Toukokuun vauvat 2010

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elina77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aika matelee, kun odottaa että noita viikkoja tulisi lisää. Samanlaista on luvassa sitten loppu raskaudessa; ) Ajattelin että josko varaisi ekan ultra ajan tuonne reilun viikon päähän. Sitte viikkoja 6-7.

Siivekäs83 rv 5+2

Niin kuudennella viikolla kai sydänäänien pitäs kuulua, ainakin sellasta luin. Mulle suositeltiin ultraa sitten kun seitsemän viikkoo on tullu täyteen. Miten helppoa olikaan ekan kanssa, kun raskaus oli sen mulle selvittyä jo niin pitkällä, että ultrassa pikkunen jo liikkuikin.

Ottakaahan kaikki kanssaodottajat rauhallisesti, turha täällä verkossa lukien itseään ylenmäärin lietsoa miettimään ties mitä ;)

rv 6+3

Ihanaa jälleen perjantai, saa nukkua =) Varhaisultrassa tuli käytyä ja onneksi kaikki oli kohdillaan, uskomatonta kuulla ne sydämen sykkeetkin jo näin varhain. Päivä tuli lisää ultran mukaan eli nyt olisi täynnä 6+4. Vielä kun malttaisi muutaman viikon pitää tämän salaisuuden, se vaan on niin kovin vaikeaa... =)

T.Amppari77 rv 6+4

Oi kumpa mäkin saisin nukkua mut ei, huomenna työkeikka aamupäivästä... Väsymys on todellakin pohjaton.
Minulla on ultraan vielä viikko aikaa. Olen vähän pohtinut että pitäisikö mennä sikiönseulontoihin. Onko joku muu suunnitellut menevänsä?

Joo kyl mä oon ajatellu kaikkiin seuloihin mennä. Tai en kai siihen, missä otetaan lapsivesinäyte, sehän on lähinnä yli kolmevitosille. Mut ekaks sinne ultraan ens viikolla...
Voimia työkeikkaan jojolle ja ihan vain yleensä kaikille!

Mulla on kans tarkoitus osallistua kaikkiin mahdollisiin seuloihin.
Lisäksi olen miettinyt sikainfulenssa rokotetta, enkä oikein tiedä että uskaltaako sen ottaa vai ei.. Olen kuitenkn kaiket päivät ihmisten kanssa tekemisissä, joten riski saada tartunta on aika suuri. Ajattelin kysellä ensi vkolla neuvolassa hieman tarkemmin aiheesta.

Huomenna ois mullaki työpäivä, on kyllä ollu tosi sitkasta herätä aamuisin kellon soittoon. Onneksi sunnuntaina saa nukkua ja ensi torstaina alkaakin sit loma ja perjantaina lähdemme reissuun:)

-S--rv7+5

Jeps jeps..

Miten muuten, onko kukaan teistä (etenkin esikoisia odottavista) ostellut jo jotain vauvalle tarkoitettuja juttuja?? Kun minulle oli suuri ylläri lukea, että monet jo raskauden suunnitteluvaiheessa ostelevat jotain, vaikkei raskautta ole vielä tiedossakaan.. Itse en ole mitään ostellut ja tuskin vielä aikoihin ostelenkaan.. Jotenkin ei vain tunnu ajankohtaiselta moinen vielä..

Sikainfluenssa on mielestäni asia, jolla on peloteltu ihmisiä aivan liikaakin ja ihmiset reagoivat helposti aivan yli.. Itse en tosiaankaan ole ensimmäisenä käsi ojossa rokotusta haluamassa, kun eihän tuo normaalista influenssasta kai juurikaan pitäisi erota ja kai se nyt on itsestään selvää oli raksaana tai ei, että jos todella korkea kuume tai muuten vain hyvin huono yleistila jatkuu paria päivää kauemmin on aihetta hakeutua sairaalaan. Tuossa on yksi kysymys, jonka aion kysyä ensi tiistaina ekassa neuvolassa, että mitä asiantuntija on tuosta rokotuksesta ja koko taudista mieltä.

Tsemppiä kaikille..

Danzee + Itiö rv.7+3

Me käytiin alkuraskauden ultrassa perjantaina. Pienellä on kaikki kunnossa, sydän sykki topakasti ja pituutta oli kokonainen sentti. Viikkoja mitan mukaan nyt 7+4 eli tasan viikko vähemmän kuin omien laskujeni mukaan. Kysyin gyneltä myös näistä vaaleanruskeista vuodoista. Hän sanoi tutkimuksen jälkeen, että vuoto tulee kohdunkaulasta, mutta ei siellä näy mitään tulehdukseen viittaavaa ja ilmeisesti on ihan normaalia, kun gyne ei ainakaan mitään sen kummempaa koko aiheesta sanonut.

Saatiin eka kuvakin pikkutyypistä jo mukaan :)

Ihanaa Elina77 ja Amppari77 nähdä oma pieni papunen ja sen syke..

Itselläni tuo varhaisultra on tämän viikon perjantaina (viikot 7+0) jote ei ole ihan 100% varma, että vielä mitään näkyy mutta tietysti toivon sitä... Sen jälkeen onkin viikon lomamatka etelään, joten olisi ihana jos siellä voisi olla edes vähän rauhallisimmin mielin.

Pahoinvointia minulla ei ole vielä nimeksikään, mutta toisaalta esikon kanssakaan sitä ei ollut - ja aika vähän toisenkaan. Mutta väsyttää, pissattaa ja kiukuttaa. Lapsiparat, sillä olen todella räjähdysherkkä heidän toilailujensa kanssa - vaikka niin pienillä vielä kaikenlaisia vahinkoja sattuukin ihan ilman tahallisuutta... Pakko yrittää pitää oma sokeritassapaino kunnossa, jotta niitä räjähtämisiä tulisi vähän vähemmän...

Hyvää syksynjatkoa vaan kaikille

Mua on kyllä ruvennu ällöttään :P

Luin Helistin.fi:n raskauskalenterista, ettei sydänääniä välttämättä kuulu kuin viikolla 11-12. Hyvä tietää ennen ultraa keskiviikkona, jolloin viikot on 7+1. (Tein viime postauksessani päivän virhelaskennan, jos se nyt jotain kiinnostaa.)

Mä olen aina räjähdysherkkä, raskaana korkeintaan hieman vähemmän.

Mulla on tietty ennestään tota vauvakamaa, mutta en todellakaan vielä ole niitä ruvennu ottaan esille. Kyllähän sitä kaikkee suunnittelee, vaikka itteään toppuutteleekin.

Sikainfluessarokotteen ottamisen kannattavuutta epäilen, pitää varmaan mainita lääkärille, ellei hän itse ota puheeksi.

Hei! Pikkuhiljaa ilmoittaudun teidän ryhmäänne. Olen nyt viikolla 6, päiviä 5+4. Hieman on epävarmaa, mutta ens viikolla eka ultra eli sinne asti eletään epävarmuudessa. Mun raskaus alkoi inssistä eli lapsettomuus puolelle on tullut ihmeteltyä. Takana myös yksi km, joka sekin lisää epävarmuutta.

Oireita ei ole kuin ehkä viluisuus.

Heipä hei kaikki!

Kamomillan kotona on tällä viikolla sairastettu, kipeinä ovat olleet sekä minä että mies. Meitä on vaivannut ihan tavallinen flunssa, joka on kaatanut allekirjoittaneen tehokkaasti sängyn pohjalle. Kävin eilen terveyskeskuksessa ja sain sairaslomaa torstaihin asti. Nyt siis lepäilen lahjakkaasti kotona.

Minulla starttasi sunnuntaina yhdeksäs raskausviikko. Tuntuu, että ensimmäisinä viikkoina vaivannut kuvotuksen tunne olisi vähän helpottanut. Nyt kun vielä tästä väsymyksestä pääsisi, niin olisi kaikki hyvin :)

Danzee kyseli, onko joku jo ostellut tulevalle tyypille jotain. Itse en vielä ole, vaikka välillä kirppareita kierrellessä mieli vähän tekisi. Jotenkin tuntuu siltä, että ei vielä tunne tarpeeksi masussa asustavaa pikkuista. Ehkä sitten, kun ollaan pidemmällä...

Lämpimästi tervetuloa Hilma77!

Mukavaa viikonjatkoa ja voimia kaikille!

Väsymys on ollut aivan valtavaa. aamulla heti heräämisen jälkeen alan haaveilla päiväunista ja mikäli päiväunille pääsen voisin nukkua tuntikausia.
Väsymyksen lisäksi murheena on paino, joka nousi kesällä 10kg. On tosi turvonnut ja pöhöttynyt olo. Ei yhtään hehkeä...: D Voisikohan se tyttö viedä jo näillä viikoilla äitinsä kauneuden, kuten sanotaan!?: ))

Ajattelin nyt alkaa soitella yksityiselle lääkärille ja varata ultraaikaa ensi viikolle. Eiköhän siellä sitten jo jotakin näy: )

Siivekäs83 rv 5+5

Eka neuvola takana ja oli kaksi oikein mukavaa tätiä siellä.. Tolkkuihmisiä molemmat ja suhtautuivat tähän koko raskauteen ihailtavan faktapohjaisesti ja asiallisesti..

Siellä sitten kyseltiin kaikkea mitä odotinkin ja asenne oli se, että "kun lapsi syntyy".. Ihailtavan optimistista siis.. :) Yksi kysymys liittyi siihen, osallistuisiko isä synnytykseen.. Siihen rakoon oli pakko puhaltaa peliä sen verran poikki, että sain kysytyksi missä vaiheessa se nyt sitten selvitetään, että onko siellä vatsassa edes kukaan kotona??? Kuukauden verran odotellaan, että rv.12 kohdilla on ultra.. Se riittää mulle, en näe syytä rynnätä yksityiselle tässä vaiheessa. Ja muutenkin jos keskenmeno tulee ennen kuin tuo maagiset 12 raskausviikkoa on kasassa olen mielummin näkemättä vatsassani yhtikäs mitään jota voisin sitten suuremmin surra.

Laskettu aika vaihtui parilla päivällä aikaisemmaksi 12.5, mutta sehän nyt saattaa muuttua taas tuossa ultrassakin ihan mihin suuntaan vain..

Neuvolasta mukaan tuli muhkea lukupaketti kaikkea kiinnostavaa ja ohjeet odotusajan seulontoihin osallitumiseen jos itse haluaa.. Seulontoihin menen luonnollisesti.

Miten pitkälle teillä on mietitty asiat raskauden kanssa? Esimerkiksi juuri tuon asian kanssa, että osallistuuko mies synnytykseen? Meillä mies varmaan alkuvaiheessa tulisi mielellään pitämään kädestä kiinni ja tukemaan sen minkä pystyy, mutta kun itse puskeminen alkaisi niin enemmän siitä olisi haittaa kuin hyötyä.. Pyörtyy jo verikokeessa, ei kestä katsoa synnytystä edes telkkarista ja muutenkin on aivan liian herkkä kaikelle mihin liittyy "verta ja suolenpätkiä". Mitä sitä turhaan rääkkäämään mies raukkaa..

Siivousta olisi luvassa seuraavaksi, mutta missä motivaatio??

Danzee83 + Itiö rv.7+6

Hei, huomasin tämän ketjun ja liityn seuraanne :)

Olen 36- vuotias nainen, ja odotan esikoistani. Olen nyt 6. viikolla. Kamalan epäuskoinen olen tämän raskauden suhteen, mutta viime viikolla testasin 3 plussaa joten on kai se totta! Vauvaa on yritetty enemmän ja vähemmän 1,5v. joten kovin tervetullut vauva kyllä jo olisi. Mulla ei ole juuri mitään raskausoireita, siksikin tätä on niin hankala uskoa. Rinnat on vähän arat olleet, mutta eipä juuri muuta! Ei väsymystä, pahoinvointia, ei mitään. Ehkä vähän enemmän itkuherkkä olen, mutta siinäpä se.

Olen menossa nyt perjantaina yksityiselle gynelle. Käyn nyt varhaisultrassa, koska neuvola-aika on vasta lokakuun loppupuolella enkä oikeasti kestä tätä epätietoisuutta!! Tietenkin on mahdollista ettei ultrassa vielä mitään näy... :/

En ole juuri kenellekään asiasta vielä kertonut, koska niin alussa ollaan. Pari kaveria tietää ja heitä vannotin olemaan hiljaa asiasta. Mulla on lähipiirissä useita tuulimunia ja keskenmenoja, kohdunulkopuolisia raskauksia jne. joten en uskalla ollenkaan iloita tästä asiasta vielä.

Kirjoittelen perjantai-iltana lisää kun olen käynyt lääkärissä! :)

Tervetuloa Beata
Minullakin pe varhaisultra. Tosin kolmas muksu tulossa (uskon siihen vahvasti) mutta viides raskaus...
Mulla ei esikosta ollut mitään oireita, kakkosesta jonkinverran ja nyt vähän siltä väliltä. Aika helpolla on siis päästy. Yksi kaverini, jolla on 4 muksua, on voinut pahoin joka ikisessä raskaudessa ja aina on jouduttu menemään sairaalaan tiputukseen muutamaksi päiväksi. Joten joo, onnekkaita ollaan!

Mitä tulee isän mukanaoloon, niin meillä mies on ollut molemmissa synnytyksissä, mutta napanuoraa ei ole suostunut leikkaamaan :) Aluksi oli hänkin hieman epäuskoinen että mahtaisiko pystyä olemaan mukana, mutta eihän se sitten osannut poiskaan mennä kun h-hetki lähestyi. Tokalla kerralla herra olikin jo vähän kun ei mitään ihmeellistä siinä olisi ollutkaan.. eiköhän tuo nytkin tule mukaan jos kaikki hyvin menee.

Ekan kanssa mies oli myös mukana neuvolakäynneillä ja ultrissa, tokassa ei kun joskus harvoin, enkä nyt odota kolmannenkaan kanssa että tulee kovinkaan paljon mukaan - vaikka nyt varhaisultraan olisin halunnutkin - mutta mies on työmatkalla...

Kivempaa se kuitenkin kun on mies mukana, joten ottakaa mukaan jos mies vähääkään on kiinnostunut. Se on varmasti hyvä tulevaa isyyttä ja isä-lapsi suhdetta ajatellen.

Eipä tässä paljoa muuta, väsyttää väsyttää väsyttää... mutta minkäs teet. Töitä on tehtävä ja sitten ´haettava muksut ja seurusteltava heidän kanssaan ennenkun nukahtavat toivottavasti ysin paikkeilla.´joten jos pystytte, niin nukkukaa!!!

Huomenta kaikille!

Kirjoitin eilen pitkän jutun neuvolakäynnistäni tänne, ja se vain hävisi. Suututti niin paljon!

Mutta siis eka neuvola oli ihan positiivinen kokemus, terkkari vastaili kärsivällisesti mun ja miehen ehkä välillä vähän hölmöihinkin kysymyksiin ja mukaan saatiin iso nippu lueskeltavaa. Mullakin siirtyi laskettu aika päivällä aikaisemmaksi eli ois nyt 8.5.2010. Saa nähdä kuinka ultrassa sitten käy, että muuttuuko se vielä.
Eka ultra meillä on ensi viikon perjantaina.
Lisäksi sain ajan niskaturvoke ultraan 26.10, se tehdään täällä synnytyssalilla, joten saapahan ensi kosketuksen siihenkin paikkaan.
Ja sitten niitä ei niin mukavia juttuja.. Joudun heti niskaturvotus tutkimuksen jälkeen sokerirasitus testihin:( Kuulema iän ja erittäin vahvan sukurasitteen takia se kannattaa tehdä jo aika alussa. Toinen ei niin kiva ylläri oli että paino on noussut elokuun lopusta neljä kiloa! Ihan älytöntä, tässä vaiheessa itse tyyppi mahassa ei paina juuri mitään joten sitä ei voi syyttää. Kuitenkaan liikunta ja ruokailu tottumukset eivät ole mitenkään radikaalisti muuttuneet raskauden myötä.
Elän toivossa että tämä olisi vain jotain ihme turvotusta eikä paino ainakaan ihän älyttömiin lukemiin yltäisi...

Joku kyseli onko vauvalle hankittu vielä mitään. Itse en kyllä vielä uskalla ostella vielä hetkeen mitään vauvakamaa, ehkä sitten lähempänä joulua jos kaikki hyvin menee.
Itselle ajattelin kyllä nyt tulevalta reissulta katsella jotain vähän sopivampia vaatteita, koska lähes kaikki housut kiristävät tai painavat, ja rintavarustus ei oikein sovi paitoihin..

Meilläpäin ei ole kai kuin yksi liike mikä myy odotusvaatteita ja sielläkin on ymmärtääkseni tosi suppea valikoima, joten ajattelin jo joitain ihan äitiyshousuja katsella vaikkei niitä vielä tarvitsekaan. Yläosiinhan riittää kun ottaa normaali vaatteista vähän reilumman koon ja nythän on paljo tarjolla erilaisia tunikoitakin.

Väsyttänyt on kyllä suunnattomasti, tuntuu ettei mihinkään ylimääräiseen ole ollut oikein voimia. Onneksi edessä on viikon loma:)

-S--rv8+4

Tervetuloa mukaan Beata ja Hilma!

Laittakaa itsenne tuonne listan jatkoksi:)

Kamomillla, 24 v, 1.5.2010, esikoinen
tjejen LA 2.5.2010, esikoinen
Elina77 LA 5.5.2010, esikoinen
Minttuli80 29v LA 6.5.2010 esikoinen
-S-- 28v LA 8.5.2010, esikoinen
ribjo 36 v LA 13.5.2010, esikoinen
Danzee83, 26v, LA 15.5.2010 esikoinen
Emma77 LA 15.5.2010 kakkonen
Lovisa83 LA 16.5.2010 esikoinen
Sintti LA 17.5., kakkonen
Jen-n LA 29v, 18.5.2010, neljäs
Amppari77, LA 18.5., esikoinen
Jo-jo76 LA 20.5.2010 esikoinen
Siivekäs83 LA 26.5.2010, viides
anskubansku, 25, LA 27.5., esikoinen

Hilma77, LA 28.5.10, esikoinen

Kiitos kaikille ja Beatalle myös tervetuloa!

Hienoa, että ekat neuvolat ovat sujuneet hyvin. Lienee aika tärkeää, että neuvolatädin kanssa kemiat ns natsaa.

Minä en ole hankkinut yhtään mitään vauva tarvikkeita; joulun jälkeen aleista ajattelin ostella. Ja mahdollisimman suuren osan käytettyinä, mutta tietysti hyväkuntoisina. Eli netti- ja normi-kirpparit kutsuu.

Hilma77, LA 28.5.10, esikoinen
Beata36, LA 27.5.2010, esikoinen

Musta tuntuu edelleen ihan hassulta olla mukana tällaisessa ryhmässä :D Mutta siis ihanalta tietenkin!!
Mulle tämä asia on edelleen aivan epätodellinen, ehkä tämä sitten perjantain lääkärissä jotenkin konkretisoituu. Mulla on tosi paljon pelkoja ja huolenaiheita, joten odotan kovasti että pääsen juttelemaan näistä asioista.

Nyt kutsuu työt! :)

Varsin tuossa selailin ketjuja ja hoksasin, että "vanha" wabbilainen Hilma täällä plussanneena!!!!! Onnea miljuunasti! Ihania uutisia! <3

Käyhän kirjoittelemassa tuonne wabin puolellekkin kuulumisia. Ainakin tuolla vauvanhoitopuolella ollaan enemmän tai vähemmän aktiivisina. Siellä kirjottelee muutama kakkoskierroksen odottelijakin, kun tuo odotuspuolen ketju on melko hiljainen.

T. c¨,)~ ja toukokuun 09 poitsu :)

Kävin viime torstaina varhaisultrassa. Viikkoja olisi pitänyt olla 8+0. Ei näkynyt sikiötä joten nyt odotellaan vielä kaksi viikkoa jos vaikka olisi hedelmöittynyt myöhemmin. En usko siihen, mutta pakko vain odottaa. Todennäköisesti tuulimuna : (

Yhteistyössä