoitolaukut: http://www.babystyle.fi

Vauvattaren hoitolaukut:
http://www.babyshop.fi/product_catalog.php?c=8

Nyt supistelee niin sikana, että lähden suihkuun rentoutumaan...

Commander

 
Saas nähä miten meidän käy? Syntyykö meille 13. perjantain vauva...
Supistukset alko illalla n.klo 23. Silloin pystyin torkkumaan vielä jonkin verran. Kahen aikaan alko säännölliset supistukset. On tulleet 10-12 minutin välein sen jälkeen. En usko kyllä että tästä nyt mitään äkkilähtöä tulee kun eivät oo olleet kauheen kipeitä vielä. Hieman on nyt viimisen tunnin aikana selästä kipeytyneet.
Mies lähti just töihin ja lupasin sille soitella jos tilanne muuttuu.
Ei tässä varmaan muu auta kuin odotella et loppuvatko nämä vai ei...
Kyllä alko hieman jännittään. Tosi kellon tarkasti kyllä tulevat, mutta eikös tämä tilanne voi jatkua tällasenaan aika kauankin.
Nyt taidan mennä tonne sänkyyn ja yritän nukahtaa... väsyttää aika tavalla kun ei ole saanu nukuttua ollenkaan.

Suppaileva Kojo ja tyttö mellestäjä 37+2
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2007 klo 05:03 Kojo kirjoitti:
Saas nähä miten meidän käy? Syntyykö meille 13. perjantain vauva...
Supistukset alko illalla n.klo 23. Silloin pystyin torkkumaan vielä jonkin verran. Kahen aikaan alko säännölliset supistukset. On tulleet 10-12 minutin välein sen jälkeen. En usko kyllä että tästä nyt mitään äkkilähtöä tulee kun eivät oo olleet kauheen kipeitä vielä. Hieman on nyt viimisen tunnin aikana selästä kipeytyneet.
Mies lähti just töihin ja lupasin sille soitella jos tilanne muuttuu.
Ei tässä varmaan muu auta kuin odotella et loppuvatko nämä vai ei...
Kyllä alko hieman jännittään. Tosi kellon tarkasti kyllä tulevat, mutta eikös tämä tilanne voi jatkua tällasenaan aika kauankin.
Nyt taidan mennä tonne sänkyyn ja yritän nukahtaa... väsyttää aika tavalla kun ei ole saanu nukuttua ollenkaan.

Suppaileva Kojo ja tyttö mellestäjä 37+2
Onko Kojon tilanne edistynyt mihinkään? Tai onko supparit loppuneet?

t. utelias mennis ja keke 36+5-
 
Ne suppailut harveni tossa kuuden aikaan. Sain nukuttua pikku pätkiä ton parin tunnin ajan. Nyt tuntuu et alkavat uudestaan, mutta eivät ainakaan ole vielä säännöllisiä. Ei tästä onneksi tainnu tänään valmista tulla :)

kojo ja tyttö mellestäjä 37+2<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2007 klo 08:22 Kojo kirjoitti:
Ne suppailut harveni tossa kuuden aikaan. Sain nukuttua pikku pätkiä ton parin tunnin ajan. Nyt tuntuu et alkavat uudestaan, mutta eivät ainakaan ole vielä säännöllisiä. Ei tästä onneksi tainnu tänään valmista tulla :)

kojo ja tyttö mellestäjä 37+2
Hyvä homma! =) Hyvä on mellestäjän vielä muutama päivä masussa kasvaa.

Omassa navassa ei kummempia. Samaa rataa mataa elo. =) Tentti ois tänään ja sitten anopin 60-v. juhlat illalla. Huomenna siivoilua ja saunavuoro. Sunnuntaina mennään varmaan leffaan.

Ai niin, näin viime yönä unta, että multa meni lapsivedet mut supistukset eivät alkaneet. Sitten eivät mua suostuneet ottamaan synnärille sisälle. Mie sitten hegailin pitkin ja poikin ja osallistuin jonkun reality-sarjan karsintoihin ja oisin päässytkin siihen ohjelmaan, mut sit aattelin, että jos mä en kuitenkaan mee, jos ne supparit alkais. :LOL: Alan epäilemään mielenterveyttäni noiden unien perusteella. :whistle:
 
Huomenta!!
Pitkästä aikaa pääsen koneelle :D Jo on tekstiä tullut =) eilen jo kävin lukemassa kun uus kone saatiin vanhan tilalle joka sit hajos lopullisesti :kieh: mut en enää jaksanutkaan mitään kirjotella....meni niin kauan lukea kaikki jutut läpi ;)

Jopas on jännät paikat kojolla....onnea matkaan,jos se lähtö kumminkin tulee !! ja olikohan muitakin joilla synnytys uhkaa lähestyä,onnea vaan matkaan kaikille jos lähtö tulee =)

sairaalassa olosta ootte jutellu. mua ahistaa ajatus sairaalasta :ashamed: viimeks pojan kans sielä olin 3yötä ja oli kauheeta!!ei muuten,mutta mä kaipasin kotia ja sitä että sais miehen kans yhessä tutustua vauvaan....yötki oli aivan kauheita kun vauva heräs...siinä sitten yksin yrittää opetella kaikkea uutta. tottakai hoitajia sai apuun pyytää,mut jotenkin silti niin inhottava sielä olla :ashamed: aina itku kurkussa miehen kans puhelimessa juteltiin ja kun mies lähti kotia sairaalasta :'( kaippa sitä on niin herkkä kaikelle et itkeä pillitti niin helposti sillon. nyt vähän paremmin mielin menen sinne kun on jo jotain kokemusta siitä viime kerrasta :) ei oo enään kaikki niin uutta ja outoa kun jo kerran kokenut =) vaikka voihan se mieli silti olla maassa synnytyksen jälkeen ja varmaan onkin....ja sitte tulee ikävä poikaa sielä sairaalassa ollessa. oi voi toivottavasti ei joudu olemaan enempää kun sen 3yötä sielä nytkään.....

jahas nyt pitääki lopettaa ja mennä vaipan vaihtoon...poika haiskahtaa!
Palailen myöhemmin uudestaan.... :wave:

mmamaa 33+6
 
jurristi harmaana
Oli vielä ihan pakko tulla kysymään (kun olen huomannut monien teistä kirjoittelevan supistusten tuntumisesta), että onko minun lisäkseni ketään muuta, joka ei tunne supistuksia ennen kuin h-hetkellä?! =) :eek: Siis oikeasti, kun mulla alkaa supistukset tuntua, niin sitten se on menoa. Puolessa tunnissa ne voimistuvat pikku nipistyksistä täyteen mittaansa ja tunnin parin päästä mulla on ollut vauva sylissä. Eli mitään kivunlievityksiä en ole koskaan edes ehtinyt saamaan (ellei lämmitettyä jyväpussia lasketa)...

Mä tunnen itseni kyllä nyt vähintäänkin poikkeavaksi.... :whistle: :D

Se paha puoli siinä on, että mä en tiedä, milloin pitäisi relata. Eli viime raskaudessa jouduin loppuvaiheessa sairaslomalle sairaanhoitajan hommista (vkoti), kun kohdunsuun tilanne alkoi näyttää "pahalta". Eikä mulla tosiaan ollut mitään varoittavia oireita siitä ollut. Kummatkin lapset tosin syntyivät sitten ihan "oikeana aikana", eli rv 39 plus jotain.

t. jurristi + potkunyrkkeilijä 34+6
 

Yhteistyössä