Toukomasujen -07 huhtikuu

Vilmis82
Ensinnäkin KOJOlle voimia mahdollisesti lähellä olevaan koitokseen! :hug: Toivottavasti saat nyt lepäiltyä ensin kuitenkin.

JURRISTI: Mulla ei ole vielä hajuakaan supistuksista.. Tai epäilen ettei satunnainen painontunne alavatsassa sitä ole, koska tulee yleensä vaan jos olen kävellyt pitkän matkan, ja helpottaa kun käyn istumaan tai lepäilemään. Ei siis mitään äkillistä mahan kovettumista ainakaan..

Joku muukin kyseli siitä LIBERO-LAUKUSTA. Liberon sivuilla lukee, että sellaisen saa sairaalasta mukaan.. Mitäköhän se sitten sisältää? (minäkö utelias :D )

Meillä tänään Ikean keikka edessä.. Noita peppupyyhkeitä ajattelin ainakin ostaa.. katsotaan nyt mitä muuta tarttuu mukaan.

Onnekasta epäonnenpäivää kaikille!

Vilmis 33+6
 
Heipparallaa!

Viikkosiivous tehty, huh huh.
Kojolle[/b tsempit jos tilanne nyt tästä etenee syntymään asti.

Jurristi
ko kyseli supistuksista. Ei minullakaan ole ollut noista kahdesta edellisestä etukäteen mitään suppareita. kun ne on sit alkanut, niin syntymään ne on päättynyt. Nyt kyllä on supistellut jonkin verran harvakseltaan. Olihan mulla ne paikkojakin aukonut pari cm.

Onnea uuteen kotiin tai sen osaan päässeille!
Kyllä se on ihana tunne, ja varsinkin kun saa ensin pari hyvää pitkää yötä nukkua väsymystä niin pääsee nauttimaan olosta.

Kiitos kaikille hoitolaukkukyselyyn vastanneille. Ajattelin palkita itseni, ja lähteä ostoksille kunhan tästä taas liikkeelle jaksan siivouksen jälkeen lähtä.

Parasta aikaa, onko kutina helpottanut? :hug: sinne kutinoiden ja huonosti nukuttujen öiden keskelle. Minulla oli ne arvot nyt laskenut tosi hyväksi, mutta kutinaa kyllä nyt on jonkin verran.

Verenpaineesta jotku kyseli myös. Minulla normi paineet jotain 110/65 ehkä. Nyt alkanyt olla jo 140/90-99 koko ajan. hieman huolestuttaa, mut soitin eilen polille, ja sanoivat, että ei mitään hätää, jos pää ei kipeä ja ylämahakipua ei ole. no mikä se ylämahakipukin sitten on, en tiedä. onhan tuo kipeä kun toinen vauva pukkaa päätä ihan kamalasti tuohon kylkikaaren alle. Ja hekeä ahdistaa helposti, jos ei töni vauvaa eri asentoon.

minulla on taas jotenkin niin rauhallinen olo tulevaa ajatellen. kun aika varmasti ke:na saan sen sektioajan, niin tuntuu, et ei meillä ole mitään hätää. Eikä mua edes jännitä se homma yhtään. Mies jää sit kotiin kun me päästään kotiin.

Olipa jännä kuulla, että on muitakin, jotka inhoaa olla sairaalassa. Itsestäni on aina siellä tuntunut, että olen ainoa, joka itkeä tihruttaa vähän välilä ja varsinkin kun miehen kans puhelu tai vierailu päättyy.En jaksa olla viellä urhea ollenkaan. On näyttäny, että muut naiset ottaa niin rennosti sen olon, enkä ole nähnyt/kuullut muiden siellä itkevän. Te muut osaatte kait sitten itkeä tyynyyn sivistyneesti... :LOL:
Minä vollotan :x

Kaikille hyvät voinnit!
Tulispa äkkiä keskiviikko, ja seuraava poli.

Tirlittan, joka lähtee shoppailemaan.

P.s.Yks kauppa mainosti avanneensa puutarhamyymälän, joten taidan käydä orvokkitilannetta katsastamassa. olen joka vuosi ne ennen vappua laittanut, joten nyt ois tarkoitus ennen vauvojen syntymää laittaa, et ois portailla sit kaunista tervehdystä kun kotiudutaan. Myönnän olevani ihan höyrähtänyt viherpeukalo :ashamed:
 
Heipsan!

Eipä mulla mitään asiaa ole, kuulumisia vaan täällä lueskelemassa.

Miten Kojon tilanne edistyy? vaiko ei edisty? :)

Mua edelleen supistelee kivuttomasti, päivässä ehkä 5-20kertaa. Koko viime yön kyllä särki vasenta sivua mahasta, sellasta viiltävää kipua oli :/ Yllättävän hyvin kuitenkin nukuttua sain, ehkä parin tunnin välein heräsin kun kylkee käänsin niin sattu tuohon vasempaan sivuun. Nyt tuntuu menneen ohi.
Ja aamulla kun heräsin, oli sormet ihan nakit! Hirveen kankeet ja paksut, särki vähän ku niitä taivutteli, samoin ranteita... Kai se turvotus on sit tännekin rantautumassa, oliskohan eilisen pizzan vika.... :whistle:

Huomenna olis miehen siskon häät, tarvis kohta lähtee hakee miehen krakaa pesulasta ja lankkailla kenkiä ja silittää oma paita ja mitähän vielä... Täytyy muistaa kamera laittaa lataukseen illalla...

Sellasia, nyt ajattelin viedä kissan lenkille :LOL: Hieno ilma on, josko se valjaissa suostuis vähän aikaa ilmaa haistelee pihalla. Voipi olla myöhästä opettaa 2v kisua valjaisiin, kun ei niissä montaa kertaa oo joutunu olee, mut ajattelen jo kesää, kun vauvan kanssa sukuloimaan lähetään, matkat saattaapi kestää yli 5h, pakkohan kissan on pisulla käydä matkalla... No juu, katotaan kummalla menee ensin hermot, minulla vai kisulla :whistle: :LOL:

Mukavaa päivää mammoille :)

Bianca ja pikkunen 36+5
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2007 klo 09:47 jurristi harmaana kirjoitti:
Oli vielä ihan pakko tulla kysymään (kun olen huomannut monien teistä kirjoittelevan supistusten tuntumisesta), että onko minun lisäkseni ketään muuta, joka ei tunne supistuksia ennen kuin h-hetkellä?



Mää en oo tuntenu koko raskausaikana vielä yhtäkään supistusta ja nyt menossa rv37+3 ja sektio tosiaan ens tiistaina :)
 
Tirlittan81 Mulla tuli se ylävatta pikku hiljaa kovenevana, aluksi luulin että närästää tai on sappi kohtaus. Kipu koko ajan yltyi ja yltyi....lopuksi oli niin kovaa, että itku pääsi. Mulla on annettu nyt rajaksi verenpaineessa että jos nousee 140/90 yli arvot niin neuvolaan yhteyttä tai äitipolille.
Kojo Onnea synnytykseen jos se on nyt edessä!
Itellä ei oo kans tullu supistuksia, kun aivan muutama koko raskaus aikana. Töissä olessa enemmänkin, mutta kans olin vanhainkodilla töissä niin erillaista, kun täällä kotona oleminen ja häärääminen. Miehellä on iskenyt sitten vissiin norovirus. Ja arvatkaavaan kellä se on pian. :( No sille ei voi mitään jos on tulossa. Mutta nyt jatkamaan töitä. Edelleen nuo muutama keittiön kaappi tyhjäämättä. No jos tän päivän aikana sais tyhjäksi. Hyviä viikonloppuja kaikille!!!

Elli Ja Nyhverö 37+2
 
Perjantaita masuset! :heart:

Mulla loppu uni kuuden aikaan aamulla, en saanu enää pissareissun jälkeen nukutuksi, joten puolseiskalta nousin ylös ja aloin siivomaan. Puolysiltä oli sitten siivous tehty ja alko taas kummasti väsyttää, joten nukuin sitten puol yhteentoista asti. Oli kiva herätä uudestaan ku oli siivous tehty. :D Taitaa keho valmistautua aikasiin herätyksiin kun unta saa aina hakea kauan ja sitte kumminki herää aikasin. No mut onneksi voi sitte päivisin nukkua päikkäreitä.

Jurristi kyseli supistuksista.. Mulla ei oo aiempaa kokemusta asiasta kun esikoista ootan, mut mulla ei ainakaan vielä oo ollu yhtään selkeetä supistusta. Painon tunnetta, ja mahan putoamisen tunnetta ja mahakipua on ollu, mut ei selkeitä supistuksia. Vaiko onko ne sitte just noita? Mitään vatsan yhtäkkistä kovettumista ei oo ollu.

Ihanaa kun mies tulee taas tänään kotiin. :) Taitaa olla ihan tavallinen viikonloppu tulossa ku pääsiäinen meni reissatessa.
Sunnuntaina aateltiin mennä veneellä saareen mökille ja vähän tehdä pihatöitä siellä ja kattoo et muutenkin on kaikki talven jälkeen kunnossa. Aattelin valmistaa sinne mukaan piknikin ja jotain grillattavaa. Toivottavasti säätiedotus pitää sunnuntainosalta paikkansa.. ;)

Vilmis: Mukavaa ikea-reissua! :wave:

Nyt meen ruuanlaittoon..aurinkoista viikonloppua kaikille!

HeLiNä-83 rv 35+1
 
Heippa kaikille :wave:

Ihanan reippaasti te kaikki kyllä kirjoittelette :) On aina niin mukava tulla koneelle, kun tietää, että siellä on taas kuulumisia luettavana :flower: Jatketaan samaan malliin ;)

Kojolle mahtavat tsemppi :hug: :hug: jos lähtö on piankin lähellä :)

Commander ihana yllätys talotoimittajalta! Hienoa, että on tuollaisia yrityksiä, jotka "hoksaavat" mistä asiakkailta saa pinnat kotiin ;)

Tirlittan, kiitos halista :) Kutinat on edelleen aika kovia, mutta eilen iltapäivällä otin Ataraxin ja yöunille vielä toisen. Katsottiin miehen kanssa FCVenus videolta ja mentiin nukkumaan vasta puolen yön aikaan :whistle: Ajattelin, että makoilen sohvalla miehen seurana ja nukahdan siihen, mutta se elokuvahan olikin ihan hyvä, niin en nukahtanutkaan :D Mies osti sen sieltä Tuurista, maksoi ihan 1e :LOL: Sitten kun mentiin nukkumaan niin heräsin pissalle ja siihen, että kuopus kömpi kainaloon ja klo näytti 4:22 =) Kyllä oli mahtava olo! Sen jälkeenkin vielä nukahdin ja heräsin kutinaan vasta klo 6 aikoihin.

Voisi siis sanoa, että viime yö meni hyvin :D Mies oli vielä aamupäivän kotona ja teki tuonne takapihalle sellaista kiinteää pöytä-tuoli systeemiä. Kuopus meni hoitoon ja poika autteli isäänsä ulkona. Minä vähän siistin paikkoja ja sitten alkoi niin nukuttamaan :ashamed: Menin pötköttämään sänkyyn ja nukuin ihanassa horroksessa 2 tuntia :) Enkä ole tänään ottanut yhtään Ataraxia! Nyt on siis ihan ok olo, kutittaa kylläkin ja kämmenten iho tuntuu sellaiselta polttelevalta, samoin jalkapöytä ja -pohjat :( Olen raapinut itseäni niin kovasti, että muualtakin iho tuntuu tosi "ohuelta". Rasvailen kyllä itseäni parikin kertaa päivässä, mutta siitä ei oikein ole apua, kun kutina ei johdu ihon kuivuudesta :/

No, täytyy toivoa, että maanantain äitipolikäynnillä lääkäri armahtaisi ja saisimme jäädä samantein käynnistykseen. Eilen sanoin miehellekin, että tue minua sitten siinä lääkärin kanssa jutellessa, jos lääkäri vielä haluaisi odottaa sinne torstaihin. Mutta en usko, että siinä käynnistyksessä on mitään ongelmaa. Hepatoosi tapauksissa ei kuitenkaan kannata "ootella ja kattella" kun pahin skenaario voi olla minuuttien kysymys :ashamed: Tuo eilinen nuori lääkäri sanoi, että jos paikat olisi vielä enemmän auenneet sitten maanantaille, niin olisi parempi käynnistellä. Ajattelinkin sunnuntaina hoitaa vähän enemmän askareita, imuroida ja käydä vaikka kunnon kävelyllä :D Ihan vielä en uskalla, jos synnytys lähtisi käyntiin vaikka jo huomenna :whistle: :ashamed: Mies on vähän liian kaukana nyt :heart: Hän olikin ihana, kun tuossa hänen töihin lähtiessä halittiin, niin sanoi, että sitten maanantaina mennään synnyttämään, jes! :D Olisihan se ihana juttu, jos kaikki menisi hyvin sinne maanantaihin asti! Täytyy toivoa niin...

Meillä lähtee esikoinen tänään mummolaan ja tulee vasta sunnuntaina. Hänellä on tuossa lähikaupungissa, missä mummo ja pappa asuvat, taas uintikisat, niin pappa lupasi hoitaa hänen viemisen sinne. Poika ja kuopus menevät myös mummolaan, miehen vanhempien luokse. Kaikki ovat huolissaan jaksamisestani, mikä on tietysti kiva asia, mutta enhän minä nyt ihan tööt-invalidi ole :ashamed: :D Toki osaan tässä vaiheessa nauttia avusta ja kiitollisena otan sen vastaan! Jos(/kun, toiveajattelua...) pääsen sitten maanantaina synnyttämään, niin onhan se parempi, että olen saanut viikonlopun kunnolla levättyä :) Saadaan sitten vähän kolminkeskistä aikaa kaksostenkin kanssa!

Sitä piti muuten kysyä, että aikooko muut laittaa vauvalle Ruskovillan silkkimyssyä? Jurristi taisi puhua sen hankkimisesta ainakin. Kun ajattelin tuota kotiintuloa vauvan kanssa, että jos laittaa sen silkkimyssyn, niin pitäisiköhän siihen päälle vielä laittaa joku lakki :ashamed: ? Kysyy siis kohta kuuden lapsen äiti :D Kun se silkkimyssyhän on kuitenkin aika ohut. Laitoin reppuun sen sillkimyssyn ja sellaisen henkkamaukan puuvillamyssyn myös. Haalarina meillä on vauvalle sellainen "karhuhaalari", jossa on myös huppu. Puvussa on vuori, joten lämmin sekin on. Ja autollahan me liikumme ovelta ovelle tyyliin. Taidankin muuten laittaa sen sillkimyssyn tuonne sairaalakassiin, kun sen lakinhan voi laittaa sitten heti vauvalle :) Tänään käymme esikoisen kanssa ostamassa siihen vielä silkkinauhan, jotain vihreänsävyistä varmaankin ;) Kun tämä lime-kausi on nyt valloillaan minulla :D

Ostin muuten nettikirpparilta Hug-a-bub kantoliinan. Minulla oli sellainen kiva oranssi-beige sävyinen kuopuksella ja kyllä sitä kaytettiinkin jonkin verran. Nyt löysin sen ihanan oliivi-hassel värin :) Ja vihreät vain lisääntyy :D Kesää vasten voisi liinailla enemmänkin!

Mutta nyt lähden pakkaamaan lasten mummolatavaroita!

Voikaa hyvin ja tsemppiä loppusuoralle :hug: :)

parasta aikaa ja masukki 37+1 :heart:
 
moi!

mulla on ruskovillan silkkimyssy tuolla laatikossa ja meinaan laittaa sen vauvalle päähän kotiutuessa. musta se on söpönen, meidän kuopuksellakin oli se ekalla automatkallaan :heart:

meidän kaikilla lapsilla on ainu ensipuput. esikoisella sininen, kakkosella tummanpunainen ja kuopuksella vaaleankeltanen. ovat kaikki saaneet sen "syntymälahjaksi" mummolta. ja toivon että tämä nelonenkin saa ja ellei saa niin ostan itse. kolmannen kohdalla mun äiti itse mainitsi että varmaan kaikille eriväriset pitää hommata, ja nyt on tullu niin ihania värejä että jos ite pääsen valkkaamaan niin en tiiä osaanko valitakaan :D

hoitolaukuista: mä en oo koskaan osannu käyttää hoitolaukkua, mulla on ollu aina semmonen keskikokonen reppu jossa oon kantanut vaipat sun muut. se on ollu helppo kantaa painavanakin ja sinne on kuitenkin mahtunu ihan kivasti tavaraa jos ollaan menty koko päivänkin kestävälle vierailulle.

mutta nyt on mentävä ottamaan unoset ennen kuin meidän tytöt herää. meillä on sunnuntaina kakkosen 3v synttärit ja mulla menee koko viikonloppu siivotessa ja leipoessa :xmas:

terv. maissikas ja vauva 37+6
 
Hei, hei! Harvoin täällä lymyilen...tiedän. Vikkoja nyt tasa37 ja olo alkaa olla valmis jo synnyttämään. Typy on päivähoidossa tänään ja tuntuu etten saa sitäkään vähää tehtyä, kun oon yksin kotona kuin muksun kanssa ;) No...lepoahan sitä nyt eniten tarttee...koskaan ei tiiä milloin on lähtö.

MOONLIGHT: Itse valitsin sen 80% palkalla 12 kk viime kerralla ja valitsin nytkin. Siitähän kuuluu 6vkoa isälle ja loput sinulle.Kun tietää miten vaikeaa on päivähoitoa saada erityisesti Oslon alueella, suosittelen lämpimästi kotonaoloa niin pitkään kuin mahdollista. Eikä täällä edes alle vuoden ikäisiä oteta päiväkotiin ;)

Itse olin virastani hoitovapaalla vuoden tytön täytettyä 11kk ja muutimme pois Oslosta. Aloin tehdä vaan keikkaluontoisia vuoroja paikallisessa sairaalassaa. Otin vuoron silloin kuin minulle ja perheelle passasi. Tytön ollessa 1v 8kk sai hän 50 % päiväkotipaikan ja yritin tähdätä ekstravuorot juuri niille päiville....tietty mahoton sumpliminen, mutta mahdollista kylläkin.

Täällä ei todellakaan tutkita kohdunsuuntilannetta, jos ei ole ennakoivia supistuksia tai epäilystä ennenaikaiseen synnytykseen. Sillä ei käytännössä ole mitään sanomista kuinka lyhyt tai pitkä kohdunkaula on tai onko paikat jo auenneet , kuinka nopeasti kaveri loppupeleissä maailmaan syntyy ja tulehdusriski on kieltämättä joka tutkimuksessa läsnä.

Aurinkoista odotusta kaikille! Toivotaan että pian päästään tositoimiin. Täällä ainakin jo kovasti toivoisin :wave:
 
lumikko
Kiitos kaikille onnen toivotuksista uuden kodin johdosta.

Tämä kirjoittaminen ja lukeminen on vähän hankalaa täällä vanhan asunnon lattialla.

Kotiutumisvaatteista on puhuttu aiemminkin, mutta kysäisen vielä,että mitä olette pakanneet sinne kassiin bodyn ja potkareiden lisäksi? siis kun minua mietityttää se,että laitoin sellasen koko haalarin jossa vuori sekä villapuvun, että onko se villapuku liian kuuma siellä alla? vai olisiko joku college puku parempi? olen yrittänyt etsiä college pukua, mutta ne ovat kaikki joko sinisiä tai punasia...ruskovillan myssyn saan lainaan ja sen ajattelin laittaa vauvalle päähän ja sitten olen varannut sen villamyssyn. ja siinä puvussa tai haalarissa on vielä huppu.

aikooko joku ottaa perhehuonetta sairaalassa? meillä on asiasta ollut puhetta ja ehkä otetaan se, riippuu tietysti miehen työtilanteesta.

lumikko
 
Heippa täältäkin!

Kovasti oli taas tullut juttua eilisen aikan, kiva =)

Mun olo ja pää on ihan tällanen \|O :/ Miehen kanssa tuli riitaa ja tuntuu että kaikki tökkii. :ashamed: Just aloitin lattian vahauksen, ja tyhmänä vielä päätin rääkätä itteeni ja vahata olkkarin, keittiön ja eteisen lattian oikeen kahteen kertaan. Homma vasta alussa, keittiö kertaalleen vahattu ja tunti pitää aina antaa välillä kuivua.Ei voi koko taloa kerralla hurauttaa kun tuon neitin kanssa kahden ollaan ja eihän tuo huoneessaan niin kauaa viihdy. Ehkä illalla saan jo huokaista. :/ Ja jos tuntuu ylivoimaiselle jatkan huomenna.

Viime yön nukuin tosi tosi huonosti, kiitos miehen joka kotiutui neljän aikaan, oli kaverinsa kanssa jossain. Ja hyvää asentoakaan ei löydy enää millään. :\|

Vauveli liikkuu taas hyvin, mutta päätä särkee, ja särki koko viime yön. Mietin oisko sitten verenpaineet vähän koholla kun ressaan taas.

Mutta tulee niin omaa napaa ja valitusta että menen toisaalle. Pakko oli vaan saada vähän purkaa tätä oloa. :ashamed:

Kojolle tsemppiä jos synnytys lähestyy, ja kaikille muillekkin :hug:

Kiukkuinen Tiitteräinen ja Tyttövelivauva 36+3
 
ÄH tänne "pakoon" kurjaa todellisuutta :kieh: kaikki ottaa nyt niin voimille ja ärsytyskäyrä on kympissä :headwall:
poika nukkui huonot päikkärit ja onkin sen mukaisesti todella kiukkunen!
Ja mua väsyttää,mut ei tota lasta saa nukkumaan ei!!pyörii ja karkaa sängystä kun sen viereen ottaa...en jaksa :kieh: näköjään muillakin tällänen huono päivä tänään....on tää kans välillä niin kamalaa!! Maha tuntuu että räjähtää ja ei jaskais yhtään poikaa nostella ku kaikki omatki asennot tuntuu niin ällöttäviltä! valivali.....purkaus tämäkin taas :LOL:


parasta aikaa tosta ruskovillan silkkimyssystä...mä oon nyt kans kallistunut sen puoleen. en oo vielä sellasta ostanut,mutta oon niin monelta kuullut siitä ja sitä on kehuttu. ensi kauhistelin sen hintaa,mut ehkä se tosiaan on hyvä =)
Sama on tuo HUG A BUB kantoliina mitä oon miettinyt!!kauheesti oon netistä katellut liinoja ja niitä sidontaohjeita et osaanko ja jaksanko sitä sitte käyttää. niitä on nii monenlaisia,mut tuo hug a bub jäi munkin mieleen.....hmmmmm oliskohan se sitte hyvä ja helppo ;) kallis ainakin on uutena....jospa mäkin jostain löytäsin käytettynä :)

Ainu pupusta myös oli....meillä pojalla on 2pupua,ajattelin toisen "pölliä" vauvalle vaikka ne kylläkin on saman väriset(vaal.siniset). toisaaalta tekis mieli ostaa vihreä ja jos limen vihreä löytyy niin sellanen ehdoton =)

supistuksia täälä kyllä tulee ja tuntuu....no ei mitenkään voi kuvailla et kipeitä mut todella ällöttäviä kovettumia ja on ne sen verran voimistunut et tonne alas painaa ja ku maha menee aivan kovaks niin samalla sellanen inhottava tunne :kieh: en tiedä muuttuukokaan nää tästä tämän kummemmiks....viimeks ei mitään vahvoja kipeitä supistuksia ennakkoon tullut ollenkaan...vasta sitten ku tosi oli kyseessä!

mut nyt taas lopettelen ennenku suu vaahdossa taas kirjottelen kaikenlaista...ja ku tuo valitusvirsi nyt tuntuu olevan mulla ykkösenä tänään! tulis jo mies kotiin.....
viikonloppuja kaikille!!! :wave:

mmamaa33+6
 
Perjantaita kaikille!

Täällä on pikkuhiljaa Pääsiäisestä selvitty.. :) Vajaan 200km automatka x2 verotti kyllä olotilaa varsinkin takaisin kotia tullessa. Nivusissa tuntu illalla mukavasti. Muutenkin on tuo vasen nivunen aina rasituksen jälkeen oireileva. Lenkillä oon ollu TI, KE ja tänään, ja KEna vielä jumpassa. Mutta oli tänään niin hieno ilma, että mielellään siellä käveli, vaikka painon tunnetta olikin. Viikonlopuksi on luvattu 15-16 astetta, eli pihatöitä tiedossa. Puska-aitaa ja omenapuita pitää ainakin leikellä ja haravoida nurmikon kuivempia kohtia. Saa nyt nähdä mitä ite pystyy tekeen, vai oonko vain työnjohtajana.. :LOL:

Supistuksista on ollu puhetta, täällä maha kovettuu, varsinki iltasin, yhden kerran on onneksi ollut vain kipuja mukana. Mistähän muusta on ollu puhetta... Niin, perhehuoneesta joku kyseli. Me otetaan viim. yö sairaalassa perhehuone, saadaan sitte rauhassa "opetella", ja on keltä kysyä, jos tulee tenkkapoo.. =)

Mutta kauppaan pitää lähteä, ostamaan sairaalakassi, että saa sen vihdoin pakattua! Ja ainakin liivinsuojuksia =)

Viikonloppuja isoille masuille! Toukomamma07 ja potkunyrkkeilijä 35+3
 
täällä ilmeisesti muillakin ollut enemmän tai vähemmän rasittava päivä...itsellä myös. yö meni toosi huonosti, pyörin pari tuntia sängyssä että saisin unen päästä kiinni ja kun vihdoin sain, täytyi nousta pissalle. vauvalla on vakiona rueta hikottelemaan kymmeneaikaan illalla mikä osaltaan vaikeuttaa unen saantia. puol neljän aikaan aamuyöllä heräsin taas ja en saanut enää unta, pyörin kuuteen asti sängyssä. aamusella lähdettiin omien vanhempieni ja tytön kans kaupunkiin ostoksille, löytyi se hoitolaukkukin. mä päädyin marimekon laukkuun, sellaiseen valkoiseen jossa päärynöitten kuvia, pussimainen muoto. eihän siinä lokeroja ollut mutta kyllä siihen kiitettävä määrä mahtuu tavaraa. ja kuosi oli niin ilosen pirtsakka. =) humputtelu kaupupungissa aiheutti kivan selkäsäryn, nyt alaselkää jomottaa ja tuntuu kuin olis tulessa. supisteleekin välillä tosin kivuttomasti. olo on niiin tuskanen ja toivosin vaan että vauva syntys.

mies lähti työn kanssa kauppaan ja aiko tuoda jotain herkkuja, jospa olo tästä vähän piristys. sain käytyä saunassa rauhassa ja nyt on kasvonaamio naamalla, jos se vähän tois eloa naamalle. täytyykin lähtee pesemään se pois, alkaa kiristää kivasti.

keväisiä viikonloppuja kaikille!

tv: Siljuska ja hikottelija rv 36+2
 
Moikka,
kumma juttu aina kun rupeaa kirjoittelemaan unohtuu kaikki mihin lukiessa on aikonut kommentoida.
Uskomattomalta kyllä tuntuu, että vauvoja alkaa jo syntymään, just äskenhän me vasta tänne ruvettiin kirjoittelemaan.
meillä pojan vatsatautikin on jo helpottanut, ja kovin lievä oli, saa nähdä miten meidän muiden käy, ja voipi olla, että kohta hänellä on vesirokko, sillä vaarilla on vyöruusu. Tänään olenkin sitten taistellut oman isäni kanssa kunnolla, että suostui lääkäriin, joka totesi sen vyöruusun, viikon on jo oireista kärsinyt, mutta ensi viikolla kuulemma olis sinne mennyt jos olo ei helpota. Meinasi isukki tulla lankoja pitkin kun olin hänelle lääkärin tilannut, mutta ihme kyllä meni sinne. Lääkäri oli sanonut, että olis voinut tulla jo aiemmin ja sairaalaan olis laittanut, kun on niin lähellä silmää, ettei näkö mene, mutta sinne ei sitten vaari ollut suostunut menemään, mutta pääasia, että nyt on kuuri päällä.Taisi tulla kovin sekava sepustus.
Paisteltiin äsken tossa pitsaa, ja nyt janottaa koko ajan, huomenna on varmaan kunnon pussit silmien alla ja muutenkin turvoksissa.
Ajatelkaa, kohta me päästään näistä kokovartalo teltoista eroon, ihanaa saada pukeutua kesävaatteisiin, vaikken kuvittelekaan, että missään missin mitoissa olen, mutta tuntuu se olo taas kovin kevyeltä kun mahasta eroon pääsee.
Hauskaa viikonloppua naiset.
T:Minnihiiri
 
Heissulivei!

Kylläpäs on Kojolla jänskät paikat edessä, tsemiä kovasti, kun koitos alkaa! Ja koita jaksaa siihen saakka ne epäsäännölliset supistukset. Varmaan väsyttää aika lailla noin raju meno.

Ja Commander sai oven lahjaksi! Hitsit, tuo on sitä palvelua isolla peellä! Tiedänpähän ainakin, mistä firmasta kyselen talopakettia, kun se kohta varmaan ajankohtaiseksi tulee.

Minä täällä väsyneenä... no oma moka. Mitäs järjestelen vielä näillä viikoilla Tupperwarekutsuja ja tupaantuliaisia. Olin eilen jo valmiiksi niiiiiiin väsynyt ja kiukkuinen, onneksi kuitenkin jaksoin kestitä vieraita, vaikken sitten loppupeleissä itse leiponutkaan. Tarjosin Lidlin Special -pizzapaloja, leikkasin ne kahtia ja laitoin toiselle puolelle aurajuustoa ja toiselle ihan vaan oltermannia. Sit paistoin kotiuunin pullia vain ja tein vadelmaboolin. Taidan tehdä sitä kohta lisää, se vei janon niin hyvin! Laitoin maljaan ekströmsin vattutiivistettä ja pullollisen Lidlin sitä hiilihapollista lähdevettä ja päälle jäisiä marjoja ja muutaman jääpalan. On kevyempää kuin limppari, mutta parempaa (paitsi keltaista jaffaahan ei voita siis mikään, mutta...)

Kaikki olisikin mennyt nappiin muuten, jos anoppi ei olisi vähän maistellut ennen kutsuja.. mutta no, minkäs teet. Ei ollut minun vika, tiedetään, mutta harmitti se silti.

Tänään kävin matkailumessuilla, eipä siellä paljon mitään mun mielestä ollut, osallistuin kaikkiin kivoihin arvontoihin ja otin pari esitettä, josko jonain päivänä pääsisi matkailemaan ja vaikka melomaan jonnekin... tuskin, mutta haaveillahan saa. Väsymyspä se sielläkin iski ja nyt sitten olen vain möllöttäny loppuillan. Mies aikoi tuoda ehkä kebabia iltapalaksi, mutta en tiedä tekeekö sitäkään mieli. Ehkä jos keittäisi kaurapuuroa... :LOL: tähän on tultu!

Viikonloppuna en aio tehdä mitään tärkeää, ehkä puunaan uutta autoani hieman, mutta lähinnä vaan edellisen omistajan koirankarvat pois, autossa haisee selkeästi koiralle. Minun hienostuneeseen kissaihmisen nenääni käy käry :kieh: :D

Nyt taidan mennä soffalle katselemaan ilman johtista, lempisarjaani. Toivottavasti en nukahda kesken... jos yrittäisin valvoa mahdollisimman myöhään, kun olen nyt kahtena aamuna herännyt jo puoli seitsemältä, ja nyt kuulemma pitäisi juurikin levätä vielä... No sitten ehtii lepäämään, kun lapsi on murrosiässä... jos sittenkään :LOL:

Voikaa hyvin kaikki tasapuolisesti ja voimia kaikkiin koitoksiin!
Aurinkoista viikonloppua toivoo
Viivi+Wagner jr. 35+5
 
jurristi harmaana
Kiva kuulla, etten olekaan ainut, jolla ei ennen h-hetkeä niitä suppareita esiinny...tuntuu olo jotenkin vähemmän oudolta nyt.. ;) :kieh:

Ja vielä siitä Ruskovillan silkkimyssystä. Mulle myyjä aikanaan sanoi, ettei vastasyntyneellekään kannata ostaa sitä ihan pienintä kokoa, sillä siitä seuraavasta koosta voi alkuun tehdä pienemmän solmimalla myssyn päälaelta pienemmäksi esim. silkkinauhalla. Sopii sitten lapselle kauemmin yksi koko, kun alkuvaiheessa kasvavat niin kovin nopeasti. Ja a säästää sitten vähän rahassakin.
 
:wave:

Nyt on sitten lattiat vahattu kahteen kertaan ja konttaamalla \|O Päivä siinä meni kun välillä pitää (onneksi) aina se tunti kuivua. Mutta on se vaan hommaa, onneksi ei nyty puoleen vuoteen ainakaan tarvi vahata.
Jalat on kyllä tohjona ja kaikkea mutta, kohta pääsee nukkumaan. Jospa aamulla olis taas vähän levänneempi olo.

Just tultiin tytön kanssa ulkoa, yritin pyöräilyä opettaa mutta kun se polkee vaan sitä jarrua, ja yritäppä ison mahan kanssa pyörittää käsin niitä polkimia avuksi kun ei puheesta ymmärrä miten pitää polkea =) Just soitin sitten siskolle ja se sanoi että sen 7 vee tyttö voi tulla opettamaan. Oli opettanut down-serkkunssakin pyöräilemään =)

Miehen piti päästä kasilta töistä mutta onkin sitten puoli kymmeneen. Eli pääsee ihan näillä minuuteilla.

Commader oli saanut hienon lahjan =)

Ja kuinkahan Kojon kävi, joko meni synnyttämään (minäkin tahdon) =)

Nyt menen supistelemaan toisaalle =)

Illanjatkoja ja hyvää viikionloppua, huomenna EN TEE MITÄÄN!!!

Tiitteräinen 36+3
 
Meea
Jurristi Mulla on ollut kyllä muutamia supistuksia - sen verran että tajuaa olevan, mutta ei mitään kovaa kipua, vähän voisi pakotukseksi sanoa. Esikoisen aikana synnytys alkoi heti kipeillä supistuksilla siinä viiden minuutin välein. Tyhmänä siinä vielä kuvittelin, että pitäisi kotona viivytellä - onneksi mies sitten sanoi, että eiköhän vain lähdetä ja vajaa 3 tuntia ehdittiin synnärillä olla ja vauva oli onnellisesti maailmassa. Mistään kivunlievityksistä aquarakkuloita lukuunottamatta ei mun kohdalla kanssa ole tarvinnut edes haaveilla - puudutteita ei ehditty/ ei voinut enää laittaa ja ilokaasua en siedä. Mutta onnistuihan se niinkin ja jälkeenpäin ajateltuna ei edes niin kauheaa. Vaikka kyllä silloin manasin, että miks tähän on tullut ruvettua! Mutta kummasti senkin unohti kun pienen maailmaan sai :heart: .

Käytiin tällä viikolla synnytyssairaalaan tutustumassa - halusin käydä katsomassa, kun eri paikkakunnalla edellisen kerran synnytin. Kiva tietää mihin menee - mistä ovista sisään ja minkä näköisiin tiloihin. On jotenkin helpompi ajatella tilannetta. Miehen kanssa meitä meinasi vain huvittaa, kun esiteltiin ammeita ja odotteluhuoneita... Enpä usko, että tälläkään kertaa muuta tehdään, kun suoraan vain synnyttämään - ainakin toivon niin. Tietysti huonolla säkällä kaveri on käsi poskella tai jotain ja sitten käykin hitaasti. Auts! \|O

Sitä vain ajattelin, että kun ilmeisesti ei kuitenkaan ole sitten ihan harvinaista, että ensisynnyttäjänkin synnytys voi olla nopea, niin ei siitä kukaan varoittele. Käsketään vain odotella rauhassa kotona mahdollisimman pitkään ja sitten kerrotaan kuinka sitä ja tätä kipulääkitystä voi saada. Mitäs sitten jos ei mitään lääkitystä enää ehdi laittaa tai ei sokereiden tai verenpaineen takia voida laittaa?? Mulle ainakin se oli vähän sellainen hetkellinen järkytys, kun tajusi että joo nyt tää sitten meneekin ihan luomuna. Etukäteen olin ajatellut, että kaikki mahdollinen lääkitys mulle heti ja äkkiä jos siltä siinä tilanteessa tuntuu. Tarkoitus ei ole ketään pelotella tässä vaiheessa, mutta musta on ihan hyvä tiedostaa sekin, että ei mitään voi kovin valmiiksi tietää tai suunnitella. Onneksi synnytyssalissa on asiantuntijat töissä ja hyvin keksivät apuja muustakin kuin lääkkeistä - kyllä se jyväpussikin ja akupunktiopisteiden hieronta auttaa tai pelkkä kädestä pitäminen!

Nyt kun tuli mieleen muutakin mitä ensimmäisellä kerralla mietti ja toivoi, että joku olisi sanonut, niin imetyksestä. Että se tosiaan voi tehdä kipeää ja ei aina menekään ihan heti mitenkään luontevasti ja automaattisesti. Kyllä mä suoraa huutoa huusin, kun rinnan päät rikki ja vauvan imeminen tekin niin kipeää. Oli Lansinohit ja bepanthenit tosi tarpeen! Tuntui, että meni monta kuukautta ennen kuin saattoi sanoa, että siitä imettämisestä mitenkään nautti. Mutta onneksi ei tullut annettua periksi kokonaan - kiitos miehen ja ihanan neuvolatädin tuen! Kyllä siihen vuoden imettämiseen sitten kuitenkin niin paljon hyviä asioita liittyi, että kannatti. Ja jo niinkin yksinkertaisesti, että olipa aluksi aina vauvan sapuskat automaattisesti mukana, eikä tarvinnut harrastaa sitä älytöntä pullojen pesu- ja keittelyrumbaa jatkuvasti. Siitä vauvan oikeasta imuotteesta kannattaa kyllä heti huolehtia ja pyytää jo sairaalassa ollessa tosi paljon apuja ja vinkkejä imetykseen. Kaikkea ei tarvitse tietää ja osata!

Mun käsitys muutenkin on se, että nykyään aika monessa sairaalassa painotetaan vanhempien omaa aktiivisuutta. Siis että ei automaattisesti kaikkea niin opasteta ja höösätä (liekö resurssipulaa vai asenteiden muutosta?!). Mutta on vain itse kyseltävä ja pyydettävä avuksi ja neuvomaan, jos sit kaipaa. Sellainen mielikuva mulle jäi ekasta kerrasta ja samanlainen henki oli tutustumisreissullakin. Ja aina ainakin mua on neuvottu sitten oikein hyvin ja asiallisesti kun on pyytänyt. Ei siis ole ollut mitään sellaista ylimielisyyttä, että etkö nyt tiedä tai että ei nyt noin mitättömään ole aikaa.

Taitaa tosiaan synnytys lähestyä kun tällaisia tulee ajatelleeksi...
 
heippa taas!

Kojo, Kojo: laita tiedotusta! Kylläpä rupes jänskättämään, että joko siellä tuli laitokselle lähtö...Hui!

Niin nämä päivät vaan kuluu...Mulla on hirmu pitkä lista paperijuttuja, mitä pitäisi ehtiä tehdä/siirtää eteenpäin ennen synnytystä, mutta en vaan saa aikaiseksi. Ja synnytykseen kun on enää se 3 päivää, niin eipä taida tulla tehtyä. Mikä ihme siinä on, että näin ennen vauvan tuloa käpertyy niin totaalisesti tähän omaan olemiseen ja omaan perheeseen, että ei mikään ulkopuolinen enää kiinnosta? Näin kai luonto on sen ajatellut, mutta haittaa kyllä meikäläisen elämää aika lailla tällä hetkellä. No, ehtiihän noita hoitaa sitten vauvan synnyttyäkin, mutta ois niin kiva ollu saada ne alta pois.

Mulla iski semmoiset turvotukset jalkoihin, että oksat pois. Luulin tietäneeni, mitä turvotus tarkoittaa, mutta enpä tainnut tietääkään...Jalat tuntuu ihan sellaiselta sukellusasun kumilta, tunto on melko lailla pois ihosta ja kaikesta jää painaumat. Mulla oli aiemmin illalla saunasta tullessa 4 minuuttia sukat jalassa, ja niiden painautumien poislähtöön meni sitten pari tuntia...

Huomenna ajattelin käydä ostamassa collegetakin tai neuletakin vauvalle kotiintuloa varten ja vähän herkkuja itselleni sairaalakassiin. Ja jos löydän, niin ostan myös itselleni oloasun sairaalaan. Ja jos vielä sen jälkeen jaksan, käyn kokeilemassa uusia silmälaseja, mutta voi olla että ei näillä jaloilla tarvitse enää sinne mennä. Eiköhän H&M + Lindex kierros ole ihan tarpeeksi toistaiseksi :)

Huomenna pitäisi jaksaa tehdä taas kunnon siivous kun sunnuntaina on taas asuntoesittely ja mies on sunnuntain töissä. Voi kun en millään jaksaisi enää...Mutta onneksi sitten tulee parin viikon tauko näytöissä, ei tarvitse olla koko ajan puunaamassa. Oispa ihanaa, jos joku tekisi tarjouksen...

Anteeksi omanapaisuuteni, oli omanapainen olotila. Johtunee suuren suuresta navastani :LOL: Ai niin, ja profiilissa uusin masukuva rv 38+1, kun eilen saatiin talotoimittajaltamme uusi digikamera rakennusprojektia varten, mutta tuli kyllä aika sopivasti kivasti tähän synnytys- ja vauvahässäkkään :)

Commander ja ei-enää-kauan-masuvauva 38+2<br><br>
 
Näköjään tätä meidän vauvaa saatetaan maailmaan yhtä pitkään ja hartaasti kuin meni sen alulle saamisessakin. (no toivottavasti tää nyt ei kuiten kolmea ja puolta vuotta kestä :LOL: )
Eilen aamun jälkeen ne supistukset pikkuhiljaa laantu. Päivällä tuli välillä sellasia muutaman tunnin pyrähdyksiä et suppaili sen kymmenen minutin välein ja sit ne taas hetkeksi hellitti, Illalla viiden jälkeen taas alkoivat siihen kymmenen minutin väleihin. Laitettiin tossa puolen yön aikaan nukkumaan (lue mies nukkuu minä torkun). Ilmeisesti nukuin kuiten hetken koska heräsin tossa puoltuntia sitten wc hätään ja oksetukseen ja voimakkaampiin supistuksiin.
Nyt taas supistelee vajaan kymmenen minutin välein. Lisänä nyt on tullu tää oksettava olo. Josko tää tästä valmistuis tai sitten ei. Mun tuurilla mie vielä kahen viikonkin päästä täällä maha isona ja kovana kirjottelen tilanne tiedotteita että kaikki on varmasti jo ihan kypsiä lukeen niitä :LOL:

Nyt taas meen käveleen ympyrää...

Kojo ja tyttö mellestäjä 37+3
 
Huomenta!

Uni taas karkasi. :/ Kyllä Kojolla taitaa lähtö uhkaavasti lähentyä, sille kuulostaa, että tsemppiä vaan =) :flower:

Meea kirjoitteli siitä että kun ensisynnyttäjien käsketään olla kotona mahdollisimman pitkään, muakin se kummastuttaa. Itsellä kans sellanen et puol tuntia ehdin olla esikolta sairaalassa ja tyttö oli maailmassa. Siitä 15 min käveleskilin odotusaulassa kunnes lopulta sanoin miehelle et jos en nyt pääse saliin tää syntyy tähän. Eli siis paikat oli täysin auki, vedet menneet, kalvot puhjeneet enkä mä tiennyt mitään ennen kuin alkoi työnnättää. Joillakin se kipukynnys on vaan korkeampi että ei välttis kannata odotella kotona viime tippaan asti. Muakin kehotettiin 1,5 tuntia ennen synnytystä kun soittelin sairaalaan niin käymään suihkussa, ottamaan pari panadolia ja menemään nukkumaan. Muut teinkin, mutta en mennyt nukkumaan =) Ja tosiaan mitään puudutteita/lääkitystä en saanut, enkä kyllä aio ottaa nytkään jos suunilleenkaan saman kaavan mukaan menee. Kunhan vaanehtis ajoissa...

Commanderilla lähtö kanssa tosiaan lähellä, tosi paljon voimia koitokseen :hug: Ja ihana talotoimittaja teillä kun kamerankin antoi. Pitäskö alkaa harkitseen rakentamista :LOL: Ei vaite, minusta ei olis siihen ja tää 124 neliötä riittää hyvin sitten vielä neljällekkin =) (oli meinaan vahata asti noita lattioita :ashamed: )

Parasta aikaa toivottavasti et enää kauaa joudu kutinoita kärsimään, luulis kyllä että pääsisit käynnistykseen. Ei kuulosta ollenkaan kivalle tuollanen valvominen ja raapiminen. Nimimerkillä kokemusta on. Iso :hug: sinnekkin.

Hoitolaukuista ollut puhetta, minä otan taas jonkun vähän tavllista isomman kassin käyttöön. Niin mentiin esikoisen aikaankin, kunen tullut ostaneeksi vaunujne yhteydessä sitä kassia silloin.

Mutta ehkä painun vielä hetkeksi vällyjen väliin vaikka tuskin uni tulee. Kumma nyt kun sais levätä ja nukkua niin uni karkailee ja sit vauva ku tulee niin kyllä varmasti uni maistuis :/

Tiitteräinen ja Tyttövelivauva 36+4 (joka päivä tulee yks päivä lisää vaikka aika mateleekin :D )
 
Heipparallaa taas pitkästä aikaa!

Eilen kävin äitipolilla sokerien takia.
Aluksi siellä oli ajat todella myöhässä ja sain odotella aika pitkään.
Mulla oli aika 10:40 ja pääsin sydänkäyriin 11:20.
Sydänkäyrässä olin 15minuuttia, jonka jälkeen jouduin taas odottamaan lääkärin ultraamista.
Odottelin siinä suunnilleen 15minuuttia.
Ihanaa oli nähdä vauva vielä ultralla masussa.
Vauvan painoarvioksi saatiin 2,400-2,500g ja on aivan oikean kokoinen, eloisa ja terve vauva. =)
Lääkäri teki mulle myös alapää tarkastuksen, kun mulla on ollut aika kovia supistuksia. Onneksi ne ei ole kipeitä supistuksia, mutta todella ahdistavia ovat.
Kohdunsuu on sormelle auki ja lääkäri sanoikin tuntevan vauvan pään ja se oli oikeassa asennossa.
Kohdunkaulaakan ei olut jäljellä kuin puolisenttiä.
Lääkäri sanoi että voi olla että vauva syntyy suunnilleen samoihin aikoihin, kuin meidän esikoinen ja suurinpiirtein samankokoisena.
Esikoinen syntyi rv38+3 ja oli silloin 3,650g. =)

Alatie synnytykseen ei ole mitään estettä, esikoisen sektion jälkeen.


Bruschetta rv34+2
 
Aurinkoista huomenta B)

Aivan ihanan näköinen aamu. Yössä ei ole mitään kehumista mutta onneksi aamu näyttää näin hyvältä. Heräsin ihan hirveeseen suonenvetoon. Huusin ja loikkasin sängystä ylös ja tyttökin varmaan pelästyi ku kysyi hädissään, mikä äidille tuli :ashamed:
Sanoin hänelle et jalkaan sattuu, niin hän tuli hieromaan mun pohjetta. Suloinen muru :heart: Heti helpotti =)

Kojolla näyttää olevan aika jännät paikat. Onnea koitokseen jos lähtö tulee :hug:

Commanderinkin suuri päivä lähestyy...tosi ihanaa :hug:

Meillä alkaa tosiaan olemaan pinossa jännittävää, vaikka onkin "vasta" huhtikuun puoliväli.

Mulla supistukset tiuhenee ja napakoituu kokoajan. Viiltelevää kipua tuntuu nivusissa, jaloissa sekä takapuolessa :/ Paineen tunne on aikamoinen ja varsinkin sit ku vauva kääntelee päätään niin alapäässä tuntuu tosi ilkeelle.
Tosi kiva miettiä et tätä voi hyvinkin jatkua melkein kesäkuuhun saakka :headwall: No lopussa kiitos seisoo... :heart: :D

Pää tyhjeni...yllättävää :headwall: :LOL:

Heips :wave:

Räppänä rv 34+2
 

Yhteistyössä