Toukokuun Tuhisijat tammikuussa <3 <3 <3

Rinnoista minullakin kirvelee rintoja pikkupakkasella. Ajattelin pitäisikö hankkia joku rinnan lämmitin.
Supareista Ei ole viellä ilmennyt tai sitten minäkään en Sompion lailla tunnist niitä.
Tämään kävin neuvolassa ja kaikki ok. Massu on kasvanut.
Loman jälkeen huomasin töissä että maha alkaa olla "teillä" enkä joka hommaa voi tehdä. Täytyy katsoa kuinka kauan jaksan töissä olla.

Tytti ja Papu 22+2

Rinnoista Mä en ole tajunnut muuten suojata rintoja mitenkään erityisesti pakkasella. Olen kuitenkin töissä aika paljon ulkona ja kävelen työmatkan. Kai sitä joku huivi täytyisi kovemmilla pakkasilla laittaa rintojen suojaksi.

Eemelin äiti, kiva kuulla että sullakin on häät tulossa, onnea tosi paljon! :heart: Monesko päivä teillä on? Meillä on 7.2. Millainen puku sulle tulee? Entä kampaus?

Siksakkia, totta, kaikkea ihanaa on luvassa! Ja kiitos häävalmistelut alkaa olla pulkassa, yksityiskohtia toki riittää hiottavaksi loputtomiin mutta onneksi on ihania kavereita jotka jaksaa auttaa kaikissa järjestelyissä. Melkein 80 vierasta on tulossa ja hyvät bileet pitäisi olla tulossa: paljon musiikkia, hyvää ruokaa, kavereita.. Kunhan vaan itse jaksaisi valvoa aamuyölle asti.. ;)

4D meni tosi hyvin, kävin Femedassa ja itse ultraus kesti alle 15min koska kaikki oli hyvin! Pieni poika sieltä on tulossa, painoarvio nyt 650 grammaa joka on kuulemma hiukan yli keskiarvon. Syntymäpainoksi arvioi lähemmäksi 4 kiloa, siinä sitä jännitystä riittääkin että miten ison pojan sieltä saa maailmaan ponnistaa.. :LOL: Miehen puolelta kaikki ollut jo monen sukupolven ajan 4-5 kiloisia! Suosittelen kyllä 4D:tä kaikille vaikka se onkin tosi kallis (162 ? Kela-korvauksen jälkeen). Saatiin mukaan tosi paljon kuvia vauvasta ja DVD ultrauksesta! Kunhan löydän jostain skannerin niin voin laittaa kuvan tänne.

Onko muut menossa 4D- ultraan?

Ihanaa viikkoa kaikille!

Hyvät Huomenet kaikille!

Toivottavasti mahdollisimman monelle sopisi tuo Ideapark-tapaaminen 7.2 klo 12! Jos näyttää siltä että useimmille huono vkloppu ja seuraavakin on, niin ei auta muu kuin siirtää myöhemmäksi..

Siksakkia Tervemenoa juurihoitoon! Kai se vähän siitäkin riippuu että millä asenteella sinne menee, pelkohan kaikkea kipua korostaa ja minä näemmä pelkäsin paljon sillä itkin ihan hulluna koko hoidon ajan ja minusta sattui ihan pirusti aina välillä vaikka miten oli muka puudutettu! Tämän juurihoidon jälkeen mulle riitti kunnallinen hammashoito ja menin suosiolla yksityiselle kun seuraavan kerran tuli pakkotilanne hampilääkäriin. Yksityisellä tehtiin toinen juurihoito ja kauhulla sitä odotin, mutta vaikka epämiellyttävä kokemus sekin niin ei läheskään samaa tasoa kuin tuolla kunnallisella! Toivotaan että saat hyvän lekurin!

nikunaku Onpa hurja tauti teihin iskenyt! Eipä tuohon tilanteeseen paljon mikään lohduta, mutta hyvä kun olette saaneet edes jonkin verran hoitoa ja lääkitystä tilanteeseen. Tsemppiä! :hug:

Suzyanne Minäkin noista Tuttan kuoseista tykkään ja jonkin verran tullut ostettua mm. puolipotkuhousuja. Jostain kuulin vain puhuttavan että kun Tutta on siirtänyt tuotantoaan ulkomaille niin samalla olisi vaatteiden laatu huonontunut ja voivat mennä nukkaisiksi jo ensimmäisessä pesussa :eek: En itse ole vielä pessyt kertynyttä vaatevarastoa joten en tiedä kuinka käy, venuvatko nuo vaatteet.
Sitten olen tykännyt sellasesta merkistä kuin name it. Tuntuvat hyvin ommelluilta ja miellyttäviltä kankailta. Löytyy kaapista bodyja, yöhaalareita ja parit pikkuruiset farkut :heart: Kaipa sen käytössä sitten viimeistään huomaa mitkä vaatteet pelittää.

Onnittelut häähumussa eläville! :flower: :flower:

Harjoitussuppareita ei täällä vielä tunnu. Tai ainakaan en osaa tunnistaa :p

Mukavaa keskiviikkoa!

Jasmin ja aarre 26+4 :heart:

heissan pitkästä aikaa..eilen sitten kävin sokerirasitustestissä,kamalaa litkua :) mut nyt se on ohi.meillä ollaan taas täällä kipeenä.Täällä on kyllä sairastettu melkein kaikki madolliset sairaudet.Nuorempikun parani korvatulehduksesta ni eiköhän esikoiselle noussu korkea kuume eikä laske millään.
Noita harjoitussuppareita täällä on ollut jonkin verran.Muuten olo on kyllä aika hyvä.
Isompien liivien ostoon pitäisi lähteä.
Mutta päivänjatkoja kaikille!

Luppa- ja kirppu rv 23+5

Heippa tänne kaikille!

Tuossa taustalla olen pyörinyt jo jonkun aikaa. Alunperin ilmottauduin tuonne kesäkuisiin, mutta ultrassa tuo LA tarkentui tänne toukokuulle ja ajattelin jos voisin tännekin tulla pinoilemaan.
Kolmatta odotan ja synnäri ois tuo K-HKS. LA 24.5. Tyttöä veikkaan tulevaksi.
Sokereiden kanssa taiteilen ruokavaliolla kun oli rasituksessa vähän koholla ja aikaisemmin ollut raskausdiabetes. Kovasti on jo supistuksia ja kipeitä sellaisia. Tässä näin aluksi. Jos huolitte mukaan :wave:

Mantelinkukka + vekara

Heipsan pitkästä aikaa, ja näin heti aluksi, ettei unohdu, niin tervetuloa kaikille uusille!! :wave:

Olen kyllä käynyt teidän tarinoita lueskelemassa, mutta en ole jotenkin "kerennyt" kirjoittamaan. En enää edes muista, että mistä kaikesta teillä on ollut puhetta... :whistle:

Täällä voidaan muuten ihan hyvin, mutta oikea lonkan aluetta on vihoitellut jo jonkun viikon. Tosi kipeä kun painoa varaa oikealle jalalle. Eikä tilannetta varmaan paranna sekään, että kannan esikkoa oikean lonkan päällä... Jalat on todella pöhössä ja aika väsyneen oloiset, kun tuota painoa on tullut ihan reippaasti, tälläkin kertaa...
Paljonko muilla on jo tullut painoa???? Itselläni lähtö paino oli 56kg ja tänä aamuna vaaka näytti 66kg...Eli siis nyt jo 10kg!! että eipä ole ihmekään, jos alkaa jo jalkoja särkemään. (tosin tulihan esikoltakin 16kg...)

Hakiko/hakeeko kukaan muu sitä varhennettua äippä lomaa?? Itse hain, ja päätöskin tuli, joten 6.3 alkaa sitten oma "lomani"...
Hermostuttaa ihan kauheasti. Ensi viikolla pitäisi lähteä takaisin töihin. Outoa, vaikka olen ollut vain vuoden pois... Kävin tuossa hakemassa työvuoro listaa, ja totesin miehellekin, että meidän työpaikalla ei ainakaan raskaana olevat saa mitään "erityiskohtelua" pikemminkin päin vastoin. Itselleni oli tehty vuorot; pari päivää töitä, yksi vapaa ja 12 päivää töitä putkeen... :eek: :eek: eikä tietoa jatkosta... No, jospa sitä yhden kuukauden jaksaisi töissä, vaikka sitten vähän rankemmin... Ainahan ylimääräiset eurot kelpaavat, mutta ei kyllä kiinnostaisi heti saikullekaan jäädä rasituksen takia... No, se on sitten työn antajan oma vika!! :whistle:

Olen taas törmännyt näihin "sinulla on niin pieni maha" kommentteihin. Sama oli kun esikoista odotin. Kaikilla tuntuu olevan tarve verrata mahani kokoa muiden mahoihin. Eikö voisi ennemmin vaikka kysyä vointiani, kuin päivitellä mahani kokoa...

Ai niin. Kelan kodinhoidontuesta olisin udellut. Onko muilla ollut tilannetta, että edellinen lapsi on alle 3v. kun seuraavasta lapsesta olette saaneet äitiyspäivä rahaa?? Kun silloinhan siitä alle 3vuotiaasta voisi hakea kodinhoidon tukea? Näin ymmärsin kelan sivuilta. Määrän kuitenkin laskevat jotenkin liittyen siihen kuinka paljon saa äitiyspäivärahaa. Eli kysymys siis kuuluu, että onko saanut tällaisessa tilanteessa kodinhoidontukea, ja kuinka paljon?? (nyt tuli kyllä niin epäselvä sepustus, että en saa itsekään selvää, mitä tarkoitin... :whistle: )

Nyt äkkiä vielä vähän siivoamaan ennen kuin neito herää.
Oikein hyviä vointeja kaikille!!! :)

nasu ja nipsu 25+6

Mukaan vain Mantelinkukka =)

RockMummy: Puvun löysin, kampauksesta ei vielä tietoa. 14.2 on meillä päivä. Koekampaus 5.2.
Onko sulla jo kaikki järjestyksessä?

Kiitos Jasmin =)

Masukuvaa pitäis viikkojen kunniaksi ottaa...

K&S 24 :heart:

Kävin lukaseen!

Jokseenkin tympii taas kaikki. Tuntuu että jokapäivä joku urputtaa lapsista. Millon joku naapuri käy natiseen että pihan pojat on tehnyt sitä ja tätä. Koulusta ope soittaa liian vähän vaatteita tms..välillä tuntuu vaan ettei jaksa. Mä nään joka yö painajaisia enkä nuku kunnolla ja aamulla on ku perseelle ammuttu karhu..tuntuu että vaaditaan ja vaaditaan ja kaikki tekee väärin. Mitä sitten kun tulee yks lapsi lisää??? luojan kiitos alkaa kesäloma silloin eikä tarvi noita koululaisten asioita huolehtia. Oikein ärsyttää kun se ykskin ope sanoo aina keskusteluissa että hänelläkin on kaks lasta että hän tietää mitä se tietää ai että minkälaista on 4 lapsen kanssa.. :LOL: välillä vaan tuntuu että katsotaan kuin jotain huonoa äitiä kun he jaksavat 2 lapsen kanssa niin miten tuo ei muka ole jokapäivä täydessä terässä..varsinkin rv 25 huonosti nukkuneena, huonolla hempalla huonolla ololla 4kk oksentaneena.. oikein superäiti olo :D :D :D tietenkin sitä ottaa itseensä kaikki vielä.. :whistle: kaupassa käydessäänkin saa "turpaan" että kyllä oikein mieltä virkistää tää elo.. B)

painoa oli viimeksi tullut siis yhteensä sen 3kg.

Tervetuloa joukkoon Mantelinkukka! :flower: Täällä sama LA ja vieläpä sama synnärikin...

Nasu 22: Painoa on kerääntynyt nyt jo sellaiset 14 kg! Tosin liikunnan määrää olen joutunut tiputtamaan normaalista aika reippaasti ja ruokahalu pysyny samana, joten eipä ole ihmekään että tuota painoa on siunaantunut jonkin verran. Nyt tuntuu, että alkaa hiljalleen tasaantumaan ettei ota enää mitään spurtteja.

Fox, 23+3

RockMummy: Me ei varmaankaan mennä 4D-ultraan. Lähimmätkin paikat on niin kaukana (ainakin 150km) ja meillä on muutenkin vielä ainakin yksi tavallinen ultra julkisella puolella.
Ihana kokemus se olisi ollut, mutta säästyypähän nyt nekin rahat johonkin muuhun :)

jasmin84: :eek: :eek: VOI EI :whistle: Ikävä kokemus sulla tuosta juurihoidosta, toivottavasti ei tarvii enää mennä. Mua kyllä pelottaa se, niin kuin kaikki muukin hammaslääkärissä käyntiin liittyvä :ashamed:
Sit kun vielä alkaa jo tuo selällään makaaminen tuntua epämiellyttävältä, niin ei ole kiva sinne joutua. Tai sitten pitää kysyä jos sen voisi tehdä vasta synnytyksen jälkeen.

luppa-: Kiva että testi ohi. Mullakin olis ollut se toinen sokerirasitus maanantai-aamuna, mutta oli pakko sen hammaskivun takia perua ja mennä hammaslääkäriin. Menen sinne sitten perjantaina.
Pikaista paranemista :hug: teille ja kaikille muillekin joilla sairastetaan!!

Mantelinkukka:Tervetuloa :flower: :wave:

nasu22: Mä olin viime neuvolassa tammikuun alussa vielä muutaman kilon miinuksella lähtöpainoon, alkuun tippui 8kg. Nyt en olekaan mittaillut niin en tiedä minkä verran on tullut lisää. Meidän vaakasta loppui patteri kun joka päivä melkein tuli mitattua, enkä ole muistanut ostaa siihen uutta...

Huh, onpa hurja työputki jos 12 päivää putkeen, ja vielä noin heti alkuun :whistle: Toivottavasti jaksat, mutta jos käy niin että jäät sairaslomalle niin hyvällä omallatunnolla sitten :)

Mantelinkukka tervetuloa joukkoon! :flower:

RockMummy Hiisi sun kanssas :D arvaa vaan maltanko nyt ollenkaan oottaa omaa 4D-aikaa, joka on vasta ens kuun puolessa välissä. Mä uskon myös että se on kaiken sen rahan arvoinen kokemus. :)

Äippälomasta mä meinasin alunperin jäädä varhennetulle, mutta sit miehen kanssa päätettiin että mielummin se kuukaus ennen kuitenkin. Rahan takia lähinnä.. Työnantajalle ilmoitin äippäloman alotuksen 15.4. ..(vasta! ) :whistle: Sairaslomalla tässä mennään edelleen ja mun työnantaja on jo selvästi sisäistänytkin sen, että en välttämättä enää töihin ennen äippälomaa menekään. Itse tosin oon ollu jo joulukuusta asti sitä mieltä että en mene :whistle: ..en vaan oo sitä sinnepäin suoraan sanonut. :LOL:

Napa Tässä kohta puolin lähdössä veljen tytön kanssa uimahalliin. :) Viimeks ei enää uiminen tuntunu hirveen hyvältä tän mahan kanssa joten nyt vähän varautuneena sinne lähden. Huomenna poksuu viikot ja maha ei sinällään tunnu kyllä kasvaneen nyt hirmusti, mutta kyllä se näkyy että venyy hieman joka viikko. :p

painosta viime neuvolakäynnillä sanoi että oli tullut 400g/vko. Nyt ei hajuakaan, mutta ei tuo vaaka mitenkään yläkanttiin näytä osottavan. Vielä mennään juuri ja juuri alle 60kg:ssa :LOL:

Tsemppiä teille kaikille jotka vielä jaksatte ja pystytte töissä olemaan! Nostan hattua! :)

vauvan pukemisesta kyselisin... :ashamed: tää on kun mun eka vauva niin ei mitään hajua millä varusteilla (touko)vauva olis hyvä pukea kun sairaalasta tuodaan kotiin. Jos voisitte vähän urpoa valistaa...? :wave:

kissinminttu & pipana 23+6

Toivottavasti Nara voit olla tyytyväinen vaunuihin :)

Tulehan jasmin84 sitten kertomaan miltä ne vaatteet näyttää/tuntuu :D Minä vaan edelleen jahkailen ja jahkailen otanko pakkauksen vai rahan :snotty: Onneks on vielä aikaa miettiä, ainakin kelan sivuilla vaatteet näytti ihan kivoilta, ainakin osa, mutta ainahan ne voi todellisuudessa olla jotain ihan muuta.

Äitiysloman meinaan aloittaa 50 päivää ennen laskettua aikaa.

kissinminttu: Toukokuu on vähän jännä kuukausi, kun ei yhtään vielä tiedä millainen keli on. Toisaalta loppukuusta voi olla jo tosi lämmintäkin mutta sitten taas voi olla niinkin että vaan muutamia lämpöasteita.

Mulla la alkukuusta ja olen ajatellut että sisävaatteiden lisäksi laitan sellaisen Lindexin kevyesti topatun puvun päälle, on vähän kevyempi kuin äp:n kevytvanupuku. Sit tietty alle vaatetta lämpötilan mukaan 1 tai 2 kerrosta. Me kotiudutaan autolla niin ulkona kävellessä voi sitten helposti heittää vielä peiton turvakaukalon päälle ja autossa kuitenkin lämmintä niin ei varmaan peittoakaan tarvitse.

Vauvan niskasta oon itse koittanut onko liikaa, liian vähän vai sopivasti päällä. Minusta se kertoo paremmin totuuden kuin esim. kädet, jalat tai posket.

[/b]Mantelinkukka tervetuloa :flower:

Ideapark tapaaminen 7.2 kuullostaa hyvältä!

Luonnonkiharista hiuksista oli täällä aikaisemmin puhetta. Meidän 2-vuotiaalla neidillä on korkkiruuvikiharat ja nyt jännitän tuleeko seuraavallekin, kun ultrassa poikaa veikkasivat ja olen kanssa sitä mieltä, että pitkät kiharat hiukset ovat pienellä pojalla valloittavat!

Nasu22 Painoa tullut 7 kiloa lisää mikä vähän hirvittää tässä vaiheessa, sillä ekasta tuli sen verran koko raskausaikana.
Varhennetun äippäloman[/b] ajattelin ottaa. Olen saikulla supistelujen takia ja "tipahtanut" jo Kelan saikkurahoille ja ne ei tosiaan päätä huimaa. Meillä työpaikka maksaa sen 3kk palkkaa äippäloman alkuun.
Mä olen käsittänyt, että Kela maksaa erotuksen siitä kotihoidontuen ja äippärahan välistä.... eli olen ymmärtänyt, että kun mulle lasketaan äippäraha 6kk työtulojen mukaan niin ei ole toivoakaan saada kotihoidontukea, vaikka on alle 3-vuotias kotona.
Voin olla väärässäkin en ole ihan hirveesti asiaan perehtynyt.

4d:hen ei olla menossa. Vaikka kyllä houkuttais!!! Oli vaan rakenneultrassa niin varmoja, että poika tulee ja kaikki rakenteet kunnossa. Ultraaja oli sitä mieltä, että rakenteista ei voi enää ylläreitä 4d:ssä löytää kaikki näkyis jo siinä perusultrassa.
Mulla itsellä on vaan edelleen niin tyttöolo ja sit kun on ollut täälläkin juttua, että eri ultraajat sanonut eri sukupuolen samalle odottajalle.
Pitää varmaan lakata ostelemasta sinisiä... ihan vaan varmuuden vuoksi...

Tervetuloa Mantelinkukka! =)

Painoa on mulle tullut tähän mennessä 5kiloa. :) Toivon kovasti että tulis alle kymmenen yhteensä kun lähtöpaino oli jo 5kiloa enemmän ku esikoisen kanssa. :ashamed: Joten tässä odotuksessa rikon ihan itselleni uuden kymmenluvun luultavastikkin. Noh mutta eipä sile minkään mahda. :)
Jospa osaisin tällä kertaa kun imetys loppuu lopettaa myös ne sinä aikana lisäämäni välipalat päivän ruoista. :whistle: Ehkä paino ei sitten tulisi takaisin jo kerran laskettuaan niin ku viimeksi. :)

Täällä ei ihmeempiä. Väsynyt olen koko ajan ja rautaa syön. Tessu kovasti touhuaa aamutuimaan. :heart:
Nyt menen lukemaan sohvalle. Keväällä ei sitten taas kirjoja jaksa avata kun pikkuista on kivempi tuijottaa. :D

Olipas paljon turhaa höpötystä. :)

Jonz&Tessu

(Kylläpä viikot juoksee)

Suzyanne
Jasmin84 Harmi jos Tutta-vaatteiden laatu on huonontunut! Hinnaltaan ainakin ilman aleja ovat sen verran arvokaita, että voisi kuvitella laadunkin olevan hyvä. Mutta eihän se niin aina mene. :/ Missä niitä name it- vaatteita myydään?

nasu22 Minulle on tullut painoa 7 kiloa, ja sf-mitta oli viime viikolla neuvolassa 22, molemmat menevät ihan keskikäyrällä. Mutta vaikka sf-mitta ja painonnousu on ihan normaalia, ei ainakaan normaalia pienempää, niin siltikin minunkin vatsani kokoa taivastellaan hirmu pieneksi! Eilen kävin työkavereita moikkaamassa, niin kaikki olivat että ei voi olla totta, että muka olen kohta viikolla 26, kun vatsa on niin pieni! Minusta se kyllä ei ole ollenkaan pieni!! B)

Minulle on närästyksen lisäksi tullut kamala refluksioire! Eli vatsalaukun sisältö virtaa takaisin ruokatorveen, ja sieltä joskus suuhun ja jopa henkeen. Viikon sisällä 3 kertaa olen herännyt siihen kun ykää menee henkeen. :x Viikon päästä äippäpoli, pakko saada jotain lääkettä, tai kohta ei uskalla nukkua kuin seisaaltaan! |O

Mantelinkukalle tervetuloa joukkoon!

Äitiysloman aion aloittaa 30 päivää ennen. Sairaslomallahan tosin olen siihen asti, mutta pomon kanssa järkeilimme, että koska talo maksaa palkan melkein koko saikku-ajalta, ei kandee aloittaa 50 päivää ennen. En muista kuinka pitkältä ajalta meillä talo maksaa saikulla palkkaa, mutta ei siinä kelan rahoille jäänyt kuin ihan muutamia päiviä onneksi.

Mulla on ollut ihan outoa väsymystä nyt toista päivää putkeen. Olo on yhtä poikki kuin 38 kuumeessa, muttei kuumetta kuitenkaan ole. Voimat vaan ihan poissa. Olenkin vaan maannut nyt, ja se hyvä puoli siinä on, ettei ainakaan ole kertaakaan supistanut. Liikkuessahan mulla alkaa tosi nopeasti supistella aika kipeästi. Laiskottelu onkin toisaalta ihan kivaa. =)

Kissinminttu mulla esikoisen odottajana ihan samat pohdinnat vauvan pukemisesta. Jos vaavi pysyy mahassa sinne toukokuun kuudenteen, tai sitten tulee vähän aiemmin, niin ajattelin niitä edellisen sivun vaatteita, eli alle se kummitusbody ja siihen kuuluvat ohuehkot housut, sitten tuo froteinen puku päälle, ja sen päälle vielä jonkinlainen välikausi-ulkopuku. Riippuu tietty säästä, jos ei nyt mitään 15-20 asteista tuolloin ole, niin nuo varmaan olisivat aika kohdallaan. Vai mitä kokeneemmat sanoo?

Vielä yksi ällöjuttu tähän loppuun. Joskushan olen ehkä kirjoittanut meidän kerroksen hullusta sekakäyttäjästä, joka keksii milloin mitäkin kamalaa täällä. Mm. aiheuttanut tulipalon, heitellyt pulloja parvekkeelta, rikkonut monta kertaa alaoven lasin, ja lyönyt hississä yhtä vanhempaa rouvaa päähän. No, oli eilen sitten kuskannut ämpärissä p...kaa, ja kaatanut sen roskakuiluun!! Haiseva vana kulki hänen oveltaan noin 10 metrin matkan (pitkä käytävä ) roskakuilulle, ja tavaraa oli lattia ja seinät täynnä. Meidän asunto on vielä kuilua vastapäätä, oli asunnossammekin mukava tuoksu.. :x Onneksi siivousryhmä tuli aika pian. Taloyhtiö on ihan kädetön, isännöitsijän mukaan tyyppiä ei saa muka häädettyä, kun hän omistaa asuntonsa. Ovatkohan edes antaneet kirjallisia varotuksia!! Eilen aamulla kun menin hissiin, hän tuli samaan hissiin ihan viime tipassa, niin etten enää päässyt pois, yleensä vältän menemästä hänen kanssaan samaan hissiin. Hän tuijotti minua koko hissimatkan alas, ja koko ajan pelkäsin että hän lyö, niinkuin kuukausi sitten naapurin rouvaa löi. Pelotti ihan tautisesti. :xmas: No, asuntoilmoituksemme ilmestyy huomenna, toivottavasti pääsemme pian pois täältä!!

Oho, tulipa taas juttua, toivottavasti kukaan ei nukahtanut. B)

Suzyanne 26+0 POKS!!

Huh Suzyanne mikä kammottava tilanne.

Mulla esikoinen syntynyt huhtikuun lopulla ja toukokuun puolella päästiin kotiin. Oli ihan hirveen kylmä. Pari kerrosta puin vaatteita ja kevyttoppishaalari. Päähän kypärämyssy ja toppislakki. Peittoa päälle.

Painoa on tullut joku 12kg. Viimeksi viikkoa kohti 780g, opiskelija meinasi siitä jotain moittia, mutta kätilö muistutti kaksosista :) Sf-mitta oli 24cm.

nasu22 Mitä teet työksesi? Mä olin maatalouslomittajana ja ihan alkuraskaudessa olin vielä töissä meinasin aivan olla naatti ku useampi päivä töitä. Onneksi lääkäri laittoi sairaslomalle.

Tuossa kuva.

Vaunut oli kivat siis ne ora jovi airit. Hieman raskaan oloiset mutta muuten tosi kivat. Ilmakumirenkaatkin oli vähän eri sorttiset kuin edellisissä vaunuissa joissa oli ihan ihme systeemi siinä renkaiden kiinnityksessä ja se venttiili oli suora kun taas näissä oli tosi kätevä se kiinnitys ja venttiilikin oli ulospäin kaartuva. Eli tyytyväinen olen.

Mä luulen että itsellä alkaa kans tuo paino nousemaan nyt kun ruokahalu on kasvanut. Toisekseen neuvolakortissa on lähtöpaino liian alhaiseksi merkattu. Fiksu täti merkkas sen painon minkä olin painanut jotain 8kk sitä ennen ..mulla kun ei ole ollut puntaria eikä ole nytkään. Ärsyttää sitten aina sokerijutuissa ja lekurilla selittää että ei sitä paino ole tullut niin paljoa .

Suzyanne
Huh, talomme sekopää on viety onneksi tänään sairaalaan, hän on ollut tätä ennen avohoidossa. Toivottavasti pitäisivät häntä siellä niin kauan kunnes olemme muuttaneet pois täältä. Mielestäni kyseistä tyyppiä ei olisi aiemminkaan saanut edes laskea avohoitoon, vaan pitää visusti lukkojen takana. Onneksi talossamme on ylimääräinen yhtiökokous tyypin takia ensi perjantaina! Toivottavasti tuleva asuntomme on sekopäävapaassa talossa. |O

Tässä masukuva

Suzyanne 26+0

voi apua,voimattomuus. Kävin kontrolli crp:ssä ja se oli ma 62 ja nyt 61. Eli tosi vähän laskunu vaikka antibiotti kuuri päällä.Lääkäri silti sitä mieltä,että ok ku kuume on pois ja on laskenu.

Kotihoidontuki juttuun kun saa äippärahaa ni ei saa samaan aikaan kotihoidontukea.Ainoastaan sitä lisäosaa voi saada kai, siis siinä tapauksessa jos äippäraha on huonompi ku kotihoidontuki ni on saanut sen erotuksen.Mutta nythän minimiäippäraha on noussu ni se on korkeampi ku kotihoidontuki. Kelasta kannattaa kysyy ku ne (jos nekään :whistle: ) ymmärtää niiden koukeroiden päälle. Mut mulla sellanen mutu ,että jos saa sitä lisäosaa joka on miehen ansioihin sidonnainen ni vois saada sitä lisäosaa äippärahan kanssa samaan aikaan. Miehen tulot on aina ylittäny sen,enkä ole saanu lisäosaa koskaan. Ja ne sisaruskorotukset saa sitten ku äippäloma loppuu ja jää kotihoidontuelle vauvan kanssa.

hui ku teillä viikot vaan poksuu,kohtakan menee jo 30 viikkoakin rikki.Justhan me täällä jännitettiin sitä ihan ekaa ultraa. :eek: mihin tää aika menee!?

iltapalaa lapsille antamaan.

NN rv 21+5

Suzyanne. Kiva varmaan asustaa tuollaisen sekopään kanssa samassa talossa. Luulisi tuollaisten tempausten jälkeen, että pitävät hoidossa!! Toivotaan, että löydätte pikaisesti uuden kodin, niin voi vauvankin kanssa sitten olla hyvillä mielin rauhallisemmassa ympäristössä! =) Mutta toisaalta ainahan noita hulluja tässä maailmassa riittää... :whistle:

Eemelin äiti. Höm... Kiva, kun itselläni painoa tullut vain 2kg vähemmän kuin sinulla, ja siellä on kuitenkin "tupla oikeus" tulla kiloja... :D No, jospa tämä painon nousu alkaisi vähän rauhoittua...
Olen töissä ravintola-alalla. Keittiön puolella. Eli jaloilla pitäisi päivät jaksaa. Esikoiseltakin jouduin jäämään saikulle ennen mammalomaa, kun painavien jauhosäkkien ja lihakuormien kantelu aiheutti mukavasti supistuksia. Ja lisäksi tähän asti ollaan aamu vuorot tehty kahteen pekkaan, kun hommaa on kuitenkin aika paljon. Mutta kuinkas ollakaan kun itselläni on se pitkä putki, niin kaikki vuorot tehdään yksin... Eipä siis voi paljoa apua nosteluihin ym. pyytää. No, aika näyttää miten jaksan... :whistle:

nasu ja nipsu 25+6 :heart:

Yhteistyössä