Toukokuussa tiukentuvat

Tervetuloa Kaunishäntäinen orava :) Aikamoista olet käynyt läpi, ja vähin eväin olet pärjännyt. Toivottavasti saat pian syödä vahvempia ruokia ja pureskella. Toipumisia sulle!

teajohanna: täällä toinen yhtä säälittävä, punnitsen iteni joka aamu....onhan se vähän turhauttavaa. Mutta toisaalta ajattelen, että niin on helpompi seurata ettei mene syömiset ihan överiksi. Tosin olen mä tänäänkin syönyt suklaata, ja munkin:whistle: Ja huomenna on kakkua tiedossa. Olen nyt vähän höllännyt, mutta liikkunut olen ahkerasti menneen viikon kuitenkin.

Oikeastaan jos näin mukavasti on sentit kadonneet, uskon että olen jo suht tyytyväinen kunhan vielä 10 kiloa läskiä lähtisi...sitten vois keskittyä ihan lihaskunnon ylläpitämiseen ja lihomisen ehkäisyyn :)

Samoin hyvää Äitienpäivää kaikille:heart:

• Tykkää
Reactions: teajohanna
Tönt
eipä oo varmaan laihiskaan ongelma enää kun ei oo ruokahalua..reilu 2kg lähtenyt muutamassa päivässä. nestettä tottakai mutta kai läskikin alkaa sulaa jossain vaiheessa. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;26256669:
eipä oo varmaan laihiskaan ongelma enää kun ei oo ruokahalua..reilu 2kg lähtenyt muutamassa päivässä. nestettä tottakai mutta kai läskikin alkaa sulaa jossain vaiheessa. :whistle:
Mihin sun ruokahalu on kadonnut?

Kiitos Almandiini tsempeistä! :) Kyllä tää olo tästä kohta kohenee. Koko ajan eteenpäin.

"Dee"
Yrh, äitienpäiväateria ravintolassa takana. :D Koko viikko mennyt tiukalla linjalla, paitsi eilen join illalla pari kuivaa omenasiideriä ja tänään sitten ravintolassa söin vegesandwichin sekä ranskalaisia, ja jälkiruuaksi uppopaistetun snickers-patukan (!) jäätelön ja suklaakastikkeen kanssa. :D Että semmoista. No PT sanoi että yksi mässypäivä viikossa on ihan ok. On kyllä melko turvonnut olo moisen hiilaritankkauksen jälkeen, mutta oli se sen arvoista!

Muuten viikko mennyt hyvin, syömiset pysyneet hanskassa ja treenit olleet oikein onnistuneet. Paikat on nyt kyllä niin kipeät, että pienikin kyykistyminen tai portaiden kävely on hankalaa.
Ma: Salilla 1h (olkapäät, ojentajat, rinta) ja 30min crosstrainerilla
Ti: 1,5h metsälenkki
Ke: 1,5h metsälenkki, 1h salia (hauikset ja selkä) ja 30min kuntopyöräilyä
To: Vapaapäivä
Pe: 1h salia (jalat ja vatsa)

Perjantain salitreeni oli karsein, kun tein mm. kyykkyjä pudotussarjalla. Viikonloppuna sitten löysäilyä, tänään käyn kyllä heittämässä tuon puolentoista tunnin metsälenkin koiran kanssa vielä. Paino pudonnut noin puoli kiloa, ärsyttää tää junnailu kyllä. Valitin aiheesta personal trainerille ja hän lupasi tehdä nyt ennen kesää kunnon rasvantiristystreeniohjelman ja -dieetin, johon vaihdan ensi viikolla. Sit taas syksymmällä voi taas keskittyä enemmän lihaksen kehittämiseen, mutta nyt rantakelejä varten haluaisin vaan karistaa ylimääräiset löllöt veke.

Hyvää äitienpäivää kaikille äideille! Nauttikaa hyvällä omatunnolla kakusta jos niikseen tulee, mutta älkää antako mässyvaihteen jäädä päälle. ;)

"teajohanna"
Aamupaino 67,2 kg (eli eksyin taas vaa-alle, pitäisköhän piilottaa se itseltä); palsta on toiminut tähän asti hämmästyttävän hyvin, kun paino on parissa viikossa pudonnut melkein kaksi kiloa... Mutta sen jälkeen äitienpäivät mun äidillä, huoh. Ja nyt aivan poikki koko äitenpäiväilystä, niin mukavaa kuin se olikin, ja iso lasi eteläafrikkalaista shirazia edessä.

No, jos pääsisi huomenna jo yrittämään pyöränselkään, ja sinne salillekin taas. Ja saisi itsensä vähän virkeämmäksi, joskus.

(p.s. sain kirjan ja kukkia ä-päivälahjaksi, ihania lahjoja.)

Jos näitte tänään tällaisen "hullun" mimmin HopLopissa trampoliinissa, niin se olin minä:LOL: Tosin en tiedä oisko sinne ollut aikuisella asiaa, mutta oli ihan pakko mennä testaamaan kun lapsilla oli niin hauskaa (pelkäsin kestääkö se mun painoa:D) ja voi että kyllä oli mukavaa. Onneksi ei tullut henkilökunta sanomaan mitään, eivät nähneet kun olivat alakerrassa...ja tramppikset oli ylhäällä. Nauroin niin että meinas....lirahtaa, onneksi sain pidäteltyä ja sitten pomppimisen jälkeen äkkiä vessaan.:ashamed:

Oli kyllä elämäni ihanin Äitienpäivä pitkästä aikaa....ainahan ne on ihania, mutta tämä jäi jotenkin erityisesti mieleen aamusta lähtien. Pojat oli tehneet kortit ja käsikorun, ja tyttö ostanut ihanan pannulapun ja kukkia, ja tehnyt niin kauniin äitienpäiväkortin sydäntä liikuttavalla tekstillä.:heart: Liikutuksen kyyneleet vaan valui vuolaasti mun poskia pitkin hymyn lomasta. Rakastan niin paljon mun lapsia että tällaisina päivinä tuntuu että halkeaa onnesta, kun arki on muutoin ollut erittäin raskasta kaikkien haasteiden kanssa.

Ihanaa Äitienpäivän illan jatkoa kaikille!

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: teajohanna
Tönt
Nyt alkaa taas arki rullaamaan. Äitienpäiväkakkua olis vielä jäljellä...voi ei. Aamupaino oli 70,8 eli viikossa -700g.

Ihanaa kun ulkona paistaa aurinko :) Tänään salille. Tsemppiä jokaisen uuteen viikkoon!
hyvähyvä..sullahan vaihtuu kohta kymmenluvut. b:)d

täällä meni äitienpäivä ilman mitään ylilyöntejä. helppoa se on kontrolloida syömiset kun ei tunne sitä nälkää eikä tee mieli. stressiä pukkaa ja liikaa tekemistä/ajateltavaa. yöunetkin kadonneet jonnekin. :headwall: kaunis aurinkoinen päivä tulossa joten ihanaa maanantaita kaikille ja kovat tsempit tälle viikolle!! :wave:

Bikini
Tervetuloa Kaunishäntäinen orava!

Eilen olimme äitini luona syömässä, oli kyllä hyvää ruokaa. Ruoan jälkeen vielä suklaakakkua :p mutta sitä otin kohtuudella :)

Aamulla taas punnitus, paino nyt 70,1 kg eli viikossa - 1 kg!! Tavoitteeseen matkaa 5,1 kg, aikaa heinäkuun alkuun. Tänään jalassa on farkut, jotka eivät ole mahtuneet päälle piiiitkään aikaan... ja nyt ne istuu hyvin!

Säännöllisten juoksulenkkien ansiosta kunto on noussut kivasti, kohta voisi alkaa matkaa lisäämään. Nyt jaksan juosta n. 7 km, ja tavoitteena voisi olla kymppi. Ennen lenkkiä teen myös vatsa- ja selkälihaksia, ja jumppaan hartioita ja niskaa myös. Lenkin jälkeen välttelen hiilareita, syön yleensä rahkaa. Muuten en siis karppaa, vaan välttelen vain sokeria. Aamuisin yritän syödä puuron + hedelmän, yleensä syön pelkän puuron.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille, kiva lukea kun muillakin on hienoja pudotuksia! Saa itsekin motivaatiota muiden onnistumisista :)

"Dee"
Onnea Bikini hienosta edistymisestä! :) Nostan hattua tuosta juoksuinnosta, itse olen aina ollut juoksemisen suhteen aika laiska. :D

Mulla alkoi kahden viikon kesäloma ja nyt tietty pukkasi flunssa päälle. :( Ei nyt niin paha, että jättäisin tänään treenin väliin, mutta ärsyttävä räkäolo kuitenkin. Tänään alkaa kunnon huhkiminen, kun pitää muuttaa kuun vaihteessa. Kolmiosta poikakaverin yksiöön (väliaikaisesti) muuttaminen on varmasti tosi mukavaa puuhaa... Mutta täytyy ottaa jätesäkkien raahaaminen liikunnan kannalta!

IhanaValo
Voi ei. Oon niin pettynyt itteeni..tänä aamuna uskaltauduin viimein taas vaa'alle ja ei ois pitänyt..pakko se on myöntää;oon nimittäin kerännyt melkeinpä sen jo kadotetun 5kg takasin :( Tai no, pari kg siitä tuli jo sillon heti perään kun sain ne pois mut nyt on ne loputkin.

Eikun alottamaan alusta taas. En tajua miten kaikki repeskin niin, on tässä tullu sairasteltua ja työharjottelu loppui jne. mut omaa tyhmyyttä se suurimmaks osaks on. Prkl..ahistaa. On läski ja turvonnut olo, syöty on mitä sattuu..
Tänään käytiin kaupassa eikä ostettu mitään herkkuja...saa nähä millon alkaa tekemään mieli ja mitä sitten tehdään.: /

Bikini
Voi ei. Oon niin pettynyt itteeni..tänä aamuna uskaltauduin viimein taas vaa'alle ja ei ois pitänyt..pakko se on myöntää;oon nimittäin kerännyt melkeinpä sen jo kadotetun 5kg takasin :( Tai no, pari kg siitä tuli jo sillon heti perään kun sain ne pois mut nyt on ne loputkin.

Eikun alottamaan alusta taas. En tajua miten kaikki repeskin niin, on tässä tullu sairasteltua ja työharjottelu loppui jne. mut omaa tyhmyyttä se suurimmaks osaks on. Prkl..ahistaa. On läski ja turvonnut olo, syöty on mitä sattuu..
Tänään käytiin kaupassa eikä ostettu mitään herkkuja...saa nähä millon alkaa tekemään mieli ja mitä sitten tehdään.: /
Voin lohdutukseksi kertoa että minäkin jojoilin painon kanssa 1½ vuotta ennen kuin vihdoin sain itseäni niskasta kiinni. Nyt on oiva tilaisuus aloittaa uudestaan, älä murehdi enää takaisin tulleita kiloja, vaan yritä tsempata itseäsi takaisin ruotuun! Minulla auttoi makeanhimoon totaalikieltäytyminen :D eli sokeri kokonaan pois, myös rahkat ja jogurtit maustamattomina. Jos viikonkin jaksat, niin varmasti alkaa helpottamaan, usko pois!

"hippo"
Olisiko muita lähdössä mukaan uuteen tehotiukentumiseen? Juhlien täyteinen ahmattiviikko kostautui, tiesin sen kyllä syödessäni, mutta... :ashamed:

Yksi sun toinenkin on näköjään repsahdellut, joten kootaanko rivit uudelleen? Mässäilemistä on nyt taas kokeiltu ja se on huonoksi havaittu, joten ei kun menoksi ja lukemia alaspäin. Huono omatunto ja turvonnut olo saavat huutia, eikös vain?

Tönt

mä tiiän että se alkaa helpottaa kun pääsee tietyn rajan ohi. kun niitä tuloksia näkyy ja tuntuu niin se motivaatio ja selkäranka vaan jostain tulee. kokeile laittaa vaikka joku deadline että siihen mennessä en syö mitään turhaa. palkitset itseesi jollain toisella tavalla kuin herkuilla. tai jos herkkuja haluut niin ostat vaan yhtä tiettyä herkkua. mitta tulee nopeemmin täyteen kun ei syö monta sorttia, suolaista ja makeaa, vuorotellen.

mulla oli alussa (sillon reilu vuos sitten) vaikeaa vastustaa herkkuja mutta sitten oivalsin että ei ne lopu. vaikkei söis just sillon, niin saa niitä syödä jokus toiste.

tsemppiä!! :hug:

Bikini
[QUOTE="hippo";26262483]
Yksi sun toinenkin on näköjään repsahdellut, joten kootaanko rivit uudelleen? Mässäilemistä on nyt taas kokeiltu ja se on huonoksi havaittu, joten ei kun menoksi ja lukemia alaspäin. Huono omatunto ja turvonnut olo saavat huutia, eikös vain?[/QUOTE]

Pistetäänkö pystyyn yhteinen herkkulakko? :D
Jokainen luettelee mitkä herkut kuuluu omaan lakkoon?

Tönt
siihen herkuttomuuteen auttaa mun kohdalla hedelmät ja paljon vettä ja vihreetä teetä. nytkin menossa päivän neljäs kuppi teetä. :p mulla on aina kylmä kun laihdutan niin lämmin tee kuppi kädessä tuntuu mukavalta. :)

IhanaValo
Kiitos tsempityksistä, kyl nyt on pakko yrittää ihan tosissaan..
Opettelen vaikka pureskelemaan porkkanaa kun herkkuhimo iskee, mut pakko päästä vähän hoikempaan kuntoon.
Nimittäin ällötän itteeni niin paljon ettei tee mieli päästää miestänikään enää kovin lähelle vaikka se sanookin että rakastaa minuu tämmöisenä ja ei saa tarpeekseen.:(
Mutta jos on parikymmentä kiloa jo ihan normipainoon niin voiko olla totta. Muita kohtaan en todellakaan ole näin kriittinen, itteeni vaan.

Tönt
Kiitos tsempityksistä, kyl nyt on pakko yrittää ihan tosissaan..
Opettelen vaikka pureskelemaan porkkanaa kun herkkuhimo iskee, mut pakko päästä vähän hoikempaan kuntoon.
Nimittäin ällötän itteeni niin paljon ettei tee mieli päästää miestänikään enää kovin lähelle vaikka se sanookin että rakastaa minuu tämmöisenä ja ei saa tarpeekseen.:(
Mutta jos on parikymmentä kiloa jo ihan normipainoon niin voiko olla totta. Muita kohtaan en todellakaan ole näin kriittinen, itteeni vaan.
mä ymmärrän sut ihan täysin..mulla n. 10kg normaalipainoon ja mulla on välillä tosi vaikeeta olla kroppani kanssa. ihan älytöntä koska olen ollut n. 30kg painavampikin. enkä ole niin tarkka mieheni painosta eikä sen kilot haittaa mua yhtään. tää on vaan joku pakkomielle. emmä usko että oon tyytyväinen kun oon laihduttanutkaan. sitten varmaan löydän jonkun muun kohdan minkä takia aristelen. :snotty: joo..päänuppia pitäisi tutkia. siinä on monta vikaa, mutta just nyt ei oo aikaa eikä energiaa. onneks on ystäviä jonka kanssa voi masentua ja sen jälkeen toipua.. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;26264572:
mä ymmärrän sut ihan täysin..mulla n. 10kg normaalipainoon ja mulla on välillä tosi vaikeeta olla kroppani kanssa. ihan älytöntä koska olen ollut n. 30kg painavampikin. enkä ole niin tarkka mieheni painosta eikä sen kilot haittaa mua yhtään. tää on vaan joku pakkomielle. emmä usko että oon tyytyväinen kun oon laihduttanutkaan. sitten varmaan löydän jonkun muun kohdan minkä takia aristelen. :snotty: joo..päänuppia pitäisi tutkia. siinä on monta vikaa, mutta just nyt ei oo aikaa eikä energiaa. onneks on ystäviä jonka kanssa voi masentua ja sen jälkeen toipua.. :D
Mulla ihan sama juttu kuin sulla...en ollut edes 50 kiloisena tyytyväinen itseeni, silloin oli rinnat liian pienet ja solisluut törrötti mutta silti olin päärynän mallinen. Tosin silloin en käynyt salilla. No, päärynä olen edelleen, mutta nyt jotenkin kun on nähnyt noita JLO:n ja Kim Kardashianin peppuja (vaikka viimeksi mainitulla taitaa kuulemma olla feikkipeppu) ja kuullut niitä kehuttavan, on alkanut nousta salainen pieni, tuskin tunnistettava ilo siitä, että mun ei paljoa tarvi tehdä peppuni lihasten eteen....mutta sen eteen toki, että saan sitä rasvaa sieltä pois:D

Noh, jotta saisin ihanan tiimalasivartalon, tarvisin kyllä ne silikonit sitten. Ihan itseni takia. Olis mukavaa kun olis itsevarmempi olo, vaikka aluksi varmaan tuntuisi oudolta olla sellaisten keinotekoisten meijerien kanssa. Kaipa siihen tottuisi. Tiedä sitten, voiko sellaisten kanssa enää imettää....vaikka tuskin enää ehdin lapsia hommata...

Mutta tällaista pohdintaa. Joku täällä aiemmin ehdotti, että listaisimme herkkuja, joista haluamme kieltäytyä. No, mulla se on suklaa ja jäätelö. Jospa nyt pari viikkoa osais olla ilman. Muita herkkuja ei niin tee mielikään :)

"teajohanna"
Uh, eilinen päivä meni matalissa tunnelmissa. Koko viikonlopun kestänyt sinne tänne reissaaminen, kaikki hulina ja tohina juhlaruoka, ja sunnuntai-iltana vielä pari lasia viiniä ynnä viikonlopun aikana alkaneet superkuukautiset sekoitti mun vatsani ripulille. Ulkona tuuli niin paljon, että en uskaltanut sitä kaivattua pyöräilyä lähteä siihen tuuleen harjoittelemaan (en halua jalan kanssa ottaa riskejä, esim. tulla hätäisesti väärin alas pyörältä), ja mies ei ehtinyt viemään mua salille. Mutta illalla sain sentään istutettua ulkokukat... sekä sorruin koko päivän vatsaani kärsittyäni, myös suklaakeksiin.

Tänään on sitten päivä uusi. Odotan kyytiä salille, sitten on erinäistä ohjelmaa iltaan asti; saapahan nähdä missä välissä sitten yleensä ehdin syödä ja kuinka nälkä on illalla kun tulen kotiin (ja mitä silloin syön, jääkaapin tyhjäksi vai?)

Pohkeenmittausketjun innoittamana mittasin pohkeeni. Se oli 35 cm. Käsivarsi oli 26 cm. Enpä ole moisia kohtia ikinä muistaakseni mitannutkaan - nämä olivat siis ympärysmittoja. Kaiketi ne on mun kokoiselle ihmisille noin suurin piirtein normaaleja lukuja, en ole ainakaan ikinä keksinyt pitää käsiäni tai jalkojani kummallisina.

Hyvää tsemppilaihdutuspäivää kaikille!

Kävin tänään UFFilla kun siellä on ihanat alennukset, kaikki vaatteet ja kenkäparit 3 euroa. Lauantaina kaikki on vaan euron kappale, mutta ajattelin mennä tänään että löytyis vielä jotain nättiäkin, ja löytyihän sieltä: 2 paria kauniita kenkiä, valkoinen farkkuhame ja lukuisia toppeja ja paitoja kesäksi.

Sovituskopissa oli se takapeili ja tein omituisia huomioita itsestäni (en ole siis käynyt aikoihin sovituskopeissa) hiukset on takaa pidemmät kuin tiesinkään, ristiselkään asti jo:O Takapuoli on pienentynyt ja on muhkean pyöreä. Selässä lapaluiden alla on rasvaa jota en tiennyt siellä olevankaan:kieh: Hartiat on saanut muhkeutta treenin ansiosta, samoin käsivarret.

Kävin myös ostamassa toisesta kaupasta rintaliivit ja parit nätit alushousut. Siinä kun nostelin käsivarsia niin huomasin että rintojen iho oli surkea, kyllä ne täytettä tarvisivat :( Että ei niin hyvää etteikö jotain pahaakin.

Mukavaa päivän jatkoa ja tsemppejä kaikille!

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä