Toukomasujen -07 huhtikuu

Taas täällä!

Jännittää muiden puolesta (parasta aikaa ja Kojo tällä hetkellä mielessä) ja kai jo vähän omastakin niin paljon, että pitää käydä pari-kolme kertaa päivässä katsomassa onko uutisia :)

Mulla on ollut supistusrikas päivä tuon siivousprojektin lomassa, mutta ihan järkevissä rajoissa ovat pysyneet. Tosin valkovuotoa on niiiiiin järkyttävän paljon, että kolmannet alushousut tälle päivälle menossa...Ei ole lapsivettä, eikä limatulppaa, mutta hurjasti kyllä vuotaa. Mulla lähtee mies pitkään päivystysrupeamaan huomenna aamuyöllä ja pääsee kotiin vasta viiden jälkeen maanantaina, joten saa vauva kyllä luvan pysyä sen aikaa mukana. Onneksi äitini tulee huomenna avuksi ja jää yöksikin, niin saa tarvittaessa makoiltua, että pysyy supistukset kurissa. Mutta tosissaan en usko että mitään ehtii tässä välissä tapahtua, kunhan höpäjän.

Miehen kanssa on ollut tänään sellainen vuoristorata käynnissä, että oksat pois. Välillä tekisi mieli heittää koko ukko pihalle (lähinnä esikoiselle äksyilyn takia) ja välillä se on niin ihana kun silittelee ja pussailee. Tää on niin tätä...

Kotiintulovaatteista: meillä on pienelle varattu kotimatkalle sukkahousut ja body, ohuet collegehousut ja ohut fleecetakki sekä vuorellinen fleecepuku. Ja kypärämyssy + ohut trikoopipo. Jätän takin, kypärämyssyn ja housut laittamatta, jos on tosi lämmintä, mutta sateista ja vähän viileämpää on ensi viikonloppuun luvattu, joten luultavasti nuo kaikki tarvitaan. Lisäksi meillä on vielä fleecepeitto, jonka saa heitettyä vauvan päälle ulkona kävelyn ajaksi, jos on tosi viileää/sataa kaatamalla. Kävelymatkat on kyllä tosi lyhyet, joten ei siinä hirveästi ehdi palella, vaikka olisi kovin kylmääkin kun lämpimään autoon päästään sitten suoraan ja kotona auton saa ajettua vaikka ihan oven eteen. Nyt lähden pakkaamaan nuo vaatteet hoitolaukkuun, saa mies sitten tuoda ne myöhemmin sairaalaan. Ihanaa kun tietää, että kohta on noille vaatteille jo käyttäjä :)

Jaksamista kaikille, toivottavasti huomenna on yhtä ihana ilma kuin tänään!

Commander


 
rasse04 harmaana
tirlittan: me ollaan käyty vähintään joka toinen päivä myytä katsomassa. ei ole viitsinyt joka päivä käydä oman jaksamisen, suht pitkän matkan (melkein 80km suunta) ja pojan takia. mies menee taas maanantaina takas töihin, mut yritetään silti joka toinen päivä käydä
 
moikka!!!

saankos liittyä joukkoonne vaikka LA onkin 29.4???olen tuolla huhtimasujen kerhossa kirjoitellut mutta nyt alkaa olla siellä hiljaista kun vauvojen kovin alkanut syntyä.ajattelin kun te täällä aktiivisesti kirjoittelette ja jos tämä vauva yli menee niin olisi jotain seuraa sitten loppu metreille :D

meillä siis toinen muksu tulossa.esikoinen syntyi 39+6.eka on 1,5v poika :heart: ihana pikku-ukko jonka kanssa ollaan päivät kotona kun mies töissä.

raskaus ollut helppo.ainoastaan vaivaa iskias ajoittain.nyt harvemmin enään.muuten olen siitä kärsinyt koko raskauden.

yritän vielä "nautiskella" nää vimpat viikot syöpötellen ja pojan kanssa päikkyjä nukkuen.ei kyllä enää paljon jaksaisi raskaana olla että ihan kelpaisi jo vauva kainaloon :heart: nyt närästää niin pahasti että nukkumaan pakko mennä.

kiva jos saan liittyä teijän kanssa jännäilemään :D

gismo ja kyllikki 37+6 (huomenna uusi viikko :heart: )
 
Terveiset saunatontulta :wave:

Pitihän se vielä tulla kuulumiset lukemaan, kun en vielä nukkumaankaan jaksa mennä ettei lopu uni sitten aamuyöllä. Haluan huomenna(kin) nukkua pitkään. Meillä on onneksi tuo tyttö hyvä uninen, tänäänkin heräs vasta yheltätoista ja menee silti nukkumaan ajoissa. Kymmenen on se normaaliaika jolloin heräileepi, tullut äitiinsä =)

Tänään en sitte tehnyt mitään kuteb lupailin, tai no leivoin tiikerikakun ja vähän pihalla kuuhastelin mutta siinäpä se. Tyttö oppi tänään pyörällä ajamaan :heart: Oli ihana katsoa kun toinen niin onnellisena esitteli taitojaan. Eilen illalla yritin opettaa eikä sujunut sitten millään ja tänään vaan otti ja lähti polkemaan. Kai se piti yön yli sulatella asiaa :D Ihanaa aina seurata kun lapset oppii uusia juttuja ja kirjoitella niitä sitten vauvakirjaan muistiin. Tyttö sanoikin että sitten kun vauva tulee niin minä pyöräilen ja äiti pukkaa vauvaa vaunuissa.

Parasta aikaa: koitahhan pitää jalat ristissä siihen saakka että mies kotiutuu, toivotaan et vaavi ymmärtää vihjeen =) :hug:

Ja Rasse, ihanaa että Myy kasvaa ja voitte hyvin.

Minä kyllä oisin jo niin valmis synnyttämään että, ihan sama vaikka lähtö tulis heti. Kaikki valmiina ja kun kotona olen saan aina vaan uusia päähänpistoja mitä MUKA pitää tehdä vielä. Kuten nyt tuo lattian vahaus kahteen kertaan :ashamed: Ja pihan siivoamiset ja ikkunanpesut ja nyt ois haaveena pestä keittiön kaapitkin. Loppuis tuo turha hössötys kun sais jo vauvan mitä hoidella.

Esikolle ajattelin ostaa isosisko lahjaksi nukelle sitterin. Kun luulen että on kuitenkin niin innokas vauvan hoitaja ja hänellä kaks tosi tärkeää nukkea. Saapahan niitä sitten kannella. Kaikki häntä pienemmät mitä meillä käy kylässä niin pitäis saada pukea ja syöttää jne. Vaikka on itsekkin vielä pieni, mutta auttamishalu kova eikä aina ymmärrä että taidot ei vielä riitä. Onhan se vähän hankala kuskata sairaalaan mutta saa mies tuoda sen sitten pussissa mukanaan salaa tytöltä kun tulevat vauvaa katsomaan.

Mul on pyörinyt joku juttu mielessä mitä piti kysyä mutta enhän sitä enää tietenkään muista. :ashamed:

Nyt taidan lähteä hakemaan kaapista palan suklaata (ei kerrota neuvolantätille) ja mennä vaikka lukemaan kirjaa ja nostaa koivet kohti kattoa. On muuten älysti apua noista tukisukista, ei läheskään niin paljoa jalkoja pakota, miksiköhän ne nyt vasta hokasin hommata.

Mutta nyt unia ja kaikkea hyvää kaikille :hug:

Tiitteräinen ja Tyttövelivauva 36+4
 
Huomenta kaikille :wave:

Täällä ollaan onnellisesti yhdessä koossa :)

Tervetuloa Gismo mukaan meidän pinoon :hug: Minäkin olin siellä huhtikuisissa, kun arvelin, että aiemminhan tämä kaveri syntyy. Taidan muuten edelleen olla siellä listoillakin, en oikein ole sinne kirjoitellut :ashamed: Tämä toukomasu-pino tuntui heti niin "omalta", että se huhtipino sitten jäi...

Yö sujui oikeastaan tosi hyvin! Otin Ataraxin yötä vasten ja meninkin nukkumaan klo 21 aikoihin. Ensin se oli yhtä valvomista ja supistuksiakin tuli n. 6min välein :/ Jossain vaiheessa ne sitten hiipuivat ja koko yön torkahtelin sellaisia 1-2 tunnin pätkiä. Tuntuivat kyllä todella luksuspätkiltä :) Välillä kävin vessassa ja välillä juomassa. Lonkat puutuivat, niin oli hyvä välillä vähän kävellä.

Puolisen tuntia sitten nousin ylös ja tässä samalla aamupalaa haukkailen, kun tulin katsomaan mikä on tilanne pinossamme ;)

Mitenhän Kojolla yö on sujunut ? Voi jännitys, onkohan hän päässyt jo laitokselle :) Tsemppiä ja voimia Kojolle :hug:

Meea taisi toivoa myös rauhallista yötä... Toivottavasti saitte nukuttua ja supparit jättivät rauhaan :) :hug:

Kiitos teille ihan kaikille, jotka olette toivottaneet tsemppiä minulle ja masukille :hug: :hug: En tiedä osaatteko arvatakaan millainen olo siitä tulee. Olen todella onnellinen teistä "samassa veneessä olevista sielunkumppaneista" :hug: Tietysti täällä kotosalla jännäävät ja tsemppaavat mummot ja papat, siskot ja muut. Mutta on ihan mahtava juttu, miten tämä meidän pino tukee ja auttaa :) Kiitos, että olette olemassa :hug:

Aurinko jo paistaa ja taitaa tulla taas todella kaunis kevätpäivä! Itse taidan tämän päivän ottaa vielä rauhallisesti, kaiken varulta ;) :ashamed: Eilen kävin illalla suihkussa ja ajattelin, miten ihanaa olisi saunoa. En kuitenkaan yksikseni yötä vasten mennyt :whistle: Tänään, kun mies saapuu, niin kyllä saunotaan :D Ei haittaa vaikka alkaisi supistelemaan, kunhan mies on vain lähellä :) :heart:

Kyllä minulla on nyt ihan hyvä olo siitä, että mies varmastikin ehtii kotiin ennen lähtöä :heart: Nyt lasken sitten tunteja hänen tuloonsa...10 tuntia enää :D Lapset ovat vielä mummolareissuillaan ja kaksoset siskolla. Koululaiset palailee tänään kotiin, mutta pienet vasta huomenna. Katsotaan miten hoitojärjestelyt sitten menevät. Jos tässä käy kuitenkin niin, että huomiselle äitipoliajalle mennään ihan normaalisti :whistle: Toivottavasti pääsemme sitten käynnistykseen, ellei masukki päätä tulla ennen huomista klo 9:30 :D

Kaikki on nyt onneksi sillälailla valmiina, että sairaalakassi on pakattuna ja turvakaukalo ja vauvanvaatereppu odottavat myös valmiina. En keksi kyllä mitään mikä olisi vielä ostamatta tai laittamatta valmiiksi. Rintapumppua en ole keittänyt, mutta teen sen sitten jos sitä tarvitaan. Rintakumit voisin tänään kyllä pestä ja kiehauttaa, niitä tarvitaan ihan varmasti! Aluksi minulla kipeytyy ja menee rinnanpäät ihan rikki :( Mutta Lansinoh odottelee varulta sairaalakassissa valmiina, ellei sairaalasta saa sitä :) Tuon rasvan ja rintakumin ansiosta tilanne on korjaanut piankin. Ruskovillan sillkimyssystä uupuu vielä vihreä silkkinauha, sisko lupasi sen toimittaa heti osastolle, kun tulevat minua katsomaan.

Niistä hoitolaukuista oli kovasti puhetta. Minä olen sellainen reppuihminen, niin ostin tosiaan sen ihanan vihreä/musta/harmaa sävyisen repun sieltä Tuurin Nahkapaikasta, maksoi 15e ja on nätti :) Meillä on esikoisella samanlainen koulureppu ja hän sitä jo himoitsi itselleen :D Siinä on hyvät pehmusteet olkahihnoissa ja selässä, lokeroita ja taskujakin on paljon. Minä en oikein osaa niitä varsinaisia hoitolaukkuja käyttää, mutta ovat kyllä varmasti käteviä, sitä en epäile. Itselle tuo reppu systeemi on vain sopinut hyvin :)

Mutta nyt taidan sen verran ulkoilla, että haen lehdet laatikosta :whistle: :D

Aurinkoista sunnuntaipäivää kaikille! Voimia ja tsemppiä loppuaikaan :hug: Nyt alkaa tosiaan olla jännät paikat, kun meidän pinoonkin alkaa vauvoja syntymään :)

parasta aikaa ja masukki 37+3 :heart: <br><br>
 
Huomenta!!

kiva että sain joukkoon liittyä :D tarviikin sitten tätä pinoa vähän selailla niin tiedän sitten missä mennään.

täällä ei mitään synnytykseen viittaavaa.yöllä (ylläri) närästi koko ajan.(vois kyllä kattoa vähän mitä syö niin ehkä helpottaisi :whistle: )poika heräsi vasta vähän jälkeen seiskan joka on tosi hyvin meillä.nyt kiukutellut koko aamun samoin kuin minkäkin :ashamed: imuroimaan pitäisi aloittaa ja pojan kanssa ulos lähteä.ihana päivä tulossa :)

no niin ei toi mun rakas mieheni saa "muka" poikaa lohduttettua kun olen tässä koneella joten pakko tästä sitten kotihommiin lähteä ja poikaa lohduttamaan.. :kieh:

gismo ja kyllikki 38+0

parasta aikaa käyn siellä huhtikerhossa just kirjoittelemassa mutta meitä ei enää montaa siellä ole jotka olisi vielä yhtenä kappaleena.onneksi tääkin vaikuttaa hyvin aktiiviselta ryhmältä niin pääsee muitten kuulumisia sitten lukemaan.
 
Huomenta...

:snotty: tällainen olo täällä... Inhottavaaa, kun muutenkin on jo aika tukala fiilis tämän ison mahan kanssa ja nyt löi päälle niin järisyttävän kovan flunssan, että oksat pois. Olen valvonut viime yön, n. tunnin välein oli pakko nousta ylös kun on niin tukkeessa ja korvat sattuu kun kurkku on niin kipeä. Ja kuumetta ei tule... tulis nyt, niin tappais nää pöpöt...

Sit kun tuo uhmaikäinen esikoinen tuossa vinkuu ja kiukuttelee, niin on meinaan hermot vähän kireällä... Onneks mies on kanssa kotona, niin se on hoidellut pojan aika lailla ja mä olen saanut levätä...

Tässä flunssassa ollessa tuli sellanenkin mieleen, että toivottavasti kukaan meistä ei ole tässä kunnossa kun synnytys on ovella... En meinaan oikeesti pystyis nyt synnyttämään. Mä olen niin tukkeessa ja huonovointinen... kun on odotellut, että jos vaikka kävis tuuri ja vauva syntyis vähän etuajassa, niin nyt toivoo vaan, ettei se vielä synny... :D Sais ittensä terveeksi.

Tässä tätä omaa (.) pelkästään tällä kertaa. Huimasti oli tullut taas viestejä. Ja uusiakin on vielä pinoon löytynyt, kiva juttu.

Palaan kun olen taas vähän enemmän voimissani!!!

Gabria + masukki 36+5
 
sunnuntaita kaikille...

minullaki oli eilinen pv melko jännittävä,etenkin illasta.mietin jo moneen krt,että joko lähtö tulee,mutta vielä ollaan vaan kasassa.jännää miten sitä jo toivois vaavin syntyvän,vaikka viikkoja on vain 37+4.ainahan se on parempi mitä pitempään vaavi on masussa,nyt jos syntyisi niin varmasti olisi keltasuutta jne...enkä sitä halua,se hidastaa vaan kotiinpääsyä sairaalasta.esikon kans olimme 9 pv sairaalassa,niin toista krt en siellä niin kauaa halua olla.vaikka onhan minullaki jo täysaikanen raskaus.esikko syntyi tasan 38 ja toka tasan 39,että jännät paikat ne on minullakin.huomenna olisi neuvolaan menokin.kyllä th meinasikin,että kyllä sinä tänne vielä maanantaina tulet...oikeassa taisi olla...

saatiin onneksi tää kone pelaamaan nyt kunnolla.huomattavasti mukavampi on lueskella viestejä jne..kun sivut toimii normaalisti:)

monella on kyllä jännät paikat :D kohta mm.commanderilla on jo vaavi sylissä :flower: :heart: tsemppiä siis synnytykseen(leikkaukseen)

ja parasta aikaa ja kojo vointeja ja voima :hug: :heart: teille.....

niin ja tervetuloa uusille mukaan tähän meijän reippaaseen a-ryhmään!

minulla olikin luksusta taas tässä eilinen ja tämä pv,kun lapset ollu mummuloissa yökylässä,toinen äitilläni ja toinen anopilla.niillä ollut niin hauskaa siellä,ettei kotiin haluaisi tulla millään.mummot aina hemmottelee niitä niin paljon,äitini oli ostanut pojalle uuden pyörän,niin voitte kuvitella miksei kotiin tulo innosta.ja jaksaahan ne mummut touhuta niitten kans erilailla kuin minä..eilenkin oli poika saanu mummun kans tehdä puutarha juttuja,kaivaa mm.muurahaisia jne...kyllä minua nauratti kun soittivat kertoakseen päivän touhuista.eihän teitä nämä jutut tietenkään kiinnosta,kun kaikki pyörii nyt vauvojen ympärillä,mutta niistä on kiva kirjoittaa tänne kuitenkin.

vieläkös kojo on kotosalla?

mutta jos menisi juomaan kupillisen kuumaa kahvia ja sitten viemään pyykit ulos kuivumaan,on niin hieno ilma,että kuivuvat siellä nopsasti.

ai niin,sain äitiltäni eilen vauvaa varten sellaisen vaaleanpunaisen nallepuh fleecehaalarin,mistä saa kädet ja jalat käännettyä tumpuiksi.laitan sen sairaalakassiin mukaan.ja sitten ostin itse sellaisen ihanan pinkin lakin,missä kivat korvat somisteena.että sekin menee sairaalakassiin mukaan.

mutta päivän jatkoja kaikille äiteille!

virpi1980
 
Heippa!

Mulla oli viimeyö todella vaikea.
Liitoskivut vaivasivat ihan kamalasti ja en kunnolla pystynyt kääntymään sängyssä.
Normaalisti hyvä asentokaan ei tuntunut hyvälle, vaan todella kamalalle.
Taisi tulla eilen oltua liikaa liikenteessä. :(

Mun pitäisi seurata vauvan liikkeitä, mutta se liikelappu jäi äippäpolille.
Muistaako kukaan mikä se aika väli oli kun niitä liikkeitä pitää seurata?
Välillä vauva liikkuu todella paljon ja sit on taas niitä aikoja että hieman vähemmän.

Supistukset on yleensä olleet nyt todella tiukan ahdistavia.
Eivät kumminkaan ole vielä kipeitä olleet.
Tästä puhuin perjantaina äippä polilla ja sen takia teki mulle myös sen sisätutkimuksen.
Siitä kirjoitinkin jo aikaisemmin, mutta laitanpa uudestaan.
Eli kohdun suu oli jo sormelle auki ja kanavaa oli jäljellä puolisenttiä.
En sitten tiedä mitä se meinaa, kun esikoisen aikana ei ollut kahta viikkoa myöhemminkään kohdun suu vielä auki ja kanavaa oli vielä silloin se 3cm.
No mulla on ainakin semmoinen tunne, että tämä lapsi saattaisi syntyä aikaisemmin, kuin laskettuna aikana.

Mutta tämmöistä
Mukavaa sunnuntaita kaikille. =)

Bruschetta ja muru rv34+3
 
Tervetuloa Gismo meidän joukkoon...

Sain ku sainki eilen laitettua vauvalle sängyn valmiiksi.. katosta en vielä laittanu, ettei turhaan pölyty. Mies lupas eilen kasata vaunutki, mutta tuli kelkkareissultansa niin myöhään, ettei sitte alkanu laittaa.. no niimpä mie sitte reippaana tyttönä aloin niitä äsken kasata ku mies lähti taas kelkkailemaan... no kuinkas ollakkaan, mulla jäi peukku yhen saranan väliin ja siitä lähti iso palanen pois...!!! Huh ku teki kipeää.. tuli aivan huono-olo ja verta tuli reippaasti. Kiva ja ku vielä töissä olen päivät tietokoneen äärellä niin kirjottaminen ei suju niin reippaasti. Noh.. tyhmästä päästä kärsii koko kroppa.. mitäs menin kasamaan niitä.. :ashamed:

Mulla masussa on päivisin aika hiljasta. Yleensä silloin liikkuu reippaammin ku olen lopettelemassa syömistä. Ja sitte illalla nukkumaan mentäessä on jo kunnon meteli.

Mukava tulla aina tänne koneelle ja jännätä, että onko meistä joku jo saanu vauvan kainaloon... :)

-Hanna ja Nöössi 34+5-
 
Heipparallaa kaikille :wave:

Minä täällä taas lymyän, muut varmasti on nauttimassa ihanasta auringosta ulkona :whistle: :ashamed: Ajattelin kyllä itsekin uskaltautua pieniin pihahommiin... Postinhakureissulla huomasin, että krookukset on alkaneet nousta, osa jo ihan kukki, samoin tulppaanit nostaa jo varsiaan :)

Gabrialle tsemppiä flunssan kouriin :hug: Toivotaan, että menee ohi ennenkuin lähtö tulee!

Virpi olipa kiva kuulla sinun kuulumisia :) Ajattelin jo kyselläkin, että missä olet, tai sitten olen vain lukenut sivut niin nopsaan :ashamed: ;) Minä taas tosiaan toivon, että vauva syntyy etuajassa, mutta se on ihan tämän hepatoosin ansiota. Synnytys käynnistettäisiin jokatapauksessa etukäteen, koska hepatoosissa kohtukuoleman vaara on niin suuri. Meillä on kyllä kaikilta lapsilta otettu lapsivesipunktio ennen käynnistystä, niin on varmistettu, että keuhkot ok. Onneksi eivät ole joutuneet koskaan valohoitoon tms. Toivon, ettei tämäkään joutuisi :) Mutta normaalitilanteessahan se tosiaan on parempi, että vauva viihtyisi melko loppuun asti masun suojissa :)

Bruschetta voi kun kurja yö sinulla ollut :hug: Minä kaivoin tuon oman liikelaskentalappuni ja siinä sanotaan näin:

"Asetu lepäämään jommallekummalle kyljelle itsellesi sopivana aikana ja kirjaa päivittäin yhden tunnin aikana havaitsemasi vauvan liikkeet. Kun 10 liikettä tulee täyteen voit lopettaa laskemisen.

Jos tunnet vähemmän kuin 10 liikettä, laske toinen tunti perään. Jos edelleenkin tuntuu vähemmän kuin 10 liikettä tunnissa, soita synnytysvastaanotolle. Tarvittaessa pyydämme sydänäänikontrolliin. Ota yhteys myös, jos liikkeet ovat päivittäin yksinomaan vaisuja."

Tämä ohje siis Keski-Suomen keskussairaalasta. Eli jos olen nyt oikein ymmärtänyt, niin kerran päivässä tehtävä laskenta riittäisi? Ja se 10 liikettä täytyisi tunnin aikana tulla. Itse olen jättänyt tuon lapun täyttämättä :ashamed: Se ahdistaa minua niin älyttömästi... Mutta toki olen päivittäin liikkeitä seurannut ja sen 10 liikettä olen aina laskenut. Tämä masukki on onneksi ollut niin vilkas, että se 10 liikettä on tullut tosi nopeasti aina täyteen :) Nyt liikkeet ovat kyllä enemmän sellaista möyrintää, mutta uskon sen johtuvan lähinnä tuosta tilanahtaudesta :whistle: Toivottavasti tästä oli edes jotain apua :)

Minua on tänä päivänä väsyttänyt ihan älyttömästi... Onneksi pienimmät ovat mummolassa, niin olen saanut pötkötellä ihan rauhassa. Kaksoset tulivat serkkupojan kanssa meille leikkimään, mutta ovat olleet koko ajan ulkona :)

Mies saapuu n.5 tunnin kuluessa :D :heart: Jippii! En malttaisi odottaa, että auto kääntyy pihaan :ashamed: :D Viimeinenkin kivi tippuu kyllä silloin sydämeltä... Jotenkin miehen läsnäolo tässä synnytyksessä tuntuu vain niin älyttömän tärkeältä. Ehkä se johtuu siitä, että olen niin selvästi tiedostanut, että nyt ollaan viimeistä kertaa tällä tiellä. Ja kun emme yhtään tiedä kumpiko tulee, niin minulle on tosi tärkeää, että saamme yhdessä vielä viimemetreillä sitä jännittää. Höpsöjä tunteita, mutta hormoonit jyllää ;)

Nyt lähden vähän käymään ulkona, happea ottamassa :)

Kojoa kaipailen ainakin minä kovasti :) Olisikohan lähtö tullut jo synnärille... jännää!

Aurinkoista sunnuntaipäivän jatkoa kaikille :wave:

parasta aikaa ja masukki 37+3

P.s: Hanna hui miltä kuulosti tuo sinun vaununkokoaminen :eek: Onneksi ei sattunut mitään pahempaa :hug: Ihan rupesi itseänikin heikottamaan :ashamed: Tsemppiä :) :hug: <br><br>
 
Varoitus... todella oma (.) asiaa !

:headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
Käytiin tänään synnärillä ja nyt oon taas takasin kotona.
Viime yönä supistukset alko oleen 5 minuutin välein. Vähän jo kipeytyvätkin lisää. Aamulla kuuden aikaan kävin kävelylläkin jos vaikka siitä olo ois helpottanu suuntaan tai toiseen, mutta ei muutosta. Supistukset jatko tuloaan samanlaisena ku aiemminkin. Aamulla sit sanoin miehelle et tänään mennään käymään tossa laitoksella tarkastaan tilanne että mie en jaksa tätä enää. Väsymys tässä nyt on ollu pahinta kun ei saa nukuttua. Niin ne laitto mut siihen käyrään ja teki alapää tarkistus tilanteen. Viime torstain jälkeen paikat on lyhentyny entisestään ja kolmen päivän supisteluiden jälkeen oon auki 1 sentin :kieh: Siis yks sentti kolmessa päivässä :headwall:
Jokseenkin tuli epätoivonen olo. Siihen käyrällekkin tuli 5-8 minutin välein supistukset. Ei ne siinä käyrälläkään näyttäneet yhtään sen voimakkaammilta ku mitä tuntukaan. Kätilö sit sano et voit joko jäähä tänne laitokselle tai mennä kotiin hiippaileen. Verenpaine oli eka mittauksella 158/89 ja tokalla 160/95, mutta pissa oli puhas. Sanoin sit et mielummin mie kotiin meen ku muuten kaikki oli kuitenkin vauvalla hyvin. Sillä sydänäänet ja liikkeet oli tosi hyvät niin ei ainakaan ole huolta sen takia.
Nyt ei auta muu ku yrittää unohtaa nuo kokoaikaset supistelut ja yrittää nukkua. Siinä mielessä oli ihan hyvä käynti tuolla niin voi lopettaa sen oman olotilan kokoaikasen kyttäämisen. Näillä supisteluilla ei näköjään kummosia saaha aikaan niin tietää et saa olla varmaan reilummin kipeempiä ennenkuin mitään tapahtuu. Kellon kyttäämisen siis voi lopettaa kun sillä ei mun tapauksessa oo mitään hyötyä tuijottaa kun se ei mitään kerro.
Yritän itelle kokoajan muistuttaa että on positiivista et vauva tuolla viihtyy. Hyvä sen on siellä vielä saaha kasvaa :)

Nyt lähen takasin sänkyyn jos vaikka saisin taas nukuttua edes hieman.

Ja kiitos kaikille tsemppauksista :hug: Olisin pulassa ilman teitä. On ihana kun saa jonnekkin purkautua :)

Kojo ja tyttö mellestäjä 37+4
 
parasta aikaa:kiva kun minuakin on joku kaivannut.olen minä nyt kieltämättä pitäny taukoa kirjottamisessa.jotenkin aina välillä niin voimat vähissä,ettei jaksa etes kirjottaa,käyn kuitenkin päivittäin lukemassa näitä viestejä:)ja sitten kun lapset on hoidossa,niin niille päiville kertyy sitä hommaa melkosesti.

kyllä jo valmiiksi masentaa ajatella sitä aikaa kun vauvat syntyy kaikille,niin varmasti tämä kirjotus tahti vähenee,niinku on päässy käymään huhtikuun pinossaki.minä tietenkin menen sitten kovasti yli la,ja muut saa etuajassa,niin yksikseni täällä kirjottelen.

tänään ollut aivan mahtava ilma ulkona,jaksoin jopa lähtä lasten ja miehen kanssa pikku lenkille.olikin saavutus minulta.ihan hyvin meni kuitenkin se lenkki.huomenna vissiin vielä lämpimämpi pv,ja sitten se taas kylmenee tiistaina.tympeetä.ois jo niin ihana saada laittaa terassia kesä kuntoon,mutta kun täällä ei mene takuuseen vielä säästä,tiiä vaikka vielä lunta sataa.toukokuulle povattu takatalvea.lumet on meijänki pihasta pikkuhiljaa sulanu pois,mutta vielä on jäätä paljon ja tuollasia vesilammikkoja piha täynnä,ois niin kiva päästä jo haravoimaan.

mutta mutta huomenna se neuvolaan meno heti aamusta.saa nähä joko th sanoo että sitten ensi viikolla ei varmaan enää nähä vai vieläkö povaa näkevänsä minut...viimeksiki se suositteli,että alappas kokeilla 3 s konsteja,mutta minä reippaana tyttönä sanoin että kyllä suosiolla jätän sen yhden s käyttämättä,nyt ei vaan innosta yhtään sen puolen elämä,kun tuntuu,että alapäässä on tunkua jo muutenkin :LOL: :D kyllä sitäkin nauratti.

mutta nyt jos menis sohvalle köllötteleen.
 
Hei

Posti toi kutsun synnytystapa-arvioon. Tosi nopeasti aika tulikin kun lääkärissä kävin keskiviikkona niin kutsu tuli postitse jo saman viikon perjantaina ja aika on siis seuraavalle perjantaille 20.4. Pitäisi hyvin ehtiä käydä siellä ellei pikkuinen päätä jo ensiviikon aikana haluta nähdä maailmaa..

Ihanaa saada varmuus siitä että vauva varmasti mahtuu tulemaan lantiosta läpi ja saada jonkilainen kokoarvio vauvasta myös.. Tietää sitten synnytyksessä, että ei ainakaan sen suhteen pitäisi tulla yllätyksiä vaan voi siltä osin olla rauhallisin mielin =)

Hoitolaukusta on ollut puhetta, noudatin samaa mallia kuin parasta aikaa ja ostin repun, joka on sen verran suuri, että siihen pitäisi mahtua tarvittaessa parinkin päivän matkaa varten vauvan tarvikkeet. Pienempi reppu oli kaapissa jo ennestään, joka taas käy esim. kaupungissa poikkeamista varten..


Nautitaan mahtavista keleistä :wave:

Mikaela ja pikkumassu 37 + 2
 
Hei vaan täältäkin suunnalta jälleen!!
Kojolle voimia ja jaksuja supistelujen kans!!
Aika moni kärsii huonoista öistä ja kaikenlaisista vaivoista :'( paljon jaksuja jokaiselle!! Tää alkaa kieltämättä jo olemaan RASKASTA aikaa fyysisesti ja henkisesti! Mulla ainakin on välillä pinna niin kireällä ja mieli aivan maassa ku ärsyttää ajatus ettei saa tehtyä kaikkia hommia ja tää olo on niin raastavaa välillä ettei jaksais poikaakaan hoitaa :ashamed:
eikä kotia tai yhtään mitään,mut pakko. Pitäs vaan lohdutella ajatuksella et ei oo enään kauan :) mut nää viimeset viikot tuntuu niin pitkiltä....

Ai niin tervetuloa uudet toukomasuiset mukaan =)
mitähän vielä piti....tää pääkin tuntuu niin laholta ettei muista enää mitään parin sekunnin kuluttua ku alottaa kirjottamaan :headwall:

Eipä tässä mitään erikoista.....jään ihastelemaan masun kovaa möyrintää :heart: vauva alotti ilmeisesti iltajumpat =)

mmamaa 34+1
 
Sämpylän tuoksuisia sunnuntaiterveisiä! :wave:

Innostuin leipomaan sämpylöitä, kun jääkaapissa oli avattu mozzarella juustoraastepussi ja piti käyttää se pois. Nyt on ihana sämpylän tuoksu kotona. :)

Täällä on menny viikonloppu samoissa tunnelmissa kuin Gabrialla eli aikamoinen flunssa iski päälle. Kurkku on mielettömän kipee eikä jatkuva yskiminen ainakaan helpota yhtään. Kurkkukipu säteilee korviin ja nenä on tukossa ja vuotaa. Kuumetta ei myöskään mulla oo, mutta olo on kyllä aivan karmee.
Lauantaipäivä meni kokonaan sisällä potiessa, mut tänään oli PAKKO päästä ulos raittiiseen ilmaan ja auringon paisteeseen vaikka olo olikin vielä tosi uupunut. Käytiin veneellä miehen ja appiukon kanssa saaressa ja käveltiin se ympäri ja kurkattiin että mökissä on kaikki ok. Mukavaa oli ja koira oli aivan innoissaan ku sai nuuskia uusia hajuja ja juosta vapaana. Anoppi teki ruuan valmiiksi kun tultiin takas. :)

Vauva on potkinu innokkaasti masussa eikä sillä tunnu olevan kiirettä pois..ei se tunnu häiriintyvän ees mun jatkuvasta yskimisestä. Onneks oon saanu nukuttua melko hyvin ja vaikka oon heräilly usein niin oon nukahtanu nopeesti uudelleen.

Mut nyt mies hätyyttelee mua pois koneelta..lähetään vielä miehen ja koiran kanssa ulos pienelle lenkille, mut pitää muistaa ottaa rauhallisesti et saa tän flunssan talttumaan. Palaillaan! :wave:

HeLiNä-83
 
Heippa kaikille :wave:

Jaksuja kovasti kaikille flunssasta kärsiville :hug: Se on kyllä kurja tauti :(

Kojolle jaksamista supistusten kanssa ja tsemppiä :) :hug:

Mies saapui kotiin ja kyllä helpotti olo :heart: Nyt on ihan huoleton olla :D Kävin saunassa ihan yksikseni, kun mies oli käynyt pesulla jo työpaikallaan, eikä koululaisetkaan innostuneet saunomaan toisena iltana peräkkäin.

Hoksasin sitten tuossa sohvalla maatessani, että esitietolomake on vielä osiltaan täyttämättä, synnytystoiveet ja nimet mm. tyhjinä :whistle: Eli se on vielä raapustettava, ennen nukkumaanmenoa. On sitten valmiina neuvolakortin välissä, ei yhtään loppusuoralla... :ashamed:

Aamulla siis mennään äitipolille, aika on 9:30. Jännittää kyllä aikalailla :) Mitäs jos ne passittaakin minut vielä kotiin :eek: Ei kait, torstaina olisi kuitenkin ollut se käynnitys muutoin. Mutta tuo aika maanantaille oli määrätty jo aiemmin, niin eiköhän se käynnistys onnistu kolmea päivää aiemminkin :D Ja lupasihan se nuori naislääkäri torstaina, että maanantaina voisi käynnistystä katsoa :) Toivottavasti nämä supparit olisi taas lyhentäneet kohdunkaulaa, niin käynnistys onnistuisi paremmin. Ja toivottavasti huomenna olisi vapaita saleja... Muutoin käynnistys kyllä jää haaveeksi :/

Täytyy yrittää nukkua ja levätä ensi yö. Toivottavasti uni tulisikin, kutina on kyllä kovaa taas, eli se saattaa vaivailla :\|

Huomiseksi luvataankin lämmintä ja aurinkoista päivää, olisipa hyvä päivä synnyttää uusi ihminen :) :heart:

No, eipä tässä muuta, jännittää kyllä jo kovin... Pitäkää peukkuja, että kaikki menisi hyvin :)

Öitä ja hyvää alkavaa viikkoa :wave: :hug:

parasta aikaa ja masukki 37+3 :heart:
 
Vilmis82
Iltoja täältäkin!

Ihan ensin PARASTA AIKAA: Onnea matkaan!
Taitaa olla enää tunneista kiinni, kun tähän ketjuun saadaan lisää vauvoja :) Olen käynyt monta kertaa päivässä kurkkimassa tilannetta.. tosiaan jännittää jo kovasti niiden puolesta, joilla tositoimet lähestyy. Täältä siis tsemppiä kaikille supistuksien ym. kanssa kärvisteleville. KOJOllakin taitaa olla lähtö jo tosi lähellä!

HELINÄ ja GABRIA: Voimia flunssan selättämiseen! Mulla on ollut kurkkukipua ja räkätautia jo kaksi viikkoa, mutta omituisen lievänä. Eli aamuisin ja iltaisin on kipeähkö olo ja panadol hottia olen nautiskellut silloin tällöin. Nyt tuntuu, että tämä olisi jo menossa pois pikku hiljaa, vaikkei kunnolla iskenytkään.. Omituista.. kävi mielessä, että johtuuko jotenkin raskaudesta, että elimistö ei kunnon tautia nyt "otakaan"? Mutta ilmeisesti on vain kyse hyvästä tuurista ;)

RASSEn kuulumisia oli taas kiva lukea, hienoa, että Myy vahvistuu päivä päivältä! :hug:

Tänne ei kuulu mitään uutta. Ikeasta mukaan tarttui peppupyyhkeitä, koreja ja pari huopaa.. En ole kyllä enää normaalissa shoppailukunnossa, kun mieskin jaksaa valittamatta mukana kulkea :D Jonkun aikaa kun kävelee, niin alkaa alavatsassa tuntua järkyttävä paine, ja ei siinä sitten paljon ostokset jaksa kiinnostaa.
Viikonlopun aikana olen alkanut kehittää paniikkia kodin kuntoon saamisesta, eli lähinnä kaappien siivouksesta ym. Jotenkin tuntui niin hurjalta, että 35. viikko pyörähti käyntiin.. Ei tässä enää paljon ole armonaikaa valmisteluille, toisaalta vauvan kaipuu onkin jo aika iso :heart:

PERHEHUONEESTA joku kyseli. Eli ollaan ottamassa se, mikäli vaan saadaan (kirjoittelinkin jo siitä tossa joku hetki sitten). Toivon todella, että onnistuisi, sillä olisihan se aika ainutlaatuista miehellekin päästä mukaan alusta alkaen.

Mutta nyt kirjan pariin, ja aamulla taas kurkkimaan, onko tullut isoja uutisia toukomasuihin :)

Vilmis 34+1
 
Heippa!

Parasta aikaa: toivottavasti pääsette käynnistykseen jo huomenna. Tosiaan ei luulisi olevan enää 3 päivästä kiinni, varsinkin kun on noin hankala viikonloppu takana.

Kojo: voimia sulle. Avautuminen on vaan joskus niin järkyttävän hidasta. Mulla avautumisvaihe vei kivuliailla supistuksilla 35 tuntia, eli kauan kesti todellakin. Ja jos tuntuu, että et jaksa, niin mene osastolle; saat lääkitystä sen verran, että pystyt nukkumaan supistuksista huolimatta. Minulla auttoi ihan kamalasti ne yhden yön kunnon unet osastolla, nyt on huonotkin yöt jaksanut ihan eri tavalla.

gismo: itsekin olen huhtikuinen, koska LA aikaistui ultrassa, mutta viihdyin tässä ketjussa niin hyvin, että päätin jäädä tänne. Eli tervetuloa vaan, ei täällä niin tarkkaan päiviä lasketa :)

Flunssaa potevia tuntuu taas löytyvän. Meillä sairastui poika viime yönä, valvoin hänen kanssaan 01-05 ja päikkäreitäkään ei saatu nukuttua. Joten on veto aika poissa. Nyt onneksi tuntuu nukkuvan suht rauhallisesti ja nukahti nallensa päälle puoli-istuvaan asentoon, joten nuhakaan ei niin paljon häiritse. Sitä vaan rupesin miettimään, että voiko isoveli tulla katsomaan vauvaa tiistaina, jos on nuhainen? Ajattelin kuitenkin että tulkoon, hänetkin on siedätetty jo 3 päivän ikäisenä flunssakauteen Prisman reissulla. Jos on tosi kipeä, niin sitten ei tietenkään. On se kyllä ihan pyllystä, että just nyt piti sairastua, kun minä lähden sairaalaan ja jää mummon hoitoon :( Kipeenä lapsi kutienkin kaipaa vanhempiaan vielä enemmän kuin normaalisti, tänäänkin on ollut ihan sylipoika...

Tänään taisi löytyä meidän asunnolle ostaja, huomenna lupasi laittaa tarjousta. Olisi se kivaa saada yksi huolenaihe pois harteilta vielä ennen synnytystä. Tiukille tosin menee, mutta jo tieto siitä, että tarjous on tulossa, on todella helpottava.

Mutta tämä nyt on luultavasti minun viimeinen viesti ennen synnytystä, huomenna en ehdi kirjoitella ellei sitten osastolla ole kone sopivalla hetkellä vapaana. Eli :wave: vaan kaikille, laittelen vauvauutisia heti kun pystyn! Vauvahaaveelle myös tsemppiä leikkaukseen!

Commander ja ihan-kohta-oikea-vauva 38+3

PS. Ajattelin myös, että vaikka vauvani on kovin huhtikuinen, saanko aloittaa toukovauvojen listan tuonne vauvapuolelle ja olla teidän kanssa myös lapsen kasvussa mukana? En millään haluaisi teistä ihanista ihmisistä erota...Lupaan olla ahkera päivittäjä!
 
Sunnuntai-iltaa täältäkin :wave:

Ihana ilma ollut tänään ja meillä käynyt vieraita ihan urakalla, kiva niin =)

Parasta aikaa ja Commander onnea teille matkaan kovasti. Ja Kojolle myös. Sieltä niitä vauvoja alkaa pikkuhiljaa tulemaan. Ja Commander, pysy vaan meidän mukana, ei sua pois häädetä =)


Ja nuhanenille kanssa jaksuja :hug:

Minä sitten nyt illalla vähän reipastuin ja kävin melkein 10 kilometriä pyöräilemässä, saas nähdä mille tuntuu aamulla, mutta nyt olo ainakin hyvä ja mukavaa oli pyöräilykin hyvän kaverin kanssa. Aamulla olis neuvolakin, ihanaa päästä taas kolmen viikon tauon jälkeen käymään. Mulla vaan sitä lääkärineuvolaa ei enää ole ja kovasti haluaisin tietää onko nuo supistukset saaneet mitään aikaan. Toivottavasti neuvolatäti suostuis tarksitamaan kun meillä se yleensä katsotaan vaan lääkärineuvolassa.

Mutta nyt unille, hyvää yötä kaikille :wave:

Tiitteräinen ja Tyttövelivauba 36+5
 
Huomenta kaikille :wave:

Täällä yksi aamunvirkku :) Ei tullut uni enää klo 6 jälkeen, joten nousin suosista ylös... Koko yö meni muutenkin raapiessa, kutina ollut taas tosi kovaa :( Ja jännittääkin varmaan niin kovasti ;) Mies nukkui onneksi rauhassa vieressä ja nukkuu edelleen :heart:

Commander en tiedä ehditkö enää käydä koneella, mutta kovasti onnea ja tsemppiä huomiselle päivälle :hug: Toivotaan, että pojan nuha menee nopsasti ohitse ja pääsee katsomaan äitiä ja pikkusiskoa :) Voimia!

Vauvahaave sinulle myös kovasti onnea ja tsemppiä leikkaukseen :wave: :hug:

Itsellä sellaiset odottavan/jännittävän sekaiset tuntemukset, että mitä polilla sanotaan :whistle: :D Laukun otan kuitenkin matkaan ja kuntoni huomioon ottaen toivon heidän ymmärtävän minunkin näkemykseni käynnistyksestä. Nyt vain varpaat ja sormet ristiin, että saleja olisi vapaana ;)

Ilmoittelen sitten mahdollisimman pian miten kävi =)

Ai niin, samaa kysyisin kun Commander, että huolitteko minutkin sitten sinne toukokuisten vauvojen joukkoon :ashamed: Vaikka nyt huhtikuun puolella nyytti varmasti saapuukin... Mielelläni olisin tutussa seurassa sitten vauvapuolellakin =)

Hyvää maanantaita ja voimia kaikille :hug:

parasta aikaa ja ehkä-jo-tänään-syntyvä-masukki 37+4 :heart:
 
Huomenta!!!!

Parasta aikaa ja Commander PAljon tsemppiä teille molemmille!!!!!
Apua hassua teillä pian vauvat kainalossa...ihanaa :D Onnea kovasti tulevaan!! Ja olikos vauvahaaveellakin vauvan saanti nyt lähellä? ONNEA kovasti matkaan myös sinulle!!!!! =) :D
Hui että ei meinaa muistaa edes kaikkia kenellä raskaus aivan loppusuoralla...täälä niin alkanut tapahtua ;)
Niin ja mä mietinkin yks päivä et kuinkas te nyt jotka saattekin huhtivauvan niin kuinka te viihdyttekö silti meidän toukojen seurassa :D Oikein hyvä ja kiva että ajattelitte pysyä silti meidän matkassa :D
Hassua kun itellä vielä kuukauden verran suunnilleen odotusta jäljellä ja toiset jo saa vauvan...no mutta vauvapuolelle loppujen lopuks kaikki päästään ennemmin tai myöhemmin =)

Pitäs lähteä kohta pihalle. tuo ihana aurinko saa niin mielen virkeäks ja iloseks et pakko yrittää lähteä pienelle lenkille B) vaikka eilinen kävelyreissu teki jo tiukkaa. oltiin miehen ja pojan kans tosi pienellä lenkillä luontomaisemia katselemassa ja kylläpäs oli liikkuminen vaikeaa... jalat ihan pönköt ja maha kovana painon tunnetta paljon ja kyllä tuntui hassulta yrittää kävellä ja pysyä miehen ja pojan peräs! saa nähä mitä tästä tulee kun lähen poikaa rattailla viemään :eek:

mut nyt mentävä ennenku poika koluaa kaikki kengät eteisessä :whistle:
AURNKOISTA MAANANTAITA KAIKILLE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mmamaa viikolla 35
 
Oikein paljon onnea ja haleja matkaan laitokselle lähtiöille :hug: :D

Täällä on pitkästä aikaa ensimmäinen nukuttu yö takana :) Sain tyrmättyä illalla itteni saunaalla ja grillimakkaralla :) Supisteli nukkumaan laittaessa, mutta ilmeisesti olin tarppeksi väsynyt niin pääsin silti uneen. Jossain vaiheessa sitten supistukset on loppuneet, koska en ainakaan yöllä niitä ole tuntenut.

Eilen illalla mulla saunan jälkeen tuli toisesta rinnasta maitoa! Olin kyllä tosi iloisesti yllättynyt ja mielissäni :) Joskos se tarkottais sitten maidon nopeaa nousua rintoihin ja onnistunutta imetystä. Toivoa on =) Mites muilla? Onko maitoa tullut jo näin raskaus aikana?

Äsken mulla lensi keittiön ikkunaan iso fasaani :eek: En ole moista lintua koskaan nähnyt muualla kuin telkkarissa ja en ole edes tiennyt että näillä leveys asteilla tuollasta lintua edes esiintyy. Juoksin pihalle kattomaan niin se oli juossut tuonne takapihalle. Siellä se tepasteli. Ilmeisesti se oli suht kunnossa kun heti lähti nopeempaa metsään päin kun lähestyin sitä. Mutta iso se oli. Ainakin polven korkunen :eek: Nyt mulla on sitten iso märkä läntti ikkunassa :( Mutta toivottavasti se lintu selviää... Olipas jännittävää tälle aamulle :)

Commanderille, parasta aikaa ja meille muillekkin tuosta synnytyksen jälkeen vauva puolen keskustelusta. Ei kait sillä varmaan ole mitään väliä et milloin se vauva syntyy... mukavahan meidän on jatkaa keskusteluita tällä porukalla (ja uusiakin tietenkin otetaan mukaan :) )Mie ainakin olen vähän arka aloittamaan kirjottelemaan tänne nettiin. Ja täällä on mukava kun tuntee jo jonkin verran taustoja ihmisistä niin keskustelu on paljon helpompaa :)

Tänään ajattelin lähteä käymään nyt aamusta vähän kaupassa ja sit iltapäivästä vois vaikka taas vähän levätä :)

Isot :hug: kaikille ja aurinkoista maanantaita B)

Kojo ja tyttö mellestäjä 37+5<br><br>
 

Yhteistyössä