Toukomasujen -07 huhtikuu

Terveisiä äitiyslomalaiselta, tänään on nyt sitten eka virallinen päivä! Vaikka kotonaolohan ei tästä muutu, vaikka kelan papereissa ´tukien maksusyy muuttuu :)

Esikon kanssa on kyllä vähän jaksamisongelmia, sekun olisi kokoajan vauhdissa ja pyrkimässä ulos. Ulkona mie en jaksaisi enää touhuta, käy niin paljon selkään. Mutta kyllä tässä pärjätään, vaikka iltaa kohti alkaa aina olla havaittavissa pinnan kiristymistä. Onneksi mies tulee nyt sitten joka päivä puoli 4, eikä tee ylitöitä. Tänään saavat mennä kaksin ulos, aamupäivä oltiin leikkimässä tytön pikkuserkkujen luona. Eli nopeesti meni aika.

Seuraava neuvola on nyt tulevana maanantaina, ajattelin nyt sitten siellä mainita sektiopelostani. En kyllä oikein jaksa luottaa siihen että täti ottaa tosissaan, ei ole tuollaisissa asioissa napakan oloinen, mutta ainahan sitä sopii yrittää. Mie vaan pyörin kehää ajatuksissani ja en saa itseäni yli siitä pettymyksestä että en voisi synnyttää lasta alakautta. Kuitenkin perätilassa en halua synnyttää joten uloshan tuo peipi on saatava jos nyt ei käänny. Ja eipä tuo ole edes yrittänyt, vähiin käy aika :/

Vauvan peittona meillä on esikoisen peruna äitiyspakkauksen peitto, kesällä saattaa taas jäädä sekin pois ja riittää pelkkä pussilakana. Mutta tuo peitto on kyllä hyvä. Meillä esikko opetettiin suoraan omaan sänkyyn, meillä ei olla perhepeti-tyyppisiä ihmisiä. Esikko oli 7kk vanha kun oli jo +1kk ajan nukkunut +12h öitä ja nukuttamatta, silloin siirrettiin omaan huoneeseen. Eikä osaa nukkua enää jos joku muu on samassa huoneessa, eli ongelmia tulee kyläreissuilla, hotellissa jne. Mutta kotona järjestely on unelmaa, sinne sänkyyn viedään ja annetaan sukko, huudetaan ovelta öitä ja sitten siellä on ja pysyy (eikä koskaan tule itse sängystä alas vaikka on nukkunut lokakuusta jatkettavassa). Ja kellon ympäri menee aina. Ja päälle päivällä 1,5-3h päikkärit. Ihan olen kauhuissani että miten selviän vauvan kanssa kun meillä on esikoinen ollut unelmahelppo (neuvolassa terkkari sanoi 5kk tarkastuksessa mulle että en tiiä lapsenhoidosta mitään ;)).

Turvotus vaan ei asetu, vaikka juon kuin kameli. Meillä on pakastimen ovessa jääpalakone, josta otan aina puolen litran tuopin puolilleen jäitä ja vettä päälle. Sitten sitä täyttelen pitkin päivää, juon ainakin sen 2l jäävettä päivässä + ruokajuomat. Olen myös suolankäyttöä tarkkaillut mutta ei auta, välillä sormet hädintuskin taipuu! :headwall:

No, eipä tässä muuta, uskomatonta tosiaan että Commander saa viikon kuluttua jo nyyttinsä kainaloon! VAUTSI! :flower:

Jabba 34+6
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2007 klo 13:30 Lucia vielä kirjoitti:
Ja commander, missä sut leikataan, eli siis mikä sairaala. Mietin vaan, että aika aikainen suunniteltu sektio, eikös se oo jo 38+4?
Noin niinkuin ulkopuolisen kommenttina että eihän 38+4 ole mitenkänn kovin aikaisin, elektiivinen sektio tehdään pakostakin kunnolla ennen laskettua-aikaa ettei synnytys ehdi käynnistyä ja vauvahan on jo ihan valmis noilla viikoilla. Itselläni varmaankin sama edessä, oletettavasti rv 39+0 eli pari päivää eroa commanderin viikkoihin.
 
Heippati ja aurinkoiset terveiset!

Pääsiäisestä selvitty, ja töissä taas. Onko muita työssäkäyviä vielä? Hanna, etkös sinä maininnut edelleenkin tekeväsi töitä? Teetkö ihan täyttä viikkoa? Itsellä vielä reilu 2 viikkoa töitä, tarkemmin laskettuna 126 tuntia töitä :D sitten alkaa mammaloma!!! VIHDOIN!! :)

Maissikas ja muut joilla kivuliaita supistuksia ollut, mulla sama :wave: eilenkin vihloi alapäätä niin kovin, mutta ne onneksi tulevat ja menevät. Enemmän kurjuutta aiheuttaa tuo käsivaiva..

Siitä käsivaivasta Moonlight kyselit, eli suomeksi se taitaa olla rannekanavaoire, eli neste tukkeuttaa ranteen jännekanavan, jolloin sormet eivät taivu kunnolla. Aiheuttaa myös puutumista. Pahimmillaan aamuisin... yleensä iltapäivällä helpottaa, mutta nyt on edelleenkin sormet ihan jäykkänä enkä pysty puristamaan kädessä mitään.. :( Saikkuahan tästä saisi jos ei työtä pystyisi tekemään, mutta arvatkaas vaan haittaako mun työntekoa - no eipä tietenkään :D No ei se mitään, kun ei töitä enää paljoa oo jäljellä :)

Parasta aikaa, sullako sitä kutinaa oli? Tosi kurjaa, koitahan kestää! Mulla kans maha kutisee, mut se johtuu varmana tosta nahan venymisestä..

Täällä on tosiaan koko pääsiäisen ollu aivan upeet kelit, t-paidassa eilenkin istuttelin kukkia ulkona! Kävin eilen kukkamarkkinoilla ja ostin myös kirsikkatomaattia ja chiliä :) Viime kesänä saatiin tosi paljon tomaatteja, kurkkuja ja paprikoita vaikkei meillä montaa kasvia ollutkaan! Toivottavasti tänävuonna sama juttu.

APUVA, ootte kaikki jo niin valmiin oloisia!! Siis tarkoitan että sängyt valmiina jne... meillä on vasta nyt eilen saatu lattia vauvan huoneeseen.. ja lauantaina kävin ostamassa patjan kehtoon. Nyt pitäisi töiden jälkeen päälystää se patja, ja sitten tehdä reunapehmusteet kehtoon. Turha edes yrittää löytää valmiina, kun kehtokikn on käsin tehty... kangasvärejä pitäs ostaa jotta saan jotain kivoja kuvia painettua siihen reunakankaaseen :) Miehelle sanoin, että 1.5 pitää kaiken olla valmiina vauvalle. Samaa sanoi lääkäri :D

Ensviikolla on taas gyne, ja tehdään kaikki testit synnytystä varten (verikokeet yms, tarvitsevat kuulemma hätäsektion varalta). Aika menee niin nopsaan!

Lukemista joku oli kysynyt, vai oliko? Mulla pari hyvää vinkkiä jotka itse olen tässä lukenut viimeaikoina: Allison Pearson: Kate Reddy - täydellä teholla yötä päivää (uraäidin päiväkirja), ja toinen on Jennifer Weinerin Pieniä maanjäristyksiä. Molemmat oikein hyvää luettavaa synnytystä odotellessa :)

Mitäs muuta.. eipä kai ihmeellistä. Taidankin mennä lounaalle ja jatkaa sitten töitä. Kiireinen päivä taas... kauheeta painkointia :( puhelin vaan pirisee taukoamatta...

Ainiin Commander, jänskättää ihan sun puolesta jo! Viikko enää!!!! Ihanaa, pian sulla on masuasukki masun päällisenä asukkina!! :d

t. balou & dude 35+2<br><br>
 
Äitipolikäynti takana ja kotona ollaan =)
Vauva oli kasvanu hyvin ja tasasesti käyrää myöten. painoa oli nyt 2800g ja arvioitu lasketun ajan paino on sen 3500 g. Sanovat jopa mun sokeriarvoja oikein hyviksi. Napanuora virtauksetkin oli kuulemma hyvät. Ottivat myös vauvasta käyrää ja saatiin sinnekkin jopa pari supistusta piirrettyä. Verenpaine oli vähän koholla ja sain nyt selkeät ohjeet miten toimin. Eli aamusin otan pissasta sen liuskatestin ja verenpaineen mittaan kanssa. Sit jos proteiini lisääntyy tai verenpaineen alapaine nousee yli 95 niin sit vaan äitipolille ja osastolle. Eli rauhassa täällä kotona kannattaa himmailla niin ei pahene ainakaan tuo tilanne :) Torstaina sit on lääkärineuvola jossa katotaan alapään tilanne. Ei ainakaan vielä kuulemma ollu kiinnittynyt kun päätään siellä pyöritteli :)
Oon kyllä ihan super tyytyväinen kun tuo vauvan koko oli ihanteellinen. Nyt vaan täytyy jaksaa skarpata nää viimiset viikot noiden ruokailujen kanssa niin saa tuon sokeritasapainon vielä pysymäänkin hyvänä.

Nyt lähen keitteleen tuon seikeiton valmiiksi ja sit lepäileen...
Hyviä vointeja kaikille :wave:
Kojo ja tyttö mellestäjä 36+6
 
rasse04 harmaana
himmeli varmansti jännittää saada vauva kotiin =) millon sulla oli la eli millä raskausviikolla vauva pääsee kotiin? missä sairaalassa vauva on?
meillä vauva pääsee luultavasti tälläviikolla lämpökaapista vesipatjalle =)

kypärämyssystä: onko niitä jossain pienempiä kuin 60cm? ne on ihan liian isoja vastasyntyneelle

Hemppu81 minä pakastan äidinmaidon kans minigrip-pussissa kun moni muukin näköjään täällä. äidinmaitoa ei saa lämmittää tai sulattaa mikrossa, en kyllä itedä syytä mut niin mulle sairaalassa just sanottiin, eli lämmitys vesihauteessa.

rasse04 ja pikku myy (moonlight: ei ole lopullinen nimi)
 
Terveppä terve!

Huh, onneksi pyhät ohi.

Parasta aikaa iso iso :hug: sinulle kutinoiden kanssa. Samaa vaivaa täälläkin. Viimeviikolla vaan asat tai alat oli koholla jotain 140, mut sappi 4. Silloin ei kutissutkaan ollenkaan. nyt on pyhät kutissut,mutta ei yhtään noin pahan kuuloisesti kuin sinulla. Huomenna poli ja verikoe.
Toivottavasti se atarax nyt helpottaa oloasi.

Commander vautsi, teillä ei tosiaankaan enää pitkästi.
Ihanaa!

Eikös vauvahaaveenkin pitänyt ens viikon maanantaina saada vauvat?

Balou tsemppiä viimeisille työtunneille! kuulostaa niin ihanalta tuo, että siellä voi jo kukkia istuttaa. Itse olen ihan puutarhahullu, ja ikkunasta katselen ja suunnittelen taas jotain uutta pihalle. Vesialtaan olin aikonut tänä kesänä tehdä, mutta taitaa kutistua johonkin purotyyppiseen, jossa vesi kiertää, eikä jää lainehtimaan altaaksi, ihan noita potkijoita ajatellen tuolla mahassa. Sitten kun ne kasvaa, niin uskallan laittaa.

Unforgive ja lukikkoko se sitä peittoa kyseli? Minä olen tykännyt käyttää sitä äpakkauksen peittoa, kun senhän voi kääriä hyvin kapaloksi, niin vauvalla rauhallinen olo napakassa paketissa.


Kiitos kaikille listaa tehneille, sain hyviä muistutuksia mitä vielä. Suurin ongelma meillä tällähetkellä on auto. Ei ollalöydetty mieluista autoa, ja 5 hengen auto auttamatta pieni kohta. Vissiin nyt sit saksasta tilataan volvo v 70, jossa 7 paikkaa, jos sen saa vielä suomessa rekisteröityä niin. Suomessahan ei enää saa lisäpenkkejä farmariautoon laittaa.
:(
Mikään tila-auto ei oikein innosta meitä. ja nuita valmiiksi 7 paikkaisia diesel volvoja kohtuukilometreillä ei ole löytynyt.
Millä te muuten parasta aikaa ajelette, kun teitä myös niin monta?
Ja oliko jollakin muullakin iso perhe?

Täällä meinaa kans nuo verenpaineet nousta helposti. kyllä mua jo alkaa hermostuttamaan, kun sokerit ja maksa-arvot heittelee ja nyt sitten vielä paineetki alkaa olla 130-140/75-95.
Saas nähdä mitä huomenna sanovat polilla, joka ei kyllä ole lääkäriaika, vaan pelkkä sydänkäyräseuranta.
Tuntuu, että loppu alkaa varmaan lähestyä, koska tolltaista kaikenlaista remppaa on. olotila muuten hyvä. Ei tunne olossa mitään kummalista.
Nyt vaan ku sais sen sektiopäätöksen. :/

Tirlittan rv:lla 36
 
Kypärämyssystä joku kysyi... esikoisella meni alusta asti kypärämyssy joka tuli ä-pakkauksessa ja oli kokoa 70. Nyt ostin uuden pikkuiselle kokoa 62, koska vastasyntyneenä ei pieni löysyys haittaa ja sitä tarttee kohtuullisen vähän aikaa (esikko syntyi 8.5.05 ja kypärämyssyä taisin käyttää viikon ajan silloin). Kinderitillä taitaa olla pienempiäkin, mutta en tykännyt materiaalista. Toi meidän on ostettu prismasta, onkohan merkkiä marlon.

Jabba
 
Supparit vaivannu joten kävin lääkärissä:

Sanottiin et kohdunkaula kii ja pitkä ja ei oo pehmennyt. MUTTA sano et kun niin usein ja kovia suppareita tulee niin nyt eka viikon täyslepo! En saa viedä koiraa ulos, en siivota en mitään! :eek: ja mä kysyin et enkö mää nyvvoi ees piiiikkusen tiskata tai jotai. Lääkäri:" ET!" :D
Viikon päästä saan pikkusen koittaa jotain kevyttä ja jos suppaa niin lepoa edelleen.
Bussipysäkillekkään en saa kävellä. Öh, tyhmää pyytää muita kuskaan aina jos menoo johki.

Kun kuulemma jos kohtua totuttaa jatkuvaan suppailuun niin se voi koventaa niitä ja paikat aukee.

Mulla ollu sellasia et kaikesta kävelystä(muutamasta metristäkin), siivouksesta ym ny kovaks menee maha ja sit alkaa sattuun jos ei lepää vaan jatkaa touhua. Saattaa olla kova koko päivän tai vain pari minsaa kerralla. Vaihtelee.

Kotiäitinä hiukka vaikee olla tekemättä mitään mutta pakko vaan koittaa nyt vaan olla.
:/

Fangis 33+1
 
balou töitä täällä vielä paiskitaan, eikä loppua näytä tulevan.. Virallisestihan minun pitää jäähä äippälomalle nyt ens lauantaina eli vimppa työpäivä 13.perjantai!!! Mutta, mutta... yksityisyrityksessä (isän) ku työskentelen niin luulen, etten voi ihan kokonaan jäähä pois vaan edelleen töitä paiskitaan siihen asti ku vauva syntyy ja heti syntymän jälkeen... Ja varsinki nyt ku nuo pankki-hommat niin muuttuu niin pakko jonku tehä nuo papruhommat siltä puolelta.. Onneksi voin käyä vaikka sitte iltasin vauvan kanssa siellä tai miten nyt parhaaksi näen... :whistle:

commanderille kärsivällistä odotusta loppuajaksi.. varmasti jännittää.. hui, ku mullaki jo nyt jänskättää vaikka matka mulla on vielä aika pitkä..

En ole laittanu vieläkään sänkyä yms.. jotenki sitä näin iltapäivästä on jo puhti pois. Mies tuossa kyllä ehotteli, että lähettäiskö käymään "mini-honeymoonilla" ennen vauvan syntymää.. saas ny sitte nähä.

Mulla kans välissä aina supistelee.. lähinnä niitä kovenemis-suppareita, mutta pahimmaksi vaivaksi tullu nyt öisin korvien puutuminen :eek: eli herään siihen ku korvalehissä ei ole tuntoa ja ku tunto alkaa palautua niin kipu on aivan hirveä... tuntuu aivan tuolla sisäkorvassa saakka vihlovana kipuna... kipu siis todella kovaa. Mistähän tämäki johtuu... onko mulla muka pääki tullu painavammaksi ku ennen... :D

Hanna ja Nöössi tasan 34
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2007 klo 15:53 rasse04 harmaana kirjoitti:
fangis toivottavasti levosta on apua, pysyis pikkunen kyydissä vielä jokusen viikon
Jep. Nyt mentävä koneelta pois. Nousin tästä ja kävelin vaan vessaan niin maha kivikova. Että istuminenkin varmaan huono juttu. Meen makuulle :wave:
 
Hei

lääkärineuvola takana.
Kaikki oikein hyvin, kohdunkaulaa jäljellä edelleen se 2cm ja paikat pehmeet, mutta kiinni. Mulla on koko eilisen päivän supistellut säännöllisesti, mutta ei kipeästi. Sitten yöllä supisteli tuonne kolmeen asti ihan kipeästikin, mutta väli oli n. puol tuntia aina. Sitte ne loppu. Tänään olen taas päivän ollut ihan tööt, kun en ole saanut nukuttua. No, illalla sitten aikaisin petiin.

neuvolakuulumiset numeroina: :D

Paino +800g/vko :eek: Huh... no, turvotusta on tullut nyt ihan kiitettävästi...
turvotus +
verenpaine 120/63
hb 132
sf-mitta 36cm!!!! :eek: yli käyrien mennään... hip hei
rt
syke n. 140
liikkeet ++

kyselin, että kun painoarvio on aika kova, ja nyt tuo sf-mittakin aika hurja, että onko mahdollista, että ei anneta mennä yli kovasti... eipä tuo lääkäri sanonut juuta eikä jaata. Katsellaan kuulemma... no, toivottavasti nuo viime yön supistukset antais merkkiä siitä, että tulis ihan ajallaan.

Commanderilla alkaa olee sektio lähelllä! Tsemppiä vaan hurjasti! On se jännää kun näitä vauvoja alkaa kohta varmaan tulemaan enemmänkin täähän pinoon!

peitosta niinkuin monella muullakin, myös meillä on käytössä ä-pakkauksen peitto. Se on ollut oikein hyvä. Rullattu ollaan täälläkin.

jaksamisesta lasten kanssa mulla vaihtelee ihan selvästi melkein päivittäin. Tänään on taas ollut tosi väsynyt kun viime yö meni valvoessa, mutta esim. edellispäivänä oltiin uimahallissa ja ulkona ja jaksoin ihan hyvin.

oma jaksaminen meillä oli eilen IHANA naisten päivä kahden ystävän kanssa. Miehet meni lasten kanssa yhteen kotiin ja me naiset teimme hyvää ruokaa, juoruttiin ja saunottiin (+ kasvonaamiot + kuorinnat + muut). Oli aivan ihanaa ja rentouttavaa! Suosittelen. =)

okei, nyt lukemaan pojalle!
Gabria + masukki rv36 tasan

ps. taas oli vaikeaa saada viestiä läpi... onneks ymmärsin kopioida... :D

muoks. Hanna! Mulla on ihan samanlaista korvien "puutumista". Se kipu on kyllä tosi kova... mä olen ajatellut, että korva on jotenkin "taittunut" tms. ja sen takia puutunut. Mulla on ollut tuollaista myös muuten kuin raskausaikana, ja olen luullut olevani ainoa ihminen maan päällä joka siitä kärsii... Kaikki kattovat ku hullu puuroa jos selitän jollekin... :D <br><br>
 
Heippa taas :) :wave:

Tirlittan, mun pitikin kysellä kuinka sinun kutinoiden laita on :) Mulla on ne sappihapot olleet kanssa sen alle 10, pari kertaa ovat nousseet 9 asti, mutta sitten taas 6 ja vähän päälle. Mutta olen kyllä todella ihmeissäni, jos ne edelleen ovat alle 10 :whistle: Niin kovaa on tämä kutina nyt ollut ja näin päivisinkin kutisee jalkapohjat ja kämmenet :/ Ellei huomenna tule soittoa äitipolilta (sappihapot valmistuu huomenna), niin ei kai sitten auta kuin odottaa maanantaihin...

Autosta kyselit myös. Se on meillekin nyt sitten ongelma. Meillä on miehellä työautona Seatin diesel-malli, kun kulkee pitkää matkaa. Yhteisillä reissuilla on ollut käytössä toinen automme, Mitsubishin 7-hengen Space Wagon, ellen nyt tuota mallia ihan väärin muista :ashamed: Se on ollut näppärä auto, sillä mahtuu hyvin parkkihalliin jne. toki tavaratila on sitten ihan olematon, suksiboxi katolla liikutaan siis kesät talvet :D Nyt haaveilen Grand Voyagerin 8-hengen autosta, että mahduttaisiin taas kaikki yhdessä toiseen autoon. Jotenkin siihen olisi helpompi sijoittaa turvaistuimetkin. Mies vielä hannaa, kun Seatista on vähän vielä autolainaa. Eli aluksi kuljetaan varmaankin sitten kahdella autolla, jos johonkin pitää mennä koko porukalla. Sanoin kyllä miehelle, että uusi luotto hoituu ihan hyvin äitiyslomallakin, mutta ei lämmennyt vielä ;) :D Lupasi kyllä, että tuo Mitsu vaihdetaan muutaman vuoden sisällä.

Olipa kiva kuulla Rassesta ja Myystä :) Kaikkea hyvää teille koko perheelle! Ja Myylle lämpimiä ajatuksia :) :hug:

Samoin Himmelin pojalle voimia ja tsemppiä :) Samoin kun tietysti koko perheelle aurinkoa elämään :hug:

Minun pitäisi löytää sitä silkinpesuainetta vielä, että saisin nuo Ruskovillan silkkilakit pestyä. Tietääkö kukaan mistä sitä saa ostaa, vai löytyykö ihan tavis-ruokakaupasta? Meillä ei aiemmilla lapsilla ole noita ollut, niin eipä ole ollut tarvetta :whistle: Tai sitten mä teen tästä jotenkin vaikeemman asian kuin se onkaan :ashamed: :D

Voi Fang-Ann, voimia nyt lepäilyyn ja tsemppiä :hug: Olisihan se hyvä tosiaan, että vielä muutaman viikon vauva viihtyisi masussa. On varmaan tosi inhottavaa ja raskastakin, kun koko ajan supistelee :/ Itsestä tuntuu nämäkin supistukset jo paljolta, vaikka on varmaan murto-osa siitä, kuinka sinua on supistellut :ashamed: Tsemppiä!

Nyt ruoka pöytään ja syömään :p

parasta aikaa ja masukki 36+5 :heart:
 
No niin, pääsiäinen oli ja meni.. kuten varmaan 2 kg karkkia ja suklaatakin :LOL:

Tänään oli neuvola, täti ei kyllä punninnu mua..joka oli kyllä helpotus.. :whistle:
Ei vaan, täällä on vähän silleen niin ja näin nämä minun neuvola käynnit. Pissan se tutkii, mutta ei mitään hb arvoja tai painoja kuulemma tarvi joka kerta ja kun paino nousee ja lapsi kasvaa niin kun en kuulemma enää oksenna niin ei tarvi sitten sitä rauta arvoakaan seurata :LOL:
No itse kyllä tiedän, että hyvät on arvot, joten en ole huolissani.

Mutta sitä mietin, että mullahan täällä ei missään vaiheessa katsella mitään kohdunkaulan pituuksia tai pehmeyksiä tai kuinka iso vauva on.. Täti vaan sano, että pitää luottaa häneen ja jos tuntuu että vauva on vaikka hänen mielestään väärinpäin niin sitten hän laittaa ultraan. Kuulemma on iso tulehdusriski jos mennään kaiveleen tuonne alapäähän.. eli vauva vaan tulee sitten kun on tullakseen.. jännä,kun suomessa te kaikki tunnutte tietävän paljon on kaulaa jäljellä ja onko pehmee vai mitä..mulla ei ole hajuakaan, vaikka on kans välillä supistellut..mutta norja on norja..

Rasse; Lindexillä täällä ainakin oli ihania kuviollisia pikkumyssyjä kokoa 50 vai 56.. mulla on niitä ostettuna nyt 3 eriä ja sitten Tutalla oli kans niitä samoja kokoja, ne ostin jostain suomen liikkeestä missä sitä oli. Ja H&M on kans pienempiä kokoja, eli kyllä niitä kypärämyssyjä on pienempiäkin. Ihana oli ku H&M oli myös bodeja kokoa 44!! Eli todella pienille tehtyjä..

Commanderille tosi paljon iloisia tuulia kun on jo pian nyytti kainalossa ja onneksi sait sitten sen sektion niinkuin halusit! Onhan kaikki nyt helpompaa kun ei tarvitse jännittää!!

Niin ja kaikille uusien kotien ja vanhojen remppaajille Onnea uuteen kotiin ja varmaan on ihana tunne, tuoda uusi pieni perheenjäsen aivan uuteen kotiin tai uuteen huoneeseen!!

Jaksuja ja voimia kaikille joille on määrätty vuodelepoa!! Kyllä siitä selviää.. olenhan itse täällä kotona roikkunut jo rv.6 lähtien, joten kyllä on ollut ankeaakin välillä!!
Toisaalta olen ehkä säästynyt isoimmilta ongelmilta tässä raskaudessa juuri sen vuoksi, ettei ole tarvinut raskasta työtä tehdä,kuka tietää..?!

Balou, olen kyllä varma että mullakin on jotain tuota samaa rannekanava ongelmaa mun oikeessa ranteessa.. ja voi luoja, kun on aamulla sormet tönkössä ja särkee, ei voi koukistaakkaan! Ja mulla on kyllä nestettä kropassa, mutta olen niin huono juomaan tuota vettä, että ei auta sekään asiaa :ashamed:
Kiva että teillä oli vauva kans kasvanut ja alkaa se loppu häämöttään, kun aletaan jo valmisteleen verikokeita tulevaa varten. Ja onnea tulevalle äitiyslomalle, olet kyllä reipas ku jaksat vielä töitäki tehdä, vaikka rannekki on aivan rikki! No kohta se palkitaan..

Mulla ei ole muuten myöskään Napa pullahtanut ulos, kun siitä oli juttua.. Nahka on kyllä välillä tosi pinkeellä tuosta oikean kylkikaaren alta mihin kaveri punkee pyllyään ulospäin aika useesti päivässä. Näkee mullakin oikein hyvin kun on koko maha kenossa aian toiselle puolelle.

Mulla täällä nyt ongelma, kun pitäis alkaa täyttään tuo äippälomahakemus..
En osaa päättää kumpi olisi järkevämpää, ottaakko 10 kk äitiyslomaa 100% palkalla vai 12 kk lomaa 80% palkalla?? Mitä te muut tekisitte mun tilassa, kuitenkin se on sama raha minkä siitä saa, siis se on vaan sitten pienempi kuukausi maksu jos ottaa sen 80 %, mutta se on vaan jotain 200 e pienempi.. ja kuitenkin sitten olis valittavana vielä pari kuukautta olla kotona vauvan kanssa.. Todella hankalaa. .Miten te joilla on jo lapsia, olisitte ajatellut..olisko kivempaa olla se vuosi kotona,ennenku laittaa vauvaa hoitoon vai miten?
No tätä taas jään miettimään..

Muuta kommentoitavaa en nyt muista.. joten palataanpas taas juttuun!!

Moonlight ja sebbe rv 35 ja jotain
 
Heippa! :wave:

Niinku joku jo mainitsi, niin tosiaan, ihanaa kun pyhät meni ja arki alko taas. (nykyään niillä ei vaan enää oo kauheesti eroa..) Oon nauttinu ku oon saanu olla yksin kotona ja puuhailla omassa kodissa rauhassa omia juttuja. Koko pääsiäinen meni kyläillessä ja vieraassa sängyssä nukkuessa eikä se enää tässä vaiheessa raskautta oo kovin mukavaa. Kyllä oma koti on se paras paikka! :)

Commanderin odotus päättyy pian ja täytyy myöntää että oon sulle kateellinen ku oma odotus sen kun jatkuu ja jatkuu. Kovasti täälläkin jo haluttais saada pikkuinen syliin, mutta ehkä meidänki aika koittaa vielä. :hug:

Kävin nyt sitten ostelemassa tänään nannia, tuttipullon, yösiteitä ja minigrip-pusseja. Huomenna meen 2 entisen työkaverin kanssa lounaalle kaupungille ja samalla käyn ostamassa rintapumpun ja hyönteisverkon vaunuihin. Jokohan sitte alkais olee kaikkea riittävästi..? (ihan niinku sinne kauppaan ei pääsis vauvan syntymän jälkeenkin ;) )

Mua ei kanssa oo toi ulkoilu tänään kiinnostanu pätkääkään. Kaupassa kävin kävellen, mut sinneki menin pitkin hampain ku huvitti vaan olla kotona 4-seinän sisällä. Onneks koira sai juosta vapaana pääsiäisenä monena päivänä niin sille on riittäny ihan pikkulenkit. On se kyllä vaan hauskan näköstä kun tollanen pieni chihu juoksee ihan mieletöntä vauhtia ympäri pihaa kun vapaaksi pääsee. Näkee että se nauttii täydestä sydämestään. :D

Kaikilla alkaa olla yhtä sun toista kränää kropassa. Mäkin heräsin viime yönä 2 kertaa kun pohkeesta veti suonta ihan reippaasti. Äkkiä nousin sängystä ylös ja painoin jalan maahan niin heti helpotti, mutta kurjia nää kaiken maailman vaivat on. Tänään heräsin kesken päiväunien siihen ku oikean puolen kylki, jolla makasin olin tosi kipee, mut helpotti sekin sitte ku vaihdoin kylkeä. Täytyy olla tyytyväinen et sentään uni maistuu vaikka näitä kräniä onkin. Ja laitan peukut pystyyn sun puolesta parasta aikaa et saat nukuttua kunnon yöunet ensyönä. Se valvominen kun on niin syvältä. :hug: :)

Balou: mä oon kans lukenu ton Pieniä maanjäristyksiä-kirjan ja tykkäsin kanssa kovasti. Sopii tähän elämäntilanteeseen hyvin vaikka vähän ärsytti siinä kirjassa se, kun vauva-arki on niiiiiin raskasta ja kaikilla on ties mitä ongelmia. Tuntu että liikaa painotettiin sitä kuinka rankkaa se vauva-arki on. Mutta olihan siinä sentään onnellinen loppu... :) Nyt vois kirjastosta yrittää löytää ton toisen sun mainitsemista kirjoista.
Gabriako se sillon aiemmin kanssa suositteli hyviä kirjoja, mutta meillä on niin samanlainen maku et olin lukenu lähestulkoon kaikki sun mainitsemista kirjoista. :D

Sain sitte vihdoin ja viimein laitettua ne vauvan kotiutumisvaatteet valmiiksi. Ne on nyt pinnasängyssä pinossa odottamassa. Sairaalakassia en vaan saa vieläkään pakattua kun melkein kaikki mitä sinne pitää laittaa on sellasia joita ei voi oikeen etukäteen pakata. Helpottaa sentään että valmis lista on jääkaapin ovessa, kun lähdönhetkellä ei varmaan aivot pelaa sen vertaa et ymmärtäis ottaa kaiken tarvittavan mukaan.

Mut taidan jättää muillekin vähän tilaa kirjottaa, kun aina tuun muka nopeesti jotain kommentoimaan ja sit niistä tuleekin aina näitä romaaneja....

HeLiNä-83 rv 34+5
 
Himmeli: Voi että kuinka hyvä uutinen! :hug: :D Hienosti on pikkuinen kasvanut. Kyllä ne vaan melkoisia sisupakkauksia on nuo pienet!

Moonlight: Mä valitsisin sen 12 kk. Oon miettiny etten aio vielä 10 kk hoitoon viedä vaan aikasintaan 1-vuotiaana ja ehkä jään senkin jälkeen vielä kotiin jos mahdollista.
 
moonlight en olekaan hoksannut että niitä kypärämyssyjä ois 50cm, pitää varmaan katsella jos joskus kerkeis käydä kaupoissa. meillä on H&M:ltä 44cm housut ja ostan sieltä varmaan sen bodynkin. ne kyllä on isoja vielä meidän vauvlle. kohta voidaan alkaa käyttää niitä 40cm vaatteita mitä meillä on muutamia. onnenks sairaalassa vauva voi käyttää myös omia vaateita
 
minä täällä pakkailen vauvalle kassia,kotiutusta varten =)
otin varuiksi 2 vaate kertaa,jos sattuu joku "vahinko" just lähön hetkellä :D
minä oon niin onnessani,voi että.ja odotan samalla,millon alkaa tulla uusia vauva uutisia :heart:
 
Iltoja vaan täältäkin :wave:

Tänään oli neuvolakäynti,niinkuin on näemmä ollut monella muullakin.
Painoa oli tullut vain 300g/vko lisää.
RR 120/75.
Pissa puhdas.
Hb 132.
Sf 33.
Ja mikähän jäi vielä puuttumaan,kun ulkomuistista koitin nämä vedellä*heh*

19.4 ois neuvolalääkäri,th kyllä mietti tarvitsisiko,kun viime ti keskussairaalassa lääkäri ultrasi,mutta mä totesin,että ois se ihan mun mielenterveyden kannalta hyvä,että ois toi neuvolalääkärin käynti =)
Sitten onkin 3.5 synnytystapa-arvio :whistle: Siitä onkin sitten enää 2 vkoa laskettuun :D Huih..

Äsken kävimme hakemassa varaamamme vaunut ja kaukalon kaupungista,ja samalla tuli ostettua pehmusteet sänkyyn ja verho.Nyt ois kaikki suuremmat hommattu :whistle: Pienemmät shoppailut vielä säästin loppukuulle;tutit,pullot,ja mitä sitä vielä muuta....puhdistuspyyhkeet...liivit....apua..tuli tenkkapoo... :D

Nyt taidan kaikota hetkeksi soffalle tv:n äärelle :wave:

TuiKKu+Tenava 34+4
 
Vilmis82
Hienoja uutisia monella :) Onnittelut Himmelille kotiutumisen johdosta, äkkiähän se pikkuinen vahvistui! Ja Commanderille onnentoivotus pikaisesta sektiosta! Hui, kun tuntuu, että me loppupään odottajat ollaan vielä ihan eri tunnelmissa :) Toiset ne kantaa jo vauvoja kotiin.. Tosi kiva, kun pääsee lukemaan teidän kokeneempien tunnelmia ja vauvauutisia :)

Kojolle vielä onnittelut hyvin menneestä sairaalakeikasta. Itse kävin tänään neuvolassa ylimääräisellä käynnillä ja olipa helpotus, että paineet olivat laskeneet (alapaine enää päälle 70). Ilmeisesti vuorokauden lepääminen oli hyödyksi. Sain varmuuden vuoksi kotiin niitä pissaliuskoja, että voin seurailla proteiinien mahdollista nousua. Närästykseen sain oikein reseptilääkettä, kun sattui olemaan lääkäri paikalla. Toivottavasti tuosta nyt olisi jo apua.. varmaan paremmin nukkuminen auttaisi tuohon verenpaineeseenkin. Kiitos vaan mehujää-vinkistä, jätskin olenkin huomannut helpottavan oloa jonkun verran :p

Mitäköhän vielä piti kirjoitella..? Ainakin Fangikselle voimia lepäillä, ja toivotaan että auttaa supisteluun!

Vilmis33+3
 
Unforgiven harmailee
fang-ann75 (kirjotinko etes oikein...) ootko neuvolassa pyytänyt ottamaan tulehdusnäytteitä? mulla itellä supisteli viikoilta 16 lähtien tooosi paljon ja maha oli melkein kokoajan ihan kivikova pallo, sitten ottivat tulehdusnäytteet ja löytyi semmoinen pöpö kuin urea plasma, se on ihan vaaraton muuten ja löytyy naisen elimistöstä kuulema jokaiselta, mut aiheuttaa just noita supisteluja. siihen on hoitona antibiootti kuuri. loppuraskaudessa sitä ei kuulema edes enää hoideta.
mä oon nyt vasta aktiivisemmin ruennu seurailemaan ketjua joten en tiedä, mut varmaan jo oot tämän vaihtoehdon sulkeunu pois. toi pöpö kuulema tosin uusiutuu aika helposti. mut ikävää toi supistelu on, mulla sen kuurin myötä sitten helpootui joksikin aikaa, mut nyt taas on päivittäin maha ihan kova ja yöllä supistelee joskus kipeämminkin, mulla on tosin "jo" huomenna tasan rv36, en älynnyt katsoa paljon sulla jo viikkoja kasassa.

mutta joops, tänään työn kanssa kun ulkoiltiin niin kaduimpa minäkin sitten mutaliejuun ja oikein kylkiluisua mentiin pari metriä, siinä oli semmonen kiva alamäki joka antoi vauhtia kivasti. arvatkaa vaan säikähdinkö....onneks pääsin tolpilleni aika pikasesti ja mitään kipuja ei tullut mut pikkusen supisteli sitten. ei kiva.
 

Yhteistyössä