Toukokuun vauvat 2010

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elina77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hah, lääkäri soitti äsken. Se, minkä piti olla 95% vatsatautia tai flunssavirusta oli kuin olikin sikainfluenssaa :(. Lääkäri oli itsekin tosi yllättynyt, koska omat oireeni poikkesivat niin paljon taudin kuvasta, mutta epäili raskauden vaikuttavan taudin laatuun.

Influenssa oireet tulivat nopeasti ja olivat tosi rajuja, mutta näyttäisivät menevän nopeasti ohi, koska kuumetta ei ole ollut lauantain jälkeen ja enää vaivaa lähinnä nuha. En oikein tiedä, pitäisikö olla peloissaan (lääkärin mukaan ei) vai helpottunut, koska ko. sairaus on nyt sairastettu suhteellisen lievänä. Eipähän enää tarvitse sen rokotuksenkaan kohdalla miettiä, ottaako vaiko ei.

Kyllä olen siltikin kaikesta huolimatta vähän jännittynyt, onko pikkuisella kaikki hyvin. Onneksi on neuvola ensi viikolla, että pääsen kyselemään. Voi vitsi, kaikkea sitä voikin sattua... Noh, nyt pitäisi enää keksiä tekemistä viikoksi venähtäneelle sairaslomalle, joka tulisi viettää neljän seinän sisällä!

Terkkuja muille odottajille, pysykää terveinä :)
T. Kamomilla, rv 13+2

Kamomillalle tsemppiä ja iloisia ajatuksia.. Nyt vaan otat rennosti ja parantelet itsesi.. Niinkuin mainitsitkin, eipähän tarvitse enää sitten sinun pähkäillä ottaako rokotus vai ei. Osasit hakeutua hoitoon ajoissa ja olen varma, että sekä sinusta että sikiöstä pidetään terveyden huollossa niin hyvä huoli kuin mahdollista. Turha murehtiminen ei auta ketään tai mitään. Sanaristikot, piirtäminen, käsityöt, lukeminen sekä runsas lepääminen. Siinä omat suosikkini sairastellessa neljän seinän sisällä. Ilmoittelehan miten voit ja miten tauti menee ohi.. Mielenkiinnolla kuulla tahtoisin raskaana olevan influenssaisen tunnelmia, kun voihan olla että pian olen itse sängyn pohjalla itseäni parantelemassa. Määrättiinkö sinulle jotain lääkekuuria (Tamiflu tmv.)? Pikaisia paranemisia.. :)

Vihdoin uskallan kai ilmoittautua mukaan joukkoon. Itsellä siis rv 12+5 menossa ja siis toukokuun alulle kääröä odotellaan (5.5.2010). Alkuraskaus on ollut stressin täyteistä ja siksi olen pysytellyt varjoissa. Kai tähänkin asiaan kuitenkin täytyy alkaa valmistautua. Edellinen ja samalla ensimmäinen raskauteni päättyi keskenmenoon joka huomattiin nt-ultrassa. Tämä raskaus alkoi jatkuvilla kivuilla ja vuodoilla --> todettiin ultrassa viikolla 7+0 geminiraskaus ja kontrollissa 7+5 toisen alkion syke- . Edelleen masussa on siis myös hengissä oleva sikiö ja toisen alkion jäänteet (lähinnä vesipussi), jotka kulkevat mukana elävän sikiön yläpuolella. Pieni riski on siis koko ajan olemassa (onneksi alkioilla kuitenkin oli omat pussinsa ja kalvonsa, istukasta en tiedä). No nt-ultrassa ainakin kaikki oli tällä hetkellä hyvin. Ja siis "urhein" mielin odottamaan toukokuuta.. :)

No niin ensimmäinen possunuha meidän porukassa!
Koitahan Kamomilla toipua.

Meillä oli tänään np-ultra, siellä näimme pienokaisemme jälleen:)
Ja kaikki on hyvin , turvotusta oli vain 0,9mm eli ihan normaalin rajoissa.
Ja sikiön kokokin vastaa täysin laskettua aikaa, eikä ole pienempi kuten lääkäri eka ultrassa arvioi. Laskettuaika pysyy siis samana:)

Melkein heti kun olin laittanut puhelimeen virrat ultran jälkeen tuli puhelu neuvolasta, eli mulla on rokotusaika huomenna.. Vähän vielä mietityttää, mutta enköhän minä sen rokotteen kuitenkin ottane.

Ai niin , meinasi unohtua, tervetuloa mukaan HMM83!

-S-- rv12+2

No niin, possunuhapiikki on nyt otettu.
Vielä aamulla mietin että otanko vai en, mutta neuvolaterkkari osasi kuitenkin niin vakuuttavasti kertoa rokotteesta ja itse taudista että päädyin rokotus vaihtoehtoon.
Meillä täällä oulun läänissä kun epidemia on ilmeisesti puhkeamaisillaan, ja työssäni en luultavasti voi välttyä siltä mitenkään.

Uutiset uudesta perheenjäsenestä on myös kerrottu vanhemmille ja tuleville tädeille.
Omat vanhempani olivat tietenkin tosi iloisia, mutta ottivat asian ihan rauhallisesti vastaan. Mutta se anoppi... Itkukohtauksesta selvittyään alkoi ensinnäkin mun mahan taputtelu (mulla on aika tiukka henkilökohtainen "tila" en voi sietää jos tullaan liian lähelle, tai siis muut kuin mies)
Ja sitten se jumalaton hössötys!! Heti alkoi se "mulla on jemmassa sitä ja sitä n.30vuotta vanhaa vauvakamaa" Anoppi siis kävi jo tuomassa meille mm. ripulin ruskean vauvanlakanan johon on virkannut itse pitsit reunaan, tämä siis aitoa vuosikertakamaa.. Ja ties mitä muuta vielä olisi luvassa.

Kuinkas teillä muilla? Joko nyt olette uutiset kertoneet?

-S-- rv12+3

Mie kanssa odottelen tota sikainfluenssarokotetta parasta aikaa. Oon töissä hoitoalalla ja mieskin palveluammatissa, joten talous tuskin taudita voi välttyä siinä vaiheessa kun se tänne rantautuu. Siispä ilmoittauduin työpaikkani kautta halukkaaksi. Molempien äideille kerrottiin meillä uutinen jo hyvissä ajoin. Viimeksi keskenmenon tultua olivat tuikitärkeitä tukipilareita ja kun tämäkin raskaus kerran alkoi ongelmilla, niin halusimme heille kertoa heti kun asiasta tiedettiin. Kavereille kertomisen kanssa oonkin ollut paljon varovaisempi. Lähimmät ystävät vain tietää. Kun on tosiaan vieläkin itsellään aika varautunut asenne koko raskauteen..
Mutta paljon on ollut jo kanssa tavaraa ja ohjeita tarjolla..sieltä ei muuta kun valkkailemaan parhaat päältä.

-S--: Vuosikertakamassahan on oma hohtonsa.. :D

Jouduin sitten tänään olemaan töistä pois kamalan huimauksen ja pahoinvoinnin takia. Soitin päivystävälle sairaanhoitajalle, ja on kuulema yleinen oire tuon rokotuksen jälkeen.

Näyttääpä muuten oudolle tämä palstan uusi ulkoasu..

-S--rv12+4

Huhuu? Missä kaikki?

Terve!

Täällä on hiljaista joten päätin vihdoin itsekin lukeutua joukon jatkoksi, on ollut mukava seurata keskusteluanne jonkin aikaa mutta oma odotus ei ollut vielä tuntunut ihan todelta. Olen 34-v, lapsia on kaksi entuudestaan, 13-v tyttö ja 8-v poika. Odotamme siis iltatähteä hieman yllättäen koska pikkulapsi-vaihe oli kauas taakse jäänyttä elämää. Iloinen yllätys plussa kuitenkin oli, LA on 25.5 eli 10+2 mennään.

Eilen kävin ensimmäisellä neuvolakäynnilläni ja samalla ultrassa (asun USAssa ja täällä yleensä varmistetaan raskaus ultralla), otin miehenkin mukaan lohduksi jos vaikka elämää ei kohdusta löytyisikään, tai tietenkin iloitsemaan hyvistä uutisista! Yllätys, ilo ja järkytys olivatkin sitä suurempia sillä kohdussa näkyi ei vain yksi liikkuva sikiö vaan kaksi!! Aivan tajutonta! En kyllä yhtään osannut odottaa tätä, ei kulje suvussa. Kaksoset vaikuttavat identtisiltä sillä he jakavat saman lapsivesipussin, onneksi heillä on kalvo välissään joka suojaa heitä toistensa napanuorilta, veriyhteys on silti mahdollinen riskitekijä kun sikiöt jakavat saman istukan. Ehdin juuri iloita siitä että ensimmäinen kolmannes on kohta ohi ilman vuotoja, mutta nyt kieltämättä pelko nousi taas pintaan ettei mitään tapahdu myöhemmissä vaiheissa. Mutta fiilikset ovat korkealla, olo hyvä, pahoinvointi on alkanut hieman hellittää enkä edes ole ollut kauhean väsynyt. Itseasiassa tämä raskaus on näihin aiempiin nähden ollut hieman helpompi (tähän saakka!). Ainoa mikä on viitannut johonkin erilaiseen on ollut tajuton nälkä koko ajan, lisäksi pistävät kivut tai nipistelyt alavatsassa. Mahdun jopa vielä tavallisiin farkkuihini, joten ei ihme että tätä on vielä vähän vaikea sulatella.

Niin, olen muuten Helsingistä, kuopus syntyi kättärillä ja esikoinen täällä Yhdysvalloissa, joten kokemusta on täälläkin synnyttää vaikka siitä on niin kauan.

Viimeksi muokattu:
Terve!

Täällä on hiljaista joten päätin vihdoin itsekin lukeutua joukon jatkoksi, on ollut mukava seurata keskusteluanne jonkin aikaa mutta oma odotus ei ollut vielä tuntunut ihan todelta. Olen 34-v, lapsia on kaksi entuudestaan, 13-v tyttö ja 8-v poika. Odotamme siis iltatähteä hieman yllättäen koska pikkulapsi-vaihe oli kauas taakse jäänyttä elämää. Iloinen yllätys plussa kuitenkin oli, LA on 25.5 eli 10+2 mennään.

Eilen kävin ensimmäisellä neuvolakäynnilläni ja samalla ultrassa (asun USAssa ja täällä yleensä varmistetaan raskaus ultralla), otin miehenkin mukaan lohduksi jos vaikka elämää ei kohdusta löytyisikään, tai tietenkin iloitsemaan hyvistä uutisista! Yllätys, ilo ja järkytys olivatkin sitä suurempia sillä kohdussa näkyi ei vain yksi liikkuva sikiö vaan kaksi!! Aivan tajutonta! En kyllä yhtään osannut odottaa tätä, ei kulje suvussa. Kaksoset vaikuttavat identtisiltä sillä he jakavat saman lapsivesipussin, onneksi heillä on kalvo välissään joka suojaa heitä toistensa napanuorilta, veriyhteys on silti mahdollinen riskitekijä kun sikiöt jakavat saman istukan. Ehdin juuri iloita siitä että ensimmäinen kolmannes on kohta ohi ilman vuotoja, mutta nyt kieltämättä pelko nousi taas pintaan ettei mitään tapahdu myöhemmissä vaiheissa. Mutta fiilikset ovat korkealla, olo hyvä, pahoinvointi on alkanut hieman hellittää enkä edes ole ollut kauhean väsynyt. Itseasiassa tämä raskaus on näihin aiempiin nähden ollut hieman helpompi (tähän saakka!). Ainoa mikä on viitannut johonkin erilaiseen on ollut tajuton nälkä koko ajan, lisäksi pistävät kivut tai nipistelyt alavatsassa. Mahdun jopa vielä tavallisiin farkkuihini, joten ei ihme että tätä on vielä vähän vaikea sulatella.

Niin, olen muuten Helsingistä, kuopus syntyi kättärillä ja esikoinen täällä Yhdysvalloissa, joten kokemusta on täälläkin synnyttää vaikka siitä on niin kauan.

Hei!

Olen vain aikaisemmin lueskellut näitä viestejä, mutta nyt oli myös pakko kirjoittaa. Eli itselläni laskettu aika 4.5.2010. Maanantaina kävin ultrassa viikoilla 12+6 ja yllätyksekseni siellä näkyi myös kaksoset! Esikko täytti juuri vuoden joten pieni oli shokki! Näillä kaksosilla oli omat "pussit" ja istukatkin vaikuttavat olevan omat(varmistetaan ylimääräisessä ultrassa rv16). Itselläni myös jatkuva nälkä ja pahoinvointi vaivaa etenkin iltaisin. Maha on myös jo selkeä raskausmaha(ei pysty enää piilottamaan:D)!

Miten Jenkeissä toimii kaksosraskauden seuranta? Itselleni sanottiin, että käyn neuvolan lisäksi 2-4 viikon välein äitiyspolilla seurannassa ainakin näin alkuun. "Ylimääräisiä" ultria on myös luvassa:D. Neuvolassa käyn normaaliin tapaan.

tiuhti&viuhti

Viimeksi muokattu:
Miten Jenkeissä toimii kaksosraskauden seuranta? Itselleni sanottiin, että käyn neuvolan lisäksi 2-4 viikon välein äitiyspolilla seurannassa ainakin näin alkuun. "Ylimääräisiä" ultria on myös luvassa:D. Neuvolassa käyn normaaliin tapaan.

tiuhti&viuhti

Hei,

Vau, onnea tiuhtille&viuhtillekin tuplista! Teilläpä tulee olemaan vipinää kolmen pienen kanssa :) Miten miehesi reagoi uutiseen? Täällä ollaan vielä ihan shokissa. Kaksoisseuranta on mulle nyt ihan uusi asia sekä Jenkeissä että Suomessa, mutta aika samanlaiselta kuulostaa että neuvolakäyntien lisäksi täällä käydään spesialistin seurannassa, nyt alussa neljän viikon välein ja lähempänä keskiraskautta useammin. Ylimääräisiä ultria on myös luvassa seuraamassa kasvua ja verisuoniyhteyksiä kun näillä on se sama istukka. Toivon että se tulee rauhoittamaan pahempia pelkoja!

Täällähän neuvola muuten eroaa Suomen käytännöstä siten että valitsin itse minne klinikalle menen sairasvakuutuspiiristäni, ja samalla valitsin synnytyslääkärini jonka luona käyn koko seurannan ajan. Tai oikeastaan valitsin pienen synnytyslääkäriryhmän joihin kaikkiin tutustun raskauden ajan ja yksi heistä on sitten päivystyksessä h-hetkellä. Kätilölläkin voi toki käydä ja järjestää kaikkea kotisynnytyksen, sairaalan ja poliklinikkasynnytyksen väliltä. Mutta käytäntö on siis se että valitsemani neuvolan omalääkäri on myös synnytyslääkärini.

Hyviä vointeja!
Birdie

Viimeksi muokattu:
Huisaa, Birdie ja tiuhti&viuhti! Paljon onnea monikkoraskauksiinne ja hyviä vointeja!

Mulla on takana eka neuvola. Sydänääniä ei kuulunut, mutta mulla on niin taaksepäin kallistunut kohtu, että ei ole mikään ihmekään. Ehkä olisi pitänyt kuunnella selkäpuolelta ;)

Täällä kaikki yli 25 vuotiaat joutuvat automaattisesti sokerirasitukseen, jotan sellainen on luvassa jossain vaiheessa. Np-ultra olisi seuraavaksi vuorossa. Toivon, että kaikki menee hyvin. Vointi on hyvä, mutta syödä tarvitsee useammin ja hieman enemmän kuin normaalisti. Siinä onkin hiukka opettelemista.

Hyvät viikonloput, minä siirryin viikolle 11.

On ollut niin paljon kiireitä uuden työpaikan kanssa ja samalla ensimmäista ultraa odotellessa, että ei ole ehtinyt tänne kirjoittelemaan. Ja toisaalta ajattelin muutenkin, että kirjoittelisin kuulumiseni sitten ultran jälkeen.

Ihan ensimmäinen ultramme (np-ultra) oli eilen aamusta. Neuvolasta saamassani ohjeessa ei oltu mainittu, että olisi hyvä olla käymättä vessassa ennen ultraa. Tämä siksi, koska täydempi virtsarakko nostaa kohtua ylemmäs ja helpottaa kuulemma näkymistä. Mutta koska hoikkanen olin ei tuon suhteen mitään ongelmaa tullut ja kaikki näkyi hyvin, vaikkakin ultraaja pahoitteli sitä, kun hänen piti painaa anturilla välillä melko jämäkästikin. Itse kun olin käynyt vessassa juuri ennen kuin tultiin tutkimukseen.

Olihan se melkoisen villi fiilis, kun siellä näytöllä näkyi heti vinhasti sätkyttelevä otus, joka oli jo ihan ihmisen näköinen. :) Yksi kappale sikiöitä löytyi ja vastasi viikkoja 12+0, eli päivällä heitti. Niskaturvotusta oli 0,77mm joka on kuulemma ihan ookoo, pituutta 5,77cm ja liikkuikin ihan mukavasti. Silti mulle tuli sellainen olo, että "ei tuo voi mun vatsasta olla tuo kuvamateriaali".. Kun siellä se sätki ja itse ei tunne niin yhtään mitään. Siinä sitten ajattelin, että se on sellainen filmi, joka siellä monitorissa pyörii, jonka ne näyttää kaikille. :) Kaiken pitäisi siis olla ookoo ja istukka on kiinni kohdun etuseinässä. Mehän olimme varautuneet miehen kanssa myös siihen vaihtoehtoon, ettei kaikki olekaan toivotusti, realisteja kun olemme molemmat.

Kiva tunne kun nyt tietää, että sikiö on olemassa ja sillä kaikki kuten tällä hetkellä pitääkin. Ultraaja sanoi session päätteeksi, että koko raskausaikahan on täynnä riskejä, mutta niistä ensimmäinen (ne maagiset 12-viikkoa) on nyt takana päin. Kehoitti rauhallisin mielin jatkamaan odotusta ilman turhia stressejä.

Neuvolan tapaaminen minulla on vuorossa maanantaina.

Töissä olen jaksanut ihan mukavasti ja pahoinvointia ilmenee, mutta se keskittyy edelleen iltoihin. Helpottumaan päin koko ajan onneksi. Onneksi teen istumatyötä, sillä pitempään seisominen aiheuttaa heikotusta ja huimausta. Pariin otteeseen on ollut työtehtäviä, joiden takia on pitänyt seistä pitempi tovi ja olo on ollut aika kamala. Sinnillä on mennyt vielä, eikä ole tarvinut pyytää taukoja tai pelätä, että taju lähtisi ihan siinä paikassa. Istuminen ja mehun juominen helpottaa.

Mites täällä muilla menee?

Danzee83 + Itiö rv.12+2

Ps: Laskettu aika 12.5.2010

Tervetuloa joukkoomme Joonaella81, HMM83, Birdie ja tiuhti&viuhti,

Kiitos kaikille tsemppauksesta ja paranemistoivotuksista. Viikon sairasloma on nyt sairastettu ja olen vihdoinkin päässyt takaisin töihin ja ihmisten ilmoille. Sain siis kuulla maanantaina sairastavani sikainfluenssaa (kun varsinainen kuume oli jo oikeastaan mennyt ohi), joten koko viikko on mennyt kotona lepäillessä. Kudoin vähän kestovaippapöksyjä, luin blogeja, katselin elokuvia ja lueskelin. Mitään ihmeellisiä oireita ei enää tällä viikolla ole ollut. Myös raskausoireet ovat alkaneet helpottaa näin ensimmäisen kolmanneksen taituttua ja ehkä pahin väsymyskausikin alkaa olla ohitse. Vaatteetkin alkavat muuten pikku hiljaa kiristää vatsan kohdalta... Jännittävää!

Sain influenssaan Tamiflu-kuurin, jota raskaana olevat naiset ovat lääkärini mukaan käyttäneet laajalti ympäri maailmaa. Lääkkeen sivuvaikutuksena on melko voimakas pahoinvointi/kuvotus, joka onneksi pysyi suht. hyvin aisoissa kotona, kun on saanut lepäillä. Tänään, kun menin töihin ja otin kiireessä lääkkeen tyhjään vatsaan (=tyhmää), pahoinvointi on päässyt valloilleen. Hmph.

Vaikka olen suhtautunut influensaan rennosti, sen verran kuitenkin huolestuin, että varasin ylimääräisen lääkäriajan yksityiseltä ensi viikoksi. Pääsenpähän tarkistamaan, että masuasukilla on kaikki hyvin, seuraava ultra kun on vasta joulukuussa.

Mukavaa viikonloppua kaikille!
T. Kamomilla ja asukki rv 13+6

Hei!

Täällä kanssa yksi "taustailija" joka vihdoinkin rohkeni kirjoittaa...

Olen siis 32-vuotias nainen (yllätys....) Pirkanmaalta ja ensimmäinen raskaus menossa.Lapsi on toivottu. Alku on ollut kivinen, olen useampaan otteeseen jotunut olemaan sairaalassa tiputuksessa valtaisan pahoinvoinnin ja oksentelun vuoksi, sairaslomalla jo 5 viikkoa, ensiviikolla olisi tarkoitus mennä kokeilemaan miten työnteko onnistuu. Ensimmäisen sairaalareisuun tein vkolla 6+4 ja silloin löytyi, ei vain yksi, vaan kaksi ruskuaispussia mutta yksi syke. Viikkoa myöhemmin myös toisen syke näkyi. LA olisi toistaiseksi 20.5.2010, aika tosin kuulemma voi vielä muuttua ultrassa.

Odottelen ensiviikon np-ultraa, lääkäriaikaa ja toista neuvolakäyntiä. Pahoinvointi jyllää edelleen voimallisena, edes pahoinvointilääke ei auta, toivottavasti tämä loppuu pian.

Hyviä pyhiä ja onnitteluja kaikille tasapuolisesti

Brush+tuplat, rv 11+1

Kamomillla, 24 v, 1.5.2010, esikoinen
tjejen LA 2.5.2010, esikoinen
Elina77 LA 5.5.2010, esikoinen
-S-- 28v LA 8.5.2010, esikoinen
Danzee83, 26v, LA 15.5.2010 esikoinen
Emma77 LA 15.5.2010 kakkonen
Lovisa83 LA 16.5.2010 esikoinen
Sintti LA 17.5., kakkonen
Jen-n LA 29v, 18.5.2010, neljäs
Amppari77, LA 18.5., esikoinen
Jo-jo76 LA 20.5.2010 esikoinen
Brush LA 20.5.2010, tuplat (esikoiset)
Siivekäs83 LA 26.5.2010, viides
anskubansku, 25, LA 27.5., esikoinen
Hilma77, LA 28.5.10, esikoinen

Onnea Brush! Kiva kuulla, että täällä on muitakin tuplien odottajia:D! Birdie: mieheni vaan nauroi kuultuaan uutisen, itselläni kyllä pääsi itku(järkytyksestä). Kammottaa ajatella, että miten pärjätään 3 pienen kanssa, kun hoitajia ei ole ollut esikoisellekaan hirveästi tyrkyllä:(. Toivoa vaan sopii, että vauvat on terveitä ja nukkuvat hyvin:D.

Nyt kun näki pikkuiset, niin heti alkaa miettimään rattaita yms. vaikka alussahan tässä vielä ollaan. Ahkerasti olen myös miettinyt vauvojen sukupuolta. Tuleeko kaksi poikaa, kaksi tyttöä vai tyttö ja poika(tässä olisi toive yhdistelmäni, yksi molempien sukupuolien edustajia). Ovatko muut vielä kerenneet sukupuoli asiaa miettiä? Itse meinasin kyllä rakenne ultrassa kysyä sukupuolia, osais vähän jo varautua etukäteen vaatteilla. Tosin vaikka ultrassa kerrottaisiinkin sukupuolet, niin en tiedä luotanko vastauksiin(niin paljon on kuitenkin virheitäkin sattunut). Esikoisen sukupuolta en kysynyt ja olin pakahtua uteliaisuudesta mitä pitemmälle raskaus meni. Sitten vielä tutut ja tuntemattomat veikkailevat vauvan sukupuolta ja saavat odottavan äidin pään sekaisin:D. Minulle veikattiin kivenkovaan tyttöä, mutta poikahan sieltä tulla tupsahti<3.

tiuhti&viuhti

Onnea vaan kaikille tuplien odottelijoille! :)
Itse kävin tänään hakemassa sikainfluenssa rokotteen ja nyt kauhulla odottelen sivuoireita. Onpahan nyt otettu, enää sitä ei voi pois imeä vaikka alkaiskin kaduttaa.
Kiva että Kamomillakin alkaa jo olla taas kunnossa. :)
Täällä jatketaan työääressä pakertamista ja varaudutaan tekemään töitä myös koko v-loppu.
Hyvät viikonloput niille jotka siitä nauttia saa! :)

-HMM83 & tiitiäinen 13+2-

Moikkista kaikille!

Täällä jatkuu todella paha olo, oksentelua ja pahoinvointia 24/7. Oksentanut olen päivittäin 1-4kertaa. Voi kun niin odotan että tämä olo helpottais. Mutta kaikesta huolimatta ihanaa viikonloppua kaikille ja onnea uusille plussaajille=)
Joonaella81 10+0 =)

Tämä viikko on mennyt flunssan kourissa. Hirveä nuha ja lievää kuumetta. Mieletön väsymys. Eilinen päivä oli jo hiukan helpompi, nyt on vaan yskä....

Käytiin perjantaina np-ultrassa, joka tehtiin muuten yllättäen vatsan päältä, vaikka massuakin on... Siellä se vaavi potki ja nyrkkeili ja käänsi lopulta selkänsä. Päästä peffaan on nyt mittaa 3,25 mm? ja niskaturvotus 1,3mm, mikä on kuulemma ihan hyvä. Veriseuloihin en aijo ryhtyä, eli näillä mennään...
Pe iltana kerroimme sitten (kauhunsekaisin tuntein) raskaudesta anopille. Joka olikin sitten enemmän kuin onnellinen: ))) Hyvä mieli tuli siitäkin.

Kunhan tämä flunssa paranee menen minäkin possupiikille. Eli toivon mukaan pian!
Pahaolo on muuten paljon lievempää kuin aikaisemmin ja luulen että ilman flunssaa väsymyskin olisi jo helpottamaan päin.

Siivekäs83 rv10+4

Huomenta!

Tervetuloa mukaan kaikki uudet myös minunkin puolestani! Hauska kuulla tuplien odotuksesta sekä myös Birdien kuulumisia Usasta. Ja onneksi Kamomilla on jo toipumaan päin.

Mulla alkoi eilen rv 13, ja perjantaina töissä ensimmäinen asiakas huomasi että olen raskaana:) Kumpu alkaa pikkuhiljaa näkyä, oikeaan tuntuu että se on tässä muutaman viime päivän aikana pullahtanut esiin. Mutta pakko kyllä sanoa että oli harvinaisen tarkkasilmäinen asiakas koska olen pitänyt töissä läysiä paitoja ja niissä enenmmän näytän kyllä vain lihoneelle kuin raskaana olevalle.

Olen odottanut että tämä väsymys alkaisi hellittää, mutta ei... Voi olla että alkaa olla anemian poikasta, koska olen itse huomannut ja useampi kaveri on huomauttanut että olen todella kalpea. Tuntuu että posket eivät saa väriä edes ulkoillessa. Pitää kysyä neuvolassa ensi viikolla tuosta. Minä en pääse tällä toisella neuvola käynnillä "omalle" neuvolatätille, koska hän joutuu kuulema hoitamaan täyspäiväisesti sikainfulenssa rokotuksia.

Seuraavalla neuvola käynnillä saan ilmeisesti myös tulokset sokerirasitustestistä, pitää vain toivoa että siinä ei olisi mitään normaalista poikkeavia arvoja. Ja vinkkinä muille sokerirasitustestiin joutuville, ottakaa kirja tai lehtiä tai vaikka läppäri mukaan, se kaksi tuntia on todella pitkä aika vain istuskella!

Tänään taidan lähteä käymään hieman jouluostoksilla:) Onko muita jotka odottaa joulua jo innolla?

-S--rv13+1 ja pikku-pupu

P.s. Milloin tää akne muuten alkaa hellittää?

Ai niin, unohtui tuosta edellisestä viestistä.
Jännä miten noi ultraus käytännöt vaihtelee, jos Danzeelle oli sanottu että on parempi kun on täysi rakko. Ja mua taas kehotettiin käymään pissalla just ennen ultrauksen aloittamista ettei täysi rakko häiritse ultrausta.
Eka ultra tehtiin mulle sisäkautta ja tämä np-ultra mahan päältä. Kätilö sanoi että jos ei saada mahan päältä näkyviin niin sit katotaan sisäkautta.
Kuva tuli kuitenkin heti oikein selkeänä mahan päältä, eli onkohan mulla sitte eteenpäintyöntyvä kohtu kun toi mahakin on jo nyt alkanut pullottaa?

-S--

Miulla tehtiin taas np-ultra sekä että. Sano että normaalisti tekevät alakautta, mutta katto ekaks kuitenkin vatsan päältä, kun oli tiedossa että mahassa on myös se tyhjä pussi, niin sai kuulema paremman kokonaiskuvan tilanteesta sitä kautta. Sitten tarkemmat mittaukset ja joka suunnasta tarkastelut sun muut tehtiin alakautta.
Aknen loppumista miekin odottelen kun kuuta nousevaa. Naama oo tässä kunnossa ollut sitten jälkeen teini-iän.. :/
-HMM83 ja tiitiäinen 13+4-

Niin joo..ja rakko on käsketty miulla kanssa aina tyhjentää ennen ultraa, mutta sillon on aina ainakin tähän mennessä ollut kyseessä alakautta tehtävä ultraus..
-HMM83-

Yhteistyössä