Toukokuun vauvat 2010

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elina77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tervetuloa pikkukärppis! Ihailtavan positiivien asenne sulla!

Hienoa, että tuli hyviä uutisia ultrasta, Siivekäs.

Jostain syystä en ole ajatellut (ruoka) rajoituksia koskien raskautta aiemmin. Mutta nyt iski ahdistus. Alkoholin olen tietty jättänyt kokonaan pois ja tupakoinut en ole koskaan. Mutta kaikki muu; eli käytän Beroccaa, joka jossain (esim tuoteselosteessa) mainitaan sallituksi, mutta jollain netin lääkäri sivustoilla kielletyksi. Entäs urheilujuoma sitten? Käytän sitä kerran viikossa ja toooodella laihana sekoituksena, mutta kuitenkin. Ja kuhaakin olen syönyt kerran, pahus. Kahvin saan pidettyä joten kuten kolmessa kupillisessa per päivä. Lakritsikin on pahasta, joten taitaa pussi jäädä avaamatta. Dödöä ja muita voiteita käytän normaalisti enkä aio meikkaustakaan lopettaa. Magnesiumtabuja syön yhden päivässä, mutta onko sekin kiellettyä? Entäs rautatabletit? Pitääkö siirtyä rasvaisempaan maitoon, kun nyt juon rasvatonta? Vihanneksia syön huonosti, mutta kun ei maistu, niin ei maistu. Aaarrgghhh!

Moi pikkukärppis, tervetuloa joukkoon!

Ruokarajoitukset ja suositukset aiheuttavat päänvaivaa myös mulle.

Tupakka ja alkoholi ovat luonnollisesti absoluuttinen EI. Kahvia juon normaalisti, mutta koko raskauden ajan sen ajatteleminenkin on tuottanut pahoinvointia, joten siitä luopuminen on ollut helppoa. Jännä juttu myös tupakan kanssa, heti positiivisen raskaustestin jälkeen ei ole tehnyt mieli kertaakaan.

Sushista luopuminen on surullista, samoin graavilohen jonka suuri ystävä olen. Neuvolan terveydenhoitaja suositteli, että kalaa pitäisi syödä kolme kertaa viikossa, mutta kun nuo kaksi edellä mainittua kalaisaa ruokalajia ovat poissa listalta, eikä lohtakaan jaksa syödä koko ajan, tavoitetta on aika vaikea saada täyteen.

Toinen suositus oli, että maitoa pitäisi juoda 2-3 lasillista päivässä. Minä vaihdoin maidon rasvattomasta rasvaisempaan, jotenkin tuntui että tehoja tulee sen kautta paremmin.

En tiedä Hilma77, onko mulla sama juttu, mutta raskauden aikana salaatti ja vihannekset maistuu huonommin, vaikka ne ovat normaalisti olleet ravintoympyräni perusta. Välillä tuntuu, että entiset herkkusalaatit ihan ällöttää. Onko tämä kehon tapa kertoa, että nyt pitää syödä enemmän hiilareita ja proteiinia? Olen yrittänyt paikkailla vihannesvajetta hedelmillä ja marjoilla. Syön myös jotain raskausajan vitamiineja, olisiko ollut MultiTabs, MultiVita tms.

Arvatkaa muuten mitä? Meillä on ensi viikolla np-ultra. Tavallaan odotan, mutta onhan se myös aika jännittävä tilaisuus...

Tiistaiterkuin,
Kamomilla
rv 10+3

Moi pikkukärppis, tervetuloa joukkoon!

Ruokarajoitukset ja suositukset aiheuttavat päänvaivaa myös mulle.

Tupakka ja alkoholi ovat luonnollisesti absoluuttinen EI. Kahvia juon normaalisti, mutta koko raskauden ajan sen ajatteleminenkin on tuottanut pahoinvointia, joten siitä luopuminen on ollut helppoa. Jännä juttu myös tupakan kanssa, heti positiivisen raskaustestin jälkeen ei ole tehnyt mieli kertaakaan.

Sushista luopuminen on surullista, samoin graavilohen jonka suuri ystävä olen. Neuvolan terveydenhoitaja suositteli, että kalaa pitäisi syödä kolme kertaa viikossa, mutta kun nuo kaksi edellä mainittua kalaisaa ruokalajia ovat poissa listalta, eikä lohtakaan jaksa syödä koko ajan, tavoitetta on aika vaikea saada täyteen.

Toinen suositus oli, että maitoa pitäisi juoda 2-3 lasillista päivässä. Minä vaihdoin maidon rasvattomasta rasvaisempaan, jotenkin tuntui että tehoja tulee sen kautta paremmin.

En tiedä Hilma77, onko mulla sama juttu, mutta raskauden aikana salaatti ja vihannekset maistuu huonommin, vaikka ne ovat normaalisti olleet ravintoympyräni perusta. Välillä tuntuu, että entiset herkkusalaatit ihan ällöttää. Onko tämä kehon tapa kertoa, että nyt pitää syödä enemmän hiilareita ja proteiinia? Olen yrittänyt paikkailla vihannesvajetta hedelmillä ja marjoilla. Syön myös jotain raskausajan vitamiineja, olisiko ollut MultiTabs, MultiVita tms.

Arvatkaa muuten mitä? Meillä on ensi viikolla np-ultra. Tavallaan odotan, mutta onhan se myös aika jännittävä tilaisuus...

Tiistaiterkuin,
Kamomilla
rv 10+3

Mulla tulee ongelma noitten ruokien kanssa, mä juon kahvia pannullisen päivässä, en syö kalaa, vihanneksia tai hedelmiä juurikaan ollenkaan, mä en käytä muita maitotuotteita kun sen pari siivua juustoa leivän päällä ja kaiken hyvän lisäks meillä ei käytetä ollenkaan levitettä leivän päällä, siitä sain haukut jo vuos sitten työterkkarilta....
Hyvä tulee.... :/

Mulla on neuvola puolentoista tunnin päästä ja jännittää ihan sikana... XD

Jaaha, mun viesti on näköjään häipynyt nettiavaruuteen.

Kerroin vain, että salaatti maistuu jostain syystä vielä huonommin kuin ennen. Beroccaa käytän, koska olen sen suotuisat ominaisuudet todennut jo aiemmin. Luulen, että tuollainen nestemäinen imeytyy pillereitä tehokkaammin. Ja kyllä noita magnesium- ja rautatabuja saa syödä ;)

Miiru, en minäkään erityisen terveellisesti syö, mutta koska kaikki arvot ovat olleet erinomaiset, niin en ole nähnyt mitään syytä muuttaa ruokailu tottumuksiani. Hirrrmuisesti tsemppiä neuvolaan! Hyvin se menee.

rv6+4

Meillä oli neuvola eilen. Laskettu aika arvioitiin olevan 22.5. Synnytyssairaala piti jo valita ja valitsimme Naistenklinikan. Se on ehkä vähän lähempänä kun Kättäri ja monien mukaan parempi kuin Kätilöopisto.

Sushista luopuminen on tosiaan harmillista. Muuten uusi ruokavalio on oikeastaan melko mielenkiintoinen. Pyrin normaalista välttämään hiilareita enkä syö esim leipää ja nyt olen syönyt näkkäriä, perunaa, pastaa jne antaumuksella. Ei mikään ihme että paino on noussut useamman kilon :) Maitoakaan en yleensä käytä, enkä voisi kuvitellakaan juovani sitä pelkällään. Neuvolatädin mukaan 6-7 dl päivässä pitäisi juoda joten nyt olen miettinyt vaihtoehtoisia tapoja sen nauttimiseen. Kaakao on ihan ok ja illalla voisin keittää riisipuuron...
Kahvia en juo lainkaan ja tupakoinnin lopetin jo vuosi sitten.

Niin joo, Helsingistä minäkin kirjoittelen.

Jo-jo rv 7+5

Meillä oli tänään eka neuvola. Verenpaineet, hemoglobiinit ja virtsa-arvot (mitä ikinä ne nyt sitten onkaan...) oli kaikki kunnossa. Tuhti tietopaketti saatiin puolentoista tunnin istunnon aikana. Terkkarikin oli ihan asiallisen ja mukavanoloinen tyyppi. Kaiken kaikkiaan jäi hyvä fiilis.

Mä olen suhtautunut jotenkin aika löysin rantein noihin ruokarajoituksiin. En ole stressannut, enkä ollut edes kovin tarkka.
Alkoholi on oikeastaan ollut tähän asti se ainoa ehdoton ei omalla listallani, tupakoinut en ole aikaisemminkaan. Graavilohet, mädit, ilmakuivatut kinkut ynnä muut kypsentämättömät olen jättänyt kokonaan pois (tosin söin niitäkin aivan alussa vahingossa, kun en vielä tiennyt tai tullut ajatelleeksi asiaa) samoin kuin valko- ja sinihomejuustoihin en ole koskenut. Tuorejuustoa, siis esim. creme bonjouria, olen syönyt kun sitä on ollut jossain tarjolla samoin kuin esim. fetajuustoa ja kotijuustoa. Makeutusaineita olen yrittänyt välttää, mutta en varmaan ihan kokonaan siinä ole onnistunut, niitä on niin monessa ruoassa ja juomassa. Maksaruokia en syö muutenkaan, joten niistä kieltäytyminen ei ole tuottanut vaikeuksia. Kofeiiniannosta olen koittanut tarkkailla ja varmaan suurin piirtein kohtuudessa eli kolmessa kupillisessa päivässä pysynytkin. Salmiakkia olen syönyt ihan niin kuin ennenkin parina päivänä viikossa, siihen on välillä ollut oikein himo.
Mun ruokailutottumukset on alkuraskauden aikana parantuneet. Salaatti ei maistu mullekaan, mutta esim. tonnikalaruisleipään, appelsiineihin, jugurtteihin ja tomaatteihin on ollut oikein himo. Samoin tekee mieli kunnon kotiruokaa, perunamuusia ja lihapullia yms, eikä ollenkaan rasvaisia grilliherkkuja, pitsaa tms. Paino onkin pudonnut alkuraskauden aikana kolmisen kiloa, mistä olen ihan tyytyväinen. En soisi sen kovasti nousevankaan.

Säännöllinen ja suht terveellinen syöminen tuntuu ainakin itselleni olevan tosi tärkeää nyt raskaana ollessa. Huomasin heti viikonloppuna, kun tuli syötyä huonosti ja epäsäännöllisesti, että kuvotti ja olo oli surkea.

Elina77 rv 9+6.

Heipparallaa..

Täällä elo jatkuu ja kaikki mielestäni ookoo... Raskausoireet havaittavia, muttei normaalia elämää häiritseviä..

Minun on tunnustettava, että kaikkein parhaiten minulle juurikin maistuu hedelmät, vihannekset ja salaatti.. Aina olen niistä tykännyt ja jotenkin tuntuu, että nyt ne maistuvat entistäkin paremmalta.. Ja perus kotiruoka myös.. Rasvaisia ja raskaita ruokia ei tee mieli sitäkään vertaa kuin ennen, joka on mielestäni hyvä juttu. Jospa paino pysyisi sitten kevääseen asti hyvin ruodussa ja toki se on varmasti sikiöllekin parempi juttu saada terveellisempää ja monipuolisempaa sapuskaa!

Eilen kävin työhaastattelussa työtön kun nyt olen, kiitos tämän talouden laskusuhtanteen.. Puolen vuoden määräaikaisuus varsin mielenkiintoisessa tehtävässä olisi juuri sitä, mitä tarvitsisin! Olen ollut vuoden vaihteesta asti työttömänä ja mikäli tämän määräaikaisuuden saisin onnistuisi sen hoitaminen juuri ennen mahdollista äitiyslomaa ja lisäksi saisin todella tärkeää työkokemusta.. Ensi viikon alkuun mennessä pitäisi selvitä miten homman kanssa kävi. Ei silti, jos en paikkaa saa niin eipä tämä tilanne tästä huononekkaan ja ihan hyvin pärjäämme taloudellisesti näinkin ja muutenkin kaikki on ookoo. Saa tietty pitää peukkuja.. :)

Anoppi kävi eilen kylässä ja heti oli vatsani kimpussa kysellen joko se olisi kasvamassa.. Ei olla kerrottu kummankaan perheelle mitään juuri siksi, kun ainakaan minä en tuollaista jaksa.. Sanottiin, että eipä tässä olla joudettu mitään lapsia alulle laittamaan ja mistä sitä tietää tuleeko niitä koskaan vaikka haluttaisiinkin.. Ahdistavaa moinen käytös anopilta..

Sellaista haluaisin kysyä muilta, että miten teillä ilmenee pahoinvointi?? Itse aina kuvittelin, että se olisi sellaista, joka syömällä helpottaisi.. Näin se monesti onkin, mutta olen huomannut sen, että etenkin syödessäni lämmintä ruokaa jo parin haarukallisen jälkeen minulle tulee erityisen etova olo.. Ihan pitää kamppailla ja jatkaa syömistä, kun kuitenkin tietää että ravintoa on saatava. Onko muilla samanlaisia kokemuksia??

Danzee83 + Itiö rv.9+0

Meillä menee Danzee ihan päinvastoin :)

Mulle ei maistu salaatti ja pahoinvointi tulee nimenomaan silloin, kun en syö. Tai siis joudun syömään melkein tunnin-puolentoistatunnin välein jotain, jotta etova olo pysyy aisoissa.

Aika haasteellisia paikkoja minulle ovat olleet julkiset liikennevälineet ja ihmiset hajut. Huono sisäilma yhdistettynä hajuvesiin, tupakanhajuun ja huonolla tuurilla vielä paljon pahempiin lemuihin tekee aika tiukkaa.

Sormet ja varpaat ristissä työpaikan puolesta :)! Toivotaan, että nappaat homman! Mulla on myös määräaikainen duuni, joka loppuu sopivasti maaliskuun lopulla, kun äitiysloma alkaisi ilmeisesti huhtikuun alussa.

Kamomilla rv 10+4

Danzeelle hurrrjasti tsemppiä työpaikan suhteen! Toivon kovasti, että lykästää.

Mulla on huomenna ultra ja nyt jo jännittää niin, että tärisen ja voin huonosti. Vaikka saattaahan nuo oireet johtua muustakin ;) Mun lievä huonovointisuunteni tuntuu vain aamiaisella. Välillä on hankala syödä puuroa. Ja palelen edelleen.

rv 6+6

Hei taas kaikki!

Lomalta on palailtu ja eka ultra on takana:)
Ultrassa näkyi pieni ihmisenalku jonka sydän löi hurjaa tahtia ja joka heilutteli meille käsiään.
Ultraava lääkäri oli sitä mieltä että viikkoja saattaakin olla yksi vähemmän eli 8+6, eikä 9+6 kuten alunperin oli laskettu. Ei kuienkaan muuttanut laskettua aikaa papereihin, vaan sanoi että np-ultrassa katsovat sitten uudellen ja muuttavat la:n sitten jos on tarvetta.
Saatiin mukaan jo ensimmäinen kuva pienokaisesta, ja sitä on tullut tässä sitten ihasteltua.

Matka meni mukavasti, lukuun ottamatta pientä järkytystä jonka koin viikko sitten kun olimme juuri menneet lähtöselvityksen läpi ja menin vessaan ja paperiin jäi vaaleanpunertavaa vuotoa. Sitä ei onnksi tullut sen enempää, mutta intiimit hetket jäi kyllä sillä lomalla viettämättä... Lääkärin mukaan tollainen pieni vuoto on aika normaalia, mutta eihän sitä silloin tiedetty ja mitään riskiä ei tahdottu ottaa.

Muutamia mammavaatteita ostin kuten olin suunnitellut, ne odottavat nyt pussissa aikaa kunnes niitä aletaan tarvita.
Ja ai niin, kävimme katsmassa pienenpientä 4 tunnin ikäistä tyttövauvaa. Kyllä siinä alkoi miettiä että toukokuussa toivonmukaan ollaan itse siinä pientä nyyttiä puristaen.

-S-- rv9+6 (8+6)

P.S. Mies nimesi tulokkaan pikku-pupuksi

Minäkin taas pitkästä aikaa täällä. Sairastelu ja yökötys on verottaneet voimia niin, ettei jaksa tehdä mitään ylimääräistä, ei edes netissä surffata. Töissä kun jaksaa käydä ja esikoista hoitaa ja vähän harrastaa (silloin kun flunssa on paremmassa jamassa), niin siinä se sitten onkin. Mutta nyt on vähän lomaa, ja terveyskin vähän parempaan päin. Tosin nyt on jonkun kaulalla olevan rauhasen tulehdus, joka säteilee kipua korvaan ja kurkkuun. Kävin työterveydessä, mutta tympeä terkkari vaan sanoi, että ei sille voi minkään tehdä (eikä kyllä yrittänyt tutkiakaan, kurkkuun katsoi vain). Mutta antoi luvan liikkua, joten siitä plussaa. OIen siis ollut kuukauden kipeä, flunssa, poskiontelotulehdus, pari kuuria (joista jälkimmäisessä luki, että saa käyttää raskausaikana vain jos äidin henki on vaarassa... mutta lääkärin mielestä ok, joten uskoin sitä.) yms.

Pari viikkoa on ollut paha olo. Ekassa raskaudessa tuli varmaan kaikkein nopeiten kiloja tässä vaiheessa, kun oli pakko syödä koko ajan. Nyt olen vähän yrittänyt rajoittaa, eikä painoa ole tullut vielä kun vajaa kilo. Tosin lomalla saattaa revetä tämä homma, kun tulee syötyä ravintolassa yms. Mulla parhaiten menee kaikki leipäpitoinen (roska)ruoka: pitsat, hampurilaiset, tortillat, täytetyt patongit... toki myös voileivät, mutta ne ei pitkäksi aikaa nälkää vie. Eli jos vaan pahoinvointia vastaan taistelee syömällä sitä mitä maistuu, niin kiloja kyllä tulee. Onneksi töissä on pakko syödä perusruokaa, vaikka tökkiikin, niin ei ihan karkaa käsistä tämä paino. Ja sitten itse kokataan suht terveellisiä versioita noista ruuista, esim. tänään leivotaan itse tortilloita ja niihin kevyet täytteet. Toinen, mikä vähän helpottaa, on kaikki raikas ja kylmä. Jäisiä puolukoita ja greippimehua sekaisin, niin kyllä helpottaa hetkeksi.

Palelua on muuten täälläkin, yleensä olen tosi lämminverinen, mutta en nyt.

Huomenna meillä on ultra. Se on kaupungin ultra, jolla luullakseni määritetään seulontojen ajankohta, kun mulla tosiaankin on vähän hukassa, että millä viikoilla mennään. Veikkaisin, että niitä on aika tasan 9.

Ja Keski-Suomesta muuten kirjoittelen, kun sitä jossain kyseltiin. Täällä ei ainakaan vielä sada lunta, vaikka etelässä sitä kai jo tulee?

Edelleen täällä odotellaan, että miten kävi viikko sitten käymäni työhaastattelun suhteen.. Aikoivat ilmoittaa tuloksen joka tapauksessa ja melko pikaisesti, mutta sitähän nyt ei voi tietää mitä se käytännössä tarkoittaa.. Toisaalta eipä mulla ole sillä väliä joutuuko tietoa odottelemaan viikon vai kaksi.. Mutta olisihan se kiva tietää tulos..

Pahoinvoinnit ja etomiset on pahentuneet, mutta helpollapa tajusin tähän mennessä päässeenikin.. Ei olo nytkään mikään mahdoton tosiaan ole, mutta iltaa vasten tulee aivan kamalan levoton olo vatsaan ja kahdesti olen joutunut oksentamaan.. Bulimisen taustan omaavana tyyppinä on ollut kiintoisaa huomata, että en ole todellakaan halunnut oksentaa vaan pitää kiinni kaikista syömisistäni ja ravintoaineista.. Positiivinen fiilis. :) Etenkin iltaa ja nukkumaan menoa vasten tuo olo pahenee ja närästystäkin ilmenee, joka tosin voi johtua oksennuksesta ja vatsahapoista. jotka nousevat ylemmäs..

Olot muuten varsin tilanteeseen nähden mukavat..

Danzee83 + Itiö rv.9+6

No niin se vain tuli puhelu hetki kirjoitettuani edellisen viestin koskien toivomaani työpaikkaa.. Olin vakuuttanut haastattelijat ja pian aloitan uudessa työssä.. Siellä jutteli mukava nainen siitä, miten työ antaa mahdollisuudet etenemiseen ja parin vuoden jatkomahdollisuudestakin mainitsi.. Kuulostaa hyvältä, mikäli ei raskaus tosiaan suju toivotulla tavalla loppuun asti..

Elikkä varsin onnellinen olen nyt.. :) Raskauteni tulen salaamaan tulevilta työporukaltani mahdollisimman pitkään.. Sitä paitsi keskenmenoriskitkin on vielä sen verran korkeat, että eipä tästä asiasta haluta huudella..

Kohti uusia haasteita!

Danzee83

Mä menen huomenna labraan luovuttaan kaikenlaisia eritteitä :P

Pahoinvointia on vähän, oksentanut en ole kertaakaan niinkuin en esikkoakaan odottaessa.

Illalla italialaiseen syömään, siellä on mielenkiintoista koittaa löytää ateria, jossa ei olis pastöröimattomia maitotuotteita.

rv 9+1

Mä menen huomenna labraan luovuttaan kaikenlaisia eritteitä :P

Pahoinvointia on vähän, oksentanut en ole kertaakaan niinkuin en esikkoakaan odottaessa.

Illalla italialaiseen syömään, siellä on mielenkiintoista koittaa löytää ateria, jossa ei olis pastöröimattomia maitotuotteita.

rv 9+1

Ultrassa käytiin tänään. Ottivat sen mahan päältä, ja huonostihan siitä selvää sai, niin kuin muistelin viime kerrastakin. Ilmeisesti viikkoja on vähän vähemmän kuin piti, niillä epäselvillä mitoilla tuli 8+2 vaikka olin itse laskenut 9+1. SInänsä ihmetyttää, että jos tuo tulos pitää paikkansa, niin testi on näyttänyt plussaa melkein viikko ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa! Antoi nyt vielä uuden ajan parin viikon päähän, kun ei edes sen vertaa saanut sanottua, että montako tyyppiä siellä on. Syke onneksi kumminkin löytyi.

Mekin käytiin tänään ulkona syömässä, ja nyt on masu niin täysi, että yököttää vaihteeksi sen takia.

Minä en myöskään ole jaksanut pahemmin edes netissä istuskella. Väsymys on ollut sen verran hurjaa...Aamuisin muutama tunti virtaa ja loppu päivän ihan täys nääntymys. Tympäsee ja masentaa kun ei saa mitään oikein edes tehtyä: ( Yritän nyt vain muistutella itselleni, että tämä on vain hetkellistä...
Pahoinvointi on kans melkoista. Oksentamaan en ole joutunut, mutta ei se varmaan kovin kaukana ole ollut. Välillä syön niin kuin hevonen. Rasvaista, suolaista, makeaa. Kaikki epäterveellinen maistuu+ tavis ruoka. Välillä KAIKKI iljettää, närästää... Mieleen tulee kaikkia iljettäviä ruokia(esim. sokeria leivän päällä)ja se sitten yököttää: D

Tämmöstä siis tänne. Väsymystä ja öklötystä. Tsemppiä kaikille, jospa se kohta helpottais!
Ja Oulun alapuolelta olen.

Siivekäs83 rv 7+6

No niin. Poistun listalta. Viime yönä sain sairaalassa lääkkeellisen tyhjennyksen. Sikiöltä ei löytynyt sykettä eikä ollut kasvanut 5. viikon jälkeen.
Toivon teille parasta mahdollista odotusaikaa.

Huomenta kaikille!
Ensinnäkin pahoittelut ribjolle, voimia! Ja paljon onnea danzeelle työpaikan johdosta!

Väsymys tuntuu olevan teille muillekin tuttua... Itse olen yleensä muutenkin syksyisin väsyneempi ja nyt vielä tämä raskausväsy tähän päälle. Voimia ei ole työssäkäynnin lisäksi mihinkään ylimääräiseen. Lenkkeilykin on jäänyt muutamaan satunnaiseen kertaan viikossa.

Myös minä kävin labrassa verikokeissa. Onneksi sinne sattui mukava sairaanhoitaja joka otti sitä koetta, koska kärsin ihan järkyttävästä piikkikammosta. Tämä tyyppi osasi hoitaa tilanteen etten joutunut ihan kamalaan paniikkiin. Seuraava koettelemus onkin sitten sokerirasitustesti joka on parin vkon päästä np-ultraa seuraavana päivänä.

Joko teillä muilla on ollut noita np-ultria?

-S-- rv10+4

Hei kaikki. Hauskaa, kun palstalla on taas juteltu, oli niin hiljaista alkuviikosta :)

Ribjolle paljon halauksia ja voimia! Danzeelle hirmuisesti onnea työpaikasta!

Me olimme tänään aamulla miehen kanssa Kätilöopistolla niskapoimu-ultrassa. Jännitin jostain syystä ultraa ihan hirveästi. Heräsin jo kuudelta pyörimään sängyssä ja voin pelkästä jännityksestä pahoin koko aamun. Yön ajan näin unia, että vatsassa ei olekkaan ketään kotona ja välillä unet vaihtuivat siihen, että pikkuisella ei ollutkaan kaikki hyvin.

No ultra sujui kuitenkin mallikkaasti. Kätilö ultrasi vatsapeitteiden päältä, toisin kuin varhaisultrassa. Meidän pikkuinen oli kokonaista 5 cm pitkä, löytyi kaksi jalkaa, kaksi kättä ja pää. Siellä se heitteli kuperkeikkoja ja hyöri ja pyöri väkkärän lailla. Aika kauan meni, ennen kuin kätilö sai tyypin oikeaan asentoon mitatakseen niskaturvotuksen, joka, luojan kiitos, oli normaali. Oli aika mieletöntä nähdä ihan vauvan näköinen pieni ihminen masussa. Laskettu aika pysyi päivälleen samana, eli vappuvauvaa odottelemme edelleen. Ultran jälkeen käväisin verikokeessa ja onnistuin pysyttelemään tajuissani ja voimissani, toisin kuin neuvolan verikokeen jälkeen, jolloin jouduin odottelemaan huimauksen poistumista melkein 45 minuuttia :)

Nähtiin vielä tuttujakin ultrassa, tai no puoli tuttuja, mutta kuitenkin. Mehän ei olla kerrottu tästä vielä muille kuin omille vanhemmillemme. Meidän tyypistä tulee ystäväpiirin ensimmäinen vauva, joten tästä lähtee varmaan pienoinen huhumylly liikkeelle.

Mikä on sokerirasitustesti? Minulle ei ainakaan vielä toistaiseksi ole kukaan maininnut mitään vastaavasta.

Mukavaa viikkoa kaikille ja voimia väsymyksen voittamiseen!
T. Kamomillla rv 11+4, joka vaan tuijottelee ultrasta saatua valokuvaa nykerönenäisestä vauvasta :)

Ribjolle pahoittelut. Voimia.

Danzeelle hirmuisesti onnea työpaikan johdosta! Tosi hienoa!

Mulla eka ultra lapsettomuuspolilla meni hienosti. Siellä oli pikkuinen oikealla paikalla ja sydän hakkasi kovaa tahtia. Neuvola ajan sain rv 10.

Mua ei vaivaa edelleenkään kuin pirunmoinen palelu. Väsymys on tosi minimaalista ts sellaista mitä on välillä muutenkin. Olen ottanut "harrastuksekseni" kaappien järjestelyn tulevan lastenhuoneen osalta. Tiedättekö mihin kannattaisi antaa ylimääräisiä lakanoita ja pyyhkeitä? Paljon on kaikkea turhaa kaapeissa..

rv 7+6

Ribjolle pahoittelut täältäkin.

Mä tuossa kirjoittelinkin toista ketjua, kun tiputteluvuotoa oli aamulla. Aika pientä sellaista onneksi, toivottavasti ei ole lisää tulossa. Nyt jopa harkitsen jumppaan menoa. Mahannipistelyä oli pelkästään aamulla, loppupäivän ollut muuten ok, paitsi tavallistakin pahempi oksetus. Mutta jos sen takia jättää nyt liikunnan välistä, niin ensi viikolla taitaa keritä seuraavan kerran. Katsotaan nyt, uskallanko tänään.

Joku kyseli tuolla paljon aiemmin ruokarajoituksista. Mä olen pääasiassa yrittänyt niitä noudattaa, mutta en järin hysteerisesti, ja esim. majoneesia en aktiivisesti välttele. Sehän nyt ei joka paikassa kiellettyjen listalla olekaan, ja kun mulla nyt on tämä roskaruokavalio, ettei terveelliset tällä hetkellä oikein maistu (normaalisti mun ruokavalio perustuu paljolti kanasalaatille, joten eroa on), niin tuleehan niissä patongeissa yms. monesti sitä majoneesia.

Mitäs te olette meinanneet tehdä sen sikaflunssarokotteen kanssa? Tuollahan on tuo yksi ketju aiheesta, ja siellä suurin osa on sitä mieltä, etteivät ota rokotetta. Olen miettinyt, että onko se oikeasti yleisin kanta, vai ovatko vastustajat vaan kovaäänisempiä kuin ne, jotka aikovat rokotteen ottaa. Kuitenkin joka paikassa toitotetaan, että raskaana olevien kannattaa se rokote ottaa.

Mä aion sen kyllä ottaa, kun mulla on astmakin ja nyt on kaikkien kuurien jäljiltä vastustuskyky ihan nollilla. Mutta kyllähän se pelottaa kieltämättä, että mitä sivuvaikutuksia sillä mahtaa olla.

Nyt pitäisi vissiin yrittää syödä jotain järkevää, vaikka etoo kyllä aika rankasti.

Yhteistyössä